Torna

Butlletí Oficial de les Illes Balears

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

CONSELL INSULAR DE FORMENTERA

Núm. 425917
Concessió de subvenció nominativa del Consell Insular de Formentera a la Sociedad Deportiva Formentera per a la gestió i manteniment per a l'any 2025

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

La Junta de Govern del Consell Insular de Formentera, en sessió de caràcter ordinari de 16 de maig de 2025, celebrada en forma presencial, va adoptar, entre d'altres, el següent acord:

(...)

Primer.- APROVAR l'atorgament de subvenció nominativa directa per l'import de 18.000,00 €, a la Sociedad Deportiva Formentera amb NIF G07447717, per a la realització de la gestió, manteniment i neteja de les instal·lacions esportives del Camp Municipal de Futbol durant l'any 2025, el qual s'adjunta com annex I.

Segon.- LA GESTIÓ de la subvenció es durà a terme d'acord amb la signatura del conveni annex a la proposta.

Tercer.- AUTORITZAR I DISPOSAR LA DESPESA amb càrrec a la partida pressupostària 2025.1.341.4800001 dels pressupostos per a l'any 2025.

Quart.- RECONÈIXER l'obligació de l' import concedit, ordenar el pagament i pagar l'import del 50% de 18.000,00 € de la subvenció i registrar l'operació com a pendent de justificar fins que el beneficiari no procedeixi a la justificació de la mateixa d'acord amb les normes de la concessió.

Cinquè.- FACULTAR al Sr. President del Consell Insular de Formentera perquè, una vegada estigui aprovada aquesta subvenció de concessió nominativa directa, pugui signar el conveni annex, segons l'estipulat a l'article 21 de la Llei 4/2022, de 28 de juny, de consells insulars.

Sisè.- GUARDAR còpia d'aquest conveni en el Registre de Convenis que es troba ubicat a la secretaria de la corporació.

Setè.- NOTIFICAR aquest acord a la Sociedad Deportiva Formentera.

Vuitè.- PUBLICAR el conveni en el BOIB i a la pàgina web del Consell Insular de Formentera.

Formentera, amb data de la signatura electrònica

El conseller d'Esports i Recursos Humans

Hugo Martínez Bermúdez

A l'intervingut i conforme d'intervenció

Pablo Serra Serra

 

ANNEX I Conveni de col·laboració entre el Consell Insular de Formentera i la Sociedad Deportiva Formentera per a la cessió de la instal·lació esportiva del Camp de Futbol Municipal per a la gestió, manteniment i neteja per a l'any 2025

REUNITS

D'una part, el Sr. Óscar Portas Juan, major d'edat, veí de Formentera, domiciliat a la plaça de la Constitució núm. 1 a Formentera, amb Document Nacional d'Identitat núm. (...).

De l'altra part, el Sr. Antoni Roig Torres major d'edat, amb DNI (...), i amb domicili a efectes de comunicació a (...), Formentera.

INTERVENEN

El Sr. Óscar Portas Juan, com a president del Consell Insular de Formentera, que actua en nom i representació d'aquesta corporació, amb NIF P0702400C i amb domicili a la plaça de la Constitució núm. 1, de Sant Francesc (Formentera), en virtut del Decret de Presidència de 27 de desembre de 2024, d'atribucions competencials als membres de l'equip de Govern, publicat al BOIB núm. 19, de 11 de febrer de 2025, d'acord amb l'article 136 del Reglament Orgànic del Consell Insular de Formentera (ROC) i en virtut de l'article 21.1.b de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les bases de règim local, de la Llei Orgànica 5/1985, de 19 de juny, de règim electoral general i de l'article 21 de la Llei 4/2022, de 28 de juny, de consells insulars en relació al Títol IX d'aquesta Llei sobre Règim especial de Formentera, assistit pel secretari de la corporació, el Sr. Ángel Custodio Navarro Sánchez, de conformitat amb l'article 161 del ROC.

El Sr. Antoni Roig Torres, president de la S.D. Formentera, qui actua en nom i representació d'aquesta, amb NIF G-07447717, i amb domicili a efectes de notificació a (...) Formentera, en virtut de l'Acta de l'Assemblea General Extraordinària de socis de la Sociedad Deportiva Formentera, núm. 2020/01 celebrada en data 12 de juliol del 2020.

Ambdues parts actuen en representació de les seves respectives entitats, es reconeixen mútuament plena capacitat jurídica per obrar i

MANIFESTEN

PRIMER.- Que la instal·lació esportiva del Camp de Futbol, situada al Camí vell de la Mola de Formentera, és de titularitat del Consell Insular de Formentera.

SEGON.- Que l'esmentada instal·lació esportiva és un bé de domini públic, segons l'establert en l'article 125 de la Llei 20/2006, de 15 de desembre, municipal i de règim local de les Illes Balears i a l'article 6 de la Llei 6/2001, d'11 d'abril, de Patrimoni de les Illes Balears.

TERCER.- Que, als efectes de donar ús a les instal·lacions i dotar-les dels serveis esportius adients, per tal d'exercir els interessos del Consell Insular de Formentera, aquest es troba habilitat per promoure tota classe d'activitats i donar serveis públics que contribueixin a satisfer les necessitats i aspiracions del municipi de Formentera, donada la competència establerta per l'article 70.9 de la Llei orgànica 1/2007, de 28 de febrer, que modifica l'Estatut d'Autonomia de les Illes Balears. A més, de forma específica, la Llei 2/2023, de 7 de febrer, de l'activitat física i  l'esport a les Illes Balears, estableix al seu article 9, entre d'altres, la competència del Consell Insular de Formentera per col·laborar, en el seu àmbit territorial, amb les entitats en el desenvolupament de l'esport.

QUART.- Per al desenvolupament de la referida competència, el Consell Insular de Formentera es troba facultat per a subscriure els acords o convenis que resultin precisos per tal d'establir els termes de la cooperació a desenvolupar amb altres entitats de naturalesa pública o privada. L'article 86 de la Llei 39/2015 de Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques, preveu la possibilitat que aquelles celebrin convenis, que tinguin per objecte satisfer l'interès públic que tenen encomanat.

CINQUÈ.- D'aquesta manera, el Consell Insular de Formentera, en ús de les seues facultats i com a titular de la instal·lació esportiva denominada Camp Municipal d'Esports, es troba interessat en formalitzar el present conveni de col·laboració amb la S.D. Formentera, en nom de satisfer l'interès general que té encomanat.

En virtut de l'exposat anteriorment, ambdues parts acorden formalitzar aquest conveni, d'acord amb les següents:

CLÀUSULES

1. Objecte del conveni

L'objecte del present conveni és regular la col·laboració entre el Consell Insular de Formentera i la S.D. Formentera per a la cessió d'espais de la instal·lació del camp de futbol de titularitat municipal en virtut del que disposa l'article 125 de la Llei 20/2006, de 15 de desembre, municipal i de règim local de les Illes Balears i a l'article 6 de la Llei 6/2001, d'11 d'abril, de patrimoni de les Illes Balears.

El Consell Insular de Formentera cedeix a l'entitat S.D. Formentera l'ús dels diferents espais de la instal·lació esportiva del Camp de Futbol.

La instal·lació del Camp de Futbol es compon de diferents espais principals i d'altres auxiliars que passem a definir a continuació:

  1. Camp de Futbol i espais auxiliars (oficines, vestuaris i magatzems)
  2. Cafeteria.
  3. Casal d'Esports.

S'exceptua la cessió del magatzem exterior ubicat al gol nord.

2. Obligacions de la S.D. Formentera

La S.D. Formentera es responsable del cumplimiento de la normativa de uso de las instalaciones deportivas especificada en el Reglamento de servicios de instalaciones deportivas del Consell Insular de Formentera, publicado en el BOIB núm. 74 de fecha 24/05/2012, y de disponer de las suficientes medidas de seguridad, ya sea con los equipamientos deportivos, como en lo que se refiere a la entrada de público en el recinto de las instalaciones, del cumplimiento de la Ley 2/2023, de 7 de febrero de la actividad física y el deporte de las Illes Balears, así como toda otra normativa vigente.

La cesión de uso del Campo de Fútbol y sus espacios auxiliares que realiza el Consell Insular de Formentera a la S.D. Formentera, queda sujeta a las siguientes condiciones:

  • La cessió d'ús podrà ser revocada unilateralment pel Consell Insular de Formentera e qualsevol moment per raons d'interès públic degudament justificades, sense generar dret a indemnització a la S.D. Formentera.
  • La S.D. Formentera haurà de sol·licitar totes les llicències i permisos necessaris per poder exercir la pràctica esportiva i de competició.
  • La S.D. Formentera durà a terme totes les actuacions pertinents per fer de la instal·lació esportiva una instal·lació segura, duent a terme totes les actuacions de manteniment preventiu que corresponguin i evitar així qualsevol tipus d'accident vinculat a l'equipament esportiu de la instal·lació.
  • Es podrà disposar de publicitat en la instal·lació, sense que aquesta pugui fer referència a marques i / o empreses que atemptin contra la dignitat humana, ni que donin a entendre o provocar activitats xenòfobes, sexistes, intolerants, etc., així mateix, la S.D. Formentera serà la responsable del control i accessos al recinte esportiu de tota mena de símbols, banderes i pancartes que inciten a la violència, així com tot el que regula la vigent Llei de l'Esport.
  • La S.D. Formentera serà l'encarregada de dur a terme el control d'accessos a la instal·lació y controlar els aforaments segons el Pla d'Autoprotecció de la instal·lació sent els responsables de la seva execució i compliment.

3. Obligacions de les parts respecte a l'ús de la instal·lació municipal de futbol.

Per part de la S.D. Formentera:

  • La S.D. Formentera s'encarregarà de dur a terme el manteniment preventiu ordinari del terreny de joc derivat del normal funcionament de l'activitat esportiva.
  • La S.D. Formentera s'encarregarà de dur a terme el canvi de les xarxes de les porteries del camp de futbol.
  • La S.D. Formentera s'encarregarà de dur a terme la neteja diària dels vestuaris, zones comuns, graderies i part de la instal·lació cedida, conjuntament amb el Consell Insular de Formentera els dies que aquest destini personal per a la realització d'aquestes tasques.
  • La S.D. Formentera haurà de presentar el Pla de neteja de la instal·lació del Camp de Futbol on vingui recollit l'organització de les tasques de neteja, els espais (vestuaris, serveis, oficines, zones comuns, graderies, magatzems, etc.), el personal que s'encarrega de dur-lo a terme, la freqüència, etc. Aquest Pla haurà de diferenciar entre la part de l'any que té lloc competició federada, i la part de l'any en la que no hi ha competició federada.
  • La S.D. Formentera designarà a la persona encarregada de la gestió del manteniment i la neteja. Aquesta serà la interlocutora entre la S.D. Formentera i el Consell Insular de Formentera per a gestionar de forma operativa totes les incidències. Un cop aquesta persona estigui designada, se comunicarà a l'àrea d'Esports.
  • La S.D. Formentera haurà de disposar del personal necessari per desenvolupar aquestes tasques i aquest personal ha d'estar contractat adientment y complir la Llei 31/1995, de 8 de novembre de Prevenció de Riscos Laborals.
  • La S.D. Formentera respondrà dels danys que es derivin del funcionament del servei de manteniment, ocasionats tant a tercers com al Consell Insular de Formentera, quan aquests siguin ocasionats pel personal de la S.D. Formentera, amb exclusió d'aquells que es produeixin per actes realitzats en compliment d'una condició imposada pel Consell Insular de Formentera, o per actuacions del personal del consell destinat a complir amb les obligacions d'aquest conveni.
  • La S.D Formentera serà la responsable de costejar les despeses de les incidències que puguin produir-se fruit d'un mal manteniment o neteja de la instal·lació esportiva, excloent aquelles derivades de les actuacions realitzades pel personal del Consell Insular de Formentera.
  • La S.D. Formentera contractarà una assegurança de Responsabilitat Civil vinculada a les activitats a desenvolupar en la instal·lació: gestionar, mantenir, netejar el Camp de Futbol i els seus espais auxiliars.

Per part del Consell Insular de Formentera:

  • Correspon al Consell Insular de Formentera dur a terme totes les obres que suposin la modificació substancial d'estructures (fonaments, cobertes, murs, façanes, torres d'il·luminació) o afectin a sistemes generals com connexions elèctriques i d'aigües, taques i tancaments, sistemes de reg, evacuació d'aigües, canvi de gespa, impermeabilització de sostres, etc., que seran projectades i executades sota la supervisió dels tècnics competents del Consell Insular de Formentera.
  • Correspon al Consell Insular de Formentera mantenir les façanes de la cafeteria i Casal d'Esports en perfectes condicions de salubritat i estètica, de manera que anirà a compte seu l'esborrat de grafits o similars a les façanes d'aquesta instal·lació.
  • Correspon al Consell Insular de Formentera mantenir en perfecte estat de conservació les zones enjardinades exteriors a la instal·lació, així com realitzar la neteja de les zones exteriors a la instal·lació, així com realitzar la neteja de les zones exteriors d'accés al camp, i aparcaments.
  • Correspon al Consell Insular de Formentera dur a terme el manteniment i control de les calderes de la instal·lació.
  • Correspon al Consell Insular de Formentera dur a terme el canvi de les porteries de futbol quan correspongui.
  • Correspon al Consell Insular de Formentera dur a terme les reparacions en matèria de fontaneria, obra, electricitat, renovació de vidres, pintura i fusteria amb caràcter preventiu.
  • Correspon al Consell Insular de Formentera dur a terme el control de legionel·la permanentment segons la normativa d'aplicació.
  • Correspon al Consell Insular de Formentera dur a terme el manteniment preventiu i correctiu especialitzat de la gespa artificial del camp de futbol, almenys tres cops a l'any.
  • Correspon al Consell Insular de Formentera dur a terme la impermeabilització dels sostres dels espais auxiliars de la instal·lació com son vestuaris, gimnàs, magatzems, cafeteria/llar social, etc.
  • Correspon al Consell Insular de Formentera dur a terme el manteniment del videomarcador de la instal·lació.
  • Durant els mesos de competició federada, el Consell Insular de Formentera destinarà un servei de neteja de graderies, zones comuns (excepte cafeteria i banys) i voltants dos vegades per setmana, i una persona de manteniment de la instal·lació dos tardes a la setmana en horari de 15:00 a 22:00.
  • Durant els mesos sense competició federada, es destinarà per part del Consell Insular de Formentera un servei de neteja de graderies, zones comuns (excepte cafeteria i banys) i voltants dos vegades per setmana sense horari definit. També es destinarà una persona de manteniment de la instal·lació una vegada per setmana sense horari definit.

4. Com dur a terme el manteniment de la Instal·lació del Camp de Futbol i els espais auxiliars

  • La S.D Formentera durà a terme el Manteniment Correctiu No Especialitzat de la instal·lació esportiva.
  • El Manteniment Preventiu i Manteniment Correctiu Especialitzat de la instal·lació del Camp de Futbol el durà a terme Consell Insular de Formentera mitjançant la Brigada (àrea de Serveis Insulars).
  • La forma d'organització d'aquest manteniment serà mitjançant el Protocol de Manteniment, que permetrà dur un registre i una organització d'aquest.
  • Les incidències de manteniment es gestionaran única i exclusivament mitjançant el correu electrònic brigada@conselldeformentera.cat, de manera unilateral i única via de comunicació amb el consell per guanyar eficiència.
  • Per tenir una major efectivitat i guanyar en eficiència, les incidències de manteniment es duran a terme de la següent manera :

Mitjançant un correu electrònic amb:

Destinatari:  brigada@conselldeformentera.cat

Còpia:   esports@conselldeformentera.cat

Assumpte:  (codificació)   MANT-CFT-XX

Descripció:   descriure la incidència detalladament

  • Codificació de cada Incidència:   MANT-CFT-XX
  • Àrea: Manteniment MANT
  • Instal·lació Esportiva: Camp de Futbol (CFT)
  • Incidència número: XX

- Cada incidència es correspondrà amb un correu electrònic i serà enviada de forma separada d'altres incidències, es a dir, no poden haver dos incidències en un mateix correu electrònic sinó tenen relació. Un cop la incidència estigui resolta, aquesta serà arxivada.

- Molt important, anotar la data en la qual s'ha resolt la incidència.

- La persona encarregada de comunicar les incidències portarà un registre en un full de càlcul, per exemple en Excel, que ajudarà per a l'elaboració d'un Pla de manteniment en un futur i tenir un major control de les incidències en la instal·lació.

- Queda totalment prohibit contactar amb qualsevol membre de la Brigada de forma directa. La única persona interlocutora per gestionar les incidències serà el Cap de la Brigada (Julio) que ell serà qui es coordinarà amb els membres de la Brigada segons la incidència a resoldre.

- Única i exclusivament es podrà contactar amb Cap de la Brigada (Julio) si la incidència és URGENT, es a dir, una incidència que no pot esperar a ser resolta al dia següent.

- No s'atendrà cap incidència (excepte les urgents) que no siguin comunicades seguint les pautes del Protocol de Manteniment.

- Totes les incidències han de quedar registrades en el full de càlcul.

5. Pagament de la subvenció

El Consell Insular de Formentera realitzarà una aportació màxima de 18.000€ IVA inclòs per a l'efectiva realització de la gestió, manteniment i neteja de la instal·lació segons els compromisos d'aquest conveni, amb càrrega a la partida pressupostària 2025.1.341.48000.01 dels pressupostos generals del Consell Insular de Formentera per l'any 2025.

La forma de pagament per part del Consell Insular de Formentera, serà la següent:

  • S'abonarà a la S.D Formentera un primer pagament del 50% de 18.000,00 € (9.000 euros), en el moment de la signatura del conveni.
  • S'abonarà un segon pagament del 50% (9.000€) restant, quan es presenti una memòria justificativa del primer 50% amb el següent contingut:

a) Memòria Econòmica Simplificada (Compte Justificatiu Simplificat) del 50% de la despesa realitzada per la gestió, manteniment i neteja de la instal·lació del Camp de Futbol.

b) Memòria d'Activitat amb:

  • Pla de neteja de la instal·lació.
  • Pla de manteniment ordinari de la instal·lació.
  • Recopilació mitjançant un full de càlcul totes les incidències recollides al Protocol de Manteniment fins el moment.
  • Memòria de R.H.:  personal contractat, tipus de contracte, funcions, horari que du a terme, salari, etc. En el cas que alguns dels serveis fossin subcontractats, també s'hauran d'especificar.

- El tècnic de l'àrea d'Esports emetrà un informe favorable on digui que l'activitat conveniada es du a terme amb normalitat, dins els objectius marcats en aquest conveni.  

- Durant el més de gener de 2026 la S.D Formentera haurà de justificar el 100% de la seva actuació. Aquest serà requisit indispensable per poder signar un nou conveni amb el consell. Això no exempta de retornar la quantitat corresponent en el cas de no poder justificar el 100% de les quantitats rebudes.

- El beneficiari està eximit de presentar garanties atenent la naturalesa de les activitats subvencionades i les seves característiques com beneficiari, de conformitat amb l'article 42 i següents del Real Decret 88/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el Reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions.

En compliment del que disposa l'article 11 del decret legislatiu 2/2005, de 25 de desembre, text refós de la Llei de subvencions de les Illes Balears, la S.D. Formentera queda sotmesa, entre d'altres, a les obligacions següents:

  • Dur a terme les activitats o la inversió o adoptar el comportament que fomenta la concessió de la subvenció.
  • Durant el mes de gener de 2026, els documents acreditatius de la justificació de la subvenció.
  • Sotmetre's a les actuacions de comprovació que duguin a terme els òrgans competents en qualsevol moment.
  • Deixar constància de la percepció i l'aplicació de la subvenció en els llibres de comptabilitat o en els llibres de registre que hagi de dur el beneficiari d'acord amb la legislació mercantil o fiscal que sigui aplicable.
  • Conservar els documents justificatius de l'aplicació dels fons percebuts mentre puguin ser objecte d'actuacions de comprovació i control.
  • Reintegrar els fons percebuts en els supòsits prevists en l'article 44 d'aquesta Llei.

6. Justificació de la subvenció

La S.D. Formentera presentarà al registre general d'entrada del CIF, ubicat a l'OAC, dirigida a l'àrea d'Esports d'aquest consell, durant el mes de gener de 2026 els següents documents per justificar la subvenció i les actuacions realitzades:

  • Acreditació d'estar al corrent de pagament de totes les obligacions tributàries i davant de la seguretat social, o autorització en favor del CIF, perquè pugui sol·licitar els certificats necessaris davant el Ministeri d'Economia i Hisenda i el Departament d'Economia i Hisenda de la Comunitat Balear.

  • Memòria Econòmica simplificada (Compte Justificatiu Simplificat) del 100% de la despesa realitzada per la gestió, manteniment i neteja de la instal·lació esportiva del camp de futbol.

  • Memòria d'Activitat justificant les activitats realitzades entre l'1 de gener i el 31 de desembre de 2025. Aquesta memòria constarà d'informació textual de l'activitat, tal com:

    • Pla de neteja de la instal·lació.

    • Pla de manteniment ordinari de la instal·lació.

    • Recopilació mitjançant un full de càlcul totes les incidències recollides al Protocol de Manteniment durant tot l'any 2025.

    • Memòria de R.H.: personal contractat, tipus de contracte, funcions, horari que du a terme, salari, etc. En el cas que alguns dels serveis fossin subcontractats, també s'hauran d'especificar.

    • Qualsevol altra informació/documentació que se consideri rellevant o que sigui requerida per l'àrea d'Esports.

7. Reintegrament de la subvenció

S'estableix l'obligació per part de la S.D. Formentera de reintegrar els fons en el supòsit d'incompliment dels requisits i obligacions establertes per a la concessió, i en tot cas, en els supòsits regulats en l'article 44 del decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, text refós de la llei de subvencions de les Illes Balears.

A més, el CIF es reserva el dret a disminuir proporcionalment la seva aportació, en el supòsit d'incompliment parcial del conveni, o bé en el cas que les despeses justificades no arribin al total de les despeses pressupostades.

8. Compatibilitat amb altres subvencions

La S.D. Formentera haurà d'informar al Consell Insular de Formentera, a través de l'òrgan competent en la matèria, la subvenció o subvencions que rebi per a la mateixa finalitat. En aquesta comunicació farà constar els diners obtinguts, així com totes les condicions aplicables.

En cap cas, la quantia total de les subvencions podrà superar el cost total de l'activitat, ja que si és així, la subvenció concedida per aquesta corporació es reduirà de manera proporcional.

9. Infraccions i sancions

El Consell Insular de Formentera supervisarà el desenvolupament de les activitats de gestió, manteniment i neteja esmentades en aquest conveni, i informarà a la S.D. Formentera de qualsevol incidència que es pugui produir, perquè en tingui coneixement, i pugui realitzar les gestions pertinents al respecte. Si un cop avisats continuen sense esmenar la incidència produïda, es penalitzarà segons la seva transcendència, amb la sanció corresponent, d'acord a la clàusula onzena.

Als efectes d'aquest conveni, es considerarà motiu de sanció tota acció o omissió de la S.D Formentera que suposi un menyscapte de les exigències especifiques en el conveni.

Les faltes que pugui cometre el cessionari es classificaran en lleus, greus i molt greus, ateses les circumstàncies, intencionalitat i el perjudici que la  S.D Formentera ocasioni al servei o als usuaris.

Es consideraran faltes lleus, les següents:

  1. Descuidar el manteniment de les instal·lacions.
  2. Demora no justificada en l'aportació d'informes o documents sol·licitats pel Consell Insular de Formentera en compliment de la seva comesa de control de la cessió d'ús.

Es consideren faltes greus, les següents:

  1. Reiteració de dos o més faltes lleus en el període de vigència del conveni, després d'observacions presentades per actes d'inspecció de tècnics municipals competents.
  2. Inobservança reiterada de les instruccions donades en el termini d'un mes pels serveis municipals competents en relació amb el compliment de les prescripcions del present conveni.
  3. Negar-se a rebre instruccions o comunicacions del consell o negar-se a acusar rebut d'aquestes.
  4. No subscriure les pòlisses d'assegurances exigides en aquest conveni.
  5. Accions o omissions que causin lesions a la seguretat, salubritat i els interessos legítims dels usuaris que utilitzen les instal·lacions.
  6. Tota acció o omissió que escurci la vida útil de les instal·lacions, o menyscabi el seu valor econòmic.

Es consideren faltes molt greus, les següents:

  1. La reiteració en la comissió de dos o més faltes greus.
  2. Les infraccions en la prestació del servei que el pertorbin o alterin greument en el volum i la qualitat, sense que s'arribi a la seva paralització.
  3. La desobediència per part de la S.D. Formentera, de les disposicions de la corporació sobre la conservació de les instal·lacions quan suposin la paralització o suspensió del servei, afectin la seguretat dels usuaris o el normal funcionament de les instal·lacions.
  4. La interrupció del servei més de quinze dies consecutius o alterns en el transcurs del període de vigència d'aquest conveni, sempre que aquestes interrupcions no siguin per causa de força major o per ordre, comunicada per escrit del Consell Insular de Formentera.

El règim de sancions, és el següent:

  • Les faltes lleus, es sancionaran amb una multa de 50 euros fins 500 euros.

  • Les faltes greus, es sancionaran amb multa de 501 euros fins a 1.500 euros.

  • Les faltes molt greus es sancionaran amb multa de 1.501 euros fins a 3.000 euros i/o resolució del conveni.

Les sancions esmentades en els paràgrafs anteriors són sense perjudici de les responsabilitats civils, penals o de qualsevol altre mena que, en el seu cas, se'n poguessin derivar.

Per a la imposició de sancions s'instruirà un expedient sancionador per part del Consell Insular de Formentera, amb audiència prèvia a la S.D Formentera.

10. Vigència

Aquest conveni és vigent des del dia de la seva signatura i fins al 31 de desembre de 2025, tenint efectes retroactius quant a les activitats objecte d'aquest conveni, des del 1 de gener de 2025.

Aquest conveni es podrà resoldre, amb audiència prèvia de les parts, entre d'altres, per les causes següents:

  1.  El mutu acord entre les parts, que s'ha de formalitzar per escrit
  2.  L'incompliment de les normatives d'aplicació i/o dels pactes establerts.
  3.  No dur a terme la prestació de les activitats objecte del present conveni.

En el cas que la resolució del conveni fos per incompliment per part de la S.D. Formentera, aquest haurà de reintegrar la totalitat les quantitats econòmiques percebudes.

11. Procedimiento de otorgamiento y naturaleza del convenio

El presente convenio tiene naturaleza administrativa y constituye el instrumento a través del cual se canaliza una subvención por el procedimiento de concesión directa previsto en el artículo 7.1 c) del decreto legislativo 2/2005, de 28 de diciembre, texto refundido de la ley de subvenciones de las Illes Balears, y en el artículo 22.2 c) de la Ley 38/2003, de de interés público, social, económico o humanitario que dificultan su convocatoria pública, de acuerdo con los informes que constan en el área de Deportes del Consell Insular de Formentera.

12. Normativa de aplicación

En lo no previsto en el convenio presente habrá que ajustarse a lo que disponen las bases de ejecución del Presupuesto General del Consejo Insular de Formentera para el 2025, en la mencionada Ley de consejos insulares, artículo 96.2 de y disposición adicional 9a sobre Normativa en materia de subvenciones; la Ley 38/2003, de 17 de noviembre, general de subvenciones y al Real decreto 887/2006, de 21 de julio, por el que se aprueba el Reglamento de la Ley 38/2003, de 17 de noviembre, general de subvenciones, de acuerdo con lo establecido en el artículo 8 de la mencionada Ley 3 y lo establecido en el artículo 6 y concordantes del citado Decreto legislativo 2/2005.

Se deja patente que se actúa en sintonía con lo que significó el Plan Estratégico de Subvenciones 2016-2019 del Consejo Insular de Formentera, aprobado en la sesión plenaria de 24 de junio de 2016 y publicado en el BOIB núm. 93, de 23-07-2019 Consejo Insular de Formentera publicado en el BOIB núm. 47, de 11-04-2019; Formentera para el período de 2022 y primer semestre de 2023, prorrogado para el segundo semestre de 2023, el Plan Estratégico de Subvenciones del Consejo Insular de Formentera para el período 2024 al 2025, aprobado en la sesión plenaria de 21 de marzo de 2023 y publicado 2024, y en particular el propio Presupuesto General del Consejo Insular de Formentera para el año 2025 citado anteriormente.

Y en prueba de conformidad, ambas partes firman este convenio de colaboración por duplicado.

Formentera, ___  d _______ de 2025

El president del Consell Insular de Formentera

 

El president de la Sociedad Deportiva Formentera

Sr. Óscar Portas Juan

 

Sr. Antoni Roig Torres

Davant meu, el secretari

Sr. Ángel C. Navarro Sánchez

 

La qual cosa es fa pública per a general coneixement.

 

Formentera, amb data de la signatura electrònica (10 de juny de 2025)

El president del Consell Insular de Formentera Òscar Portas Juan