Secció III. Altres disposicions i actes administratius
ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA
CONSELLERIA DE TURISME, CULTURA I ESPORTS
Núm. 356877
Resolució del conseller de Turisme, Cultura i Esports de concessió de subvencions a favor de les federacions esportives de les Illes Balears a l’empara de la Resolució del conseller de Turisme, Cultura i Esports, per la qual es convoquen ajudes per a desplaçaments de les seleccions autonòmiques de les Illes Balears per la seva participació en els Campionats d'Espanya en Edat Escolar convocats pel Consell Superior d’Esports per a l’any 2025
Versió PDF
Antecedents
1. El 26 de novembre de 2024 es va publicar la Resolució del conseller de Turisme, Cultura i Esports per la qual es convoquen ajudes per a desplaçaments de les seleccions autonòmiques de les Illes Balears per a la seva participació en els Campionats d'Espanya en Edat Escolar convocats pel Consell Superior d'Esports per a l'any 2025.
2. Els ajuts susceptibles de ser atorgats en aquesta convocatòria no impliquen ajuts d'estat, d'acord amb la Comunicació de la Comissió relativa al concepte d'ajut d'estatal d'acord amb el que disposa l'article 107 i 108, del Tractat de Funcionament de la Unió Europea. Per altra banda aquestes subvencions no queden subjectes al règim de mínimis ni al marc nacional temporal.
3. Les federacions esportives que figuren en l'annex 1 d'aquesta Resolució han presentat a la Conselleria de Turisme, Cultura i Esports, una sol·licitud de subvenció per els desplaçaments de les seleccions autonòmiques de les Illes Balears per la seva participació en els Campionats d'Espanya en Edat Escolar convocats pel Consell Superior d'Esports per a l'any 2025.
4. Els serveis tècnics de la Conselleria han examinat les sol·licituds i han comprovat que:
a. Les entitats sol·licitants, per la seva naturalesa, poden ésser beneficiàries de les subvencions.
b. Les entitats han adjuntat la documentació prevista a la convocatòria.
c. Les entitats estan al corrent en el compliment de les obligacions tributàries i de la Seguretat Social.
d. Les entitats sol·licitants estan constituïdes legalment i desenvolupen les seves activitats dins l'àmbit de l'esport, alhora que compleixen la finalitat prevista.
5. En data 21 de març de 2025, la Comissió Avaluadora es va reunir per examinar les sol·licituds presentades i aplicant els criteris per a l'adjudicació dels ajuts prevists a la convocatòria, va elaborar l'informe que ha de servir de base al director general d'Esports per dictar la proposta de resolució.
6. En data 8 de maig de 2025 s'ha emès proposta de resolució del director general d'Esports de concessió de les subvencions per als desplaçaments de les seleccions autonòmiques de les Illes Balears per la seva participació en els Campionats d'Espanya en Edat Escolar convocats pel Consell Superior d'Esports per a l'any 2025 a favor dels beneficiaris que figuren a l'annex 1, per l'import individual indicat.
7. Les entitats beneficiàries han comunicat a la Direcció General d'Esports l'acceptació de la proposta en el termini de 5 dies hàbils.
8. La subvenció es distribueix en les quanties especificades en l'annex 1, per beneficiari, i hi ha crèdit adequat i suficient a la partida pressupostària 12301 461A01 48000 00 dels pressuposts generals de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears per a l'any 2025.
Fonaments de dret
1. Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de subvencions (BOIB núm. 196, de 31 de desembre de 2005).
2. Ordre de la consellera d'Afers Socials i Esports de 12 de febrer de 2021 per la qual s'estableixen les bases reguladores de la concessió de subvencions en matèria d'esports (BOIB núm. 23, de 16 de febrer).
3. Resolució del conseller de Turisme, Cultura i Esports de 26 de novembre de 2024, per la qual es convoquen ajuts per a desplaçaments de les seleccions autonòmiques de les Illes Balears per la seva participació en els Campionats d'Espanya en Edat Escolar convocats pel Consell Superior d'Esports per a l'any 2025 (BOIB núm. 154, de 26 de novembre de 2024).
4. El Decret 16/2023, de 20 de juliol, de la presidenta de les Illes Balears, pel qual es modifica el Decret 12/2023, de 10 de juliol, de la presidenta de les Illes Balears, pel qual s'estableixen les competències i l'estructura orgànica bàsica de les conselleries de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears (BOIB Núm.102, del 20 de juliol de 2023).
Per tot això, dict la següent
Resolució
1. Aprovar la concessió d'una subvenció per als desplaçaments de les seleccions autonòmiques de les Illes Balears per la seva participació en els Campionats d'Espanya en Edat Escolar convocats pel Consell Superior d'Esports per a l'any 2025 a favor dels beneficiaris que figuren a l'annex 1, per l'import individual indicat; autoritzar i disposar la despesa a favor de tots ells, amb càrrec a la partida pressupostària 12301 461A01 48000 00 dels pressuposts generals de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears per a l'any 2025.
2. El pagament i justificació s'ha de fer d'acord amb el que disposa l'apartat novè, de la Resolució del conseller de Turisme, Cultura i Esports de 26 de novembre de 2024. Les entitats han de presentar la documentació justificativa en el termini màxim d'un mes a comptar des de l'endemà de la data de finalització del Campionat d'Espanya en Edat Escolar o, en el supòsit que les actuacions a subvencionar ja s'haguessin executat en el moment d'otorgar-se la subvenció en el termini d'un mes a comptar des de l'endemà de la data de la resolució de la concessió de la subvenció demanada.
3. Els justificants han de correspondre a despeses d'activitats portades a terme en l'esmentat període, efectivament pagades fins a la data límit per justificar, a nom del perceptor de la subvenció i amb totes les operacions comptabilitzades.
4. Els beneficiaris estan obligats a complir el que disposa l'apartat dotzè de la Resolució del conseller de Turisme, Cultura i Esports de 26 de novembre de 2024.
5. Publicar aquesta Resolució al Butlletí Oficial de les Illes Balears.
Interposició de recursos
Contra aquesta Resolució, que exhaureix la via administrativa, es pot interposar un recurs potestatiu de reposició davant el conseller de Turisme, Cultura i Esports en el termini d'un mes comptador des de l'endemà del dia que s'hagi publicat, d'acord amb l'article 124 de la Llei 39/2015, d'1 de octubre, del procediment administratiu comú de les Administracions Públiques, i l'article 57 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.
També es pot interposar un recurs contenciós administratiu davant la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears en el termini de dos mesos comptadors des de l'endemà del dia que s'hagi publicat aquesta Resolució, d'acord amb l'article 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.
Palma a la data de la signatura digital (22 de maig de 2025)
El director general d'Esports Resolució del conseller de Turisme, Cultura i Esports de delegació de competències i signatura (BOIB núm. 107, d'1 d'agost de 2023) Joan Antoni Ramonell Miralles