Torna

Butlletí Oficial de les Illes Balears

Secció II. Autoritats i personal

Subsecció segona. Oposicions i concursos

AJUNTAMENT DE PALMA

PATRONAT MUNICIPAL D'ESCOLES D'INFANTS

Núm. 388374
Patronat Municipal d’Escoles d’Infants. Convocatòria procés de selecció mitjançant el sistema de concurs-oposició per cobrir un lloc de feina vacant de director/a pedagògic/a a l’ofera pública d’ocupació de l’any 2023

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

El gerent del Patronat Municipal d'Escoles d'Infants per decret 47 de data 04 de juny de 2025 ha resolt el següent:

1. Aprovar la convocatòria mitjançant el sistema de concurs-oposició per a la cobertura d'una plaça de director/a pedagògic/a, vacant a la plantilla de personal laboral d'aquest Patronat.

2. Aprovar les bases específiques que han de regir aquesta convocatòria, que s'adjunten a aquesta resolució com a annex 1.

3. Aprovar el model de sol·licitud que figura com a annex 2 d'aquesta Resolució.

4. Aprovar el model de declaració responsable de no haver estat separat de l'administració pública que consta a l'annex 3 d'aquesta Resolució.

5. Autoritzar la despesa, d'acord amb els articles 172 i 176 de TRLRHL, amb càrrec a les aplicacions pressupostàries següents, del vigent pressupost de despeses del Patronat Municipal d'Escoles d'Infants de Palma.

 

SALARI BRUT

APLICACIÓ PRESSUPOSTÀRIA

SEGURETAT SOCIAL

RC

PERSONAL SERVEIS GENERALS

27.163,82€

00 32310 13000

8.647,48€

220250001521

 

27.163,82€

 

8.647,48€

220250001522 

6. Fer pública la informació sobre protecció de dades personals que figura a l'annex 4 d'aquesta Resolució

7. Publicar la present Resolució al Butlletí Oficial de les Illes Balears.

8. Donar compte d'aquesta Resolució al Consell Rector.

 

(Signat electrònicament: 4 de juny de 2025)

El gerent del Patronat Municipal d'Escoles d'Infants de Palma Per acord de junta de govern núm. 20230628, de 28/06/2023 José María Noguera Vert

 

BASES ESPECÍFIQUES DEL PROCEDIMENT SELECTIU MITJANÇANT EL SISTEMA DE CONCURS-OPOSICIÓ PEL TORN LLIURE PER A COBRIR 1 LLOC DE FEINA VACANT DE DIRECTOR/A PEDAGOGIC/A DEL PATRONAT MUNICIPAL D'ESCOLES D'INFANTS DE PALMA

1. OBJECTE DE LA CONVOCATÒRIA

El Patronat Municipal d'Escoles d'Infants de Palma convocar les proves selectives, mitjançant el sistema de concurs-oposició per a la cobertura d'una plaça de director/a pedagògic/a, vacant a la plantilla de personal laboral d'aquest Patronat, pertanyent

Lloc de feina: Director/a de gestió educativa de primera infància.

Nivell: 1 Titulació: Llicenciatura o grau en pedagogia o psicopedagogia, Grau en educació infantil.

Català: C1

Funcions: v. catàleg de funcions

Núm. d'extensions: 1

Dotació: 1 Adscripció Àrea Educativa de Primera Infància: 1

Dita plaça està dotada pressupostàriament, corresponent a l'oferta pública d'ocupació de l'any 2023 (BOIB núm. 80 de 15 de juny de 2023).

Les presents bases tindran en compte el principi d'igualtat de tracte entre dones i homes, pel que fa a l'accés a l'ocupació, d'acord amb l'article 14 de la Constitució espanyola, el Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre, pel qual s'aprova el Text Refós de la Llei de l'Estatut Bàsic de l'Empleat Públic, la Llei Orgànica 3/2007, de 22 de març, per a la igualtat efectiva de dones i homes i la Llei 11/2016, de 28 de juliol, d'igualtat de dones i homes de les Illes Balears.

L'article 55 de la Llei Orgànica 3/2007, de 22 de març, per a la igualtat efectiva de dones i homes disposa que "l'aprovació de convocatòries de proves selectives per a l'accés a l'ocupació pública haurà d'acompanyar-se d'un informe d'impacte de gènere, excepte en casos d'urgència i sempre sense perjudici de la prohibició de discriminació per raó de sexe", que es complementa amb l'article 43.3 de la Llei 11/2016, de 28 de juliol, d'igualtat de dones i homes de les Illes Balears: "A les ofertes d'ocupació pública de les administracions públiques de les Illes Balears, s'hi ha d'adjuntar una avaluació de l'impacte de gènere". Tot això posa de manifest el compromís assumit per l'Ajuntament de Palma en relació amb la promoció activa de la igualtat d'oportunitats entre dones i homes, així com de prevenció i actuació davant la violència de gènere.

Aquest procediment selectiu es regirà per les prescripcions contingudes en aquesta convocatòria específica i les bases generals que regeixen aquesta convocatòria es varen publicar al BOIB núm. 7, de 13 de gener de 2018, i en allò no previst, s'aplicarà l'establert al Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre, pel qual s'aprova el Text Refós de la Llei de l'Estatut Bàsic de l'Empleat Públic (d'ara endavant TREBEP) i en la Llei 3/2007, de 27 de març, de la funció pública de les Illes Balears (d'ara endavant LFPIB).

2. PROCEDIMENT DE SELECCIÓ

Concurs-oposició, torn lliure.

El present procediment selectiu generarà una borsa de treball de la qual es podran nomenar per ordre de puntuació final. Figuraran en el borsí les persones candidates que hagin superat al menys el primer exercici.

El funcionament del borsí es regularà d'acord al previst a l'apartat 13 de les Bases Generals que han de regir les convocatòries de proves selectives per a cobrir places vacants de la plantilla del personal del PMEI (BOIB núm.7 de 13 de gener de 2018).

3. GRUP PROFESSIONAL

Director/a pedagògic/a (nivell 1)

4. REQUISITS DE LES PERSONES ASPIRANTS

Per a ser admeses a les proves selectives, les persones aspirants han de complir els següents requisits, sense perjudici dels que figurin a cadascuna de les bases específiques.

Aquests requisits han de posseir-se a la data de finalització del termini de presentació de sol·licituds i s'han de mantenir fins al moment de la contractació.

  • Tenir la nacionalitat espanyola o la d'algun dels altres estats membres de la Unió Europea, o ser nacional d'algun estat en el qual, en virtut dels tractats internacionals subscrits per la Unió Europea i ratificats per Espanya, sigui d'aplicació la lliure circulació de treballadors. L'aspirant que no tingui nacionalitat espanyola ha d'acreditar documentalment la seva nacionalitat amb un document vigent i el seu permís de residència i de treball si s'escau.
  • Tenir setze anys complerts d'edat.
  • No haver estat separat o separada, mitjançant un expedient disciplinari, del servei de cap administració pública, dels òrgans constitucionals o estatutaris de les comunitats autònomes, ni trobar-se en situació d'inhabilitació de manera absoluta o especial per a ocupacions o càrrecs públics per resolució judicial.
  • En el cas de ser nacional d'un altre estat, no trobar-se inhabilitat/ada o en situació equivalent ni haver estat sotmès/mesa a sanció disciplinària o equivalent que impedeixi, al seu estat i en els mateixos termes, l'accés a una ocupació pública.
  • Tenir les capacitats i les aptituds físiques i psíquiques que siguin necessàries per a l'exercici de les funcions del grup professional o l'especialitat en què s'inclouen les places ofertes. Les persones aspirants que accedeixin a places reservades per a persones amb discapacitat han de tenir acreditat el grau de minusvalidesa igual o superior al 33% i ho han de justificar en el moment de la presentació d'instàncies. També han de sol·licitar a la mateixa instància les adaptacions que considerin adients per a dur a terme les proves selectives.
  • Estar en possessió del títol de Llicenciatura o grau en pedagogia o psicopedagogia, Grau en educació infantil. Si el títol procedeix d'un estat membre de la Unió Europea, s'ha de presentar el certificat acreditatiu del reconeixement o de l'homologació del títol equivalent, de conformitat amb la Directiva 89/48/CEE, de 21 de desembre de 1988; el Reial decret 1665/1992 i altres normes de transposició i desplegament.
  • Acreditar el coneixement de la llengua catalana de nivell C1 mitjançant un certificat expedit per l'EBAP, o bé pels títols, diplomes i certificats homologats per la conselleria competent en matèria de política lingüística, o els reconeguts com a equivalents per l'Ordre del Conseller d'Educació, Cultura i Universitats de 21 de febrer de 2013, per la qual es determinen els títols, diplomes i certificats equivalents als certificats de coneixements de llengua catalana de la Direcció general de Cultura i Jovent (BOIB núm. 34, de 12-03-2013).
  • Abonar com a dret d'examen 26,52 euros dins el termini d'admissió d'instàncies, sense que es puguin abonar en cap altre moment. La liquidació de la taxa es pot fer a través del següent enllaç: https://www.palma.cat/portal/palma/contenedor1.jsp?seccion=s_fdes_d4_v2.jsp&contenido=131703&tipo=6&nivel=1400&codresi=1 Resten exemptes del pagament de la taxa de drets d'examen les persones amb discapacitat igual o superior al 33%. Tota la informació completa i relativa a l'exempció de les taxes es troba a l'enllaç. S'haurà d'adjuntar l'autoliquidació de les taxes administratives juntament amb la sol·licitud d'inscripció al procediment. Les persones aspirants hauran de reunir els requisits abans indicats dins el termini de presentació de sol·licituds, i no haver perdut cap dels requisits al moment de la contractació.

En qualsevol moment que l'entitat convocant esbrini o constati de manera fefaent la falta dels requisits o la falsedat en la documentació o declaració presentada, l'aspirant serà exclòs immediatament del procés, i en cas d'estar contractat serà acomiadat disciplinàriament, sense perjudici de les responsabilitats d'altres ordres que se'n puguin derivar i que l'entitat convocant es reserva les accions legals pertinents.

Els processos selectius tindran caràcter obert i garantiran la lliure concurrència, d'acord amb els principis constitucionals d'igualtat, mèrit i capacitat, així com el de publicitat derivat dels anteriors i les mesures de discriminació positiva previstes en el Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de l'Estatut Bàsic de l'Empleat Públic.

5. FUNCIONS

  • Dirigir, organitzar, programar, coordinar i controlar les gestions pròpies de l'àrea.
  • Dissenyar i implementar programes educatius innovadors així com promoure'n la investigació i la difusió.
  • Dirigir, organitzar i coordinar el procés de matriculació del PMEI.
  • Col·laborar i coordinar-se amb les altres institucions en les matèries i programes que afectin a assumptes de la seva àrea.
  • Assessorar i donar suport als òrgans de govern del PMEI.
  • Controlar, coordinar i supervisar el personal adscrit a l'àrea.
  • Elaborar i emetre els informes en la matèria pròpia de l'àrea.
  • Col·laborar amb els òrgans de govern i directius en la definició de línies estratègiques, objectius i plans d'actuació així com impulsar-les i executar-les.
  • Vetllar per l'actualització de la informació de la seva competència (presencial, telefònica, correu electrònic, pàgines web, seu electrònica.
  • Conèixer i vetllar pel compliment de la legislació vigent i de les normes previstes en els reglaments.
  • Responsabilitzar-se de les DMS i DMI del seu departament i de les incidències del portal del personal o equivalent.
  • Realitzar qualsevol tasca que li sigui encomanada per la direcció del PMEI d'entre les que corresponen al grup, nivell, especialitat o categoria d'adscripció del lloc de treball.
  • Complir i fer complir al personal sota el seu comandament les directrius, normes, procediments i accions preventives establertes en matèria de Prevenció de Riscos Laborals i assumir les funcions que li siguin encomanades en matèria d'actuació en emergències. 

6. PUBLICITAT I TERMINI

La convocatòria es publicarà al Butlletí Oficial de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears (BOIB), a la web de l'Ajuntament de Palma i als taulers d'anuncis del PMEI. El termini per presentar les sol·licituds és de 20 dies naturals comptadors a partir de l'endemà de la publicació d'aquestes bases al BOIB.

Un cop finalitzat el termini de presentació de sol·licituds, en el termini màxim d'un mes comptador des del termini de finalització de presentació de les sol·licituds. La relació s'exposarà a la web de l'Ajuntament de Palma i al tauler d'anuncis del PMEI. Hi constarà el número de DNI o NIE i s'escau la causa de no admissió. Les persones interessades podran presentar al·legacions i documentació d'esmena, dins termini dels dos dies hàbils següents al de la publicació. Posteriorment, es publicarà la llista definitiva de persones admeses i excloses. En aquesta llista s'indicarà el lloc, la data i l'hora d'inici dels exercicis. No es faran notificacions personals.

 

7. COMPOSICIÓ DELS TRIBUNALS QUALIFICADORS

Per a cada convocatòria, el tribunal qualificador estarà constituït per un president o presidenta, designat per l'òrgan competent, i quatre vocals, que seran designats/des per sorteig d'entre personal fix en servei actiu que reuneixi els requisits exigits a la normativa vigent. Aquesta designació implicarà la dels respectius/ves suplents. El secretari/ària serà designat/da per votació d'entre els/les vocals.

8. SOL·LICITUDS

La sol·licitud s'haurà de presentar preferentment, a través del Registre Electrònic General de l'Administració General de l'Estat (www.redsara.es) o en qualsevol de les formes previstes a l'art. 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les Administracions Públiques.

Documentació a aportar: 

a) Sol·licitud d'inscripció al procediment.

b) Fotocòpia acarada del DNI o  NIE.

c)Fotocòpia acarada dels requisits mínims de titulació: Títol Llicenciatura o grau en Psicologia, Pedagogia, Psicopedagogia o equivalents.

d) Fotocòpia acarada del títol català nivell C1.

e) Autoliquidació de les taxes administratives

Aportació de documents per la valoració dels mèrits:

S'aportaran únicament per les persones candidates que hagin superat la fase d'oposició. A l'anunci de publicació dels resultats definitius de la fase d'oposició, s'obrirà termini de deu dies naturals comptadors des de l'endemà de la publicació per presentar els mèrits al·legats.

Els mèrits que es valoraran vindran referits a la data de termini de presentació d'instàncies, s'hauran d'acreditar mitjançant la presentació d'originals o fotocopies acarades.

Únicament es valoraran aquells que estiguin adequadament i clarament acreditats d'acord amb els barems establerts. No es tindrà en compte la remissió a altres expedients de convocatòries anteriors. Les persones aspirants treballadors/es del PMEI podran fer remissió als seus expedients personals.

Els documents acreditatius dels mèrits presentats per les persones que no hagin superat el procés de selecció, podran ser retirats per les persones aspirants en el termini de tres mesos comptadors des de l'endemà d'adquirir fermesa la resolució definitiva del procediment selectiu. En cas contrari seran destruïts.

L'admissió de la sol·licitud implica l'acceptació plena, de les persones aspirants, de les presents bases, amb autorització expressa pel tractament de les seves dades en els arxius del PMEI i publicació de resultats en els mitjans de comunicació que el PMEI consideri, conformement a l'establert a la Llei Orgànica 15/1999 , de 13 de desembre de Protecció de Dades de Caràcter Personal LOPD), essent aquestes dades utilitzades exclusivament per la finalitat objecte d'aquestes bases.

9. INICI I DESENVOLUPAMENT DEL PROCÉS SELECTIU

Les persones aspirants s'hauran de presentar als exàmens amb el seu document nacional d'identitat, en qualsevol moment, el tribunal podrà requerir que acreditin la seva identitat.

Les persones aspirants seran convocades per a cada exercici en crida única i seran excloses de les proves selectives les que no hi compareguin, tret dels casos de força major, degudament justificats i lliurement apreciats pel tribunal.

El primer exercici tindrà lloc el dia, en el lloc i l'hora que es determini a la resolució que aprovi la llista de persones admeses i excloses en el procés selectiu i tindrà lloc en el termini màxim de 6 mesos.

La publicació de l'anunci del segon i successius exercicis serà efectuada pel tribunal a la web de l'Ajuntament de Palma i al tauló d'anuncis del PMEI i per qualsevol altres mitjans que el tribunal consideri oportuns per facilitar-ne la màxima divulgació.

10. FASE D'OPOSICIÓ

Puntuació màxima de la fase d'oposició: 70 punts.

a) Primer exercici, prova de coneixements específics (temes recollits a l'Annex I): de caràcter obligatori i eliminatori. Puntuació màxima 50 punts.

Consistirà a desenvolupar per escrit, en un temps màxim de tres hores, dos temes elegits entre quatre, designats per sorteig públic en el moment de l'examen i davant dels aspirants. Es valorarà fins a un màxim de 50 punts. Cada tema es qualificarà de 0 a 25 punts, i serà necessari obtenir una qualificació mínima de 25 punts per superar aquest exercici, 12,5 per cada tema.

Es valoraran, fonamentalment, els coneixements exposats sobre els temes que corresponguin, així com la claredat, l'ordre d'idees i la qualitat de l'expressió escrita.

b) Segon exercici, prova de coneixements generals: de caràcter obligatori i eliminatori. Puntuació màxima: 20 punts.

Consistirà en contestar per escrit un qüestionari de 40 preguntes amb quatre respostes alternatives sobre el contingut del temari de la part general, amb cinc de reserva amb la finalitat de convalidar successivament, segons l'ordre en el que es presentin en el qüestionari, aquelles que poguessin ser objecte d'anul·lació.

El temps màxim per desenvolupar aquest exercici serà de 55 minuts. L'exercici es qualificarà de 0 a 20 punts, i serà necessari obtenir una puntuació mínima de 10 punts per superar aquest exercici.

Les preguntes no resoltes, tant si figuren les quatre opcions en blanc com si figuren amb més d'una resposta, no es valoraran. Les preguntes amb resposta errònia es penalitzarà amb un terç del valor assignat a la resposta correcta.

Per efectuar la qualificació de l'exercici s'aplicarà la fórmula següent:

        [A-(E/3)] x 20

Q = -----------------------

      P

Q: Resultat de la prova

A: Número de respostes correctes

E: Número de respostes errònies

P: Número de preguntes de l'exercici

11. FASE DE CONCURS

Puntuació màxima de la fase de concurs son 30 punts.

Consistirà en la valoració dels mèrits presentats per les persones candidates que hagin superat la fase d'oposició.

El mèrits a valorar seran els següents:

1. Experiència professional

1.1 Forma d'acreditació:

  • Certificat original o fotocopia acarada d'empresa, en el qual ha de constar: jornada laboral, temps de treball, categoria/grup professional i funcions realitzades.
  • Certificat de vida laboral expedit per la Tresoreria General de la Seguretat Social (TGSS).

1.2 Valoració

Experiència professional de grup professional igual o similar a la de la convocatòria, i sempre que siguin de naturalesa o de contingut tècnic amb funcions de direcció anàlogues amb les de la convocatòria: 0,15 punts per mes.

Per el còmput de contractes a jornada completa, aquest es realitzarà per els mesos o anys indicats al certificat de vida laboral. Per al còmput de les contractacions a temps parcial, es computarà la part proporcional corresponent, d'acord al percentatge indicat al certificat de vida laboral de la TGSS

Puntuació màxima: 14 punts

1.3. Titulacions acadèmiques oficials, diferents als requisits necessaris per la plaça i relacionades amb el lloc de feina.

1.3.1.Es valoren en aquest apartat les titulacions acadèmiques de caràcter oficial o l'equivalència de les quals tengui reconegut i establert el Ministeri d'Educació, cultura i esports, així com els títols propis de grau i els títols propis de postgrau establerts per les universitats espanyoles en la regulació dels ensenyaments propis, quan estiguin directament relacionades amb les funcions pròpies de la plaça convocada.

1.3.2. La valoració com a mèrit d'un títol implica que no es valora el de nivell inferior o el 1er cicle que sigui imprescindible per obtenir-lo, excepte en el supósit del títol de doctor, màster oficial o títol propi de postgrau en que si es pot valorar la llicenciatura o equivalent.

1.3.3. Es valoraran les titulacions del mateix nivell acadèmic o superior o de nivell inferior, a les exigides com a requisits, sense que en cap cas es pugui valorar l'acreditada com a requisit.

1.4. Puntuació

1.4.1 Estudis de Postgrau.

a) Per cada títol de doctor/a: 4 punts.

b) Màster: els títols de màsters universitaris oficials (màster, especialista universitari, expert universitari, i curs d'actualització universitària) es valoren a raó de 0,025 punts per cada crèdit LRU (sistema de valoració dels ensenyaments introduït pel RD 1393/2007, de 27 d'octubre) o per cada 10 hores lectives, i a raó de 0,075 punts per cada crèdit ECTS (sistema europeu de transferència de crèdits) o per cada 25 hores lectives, amb un màxim de 2 punts.

c) Títols propis de postgrau es valoren a raó de 0,015 punts per cada crèdit LRU o per cada 10 hores lectives, i a raó de 0.065 punts per cada crèdit ECTS o per cada 25 hores lectives, amb un màxim de 1 punt.

En els supòsit que el màster oficial o títol propi de postgrau no indiqui els crèdits o no esmenti si es tracten de crèdits LRU o ECTS, s'entén que els crèdits són LRU i s'han de computar, d'acord amb els paràgrafs anteriors, a raó de 0,025 punts per cada crèdit o per cada 10 hores lectives, si són títols oficials, ó 0,015 punts per cada crèdit o per cada 10 hores lectives si es tracta de títols propis.

1.4.2 Estudis universitaris

a) Per cada titulació acadèmica oficial de grau, segon cicle universitari o equivalent: 4 punts.

b) Per cada titulació acadèmica oficial de diplomatura universitària, primer cicle universitari o equivalent: 3,5 punts.

c) Per cada títol propi de grau: 3 punts.

1.4.3. Estudis no universitaris

a) Per cada titulació acadèmica de tècnic superior de formació professional, o equivalent: 2,5 punts.

La puntuació màxima és de 4,50 punts.

2. Cursos de formació i publicacions

a) Es valorarà la formació especifica i relacionada amb les funcions del grup professional corresponent a la convocatòria a la qual s'opta, llevat els cursos de l'àrea juridica administrativa, els d'informàtica nivell usuari, el curs bàsic de prevenció de riscs laborals i els de l'àrea de qualitat i igualtat de gènere, que es valoraran en tot cas. El barem de valoració es el següent:

Cursos de formació i perfeccionament, jornades, seminaris impartits i/o reconeguts per l'Escola Municipal de Formació, l'Institut Nacional d'Administració Pública (INAP), l'Escola Balear d'Administració Pública (EBAP), l'Administració de l'Estat, l'autonòmica o la local, les organitzacions sindicals, les universitats, les escoles tècniques, o els homologats per qualsevol d'aquestes institucions. En aquest apartat s'inclouen els cursos de formació ocupacional impartits o promoguts pel Servei d'Ocupació de les Illes Balears (SOIB), i per altres entitats o organismes locals, autonòmics o estatals amb competències en matèria de formació ocupacional.

Els cursos poden tenir qualsevol durada. Els crèdits d'aprofitament suposen els d'assistència; és a dir, no són acumulatius l'assistència i l'aprofitament.

No es valoren les assignatures encaminades a obtenir les titulacions acadèmiques. Tampoc es valoraran els cursos de doctorat ni la impartició d'assignatures a la Universitat.

  • L'hora d'impartició es valora amb: 0,012 punts
  • L'hora d'aprofitament es valora amb: 0,005 punts
  • L'hora d'assistència es valora amb: 0,002 punts

Un crèdit equival a 10 hores de formació

La puntuació màxima és de 4,50 punts.

b) Publicacions

Les publicacions sobre estudis o treballs en mitjans especialitzats, científics, tècnics o professionals sobre matèries o temes relacionats amb les funcions del grup professional objecte de la convocatòria s'han de justificar amb els originals o amb les còpies compulsades del títol del llibre o de la revista, de l'índex on figura el nom de l'autor/a o del coautor/a i si la publicació és un llibre amb la còpia de la contraportada on apareix el numero d'ISBN o dipòsit legal. S'exclouran les publicacions realitzades únicament a les xarxes socials.

Valoració:

  • Llibres: 1 punt si és l'autor/a, 0,50 punts si és coautor/a
  • Capítols de llibres i articles de més de 10 pàgines: 0,50 punts, si és l'autor/a i 0,25 punts si és coautor/a.
  • Capítols de llibres i articles de 10 pàgines o menys: 0,25 punts si és l'autor/a i 0,12 punts si és coautor/a.

La puntuació màxima és de 1,50 punts.

3. Docència impartida d'estudis acadèmics

Es valorarà la docència impartida d'estudis acadèmics oficials de les titulacions incloses en el apartat anterior.

a) Per cada crèdit LRU o, si n'és el cas, per cada 10 hores de docència: 0,15 punts.

b) Per cada crèdit ECTS o, si n'és el cas, per cada 25 hores de docència: 0,375 punts.

En el supòsit que el certificat no indiqui els crèdits o no esmenti si es tracte de crèdits LRU o ECTS, s'ha d'entendre que són LRU i s'han de computar, d'acord amb el paràgraf anterior a raó de 0,15 punts per cada crèdit o per cada 10 hores de docència.

La docència d'una mateixa matèria o contingut només s'ha de valorar una vegada.

La puntuació màxima és de 2,50 punts.

4. Coneixements de llengua catalana

Es valoren com a mèrit els coneixements orals i escrits de català superiors als exigits com a requisit del lloc de feina, d'acord amb la següent escala:

  • certificat de nivell C2: 2 punts
  • certificat de nivell LA: 1 punts

La puntuació màxima és de 3 punts.

14. QUALIFICACIÓ DE MERITS I ORDRE DE CLASSIFICACIÓ DEFINITIVA

En el termini màxim de deu dies hàbils, des de la publicació dels resultats de la fase d'oposició, es publicarà l'acta del Tribunal amb el resultat de la valoració dels mèrits, atorgant a les persones candidates tres dies hàbils per poder presentar al·legacions. Si es sol·licita la revisió presencial, se'ls citarà al numero de telèfon i adreça de correu electrònic indicat a la sol·licitud, perquè compareguin a tal efecte en el termini de dos dies hàbils següents –sense possibilitat de prorroga-.

15. RESULTAT FINAL DEL PROCÉS DE SELECCIÓ

El Tribunal publicarà el resultat final del procés de selecció en el termini màxim de tres dies hàbils següents un cop finalitzades les compareixences de les persones candidates que hagin sol·licitat la revisió presencial o en el seu cas, des de la finalització del termini d'al·legacions.

La qualificació final  del procés serà el resultat de sumar les puntuacions obtingudes a la fase d'oposició i a la fase de concurs.

L'ordre de classificació de les persones aspirants s'establirà en funció de la qualificació total obtinguda, ordenades de major a menor puntuació.

Integraran el borsí aquelles persones candidates que hagin obtingut puntuació igual o superior a la mínima requerida per superar les proves.

El funcionament del borsí es regularà d'acord al previst a l'apart 13 de les Bases generals que han regir les convocatòries de proves selectives per a cobrir places vacants de la plantilla del personal del PMEI (BOIB núm. 7 de 13 de gener de 2018).

 

16. VIGÈNCIA

El borsí té una vigència màxima de 4 anys des de que es publiqui la resolució de les persones que han superat aquest procés selectiu. Un cop hagi transcorregut aquest període de temps el borsí perd la vigència i no es pot reactivar.

Contra la convocatòria i les presents bases, que exhaureixen la via administrativa, es podrà interposar per part de les persones interessades recurs potestatiu de reposició en el termini d'un mes davant el mateix òrgan que les hagi aprovat, d'acord amb l'article 123 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, de procediment administratiu comú de les administracions públiques. En cas de no interposar el recurs potestatiu de reposició es podrà interposar directament recurs contenciós administratiu, segons l'article abans esmentat i 45 i següents de la Llei 26/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, davant el Jutjat Contenciós Administratiu, en el termini de dos mesos a comptar des de l'endemà de la publicació al BOIB

 

ANNEX I TEMARI ESPECÍFIC

Tema 1. Línia educativa del Patronat Municipal d'Escoles d'Infants de Palma: Educació, inclusió i prevenció.

Tema 2. Línia educativa del Patronat Municipal d'Escoles d'Infants de Palma: Període d'acollida i adaptació; Alimentació saludable i de proximitat; amb servei de cuina propia; polítiques d'innovació i millora.

Tema 3. Organització del Patronat Municipal d'Escoles d'Infants de Palma: Calendari i horari.

Tema 4. Organització del Patronat Municipal d'Escoles d'Infants de Palma: Salut a l'escola: alimentació, normativa de salut.

Tema 5. Organització del Patronat Municipal d'Escoles d'Infants de Palma: Introducció de nous canals de comunicació, protecció de dades i drets d'imatge

Tema 6. L'educació a la Constitució Espanyola (articles 27 i el número 30 de l'apartat 1 de l'article 149) i a l'Estatut d'Autonomia de les Illes Balears (articles 26 i 36).

Tema 7. L'educació a la Llei 23/2006, de 20 de desembre, de Capitalitat de Palma de Mallorca.

Tema 8. Llei Orgànica 2/2006, de 3 de maig, d'Educació: principis i finalitats de l'educació

Tema 9. Llei Orgànica 2/2006, de 3 de maig, d'Educació: els ensenyaments i la seva ordenació, l'educació infantil.

Tema 10: Llei 1/2022, de 8 de març, d'educació de les Illes Balears: objecte i principis generals, pedagògics i organitzatius establerts a la llei.

Tema 11: Llei 1/2022, de 8 de març, d'educació de les Illes Balears: estructura del sistema educatiu de les Illes Balears i, en concret, el desenvolupament de l'educació infantil.

Tema 12: Llei 1/2022, de 8 de març, d'educació de les Illes Balears: la col·laboració i la cooperació amb altres administracions, especialment amb els Ajuntaments.

Tema 13. Llei 9/2019 de 19 de febrer de l'atenció i els drets de la infància i l'adolescència de les Illes Balears: Objecte, àmbit d'aplicació i Interès superior de la persona menor d'edat

Tema 14. Llei 9/2019 de 19 de febrer de l'atenció i els drets de la infància i l'adolescència de les Illes Balears: Principis rectors de l'actuació administrativa.

Tema 15. Llei 9/2019 de 19 de febrer de l'atenció i els drets de la infància i l'adolescència de les Illes Balears: persones menors d'edat estrangeres, foment de la iniciativa social, col·laboració institucional i responsabilitat ciutadana

Tema 16. Llei 9/2019 de 19 de febrer de l'atenció i els drets de la infància i l'adolescència de les Illes Balears: Drets i deures dels infants i els adolescents

Tema 17. Llei 9/2019 de 19 de febrer de l'atenció i els drets de la infància i l'adolescència de les Illes Balears: atenció primerenca, educació, atenció a la diversitat, principis i obligacions de l'actuació administrativa.

Tema 18. Llei orgànica 8/2021 de juny de protecció integral a la infància i l'adolescència davant la violencia: drets dels nins, nines i adolescents davant de la violència

Tema 19. Llei orgànica 8/2021 de juny de protecció integral a la infància i l'adolescència davant la violencia: el deure de comunicació de les situacions de violència

Tema 20. Llei orgànica 8/2021 de juny de protecció integral a la infància i l'adolescència davant la violencia: sensibilització, prevenció i detecció precoç dins l'àmbit educatiu.

Tema 21. El Registre unificat de maltractament infantil de les Illes Balears (RUMI).

Tema 22. Reconeixement de Palma com a Ciutat Amiga de la Infància

Tema 23. Pla Municipal d'Infància i Adolescència Ajuntament De Palma 2023-2027: Prioritats definides i destinataris

Tema 24. Pla Municipal d'Infància i Adolescència Ajuntament De Palma 2023-2027: Objectius generals

Tema 25. Pla Municipal d'Infància i Adolescència Ajuntament De Palma 2023-2027: Línies d'actuació, Eix 3: Educació, cultura, oci i temps lliure.

Tema 26. Decret llei 5/2023, de 28 d'agost, de mesures urgents en l'àmbit educatiu i en el sanitari: objecte i fonaments per l'extensió de la gratuïtat de l'educació 0-3 anys.

Tema 27. Decret 23/2020, de 31 de juliol, pel qual s'aprova el Text Consolidat del Decret pel qual s'estableixen els requisits mínims dels centres de primer cicle d'educació infantil: àmbit i principis generals del primer cicle d'educació infantil.

Tema 28. Decret 23/2020, de 31 de juliol, pel qual s'aprova el Text Consolidat del Decret pel qual s'estableixen els requisits mínims dels centres de primer cicle d'educació infantil: dels centres de primer cicle d'educació infantil.

Tema 29. Decret 23/2020, de 31 de juliol, pel qual s'aprova el Text Consolidat del Decret pel qual s'estableixen els requisits mínims dels centres de primer cicle d'educació infantil: Requisits d'espais i instal·lacions.

Tema 30. Decret 23/2020, de 31 de juliol, pel qual s'aprova el Text Consolidat del Decret pel qual s'estableixen els requisits mínims dels centres de primer cicle d'educació infantil: unitats escolars i nombre màxim d'infants, qualificació dels professionals i nombre de professionals docents.

Tema 31. Decret 23/2020, de 31 de juliol, pel qual s'aprova el Text Consolidat del Decret pel qual s'estableixen els requisits mínims dels centres de primer cicle d'educació infantil: de l'autonomia pedagògica i dels òrgans de govern dels centres de primer cicle d'educació infantil públics.

Tema 32. Decret 23/2020, de 31 de juliol, pel qual s'aprova el Text Consolidat del Decret pel qual s'estableixen els requisits mínims dels centres de primer cicle d'educació infantil: relació amb les famílies i supervisió i avaluació dels centres.

Tema 33. Decret 30/2020, de 28 de setembre, pel qual s'aprova el Text consolidat del Decret pel qual s'estableix i regula la xarxa d'escoles infantils públiques i els serveis per a l'educació de la primera infància de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears i es crea l'Institut per a l'Educació de la Primera Infància: constitució i règim jurídic, integració i suscripció de convenis per integrar-se a la xarxa d'escoles infantils públiques de la comunitat autònoma de les illes balears.

Tema 34. Decret 30/2020, de 28 de setembre, pel qual s'aprova el Text consolidat del Decret pel qual s'estableix i regula la xarxa d'escoles infantils públiques i els serveis per a l'educació de la primera infància de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears i es crea l'Institut per a l'Educació de la Primera Infància: creació i objecte, àmbit d'actuació i funcions de l'institut per a l'educació de la primera infancia.

Tema 35. Decret 30/2020, de 28 de setembre, pel qual s'aprova el Text consolidat del Decret pel qual s'estableix i regula la xarxa d'escoles infantils públiques i els serveis per a l'educació de la primera infància de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears i es crea l'Institut per a l'Educació de la Primera Infància: composició de l'institut i funcions dels òrgans principals.

Tema 36. Decret 39/2011, de 29 d'abril, pel qual es regula l'atenció a la diversitat i l'orientació educativa als centres educatius no universitaris sostinguts amb fons públics: objecte, àmbit d'aplicació i criteris d'actuació.

Tema 37. Decret 39/2011, de 29 d'abril, pel qual es regula l'atenció a la diversitat i l'orientació educativa als centres educatius no universitaris sostinguts amb fons públics: atenció a la diversitat als centres docents, pla d'atenció a la diversitat i formació del professorat.

Tema 38. Decret 39/2011, de 29 d'abril, pel qual es regula l'atenció a la diversitat i l'orientació educativa als centres educatius no universitaris sostinguts amb fons públics: actuacions general i mesures generals de suport.

Tema 39. Decret 39/2011, de 29 d'abril, pel qual es regula l'atenció a la diversitat i l'orientació educativa als centres educatius no universitaris sostinguts amb fons públics: mesures ordinàries, mesures especifiques de suport i adaptacions curriculars significatives.

Tema 40. Decret 39/2011, de 29 d'abril, pel qual es regula l'atenció a la diversitat i l'orientació educativa als centres educatius no universitaris sostinguts amb fons públics: necessitats especifiques de suport educatiu.

Tema 41. Decret 39/2011, de 29 d'abril, pel qual es regula l'atenció a la diversitat i l'orientació educativa als centres educatius no universitaris sostinguts amb fons públics: escolarització d'alumnes amb necessitats específiques de suport educatiu.

Tema 42. Decret 39/2011, de 29 d'abril, pel qual es regula l'atenció a la diversitat i l'orientació educativa als centres educatius no universitaris sostinguts amb fons públics: avaluació de l'aprenentatge dels alumnes amb necessitats específiques de suport educatiu, promoció i titulació des del punt de vista dels centres d'educació infantil.

Tema 43. Decret 39/2011, de 29 d'abril, pel qual es regula l'atenció a la diversitat i l'orientació educativa als centres educatius no universitaris sostinguts amb fons públics: orientació educativa i serveis d'orientació educativa des del punt de vista dels centres d'educació infantil.

Tema 44. Decret 39/2011, de 29 d'abril, pel qual es regula l'atenció a la diversitat i l'orientació educativa als centres educatius no universitaris sostinguts amb fons públics: recursos específics.

Tema 45. Llei 8/2018, de 31 de juliol, de suport a les famílies: situacions familiars amb necessitat de més protección.

Tema 46. Llei 8/2018, de 31 de juliol, de suport a les famílies: mesures i actuacions en l'àmbit sectorial educatiu.

Tema 47. Decret 39/2019, de 17 de maig, sobre la promoció de la dieta mediterrània en els centres educatius i sanitaris de les illes balears: requisits i criteris per a la programació dels menús escolars i la freqüència de consum setmanal als centres educatius no universitaris.

Tema 48. Decret 39/2019, de 17 de maig, sobre la promoció de la dieta mediterrània en els centres educatius i sanitaris de les illes balears: formació, publicitat i licitacions públiques.

Tema 49. Decret 39/2019, de 17 de maig, sobre la promoció de la dieta mediterrània en els centres educatius i sanitaris de les illes balears: avaluació, vigilància i règim sancionador.

Tema 50. Decret 4/2023 de 13 de febrer, pel qual s'aprova el Reglament orgànic de les escoles infantils públiques, els col·legis d'educació primària, els col·legis d'educació infantil i primària, els col·legis d'educació infantil i primària integrats amb ensenyaments elementals de música, els col·legis d'educació infantil i primària integrats amb educació secundària i els instituts d'educació secundària de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears: aspectes generals, projectes d'innovació pedagógica i autonomia pedagógica dels centres docents públics.

Tema 51. Instrucció 29/2024 de la directora general de Primera Infància, Atenció a la Diversitat i Millora Educativa per a l'organització i el funcionament dels centres de primer cicle d'educació infantil de titularitat pública i Decret 4/2023: El projecte educatiu de centre.

Tema 52. Instrucció 29/2024 de la directora general de Primera Infància, Atenció a la Diversitat i Millora Educativa per a l'organització i el funcionament dels centres de primer cicle d'educació infantil de titularitat pública: Organització i funcionament dels centres.

Tema 53. Decret 4/2023: programació general anual.

Tema 54. Decret 4/2023: avaluació dels centres.

Tema 55. Reial Decret 1394/2007, de 29 d'octubre, per mitjà del qual s'estableix el títol de Tècnic Superior en Educació Infantil i es fixen els seus ensenyaments mínims: compètencia general del perfil i competències professionals, personals i socials.

Tema 56. Instruccions sobre el tractament de dades personals i materials d'avaluació als centres d'ensenyaments no universitaris de les Illes Balears publicades per la Conselleria d'Educació i Formació Professional.

Tema 57. Recomanacions per l'ús òptim de mitjans digitals als centres educatius de primera infancia publicades per l'Institut per l'Educació de la Primera Infància (IEPI).

Tema 58 Orientacions per tal d'informar sobre l'alletament matern al llarg de l'estada dels infants a les escoles d'infants, elaborades per l'Associació Balear d'Alletament Matern (ABAM) conjuntament amb l'Institut per l'Educació de la Primera Infància (IEPI) i publicades per aquest últim com a programa educatiu.

Tema 59. Resolució del conseller d'Educació i Formació Professional de dia 24 de maig de 2023 per la qual s'estableixen les funcions i la composició de la Comissió de Convivència i Benestar i es crea la figura de la persona coordinadora per al benestar i la protecció de l'alumnat en els centres educatius no universitaris sostinguts amb fons públics de les Illes Balears: finalitat, objectiu i funcions de la comissió de convivencia i benestar.

Tema 60. Resolució del conseller d'Educació i Formació Professional de dia 24 de maig de 2023 per la qual s'estableixen les funcions i la composició de la Comissió de Convivència i Benestar i es crea la figura de la persona coordinadora per al benestar i la protecció de l'alumnat en els centres educatius no universitaris sostinguts amb fons públics de les Illes Balears: funcions, composició i funcionament de la comissió de convivencia i benestar.

Tema 61. Decret 30/2022, d'1 d'agost, pel qual s'estableix el currículum i l'avaluació de l'educació infantil a les Illes Balears: currículum, l'ordenació i l'avaluació dels alumnes de l'etapa d'educació infantil.

Tema 62. Decret 30/2022, d'1 d'agost, pel qual s'estableix el currículum i l'avaluació de l'educació infantil a les Illes Balears: competències clau de l'educació infantil.

Tema 63. Decret 30/2022, d'1 d'agost, pel qual s'estableix el currículum i l'avaluació de l'educació infantil a les Illes Balears: àrees en l'educació infantil, creixement en harmonia.

Tema 64. Decret 30/2022, d'1 d'agost, pel qual s'estableix el currículum i l'avaluació de l'educació infantil a les Illes Balears: àrees en l'educació infantil, descobriment i exploració de l'entorn.

Tema 65. Decret 30/2022, d'1 d'agost, pel qual s'estableix el currículum i l'avaluació de l'educació infantil a les Illes Balears: àrees en l'educació infantil, comunicación i representació de la realitat.

Tema 66. Decret 30/2022, d'1 d'agost, pel qual s'estableix el currículum i l'avaluació de l'educació infantil a les Illes Balears: situacions d'aprenentatge.

Tema 67. Les instruccions per avaluar l'aprenentatge dels alumnes de l'educació infantil de les Illes Balears tretes per resolucions de la Direcció General de Formació Professional i Ordenació Educativa per cada curs escolar.

Tema 68. Estatuts del Patronat Municipal d'Escoles d'Infants (BOIB Núm. 56, 12 d'abril de 2005) i la seva modificació (BOIB Núm. 146, 16 d'octubre de 2008): Naturalesa i finalitats.

Tema 69. Estatuts del Patronat Municipal d'Escoles d'Infants (BOIB Núm. 56, 12 d'abril de 2005) i la seva modificació (BOIB Núm. 146, 16 d'octubre de 2008): Òrgans de govern i atribucions.

Tema 70. Estatuts del Patronat Municipal d'Escoles d'Infants (BOIB Núm. 56, 12 d'abril de 2005) i la seva modificació (BOIB Núm. 146, 16 d'octubre de 2008): del personal i l'organització.

 

ANNEX II  TEMARI GENERAL

Tema 1. La Constitució espanyola de 1978: estructura i principis generals.

Tema 2. Els drets i els deures fonamentals a la Constitució. El Tribunal Constitucional.

Tema 3. La Constitució espanyola de 1978: La Corona. Les Corts Generals. El Defensor del Poble i el Tribunal de Comptes. El Poder Judicial.

Tema 4. L'organització territorial de l'Estat a la Constitució. Els estatuts d'autonomia: la seva significació.

Tema 5. L'Estatut d'autonomia de les Illes Balears: principis generals, competències i institucions.

Tema 6. El règim local espanyol a la Constitució. La llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les bases del règim local: disposicions generals. L'autonomia local.

Tema 7. Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les bases de règim local. El municipi: concepte i elements,. El terme municipal. La població: especial referència a l'empadronament.

Tema 8. Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les bases de règim local: Règim d'organització dels municipis de gran població.

Tema 9. Submissió de l'Administració a la llei i al dret. Fonts del dret administratiu: especial referència a la llei.

Tema 10. Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les bases de règim local. La potestat reglamentària a l'esfera local: ordenances, reglaments i bans. Procediment d'elaboració i aprovació.

Tema 11. Els principis d'actuació de l'Administració pública: eficàcia, jerarquia, descentralització, desconcentració i coordinació.

Tema 12. Llei 39/2015, d'1 d'octubre de 2015, de Procediment administratiu comú de les administracions públiques: disposicions generals. Els interessats en el procediment administratiu.

Tema 13. Llei 39/2015, d'1 d'octubre de 2015, de Procediment administratiu comú de les administracions públiques. L'acte administratiu: concepte, classes i elements. Motivació i notificació. Eficàcia dels actes administratius.

Tema 14. Llei 39/2015, d'1 d'octubre de 2015, de Procediment administratiu comú de les administracions públiques. Les fases del procediment administratiu: iniciació, ordenació, instrucció i finalització. Dimensió temporal del procediment.

Tema 15. Formes de l'acció administrativa a l'Administració local. L'activitat de foment. L'activitat de policia. El servei públic local.

Tema 16. Drets i deures del personal a l'Estatut bàsic de l'empleat públic. Incompatibilitats. Règim disciplinari. Procediment sancionador.

Tema 17. Llei 31/1995, de 8 de novembre, de prevenció de riscs laborals: àmbit d'aplicació. Principis de l'acció preventiva. Obligacions dels treballadors en matèria de prevenció de riscs. Consulta dels treballadors. Comitè de Seguretat i Salut.

Tema 18. La Llei Orgànica 3/2018, de 5 de desembre de protecció de dades personals i garanties dels drets digitals règim jurídic i els seus àmbits. Principis de la protecció de dades. Drets de les persones.

Tema 19. La Llei 19/2013, de 9 de desembre, de transparència, accés a la informació pública i bon govern. Transparència i accés a la informació. La gestió per processos. La gestió per competències i per objectius. Principis de bon govern.

Tema 20. Llei 3/2007, de 22 de març, per a la igualtat efectiva de dones i homes: objecte i àmbit de la llei. El principi d'igualtat a l'ocupació pública. Llei 11/2016, de 28 de juliol d'igualtat de dones i homes de les Illes Balears, mesures per a la integració de la perspectiva de gènere en l'actuació de les administracions públiques de les Illes Balears.

Contra la convocatòria i les presents bases, que exhaureixen la via administrativa, es podrà interposar per part de les persones interessades recurs potestatiu de reposició en el termini d'un mes davant el mateix òrgan que les hagi aprovat, d'acord amb l'article 123 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, de procediment administratiu comú de les administracions públiques. En cas de no interposar el recurs potestatiu de reposició es podrà interposar directament recurs contenciós administratiu, segons l'article abans esmentat i 45 i següents de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, davant el Jutjat contenciós Administratiu, en el termini de dos mesos a comptar des de l'endemà de la publicació al BOIB.

 

ANNEX 2 SOL·LICITUD D'ADMISSIÓ AL SELECTIU MITJANÇANT EL SISTEMA DE CONCURS-OPOSICIÓ PEL TORN LLIURE PER A COBRIR 1 LLOC DE FEINA VACANT DE DIRECTOR/A PEDAGÒGIC/A

DADES DEL/DE LA SOL·LICITANT

LLINATGES I NOM:

NIF:

ADREÇA:

NUM:

BLOC:

ESC:

PIS:

CP:

MUNICIPI:

PROVÍNCIA:

TELÈFON

 

ADREÇA ELECTRÒNICA

 

 

 

 

 

 

 

 

 

PLAÇA A LES QUAL OPTA L'ASPIRANT/A

DIRECTOR/A PEDAGÒGIC/A

 

DOCUMENTACIÓ A APORTAR

FOTOCÒPIA DNI.

 

CÒPIA AUTÈNTICA DEL TÍTOL ACADÈMIC EXIGIT EN LA CONVOCATÒRIA (ANVERS I REVERS) O CERTIFICACIÓ ACADÈMICA QUE ACREDITI HAVER SUPERAT TOTS ELS ESTUDIS PER OBTENIR EL TÍTOL.

 

CÒPIA AUTÈNTICA DEL CERTIFICAT DE CONEIXEMENTS DE LLENGUA CATALANA QUE S'INDIQUEN A LA CONVOCATÒRIA.

 

CÒPIA AUTÈNTICA DEL CERTIFICAT DE CAPACITACIÓ EN LLENGUA CATALANA PER A L'ENSENYAMENT AL PRIMER CICLE DE L'EDUCACIÓ INFANTIL (CCIP).

 

AUTOLIQUIDACIÓ DE LES TAXES ADMINISTRATIVES

 

El/La que subscriu SOL·LICITA ser admès/a a les proves selectives a les quals fa referència aquesta sol·licitud. Així mateix, declara que son certes les dades que s'hi han consignat i que compleix les condicions per participar al procés mencionat. Aquesta sol·licitud te a tots els efectes el caràcter de declaració responsable.

Palma,......... d.......... de 202

Signatura:

 

 

 

ANNEX 3 DECLARACIÓ RESPONSABLE DE NO HAVER ESTAT SEPARAT MITJANÇANT UN EXPEDIENT DISCIPLINARI DEL SERVEI DE CAP ADMINISTRACIÓ PÚBLICA

......................................................................major d'edat, amb DNI/NIE..............................

i amb domicili a .............................................................................................................................

DECLAR

Que no he estat separat/da mitjançant expedient disciplinari del servei de qualsevol de les administracions públiques (nacional, autonòmiques o locals) i ni de cap dels seus ens instrumentals, dels òrgans constitucionals o estatutaris de les comunitats autònomes, ni trobar-se en inhabilitació absoluta o especial per a ocupacions o càrrecs públics per resolució judicial, o per exercir funcions similars a les que exercien per personal laboral .

En cas de ser nacional d'un altre Estat, igualment manifest que no he estat separat, ni em trobo en situació d'inhabilitat o en situació equivalent, ni he estat sotmès a sanció disciplinària o equivalent que impedeixi, al seu Estat, -en els mateixos termes que la legislació i normativa nacional- l'accés a l'ocupació pública.

El/La que subscriu declara que són certes totes les dades que s'hi han consignat i que compleix les condicions que s'exigeixen en aquesta declaració responsable.

Palma, a ...........de...........................de 202..

(SIGNATURA)

 

 

 

ANNEX 4 INFORMACIÓ SOBRE PROTECCIÓ DE DADES PERSONALS

De conformitat amb el Reglament (UE) 2016/679 del Parlament Europeu i del Consell, de 27 d'abril de 2016, relatiu a la protecció de les persones físiques pel que fa al tractament de dades personals i a la lliure circulació d'aquestes dades (RGPD) i la Llei Orgànica 3/2018, de 5 de desembre de protecció de dades personals i garantia del drets digitals, s'informa del tractament de dades personals necessàries en el present procediment.

Responsable del tractament: Gerent del Patronat Municipal d'Escoles d'Infants de Palma.

Identitat: Patronat Municipal d'Escoles d'Infants de Palma.

Adreça Postal: Plaça Nova de la Ferreria, núm. 2, 07002.

Adreça correu electrònic: escolesinfants@pmei.palma.cat

Finalitat del tractament: Les dades seran tractades amb la finalitat de dur a terme el procés selectiu, i la posterior adjudicació de places a les persones seleccionades.

Legitimació: El tractament de les dades personals és necessari per complir una obligació legal i per aconseguir l' interès públic, com és la selecció del personal al servei de les administracions públiques d'acord amb els principis constitucionals d'igualtat, mèrit, capacitat i transparència.

La legislació aplicable és la següent:

  • El text refós de la Llei de l'Estatut bàsic de l'empleat públic, aprovat pel Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre.
  • La Llei 3/2007, de 27 de març, de la funció pública de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears. — Les lletres c) i e) de l'article 6.1 del Reglament (UE) 2016/679 del Parlament Europeu i del Consell, de 27 d'abril de 2016, relatiu a la protecció de les persones físiques pel que fa al tractament de dades personals i a la lliure circulació d'aquestes dades.
  • Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre de protecció de dades personals i garantia dels drets digitals.

Categories de dades personals objecte del tractament:

Dades de caràcter identificatiu

Nom, DNI, domicili, data de naixement, telèfon i adreça de correu electrònic

Dades acadèmiques i professionals

Mèrits, formació i experiència professional

Dades relatives a la salut

Percentatge i tipus de discapacitat

Dades relatives a antecedents penals

Antecedents penals inscrits en el Registre Central de Penats, inclosos, si s'escau, els inscrits en el Registre Central de Delinqüents Sexuals.

D'acord amb l'article 28 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, llevat que consti l'oposició de l'interessat, el Patronat Municipal d'Escoles d'Infants, mitjançant una consulta a les plataformes d'intermediació de dades o altres sistemes habilitats a l'efecte, pot obtenir les dades de caràcter identificatiu que consten en el DNI, els certificats de coneixements de llengua catalana, les titulacions acadèmiques oficials i els mèrits, així com, si s'escau, el certificat acreditatiu de discapacitat i el dictamen d'aptitud per a l'exercici de les funcions de la categoria a què s'opta, emès pels equips multi professionals de la Direcció General de Dependència, o de l'organisme públic equivalent. Aquestes dades s'obtindran de l'Administració General de l'Estat i d'altres òrgans de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

Consentiment pel tractament de dades: La presentació de la sol·licitud per al procés selectiu suposa el coneixement i l'acceptació inequívocs de l'aspirant del tractament de les dades de caràcter personal que farà l'òrgan competent i únicament per als fins establerts. (Inclòs a dades relatives a la salut)

Destinataris de les dades personals: se cediran les dades als següents organismes o persones, a l'efecte de complir el que preveu la legislació vigent en matèria de selecció de personal:

  • Tribunal qualificador del procés: per al desenvolupament i la valoració de la prova i dels mèrits al·legats i acreditats del procés selectiu previst en la convocatòria.
  • Òrgan competent Patronat Municipal d'Escoles d'Infants de Palma: Per al nomenament del personal.
  • Butlletí Oficial de les Illes Balears:  En aplicació de les obligacions que preveu la normativa per seleccionar empleats públics amb les previsions que estableix la Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de protecció de dades personals i garantia dels drets digitals.
  • Altres participants en el procediment selectiu: En virtut del principi de transparència que regeix els procediments selectius d'accés a la funció pública, els aspirants podran sol·licitar la consulta dels mèrits al·legats per altres participants per comprovar el funcionament correcte del procés selectiu. En cap cas, podran obtenir les dades de contacte d'altres aspirants, com ara l'adreça postal, el número de telèfon o l'adreça de correu electrònic.
  • Administració de justícia: en cas que algun jutjat o tribunal requereixi l'expedient del procediment, l'Administració trametrà les dades personals que hi constin en l'Administració de justícia.

No se cediran les dades personals a altres organismes o tercers, tret que existeixi obligació legal o interès legítim, d'acord amb l'RGPD.

Criteris de conservació de les dades personals: els terminis de conservació de les dades seran els necessaris per complir la finalitat del procediment i els que preveu la legislació d'arxius per a les administracions públiques, d'acord amb l'article 26 de la Llei orgànica 3/2018.

Existència de decisions automatitzades: No es produiran decisions automatitzades, inclosa l'elaboració de perfils, amb les dades personals dels aspirants.

Transferències de dades a tercers països: Les dades no es transferiran a tercers països.

Exercici de drets i reclamacions: les persones afectades pel tractament de dades personals tenen dret a sol·licitar al Patronat Municipal de l' Habitatge i de Rehabilitació Integral de Barris la confirmació que les seves dades són objecte de tractament, l'accés a les seves dades personals, la informació, la seva rectificació o supressió, la limitació o l'oposició al tractament i la no inclusió en tractaments automatitzats (i fins i tot, de retirar el consentiment, si s'escau, en els termes que estableix el RGPD). També tenen dret a la portabilitat de les dades en els termes que l'exercici d'aquest dret pugui afectar al procés selectiu.

L'exercici d'aquests drets es pot sol·licitar davant el responsable del tractament esmentat anteriorment.

Dades de contacte de la Delegació de Protecció de Dades: El Delegat de Protecció de Dades del PMEI/Ajuntament de Palma, té la seu a Av. Gabriel Alomar i Villalonga núm 18, pl. baixa -07006- Palma, i la seva adreça electrònica de contacte és la següent: delegat.protecciodedades@palma.cat.

Amb posterioritat a la resposta del responsable o al fet que no hi hagi resposta en el termini d'un mes, pot presentar la «Reclamació de tutela de drets» davant l'Agència Espanyola de Protecció de Dades (AEPD) (https://www.aepd.es/).

Les conseqüències de no facilitar les dades personals: No presentar les dades necessàries, implicarà que la persona interessada no pugui formar part del procediment selectiu.