Torna

Butlletí Oficial de les Illes Balears

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA

CONSELLERIA D'EDUCACIÓ I UNIVERSITATS

Núm. 343224
Resolució del conseller d’Educació i Universitat per la qual s’actualitza el llistat de centres d’atenció preferent (CAP) per al curs 2025-2026 i es classifiquen com d’especial dificultat determinats llocs de treball docent

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Antecedents 

En la Resolució del conseller d'Educació i Formació Professional de 29 de juny de 2022 per la qual es determinen els criteris per considerar centres d'atenció preferent (CAP) determinats centres educatius públics, s'estableixen les mesures de suport i dotació específica que han de rebre i es classifiquen com d'especial dificultat determinats llocs de treball docent (BOIB núm. 87 de 5 de juliol) s'establiren uns indicadors objectius i mesurables per identificar els centres que requerien una atenció preferent per part de l'administració i a la vegada considerar  els llocs de treball de les plantilles docents d'aquests centres com d'especial dificultat, a més d'altres centres d'entorns d'alta complexitat, com són les unitats educatives en establiments penitenciaris o els centres de menors. 

Després de l'aplicació d'aquest criteris, es va considerar necessari modificar-los per tal d'ajustar-los millor a les diverses realitats dels centres.

Per això, la Resolució del conseller d'Educació i Formació Professional de 23 de maig de 2023 per la qual es modifiquen els criteris per considerar centres d'atenció preferent (CAP) determinats centres educatius públics, s'actualitza el llistat de CAP per al curs 2023-2024, s'estableixen les mesures de suport i dotació específica que han de rebre i es classifiquen com d'especial dificultat determinats llocs de treball docent (BOIB núm. 72 d'1 de juny), determinà uns nous criteris per considerar els centres d'atenció preferent, que són:

̶  Qualificació de l'Índex Socioeconòmic i Cultural del Centre (ISEC), com a “vàlid” amb valor igual o inferior a -0,5. 

̶  Centres amb un ISEC inferior a -0,2 i que compleixin una d'aquestes condicions:

  • Més del 20% d'alumnat de l'ensenyament bàsic socioeconòmicament vulnerable.
  • Més del 7 % d'alumnat de l'ensenyament bàsic nouvingut*       

(*) Nouvinguts: alumnes sense matrícula activa durant els dos darrers cursos acadèmics Als centres petits (amb línies incompletes) només es tendrà en compte l'apartat 1.

Aquesta mateixa Resolució establí, a l'apartat Primer b), que per a cada curs escolar, la Conselleria d'Educació i Universitats determinaria els centres educatius públics que tendran la consideració de Centres d'Atenció Preferent, en aplicació dels criteris exposats.

Així mateix, les mesures de suport per part de la Conselleria d'Educació i Universitats que s'han d'aplicar als centres que siguin qualificats cada curs  com a centres d'atenció preferent (CAP) apareixen al punt tercer d'aquesta Resolució

Per altra banda, el Reial decret 1364/2010, de 29 d'octubre, pel qual es regula el concurs de trasllats d'àmbit estatal entre personal funcionari dels cossos docents contemplats en la Llei orgànica 2/2006, de 3 de maig, d'educació i altres procediments de provisió de places que s'han de cobrir per aquests, preveu, com a mèrit, el temps com a funcionari de carrera en places, llocs o centres que tenguin la qualificació d'especial dificultat.

L'apartat segon de la Resolució del conseller d'Educació i Formació Professional de 29 de juny de 2022, determina que es consideren llocs de treball docent d'especial dificultat els que es desenvolupen en aquests centres:

  • Els que pertanyin a Centres qualificats com d'Atenció Preferent (CAP).
  • Els que pertanyin a unitats educatives en establiments penitenciaris.
  • Els que pertanyin a centres d'acollida (protecció i de justícia juvenil).
  • Els que pertanyin al centre per a l'Atenció Hospitalària i Domiciliària Maria Antònia Pascual (CAHOSIDOM).

Així mateix, l'apartat tercer d'aquesta Resolució determina que  els efectes de la qualificació dels llocs de treball com d'especial dificultat són els previstos en la normativa vigent i, en particular, en el Reial decret 1364/2010, de 29 d'octubre, a més d'aquells que determini la Conselleria d'Educació i Universitats.

El Reial decret 1876/1997, de 12 de desembre, sobre traspàs de funcions i serveis de l'Administració de l'Estat a la Comunitat Autònoma de les Illes Balears en matèria d'ensenyament no universitari, va fer efectiva aquesta transferència de funcions.

D'acord amb el Decret 12/2023, de 10 de juliol, de la presidenta de les Illes Balears, pel qual s'estableixen les competències i l'estructura orgànica bàsica de les conselleries de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears (BOIB ext. Núm. 94, de 10 de juliol), corresponen a la Secretaria Autonòmica de Desenvolupament Educatiu el control, entre d'altres, de  la gestió de la Direcció General de Planificació i Gestió Educatives, a la qual corresponen la planificació educativa, el règim orgànic i funcionament dels centres docents i l'escolarització i la de la Direcció General de Primera Infància, Atenció a la Diversitat i Millora Educativa, a la qual corresponen l'atenció a la diversitat, la inclusió, la innovació educativa, i la convivència i èxit escolar.

Per altra banda, correspon a la Direcció General de Personal Docent i Centres Concertats  l'ordenació i gestió del personal docent,  la provisió de places i la formació permanent del professorat.

Fonaments de dret

1. La Llei orgànica 2/2006, de 3 de maig, d'educació (BOE núm. 106, de 4 de maig), modificada per la Llei orgànica 3/2020, de 29 de desembre, per la qual es modifica la Llei orgànica 2/2006, de 3 de maig, d'educació (BOE núm. 340, de 30 de desembre).

2. La Llei orgànica 8/1985, de 3 de juliol, reguladora del dret a l'educació (BOE núm. 159, de 4 de juliol).

3. La Llei 1/2022,  de 8 de març, d'educació de les Illes Balears, (BOIB núm. 38, de 17 de març).

4.  L'Estatut d'autonomia de les Illes Balears, aprovat per la Llei orgànica 1/2007, de 28 de febrer (BOE núm. 52, d'1 de març), el qual estableix, en l'article 36.2, que, en matèria d'ensenyament, correspon a la Comunitat Autònoma de les Illes Balears la competència de desenvolupament legislatiu i d'execució de l'ensenyament en tota la seva extensió, nivells i graus, modalitats i especialitats.

5. El Reial decret 1876/1997, de 12 de desembre, sobre traspàs de funcions i serveis de l'Administració de l'Estat a la Comunitat Autònoma de les Illes Balears en matèria d'ensenyament no universitari, va fer efectiva aquesta transferència de funcions.

6. El Decret 12/2023, de 10 de juliol, de la presidenta de les Illes Balears, pel qual s'estableixen les competències i l'estructura orgànica bàsica de les conselleries de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears (BOIB ext. Núm. 94, de 10 de juliol).

7. El Reial decret 1364/2010, de 29 d'octubre, pel qual es regula el concurs de trasllats d'àmbit estatal entre personal funcionari dels cossos docents contemplats en la Llei orgànica 2/2006, de 3 de maig, d'educació i altres procediments de provisió de places que s'han de cobrir per aquests preveu, com a mèrit, el temps com a funcionari de carrera en places, llocs o centres que tenguin la qualificació d'especial dificultat (BOE núm. 263 de 30 d'octubre).

8. La Resolució de 6 d'agost de 2013 del director general de Planificació, Infraestructures Educatives i Recursos Humans per la qual es classifiquen com d'especial dificultat determinats llocs de treball docent (BOIB núm. 113, de 13 d'agost).

9. La Resolució del conseller d'Educació i Formació Professional de 29 de juny de 2022 per la qual es determinen els criteris per considerar centres d'atenció preferent (CAP) determinats centres educatius públics, s'estableixen les mesures de suport i dotació específica que han de rebre i es classifiquen com d'especial dificultat determinats llocs de treball docent (BOIB núm. 87 de 5 de juliol).

10. La Resolució del conseller d'Educació i Formació Professional de 23 de maig de 2023 per la qual es modifiquen els criteris per considerar centres d'atenció preferent (CAP) determinats centres educatius públics, s'actualitza el llistat de CAP per al curs 2023-2024, s'estableixen les mesures de suport i dotació específica que han de rebre i es classifiquen com d'especial dificultat determinats llocs de treball docent. (BOIB núm. 72 d'1 de juny).

Per tot l'anterior, dict la següent

Resolució

Primer.  Aplicar per al curs 2025-2026 les condicions que han de complir els centres per ser considerats Centres d'Atenció Preferent (CAP), que apareixen l'apartat Primer de la Resolució del conseller d'Educació i Formació Professional de 23 de maig de 2023 per la qual es modifiquen els criteris per considerar centres d'atenció preferent (CAP) determinats centres educatius públics, s'actualitza el llistat de CAP per al curs 2023-2024, s'estableixen les mesures de suport i dotació específica que han de rebre i es classifiquen com d'especial dificultat determinats llocs de treball docent.

Segon. Qualificar com a llocs de treball docent d'especial dificultat, per tractar-se de llocs de difícil desenvolupament, els corresponents als Centres d'Atenció Preferent, així com els altres centres que figuren a l'annex 2 de la Resolució del conseller d'Educació i Formació Professional de 29 de juny de 2022 per la qual es determinen els criteris per considerar centres d'atenció preferent (CAP) determinats centres educatius públics, s'estableixen les mesures de suport i dotació específica que han de rebre i es classifiquen com d'especial dificultat determinats llocs de treball docent.

Tercer. Aplicar per al curs 2025-2026 les mesures de suport específiques per als Centres d'Atenció Preferent (CAP) que apareixen a l'apartat Tercer de la Resolució del conseller d'Educació i Formació Professional  de 23 de maig de 2023 per la qual es modifiquen els criteris per considerar centres d'atenció preferent (CAP) determinats centres educatius públics, s'actualitza el llistat de CAP per al curs 2023-2024, s'estableixen les mesures de suport i dotació específica que han de rebre i es classifiquen com d'especial dificultat determinats llocs de treball docent.

Quart. Fer públic el llistat de centres docents públics que tendran la consideració de centres d'atenció preferent (CAP) durant el curs 2025-2026 i que apareixen a l'annex 1 d'aquesta Resolució.

Cinquè.  Publicar aquesta Resolució al Butlletí Oficial de les Illes Balears.

Interposició de recursos

Contra aquesta Resolució, que exhaureix la via administrativa, es pot interposar un recurs potestatiu de reposició davant el conseller d'Educació Universitats en el termini d'un mes comptador des de l'endemà de la publicació en el BOIB, d'acord amb els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i l'article 57 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

També s'hi pot interposar directament un recurs contenciós administratiu davant la Sala Contenciosa del Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears en el termini de dos mesos comptadors des de l'endemà de la publicació en el BOIB, d'acord amb els articles 10 i 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.

 

Palma, en la data de la signatura electrònica (19 de maig de 2025)

El conseller d'Educació i Universitats Antoni Vera Alemany

 

ANNEX 1 Relació de Centres d'Atenció Preferent per al curs 2025-2026

Col·legis d'educació infantil i primària (CEIP)

07002907

ALEXANDRE ROSSELLÓ

07004321

ANSELM TURMEDA

07001812

ANTONI JUAN ALEMANY

07005994

CAMILO JOSE CELA

07007255

CAS SABONERS

07001435

CAS SERRES

07006962

CERVANTES

07003791

EL TERRENO

07002592

ELS TAMARELLS

07006691

ES PONT

07004138

ES SECAR DE LA REAL

07002932

ES VIVERO

07003304

ESCOLA GRADUADA

07004011

TRAMUNTANA

07002750

GÈNOVA

07002567

GUILLEM BALLESTER I CERDÓ

07001010

INSPECTOR JOAN CAPÓ

07003250

JAFUDÀ CRESQUES

07007711

JAUME VIDAL I ALCOVER

07002889

JOAN CAPÓ

07002804

LA SOLEDAT

07001514

LLEVANT

07002865

MIQUEL PORCEL

07007097

MITJÀ DE MAR

07007334

NA PENYAL

07015781

NOU DE SA POBLA

07007279

POETA VILLANGÓMEZ

07001289

PORTAL NOU

07015653

PUIG DE SANT MARTÍ

07005982

RAFAL NOU

07001681

S'ALGAR

07006354

S'AUBA

07006366

SA BLANCA DONA

07006551

SA CASA BLANCA

07001277

SA GRADUADA

07004576

SA GRADUADA

07004163

SA INDIOTERIA

07007322

SANTA EULÀRIA

07002853

SANTA ISABEL

07006937

SANTA MARIA DEL MAR

07002257

SES COMES

07002968

SON CANALS

07013401

SON PISÀ

07007000

SON VERÍ

07007887

TRESORER CLADERA

07004631

VARA DE REY

07004564

VIALFÀS

Col·legis d'educació infantil i primària integrat amb ensenyaments elementals de musicals (CEIPIEEM)

07002026

SIMÓ BALLESTER

Col·legis d'educació primària (CP)

07002038

ES CANYAR

Col·legis d'educació infantil i primària integrat amb Educació Secundària Obligatòria (CEIPIESO)

07007942

AURORA PICORNELL

07003900

GABRIEL VALLSECA

07006895

PINTOR JOAN MIRÓ

07004311

SON QUINT

Instituts d'educació secundària (IES)

07008004

ALBUHAIRA

07003894

ANTONI MAURA

07007930

ARXIDUC LLUÍS SALVADOR

07007905

FELANITX

07007747

JOSEP SUREDA I BLANES

07015847

NOU LLEVANT

07003869

POLITÈCNIC

07001371

SANTA MARIA D'EIVISSA

07007838

SES ESTACIONS

07015859

SON CLADERA

07008363

SON FERRER