Secció II. Autoritats i personal
Subsecció segona. Oposicions i concursos
AJUNTAMENT DE MARRATXÍ
Núm. 399798
Convocatòria de borsa de personal funcionari interí de la categoria auxiliar administratiu/va
Versió PDF
Mitjançant Decret de l'Alcaldia núm. 2896/2025 de data 4 de juny de 2025, en ús de les competències atorgades per l'article 21.1.g de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, Reguladora de les Bases del Règim Local, s'aprova la convocatòria del procediment selectiu per a conformar una borsa de treball per a proveir amb personal funcionari interí, per necessitats urgents, llocs de feina de la categoria Auxiliar administratiu/va de l'Ajuntament de Marratxí, en els termes següents:
1. “Aprovar la convocatòria de les proves selectives per a conformar una borsa de personal funcionari interí de la categoria Auxiliar administratiu/va (Subgrup C2 de l'Escala d'Administració general) per tal de cobrir les vacants i nomenaments temporals per acumulació de tasques, programes temporals o substitucions (incapacitats temporals, llicències, reduccions de jornada, …) que puguin anar-se produint dins d'aquesta categoria professional.
2. El procés selectiu de la convocatòria abans descrita es regirà per les Bases generals del procediment selectiu del personal funcionari interí i laboral no fix, aprovades mitjançant Decret de l'Alcaldia núm. 2020/2023 de data 29 d'abril de 2023 i publicades al BOIB núm. 55 de 29 d'abril de 2023.
Per a prendre part a la convocatòria s'exigirà en el termini de presentació d'instàncies, amés d'estar en possessió dels requisits exigits a l'article 56 del Reial Decret Legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre, pel que s'aprova el text refós de la Llei de l'Estatut bàsic de l'empleat públic, estar en possessió d'algun dels següent títols acadèmics: Títol d'educació secundària obligatòria o equivalent.
També, en virtut de l'establert a la Relació de llocs de feina de l'Ajuntament en vigor, que d'entre altres aspectes estableix els nivells mínims de coneixement de la llengua catalana exigibles per aquest lloc de feina, s'haurà d'estar en possessió del títol que acrediti el nivell B2 de coneixements de la llengua catalana (o qualsevol altre títol homologat equivalent).
Així mateix, en virtut del que es disposa a la vigent Ordenança reguladora de la taxa per a optar a proves de selecció de personal, l'aspirant haurà d'acreditar durant el termini de presentació d'instàncies el pagament de les corresponents taxes per prendre part a la convocatòria.
L'aspirant seleccionat haurà de presentar la documentació acreditativa dels requisits exigits en el termini màxim de set dies naturals, comptats a partir de la resolució del concurs oposició.
3. De conformitat amb el que es disposa a la base dotzena de les esmentades Bases generals, s'estableixen les següents fases del procés selectiu:
a) Fase d'oposició:
1. Primer exercici: obligatori i eliminatori. Consistirà en contestar per escrit un qüestionari de preguntes amb respostes alternatives (tipus test) relatives al programa de temes. El número de preguntes serà de 20 (més 1 pregunta de reserva) i el temps de duració de l'exercici serà com a màxim de 20 minuts. Aquest exercici es qualificarà amb un màxim de 75,00 punts, entenent-se que superen la prova aquells aspirants que obtinguin un mínim de 37,50 punts.
Criteris de correcció:
![]()
Q: Resultats de la prova
A: Número de respostes correctes
E: Número de respostes errònies
P: Número de preguntes de l'exercici
b) Fase de concurs de caràcter no eliminatori d'acord amb les previsions contingudes a les bases generals de la convocatòria (BOIB núm. 55 de 29 d'abril de 2023).
PROGRAMA DELS TEMES:
Tema 1. El municipi: concepte i elements. El terme municipal. La població: especial referència a l'empadronament. L'organització. Competències municipals.
Tema 2. Sotmetiment de l'Administració a la Llei i al Dret. Fonts del Dret administratiu: especial referència a la Llei i als Reglaments. La potestat reglamentària a l'esfera local; ordenances, reglaments i bans; procediment d'elaboració i aprovació i infraccions
Tema 3. L'acte administratiu: concepte, classes i elements. Requisits dels actes administratius: motivació, notificació i publicació. Eficàcia dels actes administratius. Validesa dels actes administratius. Revisió dels actes administratius: d'ofici i en via de recurs administratiu.
Tema 4. El procediment administratiu: consideracions generals. Les fases del procediment administratiu: iniciació, ordenació, instrucció i terminació. Dimensió temporal del procediment. Referència als procediments especials.
Tema 5. Especialitats del procediment administratiu local. El Registre d'entrada i sortida de documents. Funcionament dels òrgans col·legiats locals; règim de sessions i acords. Actes i certificacions d'acords. Les resolucions del President de la Corporació.
Tema 6. Les formes de l'acció administrativa, amb especial referència a l'Administració Local. L'activitat de foment. L'activitat de policia: les llicències. El servei públic local. La responsabilitat de l'Administració.
El Tribunal qualificador d'aquest concurs oposició estarà format per:
Titular: Catalina Eva Alemany Covas
Titular: Juana Ana Pujol Guardiola
Titulars: Catalina Capó Abrines i Olga Torres Castillo
Suplent: Pedro Juan Serra
a) En representació de la Junta de personal: el funcionari o personal laboral de l'Ajuntament en qui aquesta delegui.”
De conformitat amb les Bases generals del procediment selectiu del personal funcionari interí (BOIB núm. 55 de 29 d'abril de 2023) la present convocatòria tindrà les següents característiques:
1. Sistema de selecció (base dotzena): Concurs oposició.
2. Termini de presentació de sol·licituds (base novena apartat segon): Quinze (15) dies naturals comptadors de l'endemà del dia de la publicació de la convocatòria en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.
3. Lloc de presentació de sol·licituds (base novena apartat primer): En el registre general de l'Ajuntament de Marratxí o en qualsevol altra de les formes previstes que estableix l'article 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.
4. Documentació necessària per a presentar la sol·licitud de participació (base novena apartat tercer):
a) Sol·licitud de participació segons model normalitzat (annex I).
b) Document nacional d'identitat en vigor o, en el cas de no ser espanyol, del document acreditatiu de la identitat (NIE, targeta residència, ...).
c) Documentació acreditativa del títol acadèmic exigit (anvers i revers).
d) Documentació acreditativa del nivell de coneixements de la llengua catalana o títol homologat equivalent.
e) Justificant d'haver abonat les taxes per a optar a proves de selecció de personal. (Ordenança reguladora de la taxa per a optar a proves de selecció de personal publicada al BOIB núm. 152 de 3 de desembre de 2016). La manca de justificació del pagament de la taxa dins del termini de presentació de sol·licituds determinarà l'exclusió de l'aspirant i el pagament de la mateixa no substitueix, en cap supòsit, el tràmit de presentar la sol·licitud en el termini i en la forma prevista.
Marratxí, 5 de juny de 2025
La regidora delegada d'Interior i Recursos Humans Odette Torres Fernández