Torna

Butlletí Oficial de les Illes Balears

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA

CONSELLERIA D'EDUCACIÓ I UNIVERSITATS

Núm. 416093
Resolució del conseller d’Educació i Universitats per la qual s’aprova la convocatòria d’ajuts per a l’organització d’activitats de divulgació i comunicació social de la ciència en l’àmbit de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears pel període 2025-2026, finançats amb fons ITS

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Fets

1. La Comunitat Autònoma de les Illes Balears té competència exclusiva en matèria de recerca, innovació i desenvolupament científic i tècnic, segons l'article 30 de l'Estatut d'autonomia de les Illes Balears, aprovat per la Llei orgànica 1/2007, de 28 de febrer, de reforma de l'Estatut d'autonomia de les Illes Balears.

2. La Llei 17/2022, de 5 de setembre, per la qual es modifica la Llei 14/2011, d'1 de juny, de la ciència, la tecnologia i la innovació, estableix el marc estatal per fomentar la recerca científica i tècnica i els instruments de coordinació general, amb la finalitat de contribuir a la generació, la difusió i la transferència del coneixement per resoldre els problemes essencials de la societat. L'objectiu fonamental és promoure la recerca, el desenvolupament experimental i la innovació com a elements sobre els quals s'han de basar el desenvolupament econòmic sostenible i el benestar social.

3. La Llei 7/2022, de 5 d'agost, de la ciència, la tecnologia i la innovació de les Illes Balears, té com a objecte el foment de l'activitat d'investigació, de desenvolupament tecnològic i d'innovació, entesa com a bé comú en l'àmbit de les Illes Balears, i la coordinació i la planificació de l'Ecosistema de Ciència, Tecnologia i Innovació de les Illes Balears (ECTIB).

4. D'entre les finalitats de la Llei 7/2022 s'hi troba l'impuls de la cultura científica, tecnològica i innovadora a través de l'educació, la formació i la divulgació en tots els sectors i el conjunt de la societat, amb esforços específics per incloure-hi col·lectius amb més dificultats per accedir-hi. A més, pretén impulsar la transparència, la difusió i la transferència de coneixement en l'àmbit de la comunitat autònoma de les Illes Balears.

5. L'article 38 de la Llei 7/2022 estableix que, amb la finalitat que la ciutadania de les Illes Balears adquireixi consciència de la importància de la ciència, la tecnologia i la innovació per a la societat, per reforçar alhora el sistema, amb el foment de vocacions investigadores, innovadores i emprenedores, i per promoure la cultura i l'educació científica en tots els àmbits, s'han d'impulsar, entre d'altres, les accions següents:

a) La formació adequada de la comunitat educativa en les diverses etapes del sistema educatiu.

b) La divulgació dels avanços científics, tecnològics i innovadors i de les activitats dutes a terme pels agents que formen part de l'ECTIB.

c) El suport a l'activitat de museus i centres divulgatius de ciència, l'organització d'esdeveniments o fires relacionats amb la ciència i la tecnologia.

d) Qualsevol altres que fomentin el diàleg entre la ciència i la ciutadania i que incentivin la participació en activitats relacionades amb la recerca i el desenvolupament.

e) D'una manera especial s'ha de promoure la difusió de l'activitat científica duta a terme tant per dones com adreçada a les dones.

f) Incentivar i reconèixer el paper del personal d'investigació en el foment de la divulgació científica, tecnològica i innovadora, i de les unitats de cultura científica i de la innovació d'universitats i centres de recerca.

6. El suport a l'organització d'activitats de divulgació científica i a activitats de formació en divulgació per als investigadors de l'ecosistema de ciència de les Illes Balears suposa incrementar la presència social de la ciència, afavorir el coneixement i l'esperit crític de la població. La divulgació científica, a més, és una eina de retorn a la societat de la inversió pública al sistema de ciència.

7. El 26 de febrer de 2025 es va signar la Resolució del conseller d'Economia, Hisenda i Innovació per la qual es modifica el Pla Estratègic de Subvencions de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears per als exercicis 2024-2026, aprovat per l'Acord del Consell de Govern de 19 d'abril de 2024 i es va publicar al BOIB núm. 27, d'1 de març de 2025. En la resolució s'inclou la línia I.5.16 d'ajuts per a l'organització d'activitats de divulgació científica en l'àmbit de la comunitat autònoma de les Illes Balears.

8. Aquesta convocatòria s'ajusta a l'Ordre de la consellera d'Innovació, Interior i Justícia de 26 de gener de 2010 per la qual s'estableixen les bases reguladores per concedir subvencions en matèria de recerca, desenvolupament tecnològic i innovació (BOIB núm. 25, de 13 de febrer) que estableix, a l'article 2.1.e) que són susceptibles d'ajuda les activitats de foment de la cultura científica i de l'interès social de la ciència, la tecnologia i la innovació i, en particular, activitats d'esdeveniments de divulgació científica.

9. D'acord amb el que disposa l'article 2.1.1 de la Comunicació de la Comissió Europea (2022/C 414/01) sobre el Marc d'Ajudes Estatals de Recerca i Desenvolupament i Innovació (d'ara endavant, Marc Comunitari), no s'aplicarà el que disposa l'article 107.1 del Tractat de funcionament de la Unió Europea a les ajudes previstes en aquesta Resolució, que s'atorgaran a organismes de recerca per a activitats no econòmiques. En aplicació d'això, les ajudes previstes en aquesta Resolució no tendran la consideració d'ajudes d'estat.

10. Aquesta convocatòria s'emmarca en el projecte ITS 2019-128 «Ciència Compartida», finançat pel Pla Anual 2019 del fons d'Impuls del Turisme Sostenible, aprovat pel Consell de Govern de 31 d'octubre de 2019 (BOIB núm. 149, de 2 de novembre de 2019).

Fonaments de dret

1. La Llei 7/2022, de 5 d'agost, de la ciència, la tecnologia i la innovació de les Illes Balears (BOIB ext. núm. 105, de 9 d'agost de 2022).

2. La Llei 14/2011, d'1 de juny, de la ciència, la tecnologia i la innovació (BOE núm. 131, de 2 de juny de 2011). 

3. La Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions (BOE núm. 276, de 18 de novembre de 2003).

4. La Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques (BOE núm. 236, de 2 d'octubre de 2015). 

5. La Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic (BOE núm. 236, de 2 d'octubre de 2015). 

6. El Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el Text Refós de la Llei de subvencions (BOIB núm. 196, de 31 de desembre de 2005).

7. El Decret 6/2025, de 2 de juny, de la presidenta de les Illes Balears, pel qual s'estableixen les competències i l'estructura orgànica bàsica de les conselleries de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears. 

8. El Decret 75/2004, de 27 d'agost, de desplegament de determinats aspectes de la Llei de finances i de les lleis de pressuposts generals de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears (BOIB núm. 122, de 2 de setembre de 2004).

9. L'Ordre de la consellera d'Innovació, Interior i Justícia de 26 de gener de 2010, per la qual s'estableixen les bases reguladores per a la concessió de subvencions en matèria de recerca, desenvolupament tecnològic i innovació (BOIB núm. 25, del 13 de febrer de 2010).

10. La Resolució del conseller d'Economia, Hisenda i Innovació, de 26 de febrer de 2025, per la qual es modifica l'annex del Pla Estratègic de Subvencions de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears per als exercicis 2024-2026, aprovat per l'Acord del Consell de Govern de 19 d'abril de 2024 (BOIB núm. 27, d'1 de març de 2025).

11. L'Acord del Consell de Govern, de 31 d'octubre de 2019, pel qual s'aprova la proposta de la Comissió d'Impuls del Turisme Sostenible relativa als projectes que s'han de finançar amb el fons per afavorir el turisme sostenible corresponent al Pla Anual de 2019.

Per tot això, havent considerat la disponibilitat pressupostària per als exercicis 2025 i 2026 i l'informe de la Direcció General de Pressuposts i Finançament, després de la fiscalització prèvia limitada de la Intervenció de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, així com les facultats per dictar resolucions establertes en la Llei 4/2001, de 14 de març, del Govern de les Illes Balears, i en la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, dict la següent

Resolució

1. Aprovar la convocatòria d'ajuts per a l'organització d'activitats de divulgació i comunicació social de la ciència dins l'àmbit de la comunitat autònoma de les Illes Balears per al període 2025-2026 i finançats amb fons ITS amb les especificacions i els requisits que estableix l'annex 1 d'aquesta Resolució.

2. Aprovar les bases d'aquesta convocatòria, que s'especifiquen en l'annex 1, d'acord amb l'Ordre de la consellera d'Innovació, Interior i Justícia de 26 de gener de 2010, per la qual s'estableixen les bases reguladores per a la concessió de subvencions en matèria de recerca, desenvolupament tecnològic i innovació.

3. Publicar aquesta Resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears i ordenar que entri en vigor l'endemà d'haver-s'hi publicat.

 

Interposició de recursos

Contra aquesta Resolució, que exhaureix la via administrativa, es pot interposar un recurs potestatiu de reposició davant el conseller d'Educació i Universitats en el termini d'un mes comptador des de l'endemà de la publicació, d'acord amb l'article 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i l'article 57 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

També es pot interposar directament un recurs contenciós administratiu davant la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears en el termini de dos mesos comptadors des de l'endemà de la publicació, d'acord amb l'article 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, sense perjudici d'interposar-ne qualsevol altre que es consideri oportú.

 

(Signat electrònicament: 10 de juny de 2025)

El conseller d'Educació i Universitats Antoni Vera Alemany

 

ANNEX 1 Convocatòria

I Objectius i característiques

Primer Objecte i finalitat

1. L'objecte d'aquesta convocatòria és incrementar la presència de la ciència a la societat i fomentar el coneixement, l'esperit crític i la divulgació dels resultats de la recerca desenvolupada a les Illes Balears.

2. La finalitat d'aquesta convocatòria és atorgar ajuts per a l'organització d'activitats de divulgació científica i activitats d'estudi i foment de la comunicació social de la ciència que es duguin a terme a la comunitat autònoma de les Illes Balears en el període 2025-2026.

Segon Tipus d'activitats subvencionables

1. Poden ser objecte dels ajuts els tipus d'actuacions següents:

a) Les activitats de foment de la cultura científica dirigides a la població en general, en el sentit més ampli, que responguin a algun d'aquests objectius: promoure la informació, l'educació i la cultura científica, fomentar les vocacions científiques a la població escolar i facilitar eines al professorat per incloure el pensament científic a l'aula; promoure la ciència oberta i inclusiva, combatre la desinformació.

b) Les activitats dirigides a personal investigador amb l'objectiu de millorar les seves aptituds per a la divulgació així com estudis sobre la comunicació social de la ciència i la percepció social de la ciència a les Illes Balears.

2. Les activitats s'han de dur a terme en el territori de la comunitat autònoma de les Illes Balears.

Tercer Beneficiaris

1. Podran ser beneficiaris dels ajuts les persones jurídiques següents:

a) Centres públics d'R+D: universitats públiques, organismes públics de recerca (reconeguts a la Llei 14/2011, d'1 de juny, de la ciència, la tecnologia i la innovació) i, en general, qualsevol centre d'R+D dependent de les diferents administracions públiques.

b) Altres entitats públiques o privades sense ànim de lucre que defineixin en els seus estatuts l'R+D o el seu foment com a activitat principal.

 

2. Els beneficiaris han de complir els requisits específics següents en el moment de la presentació de la sol·licitud d'ajuda:

a) Han de tenir una oficina o domicili social en l'àmbit territorial de les Illes Balears.

b) Han d'estar vàlidament constituïdes de conformitat amb la normativa vigent i inscrites en el registre corresponent i disposar de l'organització, l'estructura tècnica i la capacitat suficients i necessàries per garantir el compliment de l'actuació objecte de subvenció.

3. No poden ser beneficiàries de la subvenció:

a) Les persones, entitats o agrupacions en què concorri alguna de les prohibicions establertes en l'article 10 del Text refós de la Llei de subvencions i en l'article 13.2, 3 i 3 bis de la Llei 38/2003, de 17 de novembre.

b) Les entitats sol·licitants que hagin estat sancionades o condemnades per exercir o tolerar pràctiques laborals considerades discriminatòries per raó de sexe o de gènere, per resolució administrativa ferma o sentència judicial ferma d'acord amb la Llei 11/2016, de 28 de juliol d'igualtat de dones i homes.

c) Les persones físiques o jurídiques, públiques o privades, sancionades per resolució administrativa ferma per alguna de les infraccions qualificades com a molt greus, en els termes i terminis previstos al títol IV de la Llei 15/2022, de 12 de juliol, integral per a la igualtat de tractament i no discriminació.

d) Les que hagin estat sancionades mitjançant resolució ferma en via administrativa amb la pèrdua de la possibilitat d'obtenir una subvenció, d'acord amb els apartats 2.a) i 3.a) de l'article 37 de la Llei 8/2016, de 30 de maig, per garantir els drets de lesbianes, gais, trans, bisexuals i intersexuals i per erradicar l'LGTBI-fòbia.

e) Les que hagin estat sancionades amb la pèrdua de la possibilitat d'obtenir un ajut o subvenció mitjançant qualsevol altra norma aplicable.

Quart Finançament i intensitat de l'ajut

1. L'aportació de la Direcció General d'Universitats, Recerca i Ensenyaments Artístics Superiors per donar suport a l'organització d'activitats de divulgació científica i comunicació social de la ciència ha de ser com a màxim de 240.000 € amb caràcter biennal (2025-2026).

2. La distribució màxima per anualitats serà la següent:

  • Any 2025: 75.000 euros, amb càrrec a les partides pressupostàries que s'indiquen a continuació o partides equivalents de l'exercici de 2025, sempre que hi hagi crèdit adequat i suficient: 

20.000,00 euros, amb càrrec a la partida 13801 541A01 40100 00 19064. 

20.000,00 euros, amb càrrec a la partida 13801 541A01 44700 00 19064.

10.000,00 euros, amb càrrec a la partida 13801 541A01 44800 00 19064.

10.000,00 euros, amb càrrec a la partida 13801 541A01 44900 00 19064.

10.000,00 euros, amb càrrec a la partida 13801 541A01 46000 00 19064.

5.000,00 euros, amb càrrec a la partida 13801 541A01 48000 00 19064.

  • Any 2026: 165.000 euros, amb càrrec a les partides pressupostàries que s'indiquen a continuació o partides equivalents de l'exercici de 2026, sempre que hi hagi crèdit adequat i suficient: 

50.000,00 euros, amb càrrec a la partida 13801 541A01 40100 00 19064. 

50.000,00 euros, amb càrrec a la partida 13801 541A01 44700 00 19064.

20.000,00 euros, amb càrrec a la partida 13801 541A01 44800 00 19064.

20.000,00 euros, amb càrrec a la partida 13801 541A01 44900 00 19064.

15.000,00 euros, amb càrrec a la partida 13801 541A01 46000 00 19064.

10.000,00 euros, amb càrrec a la partida 13801 541A01 48000 00 19064.

3. Atès que aquesta subvenció s'imputa a més d'una partida pressupostària, l'assignació és vinculant per l'import total i no per cada partida. Aquesta vinculació està condicionada per les limitacions pressupostàries del crèdit disponible i per les pròpies dels expedients de modificació de crèdit que estableixen les normes pressupostàries que hi són aplicables.

4. En cas d'exhaurir-se el crèdit destinat a la convocatòria abans d'acabar el termini per presentar sol·licituds, la concessió de nous ajuts s'ha de suspendre mitjançant una resolució de l'òrgan competent, que s'ha de publicar en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, llevat que s'ampliï el crèdit destinat als ajuts.

5. La quantitat màxima subvencionada per a cada actuació és de 35.000 €.

 

​​​​​​​II Característiques i requisits de l'activitat subvencionada

Cinquè Requisits de la persona responsable de l'actuació

1. La persona que figura en la sol·licitud és la principal responsable del compliment dels objectius i tasques a desenvolupar en l'actuació.

2. La persona responsable ha d'estar vinculada a l'entitat beneficiària de l'ajut com a personal actiu, mitjançant una relació funcionarial, estatutària o laboral fins a la data de justificació de l'actuació. Si la vinculació no es manté, la persona responsable es pot substituir per una altra que tengui una relació contractual de la mateixa categoria i característiques. S'ha de notificar a l'òrgan instructor el canvi. L'òrgan instructor podrà sol·licitar en qualsevol moment del procediment els documents acreditatius d'aquesta relació.

3. Quan el sol·licitant sigui una societat o una associació científica, podrà actuar com a persona responsable qui tengui la condició de soci, encara que no formi part de la plantilla de l'entitat.

4. Quan l'entitat sol·licitant sigui un mitjà propi que tengui encomanada l'activitat de foment de l'R+D, podrà actuar com a persona responsable qui tengui una relació laboral, funcionarial o estatutària amb l'entitat matriu.

5. L'incompliment d'aquests requisits determina la inadmissió de la sol·licitud.

Sisè Conceptes susceptibles d'ajuda

1. Els ajuts prevists en aquesta convocatòria s'han de destinar a cobrir exclusivament les despeses relacionades amb el desenvolupament i execució de les activitats per a les quals han estat concedides, en els termes prevists en l'article 31 de la Llei 38/2003 de 17 de novembre, general de subvencions. En cap cas l'import de les despeses associades als conceptes subvencionables pot ser superior al seu valor de mercat.

2. Es consideren despeses subvencionables, a l'efecte d'aquesta convocatòria, les que de manera indubtable resultin necessàries i responguin a la naturalesa de l'activitat subvencionada, i es realitzin en el període d'execució que comprèn des de l'1 de gener de 2025 fins el 30 de setembre de 2026.

3. Els ajuts es poden destinar als conceptes següents:

  • Despeses d'adquisició de material fungible i subministraments.
  • Despeses associades al disseny i confecció de la pàgina web corresponent.
  • Despeses derivades de la publicitat i difusió de l'actuació.
  • Despeses derivades de la traducció i publicació dels resultats de les actuacions.
  • Lloguer de sales, equips audiovisuals, equips de traducció simultània i altres equipaments necessaris per dur a terme l'activitat.
  • Despeses de contractació de serveis específics per a l'organització de l'activitat que no puguin ser assumits per l'equip d'organització.
  • Desplaçaments (viatges, quilometratge, etc.), allotjament i dietes (per manutenció, per allotjament o dieta sencera) dels membres de l'equip organitzador o persones relacionades amb l'activitat, sempre que estiguin justificats i que la persona figuri en la sol·licitud o memòries presentades. El màxim de les dietes és el que regula de forma oficial cada entitat. En el cas de no existir regulació, no es poden superar els màxims establerts en la normativa vigent sobre indemnitzacions per raons de servei del Govern de les Illes Balears.

4. En cap cas no són subvencionables les despeses següents:

  • La contractació de personal ni costos del personal de l'entitat sol·licitant.
  • La compra de dispositius informàtics d'ús genèric (PC, portàtils, impressores). En el cas que siguin necessaris pels requeriments tècnics de l'actuació s'ha de justificar adequadament tant a la sol·licitud com a la justificació.
  • El mobiliari i material d'oficina, llevat de les despeses de consumibles informàtics, de correu i missatgeria, i de fotocòpies, que sí que es poden subvencionar sempre que estiguin relacionades directament amb l'actuació i així es justifiqui en les memòries inicials i de justificació.
  • Els imposts indirectes (IVA) ni tampoc els imposts personals sobre la renda.
  • Les despeses financeres o bancàries.
  • Les despeses de menjars i altres atencions de caràcter protocol·lari.
  • La compra de materials de marxandatge o productes promocionals.
  • Els costos facturats per entitats que d'alguna manera participin en el projecte.

5. Per a despeses de quantia superior a 15.000 €, s'han de presentar tres ofertes de proveïdors diferents, tal com recull l'article 40.3 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel que s'aprova el Text refós de la Llei de Subvencions.

En el cas de que no hi hagi en el mercat empreses suficients per complir amb aquesta previsió, s'ha de presentar un certificat d'exclusivitat o una justificació adequada de l'elecció.

L'elecció entre les ofertes presentades s'ha de fer de conformitat amb els criteris d'eficàcia i d'economia, i s'ha de justificar expressament en el cas que no recaigui en la proposta econòmica més avantatjosa.

Setè  Compatibilitat amb altres ajudes

1. Els ajuts concedits són compatibles amb altres ajuts i subvencions, independentment de l'entitat que els concedeixi, sempre que, conjuntament, no superin el cost total de l'activitat.

En cas que, a través de l'increment d'altres fonts de finançament, se superi el cost total de l'acció, l'import concedit es reduirà proporcionalment de manera que no se superi el cost total.

2. Les entitats beneficiàries tenen l'obligació de notificar a l'òrgan instructor nous ajuts obtinguts així com els ingressos previstos relacionats amb l'activitat.

III Procediment de sol·licitud i concessió

Vuitè  Instrucció i òrgans competents

1. La Direcció General d'Universitats, Recerca i Ensenyaments Artístics Superiors és l'òrgan competent per instruir els procediments de concessió dels ajuts d'aquesta convocatòria.

2. El conseller d'Educació i Universitats o la persona delegada en virtut de la normativa vigent és l'òrgan competent per resoldre la concessió dels ajuts.

Novè  Comissió Avaluadora

1. La Comissió Avaluadora és única i té la composició següent:

  • El director general d'Universitats, Recerca i Ensenyaments Artístics Superiors, que actua com a president.
  • La responsable del Servei de Planificació de la Recerca.
  • Tres persones de la Direcció General amb competència en recerca, que actuen de vocals.

2. La persona que ha d'ocupar la secretaria de la Comissió Avaluadora serà elegida entre els membres.

3. El que no estigui previst expressament en aquesta convocatòria o en les bases reguladores sobre el funcionament de la Comissió Avaluadora s'ha de regir per l'establert en el capítol II de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic.

Desè Termini de presentació de sol·licituds

El termini per presentar les sol·licituds dels ajuts comença a l'endemà d'haver-se publicat aquesta Resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears i acaba el 15 de juny de 2026.

Onzè  Presentació de la documentació

1. Les entitats interessades han de presentar les sol·licituds mitjançant el tràmit telemàtic disponible en el procediment publicat (DIV25) a la Seu Electrònica de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears https://www.caib.es/seucaib. No es tendran per presentades les sol·licituds que es presentin per qualsevol altra via diferent d'aquest tràmit telemàtic.

2. La sol·licitud s'ha d'emplenar i signar electrònicament per la persona que representa legalment l'entitat sol·licitant.

3. La presentació de la sol·licitud implica l'acceptació de les bases i la convocatòria per part de l'entitat.

4. El sol·licitant té dret a no aportar documents que ja estiguin en poder de l'Administració. La comprovació de què els beneficiaris estan al corrent de les obligacions tributàries es farà prèvia autorització expressa de l'interessant i les comprovacions relatives a la Seguretat Social es faran sempre que l'interessat no s'hi oposi a través dels formularis corresponents. En cas contrari, s'han d'aportar els certificats acreditatius.

5. Juntament amb la sol·licitud, s'ha de presentar obligatòriament la documentació que s'enumera a continuació, segons els models normalitzats publicats al procediment:

a) Memòria descriptiva de l'actuació. Es presentarà una única memòria signada per la persona responsable de l'actuació i per la persona responsable de l'entitat. S'ha d'utilitzar el model normalitzat que estarà disponible a la seu electrònica i ha de contenir tots els apartats següents:

  • Objectius i descripció de la proposta: definició, grau de novetat de les actuacions i impacte social previst.
  • Personal que formarà part de l'equip d'organització i un resum breu del currículum de cadascun.
  • Cronograma del projecte.
  • Pressupost de l'actuació. S'ha d'indicar el pressupost total de l'actuació i, sobre el total, quina és la quantitat que se sol·licita. El pressupost ha d'estar desglossat per conceptes concrets i específics. També s'hi han d'incloure els ingressos prevists i altres ajuts sol·licitats o concedits.

b) Declaració responsable de l'entitat, signada pel representant legal de l'entitat. La declaració ha d'incloure:

  • Que no incorre en cap causa de prohibició o d'incompatibilitat per rebre la subvenció, d'acord amb la legislació vigent i especificades al punt 3.3 d'aquest annex.
  • Que complirà les obligacions que estableix l'article 15 de l'Ordre de la consellera d'Innovació, Interior i Justícia de 26 de gener de 2010, com també les que estableix el punt 19 de les bases d'aquesta convocatòria.
  • Que es troba al corrent del pagament amb la Tresoreria General de la Seguretat Social i amb les hisendes públiques estatal i autonòmica. Durant la sol·licitud, l'entitat sol·licitant podrà autoritzar a l'òrgan instructor per a que comprovi d'ofici aquestes dades. En cas de que s'hi oposi, haurà de presentar la documentació d'acreditació corresponent, quan se li reclami.
  • Que s'adquireix el compromís de comunicar a l'òrgan instructor qualsevol circumstància que afecti els requisits exigits per a la concessió de la subvenció.
  • Que aporta dades vertaderes tant en el formulari de sol·licitud com en els documents que l'acompanyen, i és coneixedora i responsable de tota la informació de la sol·licitud.
  • Que compleix amb tots els requisits per obtenir la condició de beneficiària detallats en el punt tercer d'aquest annex.

c) Documentació institucional. La documentació relativa a la part institucional de l'entitat sol·licitant que permeti verificar que compleix els requisits necessaris. En el cas que la documentació ja consti en la Direcció General d'Universitats, Recerca i Ensenyaments Artístics Superiors, n'hi ha prou amb manifestar-ho i fer referència a l'expedient o convocatòria en què es va presentar.

En cas contrari, la documentació requerida és la següent:

  • En el cas d'entitats públiques, una còpia de la publicació en el butlletí oficial corresponent de la creació o el reconeixement de l'entitat, com també l'acreditació de la representació que exerceix qui signa la sol·licitud.
  • En el cas de persones jurídiques no incloses en els paràgrafs anteriors, el document constitutiu de l'entitat i, si escau, els estatuts socials degudament inscrits en el registre corresponent o el certificat d'inscripció registral dels documents esmentats, i l'acreditació de la representació que exerceix qui signa la sol·licitud.

6. Tots els documents en què s'exigeixi s'han de signar mitjançant signatura electrònica la qual ha de complir els requisits i les especificacions previstes en la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic.

7. Si la sol·licitud no s'ha formulat mitjançant els impresos normalitzats o s'ha presentat sense adjuntar-hi degudament tota la documentació, s'ha de requerir la persona interessada perquè en el termini de deu dies hàbils esmeni aquestes mancances. Si no fa les esmenes, es considerarà que desisteix de la petició i s'emetrà la resolució de desistiment corresponent.

Dotzè  Avaluació i selecció de les propostes

1. Segons l'article 7.3 de l'Ordre de la consellera d'Innovació, Interior i Justícia de 26 de gener de 2010, atès que, d'acord amb la naturalesa de la convocatòria, no és necessari comparar les sol·licituds per establir-ne la prelació en un únic procediment, les sol·licituds d'ajut presentades a aquesta convocatòria s'han de resoldre individualment, encara que no s'hagi acabat el termini per presentar-les, fins que s'exhaureixi el crèdit destinat a la convocatòria o fins que es resolguin tots els expedients presentats.

2. La Comissió Avaluadora s'ha de reunir mensualment, a comptar des del dia que s'obri el període de sol·licitud i ha d'avaluar les sol·licituds rebudes fins al moment de la reunió. S'hi han d'incloure per a la valoració les sol·licituds rebudes amb una antelació mínima de 5 dies hàbils, sempre que la documentació presentada sigui correcta i completa.

3. Correspon a la Comissió Avaluadora avaluar les propostes basant-se en els criteris següents:

a) La qualitat cientificotècnica i la rellevància de la proposta. Se n'ha de valorar la definició, el contingut, la qualitat, el grau de novetat i el públic destinatari (màxim 50 punts).

b) L'equip organitzador. S'ha de valorar la trajectòria i experiència de l'equip organitzador, la participació de perfils complementaris per afrontar la totalitat del projecte i la col·laboració entre entitats i diferents perfils professionals (màxim 30 punts).

c) L'adequació del pressupost presentat i la possibilitat de finançament d'altres organismes, oficials o privats (màxim 20 punts).

Per ser seleccionades favorablement, les propostes han d'obtenir una puntuació superior a 70 punts.

4. Les propostes avaluades favorablement (>70) tendran el finançament de les despeses que aprovi la Comissió Avaluadora i que compleixin els requisits del punt 6 —conceptes susceptibles d'ajuda— fins al màxim de 35.000 €.

5. La quantitat concedida i el pressupost final s'han d'especificar en l'acta corresponent, la qual ha de servir de base per a la proposta de resolució que ha d'emetre l'òrgan instructor.

Tretzè Proposta de resolució i acceptació

1. L'òrgan instructor, sobre la base de l'expedient i de l'acta de la Comissió Avaluadora, ha de formular les propostes de resolució provisionals. La proposta de resolució ha d'incloure la quantitat total concedida, desglossada per conceptes, la quantitat total que s'ha de justificar, el període d'execució i la data de justificació. La proposta de resolució s'ha de notificar electrònicament a l'entitat sol·licitant de manera individual.

2. Des de la data de notificació, els interessats disposen del termini màxim de deu dies hàbils per manifestar l'acceptació o el desistiment de l'ajut proposat o per exposar les al·legacions que considerin necessàries.

3. L'acceptació o el desistiment s'ha de fer mitjançant els documents formalitzats i el tràmit telemàtic disponible en el procediment publicat (DIV25) a la Seu Electrònica de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears https://www.caib.es/seucaib

4. Si en el termini indicat la persona interessada no presenta l'acceptació o renúncia a l'ajut, s'entendrà que hi renuncia i el procediment finalitzarà amb la resolució definitiva corresponent.

5. En el cas que els interessats presentin al·legacions a la proposta de resolució, l'òrgan instructor ha d'examinar-les i, a continuació, ha de formular la proposta de resolució definitiva, que s'ha de notificar als interessats. A partir de la notificació, aquests disposen d'un termini de deu dies per comunicar si accepten l'ajut proposat o hi renuncien. Si dins aquest termini no es produeix cap resposta, s'entén que renuncien a l'ajut.

Catorzè Resolució de concessió

1. Una vegada acceptat l'ajut amb les condicions que estableix la proposta de resolució, es formalitzarà la resolució de concessió. Aquest document fixarà amb caràcter definitiu la quantitat total concedida i el desglossament per partides. La resolució també ha de contenir les dades indicades al punt 12.1 de l'Ordre de la consellera d'Innovació, Interior i Justícia de 26 de gener de 2010.

2. La concessió o denegació dels ajuts s'ha de notificar electrònicament a l'entitat sol·licitant de manera individual.

3. El termini màxim per resoldre els procediments i notificar la resolució és de sis mesos comptadors des de la data de presentació de la sol·licitud. Si una vegada transcorregut el termini de sis mesos des de la sol·licitud, l'entitat no ha rebut cap notificació, pot entendre desestimada la seva petició.

Quinzè Període d'execució

1. El període d'execució de les actuacions finançades ha d'estar comprès entre l'1 de gener de 2025 i el 30 de setembre de 2026.

2. Les dates finalment assignades com a data d'inici, data de finalització i data de justificació són les estipulades en la resolució de concessió de l'ajut a proposta de l'entitat sol·licitant.

Setzè Modificació de la resolució de concessió

1. Les actuacions s'han d'executar en el temps i en la forma que es determini en les resolucions de concessió. No obstant això, quan hi hagi circumstàncies concretes que alterin les condicions tècniques o econòmiques, la resolució de concessió es pot modificar sempre:

a) Que la modificació no afecti els objectius perseguits amb l'ajut ni els seus aspectes fonamentals o que hagin estat decisius per concedir-lo i que no alteri la determinació del beneficiari ni danyi els drets de tercers. Tan sols es poden autoritzar modificacions amb relació a la determinació del beneficiari, en el cas de fusió o d'absorció entre entitats que continuïn ubicades a les Illes Balears; en aquest cas, la nova entitat adquireix la condició de beneficiària des de la data de la modificació de la resolució de concessió.

b) Que la modificació sigui autoritzada prèviament per l'òrgan instructor del procediment.

c) Que tant la sol·licitud de modificació com l'autorització es produeixin abans del venciment del termini d'execució estipulat en la resolució de concessió.

d) Que no impliqui l'increment de la quantia de la subvenció concedida inicialment.

2. El beneficiari ha d'informar l'òrgan instructor de la intenció d'introduir qualsevol canvi en els termes de la concessió, a fi que aquest l'autoritzi o el denegui.

3. Per modificar una resolució de concessió, l'entitat ha de presentar a través del tràmit corresponent a la seu electrònica la sol·licitud de modificació acompanyada de:

  • Una memòria en la qual s'han d'exposar els motius dels canvis i s'ha de justificar la impossibilitat de complir les condicions establertes en la resolució de concessió i que es compleixen els requisits assenyalats en l'apartat anterior.
  • Un calendari nou d'execució de l'activitat o data nova de justificació sense que pugi superar-se el termini màxim indicat en el punt 17.1. No s'autoritzaran modificacions que impliquin el canvi d'anualitat, ni més d'una ampliació de termini d'execució per sol·licitud. El procediment d'ampliació del termini d'execució s'ha de regir pel que disposa l'article 32 de la Llei 39/2015.

Les sol·licituds de modificació s'han de presentar amb temps suficient per aprovar els canvis i com a data límit dos mesos abans de finalitzar l'activitat.

4. Una vegada estudiada la sol·licitud, l'òrgan instructor ha d'emetre un informe i ha de proposar la modificació de la resolució de concessió a l'òrgan competent per resoldre. En haver resolt, es notificarà a l'entitat la resolució de modificació o la de denegació de la sol·licitud.

5. Els transvasaments entre les partides que figuren en la resolució de concessió no necessiten autorització ni modificació de la resolució de concessió sempre que es compleixin els requisits següents:

a) Que no alteri l'import total ni s'introdueixin conceptes nous; per tant, l'augment en una de les partides que figuren en la resolució de concessió s'ha de compensar amb la disminució d'una altra.

b) Que l'import transvasat no superi el 15 % del total concedit.

c) Que el beneficiari justifiqui adequadament el canvi entre partides en un escrit de seguiment o en la memòria de justificació.

 

IV Procediment de justificació i pagament

Dissetè Justificació dels ajuts

1. La data de justificació de l'ajut no pot ser, en cap cas, posterior al 31 d'octubre de 2026.

2. S'ha de justificar el cost total de l'actuació. En el cas de que l'activitat tengui altres fonts de finançament o ingressos, també s'ha de justificar a què s'han dedicat aquests fons.

En cap cas la suma de tots els ajuts i ingressos pot superar el cost total de l'actuació.

3. El beneficiari ha de presentar un informe de justificació de l'activitat segons la data de justificació especificada en la resolució de concessió de l'ajut. Si, una vegada transcorregut el termini establert, no s'ha presentat la documentació, l'òrgan instructor requerirà al beneficiari que la presenti en el termini improrrogable de 5 dies hàbils, amb l'advertiment que, si no la presenta, s'iniciarà el procediment de revocació corresponent.

4. L'informe de justificació s'ha de presentar mitjançant el documents formalitzats i el tràmit telemàtic disponible en el procediment publicat (DIV25) a la Seu Electrònica de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears https://www.caib.es/seucaib.

5. S'ha de presentar obligatòriament la documentació següent:

a) Memòria tècnica: descripció de les actuacions dutes a terme, dels resultats obtinguts, nombre de participants, repercussió mediàtica, impacte i, si s'escau, la justificació de les desviacions produïdes en relació a les actuacions per a les quals s'havia concedit la subvenció. També s'ha de presentar còpia dels programes, anuncis i altres formats publicitaris en qualsevol mitjà. Ha d'estar signada pel responsable de l'activitat i pel responsable legal de l'entitat o l'organisme beneficiari.

b) Certificat de despeses: relació de totes les despeses de l'activitat, amb la identificació del creditor i del document, l'import, la data d'emissió, la data de pagament, el percentatge de justificació i l'import justificat.

c) Relació d'altres ingressos: una relació on s'especifiquin altres ingressos o ajuts percebuts que hagin contribuït a finançar l'actuació subvencionada, si s'escau, amb indicació de l'import i la procedència.

d) Memòria econòmica: còpia de les factures i els documents que acreditin el pagament i els documents que acreditin que els moviments comptables es troben assentats correctament en els llibres oficials de comptabilitat de l'entitat, en compliment de les disposicions legals aplicables a la matèria, i que es manté la comptabilitat separada o un codi comptable específic per a totes les transaccions relacionades amb l'operació.

Els documents de la memòria econòmica han de complir els requisits i s'han de seguir les instruccions següents:

  • Totes les factures han de tenir eficàcia administrativa i ser emeses a nom de l'entitat beneficiària de l'ajut (han de complir els requisits establerts en els articles 6 i següents del Reial decret 1496/2003, de 28 de novembre, relatiu a les obligacions de facturació). Entre aquests requisits s'ha de destacar la presència de la informació següent: la data d'expedició de la factura; la identificació, amb el NIF i el domicili, tant del proveïdor com de l'entitat beneficiària (a càrrec de la qual s'han d'emetre totes les factures); la descripció de les operacions amb la data en què s'han dut a terme, i l'IVA. Cap factura no pot anar a un altre nom que no sigui el de l'entitat beneficiària.

  • Les factures han de ser comprovades per verificar que no han estat ni seran objecte de cap altra subvenció. L'òrgan instructor podrà sol·licitar els originals per fer la comprovació. Una vegada comprovades, s'han de retornar al beneficiari.

  • Els pagaments de les factures presentades es poden acreditar mitjançant una còpia del justificant de l'ordre de transferència bancària o del document bancari que doni fe del pagament, en el qual han de figurar la data de la transferència, l'import transferit i la identificació del concepte de la transferència, així com les dades de qui l'ordena i del destinatari, que han de coincidir amb el beneficiari i amb l'emissor de la factura, respectivament. S'ha d'adjuntar l'extracte bancari del beneficiari de l'ajut, en què ha de figurar el càrrec de la transferència.

    Els pagaments també es poden acreditar mitjançant una còpia d'un xec nominatiu o pagaré nominatiu, sempre que estigui vençut, acompanyat de l'extracte bancari del beneficiari de l'ajut en el qual aparegui el càrrec del xec o pagaré.

    Si el total de l'extracte bancari no coincideix amb el total de la factura presentada (perquè al mateix proveïdor se li ha transferit el pagament conjunt de diverses factures), s'ha d'aportar el desglossament de les factures que formen part de l'extracte. Així mateix, en el cas que el certificat de pagament es presenti en una moneda diferent de la factura, s'ha de presentar el document bancari que fa la conversió entre les divises.

    Els pagaments en efectiu de quantitats superiors a 500,00 € no són subvencionables. Per als pagaments en efectiu d'imports inferiors a 500,00 € s'ha de presentar el rebut del pagament signat pel proveïdor. Tan sols s'accepten tiquets de caixa per a imports inferiors a 100,00 €.

  • En el cas de justificació de despeses de viatges, s'ha de presentar la documentació específica següent: la factura i la targeta d'embarcament; en el cas de justificar-se desplaçaments en un mitjà de transport en què no consta la targeta d'embarcament, s'ha de presentar el bitllet corresponent.

  • En el cas de desplaçament amb mitjans propis, tots els tiquets de les despeses derivades del desplaçament (gasolina, peatges, etc.) s'han de presentar amb un full d'indemnització de serveis o un full de liquidació signat per la persona responsable i amb el vistiplau de l'entitat beneficiària, juntament amb la còpia de les factures i els justificants de pagament o dels tiquets que permetin justificar aquests consums o serveis. No s'acceptaran tiquets sense els fulls d'indemnització o liquidació corresponents.

  • En el cas de justificació de despeses de manutenció, s'ha de presentar la documentació específica següent: el full d'indemnització de serveis signat per la persona responsable amb el vistiplau de l'entitat beneficiària o, en el cas de personal complementari, el full de liquidació, juntament amb la còpia de les factures i els justificants de pagament o dels tiquets que permetin justificar aquests consums o serveis, igualment signada per la persona responsable i amb el vistiplau de l'entitat beneficiària. En el full de liquidació s'hi han de resumir les despeses per dia i persona. No s'acceptaran tiquets sense els fulls d'indemnització o liquidació corresponents.

  • En el cas de justificació de despeses d'allotjament, s'ha de presentar la documentació específica següent: la factura de l'hotel i, si s'escau, d'una despesa avançada per la persona responsable, el full d'indemnització de serveis o un full de liquidació signat per la persona responsable i per l'entitat beneficiària, amb la còpia de la factura a nom de la persona responsable i el justificant del pagament.

5. En el supòsit que no es justifiqui totalment la quantitat concedida inicialment, però s'hagi complert la finalitat per a la qual es va concedir la subvenció, s'ha de revisar i minorar la quantitat final proporcionalment a la quantitat justificada correctament.

6. L'òrgan instructor pot demanar qualsevol altra documentació que consideri pertinent per comprovar l'adequació dels justificants i l'existència d'una pista d'auditoria adequada.

Divuitè Pagament dels ajuts

1. Els ajuts concedits a l'empara d'aquesta Resolució s'han de lliurar a favor de l'entitat sol·licitant. Correspon a aquesta entitat gestionar l'import total destinat a l'actuació.

2. El pagament de l'import dels ajuts s'ha de fer una vegada finalitzada i justificada convenientment l'acció o l'activitat objecte de la subvenció.

 

V Obligacions del beneficiari i actuacions de seguiment i control

Dinovè Obligacions dels beneficiaris

1. Addicionalment al que s'estableix en els punts anteriors, els beneficiaris de l'ajut queden obligats a:

  • Sotmetre's a les actuacions de comprovació que dugui a terme l'òrgan instructor i a les actuacions de control financer que duguin a terme la Intervenció General de la Comunitat Autònoma, la Sindicatura de Comptes i altres autoritats de control, amb relació a les subvencions concedides.
  • Reintegrar els fons percebuts en els supòsits que estableix l'article 44 del Text refós de la Llei de subvencions, aprovat mitjançant el Decret legislatiu 2/2005.

2. Els deures que comporten la realització i la justificació de l'activitat subvencionada constitueixen una obligació personalitzada en el beneficiari i no pot ser encomanada a un tercer, tal com es recull en l'article 68 del Reglament de desplegament de la Llei de subvencions (Reial decret 887/2006), a excepció del que s'estableix respecte a la subcontractació en l'article 29 de la Llei general de subvencions i a les bases d'aquesta convocatòria.

3. El representant legal de l'entitat beneficiària de l'ajut s'ha de responsabilitzar de la conservació i custòdia de la documentació que ha d'obrar en poder del beneficiari, i l'ha de mantenir a disposició dels òrgans de comprovació i control durant el període resultant de l'aplicació de l'article 39 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre.

4. Sense perjudici de les responsabilitats que, conforme a la Llei 38/2003, de 17 de novembre, li puguin correspondre, el representant legal de l'entitat beneficiària de l'ajut serà responsable de la veracitat del contingut dels documents que firmi i presenti davant l'òrgan instructor.

​​​​​​​​​​​​​​Vintè Obligacions de publicitat de l'ajut

1. L'entitat beneficiària té l'obligació de donar publicitat i fer difusió del finançament obtingut amb l'objectiu de donar a conèixer a la ciutadania l'aplicació dels fons.

2. Com a norma general, tots els documents generats dins el projecte han de fer referència al cofinançament per part de la Direcció General d'Universitats, Recerca i Ensenyaments Artístics Superiors a través de l'Impost de Turisme Sostenible de les Illes Balears.

 

​​​​​​​3. Indispensablement, tota actuació de comunicació i publicitat de l'actuació ha de dur els logotips de les dues entitats, aplicats seguint el manual corresponent.

4. L'entitat rebrà un manual d'aplicació dels logotips que també estarà disponible com a informació complementària en el procediment publicat a la Seu Electrònica (DIV25).

Vint-i-unè Seguiment i actuacions de control

1. L'òrgan instructor ha d'establir els procediments adequats i ha de designar, si escau, els òrgans, les comissions o els experts que consideri necessaris per dur a terme les actuacions de seguiment i comprovació de l'aplicació de l'ajut.

2. En el seguiment, s'ha de valorar el grau de compliment de les activitats programades.

3. El fet de no complir les normes d'aquesta convocatòria, d'ocultar dades o de presentar dades falses o inexactes, de no dur a terme l'acció o de no justificar-la pot donar lloc a revocar la concessió de l'ajut i a haver de reintegrar les quantitats rebudes, d'acord amb els articles 43 i 44 del Text refós de la Llei de subvencions de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, sense perjudici que s'apliqui el règim sancionador que preveu el títol V d'aquesta norma.

4. Els ajuts concedits d'acord amb el que disposa aquesta convocatòria s'han de sotmetre al règim de fiscalització, control i inspecció que preveuen els articles 41 i 42 del Text refós de la Llei de subvencions.

5. Correspon a l'òrgan competent decidir sobre la modificació de la resolució de concessió, amb els efectes que corresponguin, que inclouen la devolució de les quantitats percebudes, amb els interessos pertinents, i l'eventual aplicació del règim sancionador establert legalment, si en el seguiment de l'aplicació de l'ajut s'observa alguna de les circumstàncies següents:

  • L'incompliment o la desviació, per raons imputables als beneficiaris, de les obligacions derivades de la concessió de l'ajut.
  • La falsedat, la inexactitud o l'omissió de dades.
  • Una desviació clara pel que fa a la qualitat cientificotècnica dels processos seguits i dels resultats esperats.
  • L'aplicació, en tot o en part, de les quantitats rebudes amb finalitats diferents d'aquelles per a les quals es va concedir l'ajut inicialment.
  • L'obtenció, amb posterioritat a la presentació de la sol·licitud, d'altres ajudes públiques o privades que, en conjunt, superin el cost de l'activitat.

6. Les entitats beneficiàries dels ajuts queden obligades a comunicar a l'òrgan instructor qualsevol eventualitat en l'activitat subvencionada quan afecti el compliment de l'activitat segons els termes de la concessió de l'ajut.

Vint-i-dosè Protecció de dades

1. Les dades de caràcter personal recollides en la sol·licitud seran tractades per la Direcció General d'Universitats, Recerca i Ensenyaments Artístics Superiors, amb la finalitat de gestionar la participació en la present convocatòria de subvencions, d'acord a la Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de Protecció de Dades Personals i garantia dels drets digitals, i del Reglament (UE) 2016/679 del Parlament Europeu i del Consell, de 27 d'abril de 2016, relatiu a la protecció de les persones físiques pel que fa al tractament de dades personals i a la lliure circulació d'aquestes dades (RGPD).

2. El responsable d'aquest tractament és el director general d'Universitats, Recerca i Ensenyaments Artístics Superiors, tal com estableix el Decret 48/2004, de 22 de novembre, pel qual s'aprova la política de protecció de dades personals de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

3. La finalitat del tractament és la tramitació del corresponent procediment administratiu d'acord amb aquesta resolució, amb el Text refós de la Llei de subvencions de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, aprovat pel Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, i amb l'Ordre de la consellera d'Innovació, Interior i Justícia, de 26 de gener de 2010, per la qual s'estableixen les bases reguladores per a la concessió de subvencions en matèria de recerca, desenvolupament tecnològic i innovació.

3. En aquest sentit, d'acord a l'article 6.1.e) del RGPD, aquest tractament és necessari per al compliment d'una missió realitzada en interès públic o en l'exercici de poders públics conferits al responsable del tractament.

4. Les dades personals es conservaran durant el temps necessari per complir amb la finalitat per a la qual s'han recaptat i per determinar les possibles responsabilitats que es puguin derivar d'aquesta finalitat i del tractament de les dades.

5. Els afectats pel tractament de dades personals poden exercir els seus drets d'informació, d'accés, de rectificació, de supressió, de limitació, de portabilitat, d'oposició i de no inclusió en tractaments automatitzats (i, fins i tot, de retirar el consentiment, si és el cas, en els termes que estableix el RGPD) davant el responsable del tractament esmentat abans, mitjançant el procediment «Sol·licitud d'exercici de drets en matèria de protecció de dades personals», previst en la seu electrònica de la CAIB. Amb posterioritat a la resposta del responsable o al fet que no hi hagi resposta en el termini d'un mes, pot presentar la «Reclamació de tutela de drets» davant l'Agència Espanyola de Protecció de Dades (AEPD). La Delegació de Protecció de Dades de l'Administració de la CAIB té la seu a la Conselleria de Presidència i Administracions Públiques (passeig de Sagrera, 2, 07012 Palma). Adreça electrònica de contacte: protecciodades@dpd.caib.es.

Vint-i-tresè Exempció de responsabilitats

La Comunitat Autònoma de les Illes Balears no es fa responsable de les actuacions del personal beneficiari dels ajuts, ni dels danys i perjudicis que puguin sobrevenir com a conseqüència de l'execució de les accions subvencionades en aquesta convocatòria.

Vint-i-quatrè Normativa aplicable

En tot el que no s'especifica en aquesta Resolució, s'hi apliquen, de manera supletòria, el Text refós de la Llei de subvencions, aprovat pel Decret legislatiu 2/2005, l'Ordre de la consellera d'Innovació, Interior i Justícia de 26 de gener de 2010, i totes les normes de caràcter economicoadministratiu que hi siguin aplicables. ​​​​​​​