Secció III. Altres disposicions i actes administratius
CONSELL INSULAR DE MALLORCA
DEPARTAMENT D'HISENDA I FUNCIÓ PÚBLICA
Núm. 424082
Acord del Ple del Consell Insular de Mallorca de 12 de juny de 2025, mitjançant el qual s’aprova la modificació de l’Acord de data 2 de maig de 2018
Versió PDF
El Ple del Consell Insular de Mallorca, en la sessió de dia 12 de juny de 2025, ha adoptat l'Acord següent:
«El Ple del Consell Insular de Mallorca, en data 2 de maig de 2018, va acordar ratificar l'acord mitjançant el qual es regulen la jornada i els horaris generals i especials del personal del Consell de Mallorca, adoptat per la Mesa General de Negociació Conjunta del personal funcionari i del personal laboral del Consell de Mallorca i de l'IMAS en sessió de dia 30 de novembre de 2017, amb l'esmena d'errades de la de 9 de gener de 2018 (BOIB núm. 67, de 31 de maig de 2018).
Posteriorment, el Ple, mitjançant Acord adoptat en sessió de dia 13 de febrer de 2020 (BOIB núm. 22, de 20 de febrer de 2020), va modificar els articles 13 i 14 de l'esmentat acord. Aquesta modificació va afectar a les jornades dels llocs de treball de cap de servei, personal tècnic de bombers i/o d'emergències i sotsoficials.
D'altra banda, en data 26 de juliol de 2024, el Consell Executiu del Consell de Mallorca va aprovar la modificació parcial de la Relació de Llocs de Treball (RLT), amb la creació del lloc de coordinador-a de l'Àrea d'Emergències de la Direcció Insular d'Emergències del Departament d'Hisenda i Funció Pública, amb una jornada especial i atribució de guàrdies de localització, d'acord amb l'article 13 de l'acord de jornades.
L'Acord mitjançant el qual es regulen la jornada i els horaris generals i especials del personal del Consell de Mallorca no preveu la inclusió del lloc de treball de coordinador-a de l'Àrea d'Emergències (que exerceix les funcions d'oficial en cap del Servei de Bombers) en el nivell de guàrdia fixat per als llocs de cap de servei, personal tècnic i sotsoficials. La seva inclusió és essencial per garantir que la cobertura operativa d'aquest nivell de guàrdia, sigui efectiva i permanent.
La Mesa General de Negociació Conjunta del personal funcionari i del personal laboral del Consell Insular de Mallorca i de l'IMAS, en sessió realitzada dia 29 de maig de 2025, ha aprovat, amb el vot majoritari de la part social, la modificació de l'Acord de jornades amb la finalitat d'incloure expressament el lloc de coordinador-a de l'Àrea d'Emergències en el règim de jornada especial i disponibilitat previst en els articles 13 i 14 de l'Acord.
L'article 38 TREBEP estableix que en el si de les meses de negociació corresponents, els representats de les Administracions públiques podran concertar pactes i acords amb la representació de les organitzacions sindicals legitimades, per a la determinació de les condicions de treball dels funcionaris de les esmentades Administracions. I afegeix que els acords versaran sobre matèries competència dels òrgans de govern de les Administracions públiques i per a la seva validesa i eficàcia serà necessària l'aprovació expressa i formal per aquests òrgans.
Per això, en ús de les atribucions conferides, propòs que el Ple del Consell Insular de Mallorca adopti el següent
ACORD
Primer. Modificar els articles 13 i 14 de l'Acord del Ple del Consell Insular de Mallorca, de 2 de maig de 2018, mitjançant el qual es regula la jornada i els horaris generals i especials del personal al servei del Consell de Mallorca (BOIB núm. 67, de 31 de maig de 2018), en el sentit següent:
El primer paràgraf de l'article 13 resta redactat de la manera següent:
«Article 13. Jornada en règim d'ampliació a jornada especial
Els llocs de treball de coordinador-a d'emergències, cap de servei, personal tècnic o tècnica de bombers i/o emergències, sotsoficial o sotsoficiala, sergent o sergenta, caporal o caporala, bomber conductor o bombera conductora i de gestor d'emergències o gestora d'emergències tenen assignada una jornada de 40 hores setmanals de treball efectiu de mitjana en còmput anual, prestada en torns rotatoris fixats en la regulació específica per a cada lloc de treball, en programació anual, per cobrir els 365 dies de l'any.»
S'afegeix un nou apartat, identificat amb el número 11, a l'article 14, la redacció del qual és la següent:
«11. Totes les referències contingudes en aquest article al cap de servei s'han d'entendre fetes també al coordinador-a d'emergències.»
Segon. Ordenar la publicació d'aquest Acord en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, el qual té efectes a partir de la seva publicació.
Tercer. Contra aquest acord, que posa fi a la via administrativa, podeu interposar, alternativament, els recursos següents:
a) El recurs contenciós administratiu davant el Jutjat Contenciós Administratiu de Palma de Mallorca que correspongui, en el termini de dos mesos, comptadors a partir de l'endemà de la seva publicació en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.
b) El recurs de reposició potestatiu davant el Ple del Consell de Mallorca, en el termini d'un mes, comptador a partir de l'endemà de la seva publicació en el Butlletí Oficial de les Illes Balears. Contra la desestimació expressa del recurs de reposició, hi podeu interposar el recurs contenciós administratiu, en el termini de dos mesos, comptadors a partir de l'endemà de rebre la notificació de la desestimació del dit recurs de reposició. Si ha transcorregut un mes des de la interposició del recurs de reposició potestatiu i no n'heu rebut la notificació de resolució expressa, s'entén desestimat per silenci i podeu interposar el recurs contenciós administratiu en el termini de sis mesos comptadors a partir de l'endemà de la desestimació presumpta.
No obstant l'anterior, podeu interposar, si escau, qualsevol altre recurs que considereu oportú. Tot això de conformitat amb la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, i la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les Administracions públiques.»
Palma, a la data de la signatura electrònica (13 de juny de 2025)
El conseller executiu d'Hisenda i Funció Pública Rafael Angel Bosch Sans (Decret de 27-08-2019, BOIB núm. 123, de 07-09-2019)