Torna

Butlletí Oficial de les Illes Balears

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA

CONSELLERIA D'EDUCACIÓ I UNIVERSITATS

Núm. 426240
Resolució del director general de Personal Docent i Centres Concertats, per la qual se determinen les hores de psicòleg educatiu als centres privats concertats de les Illes Balears que imparteixen educació secundària obligatòria, batxillerat i formació professional per al curs 2025-2026 i s’obre el termini per a la seva sol·licitud

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Antecedents

1. El primer apartat de l'article 71 de la Llei orgànica 2/2006, de 3 de maig, d'educació (LOE), en la redacció donada per la Llei orgànica 3/2020, de 29 de desembre, (LOMLOE) estableix que les administracions educatives han de disposar dels mitjans necessaris perquè tots els alumnes assoleixin el màxim desenvolupament personal, intel·lectual, social i emocional. L'apartat 2 de l'article 72 assenyala que correspon a les Administracions educatives dotar els centres dels recursos necessaris per atendre adequadament l'alumnat amb necessitats específiques de suport educatiu, i que els criteris per determinar aquesta dotació han de ser els mateixos per als centres públics i per als centres concertats.

2. Així mateix, l'article 20.3 del Decret 59/2022, de 27 de desembre, pel qual s'estableixen les normes que han de regir les convocatòries per a l'establiment i la renovació de concerts educatius a partir del curs 2023-2024, estableix que el director general de Planificació, Ordenació i Centres pot autoritzar altres conceptes puntuals diferents dels fixats amb caràcter general en els apartats 1 i 2 del mateix article, amb l'informe previ de la Comissió de Concerts. En aquests casos, els centres interessats ho han de sol·licitar. Les sol·licituds, que han de ser signades pels representants legals de les entitats titulars dels centres, s'han de presentar a la Direcció General de Planificació, Ordenació i Centres, durant el mes de juny anterior al curs escolar per al qual se sol·licita l'increment d'hores. Juntament amb la sol·licitud, s'ha de presentar una memòria detallada i explicativa dels motius que la justifiquen.

3. En data 9 de juny de 2025, la Comissió de Concerts informa favorablement sobre la dotació d'hores de Psicòleg Educatiu amb els criteris següents:

Dotació d'hores

  • Centres concertats d'educació secundària obligatòria, batxillerat i formació professional amb nombre d'alumnat menor de 100 alumnes: 5 hores lectives.
  • Centres concertats d'educació secundària obligatòria, batxillerat i formació professional amb nombre d'alumnat entre 100 i 450 alumnes: 10 hores lectives.
  • Centres concertats d'educació secundària obligatòria, batxillerat i formació professional amb nombre d'alumnat major de 450 alumnes: 15 hores lectives.

A tots els efectes s'equipararà la figura d'orientador educatiu als centres d'educació concertada de les Illes Balears.

4. D'acord amb el Decret 6/2025, de 2 de juny, de la presidenta de les Illes Balears, pel qual s'estableixen les competències i l'estructura orgànica bàsica de les conselleries de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears (BOIB núm.70, de 3 de juny) correspon a la Direcció General de Personal Docent i Centres Concertats la gestió dels centres concertats.

Fonaments de dret

1. El Decret 59/2022, de 27 de desembre, pel qual s'estableixen les normes que han de regir les convocatòries per a l'establiment i la renovació dels concerts educatius a partir del curs acadèmic 2023-2024 (BOIB núm. 169, de 29 de desembre).

2. La Llei Orgànica 2/2006, de 3 de maig, d'Educació (BOE núm. 340, de 30 de desembre), modificada per la Llei Orgànica 3/2020, de 29 de desembre (BOE núm. 340, de 30 de desembre)

3. La Llei 1/2022, de 8 de març, d'Educació de les Illes Balears (BOE núm. 136, de 8 de juny).

4. La Llei de 12/2023, de 29 de desembre de pressuposts generals de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears per a l'any 2024 (BOIB núm. 176, de 30 de desembre) i l'Ordre 1/2025, de 9 de gener, del conseller d'Economia, Hisenda i Innovació per la qual es despleguen les particularitats pressupostàries i comptables que han de regir la pròrroga dels pressuposts fins que entri en vigor la llei de pressuposts generals de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears per a l'any 2025 (BOIB núm. 6, d'11 de gener de 2025).

5. La Resolució del director general de Personal Docent i Centres Concertats per la qual es convoca el procediment per a l'establiment, la renovació o la modificació dels concerts educatius per al curs acadèmic 2025-2026 (BOIB núm. 4, de 7 de gener).

6. La Resolució provisional del director general de Personal Docent i Centres Concertats sobre l'establiment, la renovació o la modificació dels concerts educatius per al curs acadèmic 2025-2026 (BOIB núm. 61, de 15 de maig).

7. D'acord amb el Decret 6/2025, de 2 de juny, de la presidenta de les Illes Balears, pel qual s'estableixen les competències i l'estructura orgànica bàsica de les conselleries de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears (BOIB núm.70, de 3 de juny) correspon a la Direcció General de Personal Docent i Centres Concertats la gestió dels centres concertats.

Per tot això, dict la següent

Resolució

1. Autoritzar, en concepte de Psicòleg Educatiu, per als centres concertats d'educació secundària obligatòria, batxillerat i formació professional, i amb efectes per al curs 2025-2026, la concertació del nombre d'hores resultant, d'acord amb l'apartat 3 de la present Resolució.

2. Aprovar el model de sol·licitud per a les hores de Psicòleg Educatiu que han de presentar els centres, i que figura com a annex 1 d'aquesta Resolució.

3. Ordenar la publicació de la present Resolució i del seu annex al Butlletí Oficial de les Illes Balears i a la pàgina web del Departament de Centres Concertats de la Conselleria d'Educació i Universitats.

Interposició de recursos

Contra aquesta Resolució, que no exhaureix la via administrativa, es pot interposar un recurs d'alçada davant el conseller d'Educació i Universitats en el termini d'un mes comptador des de l'endemà del dia en què es publiqui, d'acord amb els articles 121 i 122 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i l'article 58 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

 

Palma, en la data de la signatura electrònica (17 de juny de 2025)

El director general de Personal Docent i Centres Concertats Ismael Alonso Sánchez

Documents adjunts