Secció III. Altres disposicions i actes administratius
ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA
CONSELLERIA D'EMPRESA, OCUPACIÓ I ENERGIA
Núm. 375768
Resolució del conseller d’Empresa, Ocupació i Energia per la qual s'assigna el component 31 a les subvencions del programa d’incentius 4 a les quals es va concedir únicament per a la categoria d’autoconsum renovable (component 7) per a la realització d’instal·lacions d’autoconsum amb fonts d’energia renovable amb emmagatzematge en el sector residencial, les administracions públiques i el tercer sector, en el marc del Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència Europeu (NextGenerationEU)(Programes 4 i 5)
Versió PDF
Fets
1. L' 11 de setembre de 2021, en el BOIB núm. 125, es va publicar la Resolució del conseller de Transició Energètica, Sectors Productius i Memòria Democràtica de 6 de setembre de 2021 per la qual s'aprova la convocatòria pública de subvencions per a la realització d'instal·lacions d'autoconsum amb fonts d'energia renovable, amb o sense emmagatzematge, i la incorporació d'emmagatzematge en instal·lacions d'autoconsum amb fonts d'energia ja existents, en el sector residencial, les administracions públiques i el tercer sector en el marc del Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència europeu, modificada per la Resolució del conseller de Transició Energètica, Sectors Productius i Memòria Democràtica de 19 d'octubre de 2022 (BOIB núm.137, de 22 d'octubre de 2022).
2. En data 21 de març de 2024 es va emetre la Resolució del conseller d'Empresa, Ocupació i Energia per la qual es modifica la Resolució del conseller de Transició Energètica, Sectors Productius i Memòria Democràtica de 6 de setembre de 2021 per la qual s'aprova la convocatòria pública de subvencions per a la realització d'instal·lacions d'autoconsum amb fonts d'energia renovable, amb o sense emmagatzematge, i la incorporació d'emmagatzematge en instal·lacions d'autoconsum amb fonts d'energia ja existents, en el sector residencial, les administracions públiques i el tercer sector en el marc del Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència europeu «NextGenerationEU».
3. D'acord amb el que estableix l'apartat onzè de la convocatòria les sol·licituds de subvenció s'han de resoldre individualment a mesura que entrin en el registre de l'òrgan competent i atès que en el moment de dictar la resolució dels expedients que figuren en l'annex el pressupost de la categoria d'emmagatzematge (component 8) del programa 4 assignat a la Comunitat Autònoma de les Illes Balears s'havia exhaurit i atès que no es va descartar una ampliació possible ampliació del pressupost per part de l'IDAE, es va considerar adient deixar pendent de resoldre la part de la categoria d'emmagatzematge (component 8) de les sol·licituds objecte d'aquesta proposta i resoldre únicament la part d'autoconsum renovable (component 7).
4. D'acord amb les condicions establertes per l'IDAE per a imputació dels components, no és possible barrejar dins una concessió del programa d'incentius 4 la component 7 i la component 31, per la qual cosa a les resolucions de concessió dictades amb imputació a la component 7 i que estaven pendent de crèdit a la part d'emmagatzematge, a les quals s'assignarà el component 31, ja que hi ha pressupost disponible, és necessari modificar les concessions de la subvenció amb la finalitat de traslladar la imputació de la component 7 al component 31 generació.
Fonaments de dret
1. Reglament 2021/241 del Parlament Europeu i del Consell de 12 de febrer de 2021 pel qual s'estableix el Mecanisme de Recuperació i Resiliència i el Reglament (UE) 2020/852 del Parlament Europeu i del Consell de 18 de juny de 2020 (Reglament de taxonomia).
2. La Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.
3. El Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el Reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.
4. El Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de subvencions (BOIB núm. 196, de 31 de desembre de 2005).
5. El Decret 75/2004, de 27 d'agost, pel qual es despleguen determinats aspectes de la Llei de finances i de les lleis de pressuposts generals de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears (BOIB núm. 122, de 2 de setembre de 2004).
6. El Reial decret 477/2021, de 29 de juny, pel qual s'aprova la concessió directa a les comunitats autònomes i a les ciutats de Ceuta i Melilla d'ajuts per a l'execució de diversos programes d'incentius lligats a l'autoconsum i a l'emmagatzematge amb fonts d'energia renovable, així com a la implantació de sistemes tèrmics renovables en el sector residencial, en el marc del Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència europeu.
7. L'Ordre de la consellera de Comerç, Indústria i Energia de 15 de maig de 2008 per la qual s'estableixen les bases reguladores per a la concessió de subvencions en matèria d'energia (BOIB núm. 72, de 24/05/2008).
8. La Resolució del conseller de Transició Energètica, Sectors Productius i Memòria Democràtica de 6 de setembre de 2021 per la qual s'aprova la convocatòria pública de subvencions per a la realització d'instal·lacions d'autoconsum amb fonts d'energia renovable, amb o sense emmagatzematge, i la incorporació d'emmagatzematge en instal·lacions d'autoconsum amb fonts d'energia ja existents, en el sector residencial, les administracions públiques i el tercer sector, en el marc del Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència europeu (BOIB núm. 125, d'11 de setembre de 2021).
9. La Resolució del conseller de Transició Energètica, Sectors Productius i Memòria Democràtica per la qual es modifica i amplia el crèdit de la Resolució del conseller de Transició Energètica, Sectors Productius i Memòria Democràtica de 6 de setembre de 2021 per la qual s'aprova la convocatòria pública de subvencions per a la realització d'instal·lacions d'autoconsum amb fonts d'energia renovable, amb o sense emmagatzematge, i la incorporació d'emmagatzematge en instal·lacions d'autoconsum amb fonts d'energia ja existents, en el sector residencial, les administracions publiques i el tercer sector, en el marc del Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència europeu NextGenerationEU (BOIB núm.137, de 22 d'octubre de 2022).
10. L'Ordre HFP/1030/2021, de 29 de setembre, per la qual es configura el sistema de gestió del Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència, així com per l'Ordre HFP/1031/2021, de 29 de setembre, per la qual s'estableix el procediment i format de la informació a proporcionar per les entitats del sector públic per al seguiment del compliment de les fites i objectius i d'execució pressupostària i comptable de les mesures dels components del Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència.
Per tot això, dict la següent
Resolució
1. Assignar la component 31-generació a les concessions de subvenció del programa d'incentius 4 de la categoria d'autoconsum renovable que figuren en l'annex d'aquest Resolució.
2. Publicar aquesta Resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.
Interposició de recursos
Contra aquesta Resolució, que exhaureix la via administrativa, es pot interposar un recurs potestatiu de reposició davant el conseller d'Empresa, Ocupació i Energia en el termini d'un mes comptador des de l'endemà de la publicació, d'acord amb els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i l'article 57 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.
També es pot interposar directament un recurs contenciós administratiu davant la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears en el termini de dos mesos comptadors des de l'endemà de la publicació de la Resolució, d'acord amb l'article 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.
Palma, en data de la signatura electrònica (29 de maig de 2025)
El director general d'Economia Circular, Transició Energètica i Canvi Climàtic Diego Viu Domínguez Per delegació del conseller d'Empresa, Ocupació i Energia (BOIB núm. 14, de 30/01/2025)
ANNEX I Llista d'expedients als quals se'l assigna el component 31-generació del programa d'incentius 4 en comptes del component 7 que s'indicava a la resolució de concessió (NEXTG45)
|
|
Expedient |
Data registre d'entrada |
Sol·licitant |
NIF |
|
1. |
NEXTG45-555/2021 |
27/09/2021 |
VALIENTE SOLER, JOAN |
***1092** |
|
2. |
NEXTG45-5421/2021 |
12/09/2022 |
JUN, GEORG JOSEF |
****0233* |
|
3. |
NEXTG45-5461/2021 |
14/09/2022 |
Kaiser, Juergen |
****7887* |
|
4. |
NEXTG45-5472/2021 |
14/09/2022 |
GHILOTTI, ADRIAN |
****7914* |
|
5. |
NEXTG45-5483/2021 |
15/09/2022 |
GROHS, DIANA |
****1608* |