Torna

Butlletí Oficial de les Illes Balears

Secció II. Autoritats i personal

Subsecció segona. Oposicions i concursos

ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA

CONSELLERIA D'EDUCACIÓ I UNIVERSITATS

Núm. 406976
Resolució del director general de Personal Docent i Centres Concertats de data 12 de juny de 2025 per la qual s’aprova la convocatòria pública per formar una borsa de treball, pel sistema de concurs, d’aspirants a personal laboral no permanent de la categoria professional d’auxiliar tècnic educatiu de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears per dur a terme treballs ocasionals o urgents, o cobrir llocs de treball per interinitat centres públics d’ensenyament no universitari dependents de la Conselleria d’Educació i Universitats del Govern de les Illes Balears per al curs 2025-2026

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Antecedents

El personal auxiliar tècnic educatiu al servei de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears és el que dona suport i col·labora en l'atenció i cura de l'alumnat amb necessitats educatives especials. Presta assistència i formació en les activitats de la vida diària que aquests alumnes no poden fer per ells mateixos (higiene personal, vestir-se, menjar, desplaçar-se i altres accions que necessiten assistència), a més de vigilància durant els esbarjos i les sortides, sempre sota la responsabilitat del personal docent.

En el BOIB núm. 94, de 15 de juliol de 2021, es va publicar la Resolució del secretari general de la Conselleria d'Educació i Formació Professional de 8 de juliol de 2021 per la qual es convoca un concurs per constituir una borsa de personal laboral no permanent de la categoria professional d'auxiliar tècnic educatiu de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears per dur a terme treballs ocasionals o urgents, o cobrir llocs de treball per interinitat, a les illes de Mallorca, Menorca, Eivissa i Formentera. Aquesta borsa de personal laboral no permanent de la categoria professional esmentada és la vigent. Atès el temps transcorregut des de la publicació, així com la necessitat de personal d'aquesta categoria, s'ha de convocar una nova borsa.

També pertoca deixar sense efectes les resolucions de la consellera de Presidència i Administracions Públiques per les quals es constitueixen les borses preferents a les illes de Mallorca i Menorca de personal laboral temporal del Grup D, Nivell 5, de la categoria auxiliar tècnic educatiu, (BOIB núm. 71, de 5 de juny de 2025)

Els articles 23.2 i 103.3 de la Constitució espanyola estableixen els principis que informen l'accés a la funció pública: igualtat, mèrit, capacitat i publicitat. L'article 55 del Text refós de la Llei de l'Estatut bàsic de l'empleat públic, aprovat per Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre, regula els principis rectors aplicables a l'accés a l'ocupació pública. De forma similar, l'article 44.1 de la Llei 3/2007, de 27 de març, de la funció pública de la comunitat autònoma de les Illes Balears, determina que l'Administració de la comunitat autònoma de les Illes Balears selecciona el personal al seu servei amb criteris d'objectivitat, mitjançant convocatòria pública, de conformitat amb els principis constitucionals d'igualtat, mèrit i capacitat. L'apartat 2 del mateix article recull altres principis informadors en l'accés a la funció púbica docent.

L'article 29 del V Conveni col·lectiu per al personal laboral al servei de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, publicat per la Resolució del conseller d'Economia i Competitivitat per la qual es disposa la inscripció i dipòsit en el Registre de convenis col·lectius de les Illes Balears, i la publicació del Conveni col·lectiu per al personal laboral al servei de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears (exp.: CC_TA_03/013, codi de conveni 07000962011987) (BOIB núm. 174, de 19 de desembre de 2013), el qual disposa que:

Per dur a terme treballs ocasionals o urgents, o bé per interinitat, es pot contractar personal laboral mitjançant la modalitat de durada determinada, subjecta a la legislació laboral vigent.

La selecció d'aquest personal laboral s'ha de dur a terme d'acord amb l'ordre de prelació següent:

1. Borses de treball

La conselleria competent en matèria de funció pública ha de confeccionar periòdicament borses de treball mitjançant convocatòria pública pel sistema de concurs o, atesa l'índole de les funcions que s'hagin de dur a terme, el nombre de llocs que s'hagin de proveir i la modalitat de contractació que s'hagi d'aplicar, amb un altre tipus de proves selectives.

Les borses de treball s'han de confeccionar d'acord amb les categories d'aquest Conveni, i sempre que hi hagi una previsió de necessitats per cobrir. Aquestes borses, han de ser de públic coneixement a través de la pàgina web del Govern Balear.

La convocatòria i les bases d'aquestes borses s'han de negociar amb la participació del Comitè Intercentres. En la confecció d'aquestes borses hi han de participar les persones designades pel Comitè Intercentres que hagin de representar-lo.

2. Oferta genèrica

En cas d'exhauriment o d'inexistència d'una borsa de treball es pot contractar mitjançant oferta genèrica del Servei Públic d'Ocupació, amb la participació del Comitè d'Empresa. […]

3. Contractació nominativa

Excepcionalment, i de manera motivada, es pot contractar nominativament, per raons d'urgència, mitjançant el Servei d'Ocupació de les Illes Balears, quan es prevegi que la contractació tengui una durada igual o inferior a quaranta-cinc dies. D'aquestes contractacions, sempre se n'ha d'informar el Comitè d'Empresa […]

Les bases d'aquesta convocatòria s'han negociat amb el Comitè Intercentres, en virtut de l'article 29 del V Conveni col·lectiu per al personal laboral al servei de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

D'acord amb la Resolució de la consellera de Presidència i Administracions Públiques de 24 de maig de 2025 per la qual es modifica la Resolució de la consellera de Presidència i Administracions Públiques de 2 d'agost de 2023 per la qual es deleguen competències en matèria de personal (BOIB núm. 71, de 5 de juny de 2025), es delega al director general de Personal Docent i Centres Concertats la competència de convocar i resoldre els concursos per constituir les borses de personal laboral no permanent de la categoria professional d'auxiliar tècnic educatiu de la CAIB, per dur a terme treballs ocasionals o urgents, o bé per cobrir llocs de treball per interinitat, a les illes de Mallorca, Menorca, Eivissa i Formentera, i també les competències de gestionar i tramitar les esmentades borses.

Per tot això, i d'acord amb el comitè intercentres de la CAIB, dict la següent

Resolució

Primer

Aprovar la convocatòria pública per constituir una borsa de treball, pel sistema de concurs, d'aspirants a personal laboral no permanent de la categoria professional d'auxiliar tècnic educatiu de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears per dur a terme treballs ocasionals o urgents, o bé per cobrir llocs de treball per interinitat a centres públics d'ensenyament no universitari dependents de la Conselleria d'Educació i Universitats del Govern de les Illes Balears per al curs 2025-2026. Les bases d'aquesta convocatòria figuren en l'annex 1 d'aquesta Resolució.

Segon

Establir que la participació en els processos que es derivin d'aquesta Resolució s'ha de dur a terme telemàticament i que, en el procediment ordinari d'adjudicació de substitucions, de participació voluntària, les places s'han d'assignar de forma automàtica.

Tercer

Disposar que les diferents aplicacions informàtiques necessàries per participar en els processos que es derivin d'aquesta Resolució s'han de trobar a l'abast dels participants en la pàgina web de la Direcció General de Personal Docent i Centres Concertats <dgpdocen.caib.es>.

Quart

Aprovar l'annex 2 d'aquesta Resolució, que conté la documentació justificativa del compliment dels requisits i les condicions dels aspirants que participen en aquesta convocatòria.

Cinquè

Aprovar el barem de mèrits, que figura en l'annex 3 d'aquesta Resolució.

Sisè

Aprovar les titulacions que capaciten per ocupar, com a aspirant a personal laboral no permanent, places corresponents a la categoria professional d'auxiliar tècnic educatiu de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears. Aquestes titulacions figuren en l'annex 4 d'aquesta Resolució.

Setè

Aprovar les característiques pròpies de les places a ocupar, els tipus de centres públics a on es poden generar aquestes places, així com les zones geogràfiques de les Illes Balears a on s'ubiquen. Aquestes característiques figuren en l'annex 5 d'aquesta Resolució.

Vuitè

Aprovar el model de certificat de serveis prestats i d'experiència d'auxiliar tècnic educatiu, que figura com a annex 6 d'aquesta Resolució.

Novè

Aprovar el model de participació per a aquesta convocatòria d'aspirants a personal laboral no permanent de la categoria professional d'auxiliar tècnic educatiu de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears per al curs 2025-2026, que figura com a annex 7 d'aquesta Resolució.

Desè

Deixar sense efectes la Resolució del secretari general de la Conselleria d'Educació i Formació Professional de 8 de juliol de 2021 per la qual es convoca un concurs per constituir una borsa de personal laboral no permanent de la categoria professional d'auxiliar tècnic educatiu de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears per dur a terme treballs ocasionals o urgents, o cobrir llocs de treball per interinitat, a les illes de Mallorca, Menorca, Eivissa i Formentera. (BOIB núm. 94, de 15 de juliol).

Onzè

Deixar sense efectes les resolucions de la consellera de Presidència i Administracions Públiques per la qual es constitueixen les borses preferents a les illes de Mallorca i Menorca de personal laboral temporal del Grup D, Nivell 5, de la categoria auxiliar tècnic educatiu, (BOIB núm. 71, de 5 de juny de 2025)

Dotzè

Publicar aquesta Resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, en la Seu Electrònica de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears i en la pàgina web de la Conselleria d'Educació i Universitats. Igualment, la publicació de la convocatòria s'ha de comunicar al Servei d'Ocupació de les Illes Balears perquè en faci la difusió oportuna.

Interposició de recursos

Contra aquesta Resolució, que exhaureix la via administrativa, es pot interposar un recurs potestatiu de reposició davant el director general de Personal Docent i Centres Concertats de la Conselleria d'Educació i Universitats en el termini d'un mes comptador a partir de l'endemà de la publicació en el BOIB, d'acord amb els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i els articles 25.5 i 57 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

També es pot interposar un recurs contenciós administratiu davant el Jutjat Contenciós Administratiu en el termini de dos mesos comptadors a partir de l'endemà de la publicació en el BOIB, d'acord amb els articles 8.2 i 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.

 

Palma, en data de la signatura electrònica (10 de juny de 2025) 

El director general de Personal Docent i Centres Concertats Ismael Alonso Sánchez

 

ANNEX 1 Bases

1. Objecte

1.1 L'objecte d'aquestes bases és regular la convocatòria per constituir una borsa de treball, pel sistema de concurs, d'aspirants a personal laboral no permanent de la categoria professional de personal auxiliar tècnic educatiu a la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

1.2. Les persones aspirants s'han de seleccionar mitjançant el procediment de concurs, que ha de consistir en la valoració dels mèrits que detalla l'annex 3 d'aquesta convocatòria.

2. Requisits per poder ser admès a la borsa

Per participar en aquesta convocatòria, les persones interessades han de complir, en la data d'acabament del termini de presentació de sol·licituds, els requisits següents, que han de seguir complint durant tot el procés selectiu:

a) Tenir la nacionalitat espanyola o la d'un estat membre de la Unió Europea, o ser nacional d'altres estats amb a) les condicions que estableix algun dels apartats de l'article 57 del Text refós de la Llei de l'Estatut bàsic de l'empleat públic.

b) Haver complit 16 anys.

c) Tenir les capacitats i aptituds físiques i psíquiques necessàries per exercir les funcions de la categoria professional a la qual opten.

d) No haver estat separades, mitjançant un expedient disciplinari, del servei de cap administració pública, dels òrgans constitucionals o estatutaris de les comunitats autònomes, ni trobar-se inhabilitades de manera absoluta o especial per a ocupacions o càrrecs públics per resolució judicial per exercir funcions similars a les de la categoria professional. En el cas de nacionals d'un altre estat, no trobar-se inhabilitades o en situació equivalent, ni haver estat sotmeses a sanció disciplinària o equivalent que impedeixi, en el seu estat i en els mateixos termes, l'accés a una ocupació pública.

e) No haver estat condemnades per sentència ferma per qualsevol delicte contra la llibertat i indemnitat sexual, que inclogui l'agressió i abús sexual, assetjament sexual, exhibicionisme i provocació sexual, prostitució i explotació sexual i corrupció de menors, així com per tràfic d'éssers humans.

f) Estar en possessió de les titulacions acadèmiques que, d'acord amb l'annex 4 d'aquesta Resolució, capaciten per ocupar, com a personal laboral, places corresponents a la categoria professional de personal auxiliar tècnic educatiu a la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

g) D'acord amb el Decret 11/2017, de 4 de març, d'exigència del coneixement de la llengua catalana en els procediments selectius d'accés a la funció pública i per ocupar llocs de treball de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, serà requisit disposar del certificat de nivell B1 (nivell llindar) de llengua catalana.

h) Les persones aspirants que no posseeixen la nacionalitat espanyola i de l'origen de les quals no es desprèn el coneixement de la llengua castellana, han d'acreditar el coneixement de la llengua espanyola mitjançant l'aportació del diploma d'espanyol com a llengua estrangera que regula el Reial decret 1137/2002, de 31 d'octubre, pel qual es regulen els diplomes d'espanyol com a llengua estrangera (DELE); el certificat d'aptitud d'espanyol per a estrangers, expedit per les escoles oficials d'idiomes, o l'acreditació d'estar en possessió d'una titulació acadèmica espanyola expedida per l'òrgan oficial competent en el territori espanyol.

El compliment dels requisits i les condicions anteriors s'han d'acreditar en la forma que es determina en l'annex 2 d'aquesta Resolució, i s'han de mantenir durant la vigència del nomenament.

3. Borsa de treball

3.1. Es conformarà una borsa de treball d'aspirants a personal laboral no permanent de la categoria professional de personal auxiliar tècnic educatiu a la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

3.2. El fet de formar part de la borsa comporta el compromís de l'aspirant d'acceptar qualsevol plaça, d'acord amb el punt 5.2 de l'annex 5 d'aquesta resolució i d'acord amb les opcions seleccionades, que se li adjudiqui en qualsevol dels procediments d'adjudicació de destinacions provisionals o substitucions, o se li ofereixi en el procediment extraordinari d'adjudicació de substitucions, llevat de les causes de renúncia justificada previstes en les bases d'aquesta convocatòria, així com l'obligació de prendre possessió de la plaça corresponent en els terminis establerts, llevat dels casos excepcionals degudament acreditats.

4. Instruccions per participar

4.1. La sol·licitud de participació es realitzarà exclusivament per mitjans electrònics a través del tràmit telemàtic d'actualització de dades habilitat a l'efecte, que es troba en la pàgina web de la Direcció General de Personal Docent i Centres Concertats<http://dgpdocen.caib.es>.

Per poder emplenar i tramitar la sol·licitud d'actualització es requerirà l'autenticació prèvia de la identitat del sol·licitant mitjançant un dels següents sistemes:

  • Sistema d'identitat electrònica per a les administracions: Cl@ve.
  • DNI electrònic ò certificat digital reconegut.

La tramitació telemàtica només es completa quan, utilitzant l'assistent de tramitació, s'envia la sol·licitud, amb la qual cosa s'obté un número de registre.

 

4.2. Els documents acreditatius que s'hagin d'aportar hauran de digitalitzar-se mitjançant escaneig i conversió a format PDF exclusivament (no es permeten arxius comprimits tipus ZIP, RAR, etc.).

Els mèrits s'han d'al·legar i acreditar amb referència a data de 31 d'agost de 2024. En cap cas s'han de valorar mèrits que no hagin estat al·legats ni, si s'escau, acreditats documentalment en el termini habilitat a tal efecte.

4.3. Les persones interessades han d'emplenar els diferents apartats de la sol·licitud seguint les instruccions de l'aplicació:

a) Dades personals.

b) Opcions de preferència relatives al tipus de jornada o a les zones geogràfiques, d'acord amb l'annex 5 d'aquesta resolució.

c) La titulació acadèmica exigida a la convocatòria per participar, que posseeixen en la data en què acabi el termini de presentació de sol·licituds.

d) El nivell de coneixements de llengua catalana exigit a la convocatòria per participar

e) El grau de discapacitat reconegut, si s'escau.

f) La indicació d'un telèfon i una adreça de correu electrònic a l'efecte de notificació i comunicació amb la Direcció General de Personal Docent i Centres Concertats.

4.4. En el cas d'haver tramitat més d'una sol·licitud només es considera vàlida la darrera que s'ha registrat telemàticament, amb la qual cosa no es tindrà en compte la documentació presentada en les sol·licituds anteriors.

4.5. Aspirants amb discapacitat

Els aspirants amb un grau de discapacitat igual o superior al 33% han de fer constar aquesta condició, si escau, a la casella corresponent de la sol·licitud d'actualització. També han d'adjuntar amb la sol·licitud un certificat acreditatiu de la discapacitat expedit amb posterioritat al dia 1 de gener de 2020 per la Direcció General d'Atenció a la Dependència de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, l'Institut de Majors i Serveis Socials (IMSERSO) o altre òrgan competent per expedir les certificacions esmentades, en el qual s'indiqui el grau de discapacitat i la vigència.

4.6. Termini de presentació d'instàncies

El termini per presentar les sol·licituds comença el 17 de juny de 2025 i finalitza el 24 de juny de 2025, ambdós inclosos.

4.7. Validació de la documentació.

4.7.1. D'acord amb el que estableix l'article 28 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, la Direcció General de Personal Docent i Centres Concertats ha de comprovar d'ofici els documents emesos per administracions públiques que constin en la Plataforma d'Intermediació de Dades o altres sistemes habilitats per a aquest fi.

Així, ha de comprovar d'ofici a través de la plataforma d'interoperabilitat corresponent, les dades d'identitat dels aspirants.

4.7.2. Pel que fa a la resta de requisits al·legats, la persona aspirant ha de manifestar en la sol·licitud de participació si s'oposa que la Direcció General de Personal Docent i Centres Concertats consulti les dades i els documents següents en poder o expedits per les administracions públiques: la titulació acadèmica d'ofici que consti en el Registre del Ministeri d'Educació i Formació Professional, les dades que constin en el Registre de Personal de la Direcció General de Funció Pública i els certificats de coneixement de llengua catalana següents:

— els certificats expedits per l'òrgan competent del Govern de les Illes Balears (Direcció General de Política Lingüística)

— els certificats homologats que constin en la base de dades de l'òrgan competent del Govern de les Illes Balears.

— els certificats de català que constin inscrits en el Registre de Personal de la Direcció General de Funció Pública.

4.7.3. En el cas de persones amb discapacitat, també hauran de manifestar si s'oposen que la Direcció General de Personal Docent i Centres Concertats consulti el certificat de condició legal de persona amb discapacitat i que sol·liciti d'ofici l'informe de l'equip multiprofessional de la Direcció General d'Atenció a la Dependència.

4.7.4. Si la persona aspirant s'oposa a la comprovació d'ofici per part de l'EBAP, haurà d'aportar els documents acreditatius dels requisits en el termini establert al punt 4.6.

4.7.5. Excepcionalment, si la Direcció General de Personal Docent i Centres Concertats no pot comprovar d'ofici aquests documents, malgrat que la persona interessada no s'hi oposi, podrà requerir-li que els aporti.

La Direcció General de Personal Docent i Centres Concertats podrà requerir a qualsevol aspirant i en qualsevol moment la documentació original que acrediti els mèrits i requisits aportats per l'aspirant en aquesta convocatòria.

5. Normes específiques per a la selecció d'opcions.

5.1. És obligatori seleccionar almenys una de les zones geogràfiques següents, Menorca, Eivissa, Formentera o zones de l'Illa de Mallorca, definides en el punt 5.3 de l'annex 5 d'aquesta Resolució, tenint en compte el següent:

En el cas de no seleccionar cap zona de l'illa de Mallorca, s'ha de seleccionar, almenys, una de les zones restants, corresponents a les altres illes.

En el cas de seleccionar zones de l'illa de Mallorca, s'han de seleccionar almenys tres zones geogràfiques diferents de l'illa de Mallorca.

Una vegada seleccionades les zones geogràfiques, s'ha de seleccionar el tipus de jornada, completa o mitja, d'acord amb el punt 5.1 de l'annex 5 d'aquesta Resolució.

5.2. En el procediment d'adjudicació de substitucions ordinari l'aspirant només està vinculat a personal laboral no permanent de la categoria professional d'auxiliar tècnic educatiu de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, però no a les opcions elegides.

6. Publicació de les llistes d' admesos i exclosos

6.1. Una vegada finalitzat el termini de presentació de sol·licituds el director general de Personal Docent i Centres Concertats ha de dictar una resolució per aprovar:

a. La llista provisional d'aspirants admesos a la borsa.

b. La llista provisional d'aspirants exclosos amb les causes d'exclusió.

c. La llista provisional d'aspirants exclosos exclusivament per no acreditar uns coneixements adequats de català.

El mateix dia en què es dicti aquesta resolució, s'ha de fer pública a la pàgina web de la Direcció General de Personal Docent i Centres Concertats <http://dgpdocen.caib.es>.

6.2. S'ha d'obrir un termini de reclamacions de 5 dies naturals comptadors des de l'endemà del dia en què es facin públiques les llistes provisionals perquè els interessats puguin esmenar la causa d'exclusió i aportar els documents que acreditin el compliment dels requisits exigits.

Els mèrits no al·legats o els al·legats però no acreditats documentalment abans de la finalització del termini de presentació de sol·licituds no es poden al·legar o acreditar dins el termini per presentar reclamacions. Tampoc no es poden modificar, dins aquest termini, les opcions seleccionades.

Durant el període de reclamacions, l'Administració ha de rectificar d'ofici els errors materials i de càlcul detectats en les llistes provisionals.

6.3. Acabat el termini a què fa referència el punt anterior, i esmenats els errors detectats i les causes d'exclusió, si pertoca, el director general de Personal Docent i Centres Concertats ha de dictar una resolució per aprovar les llistes definitives corresponents.

El mateix dia en què es dicti aquesta resolució, s'ha de fer pública a la pàgina web de la Direcció General de Personal Docent i Centres Concertats <http://dgpdocen.caib.es>.

6.4. Les llistes provisionals i definitives han de tenir el contingut següent:

La llista d'admesos ha d'ordenar els aspirants segons la puntuació que resulti d'aplicar el barem de la convocatòria.

Les llistes d'exclosos han d'indicar la causa d'exclusió.

En la llista específica d'aspirants exclosos exclusivament per no haver acreditat tenir els coneixements adequats de llengua catalana, els aspirants estaran ordenats segons el nivell de coneixement de català acreditat i, per a cada nivell, ordenats segons la puntuació que resulti d'aplicar el barem que preveu la convocatòria.

Totes les llistes han d'indicar la valoració dels mèrits de l'aspirant o, si pertoca, els criteris d'ordenació a la borsa.

6.5. Les llistes definitives s'actualitzaran d'ofici en els cassos següents:

a) Per l'eventual estimació de recursos administratius.

b) A conseqüència de les renúncies injustificades.

 

​​​​​​​7. Places reservades a aspirants amb discapacitat

7.1. D'acord amb el que disposa el darrer paràgraf de l'article 59.1 del Text refós de la Llei de l'Estatut bàsic de l'empleat públic, es reserva una quota del 7 % de les vacants perquè les cobreixin persones amb un grau de discapacitat igual o superior al 33%, sense perjudici que s'hagi d'acreditar la compatibilitat amb les funcions de la categoria professional corresponent.

En tot cas, l'oferta de lloc està supeditada al fet que la discapacitat de la persona aspirant concreta sigui compatible amb les tasques del lloc de treball.

7.2. Per gestionar millor la reserva per a persones amb discapacitat de la borsa convocada s'ha de constituir una llista específica de persones amb discapacitat, per ordre de prelació que resulti per aplicació del barem.

8. Procés d'adjudicació de destinacions provisionals

8.1. Una vegada conformada la borsa de treball de personal laboral no permanent de la categoria professional de personal auxiliar tècnic educatiu a la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, s'ha de convocar el procés d'adjudicació de substitucions per al curs 2025-2026 mitjançant una resolució del director general de Personal Docent i Centres Concertats que ha d'aprovar les instruccions que el regiran.

8.2. En aquest procés s'ofereixen les places vacants, si bé també s'hi poden oferir les places corresponents a l'execució de programes temporals la durada dels quals sigui almenys de tot el curs escolar, definides en el punt 5.1 de l'annex 5 d'aquesta Resolució.

9. Ordre d'adjudicació de les places en el procés d'adjudicació de destinacions provisionals

9.1. En el procés d'adjudicació de destinacions provisionals al què fa referència la base vuitena d'aquest annex, les places s'han d'adjudicar als aspirants a personal laboral en l'ordre següent:

a) En primer lloc, als aspirants admesos, segons la puntuació que resulti d'aplicar el barem que preveu la convocatòria.

b) En segon lloc, als aspirants exclosos únicament pel fet de no acreditar uns coneixements adequats de llengua catalana procedents del tràmit de conformació de la borsa, ordenats segons el nivell de coneixement de català acreditat i, per a cada nivell, ordenats segons la puntuació que resulti d'aplicar el barem que preveu la convocatòria.

9.2. Si per aplicació dels criteris anteriors hi ha empats entre aspirants, s'han d'aplicar, successivament, els criteris de desempat següents:

a) Millor nota de l'expedient acadèmic d'entre les titulacions al·legades per accedir a la funció objecte d'aquesta Resolució.

b) Data de naixement (de major a menor edat).

10. Normes generals per al procés d'adjudicació de substitucions

10.1. El director general de Personal Docent i Centres Concertats, prèvia negociació amb el comitè intercentres, ha de dictar la resolució mitjançant la qual s'han d'aprovar les instruccions que han de regir, per al curs escolar 2025-2026, el procés d'adjudicació de substitucions, que s'ha d'ajustar al que disposen els punts següents.

10.2. Aquest procés ha de ser àgil a fi d'aconseguir, sempre que sigui possible, cobrir immediatament les places per donar continuïtat al servei públic educatiu i a l'atenció als alumnes.

10.3. En aquest procés s'ofereixen les places no adjudicades en el procés d'adjudicació de destinacions provisionals, les vacants sobrevingudes, les substitucions, així com les places corresponents als programes temporals i places temporals per excés o acumulació́ de tasques, definides en el punt 5.1 de l'annex 5 d'aquesta Resolució.

11. Procediments d'oferiment i d'adjudicació de substitucions

11.1. S'estableixen dos procediments d'oferiment i d'adjudicació de substitucions:

11.1.1. Procediment ordinari

El procediment ordinari d'adjudicació de substitucions es farà setmanalment de formà telemàtica i l'adjudicació de les places és automàtica. Els aspirants disponibles poden participar en aquest procediment voluntàriament.

11.1.2. Procediment extraordinari

S'ha d'aplicar quan les places oferides en el procediment ordinari quedin sense cobrir per qualsevol causa.

En aquest procediment, els aspirants disponibles estan obligats a acceptar les places que la Direcció General de Personal Docent i Centres Concertats els ofereixi, d'acord amb les opcions que hagin seleccionat.

Quan d'acord amb l'anterior no sigui possible cobrir una plaça, aquesta s'ha d'oferir a la resta d'aspirants disponibles, malgrat que no haguessin seleccionat el tipus de plaça (mitja jornada o l'illa on s'ubica la plaça). En aquest cas, l'acceptació de la plaça és voluntària per a l'aspirant.

11.2. Publicitat de les adjudicacions

Les adjudicacions de places per qualsevol dels procediments del punt 11.1 s'han de publicar a la pàgina web de la Direcció General de Personal Docent i Centres Concertats.

12. Ordre d'adjudicació de les places en el procés d'adjudicació de substitucions

12.1. En el procés d'adjudicació de destinacions provisionals al què fa referència la base onzena d'aquest annex, les places s'han d'adjudicar en l'ordre següent:

a) En primer lloc, als aspirants admesos, segons la puntuació que resulti d'aplicar el barem que preveu la convocatòria.

b) En segon lloc, als aspirants exclosos únicament pel fet de no acreditar uns coneixements adequats de llengua catalana procedents del tràmit de conformació de la borsa, ordenats segons el nivell de coneixement de català acreditat i, per a cada nivell, ordenats segons la puntuació que resulti d'aplicar el barem que preveu la convocatòria.

12.2. Si per aplicació dels criteris anteriors hi ha empats entre aspirants, s'han d'aplicar, successivament, els criteris de desempat següents:

a) Millor nota de l'expedient acadèmic d'entre les titulacions al·legades per accedir a la funció objecte d'aquesta Resolució.

b) Data de naixement (de major a menor edat).

13. Renúncia justificada a la plaça adjudicada o oferta, amb o sense reserva de plaça, prèvia a la presa de possessió.

13.1. Els aspirants als quals la Direcció General de Personal Docent i Centres Concertats els hagi ofert o adjudicat una plaça en els diferents processos poden renunciar-ne, abans de prendre possessió, per alguna de les causes següents:

a) Estar en període d'embaràs.

b) Estar, un dels progenitors, dins les setze primeres setmanes posteriors a la data del part (o, dins el període en què el nounat estigui hospitalitzat, amb un màxim de 13 setmanes addicionals, en cas de part prematur o en les situacions en les quals el nounat ha de romandre hospitalitzat a continuació del part), o des de l'adopció, o des de la guarda amb finalitat d'adopció o des de l'acolliment.

c) Tenir un fill menor de tres anys.

d) Patir una malaltia o incapacitat temporal que impedeixi exercir la tasca d'auxiliar tècnic educatiu.

13.2. La renúncia a la plaça s'ha de fer mitjançant el tràmit habilitat a l'efecte en la pàgina web de la Direcció General de Personal Docent i Centres Concertats, dins els terminis següents:

a. Per als apartats anteriors a), b), c), d) abans de les 08:00 hores de l'endemà del dia en què s'adjudiqui la plaça.

Una vegada l'aspirant ha renunciat a la plaça, disposa de tres dies hàbils per presentar, davant la Direcció General de Personal Docent i Centres Concertats, la documentació que acrediti que es troba en algun dels supòsits de renúncia justificada.

13.3. Si l'aspirant al·lega alguna de les circumstàncies previstes en els apartats a), b), c)o d) del punt 14.1 ha d'optar, en el moment en que renunciï, perquè se li reservi o no se li reservi la plaça.

En aquest cas, quan la plaça reservada es torni a oferir en el corresponent procediment de substitucions, l'aspirant al qual se li adjudiqui hi romandrà mentre no s'incorpori la persona que la té reservada.

13.4. La plaça es reservarà únicament fins que finalitzi la causa que va donar lloc a la reserva, moment en el qual l'aspirant ha d'incorporar-se a la plaça.

En el cas de reserva de plaça per la causa prevista en la lletra c) l'aspirant pot optar per incorporar-se a la plaça reservada a l'inici de cada trimestre escolar.

En el cas de reserva de plaça per la causa prevista en la lletra d) l'aspirant pot optar per incorporar-se a la plaça reservada fins el primer dia lectiu del darrer trimestre escolar inclòs. A partir d'aquest dia les renúncies per aquesta causa no permeten optar a la reserva de la plaça.

13.5. Es podrà renunciar de forma justificada un màxim de dues vegades durant el curs escolar i sempre per causes distintes d'entre les previstes en el punts 13.1 d'aquest annex.

En el cas que el motiu al·legat sigui l'embaràs, la renúncia, amb o sense reserva de plaça, s'entén prorrogada automàticament fins que s'acompleixin les setze setmanes des del part, excepte que l'aspirant comuniqui a la Direcció General de Personal Docent i Centres Concertats, en el termini de deu dies hàbils des de l'alta hospitalària, la seva voluntat d'incorporar-se a la plaça després del part. Aquest cas s'entendrà com una única renúncia.

13.6. Es considerarà la renúncia com injustificada en els casos següents:

a) Les renúncies que no es fonamentin en alguna de les causes previstes en el punt 13.1.

b) Les renúncies realitzades o acreditades fora dels terminis establerts o les renúncies no acreditades, d'acord amb l'establert en aquesta base catorzena.

14. Conseqüències de les renúncies

14.1. Els aspirants que renunciïn a una plaça de forma justificada per les causes a), b), c), d) del punt 13.1, es mantindran a la borsa en situació de no disponibles i conservaran la puntuació i l'ordre en aquesta.

14.2. Els aspirants que renunciïn de forma injustificada o els que no s'incorporin a la plaça reservada una vegada finalitzada la causa de renúncia justificada seran objecte d'exclusió de la borsa, d'acord amb la base disetena.

15. Situació dels aspirants a la borsa

15.1. Els aspirants que formen part de la borsa poden estar en situació de disponibles o de no disponibles a l'efecte d'adjudicar-los o d'oferir-los una plaça.

15.2. Només s'han d'adjudicar i oferir places als aspirants en situació de disponibles.

15.3. Situació dels aspirants a la borsa abans de l'inici dels processos d'adjudicació de substitucions

15.3.1. Estan en situació de no disponibles:

a. Els aspirants que hagin obtingut una destinació provisional en el procés d'adjudicació de destinacions provisionals, descrit en la base novena d'aquest annex.

b. Els aspirants que hagin renunciat de forma justificada a la plaça.

c. Els aspirants que, d'acord amb l'informe del Servei de Prevenció de Riscos Laborals, estiguin en situació de no apte temporal.

d. Els aspirants que no participin en el procés d'adjudicació de destinacions provisionals.

e. La resta dels integrants de la borsa, no contemplats en els apartats anteriors d'aquest punt, que no hagin obtingut una destinació provisional en el procés d'adjudicació de destinacions provisionals, descrit en la base vuitena d'aquest annex.

15.3.2. Els aspirants que consten com a no disponibles d'acord amb l'apartat e) del punt 15.3.1, podran passar a la situació de disponibles mitjançant el tràmit telemàtic habilitat a aquest efecte amb una antelació mínima de quinze dies hàbils respecte de l'inici del primer bimestre escolar. D'aquesta manera poden participar a partir del primer procediment ordinari d'adjudicació de substitucions.

15.4. Situació dels aspirants a la borsa una vegada iniciat el curs escolar.

15.4.1. Estan en situació de no disponibles:

a. Els aspirants que no s'hagin situat voluntàriament com a disponibles mitjançant el tràmit descrit en el punt 15.3.2 d'aquest annex.

b. Els integrants de la borsa que prestin serveis com a personal laboral de la categoria professional d'auxiliar tècnic educatiu per a la Conselleria d'Educació i Universitats.

c. Els aspirants que hagin renunciat de forma justificada a la plaça, sense perjudici del que disposa el darrer paràgraf del punt 15.1 d'aquest annex.

d. Els aspirants exclosos, excepte que l'única causa d'exclusió sigui la de no acreditar uns coneixements adequats de la llengua catalana.

e. Els aspirants que se situïn voluntàriament com a no disponibles.

f. Els aspirants que, d'acord amb l'informe del Servei de Prevenció de Riscos Laborals, estiguin en situació de no apte temporal.

g. Els aspirants funcionaris de carrera.

h. Els aspirants que no participin en el procés d'adjudicació de destinacions provisionals.

 

15.4.2. Els aspirants en situació de no disponibles passen a la situació de disponibles, i tornen a ocupar a la borsa l'ordre que els pertoca a l'efecte d'oferir-los i adjudicar-los places, en els casos següents:

 

a. Quan s'extingeixi, per qualsevol causa, el contracte de treball o quan el treballador es situï en excedència voluntària, excepte per cura de familiar.

b. Quan hagin renunciat a la plaça adjudicada o oferta de forma justificada, sense reserva de plaça, i sol·licitin passar a la situació de disponibles.

c. Quan els aspirants obligats a participar en el procés d'adjudicació de destinacions provisionals que no hi hagin participat i sol·licitin passar a la situació de disponible.

En el cas establert en l'apartat a), l'Administració situarà d'ofici a l'aspirant com a disponible.

15.4.3. Els aspirants disponibles poden situar-se com a no disponibles en qualsevol moment a través del tràmit telemàtic habilitat a aquest efecte, sense necessitat d'al·legar cap causa justificada, excepte que hagin participat en el procediment ordinari d'adjudicació de substitucions o que se'ls hagi ofert una plaça en el procediment extraordinari d'adjudicació de substitucions.

15.4.4. Els aspirants que hagin renunciat de forma justificada a la plaça per les causes previstes en els apartats a), b), c) i d) del punt 13.1 i no l'hagin reservada, els aspirants que, estant obligats a participar en el procés d'adjudicació de destinacions provisionals, no hagin participat, els aspirants que no s'hagin situat voluntàriament com a disponibles mitjançant el tràmit descrit en el punt 15.3.2 d'aquest annex, i els aspirants que s'han situat voluntàriament com a no disponibles, podran passar a la situació de disponibles mitjançant el programa telemàtic habilitat a aquest efecte amb una antelació mínima de tres dies hàbils respecte de l'acabament del bimestre escolaren qüestió. D'aquesta manera poden participar a partir del primer procediment ordinari d'adjudicació de substitucions de cada bimestre escolar.

Si l'aspirant no ho comunica amb aquesta antelació, l'opció de ser no disponible s'ha d'entendre feta per al bimestre següent, i així successivament.

A l'únic efecte del que disposa aquesta base, les dates en què s'inicien i finalitzen els bimestres escolars per al curs 2025-2026 seran les següents:

  • Primer bimestre: de l'1 de setembre de 2025 al darrer dia lectiu del mes d'octubre.
  • Segon bimestre: de l'endemà del darrer dia lectiu del mes d'octubre fins al darrer dia lectiu abans de les vacances escolars de Nadal.
  • Tercer bimestre: de l'endemà del darrer dia lectiu abans de les vacances escolars de Nadal fins al darrer dia lectiu del mes de febrer.
  • Quart bimestre: de l'endemà del darrer dia lectiu del mes de febrer fins al darrer dia lectiu del mes d'abril.
  • Cinquè bimestre: de l'endemà del darrer dia lectiu del mes d'abril fins al 30 de juny de 2026.

16. Violència de gènere i discapacitat greu

16.1. L'Administració ha d'adoptar les mesures necessàries en el cas que la plaça oferta o adjudicada a un aspirant víctima de violència de gènere siguiincompatibleamb la seva situació a fi de fer efectius la protecció de la víctima i/o el dret a l'assistència social integral.

16.2. Així mateix, l'Administració ha de garantir que les persones amb una discapacitat qualificada com a greu d'acord amb el que estableix el Reial decret 1971/1999, de 23 de desembre, de procediment per al reconeixement, declaració i qualificació del grau de discapacitat, ocupin llocs de feina adaptats a la seva situació, sempre que la seva discapacitat comporti dificultats de mobilitat i sigui compatible amb l'exercici de les tasques d'auxiliar tècnic educatiu.

17. Exclusió de la borsa

17.1. S'han d'excloure de la borsa els aspirants que es trobin en algun dels supòsits següents:

a) Quan es comprovi, de forma sobrevinguda, que l'aspirant no acomplia algun dels requisits exigits per la base segona d'aquest annex.

b) Quan hagi quedat acreditat la falsedat de la documentació presentada per acreditar els requisits o els mèrits, o per justificar la renúncia.

c) Quan l'aspirant hagi renunciat injustificadament a la plaça adjudicada o quan no s'hagi incorporat a la plaça reservada una vegada finalitzada la causa de renúncia justificada.

d) Quan l'aspirant no accepti la plaça oferta en el procediment extraordinari d'adjudicació de substitucions, excepte que renunciï justificadament a la plaça.

e) Quan l'aspirant no hagi registrat el tràmit previ a la pressa de possessió abans de les 8:00 hores del dia següent a l'adjudicació de la plaça mitjançant algun dels procediments d'adjudicació de substitucions establerts en el punt 11 d'aquest annex.

f) Quan s'hagi falsejat la declaració responsable de la presa de possessió pel que fa a les situacions d'incompatibilitats dels empleats públics o s'incompleixin els compromisos que s'hi contenen.

g) Quan l'aspirant no hagi pres possessió de la plaça i/o no s'incorpori efectivament al lloc de feina en els terminis establerts i no hi hagi una causa justificada.

h) Quan l'aspirant renunciï injustificadament a la plaça, una vegada n'hagi pres possessió.

i) Quan el personal laboral hagi estat sancionat, mitjançant una resolució ferma en via administrativa, per la comissió d'una falta disciplinària.

j) Quan el personal laboral hagi estat objecte d'un reconeixement mèdic del Servei de Prevenció de Riscos Laborals que declari la no aptitud definitiva per a la funció d'auxiliar tècnic educatiu.

17.2. En el cas que l'exclusió es produeixi per la lletra a) o b) es deixaran sense efectes el nomenament i l'adjudicació de la plaça.

Els exclosos per alguna de les causes previstes en les lletres b), c), d), e), f), g),h), i)anteriors tampoc no podran formar part de la borsa d'aspirants per al curs següent.

17.3. Pel que fa a la causa prevista en la lletra j), l'exclusió es produirà:

a. En el cas de faltes lleus, excepte les que hagin estat sancionades amb una amonestació, en la borsa del curs següent a aquell en què hagi adquirit fermesa la resolució.

b. En el cas de faltes greus, en la borsa dels dos cursos següents a aquell en què hagi adquirit fermesa la resolució.

c. En el cas de faltes molt greus, en la borsa dels quatre cursos següents a aquell en què hagi adquirit fermesa la resolució.

L'exclusió també s'ha de produir en la borsa del curs escolar en què hagi adquirit fermesa la resolució sancionadora, en el cas que durant el curs esmentat es produeixi el cessament del personal laboral sancionat.

17.4. Pel que fa a la causa prevista en la lletra k), es deixaran sense efectes el nomenament i l'adjudicació de la plaça. L'exclusió de la borsa serà definitiva si la no aptitud té caràcter definitiu i no podrà formar part de cap borsa futura.

18. Sistema de notificació i de comunicació

La participació en la convocatòria suposa acceptar que es notifiquin els actes administratius que es deriven de la relació laboral mitjançant les darreres dades aportades pel sol·licitant en la sol·licitud d'aquesta convocatòria.

19. Publicitat de les actuacions

Aquesta Resolució, així com totes les actuacions que se'n derivin, es poden consultar a la pàgina web <http://dgpdocen.caib.es>.

20. Informació sobre protecció de dades

De conformitat amb el Reglament (UE) 2016/679 del Parlament Europeu i del Consell, de 27 d'abril de 2016, relatiu a la protecció de les persones físiques pel que fa al tractament de dades personals i a la lliure circulació d'aquestes dades i pel qual es deroga la Directiva 95/46/CE (Reglament general de protecció de dades), i la Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de protecció de dades personals i garantia dels drets digitals, els sol·licitants hauran de consentir expressament el tractament de les seves dades personals mitjançant l'emplenament de l'Annex 7, per la qual cosa s'informa dels següents aspectes:

a) Finalitat del tractament i base jurídica: gestionar tant la inclusió a la borsa d'aspirants a personal laboral no permanent de la categoria professional d'auxiliar tècnic educatiu de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears,de la Direcció General de Personal Docent i Centres Concertats com els processos que se'n derivin per cobrir places vacants o substitucions a centres públics d'ensenyament no universitari dependents de la Conselleria d'Educació i Universitats del Govern de les Illes Balears per al curs 2024-2025, d'acord amb l'article 6.1, b i c del Reglament (UE) 2016/679.

b) Responsable del tractament: Direcció General de Personal Docent i Centres Concertats (Conselleria d'Educació i Universitats), amb domicili al carrer del Ter, 16,1r (polígon de Son Fuster), 07009, Palma.

c) Destinataris de les dades personals: no se cediran les dades personals a tercers, tret que hi hagi obligació legal o interès legítim d'acord amb el Reglament (UE) 2016/679.

d) Termini de conservació de les dades personals: les dades es conservaran durant el temps necessari per complir amb la finalitat per a la qual es recolliran i per determinar les possibles responsabilitats que es puguin derivar d'aquesta finalitat i del tractament de les dades. És d'aplicació allò que disposa la normativa d'arxius i documentació. Les dades econòmiques es conservaran d'acord amb allò que preveu la Llei 58/2003, de 17 de desembre, general tributària.

e) Existència de decisions automatitzades: El tractament de les dades ha de possibilitar la resolució de reclamacions o consultes de forma automatitzada. No està prevista la realització de perfils.

f) Transferències de dades a tercers països: no estan previstes cessions de dades a tercers països.

g) Exercici de drets i reclamacions: la persona afectada pel tractament de dades personals pot exercir els drets d'informació, d'accés, de rectificació, de supressió, de limitació, de portabilitat, d'oposició i de no inclusió en tractaments automatitzats (i, fins i tot, de retirar el consentiment, si s'escau, en els termes que estableix el Reglament (UE) 2016/679 davant el responsable del tractament esmentat abans, mitjançant el procediment “Sol·licitud d'exercici de drets en matèria de protecció de dades personals”, previst en la seu electrònica de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears (www.caib.es). També es pot presentar una sol·licitud als diferents llocs especificats en la normativa vigent a tal efecte.

Amb posterioritat a la resposta del responsable o al fet que no hi hagi resposta en el termini d'un mes, pot presentar la “Reclamació de tutela de drets” davant l'Agència Espanyola de Protecció de Dades (AEPD).

h) Delegació de protecció de dades: la Delegació de Protecció de Dades de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears té la seu a la Conselleria de Presidència i Administracions Públiques (passeig de Sagrera, 2, 07012 Palma). Adreça electrònica de contacte: protecciodades@dpd.caib.es.

21. Vigència de la borsa

La borsa única de treball de personal laboral no permanent que derivi d'aquesta convocatòria, té una vigència màxima d'un curs escolar des de l'1 de setembre de 2025 i fins al 31 d'agost de 2026. Un cop hagi transcorregut aquest període de temps la borsa en perd la vigència i no es pot reactivar.

 

ANNEX 2 Documentació justificativa del compliment dels requisits i les condicions per participar en aquesta convocatòria

Els aspirants que disposin de documentació emesa a l'estranger, han de presentar la corresponent traducció jurada en català o en castellà per a la seva valoració.

Els aspirants han de presentar els documents justificatius que acreditin que compleixen els requisits per poder participar en la convocatòria.

Les dades d'identitat s'entenen acreditades amb la presentació telemàtica de la sol·licitud fent ús de certificat digital o DNI-e.

1. Documents per acreditar els requisits relatius a la nacionalitat i a l'edat

I. En cas de no ser nacional espanyol, una fotocòpia del document oficial en vigor que acrediti la nacionalitat i l'edat exigides (NIE, passaport o targeta de residència).

II. En cas de ser el cònjuge d'una persona amb nacionalitat d'un estat membre de la Unió Europea o d'altres estats on sigui d'aplicació la lliure circulació de treballadors, s'ha de presentar la documentació següent:

a) Una fotocòpia de la pàgina corresponent del llibre de família.

b) Una fotocòpia del document acreditatiu en vigor de la nacionalitat del cònjuge (NIE, passaport o targeta de residència).

III. En cas de ser la parella de fet d'una persona amb nacionalitat d'un estat membre de la Unió Europea o d'altres estats on sigui d'aplicació la lliure circulació de treballadors, s'ha de presentar la documentació següent:

a) Una fotocòpia del certificat emès pel registre civil en què s'acredita aquesta relació.

b) Una fotocòpia del document acreditatiu en vigor de la nacionalitat de la parella de fet (NIE, passaport o targeta de residència).

IV. En cas de ser el descendent d'una persona amb nacionalitat d'un estat membre de la Unió Europea o d'altres estats on sigui d'aplicació la lliure circulació de treballadors, o del seu cònjuge o parella de fet, s'ha de presentar la documentació següent:

a) En cas de no ser nacional espanyol, una fotocòpia del document oficial en vigor que acrediti la nacionalitat i l'edat exigides (NIE, passaport o targeta de residència).

b) En cas de ser major de 21 anys, un certificat de convivència i dependència econòmica.

c) En cas de ser nacional britànic, un certificat d'empadronament que acrediti la residència habitual a l'Estat espanyol des d'abans de l'1 de gener de 2021 i fins l'actualitat.

2. Titulació

I. Es pot acreditar la titulació exigida mitjançant qualsevol dels documents següents:

a) Una fotocòpia del títol o dels títols necessaris per impartir la funció objecte d'aquesta Resolució.

b) Una fotocòpia del resguard que acredita l'obtenció del títol i el pagament de les taxes acadèmiques.

c) Un certificat acadèmic oficial que acredita que s'han superat tots els requisits necessaris per obtenir el títol i que s'han pagat les taxes acadèmiques. No es considera document justificatiu el simple extracte acadèmic.

II. Si la titulació no s'ha obtingut a l'Estat espanyol, cal adjuntar-hi l'homologació corresponent:

a) Si el títol és d'un estat membre de la Unió Europea, s'ha de presentar el certificat acreditatiu del reconeixement o credencial, o de l'homologació amb el títol equivalent, o de l'equivalència, de conformitat amb el Reial decret 1837/2008, de 8 de novembre.

b) En cas de titulacions expedides a l'estranger, cal aportar una còpia de l'homologació corresponent del Ministeri d'Educació i Formació Professional.

Aquest requisit no serà d'aplicació a les persones aspirants que haguessin obtingut el reconeixement de la seva qualificació professional, en l'àmbit de les professions regulades, a l'empara de les disposicions de dret de la Unió Europea.

Tant si el títol és d'un estat membre de la Unió Europea com si és de l'estranger, s'ha d'aportar la documentació exigida en el punt 2.1 de l'annex 3 a fi de tenir en compte la nota mitjana de l'expedient acadèmic.

3. Llengua catalana

Per formar part de la llista d'admesos, s'ha d'acreditar un coneixement adequat de llengua catalana mitjançant una fotocòpia d'un dels certificats de coneixement de llengua catalana següents:

  • Certificats expedits per l'òrgan competent del Govern de les Illes Balears.
  • Certificat expedit per l'Escola Balear d'Administració Pública.
  • Certificats homologats per l'òrgan competent de les Illes Balears.

4. Documents per acreditar el grau de discapacitat

Certificat acreditatiu del grau de discapacitat igual o superior al 33% expedit amb posterioritat a l'1 de gener de 2020 per la Direcció General de Dependència de la comunitat autònoma de les Illes Balears, l'Institut de Majors i Serveis Socials (IMSERSO) o altre òrgan competent per expedir les certificacions esmentades, en el qual s'indiqui el grau de discapacitat i la vigència.

5. Certificació negativa del Registre Central de Delinqüents Sexuals

Els aspirants poden, en la sol·licitud de participació, autoritzar la Conselleria d'Educació i Universitats perquè sol·liciti aquesta certificació. En el cas que l'aspirant no ho autoritzi, haurà de presentar la certificació negativa esmentada en la forma i els terminis que indiqui la resolució que convoqui, per al curs 2025-2026, el procés d'adjudicació de destinacions provisionals, i que aprovi les instruccions que l'han de regir, així com també les instruccions que han de regir, per al curs 2025-2026, el procés d'adjudicació de substitucions.

 

ANNEX 3 Barem dels mèrits

​​​​​​​

MÈRITS

PUNTS

1. Experiència a l'Administració educativa (màxim 117 punts)

Únicament es valoren els mèrits de l'apartat 1 assolits fins al 31 d'agost de 2024.

1.1. Serveis prestats com a empleat públic en qualsevol administració pública, sempre que es trobin dins l'àmbit d'aplicació de la Llei 70/1978, de 26 de desembre, reconeixement de serveis previs en l'Administració pública, exercint funcions en la mateixa categoria o en categories professionals equivalents, a centres públics d'ensenyament no universitari dependents de l'Administració pública.

6,500 per any complet

0,542 per mes

0,018 per dia

S'entenen per centres públics dependents de l'Administració educativa els centres als quals es refereix el capítol II del títol IV de la Llei orgànica 2/2006, de 3 maig, d'educació, integrats en la xarxa pública de centres creats i sostinguts per les administracions educatives. No s'entenen com a centres públics dependents de l'Administració educativa els que depenen dels Ajuntaments, Consells Insulars i altres entitats de dret públic.

Documents justificatius:

Full de serveis prestats, signat i segellat. No es tenen en compte els fulls de serveis que no especifiquen els anys, mesos i dies treballats per cos i funció, si s'escau (sempre que aquestes siguin necessàries per a l'admissió o baremació de l'aspirant).

L'experiència d'auxiliar tècnic educatiu, adquirida als estats membres de la Unió Europea o a d'altres estats on sigui d'aplicació la lliure circulació de treballadors, s'acreditarà mitjançant la presentació de la documentació següent:

· Un certificat emès per l'autoritat competent del país on s'han prestat els serveis, que ha d'indicar, com a mínim, els anys, mesos i dies treballats per cos, funció i nivell, si s'escau.

· Una traducció jurada del certificat anterior.

1.2. Serveis prestats exercint funcions en la mateixa categoria o en categories professionals equivalents, a centres privats o privats concertats d'ensenyament no universitari dependents de l'Administració educativa.

3,250 per any complet

0,271 per mes

0,009 per dia

Documents justificatius:

Un certificat expedit pel director o secretari del centre o responsable de l'empresa segons el model de l'annex 6 d'aquesta resolució, signat i segellat, i un certificat de vida laboral.

No es tenen en compte els certificats expedits pels centres que no especifiquen els anys, mesos i dies treballats,el nivell, la funció i el grup de cotització, tal i com consta al model de l'annex 6.

En el cas que hi hagi discrepàncies, pel que fa a la durada dels serveis prestats, entre el certificat expedit pel secretari del centre i la vida laboral es tindran en compte les dades que consten a la vida laboral.

MÈRITS

PUNTS

DOCUMENTACIÓ ACREDITATIVA

2. Formació acadèmica (màxim 47 punts)

Únicament es valoren els mèrits de l'apartat 2 assolits fins al 31 d'agost de 2024.

2.1. Nota mitjana de l'expedient acadèmic del títol al·legat com a requisit per formar part de la borsa

2.1.1

Escala de 0 a 10

De 5,001 fins a 5,999

Escala de 0 a 4

De 1,001 fins a 1,499

2,750

Certificat acadèmic original o fotocòpia d'aquest, en el què consti la nota mitjana amb la qual s'ha obtingut el títol aportat o document degudament signat on, a més, consti haver obtingut el títol i haver pagat els drets.

En el cas que el títol no s'hagi obtingut a l'Estat espanyol, per tenir en compte la nota mitjana de l'expedient s'ha de presentar una còpia de l'equivalència, expedida pel Ministeri d'Educació i Formació Professional o per l'Agència Nacional d'Avaluació de la Qualitat i Acreditació (ANECA), de la nota mitjana dels estudis fets a un altre estat membre de la Unió Europea o a l'estranger.

No s'admeten com a documents justificatius els simples extractes acadèmics.

2.1.2

Escala de 0 a 10

De 6,000 fins a 7,500

Escala de 0 a 4

De 1,500 fins a 2,250

5,500

2.1.3

Escala de 0 a 10

Més de 7,500

Escala de 0 a 4

Més de 2,250

8,500

Només es computa la nota mitjana de les titulacions declarades com a equivalents quan l'aspirant les al·legui per a l'ingrés al cos i no aporti la titulació exigida amb caràcter general.

En el cas que a l'expedient acadèmic es facin constar com a nota mitjana tant la qualificació literal com la numèrica, només es té en consideració la darrera.

Per a l'obtenció de la nota mitjana de l'expedient acadèmic, en aquells casos en què a la certificació acadèmica no hi figurin les expressions numèriques completes, s'hi apliquen les equivalències següents:

  • Escala de 0 a 10 Escala de 0 a 4
  • Aprovat: 5 punts Aprovat: 1 punt
  • Bé: 6 punts Bé: 1,5 punts
  • Notable: 7 punts Notable: 2 punts
  • Excel·lent: 9 punts Excel·lent: 3 punts
  • Matrícula d'honor: 10 punts Matrícula d'honor: 4 punts

2.2. Titulacions universitàries

2.2.1. Titulacions universitàries de primer cicle

5,500

Qualsevol dels documents següents:

a) Una fotocòpia del títol.

b) Una fotocòpia del resguard que acrediti que s'ha obtingut el títol i que s'han pagat les taxes acadèmiques.

c) Un certificat acadèmic oficial que acrediti que s'han superat tots els requisits necessaris per obtenir el títol i que s'han pagat les taxes acadèmiques. No s'admet com a document justificatiu un simple extracte acadèmic.

2.2.2. Titulacions universitàries de segon cicle

6,500

2.2.3. Títol universitari oficial de màster, per a l'obtenció del qual s'ha exigit almenys 60 crèdits.

5,500

2.2.4. Titulacions universitàries oficials de grau

6,500

Només es valoren les titulacions universitàries de caràcter oficial que no s'han presentat com a requisit i en cap cas no es valoraran les titulacions que han estat necessàries per l'obtenció del títol al·legat com a requisit.

No es tenen en compte els primers cicles que han estat vehiculars per aconseguir una llicenciatura, grau, enginyeria, o viceversa.

2.3. Titulacions d'ensenyaments de règim especial

2.3.1. Titulació de cicle elemental o nivell intermedi de les escoles oficials d'idiomes

2,500

Qualsevol dels documents següents:

a) Una fotocòpia del títol.

b) Una fotocòpia del resguard que acrediti que s'ha obtingut el títol i que s'han pagat les taxes acadèmiques.

c) Un certificat acadèmic oficial que acrediti que s'han superat tots els requisits necessaris per obtenir el títol i que s'han pagat les taxes acadèmiques. No s'admet com a document justificatiu un simple extracte acadèmic.

2.3.2. Titulació de cicle superior o nivell avançat de les escoles oficials d'idiomes

3,250

2.3.3. Nivell C1 de les escoles oficials d'idiomes

4,550

2.3.4. Nivell C2 de les escoles oficials d'idiomes

6,500

No es valoraran les titulacions que han estat necessàries per l'obtenció del títol al·legat com a requisit ni les titulacions al·legades com a requisit per a l'ingrés en la funció pública.

Si escau valorar les titulacions assenyalades, només es considera la de nivell superior del mateix idioma que presenta l'aspirant.

2.4. Titulacions de català

2.4.1. Nivell LA de coneixements de llenguatge administratiu (abans nivell E)

1,550

Qualsevol dels documents següents:

a) Una fotocòpia del títol.

b) Una fotocòpia del resguard que acrediti que s'ha obtingut el títol i que s'han pagat les taxes acadèmiques.

c) Un certificat acadèmic oficial que acrediti que s'han superat tots els requisits necessaris per obtenir el títol i que s'han pagat les taxes acadèmiques. No s'admet com a document justificatiu un simple extracte acadèmic.

A més, s'ha de presentar un certificat que acrediti que no s'ha obtingut per convalidació total de les assignatures.

Fotocòpia del document acreditatiu

2.4.2. Nivell B2 (abans nivell B) o equivalent

3,250

2.4.3. Nivell C1 (abans nivell C) o equivalent

4,550

2.4.4. Nivell C2 (abans nivell D) o equivalent.

6,500

No es valoren per aquest apartat les titulacions al·legades com a requisit per a l'ingrés com a personal laboral ni les titulacions d'ensenyament de règim especial atorgades per les escoles oficials d'idiomes de català i valencià, ja que aquestes titulacions es valoren pel subapartat 2.4.

2.5. Titulacions d'ensenyaments de la formació professional específica

2.5.1. Per cada títol de tècnic de grau mitjà de formació professional

2,150

Qualsevol dels documents següents:

a) Una fotocòpia del títol.

b) Una fotocòpia del resguard que acrediti que s'ha obtingut el títol i que s'han pagat les taxes acadèmiques.

c) Un certificat acadèmic oficial que acrediti que s'han superat tots els requisits necessaris per obtenir el títol i que s'han pagat les taxes acadèmiques. No s'admet com a document justificatiu un simple extracte acadèmic.

2.5.2. Per cada títol de tècnic superior de formació professional

2,500

No es valoren en cap cas les titulacions que s'han presentat com a requisit per accedir a la funció objecte d'aquesta Resolució i en cap cas no es valoraran les titulacions que han estat necessàries per l'obtenció del títol al·legat com a requisit(documentació acreditativa títol de batxillerat o altres títols).

2.6. Titulació de Batxillerat

2.6.1. Per cada títol de Batxillerat

2,150

Qualsevol dels documents següents:

a) Una fotocòpia del títol.

b) Una fotocòpia del resguard que acrediti que s'ha obtingut el títol i que s'han pagat les taxes acadèmiques.

c) Un certificat acadèmic oficial que acrediti que s'han superat tots els requisits necessaris per obtenir el títol i que s'han pagat les taxes acadèmiques. No s'admet com a document justificatiu un simple extracte acadèmic.

2.7. Qualificació professional

2.7.1. Acreditació de la Qualificació Professional SSC444_3 Atenció a l'alumnat amb necessitats educatives especials (ACNEE) a centres educatius.

1,550

Certificat d'acreditació d'unitats de competència professional obtingudes a través del procediment d'acreditació de competència adquirides mitjançant l'experiència laboral o altres vies no formals i informals.

MÈRITS

PUNTS

DOCUMENTACIÓ ACREDITATIVA

3. Activitats de formació i perfeccionament (màxim 39 punts)

Únicament es valoren els mèrits de l'apartat 3 assolits fins al 31 d'agost de 2024.

Per cada hora com a assistent, coordinador o ponent d'activitats de formació relacionades directament amb les funcions de la categoria professional a la qual s'opta.

0,078

L'Administració verificarà d'ofici la formació que aparegui al tràmit telemàtic el dia en què l'interessat tramiti telemàticament la sol·licitud.

3.1. Les àrees de formació o categories de cursos són les que estableix l'EBAP i són indicatives per als cursos enumerats en els punts b) i c) del punt 4.3 quan el certificat no especifica l'àrea a què correspon l'activitat o aquesta no coincideix exactament amb una de les àrees relacionades.

En aquest sentit, els cursos de qualitat, d'igualtat de gènere i de prevenció de riscs laborals –tots ells inclosos dins de l'àrea de gestió de l'organització i innovació– i els de l'àrea de tecnologies de la informació i la comunicació s'han de valorar en qualsevol cas.

3.2. Les accions formatives a valorar són les següents:

a) Els cursos, jornades, tallers i conferències impartits per les escoles d'administració pública o la Conselleria d'Educació i Universitats o homologats per aquestes.

b) Els cursos, jornades, tallers i conferències impartits, en el marc dels acords de formació contínua i per a l'ocupació de les administracions públiques, per qualsevol administració pública i per les organitzacions sindicals, quan siguin promotores d'aquests acords.

c) Els cursos impartits o promoguts per les universitats, així com els de formació ocupacional impartits o promoguts pel Servei d'Ocupació de les Illes Balears (SOIB), i altres entitats o organismes locals, autonòmics o estatals amb competències en matèria de formació ocupacional.

3.3. No podran ser valorats per cap d'aquests subapartats aquells cursos o assignatures del currículum de qualsevol títol acadèmic (titulacions progressives, títols d'especialista universitari vinculats a la superació de determinades assignatures dins el pla d'estudis del títol al·legat com a requisit o mèrit, etc.).

3.4. Si s'ha assistit més d'una vegada a un mateix curs o aquest s'ha impartit més d'una vegada, només s'ha de valorar un cop.

PUNTS TOTALS

La puntuació total d'un aspirant, expressada amb tres decimals, és la suma de les puntuacions següents:

i. Suma dels punts de l'apartat 1.

ii. Suma dels punts del'apartat2.

iii. Suma dels punts de l'apartat 3.

 

ANNEX 4 ​​​​​​​Titulacions que capaciten per ocupar, com a personal laboral, places corresponents a la categoria professional de personal auxiliar tècnic educatiu a la Comunitat Autònoma de les Illes Balears

De conformitat amb l'article 15 del vigent Conveni col·lectiu per al personal laboral al servei de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, per accedir a aquesta categoria professional (atès que pertany al grup D) s'ha d'estar en possessió d'una de les titulacions següents:

a. Títol de graduat en educació secundària.

b. Títol de graduat escolar.

c. Títol de cicle formatiu de grau mitjà o títol equivalent, o de formació laboral equivalent.

 

ANNEX 5 Característiques de les places, tipus de centres públics i zones geogràfiques de les Illes Balears

1. Característiques pròpies de les places ofertes

1.1. Tipologia de les places ofertes

En els processos d'adjudicació de places es poden oferir els següents tipus de places.

1.1.1. Es defineix plaça vacant com aquella plaça en una determinada illa que no té titular. Les places vacants es corresponen amb les places no ocupades de la relació de llocs de treball vigent.

1.1.2. Una vacant sobrevinguda és una plaça en una determinada illa que, amb posterioritat al procés d'adjudicació de destinacions provisionals, deixa de tenir titular, o una plaça vacant adjudicada a un auxiliar tècnic educatiu amb contracte temporal que aquest deixa d'ocupar de forma definitiva per defunció, jubilació, renúncia o qualsevol altra causa, sempre que, en els casos anteriors s'adjudiqui amb posterioritat al 31 d'agost de 2025.

1.1.3. Una substitució és una plaça en una determinada illa que s'ofereix, per ser adjudicada, a un aspirant a funcionari interí perquè cobreixi l'absència temporal del titular de la plaça o de la persona que l'ocupa de forma provisional.

1.2. Característiques pròpies de les places

Les places es poden concretar amb les següents característiques:

1.2.1. La jornada laboral de les places es pot definir com jornada completa o de manera sobrevinguda mitja jornada.

1.2.2. Les places es poden definir amb més d'un centre educatiu com a places compartides, sent un d'ells el centre principal a efectes administratius.

1.2.3. En qualsevol cas, les places estan subjectes a les condicions i les característiques de cada un dels centres corresponents.

2. Tipus de centres educatius a on s'ofereixen places.

2.1. Les places s'ofereixen en els centres públics d'ensenyament no universitari següents, així com a les aules externes, seus, subseus i unitats que tinguin associades:

  • Centres d‘educació especial (CEE).
  • Centres d'educació infantil i primària (CEIP).
  • Centres d'educació infantil i primària i d'ensenyaments elementals de música (CEIPIEEM).
  • Centres d'educació infantil i primària i d'educació secundària obligatòria (CEIPIESO).
  • Centres d'educació primària (CP).
  • Centres d'educació infantil (EI)
  • Centres d'educació infantil (EI1, EIEL).
  • Instituts d'educació secundària (IES).

2.2. Als efectes d'aquesta convocatòria, per centres públics s'entenen el conjunt de centres recollits en el punt 5.2.1 d'aquest annex.

 

​​​​​​​3. Ubicació geogràfica de les places

3.1. Les places s'ofereixen en els centres públics d'ensenyament no universitari ubicats a les següents zones geogràfiques:

  • Zona Eivissa: tots els municipis de l'illa d'Eivissa.
  • Zona Formentera: el municipi de l'illa de Formentera.
  • Zona Mallorca Centre: Algaida, Binissalem, Consell, Costitx, Inca, Lloret de Vistalegre, Lloseta, Llubí, Montuïri, Sant Joan, Santa Eugènia, Sencelles, Sineu.
  • Zona Mallorca Nord: Alcúdia, Búger, Campanet, Escorca, Mancor de la Vall, Muro, Pollença, Sa Pobla, Santa Margalida, Selva.
  • Zona Mallorca Sud: Campos, Felanitx, Llucmajor, Porreres, Santanyí, Ses Salines.
  • Zona Mallorca Est: Ariany, Artà, Capdepera, Maria de la Salut, Manacor, Petra, Sant Llorenç des Cardassar, Son Servera, Vilafranca de Bonany.
  • Zona Mallorca Oest: Alaró, Andratx, Banyalbufar, Bunyola, Calvià, Deià, Estellencs, Esporles, Fornalutx, Marratxí, Palma, Puigpunyent, Santa Maria del Camí, Sóller, Valldemossa.
  • Zona Menorca: tots els municipis de l'illa de Menorca.

Documents adjunts