Secció III. Altres disposicions i actes administratius
ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA
CONSELLERIA D'ECONOMIA, HISENDA I INNOVACIÓ
Núm. 344800
Resolució del conseller d’Economia, Hisenda i Innovació, per la qual s’autoritza la pròrroga del contracte d'arrendament de l'immoble situat al carrer Calçat, 2A, segona planta, de Palma i la delegació de la signatura del contracte
Versió PDF
Fets
1. El 15 de juny de 2021 la Conselleria d'Hisenda i Relacions Exteriors, en nom i representació de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, va signar el contracte d'arrendament del local situat a la segona planta de l'edifici denominat ALBA situat al carrer de Calçat núm. 2A, de Palma, al polígon de Son Valentí, amb referència cadastral 8828511DD6882H0001DK. Els números de l'actiu en l'Inventari General de Béns i Drets de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears són els 100000017592 i 100000017602.
2. L' arrendament es va concertar a proposta de la Conselleria de Model Econòmic, Turisme i Treball (secció 12) i de la Conselleria de Salut i Consum (secció 18). El 42,74 % de la planta va ser ocupat per la Conselleria de Salut i Consum (AMBDE 2021/ 8235), i el 57,26 % per la Conselleria de Model Econòmic, Turisme i Treball (AMBDE 2021 /7207).
3. El contracte d'arrendament de la segona planta de l'edifici ALBA es va concertar des del dia de la seva signatura (15 de juny de 2021) fins al 31 de maig de 2023. Vist que les necessitats d'espai de cadascuna de les conselleries ubicades a la segona planta continuaven, el contracte es va prorrogar fins al 15 de maig de 2025.
4. Per altra banda, es va concertar l'arrendament de forma directa de la planta baixa d'aquest mateix edifici, per ubicar les dependències administratives i al personal de la Direcció General d'Energia i Canvi Climàtic de la Conselleria de Transició Energètica, Sectors Productius i Memòria Democràtica (secció 19, expedient AMBDE 2021 / 22641), per un període de tres anys a comptar des de l'1 de gener de 2022 fins al 31 de desembre de 2024.
5. Per Decret 12/2023, de 10 de juliol, de la presidenta de les Illes Balears, es van establir les competències i l'estructura orgànica bàsica de les conselleries de l'Administració de la comunitat autònoma i es varen crear la Conselleria de Turisme, Cultura i Esports (secció 12), la Conselleria de Salut (secció 18) i la Conselleria d'Empresa, Ocupació i Energia (secció 19).
6. A finals del mes de desembre de 2024 la Conselleria de Turisme, Cultura i Esports (secció 12) va deixar lliure el 57,26% de la segona planta de l'edifici Alba.
7. Si bé està previst que els serveis que estaven ubicats a la planta baixa de l'edifici Alba, adscrits a la Direcció General d'Economia Circular, Transició Energètica i Canvi Climàtic (antiga Direcció General d'Energia i Canvi Climàtic) de la Conselleria d'Empresa, Ocupació i Energia (secció 19) es traslladin a l'immoble ubicat al carrer Ter, 16, del Polígon de Son Fuster de Palma, per part de la Conselleria esmentada es va considerar adient reubicar el personal en l'espai que va quedar buit a la segona planta, fins que les obres de l'edifici ubicat al carrer Ter finalitzin.
8. Els dies 4 i 7 d 'abril de 2025 varen tenir entrada en la Direcció General del Tresor, Política Financera i Patrimoni (VALIB núm. identificador 378695, 378921i 378698) els oficis de la secretària general de la Conselleria de Salut, i de la secretària general de la Conselleria d'Empresa Ocupació i Energia, i documentació adjunta, en els quals sol·liciten tramitar un expedient de pròrroga de l'arrendament del local ubicat a la segona planta i cinc places d'aparcament a l'Edifici Alba,situat al carrer Calçat, 2A, de Palma per a la Direcció General de Recerca en Salut, Formació i Acreditació,el Servei d'Ordenació Farmacèutica, el Servei de Control de Medicaments i Productes Sanitaris i la Direcció General d'Economia Circular, Transició Energètica i Canvi Climàtic(PRO02 2025/7492 - AMBDE 9062/2025).
9. A més, per part de la Conselleria d'Empresa, Ocupació i Energia se sol·licita que, considerant que el contracte esmentat està concertat a instàncies de la Conselleria de Turisme, Cultura i Esports (secció 12) i que les instal·lacions s'han d'ocupar per personal adscrit a la Conselleria d'Empresa, Ocupació i Energia (secció 19) es tramiti un canvi d'adscripció dels espais objecte del contracte d'arrendament (PRO02 2023 /1226, PPAL AMBDE 2021/7207), mitjançant el qual la Conselleria d'Empresa, Ocupació i Energia passi a ocupar la posició de la Conselleria de Turisme, Cultura i Esports.
10. En data 2 de maig de 2025 s'ha dictat Resolució de la directora general del Tresor, Política Financera i Patrimoni, per la qual s'acorda el canvi d'adscripció del 57,26 % de l'arrendament de l'immoble ubicat al carrer Calçat, 2 A, segona planta de Palma, de la Conselleria de Turisme, Cultura i Esports a la Conselleria d'Empresa, Ocupació i Energia, per a usos administratius.
11. El contracte signat preveu, en la clàusula tercera, la possibilitat de pròrroga tàcita pel mateix període que el contracte principal si no hi ha un preavís en sentit contrari comunicat per qualsevol de les dues parts signants del contracte amb sis mesos d'antelació al venciment del contracte o de les pròrrogues, però s'ha acordat entre les parts que la durada de la pròrroga sigui d'un any i que la part arrendatària podrà, en qualsevol moment, donar per conclòs aquest contracte, sempre que ho hagi notificat a la part arrendadora amb un mínim de tres mesos d'antelació. La part arrendatària no haurà d'assumir cap cost addicional per la resolució anticipada d'aquest contracte. La raó d'aquesta modificació és la previsió de trasllat dels serveis ubicats a l'edifici Alba a l'edifici ubicat al carrer Ter, que és titularitat de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, una vegada finalitzades les obres d'adequació.
12.La clàusula segona del contracte d'arrendament firmat el 15 de juny de 2021 estableix que dins la renda està inclòs l'ús de cinc places d'aparcament (núm.21, 33, 34, 45 i 46), sense cost durant el període del contracte principal i que, si esvolgués prorrogar el seu ús, el preu de cada plaça d'aparcament seria de 75€/plaça més l'IVA corresponent.
13. Durant la primera pròrroga, l'ús de les places es va dur a terme sense cost, però en el cas d'aquesta pròrroga, la Immobiliària Montaura ha comunicat que s'ha d'aplicar el preu per plaça estipulat en el contracte inicial. Això implica un increment del cost mensual del contracte de 375 € més 78,75 € d'IVA, és a dir, 453,75 € IVA inclòs.
14. Les places establertes en el contracte inicial eren la 21, la 33, la 34, la 45 i la 46, però a partir del 15 de maig de 2025 seran la 21, la 33, la 34, la 13 i la 14.
15. La clàusula setena del contracte estableix la possibilitat d'actualitzar la renda amb la corresponent justificació econòmica prèvia, tal com prescriu la Llei 2/2015 de desindexació de l'economia espanyola. Un cop aportades les respectives justificacions per part de les conselleries interessades, la renda s'incrementarà un 3,1 %. Per tant, aplicant aquesta variació, el preu mensual del contracte, incloses les cinc places d'aparcament, és de 21.909,99 € més IVA, el que fa un total de 26.511,09 € IVA inclòs, dels quals un 42,74% aniran a càrrec de la Conselleria de Salut, i un 57,26 % aniran a càrrec de la Conselleria d'Empresa, Ocupació i Energia. L'import del pressupost total de la pròrroga és de 318.133,08 € (IVA inclòs).
16. En data 18 d'octubre de 2024, es va emetre un informe favorable de preus de mercat, de la cap de Servei d'Arquitectura de Patrimoni
17. En data 16 d'abril de 2025, es va dictar una resolució d'inici de l'expedient de la directora general del Tresor, Política Financera i Patrimoni.
18. El 5 de maig de 2025 el Servei de Patrimoni ha emès un informe favorable sobre l'expedient de referència.
19. El 12 de maig de 2025 s'ha dictat proposta de resolució de la directora general del Tresor, Política Financera i Patrimoni
20. El 12 de maig de 2025 la Intervenció General de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears ha emès informe favorable de fiscalització prèvia limitada.
Fonaments de dret
1. L'article 65 i els següents de la Llei 6/2001, d'11 d'abril, del patrimoni de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears (BOIB núm. 49, de 24 d'abril), el Decret 127/2005, de 16 de desembre, pel qual s'aprova el Reglament de desplegament de la Llei 6/2001, d'11 d'abril del patrimoni de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears (BOIB núm. 192, de 24 de desembre de 2005) i la resta de disposicions aplicables.
2. Llei 29/1994, de 24 de novembre, d'arrendaments urbans i les seves modificacions posteriors.
3. El Decret 8/2023, de 10 de juliol, de la presidenta de les Illes Balears, pel qual es determina la composició del Govern i s'estableix l'estructura de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.
4. El Decret 9/2023, de 10 de juliol, de la presidenta de les Illes Balears, pel qual es disposa el nomenament dels membres del Govern de les Illes Balears.
5. Decret 16/2023, de 20 de juliol, de la presidenta de les Illes Balears, pel qual es modifica el Decret 12/2023, de 10 de juliol, de la presidenta de les Illes Balears, pel qual s'estableixen les competències i l'estructura orgànica bàsica de les conselleries de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.
6. Decret 56/2023, de 21 de juliol, pel qual es disposa el nomenament d'alts càrrecs de la conselleria, d'Economia, Hisenda i Innovació.
7. El contracte principal d'arrendament subscrit el 15 de juny de 2021 i resolució d'arrendament directe publicada en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, núm. 82, de 22 de juny de 2021.
Resolució
1. Aprovar la pròrroga amb novació de condicions contractuals de l'arrendament del local ubicat a la planta segona i cinc places d'aparcament a l'Edifici Alba,situat al carrer Calçat, 2A, de Palma, entre la Immobiliària Montaura SLU, amb CIF B07410020, com a part arrendadora, i la Comunitat Autònoma de les Illes Balears com a part arrendatària, per a la Direcció general de Recerca en Salut, Formació i Acreditació,el Servei d'Ordenació Farmacèutica, el Servei de Control de Medicaments i Productes Sanitaris i la Direcció General d'Economia Circular, Transició Energètica i Canvi Climàtic, del 16 de maig de 2025 al 15 de maig de 2026, per una renda mensual de 26.511,09 € (IVA inclòs), dels quals un 42,74% aniran a càrrec de la Conselleria de Salut i un 57,26% aniran a càrrec de la Conselleria d'Empresa, Ocupació i Energia.
2. Anotar les característiques d'aquest arrendament en l'Inventari General de Béns i Drets de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.
3. Notificar aquesta Resolució a les parts interessades, sense perjudici que s'hagi de tramitar el procediment economicofinancer corresponent, i publicar-la en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.
4. Delegar en la directora general del Tresor, Política Financera i Patrimoni la signatura del contracte de pròrroga de l'arrendament.
5. Disposar que la delegació de signatura produeixi efectes a partir del mateix dia de la firma d'aquesta Resolució i fins a la firma efectiva de la pròrroga.
Interposició de recursos
Contra aquesta Resolució, que exhaureix la via administrativa, es pot interposar un recurs potestatiu de reposició davant el conseller d'Economia, Hisenda i Innovació en el termini d'un mes comptador des de l'endemà de la notificació o publicació, d'acord amb l'article 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i l'article 57 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.
També es pot interposar directament un recurs contenciós administratiu davant la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears en el termini de dos mesos comptadors des de l'endemà de la notificació o publicació, d'acord amb l'article 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.
(Signat electrònicament: 15 de maig de 2025)
El conseller d'Economia, Hisenda i Innovació Antoni Costa Costa