Torna

Butlletí Oficial de les Illes Balears

Secció II. Autoritats i personal

Subsecció segona. Oposicions i concursos

ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA

ESCOLA BALEAR D'ADMINISTRACIÓ PÚBLICA (EBAP)

Núm. 327141
Resolució de la consellera de Presidència i Administracions Públiques per la qual s’adjudiquen els llocs de treball de personal funcionari de carrera de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, pel procediment de lliure designació convocat per Resolució de 6 de febrer de 2025 (BOIB núm. 18, de 8 de febrer)

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Antecedents

1. Per Resolució de 6 de febrer de 2025 (BOIB núm. 18, de 8 de febrer) es va publicar la convocatòria i les bases del procediment per proveir llocs de feina de personal funcionari de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears pel procediment de lliure designació.

2. Mitjançant Resolució de 13 de febrer (BOIB núm. 21, de 15 de febrer) es modificar la Resolució esmentada.

3. El dia 25 de febrer va finalitzar el termini previst en la convocatòria per presentar les sol·licituds per participar en aquest procediment.

4. Mitjançant Resolució de la consellera de Presidència i Administracions Públiques, de 21 de març de 2025, publicada el 24 de març, es va aprovar la llista definitiva de persones aspirants admeses d'aquest procediment de proveïment de llocs de treball.

5. El 2 de maig, d'acord amb la base 7 de l'Annex 1 de la convocatòria, l'òrgan responsable de la conselleria on figura adscrit el lloc de treball objecte de la convocatòria, ha formulat la proposta d'adjudicació, d'entre les persones més idònies per a desenvolupar les funcions específiques d'aquest lloc de treball.

Fonaments de dret

1. L'article 16 c) de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears (BOIB núm. 44, de 3 d'abril).

2. L'article 6.3 f) i 81 de la Llei 3/2007, de 27 de març, de la funció pública de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears (BOIB núm. 49, de 3 d'abril).

3. El Decret llei 6/2022, de 13 de juny, de noves mesures urgents per reduir la temporalitat en l'ocupació pública (BOIB núm. 78, de 16 de juny).

4. Els articles 31 i següents del Decret 33/1994, de 28 de març, pel qual s'aprova el Reglament de proveïment de llocs de feina i promoció professional dels funcionaris al servei de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears (BOIB núm. 41, de 5 d'abril).

5. La Resolució de 6 de febrer de 2025 (BOIB núm. 18, de 8 de febrer), per la qual s'aproven la convocatòria i les bases del procediment per proveir llocs de feina de personal funcionari de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears pel procediment de lliure designació.

6. La Resolució de 13 de febrer (BOIB núm. 21, de 15 de febrer), per la que es modifica la Resolució de 6 de febrer de 2025 (BOIB núm. 18, de 8 de febrer), per la qual s'aproven la convocatòria i les bases del procediment per proveir llocs de feina de personal funcionari de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears pel procediment de lliure designació.

Resolució

Vistos els antecedents i fonaments de dret exposats, i de conformitat amb els preceptes legals i l'article 16 c) de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears; de conformitat amb les competències que li atribueix l'art. 6.3 f) de la Llei 3/2007, de funció pública de la comunitat autònoma de les Illes Balears,

Resolc

1. Aprovar el nomenament del funcionari que ha obtingut, pel sistema de lliure designació, el lloc de treball objecte del procediment de proveïment esmentat, de conformitat amb la proposta d'adjudicació de la conselleria on està adscrit aquest lloc de treball.

2. Ordenar la publicació en el Butlletí Oficial de les Illes Balears i en el Butlletí Oficial del l'Estat del nomenament del funcionari que ha obtingut, pel sistema de lliure designació, el lloc de treball objecte del citat procediment de proveïment, de conformitat amb la proposta d'adjudicació de la conselleria on està adscrit aquest lloc de treball. Aquest s'adjunta com Annex d'aquesta Resolució.

3. El termini per prendre possessió de la nova destinació obtinguda és de tres dies hàbils si la destinació radica a la mateixa localitat a la qual ja estava destinat, o d'un mes si la nova destinació radica en una localitat diferent.

En els casos que la persona adjudicatària ho demani i, a més, ho justifiqui degudament, la conselleria de Presidència i Administracions Públiques pot concedir una pròrroga del termini.

No obstant això, en el cas de les persones que estan en situació d'excedència voluntària especial prevista en l'article 29 de la Llei 12/2023, de 29 de desembre, de pressuposts generals de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears per a l'any 2024, el termini per prendre possessió s'entén ajornat fins que acabi el període de l'excedència. El personal funcionari que està en alguna situació que implica el dret a la reserva del lloc de treball d'acord amb l'article 23.2 del Reial decret 365/1995, de 10 de març, pel qual s'aprova el Reglament de situacions administratives dels funcionaris civils de l'Administració General de l'Estat, romandrà en la situació que correspongui, amb reserva del lloc obtingut.

4. La consellera de Presidència i Administracions Públiques pot decidir excepcionalment:

a) Ajornar la data del cessament del funcionari o funcionària durant un termini màxim d'un mes, completada la pròrroga que preveu l'apartat anterior, per exigències del funcionament normal dels serveis. En aquest cas, si el funcionari o funcionària ho sol·licita, se li han de respectar les retribucions del nou lloc de treball.

b) Prorrogar, per un termini de fins a vint dies hàbils, la incorporació del funcionari o funcionària a la nova destinació si implica canvi de localitat i s'al·leguen raons justificades de la pròrroga sol·licitada.

5. En tot cas, el còmput dels terminis per prendre possessió s'ha d'iniciar quan acabin els permisos o les llicències que s'hagin pogut concedir a les persones interessades, tret que per causes justificades l'òrgan competent decideixi suspendre'n el gaudi.

6. Les persones funcionàries a les quals s'adjudiqui la titularitat d'un lloc de treball en aquesta convocatòria tendran l'obligació de romandre en el lloc de treball adjudicat un mínim de dos anys abans de participar en un altre procediment de provisió ordinari, sense perjudici que s'hi apliquin les excepcions previstes en la convocatòria.

A aquests efectes, les persones a les que s'adjudiqui un lloc de treball no podran participar en convocatòries de provisions de llocs de feina en comissió de serveis durant dos anys.

Interposició de recursos

Contra aquesta Resolució, que posa fi a la via administrativa, es pot interposar un recurs potestatiu de reposició davant la consellera de Presidència i Administracions Públiques, en el termini d'un mes, comptador des de l'endemà de la publicació d'aquesta Resolució al Butlletí Oficial de les Illes Balears, d'acord amb els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

També es pot interposar un recurs contenciós administratiu davant el Jutjat Contenciós Administratiu de Palma en el termini de dos mesos, comptadors des de l'endemà que s'hagi publicat aquesta Resolució, d'acord amb els articles 8.2 i 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.

 

(Signat electrònicament: 12 de maig de 2025)

La consellera de Presidència i Administracions Públiques Antònia Maria Estarellas Torrens

Documents adjunts