Torna

Butlletí Oficial de les Illes Balears

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

AJUNTAMENT DES MERCADAL

Núm. 415526
Aprovació de la Relació de Llocs de Treball de l'Ajuntament des Mercadal

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

 El Ple de la Corporació celebrat, el dia 28 de maig de 2025, en sessió ordinària es va acordar la proposta d'aprovació de la Relació de Llocs de treball de l'Ajuntament des Mercadal, i que diu:

13. Proposta d'aprovació de la Relació de Llocs de treball de l'Ajuntament des Mercadal (E0352/2024/5049)

Es dona compte de la proposta de la Relació de Llocs de treball de l'Ajuntament des Mercadal, la qual va ser dictaminada favorablement a la comissió informativa ordinària de Comptes, Hisenda, Règim Intern, Cultura, Àrea Social Sanitària i Medi Ambient celebrada en data 22 de maig de 2025, és aprovada per 3 vots a favor (2 vots del grup ENTESA i 1 vot del grup PP) i 3 abstencions (3 vots del PSOE)

PROPOSTA DE LA REGIDORIA DE PERSONAL

Exp.: E0352/2024/5049

Assumpte: Relació de Llocs de treball Ajuntament des Mercadal

ANTECEDENTS

Segons l'encàrrec formalitzat en data 20 de maig de 2015 (ara fa justament 10 anys) i mitjançant el qual s'adjudicà a l'empresa Asessores Rodriguez Vinyals SL el contracte menor de serveis pels treballs de valoració dels llocs de treball d'aquest Ajuntament segons l'oferta presentada, es van rebre les diferents versions de la documentació que dóna peu a prendre l'actual acord.

Consten a l'expedient la totalitat de documents entregats per Rodriguez Vinyals SL, les preceptives actes de negociació entre Empresa i representants de treballadors, destacant la darrera de data 1 d'octubre de 2024.

Per sentència 00519/2023 de data 11 d'octubre de 2023 del Jutjat contenciós núm. 3 de Palma de

Mallorca s' obliga a l' Ajuntament des Mercadal a elaborar i aprovar la RLT.

El SINDICATO PROFESIONAL DE POLICIAS MUNICIPALES DE ESPAÑA va interposar demanda en què, després d'al·legar els fets i fonaments que va estimar pertinents, va acabar sol·licitant que es

dicti Sentència per la qual s'anul·li i deixi sense efecte la resolució impugnada, reconeixent l'obligació d'elaborar la RPT, amb expressa condemna a costes.

Certament s'agafen de base els anàlisis i documents entregats a l'Ajuntament, tant la primera versió del 2016 com els últims documents registrats d'entrada de dies 26 de març, 10 de setembre i 2 de desembre de 2020 i que l'empresa Rodríguez Vinyals SL dóna per finalitzades les seves tasques.

Endemés i de forma evident l'adaptació de la plantilla municipal a una administració més àgil, transparent i que respongui millor a les necessitats del dia d'avui, obliga a una revisió de la mateixa i una vinculació més específica a les noves realitats.

Una plantilla que ha de respondre al servei que li determina la pròpia llei pel que fa a la seva actuació i que bàsicament es concreta en els principis bàsics de l'article 3 de la llei 40/2015 del Sector públic i que principalment es concreten, més enllà de servir amb objectivitat els interessos generals i actuen d'acord amb els principis d'eficàcia, jerarquia, descentralització, desconcentració i coordinació, amb sotmetiment ple a la Constitució, a la Llei i al dret, en servir de forma efectiva a la ciutadania, en la Simplicitat, claredat i proximitat als ciutadans, la Participació, objectivitat i transparència de l'actuació administrativa, la Racionalització i agilitat dels procediments administratius i de les activitats materials de gestió, la Bona fe, confiança legítima i lleialtat institucional i la Responsabilitat per la gestió pública.

Per altra banda he de respondre la seva acció a una correcta Planificació i direcció per objectius i control de la gestió i avaluació dels resultats de les polítiques públiques, Eficàcia en el compliment dels objectius fixats, Economia, suficiència i adequació estricta dels mitjans a les finalitats institucionals, Eficiència en l'assignació i la utilització dels recursos públics i la Cooperació, col·laboració i coordinació entre les administracions públiques.

I per últim també com indica la llei tota aquesta actuació s'ha de realitzar en un context de relacions a través de mitjans electrònics, que assegurin la interoperabilitat i seguretat dels sistemes i solucions adoptades per cada una garantiran la protecció de les dades de caràcter personal.

I tots aquests principis es desenvolupen de forma diària i permanent pels servidors públics, fet que obliga a una adaptació dels recursos humans municipals. L'equip humà municipal necessàriament organitzat amb una nova forma i responent a aquests principis relatats anteriorment.

Per tant obligatòriament aquesta RLT ha de respondre bàsicament als principis de adequació i adaptació a la nova realitat de les administracions públiques, a un fort component de professionalització per respondre millor als nous reptes i a una organització municipal també nova amb una configuració d'àrees que respongui davant unes demandes ciutadanes noves, als principis que marca la llei i a la voluntat política del moment d'impulsar una millor relació administració-administrat.

LEGISLACIÓ APLICABLE

La Legislació aplicable en el procediment d'aprovació de la Relació de Llocs de treball és la següent:

— Els articles 31 i següents, 69 i 74 del text refós de la Llei de l'Estatut Bàsic de l'Empleat públic aprovat per Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre.

— Els articles 22.2.i) i 90.2 de la Llei de 7/1985, de 2 d'abril, de Bases del Règim Local.

— Els articles 126.4, 127 i 129.3.a) del text refós de les disposicions legals vigents en matèria de Règim Local aprovat per Reial decret legislatiu 781/1986, de 18 d'abril.

— L'article 15 de la Llei 30/1984, de 2 d'agost, de Mesures per a la Reforma de la Funció Pública.

— Els articles 61 a 64 del text refós de la Llei de l'Estatut dels Treballadors aprovat per Reial decret legislatiu 2/2015, de 23 d'octubre.

— El Reial decret 861/1986, de 25 d'abril, pel qual s'estableix el règim de les retribucions dels funcionaris d'Administració Local.

A la vista de l'Informe preceptiu de Secretaria incorporat a l'expedient en data 09/12/2024 i que considera que la següent proposta s'adequa a la legislació aplicable, els informes de la Intervenció municipal de dates 10/02/2025 i 22/05/2025 i l'informe complementari de secretaria de data 12/03/2025 procedint la seva aprovació al Ple de la Corporació conforme a l'article 22.2.i) de la Llei de 7/1985, de 2 d'abril, de Bases del Règim Local.

Es proposa al Ple l'adopció dels següents acords:

PRIMER. Aprovar la Relació de Llocs de treball d'aquest Ajuntament, amb les modificacions introduïdes després de la negociació col·lectiva i els informes que consten en l'expedient, redactats per l'Empresa Rodríguez Vinyals SL per encàrrec realitzat en data 20 de maig de 2015 i en execució de la sentència 00519/2023 de data 11 d'octubre de 2023 del Jutjat contenciós núm. 3 de Palma de Mallorca i segons es detalla a continuació i que conté les retribucions amb efectes a 1 de gener de 2025 amb l'l'import del complement específic en el cas dels funcionaris i la retribució total en el cas dels laborals, a l'igual que els complements transitoris i que es detalla a l'annex 6

SEGON.- Aprovar l'organigrama de l'Ajuntament:

TERCER.- Aprovar les fitxes descriptives de tots els llocs de treball, segons document adjunt (Annex 3)

QUART.- Deixar sense validesa qualsevol acord pres per aquesta Corporació i que sigui contrària

a aquesta Relació de Llocs de Treball i que caldrà, si escau, prendre els acords individualitzats pertinents.

CINQUÈ.- Publicar en el Butlletí Oficial de la Província i en la seu electrònica de l'Ajuntament la següent documentació:

- Quadre Relació de Llocs de treball amb les retribucions amb efectes a 1 de gener de 2025

- Organigrama municipal

- Recull de les Fitxes descriptives de les funcions de tots els llocs de treball

SISÈ.- Remetre una còpia de la mateixa a l'Administració de l'Estat i a l'òrgan competent de la

Comunitat Autònoma en el termini de trenta dies.

El Regidor de Personal

Joan Palliser Riudavets

Signat as Mercadal en la data de la signatura electrònica que consta en aquest document”

Votació

Passada la proposta a votació, és aprovada per unanimitat (5 vots del PSOE, 4 vots del grup ENTESA i 4 vots del grup PP)

 

Signat as Mercadal en la data de la signatura electrònica (16 de juny de 2025)

El batle Joan Palliser Riudavets 

Documents adjunts