Torna

Butlletí Oficial de les Illes Balears

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

AJUNTAMENT DE PALMA

Núm. 368589
Conveni de cooperació horitzontal en matèria de contractació entre diverses entitats vinculades o dependents de l'Ajuntament de Palma

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

En data 22 de maig de 2025 s'ha formalitzat conveni de cooperació horitzontal entre diverses entitats que conformen el sector públic local, vinculades o dependents de l'Ajuntament de Palma, per la preparació i adjudicació conjunta de contractes del sector de la tecnologia de la informació  i les comunicacions, a l'empara de l'article 31.1.b) de la Llei 9/2017, de 8 de novembre, de contractes del sector públic.

Es publica extracte amb la part dispositiva del conveni als efectes escaients.

 

Palma, en data de la signatura electrònica (28 de maig de 2025)

El coordinador general d'Innovació i Districte Digital David Díez Herreros

 

[...]

“Per tot el que s'ha exposat anteriorment, les sis parts convenen en subscriure aquest conveni interadministratiu a l'empara del capítol VI del títol Preliminar de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, del règim jurídic del sector públic, que regirà de conformitat amb les següents

CLÀUSULES

PRIMERA- El present Conveni de col·laboració té per objecte establir el règim jurídic del procediment de contractació pública específica, o esporàdica, de les respectives necessitats referides al manteniments dels lloc de treball del personal, del suport al servei d'atenció a l'usuari/empleat (SAU), així com al subministrament de llicències d'ofimàtica en modalitat d'acord d'empresa (“Enterprise Agreement”), per a tots els empleats i empleades tant de l'Ajuntament de Palma, com de l'SMAP, de l'EMT, de l'EFM, de la Fundació Pilar i Joan Miró i de la Fundació 365 Turisme.

En virtut de l'anterior, l'Ajuntament de Palma, mitjançant el departament d'Innovació adscrit a l'Àrea de Medi Natural, Entorns Saludables, Mercats i Innovació durà a terme les actuacions preliminars de preparació, així com la licitació en nom propi, i en nom i per compte de la resta d'entitats.

Les anteriors prestacions formaran part de dos expedients de contractació, en funció de dos objectes del contracte diferenciats. D'una banda el manteniment del lloc de treball del personal i el suport al Servei d'Atenció a l'Usuari/empleat (SAU), que respon a la configuració del lloc de treball entesa com a entorn físic i virtual en què es realitzen les tasques. I d'altra banda, l'obtenció de les eines d'ofimàtica que es fan servir pels usuaris.

El desenvolupament de les dues licitacions conjuntes entre les sis entitats estarà subjecte a allò disposat en aquest Conveni i a les normes de contractació que resultin aplicables en cada cas.

SEGONA. La tramitació unificada del procediment comprendrà tots els actes propis de la preparació i adjudicació, incloent l'elaboració i aprovació dels corresponents Plecs de clàusules administratives particulars (PCAP) i els Plecs de prescripcions tècniques particulars (PPT). L'adjudicació serà unitària per a cadascú dels dos contractes i les empreses contractistes seleccionades passaran a formalitzar les diverses contractacions que se'n derivin.

La formalització dels contractes serà, no obstant l'anterior, individualitzada per a cada entitat. Amb aquesta finalitat, es faran constar aquestes circumstàncies en la documentació de la licitació.

TERCERA. En virtut del present Conveni, l'Ajuntament exercirà en nom propi i en nom i per compte de la resta d'entitats totes les competències que la normativa de contractació del sector públic atorga a l'òrgan de contractació, respecte d'aquells tràmits que s'estenen des de l'inici del procediment fins a l'adjudicació, a més de la tramitació davant el “Tribunal Administrativo Central de Recursos Contractuales”, en el cas de recurs especial en matèria de contractació o de qualssevol altres recursos que es puguin interposar.

QUARTA. Els Consells d'Administració i els Patronats de les distintes entitats dels sector públic dependents de l'Ajuntament de Palma s'obliguen a acceptar a l'empresa i/o empreses adjudicatàries que resultin de la licitació dels dos contractes previstos.

Finalitzats els processos de licitació i una vegada que s'hagin adoptats, per a cada contracte administratiu licitat, el corresponent acord únic d'adjudicació, l'òrgan de contractació competent de cada entitat participant efectuarà, separadament, la tramitació necessària per a la formalització del contracte i serà responsable de la resolució de totes les incidències puguin sorgir en la fase d'execució.

En conseqüència, cada entitat signant del conveni anomenarà un responsable del contracte, que vigilarà el compliment del contracte durant l'execució durant el període de vigència d'aquest .

CINQUENA. Amb objecte de poder quantificar la despesa estimada, l'Ajuntament de Palma, com a entitat encarregada de la preparació i adjudicació dels contractes, determinarà d'acord amb la resta d'entitats participants, les quanties màximes de despesa, en termes de pressupost base de licitació (PBL) definit en l'article 100 de la Llei 9/2017, de 8 de novembre, de contractes del sector públic, per als dos contractes següents:

“CONTRACTE SUPORT AL SERVEI D'ATENCIÓ A L'USUARI I MANTENIMENT DEL LLOC DE TREBALL (SAU, CPD)”

“SUBMINISTRAMENT DE LLICÈNCIES OFIMÀTICA EN MODALITAT D'ENTERPRISE AGREEMENT”.

Cadascuna de les entitats imputarà la despesa al seu respectiu pressupost d'acord amb la normativa pressupostària que resulti d'aplicació, de manera que cadascú dels òrgans corresponents per a cada entitat efectuaran les oportunes retencions del crèdit i l'expedició dels corresponents documents comptables, amb caràcter previ a l'aprovació de l'expedient de contractació que es tracti.

SISENA. La facturació es realitzarà de forma independent per a cadascuna de les parts d'aquest conveni, i es recollirà aquesta previsió en els corresponents Plecs de clàusules administratives particulars, així com en els de prescripcions tècniques, si s'escau.

SETENA. El present conveni es perfecciona des del moment de la signatura per les parts que el subscriuen, i té una vigència màxima de quatre anys des de la seva formalització, prorrogables en els termes de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre.

En prova de conformitat i per deixar constància d'allò que s'acorda, les parts signen el present document, en el lloc i data indicats ut supra.”