Torna

Butlletí Oficial de les Illes Balears

Secció II. Autoritats i personal

Subsecció segona. Oposicions i concursos

AJUNTAMENT DE MARRATXÍ

Núm. 399793
Convocatòria de borsa de personal funcionari interí de la categoria enignyer/a tècnic/a industrial

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Mitjançant Decret de l'Alcaldia núm. 2893/2025 de data 4 de juny de 2025, en ús de les competències atorgades per l'article 21.1.g de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, Reguladora de les Bases del Règim Local, s'aprova la convocatòria del procediment selectiu per a conformar una borsa de treball per a proveir amb personal funcionari interí, per necessitats urgents, llocs de feina de la categoria Enginyer/a tècnic/a industrial de l'Ajuntament de Marratxí, en els termes següents:

1. “Aprovar la convocatòria de les proves selectives per a conformar una borsa de personal funcionari interí de la categoria Enginyer/a tècnic/a industrial (Subgrup A2 de l'Escala d'Administració especial, subescala tècnica, classe tècnic/a de grau mitjà) per tal de cobrir les vacants i nomenaments temporals per acumulació de tasques, programes temporals o substitucions (incapacitats temporals, llicències, reduccions de jornada, …) que puguin anar-se produint dins d'aquesta categoria professional.

2. El procés selectiu de la convocatòria abans descrita es regirà per les Bases generals del procediment selectiu del personal funcionari interí i laboral no fix, aprovades mitjançant Decret de l'Alcaldia núm. 2020/2023 de data 29 d'abril de 2023 i publicades al BOIB núm. 55 de 29 d'abril de 2023.

Per a prendre part a la convocatòria s'exigirà en el termini de presentació d'instàncies, amés d'estar en possessió dels requisits exigits a l'article 56 del Reial Decret Legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre, pel que s'aprova el text refós de la Llei de l'Estatut bàsic de l'empleat públic, estar en possessió d'algun dels següent títols acadèmics: Enginyeria tècnica industrial o títol universitari de grau equivalent.

També, en virtut de l'establert a la Relació de llocs de feina de l'Ajuntament en vigor, que d'entre altres aspectes estableix els nivells mínims de coneixement de la llengua catalana exigibles per aquest lloc de feina, s'haurà d'estar en possessió del títol que acrediti el nivell C1 de coneixements de la llengua catalana (o qualsevol altre títol homologat equivalent).

Així mateix, en virtut del que es disposa a la vigent Ordenança reguladora de la taxa per a optar a proves de selecció de personal, l'aspirant haurà d'acreditar durant el termini de presentació d'instàncies el pagament de les corresponents taxes per prendre part a la convocatòria.

L'aspirant seleccionat haurà de presentar la documentació acreditativa dels requisits exigits en el termini màxim de set dies naturals, comptats a partir de la resolució del concurs oposició.

3. De conformitat amb el que es disposa a la base dotzena de les esmentades Bases generals, s'estableixen les següents fases del procés selectiu:

a) Fase d'oposició:

1. Primer exercici: obligatori i eliminatori. Consistirà en contestar per escrit un qüestionari de preguntes amb respostes alternatives (tipus test) relatives al programa de temes. El número de preguntes serà de 30 (més 2 preguntes de reserva) i el temps de duració de l'exercici serà com a màxim de 30 minuts. Aquest exercici es qualificarà amb un màxim de 75,00 punts, entenent-se que superen la prova aquells aspirants que obtinguin un mínim de 37,50 punts.

Criteris de correcció:

• La prova constarà de 32 preguntes, de les quals les preguntes núm. 31 i 32 tindran la consideració de preguntes de reserva i, en conseqüència, s'han de contestar per les persones aspirants si bé únicament es tindran en compte en el supòsit de que s'anul·li alguna de les primeres 30 preguntes.

• Cada pregunta tindrà un valor inicial de 2,50 punts, resultat de dividir la puntuació màxima (75,00) pel nombre total de preguntes vàlides (30).

• Les preguntes no resoltes, tant si figuren les quatre opcions en blanc com si figuren amb més d'una resposta vàlida, no es valoraran.

• Les preguntes amb resposta errònia es penalitzaran amb un terç del valor assignat a la resposta correcta.

• Per efectuar la qualificació de l'exercici s'aplicarà la següent fórmula:

Q: Resultats de la prova

A: Número de respostes correctes

E: Número de respostes errònies

P: Número de preguntes de l'exercici

b) Fase de concurs de caràcter no eliminatori d'acord amb les previsions contingudes a les bases generals de la convocatòria (BOIB núm. 55 de 29 d'abril de 2023).

PROGRAMA DELS TEMES

Tema 1. El municipi: concepte i elements. El terme municipal. La població: especial referència a l'empadronament.

Tema 2. Organització municipal. Competències.

Tema 3. Les Normes Subsidiàries de Marratxí. Estructura general. Títol VI “Normes reguladores dels usos” i Títol VII “Normes d'edificació a sòl urbà”.

Tema 4: La Llei 7/2013, de 26 de novembre, de règim jurídic d'instal·lació, accés i exercici d'activitats a les Illes Balears: Àmbit d'aplicació, classificació de les activitats i competències d'intervenció. Condicions generals de funcionament, documentació tècnica i assegurances. Transmissió i canvi de titular. Modificacions de l'activitat. Vinculació obres-activitats en activitats permanents. Disposicions relatives a les activitats d'espectacles públics.

Tema 5. La Llei 7/2013, de 26 de novembre, de règim jurídic d'instal·lació, accés i exercici d'activitats a les Illes Balears: Procediment de les activitats permanents i les seves modificacions. Procediment de les activitats itinerants. Procediment de les activitats no permanents. Disposicions relatives a les activitats subjectes a autorització ambiental integrada.

Tema 6. La Llei 7/2013, de 26 de  novembre, de règim jurídic d'instal·lació, accés i exercici d'activitats a les Illes Balears: Inspeccions, infraccions i sancions.

Tema 7. Reial Decret 314/2003, de 17 de març, pel qual s'aprova el Codi Tècnic de l'edificació. DB-SI, DB-SUA.

Tema 8. Reial Decret 314/2003, de 17 de març, pel qual s'aprova el Codi Tècnic de l'edificació. DB-HS.

Tema 9. Reial Decret 842/2002, de 2 d'agost, pel qual s'aprova el reglament electrotècnic per a baixa tensió. Estructura general. ITC-BT-05. ITC-BT-09.

Tema 10. Reial Decret 842/2002, de 2 d'agost, pel qual s'aprova el reglament electrotècnic per a baixa tensió. ITC-BT-19. ITC-BT-28.

El Tribunal qualificador d'aquest concurs oposició estarà format per:

• President (un funcionari/personal laboral designat pel senyor Batle):

 

Titular: Catalina Eva Alemany Covas

 

• Secretari:

 

Titular: Jaume Canyelles Veny

 

• Vocal en representació de la comunitat autònoma de les Illes Balears, titular i suplent, designat per aquesta.

• Vocals (2) en representació dels funcionaris de carrera:

 

Titulars: Francesc Xavier Hauf Colom i Gabriel Enrique Llorens González

Suplent: Miquel Palou Oliver

 

• Persones que podran assistir en qualitat de supervisors del bon funcionament del procés selectiu:

a) En representació de la Junta de personal: el funcionari o personal laboral de l'Ajuntament en qui aquesta delegui.”

De conformitat amb les Bases generals del procediment selectiu del personal funcionari interí (BOIB núm. 55 de 29 d'abril de 2023) la present convocatòria tindrà les següents característiques:

1. Sistema de selecció (base dotzena): Concurs oposició.

2. Termini de presentació de sol·licituds (base novena apartat segon): Quinze (15) dies naturals comptadors de l'endemà del dia de la publicació de la convocatòria en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

3. Lloc de presentació de sol·licituds (base novena apartat primer): En el registre general de l'Ajuntament de Marratxí o en qualsevol altra de les formes previstes que estableix l'article 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

4. Documentació necessària per a presentar la sol·licitud de participació (base novena apartat tercer):

 

a) Sol·licitud de participació segons model normalitzat (annex I).

b) Document nacional d'identitat en vigor o, en el cas de no ser espanyol, del document acreditatiu de la identitat (NIE, targeta residència, ...). 

c) Documentació acreditativa del títol acadèmic exigit (anvers i revers).

d) Documentació acreditativa del nivell de coneixements de la llengua catalana o títol homologat equivalent.

e) Justificant d'haver abonat les taxes per a optar a proves de selecció de personal. (Ordenança reguladora de la taxa per a optar a proves de selecció de personal publicada al BOIB núm. 152 de 3 de desembre de 2016). La manca de justificació del pagament de la taxa dins del termini de presentació de sol·licituds determinarà l'exclusió de l'aspirant i el pagament de la mateixa no substitueix, en cap supòsit, el tràmit de presentar la sol·licitud en el termini i en la forma prevista.

 

Marratxí, 5 de juny de 2025

La regidora delegada d'Interior i Recursos Humans Odette Torres Fernández.

Documents adjunts