Torna

Butlletí Oficial de les Illes Balears

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

AJUNTAMENT D'ANDRATX

Núm. 371992
Bases reguladores de les subvencions de l'àrea d'educació per a activitats extracurriculars i del departament de cultura i joventut per a l'any 2025

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Aprovada per la Junta de Govern Local, en sessió ordinària celebrada el dia 19/05/2025, les Bases reguladores de les subvencions de l'àrea d'educació per a activitats extracurriculars i del departament de cultura i joventud per a l'any 2025, es fa públic la present convocatòria:

"BASES REGULADORES DE LES SUBVENCIONS DE L'ÀREA D'EDUCACIÓ PER A ACTIVITATS EXTRACURRICULARS I DEL DEPARTAMENT DE CULTURA I JOVENTUT PER A L'ANY 2025

PRIMERA.- COMPETÈNCIA I MOTIVACIÓ

La present línia de subvencions té com a objectiu donar suport a les iniciatives de formació extracurricular de les associacions inscrites en el registre municipal d'entitats de l'Ajuntament d'Andratx per a fomentar i dinamitzar els diferents nuclis del nostre municipi, fomentar els diferents projectes de les APIMAS i associacions que afavoreixin activitats de temps lliure del nostre municipi, donant suport als projectes dissenyats per les diferents entitats del Municipi a més de fomentar i dinamitzar els diferents nuclis del nostre municipi, potenciar la relació amb els diversos públics culturals i impulsar projectes socials que utilitzin l'art i la cultura com a eina de transformació social, així com empoderar als joves com a futur transformador del nostre municipi, promoure el lleure i dinamitzar la gent jove del nostre municipi.

Les subvencions guarden relació directa amb les competències municipals fixades en l'article 25.1 i 25.2 lletra m) de la llei 7/1985 reguladora de les bases de règim local de promoció d'activitats o instal·lacions culturals i esportives; ocupació del temps lliure; turisme.

2.- OBJECTE I FINALITAT DE LA CONVOCATÒRIA

La present convocatòria de subvencions per a l'exercici 2025 té per objecte:

1.- Fomentar les activitats de formació extracurricular, lúdiques i socials, de les associacions inscrites en el registre municipal.

2.- Fomentar la participació ciutadana en el municipi d'Andratx.

3.- Fomentar el teixit associatiu en el municipi d'Andratx.

4.- Fomentar la igualtat de gènere a les activitats d'Andratx.

5.- Fomentar projectes socials per a transformació social.

6.- Fomentar les activitats cultural, juvenils, lúdiques i socials, de les associacions inscrites al registre municipal.

7.- Fomentar la participació ciutadana al municipi d'Andratx.

8.- Fomentar el teixit associatiu al municipi d'Andratx.

9.- Fomentar la igualtat de gènere a les activitats d'Andratx.

10.- Fomentar projectes socials que utilitzin l'art i la cultura com a eina de transformació social.

3.- BENEFICIARIS

Poden sol·licitar les subvencions objecte d'aquesta convocatòria les associacions o entitats del municipi d'Andratx legalment constituïdes, sense ànim de lucre, i inscrites en el Registre Municipal d'Associacions de l'Ajuntament, i que tinguin el seu domicili social situat en el municipi d'Andratx i que projectin realitzar activitats, projectes o programes objecte de la present convocatòria de subvencions.

4.- REQUISITS DELS BENEFICIARIS DE LES SUBVENCIONS

Per a poder ser beneficiari de les subvencions, les entitats beneficiàries han de complir els requisits següents:

1.- No estar afectades per cap de les prohibicions de l'art. 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.

2.- Estar al corrent quant a les obligacions tributàries i econòmiques, amb la Seguretat Social, l'Agència Tributària i amb l'ajuntament d'Andratx. Respecte a l'Ajuntament d'Andratx, una vegada finalitzat el termini per a la presentació de les sol·licituds, el Tresorer de l'Ajuntament expedirà d'ofici certificació acreditativa de si els peticionaris estan al corrent de les seves obligacions fiscals amb aquest Ajuntament i no són deutors al mateix per qualsevol altre concepte no tributari. Els peticionaris que no estiguessin al corrent de les seves obligacions, tindran 5 hàbils per a esmenar la deficiència detectada.

El compliment dels requisits anteriors s'acreditarà en la forma prevista en l'apartat novè.

No s'admetrà com a despesa subvencionable aquelles factures o documents que derivin dels propis membres directius de les associacions (presidents, secretaris, tresorers, vocals...)

5.- ACTIVITATS I DESPESES OBJECTE DE SUBVENCIÓ

D'acord amb l'objecte i la finalitat d'aquesta convocatòria, són despeses subvencionar-los:

1.- Despeses derivades de la realització d'activitats dins del terme d'Andratx, o fora d'Andratx en cas de representació del municipi.

2.- Despeses derivades de l'adquisició i millora de béns mobles i immobles inventariables i en locals on es desenvolupi l'activitat, necessaris per a l'execució de les activitats descrites, degudament justificades.

3.- Despeses derivades del pagament de monitors i professionals necessaris per al desenvolupament de les activitats descrites al projecte.

4.- Seran despeses subvencionables els establerts en l'articulo 31 de la llei 38/2003 de 17 de novembre Llei General de Subvencions.

5.- Les despeses subvencionables s'hauran d'haver efectuat en el període comprès entre el dia 1 d'octubre de 2024 de l'any anterior a la convocatòria, i el 1 d'octubre de l'any en curs.

Projectes Educatius

1.- Les activitats promogudes per les associacions per a fomentar els diferents projectes de les APIMAS i associacions que afavoreixin activitats de temps lliure del nostre municipi, donant suport als projectes dissenyats per les diferents entitats del Municipi.

2.- Les activitats promogudes per les APIMAS i associacions, que recullin i tractin en el seu propi plantejament la multiculturalitat, fent de la diversitat cultural un valor positiu de coneixement i enriquiment personal.

3.- Les activitats innovadores que comportin la relació i col·laboració entre diferents APIMAS i/o associacions del municipi.

4.- Activitats de temps lliure per al conjunt de la població per part d'associacions sense ànim de lucre.

5.- Les millores en tant a material lúdic i/o que millorin les infraestructures del municipi.

6.- Les activitats promogudes per les associacions del Municipi , que recullin i tractin en el seu propi plantejament lúdic de temps lliure així com el creixement personal de la ciutadania (tallers, visites….) ajudant així a la multiculturalitat, fent de la diversitat cultural un valor positiu de coneixement i enriquiment personal.

7.- Les activitats promogudes per les associacions del Municipi innovadores i formatives, que comportin la relació i col·laboració entre diferents associacions del municipi.

Projectes culturals

1.- Afavorir activitats complementàries a l'oferta municipal: Activitats amb un programa cultural de qualsevol àmbit artístic que donin resposta a una demanda social que complementin l'oferta cultural municipal i que, per tant, cobreixin activitats amb poca oferta o inexistent.

2.- Afavorir activitats culturals amb finalitat inclusiva i d'acció social. Activitats culturals o artístiques que fomentin l'atenció a les diversitats, el desenvolupament personal, l'accessibilitat i els projectes comunitaris.

3.- Afavorir activitats que incentivin el desenvolupament social sostenible ressaltant la diferència com a valor, riquesa, oportunitat i descobriment.

4.- Afavorir accions artístiques i culturals enfocades a la innovació social i la creativitat com a eina d'apoderament de la ciutadania i de transformació social.

5.- Afavorir programes d'activitats culturals innovadors i que comportin la relació entre col·lectius i/o entitats de la població.

6.- Potenciar activitats de recuperació i manteniment d'aspectes vinculats a la cultura popular i tradicional de la població.

7.- Potenciar activitats de recuperació i/o conservació d'aspectes del patrimoni cultural local.

Projectes de joventud

1.- Promoure el lleure.

2.- Fomentar les activitats encaminades al coneixement i la integració en el medi natural.

Creació de les noves entitats i/o propostes de dinamització de la gent jove del municipi.

3.- Propostes d'activitats i/o actuacions conjuntes entre diverses entitats.

4.- Afavorir les propostes que complementin els projectes i les activitats que es duen a terme des de l'Ajuntament.

5.- Afavorir les propostes que avancin en la implantació de les TIC (tecnologies, informació i comunicació) com a eines de relació i comunicació.

6.- Afavorir propostes i activitats que avancin en la formació amb l'objectiu de millorar i promocionar l'associacionisme la participació ciutadana a la vida de la població o del barri.

7.- Afavorir les propostes que avancin en la publicació, elaboració de materials per a la divulgació dels diferents projectes.

8.- Promocionar la integració de joves en activitats culturals, esportives i de temps lliure.

Consideracions a tenir present per a tots els projectes:

Si durant l'excució del Projecte o activitat finançat per la present convocatòria de subvencions, a causa de força major o per motius aliens a l'entitat o associació, es produís la impossibilitat d'executar l'activitat o projecte, s'haurà de comunicar immediatament a l'Ajuntament, a l'efecte d'aprovació per part de la Junta de Govern, si s'escau, el canvi d'activitat proposada.

6.- QUANTIA I CRÈDIT PRESSUPOSTARI

L'import de la present convocatòria de subvencions és finançada per l'aplicació pressupostària 330.480.01 del Pressupost per a l'any 2025, amb un import màxim de 109.000€

Es podrà sol·licitar una bestreta del 50% de la subvenció atorgada. En el cas que a l' hora de la justificació, aquesta, no sigui correctament justificada o amb l'import atorgat s'haurà de reintegrar a l'Ajuntament la quantia no justificada.

Es poden presentar projectes per part de les associacions independents als tres apartats que són objecte de la present convocatòria es a dir a cultura, educació i joventut que seran valorats de forma independent sempre que tenguin projectes ben definits i justificats tant a nivell de programari com a nivell pressupostari.

Ateses les disponibilitats pressupostàries, l'import per a cada projecte anirà en funció de la puntuació obtinguda i que es desglossa en una puntuació per projecte que va de 0 a 100 per a projectes que tinguin una durada anual i i desenvolupin la seva activitat diàriament, de 0 a 50 per a aquelles associacions que realitzin activitats almenys 2 dies a la setmana o bé presentin projectes a diferents apartats com son cultura, educació i joventut i de 0 a 25 punts per a aquells projectes puntuals.

A cada punt li corresponen a 250€ de subvenció.

Les entitats podran subcontractar l'activitat objecte d'aquesta subvenció.

L'activitat subvencionada, que el beneficiari subcontracti amb tercers, no podrà excedir el 90% del total de la subvenció.

Les entitats podran concertar amb persones o entitats vinculades amb el beneficiari sempre que l'import subvencionable no excedeixi del cost concertat amb l'entitat o persona vinculada.

 

7.- RÈGIM DE CONCESSIÓ

Les subvencions objecte d'aquesta convocatòria s'atorgaran en règim de concurrència competitiva, mitjançant la comparació i puntuació de les sol·licituds presentades pels interessats d'acord amb els criteris establerts a la present convocatòria.

El termini de resolució de les subvencions atorgades serà de 6 mesos.

8.- TERMINI PER A PRESENTACIÓ DE LES SOL·LICITUDS

El termini de presentació de sol·licituds serà de 40 dies hàbils comptats a partir de l'endemà d'haver publicat l'extracte d'aquesta convocatòria en el Butlletí Oficial de les Illes Balears. Si l'últim dia és inhàbil, s'entén prorrogat fins al primer dia hàbil següent.

9.- LLOC I FORMES DE PRESENTACIÓ DE LES SOL·LICITUDS

Les sol·licituds s'han de presentar d'acord amb el que estableix l'article 16.4 de la Llei 39/2015 de l'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

TELEMÀTICAMENT:

Les sol·licituds es podran presentar d'acord amb el que estableix l'article 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques TELEMÀTICAMENT : a través de la Seu Electrònica de l' Ajuntament d'Andratx (https://andratx.sedelectronica.es/) pel seu tràmit específic establert. Per poder dur a terme un registre telemàtic cal disposar d'un certificat electrònic o DNI electrònic o Cl@ve pin. (obligatori per als subjectes obligats a relacionar-se electrònicament amb les administracions per l'article 14.2 i 3 de la llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les Illes Balears, i opcional per a les persones físiques).

Les sol·licituds s'hauran de presentar d'acord amb el model establert per a aquesta convocatòria, juntament amb els següents documents:

  • Instància, signada pel peticionari o representant legal de l'entitat, en la qual es farà constar el projecte, programa o activitat per a la qual se sol·licita la subvenció. (Annex I)
  • Document de transferència bancària de l'Ajuntament d'Andratx (SEPA) en el cas de canvi de núm. de compte o noves associacions signat pel sol·licitant i entitat bancària. (Annex II)
  • Projecte específic de l'activitat que ha d'incloure: una explicació detallada del contingut, de les característiques més rellevants i dels seus objectius; del col·lectiu de persones al qual s'adreça i les mesures previstes de difusió; el calendari d'execució, entre altres qüestions que consideri rellevants , i pressupost signat i detallat per partides, amb indicació de les despeses que ha de suposar i de les entrades i subvencions previstes, si escau. (Annex III)
  • Compte justificatiu de les despeses executades per aquesta entitat per desenvolupar les actuacions del projecte, programa o activitat. ( Annex IV)
  • Declaració responsable sobre subvenció concedida en el marc de la convocatòria de subvencions per concurrència competitiva de l'àrea d'educació per l'any 2025 en relació a la realització del projecte subvencionat i d'altres subvencions rebudes, a presentar un cop realitzat el projecte esmentat.( Annex V)

10.- CRITERIS DE VALORACIÓ DE LES SOL·LICITUDS

CONTINGUT TÈCNIC DEL PROJECTE

Es valorarà de 0 a 100 punts l'adequació a les finalitats de la convocatòria del projecte presentat, l'amplitud de la població destinatària i el nombre d'activitats proposades,els projectes que fomentin la participació ciutadana i de les associacions, la col·laboració amb l'Ajuntament per promoure activitats que repercuteixin en el benefici del municipi, l'originalitat i la novetat del projecte, les activitats que fomentin la igualtat de gènere i les activitats que fomentin la integració social.

Informació aportada per l'entitat sol·licitant respecte de les necessitats reals que pretén abordar el projecte.

Determinació dels objectius del projecte.

Determinació dels instruments i recursos metodològics utilitzats per a la consecució dels objectius del projecte.

En la informació facilitada per l'entitat es detallen prou els recursos materials, tècnics i personals previstos i s'adeqüen a la consecució dels objectius previstos.

Actuacions de campanyes, sensibilització i/o divulgació prestació de serveis o participació passiva en esdeveniments.

Cofinançament del projecte.

GRAU DE PARTICIPACIÓ DELS DESTINATARIS

Participació directa dels destinataris en la programació i execució de les activitats.

L'activitat va dirigida a un col·lectiu dels quals s'aporta informació general sobre edats , sexe i altres circumstàncies. Els destinataris no participen en la programació, només en el desenvolupament de l'activitat , la qual té com a objectiu canviar actituds i/o conductes en relació a alguna qüestió, així com afavorir en la seva formació extracurricular.

Els participants són usuaris d'un servei que presta l'entitat sol·licitant. La informació sobre els destinataris és genèrica quant a circumstàncies i aproximada quant a edats i sexe.

Participació passiva dels destinataris en esdeveniments puntuals. Els destinataris es limiten a ser espectadors de l'activitat a desenvolupar.

CONTINUÏTAT O INNOVACIÓ DEL PROJECTE

Projectes amb continuïtat en diversos anys i subvencionats l'ajuntament d'Andratx, valorarà l'esforç en l'execució de projectes continuats en el temps.

Projectes experimentals o innovadors. Es valoraran aquells projectes que duguin a terme actuacions noves, tant en l'activitat a desenvolupar com en els recursos metodològics a utilitzar.

Projectes de formació extracurricular que condueixin a una sortida professional o bé a la continuació de la formació de l'individu.

11.- DETERMINACIÓ DE L'IMPORT INDIVIDUAL DE LES SUBVENCIONS

El total de la subvenció resultarà de l'aplicació dels següents criteris:

1.- Es valorarà cada projecte presentat d'acord amb els criteris establerts en l'apartat desè.

2.- D'acord amb els punts obtinguts amb el projecte presentat, aquest mateix marcarà la quantitat a rebre per cada associació.

3.- La subvenció obtinguda mai pot ser superior al pressupost presentat per aquesta, en cas de superar se li atorgarà el màxim sol·licitat i que haurà de ser justificat.

4.- En cap cas, l'import de les subvencions podrà ser de tal quantia que, aïllada o en concurrència amb subvencions o ajudes altres Administracions Públiques, o altres ens públics o privats, superi el cost de l'activitat a desenvolupar pel beneficiari.

En cas de no existir crèdit pressupostari suficient, totes les subvencions es prorratejaran per tal de poder donar el màxim de cobertura a totes, segons el % obtingut.

12.- OBLIGACIONS DELS BENEFICIARIS

1.- Complir l'objectiu, executar la totalitat del projecte, realitzar l'activitat o adoptar el comportament que fonamenta la concessió de les subvencions.

2.- Justificar davant l'Ajuntament d'Andratx el compliment dels requisits i condicions, la realització de l'activitat i el compliment de la finalitat que determinin la concessió o gaudir de la subvenció.

3.- Sotmetre's a les actuacions de comprovació, a efectuar per l'Ajuntament d'Andratx.

4.- En el cas d'adquisició de material inventariable inclòs en el projecte subvencionat, el període durant el qual el beneficiari ha de destinar-lo a la fi concret per l'al qual es va concedir la subvenció, no podrà ser inferior a dos anys.

5.- Comunicar a l'Ajuntament d'Andratx l'obtenció altres subvencions, ajudes, ingressos o recursos que financin les activitats subvencionades. Aquesta comunicació haurà d'efectuar-se tan aviat com es conegui i, en tot cas, amb anterioritat a la justificació de l'aplicació donada als fons percebuts.

6.- Acreditar amb anterioritat a dictar-se la proposta de resolució de concessió que es troba al corrent en el compliment de les seves obligacions tributaries i de la Seguretat Social.

7.- Disposar dels llibres comptables, registres, diligències i altres documents degudament auditius en els termes exigits per la legislació.

8.- Conservar els documents justificatius de l'aplicació dels fons rebuts.

9.- Fer el reintegrament dels fons percebuts en els supòsits contemplats.

10.- Les activitats o serveis subvencionats hauran d'estar realitzats abans de l'1 d'octubre de l'any de la seva concessió.

11.- El beneficiari està obligat a fer constar en la documentació i propaganda impresa, radiofònica o audiovisual que l'activitat comporti, l'expressió «amb la col·laboració de l'Ajuntament d'Andratx». Els cartells, díptics o anuncis s'hauran d'editar, almenys, en llengua catalana.

12.-El fet de rendir comptes al Tribunal de Comptes, dels preceptors de subvencions, s'instrumentarà mitjançant el compliment de l'obligació de justificació a l'òrgan que ha concedit o entitat col·laboradora.

13.- ÒRGANS COMPETENTS

Les Àrees competents emetran una avaluació tècnica, i emetran un informe, mitjançant el qual, la regidora delegada, emetrà proposta provisional de concessió de subvencions que serà traslladada a les entitats perquè puguin formular al·legacions en el termini de deu dies hàbils.

En cas que hi hagi al·legacions, el departament competent les estudiarà i emetrà un nou informe.

L'òrgan competent per a dictar resolució de concessió és la Junta de Govern Local, que resol a partir de la proposta

definitiva de les regidories de Cultura, Educació i Joventut.

14.- FORMA DE JUSTIFICACIÓ DE LES SUBVENCIONS – EL COMPTE JUSTIFICATIU DE LA DESPESA

1.- Aportacions de finançament del projecte subvencionat:

El pressupost de l'activitat presentat pel sol·licitant, serveix de referència per a la determinació final de l'import de la subvenció, que es calcula com un percentatge del cost final de l'activitat.

2.- Forma i termini de justificació:

Tota la documentació relativa a la justificació ha de presentar-se d'acord amb el que estableix l'articulo 16.4 de la Llei 39/2015 de l'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

TELEMATICAMENT: a través de la seu electrònica de l'ajuntament d'Andratx (https://andratx.sedelectronica.es/) segons el seu tràmit especifico establert. Per a poder dur a terme un registre telemàtic cal disposar d'un certificat electrònic o DNI electrònic i Cl@ave pin. (obligatori per als subjectes obligats a relacionar-se electrònicament amb les administracions per l'article 14.2 i 3 de la llei 39/2015 de l'1 d'octubre , del procediment administratiu comú de les Illes Balears)

Amb anterioritat al 31 d'octubre de l'any en curs, cal presentar en el SAC mitjançant instància de justificació, segons model, adjuntant a la mateixa el compte justificatiu de la despesa efectuada (Annex 7), que contindrà:

1. MEMÒRIA detallada de l'activitat realitzada i declaració que no han percebut ni s'ha sol·licitat cap altra subvenció pública o privada per l'activitat objecte de subvenció, o bé en el cas d'haver rebut una subvenció per al mateix projecte realitzar la declaració i adjuntar-lo com a entrada en la justificació.

 2. JUSTIFICANTS DE LA DESPESA.

Factures o altres documents de valor probatori equivalent amb validesa en el tràfic jurídic mercantil o amb eficàcia administrativa. La data de les factures pot anar d'octubre del 2024 a octubre del 2025.

Requisits que deuen que reunir les factures:

1. Ser originals o fotocòpies compulsades per l'Ajuntament.

2. Tenir el concepte de la despesa relacionada amb el pressupost presentat sobre la base del qual la Junta de Govern concedeix la subvenció.

3. Estar datades entre octubre de 2024 i octubre del 2025.

4. Contenir el codi o número d'identificació fiscal del preceptor.

5. Presentar justificant de pagament on quedi clarament especificat o demostrat que les factures estan pagades, mitjançant transferència o tiquet que especifiqui clarament que està degudament pagat.

En el cas que el total dels documents justificatius presentats fos inferior al Projecte presentat pel sol·licitant, de manera que es deduís que la quantia de la subvenció concedida fos superior a la despesa real del projecte, l'Ajuntament podrà reduir proporcionalment l'import de la subvenció concedida conforme als justificants presentats i al percentatge concedit.

3.- DECLARACIÓ RESPONSABLE DE LA REALITZACIÓ DEL PROJECTE SUBVENCIONAT I ALTRES SUBVENCIONS REBUDES.

4.- No s'admetrà com a despesa subvencionable aquelles factures o documents que derivin dels propis membres directius de les associacions (presidents, secretaris, tresorers, vocals...)

15.- INFRACCIONS I SANCIONS

L'incompliment dels requisits establerts en aquestes bases o en la normativa d'aplicació dona lloc a l'aplicació del règim d'infraccions i sancions establert als capítols novè i dècim de l'ordenança municipal reguladora de les subvencions.

16.-RÈGIM JURÍDIC APLICABLE

En tot el no previst en les presents Bases, serà aplicable:

  • La Llei 38/2003 de 17 de novembre, General de Subvencions. (BOE núm.276 de 18-11-2003).
  • El Reial decret 887/2006, de 21 de juliol pel qual s'aprova el Reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions (BOR núm.176, de 25-07- 2006).
  • Llei 39/2015, de data 1 d'octubre 2015 del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques.

CONCLUSIÓ : El qui suscriu INFORMA FAVORABLEMENT en vers a les bases de la convocatòria per concurrència competitiva de les subvencions per educació, cultura i joventud.»

La qual cosa es fa públic pel seu coneixement general.

 

Andratx, document signat electrònicament (28 de maig de 2025

La batlessa-presidenta Estefanía Gonzalvo Guirado)

Documents adjunts