Torna

Butlletí Oficial de les Illes Balears

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA

CONSELLERIA DE FAMÍLIES I AFERS SOCIALS

Núm. 409939
Resolució de la consellera de Famílies i Afers Socials per la qual s'aprova la convocatòria de subvencions per a l'organització d'activitats d'educació en el temps lliure infantil i juvenil que duguin a terme entitats locals i associacions de famílies d'alumnat de les Illes Balears per facilitar la conciliació de la vida de familiar i laboral durant les vacances escolars d’estiu i Nadal de 2025

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Identificador BDNS: 839443

Fets

1.L'article 14 de la Constitució espanyola reconeix el dret a la igualtat i a la no discriminació per raó de sexe. Per la seva banda, l'article 9.2 consagra l'obligació dels poders públics de promoure les condicions perquè la igualtat de l'individu i dels grups en què s'integra siguin reals i efectives. Així mateix, l'article 35.1 disposa tots els espanyols tenen el deure de treballar i el dret a la feina, a la lliure elecció de professió o ofici, a la promoció a través del treball i a una remuneració suficient per satisfer les ecessitats i les de la família, sense que en cap cas es pugui fer discriminació per raó de sexe.

2.En termes similars, l'article 17.2 de l'Estatut d'Autonomia de les Illes Balears obliga les administracions públiques, d'acord amb la Carta de Drets Socials, a vetllar en tot cas perquè les dones i els homes puguin participar plenament en la vida laboral, social, familiar i política sense discriminacions de cap mena i han de garantir que ho facin en igualtat de condicions. A aquests efectes s'ha de garantir la conciliació de la vida familiar i laboral.

3.Al seu torn, la Llei orgànica 3/2007, de 22 de març, per a la igualtat efectiva entre dones i homes, estableix en l'article 14, entre els criteris generals d'actuació dels poders públics, l'establiment de mesures que assegurin la conciliació del treball i de la vida personal i familiar de les dones i els homes, així com el foment de la corresponsabilitat en les feines domèstiques i en l'atenció a la família, reconeix en l'article 44 el dret a la conciliació de la vida personal, familiar i laboral dels treballadors i treballadores, i en l'article 51.b) el deure de les administracions públiques de facilitar la conciliació sense afectar a la promoció professional.

4.L'article 3, apartat d), de la Llei 8/2018, de 31 de juliol, de suport a les famílies, estableix que les polítiques públiques en aquest àmbit han d'afavorir la conciliació de la vida familiar amb la resta d'àmbits de la vida quotidiana. En aquest sentit, l'article 30,apartat 3, disposa que les administracions públiques han d'impulsar activitats de temps lliure i oci, especialment durant els períodes de vacances escolars, que contribueixin a facilitar la conciliació de la vida personal, familiar i laboral, en funció de les necessitats familiars i de desenvolupament personal dels integrants de la unitat familiar. Sens dubte, les activitats d'educació en el temps lliure, en les seves diverses formes (escoles de vacances, campaments o campus esportius, entre d'altres) s'han convertit en uns dels millors recursos de les famílies per conciliar la vida familiar i laboral en el període de vacances escolars.

5.En aquest context, des de l'any 2021, l'Estat espanyol, en col·laboració amb les comunitats i ciutats autònomes de Ceuta i Melilla impulsa el Plan Corresponsables amb la intenció de generar una política que serveixi de base d'una política pública àmplia, transversal complementària de les cures des de la premissa de la igualtat de gènere i la corresponsabilitat entre dones i homes. Des de la seva posada en marxa, el Pla ha establert les bases d'una acció pública que aborda les cures i la conciliació des d'una perspectiva corresponsable.

6.El Pla Corresponsable és un programa dissenyat per garantir el dret a la cura com a un pilar essencial de l'Estat de benestar, promovent un repartiment equitatiu de les responsabilitats entre dones i homes, i l'Estat, les famílies, el mercat i la comunitat als efectes de facilitar la conciliació de les famílies amb filles i fills de fins a 16 anys. El Pla va néixer com una iniciativa per a reforçar una demanda social que promogués un model corresponsable per a les cures sota la premissa de la igualtat entre dones i homes. Aquesta iniciativa ha consolidat un consens entre els actors involucrats sobre la necessitat de continuar amb polítiques públiques de corresponsabilitat en les cures i usos del temps.

7.D'altra banda, el Govern de les Illes Balears considera les activitats d'educació en el temps lliure en les seves diverses formes (escoles de vacances, campaments o campus esportius, entre d'altres), com un dels millors recursos de les famílies per conciliar la vida familiar i laboral en el període de vacances escolars. Així mateix, és conscient que el pes de l'organització de les activitats de lleure recau en moltes ocasions en les associacions de pares i mares dels centres escolars. De fet, és molt habitual que els ajuntaments dels pobles més petits deleguin l'organització d'aquest servei a les associacions de pares i mares, de vegades no a canvi d'una contraprestació econòmica, sinó de la cessió d'espais municipals perquè l'activitat pugui dur-se a terme.

8.Per tots aquests motius, la Conselleria de Famílies i Afers Socials ha estimat necessari publicar una nova convocatòria, per a l'organització d'activitats d'educació en el temps lliure infantil i juvenil durant les vacances escolars amb l'objectiu, d'una banda, afavorir les polítiques de corresponsabilitat en les cures aspiren a aconseguir un repartiment equilibrat de les responsabilitats familiars entre homes i dones i també entre famílies, Estat, mercat i comunitat mitjançant una política de cures i usos del temps que sigui integral i incorpori la perspectiva de gènere de manera transversal i, d'altra, ampliar els serveis d'atenció a la infància i la joventut, mitjançant, entre altres actuacions, l'ampliació de l'oferta de places gratuïtes o bonificades a les activitats dutes a terme en períodes de vacances i el foment de l'activitat de lleure com a eina d'educació ciutadana; fomentar el lleure com a espai d'aprenentatge social, de valors cívics i de creixement d'infants i joves com a persones i com a ciutadans i ciutadanes, mitjançant, entre altres mesures, el finançament parcial de les escoles d'estiu o durant els períodes no lectius. Finalment, amb aquesta actuació també es fomenta l'ocupació en aquest sector professional.

9.L'objecte de la convocatòria és subvencionar parcialment o total a les entitats locals i a les associacions de famílies d'alumnes de les Illes Balears per l'organització d'activitats d'educació en el temps lliure infantil i juvenil que duguin a terme entitats locals i associacions de famílies d'alumnat de centres docents radicats a les Illes Balears per afavorir la conciliació i la gestió dels usos del temps de les famílies amb nines, nins i adolescents en edat compresa entre els 3 i els 16 anys des d'un punt de corresponsabilitat i fomentant la feina en aquest sector professional durant els períodes no lectius d'estiu i Nadal de 2025.

10.Aquesta línies està inclosa en el punt II.4.4. del Pla Estratègic de Subvencions de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears per als exercicis 2024-2026, aprovat per l'Acord del Consell de Govern de 19 d'abril de 2024.

11.La Conselleria de Famílies i Afers Socials, per mitjà de la Direcció General d'Infància, Joventut, Famílies, Igualtat i Diversitat té actualment les competències en matèria de família i de lleure, d'acord amb l'establert al Decret 12/2023, de 10 de juliol, de la presidenta de les Illes Balears, pel qual s'estableixen les competències i l'estructura orgànica bàsica de les conselleries de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

Per tot això, d'acord amb la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, el Text refós de la Llei de subvencions, aprovat pel Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, l'Ordre de la consellera d'Afers Socials i Esports de dia 5 de març de 2021, a proposta de la directora general d'Infància, Joventut, Famílies, Igualtat i Diversitat, i amb la fiscalització prèvia de la Intervenció General de la Comunitat Autònoma, i fent ús de les facultats que m'atribueixen la Llei 1/2019, de 31 de gener, del Govern de les Illes Balears, i la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, dict la següent

Resolució

1.Aprovar la convocatòria de subvencions per a l'organització d'activitats d'educació en el temps lliure infantil i juvenil que duguin a terme entitats locals i associacions de famílies d'alumnat de centres docents de les Illes Balears per facilitar la conciliació de la vida familiar i laboral durant les vacances escolars d'estiu i de Nadal de l'any 2025, la qual figura com a Annex.

2.Informar que aquesta convocatòria es tramita per la via d'urgència, amb la qual cosa es redueixen a la meitat els terminis relatius a la instrucció del procediment, a excepció dels relatius a la presentació de les sol·licituds i de recursos, d'acord amb la Resolució de la consellera de Famílies i Afers Socials de dia 23 de maig de 2025.

3.Aprovar el pressupost d'aquesta convocatòria, amb una despesa màxima prevista d'1.050.000 euros, d'acord amb la següent distribució pressupostària, sens perjudici que la dotació es pugui ampliar amb els nous recursos que es rebin del Plan Corresponsables durant l'exercici corrent:

a) Línia A (entitats locals): 900.000,00 €, amb càrrec a les partides següents dels pressuposts generals de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears prorrogats per a 2025:

 

300.000,00 € amb càrrec a la partida 17201 323A01 46001 00 FF25131 (transferències corrents  justificables a ajuntaments).

300.000,00 € amb càrrec a la partida 17201 323A01 46401 00 FF25131 (transferències corrents justificables a empreses públiques i altres ens públics de corporacions locals).

300.000,00 € amb càrrec a la partida 17201 323A01 46901 00 FF25131 (transferències corrents justificables a altres ens territorials).

 

b) Línia B (associacions de famílies d'alumnat): 150.000,00 €, amb càrrec a la partida 17201 323A01 48000 00 FF25131 (transferències corrents a famílies i entitats sense ànim de lucre).

4.Autoritzar una despesa d'1.050.000 €, d'acord amb la distribució del punt anterior, amb càrrec a les  partides següents dels pressuposts generals de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears prorrogats per a 2025, amb el desglossament i pels imports següents:

300.000,00 € amb càrrec a la partida 17201 323A01 46001 00 FF25131

300.000,00 € amb càrrec a la partida 17201 323A01 46401 00 FF25131

300.000,00 € amb càrrec a la partida 17201 323A01 46901 00 FF25131

150.000,00 €, amb càrrec a la partida 17201 323A01 48000 00 FF25131

5. Informar que el pagament dels ajuts es farà per bestreta del 100% i sense l'exigència de garanties, d'acord  amb l'Acord del Consell de Govern de dia 23 de maig de 2025, de conformitat amb l'article 37 del TRLS.

6. Publicar aquesta Resolució al Butlletí Oficial de les Illes Balears i comunicar-la a la Base de Dades Nacional de Subvencions.

Interposició de recursos

Contra aquesta Resolució, que exhaureix la via administrativa, es pot interposar un recurs potestatiu de reposició davant la consellera de Famílies i Afers Socials en el termini d'un mes comptador des de l'endemà que s'hagi publicat en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, d'acord amb el que disposen l'article 57 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, i l'article 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques.

També es pot interposar directament un recurs contenciós administratiu davant el Jutjat Contenciós Administratiu, en el termini de dos mesos comptadors des de l'endemà d'haver-se publicat en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, d'acord amb el que estableix l'article 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.

 

Palma, en la data de la signatura electrònica (12 de juny de 2025)

La consellera de Famílies i Afers Socials Catalina Cirer Adrover

 

ANNEX Convocatòria de subvencions per a l'organització d'activitats d'educació en el temps lliure infantil i juvenil que duguin a terme entitats locals i associacions de famílies d'alumnat de les Illes Balears per facilitar la conciliació de la vida familiar i laboral durant les vacances escolars d'estiu i Nadal de 2025

1. Objecte i finalitats

1.1. L'objecte d'aquesta convocatòria és subvencionar l'organització d'activitats d'educació en el temps lliure infantil i juvenil que duguin a terme entitats locals i associacions de famílies d'alumnat de centres docents radicats a les Illes Balears per afavorir la conciliació i la gestió dels usos del temps de les famílies amb nines, nins i adolescents en edat compresa entre els 3 i els 16 anys des d'un punt de corresponsabilitat i fomentant la feina en aquest sector professional durant els períodes no lectius següents:

a) Període no lectiu d'estiu 2025: Des de dia 22 de juny de 2025 fins dia 5 de setembre de 2025 ambdós dies inclosos.

b) Període no lectiu de Nadal 2025: Des de dia 22 de desembre de 2025 fins dia 6 de gener de 2026 ambdós dies inclosos.

1.2. La convocatòria es desenvolupa mitjançant les dues línies següents:

Línia A: ajuts a entitats locals de les Illes Balears. La subvenció pot cobrir un màxim del 75% del cost total del projecte.

Línia B: ajuts a associacions de famílies d'alumnes de les Illes Balears. La subvenció pot cobrir el 100% del cost total del projecte.

1.3. La finalitat d'aquesta convocatòria són les pròpies del Pla Corresponsables de la Secretaria d'Estat d'Igualtat i per a l'Erradicació de la Violència contra les dones del Ministeri d'Igualtat:

- Afavorir la conciliació de les famílies amb nines, nins i joves de fins a setze anys, des d'un enfocament d'igualtat entre dones i homes.

Crear ocupació de qualitat en el sector de les cures, especialment en l'àmbit del lleure educatiu, aspirant a la dignificació i reconeixement de l'experiència professional de cures no formals.

1.4. Aquestes subvencions no constitueixen ajudes d'Estat, perquè no hi concorren els requisits de l'article 107.1 del Tractat de Funcionament de la Unió Europea, atès que la subvenció pública concedida, per la seva naturalesa, no falseja la competència, no atorga un avantatge econòmic als seus beneficiaris i no afecta els intercanvis comercials entre els estats membres.

1.5. Les subvencions objecte d'aquesta convocatòria es regeixen per la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions; pel Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el Reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions; pel Decret legislatiu 2/2005, 28 de setembre, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de subvencions, i per l'Ordre de la consellera d'Afers Socials i Esports de dia 5 de març de 2021 per la qual s'estableixen les bases reguladores de les subvencions en matèria de serveis socials i de joventut (BOIB núm. 34, d'11 de març de 2021), la qual, en l'article 2a) preveu com a susceptibles en matèria de serveis socials les iniciatives de suport a les famílies, entre les quals es poden incloure programes d'educació familiar i atenció de famílies desfavorides i en situació de risc i de famílies monoparentals; programes d'orientació o mediació familiar i punts de trobada familiar, i prevenció de la violència familiar.

2. Persones beneficiàries

2.1. Poden ser beneficiàries d'aquests ajuts les persones jurídiques següents:

a. Pel que fa a la Línia A: Ajuntaments, entitats locals menors i mancomunitats, així com les seves entitats dependents.

b. Pel que fa a la Línia B: Associacions de famílies d'alumnat de centres docents.

2.2. Per accedir a aquests ajuts les persones beneficiàries han de complir els requisits addicionals següents:

a.Ser entitats radicades a les Illes Balears.

b.No estar sotmeses a cap de les prohibicions per ser persona beneficiària d'ajuts que estableix l'article 10 del Text refós de la Llei de subvencions; l'article 13.2 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions; l'article 11 de la Llei 11/2016, de 28 de juliol, d'igualtat de dones i homes, ni haver estat sancionades mitjançant resolució ferma amb la pèrdua de la possibilitat d'obtenir una subvenció, d'acord amb la Llei 8/2016, de 30 de maig, per garantir els drets de lesbianes, gais, trans, bisexuals i intersexuals i per erradicar l'LGTBI-fòbia, o qualsevol altra aplicable.

c.Estar al corrent de les obligacions tributàries amb l'Estat i la Comunitat Autònoma i amb les corresponents a la Seguretat Social.

d.En el cas d'associacions de famílies d'alumnat de centres docents, estar inscrites en el cens d'associacions de pares i mares d'alumnes regulat a l'article 6 del Decret 188/2003, de 28 de novembre, pel qual es regulen les associacions de pares i mares d'alumnes i les federacions o confederacions d'aquestes, o bé en el Registre d'Entitats Jurídiques que gestiona la Conselleria de Presidència i Administracions Públiques, com a associacions de pares i mares de centres docents.

e.Els altres que s'estableixen en aquesta convocatòria.

Els requisits assenyalats han de mantenir-se des de la data de presentació de la sol·licitud fins a la completa justificació de la subvenció concedida.

3. Despeses subvencionables

3.1. Les despeses subvencionables són totes aquelles que siguin necessàries per a la posada en marxa, desenvolupament i execució del projecte presentat, sempre i quan hagin estat contrets durant el període d'execució aprovat per a cada projecte beneficiari. L'execució pressupostària d'aquestes despeses s'ha de subjectar a les disposicions legals en vigor aplicables segons correspongui a la naturalesa econòmica i jurídica de la despesa. En tot cas, les despeses subvencionables no poden superar el valor de mercat, d'acord amb l'article 8.1 de l'Ordre de la consellera d'Afers Socials i Esports de 5 de març de 2021. Concretament:

a) Despeses de personal

a.1. En el cas que l'entitat beneficiària sigui una entitat local, únicament serà subvencionable les despeses de personal a càrrec del capítol I dels seus pressuposts quan la contractació de personal respongui a l'execució d'un programa de caràcter temporal establert d'acord amb el que disposa l'article 10.1 c) del Text refós de l'Estatut Bàsic de l'Empleat Públic, aprovat pel Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre, i en l'article 15.2 del Text refós de l'Estatut dels Treballadors, aprovat pel Reial decret legislatiu 2/2015, de 23 d'octubre, o el que puguin establir els convenis col·lectius del personal laboral de cada entitat local.

a.2. Les despeses de personal subvencionables inclouen tant els costos salarials com les quotes patronals a la Seguretat Social, del personal contractat per a dur a terme activitats derivades de l'objecte de la subvenció.

Només és subvencionarà per aquest concepte les despeses de personal que no tinguin alguna de les titulacions previstes als articles 51 i 52 del Decret 23/2018, de 6 de juliol, pel qual es despleguen diversos aspectes de la normativa de joventut i de lleure.

Les entitats han de donar prioritat a la contractació dels col·lectius de persones menors de 30 anys, dones majors de 45 anys, persones desocupades de llarga duració i persones amb experiència en el sector del lleure educatiu.

No se subvencionarà la contractació de més monitors o monitores dels que corresponguin per nombre de participants d'acord amb l'article 48 del Decret 23/2018, de 6 de juliol, pel qual es despleguen diversos aspectes de la normativa de joventut i temps lliure. La jornada laboral diària superior a les cinc hores no quedarà coberta per la subvenció i anirà a càrrec de l'entitat beneficiària.

En cas que durant la instrucció de la convocatòria o l'execució de l'activitat s'aprovin millores salarials per als col·lectius indicats, s'hauran d'aplicar de manera immediata per l'entitat beneficiària.

En el contracte laboral o en el nomenament ha de figurar expressament el lloc i l'activitat on el personal prestarà els seus serveis.

Quant a les indemnitzacions per terminació de contracte, només són subvencionables als nous treballadors que hagin estat expressament contractats per al desenvolupament, posada en marxa, i execució del projecte, havent de quedar clarament acreditat aquest aspecte, així com que l'import indemnitzat correspon al període de l'activitat subvencionada.

b) Despeses derivades de la prestació de les actuacions quan es desenvolupin amb mitjans aliens. Els contractes adjudicats en aplicació dels fons rebuts hauran de subjectar-se al règim jurídic i la normativa de contractació del sector públic, incorporant clàusules socials que promoguin la igualtat efectiva entre homes i dones, i respectant les obligacions que resultin aplicables en matèria de subcontractació.

c) Material fungible no inventariable, imprescindible per a la realització de l'activitat.

d) Assegurances d'accident i de responsabilitat civil necessaris per a donar cobertura a les actuacions que es realitzin.

e) Despeses corrents de conservació i reparació de les dependències habilitades per a la prestació, sempre que no tinguin la naturalesa de despeses d'inversió.

g) Despeses de transport, sempre que siguin accessoris als objectius del Pla per a posar en marxa els serveis de cura.

h) Altres despeses subvencionables:

- Arrendament de béns immobles: lloguer de local, terrenys, solars, instal·lacions i edificis necessaris per al desenvolupament de l'activitat subvencionada.

- Arrendament de béns mobles: equips informàtics, maquinària, mobiliari, estris, electrodomèstics i elements de transport, necessaris per al desenvolupament de l'activitat subvencionada.

- Despeses per la propietat o pel dret a l'ús de programes i sistemes informàtics, dominis web i quotes, banc d'imatges necessaris per al desenvolupament de l'activitat subvencionada.

- Subministraments: aigua, llum i gas.

- Comunicacions: telèfon, internet, correu i missatgeria i manteniment de la pàgina web de l'entitat.

- Despeses de difusió de les activitats entre la població destinatària i l'elaboració de material didàctic que correspongui a l'activitat subvencionada.

- Despeses de gestió i d'administració, directament relacionats amb l'activitat subvencionada i indispensables per a l'adequada preparació o execució d'aquesta, sempre que no superin el 5% de l'import total del projecte, com ara, assessoria o gestió fiscal, laboral o comptable, software de gestió (office, gestor de nòmines, factures, projectes, aval bancari, i notes informatives registrals).

3.2 En cap cas seran despeses subvencionables:

a. En el cas que l'entitat beneficiària sigui una entitat local, les despeses corresponents a capítol I dels pressuposts de despeses. Excepcionalment, es pot finançar la realització de despeses de capítol I quan aquests es corresponguin a l'execució derivada d'un programa de caràcter temporal establert d'acord amb el que disposa l'article 10.1 c) del Text refós de l'Estatut Bàsic de l'Empleat Públic, aprovat pel Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre, i en l'article 15.2 del Text refós de l'Estatut dels Treballadors, aprovat pel Reial decret legislatiu 2/2015, de 23 d'octubre, o el que puguin establir els convenis col·lectius del personal laboral de cada entitat local.

b. Les despeses corresponents als capítols 6 a 9 dels pressuposts de despeses, en cas de les entitats locals.

c. Els interessos deutors dels comptes bancaris.

d. Interessos, recàrrecs i sancions administratives i penals.

e. Les despeses de procediments judicials.

f. Les gratificacions personals de caràcter extraordinari.

g. Quan es condemni al pagament d'una quantitat dinerària en resolucions judicials.

h. Les despeses que s'originin per la participació i realització d'activitats en la condició de persones integrants de les Juntes Directives o Consells de Direcció de les entitats.

i. Les despeses derivades d'accions que tinguin com a objectiu promocionar a la institució en si mateixa.

j. Els que no hagin estat efectivament realitzats i abonats.

k. Les despeses que no hagin estat consignats en el pressupost aprovat.

l. Despeses que es materialitzin en prestacions econòmiques directes a persones o famílies.

m. Despeses relatives a la dotació de personal dels centres d'Educació infantil

n. Despeses relacionades amb recursos d'atenció especialitzada a persones amb discapacitat, com ara la contractació de personal especialitzat, recursos materials per a l'atenció a necessitats educatives especials per motius competencials.

Les despeses corresponents al pagament de l'impost sobre el valor afegit (IVA) només seran subvencionables si l'entitat no el pot recuperar o compensar. En cas que l'entitat sí que el pugui recuperar o compensar, totalment o parcial, s'eliminarà o es minorarà, respectivament, aquest concepte de la despesa subvencionable i es reduirà, si s'escau, l'import de subvenció previst a la taula del punt 6.1.

3.3. Quan l'import de la despesa subvencionable impliqui la contractació d'un servei que superi els 15.000,00 €, sense IVA, l'entitat beneficiària haurà de sol·licitar com a mínim tres ofertes de diferents proveïdors, amb caràcter previ a la contractació del compromís per a la prestació d'aquest, llevat que en el moment de publicar-se la convocatòria el servei ja estigui adjudicat, circumstància que haurà d'acreditar-se.

3.4. L'elecció entre les ofertes presentades, que s'haurà d'aportar a la sol·licitud de subvenció o, si escau, en el moment de la justificació, es realitzarà conforme a criteris d'eficiència i economia, i s'haurà de justificar expressament en una memòria quan l'elecció no recaigui en la proposta econòmica més avantatjosa.

4. Crèdit assignat a la convocatòria

4.1. Es destina a aquesta convocatòria la quantitat global d'1.050.000,00 €, distribuïts de la manera següent:

a) Línia A (entitats locals): 900.000,00 €, amb càrrec a les partides següents dels pressuposts generals de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears prorrogats per a 2025:

 

300.000,00 € amb càrrec a la partida 17201 323A01 46001 00 FF25131 (transferències corrents justificables a ajuntaments).

300.000,00 € amb càrrec a la partida 17201 323A01 46401 00 FF25131 (transferències corrents justificables a empreses públiques i altres ens públics de corporacions locals).

300.000,00 € amb càrrec a la partida 17201 323A01 46901 00 FF25131 (transferències corrents justificables a altres ens territorials).

 

b) Línia B (Associacions de famílies d'alumnat): 150.000 €, amb càrrec a la partida 17201 323A01 48000 00 FF25131 (transferències corrents a famílies i entitats sense ànim de lucre).

No obstant això, la convocatòria preveu que el crèdit es podrà ampliar en funció del crèdit que pugui ser assignat per la Conferencia Sectorial d'Igualtat en el marc del Pla Corresponsables per a l'exercici.

4. 2. Aquesta distribució inicial per a cadascuna de les partides és totalment orientativa i, a l'efecte de la concessió de subvencions, les quanties estan vinculades, de manera que si no s'exhaureix el crèdit d'una partida aquest es pot passar a les altres. La redistribució pressupostària dels imports prevists en les línies es farà en funció de les sol·licituds rebudes i de forma proporcional en cas que hi hagi necessitat de crèdit i només exigeix un informe de la directora general d'Infància, Joventut, Famílies, Igualtat i Diversitat.

4.3. La dotació es podrà ampliar si la comunitat autònoma de les Illes Balears rep fons del Plan Corresponsables durant l'exercici corrent. En aquest cas, l'ampliació s'ha de fer mitjançant resolució de la consellera de Famílies i Afers Socials, la qual s'ha de publicar en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, sense que això impliqui cap canvi pel que fa als períodes establerts al punt 7.3.

4.4. Si un cop acabat el termini de presentació de sol·licituds previst al punt 7.3 queda romanent en una línia, aquest s'emprarà per incrementar la dotació de l'altra. La nova distribució i la seva territorialització per illes, quan escaigui, només requerirà un informe de la directora general d'Infància, Joventut, Famílies, Igualtat i Diversitat, i no serà necessari modificar la convocatòria.

5. Condicions específiques

5.1. Pel que fa a l'entitat organitzadora

Les activitats han de ser necessàriament organitzades per les entitats esmentades al punt 2, directament o mitjançant algun dels contractes següents:

En el cas de les entitats de la lletra a) del punt 2.1, els prevists a la Llei 9/2017, de 8 de novembre, de Contractes de Sector Públic, per la qual es transposen a l'ordenament jurídic espanyol les Directives del Parlament Europeu i de Consell 2014/23/UE i 2014/24/UE, de 26 de febrer de 2014, donant prioritat a les entitats del tercer sector; o mitjançant el títol II de la Llei 12/2018, de 15 de novembre, de serveis a les persones en l'àmbit social a la comunitat autònoma de les Illes Balears.

En el cas de les entitats de la lletra b) del punt 2.1, mitjançant un contracte privat en el qual les parts han de ser l'entitat beneficiària i l'empresa que realitzarà el servei, el qual ha de ser per escrit en els supòsits dels punts 3.3 i 13.2. En aquests contractes s'ha de preveure expressament que la subcontractista es compromet a facilitar a l'entitat beneficiària els documents justificatius (com ara nòmines, justificacions d'abonaments dels salaris, RLC i RNT, entre d'altres) que acreditin el compliment de les condicions per a l'atorgament de l'ajut, tot respectant la normativa de protecció de dades.

No s'entendran subcontractades les realitzades indirectament mitjançant convenis amb entitat o altres modalitats diferents del contracte. Tampoc no s'entendran subcontractades aquelles activitats en què l'entitat beneficiària no acrediti el pagament del servei, o en què el servei l'hagi pagat un tercer. Aquestes condicions es consideren essencials i el seu incompliment comportarà la revocació i el reintegrament totals de la subvenció.

5.2. Pel que fa a les activitats subvencionables

5.2.1 Les activitats han d'estar dirigides a infants i joves d'entre 3 i 16 anys i desenvolupar-se a qualsevol illa de les Illes Balears.

5.2.2. Han de ser activitats d'educació en el temps lliure infantil i juvenil de tipus puntual i estar compreses entre alguna de les definicions de l'apartat 4 de l'article 37 del Decret 23/2018, de 6 de juliol, pel qual es despleguen diversos aspectes de la normativa de joventut i de lleure. No són subvencionables les activitats escolars, les complementàries escolars, les extraescolars i les sortides escolars; les pràctiques esportives habituals, les competicions, els entrenaments, les jornades de tecnificació enquadrades en el que preveu el Decret 38/2015, de 22 de maig, pel qual es regula l'activitat esportiva a les Illes Balears, i la resta d'excloses segons l'article 38 del Decret 23/2018.

5.2.3. Les activitats han d'estar degudament declarades al consell insular respectiu per part de l'entitat beneficiària, encara que l'activitat sigui subcontractada.

5.2.4 Les activitats han de complir amb tots els requisits que exigeix el Decret 23/2018 i la resta de la normativa aplicable. Especialment, cadascuna ha de tenir un director/a i el personal monitor en la proporció i la titulació que preveu el Decret 23/2018. Qualsevol incompliment en aquest sentit donarà lloc a la revocació de la subvenció i l'obligació de reintegrar-la.

5.2.5. Les activitats s'han de dur a terme en els períodes temporals a què fa referència l'apartat 6.6. No és necessari organitzar activitats durant tots els períodes de vacances escolars ni durant tots els períodes que s'indiquen, sens perjudici de complir el previst als punts 5.2.6, 5.3.4. i 5.3.5. Per tant, una entitat pot sol·licitar l'ajut per dur a terme activitats durant tots els períodes de vacances escolars o bé, per exemple, només per a un, i no totalment.

5.2.6. Cada una de les activitats del període han de tenir una durada mínima d'una setmana natural.

5.2.7. El servei s'ha d'oferir almenys de dilluns a divendres, entre les 9.00 i les 14.00 hores.

5.2.8. Els espais on es desenvolupin les activitats han de complir amb les mesures sanitàries i de seguretat establertes en la normativa vigent.

5.3. Pel que fa a les contractacions

5.3.1. Només se subvencionaran les contractacions de persones per compte d'altri, d'acord amb la normativa laboral o de funció pública en què la persona organitzadora figuri com a ocupadora davant la Seguretat Social, tret que l'entitat hagi subcontractat l'organització de l'activitat, cas en què s'acceptarà que l'entitat adjudicatària en sigui l'ocupadora. En cap cas se subvencionarà la contractació d'un servei extern aïllat per comptar amb aquest personal, encara que sigui parcialment.

Exemple: No se subvencionarà una factura a càrrec de l'empresa X per al concepte aïllat de serveis de director /a o d'altre personal de l'activitat. Tot el personal de l'activitat ha de ser contractat com a personal assalariat per l'entitat organitzadora o per l'empresa amb qui la beneficiària subcontracti la totalitat del servei. Al contracte laboral i a les nòmines s'ha de poder comprovar que la persona contractant i l'entitat organitzadora (o subcontractada) coincideixen. De fet, en la justificació s'hauran de presentar aquests contractes i nòmines, independentment que l'activitat hagi estat o no subcontractada.

5.3.2. El personal que presti els serveis ha de ser major d'edat, disposar del certificat d'inexistència d'antecedents per delictes contra la llibertat o indemnitat sexual o tràfic d'éssers humans d'acord amb l'establert a l'article 57 de la Llei Orgànica 8/2021, de 4 de juny, de protecció integral a la infància i l'adolescència davant la violència i posseir una titulació, acreditació o habilitació que el capaciti per al desenvolupament d'aquests.

A aquests efectes, es consideren adequats els perfils professionals prevists a l'article 52 del Decret 23/2018.

5.3.3 Quan la prestació del servei sigui executada amb mitjans personals propis de les entitats locals beneficiàries, la contractació del personal es realitzarà a partir de les borses d'ocupació que puguin habilitar les mateixes entitats locals en atenció als perfils professionals recollits a l'apartat 5.3.6.

5.3.4. El monitor/a ha d'estar contractat per un mínim de cinc hores diàries. No se subvencionarà la contractació per a una jornada inferior. La jornada superior a les cinc hores diàries, si es dona el cas, anirà a compte de l'entitat beneficiària.

5.3.5. Encara que treballi de dilluns a divendres, el monitor/a ha d'estar contractat i d'alta tota la setmana natural corresponent al període subvencionable que estableix la taula del punt 6.6. No se subvencionarà la contractació per dies aïllats, tret que sigui per cobrir una baixa laboral sobrevinguda.

5.3.6. Només se subvencionarà l'activitat si l'equip dirigent figura contractat o nomenat amb les categories previstes en l'article 19 del III Conveni col·lectiu marc estatal del sector oci educatiu i animació sociocultural (BOE núm. 69, de 22 de març de 2021, pàgines 32574 a 32635), concretament:

Grup III. Personal d'atenció directa en equipaments de cultura de proximitat i projectes socioculturals.

1. Tècnic/a especialista.

2. Animador/a sociocultural.

Grup IV. Personal d'atenció directa en l'oci i el temps lliure juvenil.

1. Director o directora: coordinador/a d'activitats i projectes de centre.

2. Monitor o monitora: monitor/a d'oci educatiu i temps lliure.

5.3.7. Els salaris han de respectar, com a mínim, les retribucions mensuals fixades a les taules salarials de l'Annex 3, Taula C, del conveni col·lectiu esmentat, concretament:

Classificació

Lloc de feina

Salari base mensual (1)

III. Personal d'atenció directa en equipaments de cultura de proximitat i projectes socioculturals

Tècnic/a especialista

1.085,41 €

Animador/a sociocultural

1.037,87 €

IV. Personal d'atenció directa

Coordinador/a d'activitats i projectes de centre

958,60 €

Monitor/a d'oci i temps lliure

882,72 €

(1) Calculat per a 25 hores setmanals. Segons conveni col·lectiu del sector. No inclou despeses d'IRPF ni Seguretat Social.

(2) Inclou la part proporcional del complement de dedicació.

(3) D'acord amb la taula C de l'annex 3 del conveni col·lectiu marc estatal del sector del lleure educatiu i animació sociocultural.

5.3.8. En cas que durant la instrucció de la convocatòria o l'execució de l'activitat s'aprovin millores salarials per als col·lectius indicats, s'hauran d'aplicar de manera immediata per l'entitat beneficiària.

5.3.9. El pagament de les retribucions establertes als apartats 5.3.7 i 5.3.8 es considera un requisit essencial per a l'obtenció de la subvenció. L'incompliment d'aquest requisit comportarà la revocació total de la concessió de l'ajut.

5.3.10. En el contracte laboral o en el nomenament ha de figurar expressament el lloc i l'activitat on el personal prestarà els seus serveis.

5.3.11. No se subvencionarà la contractació de més monitors o monitores dels que corresponguin per nombre de participants d'acord amb l'article 48 del Decret 23/2018. La jornada laboral diària superior a les cinc hores no quedarà coberta per la subvenció i anirà a càrrec de l'entitat beneficiària.

5.3.12. En la contractació del personal per a les tasques de direcció o monitoratge de les activitats, les entitats han de donar prioritat als col·lectius de les persones menors de 30 anys i les dones majors de 52 anys.

5.3.13. Queda exclosa d'aquesta convocatòria la contractació de personal monitor especialitzat per atendre participants amb un grau III reconegut de dependència.

5.4 Pel que fa als criteris d'accés a les activitats

5.4.1. En els processos de valoració d'accés als serveis haurà de considerar-se com a criteri preferent el nivell de renda de les persones que sol·licitin la participació en aquests, excepte en els casos degudament justificats per la immediatesa del servei.

5.4.2. Una vegada comprovat el criteri preferent de renda, les actuacions hauran de dirigir-se amb caràcter prioritari a l'atenció de:

a) Famílies monoparentals femenines i monoparentals.

b) Dones víctimes de violència de gènere i d'altres formes de violència contra les dones.

c) Persones amb discapacitat.

d) Persones en risc d'exclusió social.

e) Persones sol·licitants d'asil internacional o amb estatut de refugiat/a.

f) Unitats familiars en les quals existeixin altres responsabilitats relacionades amb les cures de familiars o persones dependents a càrrec seu. Tal circumstància s'acreditarà documentalment.

g) Dones en situació d'atur de llarga durada,

h) Dones de més de 45 anys, famílies en què hi hagi altres càrregues relacionades amb les cures

i) Altres unitats familiars i col·lectius a què fa referència l'article 5 de la Llei 8/2018, de 31 de juliol, de suport a les famílies.

Les situacions anteriors podran ser acumulatives de forma que la concurrència de més situacions ha de donar més prioritat.

5.5. Pel que fa a les quotes que es cobren a les famílies usuàries

5.5.1. Cal afavorir la gratuïtat i la universalitat del servei. En cas que s'estableixin taxes o preus públics o privats en la prestació del servei, els ingressos generats s'han de deduir de les despeses directes subvencionables.

5.5.2. En cas de no poder oferir-se el servei de forma gratuïta, les entitats hauran de cobrar a les famílies les quotes màximes següents, excloent el menjador i el servei d'escola matinera:

a) 50 euros per infant i mes natural, o part proporcional, per a les famílies amb majors necessitats de protecció segons l'article 5 de la Llei 8/2018, de 31 de juliol, de suport a les famílies, i les pertanyents als altres col·lectius que s'indiquen, concretament:

1. Famílies monoparentals, en els termes prevists a l'article 7 de la Llei 8/2018.

2. Famílies en risc social i víctimes de violència masclista, en els termes prevists a l'article 8 de la Llei 8/2018.

3. Famílies amb persones en situació de dependència o amb persones amb discapacitat, en els termes prevists a l'article 9 de la Llei 8/2018.

4.Famílies en situació de vulnerabilitat econòmica especial, en els termes prevists a l'article 10 de la Llei 8/2018. S'entenen com a tals les famílies beneficiàries de la renda social garantida, de l'ingrés mínim vital, de les rendes mínimes d'inserció o les que tenen el subsidi de desocupació com a únic ingrés.

5. Famílies nombroses, en els termes prevists a l'article 6 de la Llei 8/2018.

6. Dones en situació d'atur de llarga durada i dones majors de 45 anys.

Tot respectant el límit de 50 euros per mes (calculada sobre una mitjana de 30,5 dies per mes), l'entitat organitzadora és lliure per establir la modalitat d'inscripció que cregui convenient (mensual, setmanal o per dies), tot cobrant la part proporcional; així com per incloure dins la quota que correspongui els caps de setmana i els festius, encara que el servei es faci només els dies laborables.

b) 100 euros per infant i mes natural, o part proporcional, per a la resta de famílies.

Tot respectant el límit de 100 euros per mes natural (calculada sobre una mitjana de 30,5 dies per mes), l'entitat organitzadora és lliure per establir la modalitat d'inscripció que cregui convenient (mensual, setmanal o per dies), tot cobrant la part proporcional; així com per incloure dins la quota que correspongui els caps de setmana i els festius, encara que el servei es faci només els dies laborables.

5.5.3. Excepcionalment, i únicament per a les associacions de famílies d'alumnat de centres docents, es podran establir quotes superiors a les fixades en el punt 5.5.2, només en alguns dels moments i casos següents:

a) En el moment de fer la sol·licitud, en el cas que amb els imports esmentats al quadre 6.1 no cobreixin el cost de l'activitat. En aquest cas, s'hauran d'especificar el preu que es cobrarà als dos col·lectius esmentats al punt 5.5.2 i justificar de manera detallada els costs que no queden coberts amb la subvenció, tenint en compte que:

No es considerarà com a despesa que justifiqui un increment de quota que es contractin més monitors o monitores que els que estableix l'article 48 apartat 2, del Decret 23/2018, de 6 de juliol, pel qual es despleguen diversos aspectes de la normativa de joventut i de lleure.

No es considerarà com a despesa que justifiqui un increment de quota les contractacions superiors a les cinc hores, ni per altres dies diferents dels períodes del punt 6.6.

No es considerarà justificat incrementar la quota la despesa en material que sigui superior als dotze euros per participant i mes. Aquest import es calcularà fent una mitjana dels participants durant el mes.

No es considerarà com a despesa que justifiqui un increment de quota les despeses que no siguin directament imputables a l'activitat o aquelles que es detecti que són desproporcionades.

En aquest cas, la quota que s'estableixi serà d'obligatori compliment i no es podrà incrementar amb posterioritat.

b) En el moment de la reformulació a què fa referència el punt 10.3, per al cas que l'import proposat sigui inferior al sol·licitat, l'entitat podrà decidir si adapta el pressupost a la subvenció proposada o si opta per incrementar la quota del servei fins a cobrir el cost de l'activitat. En aquest cas, la quota que s'estableixi serà d'obligatori compliment i no es podrà augmentar amb posterioritat.

5.5.4 Les quotes fixades en l'apartat 5.5.2 o de resultes de l'establert als punts 5.5.3, s'han d'oferir a la totalitat de persones usuàries de l'activitat. Per tant, no es poden oferir aquestes quotes a unes famílies i a les altres no.

Per exemple, és incorrecte el plantejament següent: d'un total de 100 participants, a 40 se'ls cobraran 50 euros; a altres 40, 100 euros; i a les 20 restants, 110 euros. Si l'entitat no pot cobrir costs aplicant els imports del quadre 6.1 s'ha d'acollir a la possibilitat del punt 5.5.3, no cobrar quotes diferents de determinat nombre de famílies.

5.5.5. Les quotes establertes de conformitat amb els punts 5.5.2 i 5.5.3, han de ser objecte de publicitat, per tal que puguin ser consultades tant per l'òrgan gestor de la subvenció com per les famílies interessades, mitjançant la pàgina web de l'entitat o altres elements, com ara fulletons o altres mitjans de difusió, els quals, en tot cas, han de complir l'establert al punt 5.6.

5.5.6. El batle o batlessa de l'ajuntament, o la persona que sigui màxima responsable de l'entitat, ha de presentar en la justificació la documentació necessària que acrediti l'aplicació dels preus màxims i dels criteris indicats a la convocatòria. La falsedat en la informació aportada suposarà la revocació i el reintegrament de la subvenció i l'aplicació del règim sancionador previst al Text refós de la Llei de Subvencions, sens perjudici d'invocar la responsabilitat legal en què es pugui haver incorregut.

5.5.7 El cobrament de la quota màxima establerta al punt 5.5.2 o dels preus fixats d'acord amb la regla del punt 5.5.3, es considera un requisit essencial per a l'obtenció de la subvenció. L'incompliment d'aquest requisit comportarà la revocació i el reintegrament totals de la concessió de l'ajut.

5.5.8. Excepcionalment, i només per a les activitats de l'estiu de 2025, per al cas que les famílies hagin abonat o anticipat, totalment o parcialment, la quota del servei, abans que es publiqui la concessió, la subvenció es podrà destinar a retornar la diferència entre el que s'abona i la quota subvencionada, sempre que concorrin totes les circumstàncies següents:

1.El servei ha de ser prestat per la mateixa entitat o, en el cas que el subcontracti, ser fruit d'un contracte entre l'entitat beneficiària i l'empresa, amb contraprestació econòmica.

2.El retorn de la diferència a la família afectada s'ha d'acreditar exclusivament mitjançant transferència bancària, en els terminis de justificació indicats al punt 14.

3.A partir de la publicació de la Resolució de concessió en la seu electrònica, sense perjudici que també es publicarà en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, l'entitat ja haurà de cobrar la quota en els termes establerts en aquesta convocatòria, sense possibilitat d'acollir-se a aquest règim excepcional.

5.6. Pel que fa a la difusió dels ajuts

5.6.1. Totes les activitats dutes a terme amb càrrec a aquesta subvenció s'han d'identificar amb el logotip de la Conselleria de Famílies i Afers Socials del Govern de les Illes Balears (https://caib.es/sites/mic_goib/ca/conselleria_families_i_afers_socials_l11_webgoib/).

5.6.2. S'ha de garantir la visibilitat del Pla Corresponsables en totes les accions finançades mitjançant la inclusió del logotip que integra la identitat del Pla Corresponsables juntament amb la del Ministeri d'Igualtat del Govern d'Espanya (https://www.igualdad.gob.es/prioridades/plancorresponsables/).

5.6.3. Ambdós logotips hauran d'incorporar-se en tots els materials de comunicació, difusió i promoció vinculats a les iniciatives recolzades per aquesta convocatòria, assegurant així el seu reconeixement i presència institucional.

Aquesta identificació ha d'incorporar-se en lloc visible en els següents llocs:

a) Mitjans de difusió de les actuacions i projectes: xarxes socials, portals web, fullets, etc.

b) Portals web institucionals o altres amb informació de qualsevol projecte o programa que hagi estat finançat amb fons de la Conselleria de Famílies i Afers Socials i el Pla.

c) Senyalització exterior dels llocs on s'executin les actuacions i projectes.

d) Actes de presentació de projectes relacionats amb aquesta convocatòria.

e) Materials produïts: gràfics, audiovisuals, etc.

f) Programes dels tallers, cursos, jornades, etc.

g) Tota mena de documentació relacionada amb el Pla Corresponsables de caràcter públic.

5.6.4. En tots els suports de difusió o comunicació institucional, la denominació de la Conselleria de Famílies i Afers Socials i el Pla Corresponsables hauran de figurar amb la mateixa rellevància i visibilitat que la utilitzada per l'entitat o entitats executores de l'actuació.

En qualsevol acte públic de comunicació, presentació, inauguració o un altre de naturalesa anàloga en el qual intervinguin càrrecs públics de l'entitat o entitats executores, s'haurà de cursar invitació al Ministeri d'Igualtat per a possibilitar la participació d'una representació del Govern d'Espanya.

5.6.5. L'incompliment de les obligacions d'imatge, representació institucional i publicitat donarà lloc a les següents accions:

a) En el cas d'actuacions no finalitzades: es requerirà a l'entitat beneficiària que adopti les mesures de difusió establertes en el termini de 15 dies amb advertiment de les conseqüències de l'incompliment.

b) En el cas d'actuacions finalitzades, es podran establir mesures alternatives, sempre que

permetin donar difusió amb el mateix abast previst en un termini de 15 dies des que siguin requerides. De no ser possible o no atendre el requeriment, es procedirà al reintegrament de la quantia associada a aquesta actuació, tal com s'estableix en punt 15.3 d'aquesta convocatòria.

6. Import de la subvenció i manera de calcular-lo

6.1. Tenint en compte les despeses d'organització, els imports dels mòduls corresponent a l'estiu de 2025 i Nadal 2025-26, són els que s'indiquen en el quadre següent.

NOMBRE

PARTICIPANTS

IMPORT MÒDUL

ENTITATS LOCALS  LÍNIA A*

IMPORT MÒDUL

ENTITATS LÍNIA B

Fins a 20 participants

1.048,08 €

1.397,44 €

Fins a 30 participants

1.403,37 €

1.871,16 €

Fins a 40 participants

1.758,65 €

2.344,87 €

Fins a 50 participants

2.113,94 €

2.818,58 €

Fins a 60 participants

2.469,22 €

3.292,29 €

Fins a 70 participants

2.824,50 €

3.766,01 €

Fins a 80 participants

3.179,79 €

4.239,72 €

Fins a 90 participants

3.535,07 €

4.713,43 €

Fins a 100 participants

3.890,36 €

5.187,14 €

Fins a 110 participants

4.245,64 €

5.660,86 €

Fins a 120 participants

4.600,93 €

6.134,57 €

Fins a 130 participants

4.956,21 €

6.608,28 €

Fins a 140 participants

5.311,49 €

7.081,99 €

Fins a 150 participants

5.666,78 €

7.555,71 €

Fins a 160 participants

6.022,06 €

8.029,42 €

Fins a 170 participants

6.377,35 €

8.503,13 €

Fins a 180 participants

6.732,63 €

8.976,84 €

Fins a 190 participants

7.087,92 €

9.450,56 €

Fins a 200 participants

7.443,20 €

9.924,27 €

Més de 200 participants

+300,00 € per a cada deu participants superiors a 200 participants

+400,00 € per a cada deu participants superiors a 200 participants

* Calculada sobre el 75% dels imports fixats per a les associacions de famílies d'alumnat de centres docents, aplicant un principi d'exigència de cofinançament de les activitats per part de les entitats locals.

6.2. No obstant això, pel que fa al cost dels mòduls de la taula 6.6, de l'import total dels mateixos es descomptaran de la subvenció els dies festius indicats al peu de la taula. Per calcular el descompte es descomptarà l'import de cada dia festiu, per a la qual cosa es dividirà el cost total del mòdul pel nombre de dies de cada mòdul, multiplicant el resultat pel nombre de dies festius del mòdul i descomptant aquest import del total del mòdul de què es tracti.

Exemple 1:

Una activitat de 20 participants organitzada per una AFA celebrada entre els dies 11 al 15 d'agost de 2025 (quatre dies). Import del mòdul: 1.407,60 € Import per a un dia segons la regla del punt 6.2: 281,52 € Import de la subvenció: 1.126,08 €

6.3. En cas que el nombre de participants doni com a resultat una fracció superior a quatre, s'aplicarà la subvenció corresponent a la unitat posterior.

Per exemple: si una activitat té en la setmana X 26 participants i en la setmana Y, 34, a totes dues se'ls aplicarà la subvenció setmanal per a 30 participants, en el primer cas per superior al nombre total la fracció de cinc i, en el segon, per no arribar-hi.

6.4 Els imports indicats al punt 6.1 són màxims. Si la despesa efectiva de l'entitat és inferior a la indicada, s'ha de demanar subvenció només per a la despesa efectiva. En el cas de les entitats integrants de l'administració local, la subvenció no pot superar mai el 75% del cost del projecte.

6.5 Tots els imports de la taula del punt 6.1 s'han calculat tenint en compte l'IVA al tipus del 21%. En cas que l'impost sigui compensable o recuperable per l'entitat, sigui totalment o parcial, la part compensable no comptarà com a despesa elegible i pot donar lloc a una reducció dels imports de la subvenció.

6.6. Se subvencionaran les activitats que ja hagin tingut lloc durant l'estiu de 2025 i Nadal 2025-26. Als efectes d'aquesta convocatòria, es consideren períodes subvencionables els períodes indicats a la taula següent:

Període no lectiu de vacances d'estiu 2025

Període no lectiu de vacances de nadal 2025/26

Des del 23 de juny al 27 de juny

Des de 22 de desembre a 31 de desembre(**)

Des del 30 de juny al 4 de juliol

Des d'1 de gener al 6 de gener de 2026(***)

Des del 7 de juliol a l'11 de juliol

 

Des del 14 de juliol al 18 de juliol

 

Des del 21 de juliol al 25 de juliol

 

Des del 28 de juliol a l'1 d'agost

 

Des del 4 d'agost al 8 d'agost

 

Des de l'11 d'agost al 15 d'agost

 

Des del 18 d'agost al 22 d'agost

 

Des del 25 d'agost al 29 d'agost

 

Des de l'1 de setembre al 5 de setembre

 

(**) DIES 25 i 26/12/2025 FESTIUS (***) DIES 1 i 6/01/2026 FESTIUS

6.7. En cas que la despesa efectivament realitzada sigui inferior a la de la subvenció, aquesta s'ha de reintegrar proporcionalment, fins acobrir només la quantia gastada.

7. Presentació de sol·licituds

7.1. Com a subjectes obligats a relacionar-se electrònicament amb les administracions públiques, de conformitat amb el que disposa l'article 14 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, les persones interessades han de presentar les sol·licituds, d'acord amb els models disponibles al procediment telemàtic disponible en la Seu Electrònica de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears. En cas que algun d'aquests subjectes presenti la sol·licitud de manera presencial, l'Administració el requerirà perquè la realitzi de manera electrònica, de conformitat amb allò que estableix l'article 68.4 de la Llei 39/2015.

7.2. Es tindran com a no presentades les sol·licituds rebudes per correu electrònic, mitjançant notificació o per qualsevol altra via no prevista en l'apartat anterior.

7.3. Les sol·licituds s'han de presentar en el termini de deu dies hàbils des de l'endemà de la publicació d'aquesta convocatòria en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

Totes les sol·licituds presentades abans o després d'aquestes dates, o per a activitats diferents de les de cada període, seran inadmeses per extemporànies, mitjançant la resolució corresponent.

7.5. No es poden presentar sol·licituds de subvenció d'activitats duites a terme en un període diferent de l'establert al punt 6.6.

7.6. S'ha de presentar una única sol·licitud per municipi o per associació que pot incloure una més activitats diferenciades. Si es presenta més d'una sol·licitud només es tindrà en compte la presentada en primer lloc, d'acord amb l'ordre d'entrada al registre de la Conselleria de Famílies i Afers Socials.

S'exceptua d'aquesta regla l'entitat local de Palmanyola, que també podrà presentar una sol·licitud diferent de la de l'Ajuntament de Bunyola. Si l'entitat local menor presenta una sol·licitud individual, l'Ajuntament de Bunyola no podrà demanar subvenció per organitzar activitats a Palmanyola.

7.7. En cap cas es pot subvencionar dues vegades una mateixa activitat. Si es detecta que se sol·liciten diferents subvencions per a la mateixa activitat, es denegarà l'ajut a totes. En el cas que aquest fet es detecti després de la concessió, es revocarà qualsevol subvenció que s'hagués concedit i aquesta s'haurà de reintegrar l'import percebut.

7.8. En cas que una mancomunitat de municipis formuli la sol·licitud en nom de determinats municipis integrants, aquests no podran presentar sol·licituds de manera individual, i seran inadmeses les sol·licituds que vulnerin aquesta condició. En la sol·licitud la mancomunitat ha d'adjuntar un escrit signat pels batles dels municipis afectats en què autoritzen la Mancomunitat a presentar la sol·licitud en nom d'ells.

8. Documentació

8.1. Les persones interessades a participar en aquesta convocatòria han de presentar la documentació que s'especifica en els apartats següents. Necessàriament, la documentació s'ha de presentar segons els models que es publiquen a la seu electrònica.

8.2. Formulari de la sol·licitud, degudament emplenat i signat. La sol·licitud ha d'incloure una declaració responsable sobre els aspectes següents:

De no incórrer en cap causa de prohibició o d'incompatibilitat per percebre la subvenció que estableix l'article 4.6 en l'article 16 de l'Ordre de la consellera d'Afers Socials i Esports de dia 5 de març de 2021, en aquesta convocatòria i en la resta de normativa aplicable vigent.

De compliment de les obligacions previstes en l'article 16 de l'Ordre de la consellera d'Afers Socials i Esports de dia 5 de març de 2021 i en aquesta convocatòria.

De no haver estat objecte de sancions administratives fermes ni de sentències fermes condemnatòries en els darrers tres anys per haver exercit o tolerat pràctiques laborals considerades discriminatòries per raó de sexe o de gènere, i que l'entitat compleix amb els principis de l'article 3 de la Llei 11/2016, de 28 de juliol, d'igualtat d'homes i dones.

De veracitat de les dades respecte de la titularitat del compte bancari que hagi facilitat.

Que el personal que realitza el projecte i que participa en les seves activitats, inclòs el personal voluntari o en pràctiques, no està inscrit en el Registre central de delinqüents sexuals, d'acord amb els articles 57 i 59 de la Llei orgànica 8/2021, de 4 de juny, de protecció integral a la infància i l'adolescència enfront a la violència.

D'estar al corrent amb les obligacions tributàries amb la hisenda de l'Estat i de la Comunitat Autònoma i amb la Seguretat Social.

De no haver sol·licitat ni rebut cap altre ajut per a la mateixa finalitat de qualsevol administració pública o ens privat o públic, tant nacional com estranger, o, en cas contrari, una relació de les entitats a les quals ha sol·licitat una subvenció per a la mateixa finalitat o de les quals n'ha obtingut alguna, amb indicació de la quantia sol·licitada o concedida.

En relació amb l'impost de valor afegit (IVA):

 

a) Que l'entitat sol·licitant assumeix totalment el cost de l'impost sobre el valor afegit (IVA), derivat de les despeses de l'ajuda a justificar, en no tenir possibilitat de deduir-lo o compensar-lo.

b) Que l'entitat sol·licitant assumeix parcialment (tot indicant el percentatge que assumeix parcialment de l'IVA) el cost de l'Impost sobre el Valor Afegit (IVA), derivat de les despeses de l'ajuda a justificar, amb la qual cosa només imputa com a despesa elegible el percentatge que no pot recuperar.

 

De comprometre's a fer-se càrrec de les despeses que no se subvencionin en aquesta convocatòria per executar l'activitat.

De complir els requisits establerts a la convocatòria.

La presentació de la sol·licitud implica que s'autoritza a l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears perquè pugui consultar les dades d'identitat del sol·licitant, de residència i de la seva situació quant al compliment de les obligacions tributàries i amb la Seguretat Social, d'acord amb la Disposició addicional vuitena de la Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de protecció de dades personals i garantia dels drets digitals. En el cas que l'entitat interessada s'oposi a aquesta autorització, amb la sol·licitud haurà d'aportar la documentació corresponent.

En qualsevol cas, l'entitat sol·licitant ha de declarar les situacions noves que es puguin produir pel que fa al cas mitjançant un escrit presentat a la Direcció General d'Infància, Joventut, Famílies, Igualtat i Diversitat en el termini de set dies hàbils comptadors des què es produeixi la nova situació.

8.3. La documentació identificativa sobre la persona beneficiària, la seva situació i les dades bancàries:

a) Pel que fa a la Línia A:

 

Certificat de la Secretaria de l'entitat local que acrediti que la persona sol·licitant és la representant de l'entitat.

En el cas que la sol·licitant sigui una mancomunitat, escrit signat pels batles dels municipis afectats en què autoritzen la mancomunitat a presentar la sol·licitud en nom d'ells.

Declaració responsable de veracitat de dades bancàries.

 

b) Pel que fa a la Línia B:

 

NIF de l'entitat.

Estatuts de l'associació.

Resolució d'inscripció en el Cens de l'article 6 del Decret 188/2003, de 28 de novembre, pel qual es regulen les associacions de pares i mares d'alumnes i les federacions i confederacions d'aquestes, o bé com a associacions de pares i mares de centres docents en el Registre d'Entitats Jurídiques que gestiona la Conselleria de Presidència i Administracions Públiques.

Document acreditatiu (poder notarial o similars) que la persona que presenta la sol·licitud té la representació legal de l'entitat.

Declaració responsable de veracitat de dades bancàries.

8.4. Documentació relativa a la contractació laboral i al compliment de la finalitat:

Memòria sobre l'activitat o activitats que es projecta realitzar, amb les dades següents:

a.Lloc i dates de realització.

b.Nombre de participants prevists, per a cada període subvencionable.

c.Nombre de monitors i monitores que es projecta contractar, titulacions i categoria i grup professional.

d.Preu que es cobrarà a les famílies.

e.Ingressos prevists i pressupost del projecte, amb el detall dels conceptes de personal, material, serveis i altres.

8.5. Documentació relativa a la subcontractació de l'activitat:

a) Motivació de la necessitat de subcontractació.

b) Indicació del tipus de contracte que es formalitzarà (contracte menor, contracte sorgit d'un concurs obert, contracte privat, etc.). No s'acceptaran els convenis i acords amb entitats per a la celebració indirecta de les activitats.

c) En el cas que la subcontractació suposi una despesa de més de 15.000 euros, sense IVA, indicació de les tres ofertes demanades, amb els imports oferits, i de l'elecció feta. En cas de no haver escollit l'oferta més econòmica, indicar-ne el motiu.

8.6. Si la sol·licitud o la documentació aportada és defectuosa o incompleta, l'òrgan instructor del procediment requerirà l'entitat interessada perquè, en el termini de cinc dies hàbils, esmeni el defecte o aporti la documentació que hi manca, amb l'advertiment que, una vegada transcorregut aquest termini sense que s'hagi esmenat, s'entendrà que desisteix de la sol·licitud. Es dictarà una resolució prèvia en els termes que disposa l'article 21.1 de la Llei 39/2015. El termini de cinc dies hàbils és preclusiu i no s'acceptarà cap esmena realitzada amb posterioritat, encara que no s'hagi dictat la resolució de desistiment.

9. Procediment de concessió i criteris de repartiment.

9.1. La concessió d'ajudes s'efectuarà per un procediment de concurrència no competitiva que no és de concurs, atès que no és necessària la comparació i la prelació en un únic procediment de totes les sol·licituds entre si, en virtut del que disposa l'apartat 8, lletra b) de l'article 6 de l'Ordre de la consellera d'Afers Socials i Esports de dia 5 de març de 2021.

9.2. Pel que fa referència el punt 10.1, l'import final de la concessió serà el corresponent a l'aplicació de les regles següents:

Regla 1. Si hi ha crèdit suficient per atendre les quanties del conjunt de sol·licituds de cada línia, per a cada període, s'atorgarà a cada entitat la quantia sol·licitada, tot tenint en compte com a màxims els imports del punt 6.1.

Regla 2. Si no hi ha crèdit suficient per complir la regla 1, el crèdit disponible es prorratejarà entre totes les sol·licituds que compleixen els requisits, de la forma següent:

a. Adjudicació a cada sol·licitud admesa dels imports prevists al quadre 6.1 per mòduls i nombre de participants.

b. Suma de tots els imports de les sol·licituds admeses en cadascuna de les línies i divisió del crèdit disponible per a cada modalitat pel resultat d'aquesta suma.

c. La quantia que es concedeixi a cada sol·licitud serà el producte de multiplicar els imports obtinguts pel nou valor sorgit de la divisió del punt anterior, per a cada setmana.

d. Si a conseqüència d'aquesta operació queda un romanent superior a l'1% de la quantitat destinada a cada línia d'ajuts, aquest romanent s'ha de repartir amb el mateix sistema entre les d'entitats beneficiàries.

e. En cap cas es pot obtenir un import per mòdul major del sol·licitat. En el cas que la suma de la subvenció i altres ingressos superi el cost de l'activitat, s'ha de minorar la subvenció de manera proporcional.

10. Instrucció i resolució del procediment

10.1. La directora general d'Infància, Joventut, Famílies, Igualtat i Diversitat és l'òrgan competent per instruir el procediment. Per tant, ha de dur a terme, d'ofici, les actuacions necessàries per instruir i tramitar el procediment, d'acord amb el que estableix l'article 16 del Text refós de la Llei de subvencions.

10.2 Si el procediment de concessió es paralitza per causa imputable al sol·licitant de la subvenció —perquè no compleix algun tràmit preceptiu en el termini atorgat a l'efecte—, se'l pot declarar decaigut en el dret al tràmit corresponent, i l'òrgan instructor proposarà a la consellera de Famílies i Afers Socials la resolució del procediment. No obstant això, sempre que no afecti terceres persones, s'admetrà l'actuació de l'interessat i produirà efectes legals, si es produeix el dia en què es notifiqui la resolució en què es dona per finalitzat el termini, o abans.

10.3. En tot cas, l'òrgan instructor pot proposar la millora de la sol·licitud i, en particular, la modificació del pressupost presentat per l'entitat sol·licitant o de les condicions i la forma de realització de l'activitat, sempre que això no perjudiqui terceres persones. En aquests casos, s'ha de demanar la conformitat de l'entitat sol·licitant, conformitat que s'ha d'entendre atorgada si la proposta formulada per l'òrgan instructor explicita clarament les modificacions corresponents i l'entitat sol·licitant no hi manifesta oposició, per escrit, en el termini de deu dies hàbils. En qualsevol altre cas, la sol·licitud s'ha de mantenir en els termes expressats per l'entitat sol·licitant en l'escrit inicial, sens perjudici de les correccions que, si escau, es desprenguin de l'escrit d'oposició que presenti.

10.4. Revisades les sol·licituds admeses i la documentació presentada, l'òrgan instructor elaborarà la proposta de resolució provisional de concessió, que es publicarà a la seu electrònica del Govern de les Illes Balears (www.caib.es), concedint un termini de cinc dies hàbils a les sol·licitants perquè realitzin, si s'escau, les accions següents:

Acceptar la proposta de subvenció. Si passat aquest termini no hi ha una acceptació expressa, s'entendrà que l'entitat hi està conforme i es continuarà el procediment.

Renunciar a la subvenció. Aquesta renúncia ha de ser expressa i s'ha de formular per part de la persona representant de l'entitat sol·licitant.

Presentar al·legacions.

Reformular la sol·licitud per adaptar-la a la quantia de la subvenció proposada.

La proposta de resolució provisional de concessió no crea cap dret a favor de l'entitat proposada com a beneficiària davant de l'Administració.

10.5. Examinades les al·legacions presentades, l'òrgan instructor formularà la proposta de resolució definitiva en què s'especificarà les entitats sol·licitants per a les quals es proposa la concessió de la subvenció i la seva quantia, així com la relació d'aquelles a què se'ls denega la mateixa i la motivació.

10.6. En tots els casos, l'òrgan competent per resoldre la concessió o denegació de subvencions en el marc d'aquesta convocatòria és la consellera de Famílies i Afers Socials, qui, a la vista de la proposta de resolució definitiva, dictarà resolució motivada, en el termini màxim de 2 mesos, amb el contingut previst a l'article 13, apartat 1, de l'Ordre de la consellera d'Afers Socials i Esports de dia 5 de març de 2021, així com les causes de denegació.

10.7. Les resolucions es publicaran a través de la seu electrònica del Govern de les Illes Balears (www.caib.es) i en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

 

​​​​​​​10.8. Les resolucions de concessió posaran fi a la via administrativa i contra elles s'hi podrà interposar, potestativament, recurs de reposició davant la consellera de Famílies i Afers Socials, en el termini d'un mes a comptar de l'endemà del dia de la seva publicació en el BOIB, o bé directament recurs contenciós administratiu, d'acord amb el previst als articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

10.9. El pagament es realitzarà per bestreta del 100%, un cop resolta la subvenció, d'acord amb l'autorització del Consell de Govern de dia 23 de maig de 2025, sense que sigui necessari constituir cap garantia, en aplicació del previst a l'article 17.3 de l'Ordre de la consellera d'Afers Socials i Esports de dia 5 de març de 2021.

11. Obligacions de les persones beneficiàries.

11.1. Són obligacions de les persones i entitats beneficiàries, a més de les que s'especifiquen en aquesta convocatòria, les que s'estableixen amb caràcter general a l'article 14 de la Llei 38/2003, a l'article 10 del Text refós de la Llei de Subvencions i a l'article 16 de l'Ordre de la consellera d'Afers Socials i Esports de dia 5 de març de 2021.

11.2. Les entitats beneficiàries han d'utilitzar el sistema de registre, emmagatzematge de dades o eines comunes de gestió que posi a la seva disposició l'òrgan concedent. A tals efectes, la Direcció General d'Infància, Joventut, Famílies, Igualtat i Diversitat serà l'encarregada d'emetre les instruccions necessàries a totes les entitats beneficiàries per a la utilització de l'aplicatiu web Hub Corresponsables del Ministeri d'Igualtat.

12. Concurrència i compatibilitat de subvencions.

12.1. Les subvencions que regula aquesta convocatòria són compatibles amb altres ajudes o ingressos que la persona beneficiària pugui obtenir de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears o d'altres entitats públiques o privades.

No obstant això, l'entitat o la persona sol·licitant, ha de comunicar a la Direcció General d'Infància, Joventut, Famílies, Igualtat i Diversitat la sol·licitud o l'obtenció d'altres subvencions per a la mateixa finalitat, en un termini de tres dies hàbils comptadors des de la data de la sol·licitud o de l'obtenció de la subvenció concurrent.

12.2. L'import de la subvenció obtinguda no pot ser en cap cas d'una quantia que de manera aïllada o en concurrència amb altres subvencions, ajudes o altres ingressos, públics o privats, superi el cost de l'activitat.

12.3. En els casos en què es produeixi un excés de finançament sobre el cost de l'activitat a conseqüència de l'atorgament d'altres subvencions per part d'entitats públiques o l'obtenció d'altres ingressos aquest s'ha de reintegrar l'import excedit fins al límit de la subvenció atorgada, d'acord amb l'article 3.2 de l'Ordre de la consellera d'Afers Socials i Esports de dia 5 de març.

13. Subcontractació.

13.1. D'acord amb l'article 25, apartat 1, de l'Ordre de la consellera d'Afers Socials i Esports de dia 5 de març de 2021, es permet la subcontractació de tota l'activitat subvencionable, sempre que això impliqui un valor afegit al contingut de l'activitat.

13.2. Si l'activitat concertada amb tercers excedeix el 20% de l'import de la subvenció i l'import és superior a 60.000,00 euros, o si ´és superior al 50%, independentment de la quantia, la subcontractació està sotmesa també al compliment dels següents requisits:

a) Que el contracte es subscrigui per escrit.

b) Que la celebració del mateix s'autoritzi prèviament per l'entitat concedent de la subvenció en la forma que es determini en les bases reguladores.

13.3. Només s'entendrà subcontractada l'activitat si existeix un contracte (no un conveni i similars) entre la persona beneficiària de la subvenció i l'empresa o entitat que ha de dur a terme l'activitat i si s'acredita l'abonament del servei mitjançant transferència bancària.

13.4. La subcontractació està subjecta a les limitacions i les condicions establertes a l'article 25 de l'Ordre de la consellera d'Afers Socials i Esports de dia 5 de març de 2021.

14. Justificació, avaluació i control

14.1. Les entitats beneficiàries han de justificar la subvenció rebuda mitjançant el tràmit telemàtic corresponent al procediment telemàtic disponible en la Seu Electrònica de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, en dos moments d'acord amb els apartats següents.

14.2. Fins al dia 31 d'octubre de 2025, es justificaran les activitats duites a terme durant les vacances d'estiu de 2025 mitjançant la presentació de la documentació següent disponible en el tràmit telemàtic corresponent:

a) Un informe d'actuació justificatiu del compliment de les condicions imposades per a la concessió de la subvenció, amb indicació de les activitats duites a terme i dels resultats obtinguts.

b) Un informe econòmic justificatiu que ha de contenir els punts següents:

 

1r. Acreditació o, si no, declaració de la persona o entitat beneficiària sobre el nombre d'unitats físiques considerades com a mòdul.

2n. Quantia de la subvenció calculada sobre la base de les activitats quantificades en l'informe d'actuació i els mòduls prevists en la convocatòria.

3r. Detall d'altres ingressos o subvencions que hagin finançat l'activitat subvencionada, amb indicació de l'import i la procedència. En aquest apartat s'ha d'incloure les quotes abonades per les famílies si és el cas.

 

En l'informe econòmic ha de quedar reflectit totes les variables que s'hagin pogut donar com ara, els descomptes dels dies festius que no han tingut activitats o si l'IVA imputat ha estat compensat o és recuperable.

 

d) Declaracions responsables segons model que figura en la seu electrònica del tràmit, degudament emplenat.

e) La fitxa de càrrega de projectes introduïda en l'aplicatiu Hub Corresponsables amb tots els seus apartats degudament emplenats, que inclourà les dades tècniques dels projectes desenvolupats durant el període no lectiu de l'estiu de 2025.

 

— Fins dia 27 de febrer de 2026 es justificaran les activitats duites a terme durant les vacances de nadal de 2025 mitjançant la presentació de la documentació següent disponible en el tràmit telemàtic corresponent:

 

a) Un informe d'actuació justificatiu del compliment de les condicions imposades per a la concessió de la subvenció, amb indicació de les activitats duites a terme i dels resultats obtinguts.

b) Un informe econòmic justificatiu que ha de contenir els punts següents:

 

1r. Acreditació o, si no, declaració de la persona o entitat beneficiària sobre el nombre d'unitats físiques considerades com a mòdul.

2n. Quantia de la subvenció calculada sobre la base de les activitats quantificades en l'informe d'actuació i els mòduls prevists en la convocatòria.

3r. Detall d'altres ingressos o subvencions que hagin finançat l'activitat subvencionada, amb indicació de l'import i la procedència. En aquest apartat s'ha d'incloure les quotes abonades per les famílies si és el cas.

 

En l'informe econòmic ha de quedar reflectit totes les variables que s'hagin pogut donar com ara, els descomptes dels dies festius que no han tingut activitats o si l'IVA imputat ha estat compensat o és recuperable.

 

d) Declaracions responsables segons model que figura en la seu electrònica del tràmit, degudament emplenat.

e) La fitxa de càrrega de projectes introduïda en l'aplicatiu Hub Corresponsables amb tots els seus apartats degudament emplenats, que inclourà les dades tècniques dels projectes desenvolupats durant el període no lectiu de Nadal de 2025.

14.3. Sens perjudici de l'anterior, l'òrgan gestor podrà dur a terme totes les tasques de comprovació necessàries per garantir l'ús dels fons per a la finalitat concedida.

14.4. Les entitats beneficiàries de la subvenció disposen d'un termini de 15 dies naturals per esmenar els defectes en la justificació de la subvenció que, si escau, apreciï l'òrgan competent per comprovar dita justificació, amb la comunicació prèvia per escrit adreçada a l'entitat beneficiària.

14.5. Correspon a l'òrgan instructor dur a terme la funció de comprovació i control administratiu de les subvencions concedides, que es basarà en la comprovació del 100% de la documentació aportada per les entitats beneficiàries en el moment de la justificació de la subvenció concedida.

Igualment, l'òrgan instructor comprovarà, de forma aleatòria un nombre d'expedients que representen, almenys, el 20% de les entitats subvencionades i l'import de les subvencions concedides de les quals representin el 20% de l'import total concedit en aquesta convocatòria. A aquests efectes, l'òrgan instructor pot recavar a les entitats beneficiàries tota la documentació acreditativa de la despesa realitzada (contractes laborals, factures, etc.) i imputada al projecte o els projectes subvencionats.

L'entitat beneficiària disposarà de 10 dies hàbils per presentar la documentació requerida a l'òrgan instructor mitjançant el tràmit telemàtic corresponent d'aquest procediment.

En el cas, de la no presentació de la documentació requerida total o parcialment, es podrà revocar totalment o parcialment la subvenció concedida.

14.6. Les entitats beneficiàries queden sotmeses a les mesures de comprovació i fiscalització que estableix la legislació de finances i pressuposts de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears quant a la concessió i el control dels ajuts públics. A més, han de facilitar tota la informació que els requereixin l'òrgan instructor, la Intervenció General de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, la Sindicatura de Comptes o altres òrgans de control extern.

L'ocultació de qualsevol informació sobre els requisits dona lloc a la denegació o a la revocació de l'ajut atorgat, sens perjudici de les responsabilitats que se'n puguin derivar.

15. Revocació i reintegrament

15.1. La revocació i el reintegrament dels ajuts, si s'escau, s'han de regir pel previst en els articles 28 i 29 de l'Ordre de la consellera d'Afers Socials i Esports de dia 5 de març de 2021.

15.2. En cas d'incompliment o de justificació insuficient, s'han d'aplicar els criteris de gradació següents pel que fa a la revocació i al reintegrament:

Possibles incompliments

Percentatge a revocar i a reintegrar

Obtenció de la subvenció falsejant o ocultant condicions

100% de l'import de la subvenció

Incompliment total dels fins o activitats per als quals es va presentar la sol·licitud, o incompliment de les condicions considerades essencials

100% de l'import de la subvenció

Incompliment parcial dels fins o activitats per als quals es va presentar la sol·licitud

Minoració de la subvenció de manera proporcional als objectius no complerts

Incompliment dels percentatges mínim de finançament dels projectes (entitats locals)

Minoració de la subvenció de manera proporcional a la part no finançada.

Incompliment de l'obligació de justificació

100% de l'import de la subvenció

Justificació insuficient

Minoració de la subvenció de manera proporcional a la part no justificada adequadament

Incompliment parcial d'altres condicions imposades com a beneficiari

Minoració de la subvenció de manera proporcional a les condicions no complides.

15.3. L'incompliment dels requisits de difusió prevists al punt 5.6 també podran donar lloc al reintegrament de l'ajut percebut, sens perjudici que s'apliquin les regles de l'apartat 28.3 d) de l'Ordre de la consellera d'Afers Socials i Esports de dia 5 de març de 2021.

15.4. En el cas que la persona beneficiària vulgui dur a terme la devolució voluntària de part o de la totalitat de la subvenció percebuda, ho ha de comunicar per escrit a la Direcció General d'Infància, Joventut, Famílies, Igualtat i Diversitat perquè li faci arribar la documentació necessària per fer efectiu el reintegrament dels romanents no aplicats així com dels interessos derivats d'aquests.

16. Règim d'infraccions i sancions

Constitueixen infraccions administratives en matèria de subvencions, quan hi intervingui dol, culpa o simple negligència, les accions o omissions de les persones beneficiàries previstes en el títol V del Text refós de la Llei de Subvencions.

17. Protecció de les persones menors d'edat

L'entitat beneficiària haurà de sol·licitar al personal, inclòs el personal de voluntariat, que, en execució els projectes subvencionats, vagi a exercir activitats que impliquin contacte habitual amb menors, l'aportació d'una certificació negativa del Registre Central de Delinqüents Sexuals, en aplicació del que es disposa en l'article 57 de la Llei orgànica 8/2021, de 4 de juny, de protecció integral a la infància i l'adolescència enfront de la violència i en l'article 8.4 de la Llei 45/2015, de 14 d'octubre, de Voluntariat.

L'existència sobrevinguda d'antecedents en el Registre Central de Delinqüents Sexuals i de Tràfic d'Éssers humans comportarà el cessament immediat de la relació laboral. No obstant això, sempre que fos possible, en atenció a les circumstàncies concurrents en l'activitat desenvolupada, l'entitat beneficiària podrà efectuar un canvi de lloc de treball sempre que la nova ocupació impedeixi el contacte habitual amb persones menors d'edat. De conformitat amb l'anterior, el treballador haurà de comunicar a l'entitat qualsevol canvi que es produeixi en aquest Registre respecte de l'existència d'antecedents, encara que aquests es derivin de fets anteriors a l'inici de la seva relació laboral

En el cas de personal voluntariat, l'existència sobrevinguda d'antecedents en el Registre comportarà la fi immediata de la participació de la persona voluntària en les activitats que impliquin el contacte habitual amb persones menors. No obstant això, sempre que fos possible, en atenció a les circumstàncies concurrents en l'entitat i a l'activitat desenvolupada en aquest, l'entitat podrà efectuar un canvi d'activitat de voluntariat sempre que la mateixa no suposi el contacte habitual amb persones menors d'edat

En tots dos casos, l'entitat beneficiària, per si mateixa o a través de l'interessat, haurà de recaptar un nou certificat del Registre Central de Delinqüents Sexuals amb la finalitat d'actualitzar el fins ara vigent.

L'entitat beneficiària adoptarà les mesures oportunes per a apartar a tot aquell personal que, en desenvolupament de les activitats que conformen els projectes tingui contacte habitual amb menors d'edat, i sigui condemnat per sentència ferma per un delicte contra la llibertat i indemnitat sexual, així com per qualsevol delicte de tràfic d'éssers humans, o sorgeixin indicis fidedignes que existeix aquesta sentència ferma.

18. Tractament de dades de caràcter personal

1. La gestió de les ajudes previstes en la present convocatòria comporta el tractament de dades de caràcter personal, havent de complir-se amb les mesures i garanties regulades en la normativa en matèria de protecció de dades, especialment el Reglament (UE) 2016/679 del Parlament Europeu i del Consell, de 27 d'abril de 2016, relatiu a la protecció de les persones físiques pel que fa al tractament de dades personals i a la lliure circulació d'aquestes dades, i en la Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de Protecció de Dades Personals i garantia dels drets digitals.

2. En el disseny dels formularis de sol·licitud i aportació documental i en les publicacions (en diaris oficials, portals de transparència, etc.) i altres actes administratius hauran de tenir-se en compte els principis de protecció de dades, en especial, el principi de minimització.

En concret, les dades personals seran adequats, pertinents i limitats al necessari en relació amb els fins per als quals són utilitzats.

3. En tota la gestió de les subvencions es garantirà una seguretat adequada de les dades personals, inclosa la protecció contra el tractament no autoritzat o il·lícit i contra la seva pèrdua, destrucció o mal accidental, mitjançant l'aplicació de mesures tècniques o organitzatives apropiades i aconseguir així la integritat i confidencialitat de les dades.

19. Clàusula de tancament

Totes les quanties i dades que apareixen com a exemple en aquesta convocatòria no formen part del clausulat de la convocatòria i tenen un ànim exclusivament clarificador, sens perjudici que els casos i situacions exposats puguin servir com a criteri interpretatiu.