Secció II. Autoritats i personal
Subsecció segona. Oposicions i concursos
AJUNTAMENT DE SANTA MARGALIDA
Núm. 324774
Resolució d'Alcaldia núm. 2025-1235, de data 5 de maig de 2025, de l'Ajuntament de Santa Margalida per la qual s'aproven les bases i la convocatòria per cobrir una (1) plaça d'oficial primera Brigada, personal laboral de l'Ajuntament de Santa Margalida, pel sistema de concurs oposició, la qual consta dins l'Oferta d'Ocupació Pública 2022 per l'estabilització de personal temporal; i la constitució d'una borsa de treball
Versió PDF
Havent-se aprovat per Resolució d'Alcaldia núm. 2025-1235, de data 5 de maig de 2025, les bases i la convocatòria per cobrir una (1) plaça d'oficial primera Brigada, personal laboral de l'Ajuntament de Santa Margalida, pel sistema de concurs oposició, dins l'Oferta d'Ocupació Pública 2022 per l'estabilització de personal temporal i la constitució d'una borsa de treball, s'obre el termini de presentació de sol·licituds, que serà de 10 dies hàbils a comptar des de l'endemà a la publicació d'aquest anunci en el Butlletí Oficial de l'Estat.
S'adjunten les bases reguladores que regiran la convocatòria:
«BASES QUE HAN DE REGIR LA CONVOCATÒRIA DEL PROCÉS SELECTIU PER COBRIR UNA (1) PLAÇA D'OFICIAL 1ª, PERSONAL LABORAL FIX DE L'AJUNTAMENT DE SANTA MARGALIDA, PEL SISTEMA DE CONCURS-OPOSICIÓ, LA QUAL CONSTA DINS L'OFERTA D'OCUPACIÓ PÚBLICA 2022 PER L'ESTABILITZACIÓ DE PERSONAL TEMPORAL; I LA CONSTITUCIÓ D'UNA BORSA DE TREBALL.
PRIMERA.- OBJECTE DE LA CONVOCATÒRIA, CARACTERÍSTIQUES DE LA PLAÇA I SISTEMA DE SELECCIÓ
És objecte d'aquesta convocatòria la cobertura definitiva, amb caràcter de personal laboral fix i pel sistema de concurs-oposició, d'una (1) plaça d'oficial 1ª, de l'Ajuntament de Santa Margalida, la qual consta a l'Oferta d'Ocupació Pública de l'exercici 2022 per l'estabilització del personal temporal aprovada i publicada en el BOIB núm. 64 de 17 de maig de 2022.
El sistema de concurs-oposició aplicat a dita convocatòria es sustenta a l'art. 2.4 de la Llei 20/2021, de 28 de desembre, “Processos d'estabilització de l'ocupació temporal”, de mesures urgents per a la reducció de la temporalitat a l'ocupació pública.
A més, d'acord amb la Disposició addicional quarta de la Llei 20/2021, de 28 de desembre, de mesures urgents per a la reducció de la temporalitat a l'ocupació pública, dita convocatòria preveu la constitució d'una borsa de treball de personal personal laboral interí composta per les persones aspirants per ordre de major puntuació en l'avaluació dels mèrits presentats, per cobrir les circumstàncies temporals previstes a l'article 10 del Text refós de l'Estatut bàsic de l'empleat públic (TREBEP), un cop efectuada la contractació de personal laboral fix a la persona aspirant que hagi obtingut la major puntuació.
La plaça d'oficial 1ª, de l'Ajuntament de Santa Margalida té la categoria d'oficial primera, grup de cotització 08, classe laboral i estan dotades de les retribucions bàsiques corresponents a la seva categoria, amb les pagues extraordinàries i demès retribucions complementàries les quals li corresponguin d'acord amb la legislació i pressupost vigent.
Les tasques o funcions del lloc de treball són: Col·laborar en la realització dels treballs que amb caràcter general s'assignen a la Brigada. Tenir cura del manteniment de la maquinària pesada municipal assignada. Realitzar els muntatges i desmuntatges de les instal·lacions necessàries per a actes o festes públiques. Realitzar treballs de picapedrer a la Brigada d'obres. Qualsevol altres funcions corresponents al seu grup professional o categoria i/o que l'hi siguin encomanades pel seu superior jeràrquic, en funció del departament el qual estiguin adscrits.
SEGONA.- NORMATIVA APLICABLE
La present convocatòria es regirà pel que disposen les presents bases específiques i en especial per la Llei 20/2021, de 28 de desembre, de mesures urgents per a la reducció de la temporalitat a l'ocupació pública. En defecte, i respecte al que no contradigui la Llei esmentada, serà d'aplicació el Reial Decret Legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre, pel qual s'aprova el Text refós de l'Estatut bàsic de l'empleat públic i la normativa vigent com el Reial Decret 896/1991, de 7 de juny
També serà d'aplicació la Llei 7/1985, de 2 de abril, reguladora de les bases de règim local i la Llei 20/2006, de 15 de desembre, municipal i de règim local de les Illes Balears.
La convocatòria i les presents bases es publicaran en el Butlletí Oficial de les Illes Balears (BOIB). L'anunci de la convocatòria es publicarà al Butlletí Oficial de l'Estat (BOE) fent referència a la publicació efectuada al BOIB. El termini per a la presentació d'instàncies i sol·licituds per participar en aquest procés s'iniciarà des del dia següent a la publicació de l'anunci de la convocatòria en el BOE.
Posteriorment, qualsevol anunci al respecte es publicarà al tauler d'anuncis de la Seu electrònica de l'Ajuntament de Santa Margalida https://ajsantamargalida.sedelectronica.es/info.0 i al Portal de Transparència de la pàgina web de l'Ajuntament
https://ajsantamargalida.sedelectronica.es/transparency/b4daa8aa-0d8c-4191-b299-bd435b0bdfd5/
L'import i la forma de pagament del dret de participació al procès es regulen a l'Ordenança Fiscal reguladora de la Taxa per accedir a les proves de selecció de personal (BOIB núm. 129, de 25 de setembre de 2014). La taxa per participar en el procés és de 12 euros.
El pagament s'efectuarà en un dels següents comptes:
TERCERA.- REQUISITS MÍNIMS DE LES PERSONES ASPIRANTS
Per prendre part en el procés de selecció, les persones aspirants han de reunir en la data de finalització del termini de presentació de les sol·licituds, les condicions fixades a l'article 56 del Text refós de l'Estatut bàsic de l'empleat públic, amb les següents especificacions:
a) Tenir la nacionalitat espanyola o alguna altra de les que permeten l'accés a l'ocupació pública segons l'article 57 del Text refós de la Llei de l'Estatut bàsic de l'empleat públic, aprovat pel Reial decret legislatiu 5/2015.
b) Haver complert l'edat mínima exigida per accedir a l'ocupació pública, 16 anys, i no excedir de l'edat de jubilació forçosa.
c) Estar en possessió de la titulació de Graduat en Educació Secundària obligatòria o Graduat escolar, o bé estar en condicions d'obtenir-lo en la data en què finalitzi el termini de presentació de sol·licituds.
En el cas de titulacions expedides a l'estranger, cal aportar l'homologació corresponent del Ministeri d'Educació, Cultura i Esports. Si el títol procedeix d'un estat membre de la Unió Europea, s'ha de presentar el certificat acreditatiu del reconeixement o de l' homologació del títol equivalent, de conformitat amb la Directiva 89/48/CEE, de 21 de desembre de 1988, el Reial decret 1837/2008 i altres normes de transposició i desplegament.
d) Tenir les capacitats i les aptituds físiques i psíquiques que siguin necessàries per a l'exercici de les funcions corresponents.
e) No haver estat separat mitjançant expedient disciplinari del servei de qualsevol de les Administracions Públiques o dels òrgans constitucionals o estatutaris de les Comunitats Autònomes, ni trobar-se en inhabilitació absoluta o especial per a ocupacions o càrrecs públics per resolució judicial, per a l'accés al cos o escala de funcionari, en que hagués estat separat o inhabilitat. En el cas de ser nacional d'un altre Estat, no trobar-se inhabilitat o en situació equivalent ni haver estat sotmès a sanció disciplinària o equivalent que impedeixi, en el seu Estat, en els mateixos termes l'accés a l'ocupació pública
f) Estar en possessió del certificat de coneixements de català, nivell A2. D'acord amb l'establert a la relació llocs de treball i fitxes dels llocs de treballs de l'Ajuntament de Santa Margalida aprovades per l'Ajuntament Ple en sessió ordinària de dia 21 de setembre de 2017.
g) No tenir la condició de personal funcionari en el mateix cos, escala o especialitat; en la mateixa escala, subescala, classe o categoria, o no tenir la condició de personal laboral fix en la mateixa categoria.
h) Estar en possessió del permís de conduir B o bé estar en condicions d'obtenir-lo en la data en què finalitzi el termini de presentació de sol·licituds.
i) Abans de tenir la condició de personal laboral fix de la plaça, la persona interessada haurà de fer constar que no ocupa cap plaça ni realitza cap activitat en el sector públic delimitat per l'art. 1 de la Llei 53/1984, i que no percep cap pensió de jubilació, retir o orfandat. En el cas de realitzar una activitat privada, ho haurà de declarar en el termini de 10 dies des de la contractació, amb la finalitat que la corporació pugui adoptar un acord de compatibilitat o incompatibilitat.
QUARTA.- PRESENTACIÓ DE SOL·LICITUDS I DRETS D'EXAMEN
1.- Les sol·licituds per prendre part en aquesta convocatòria s'han de presentar obligatòriament mitjançant el tràmit telemàtic habilitat a l'efecte a la seu electrònica de l'Ajuntament de Santa Margalida https://ajsantamargalida.sedelectronica.es/info.0. En aquest tràmit telemàtic s'adjuntarà la documentació requerida en aquesta base quarta.
La sol·licitud a presentar conté la declaració responsable indispensable de la persona interessada per la qual declara que en la data de finalització de presentació de sol·licituds per participar en el procés selectiu, compleix tots els requisits exposats a la base tercera.
2.- A la sol·licitud s'ha d'adjuntar la documentació següent:
a) DNI/NIE.
b) Titulació exigida indicada a la base tercera punt c).
c) Documentació acreditativa d'estar en possessió de coneixements de llengua catalana, de conformitat amb l'apartat f) de la base tercera. S'acceptaran els certificats de proves de nivell emesos pel propi Ajuntament de Santa Margalida.
d) Documentació acreditativa dels mèrits que s'al·leguin. Els mèrits insuficientment acreditats no seran valorats. En el supòsit en que es presenti més d'un document en cada un dels apartats de justificació de mèrits s'han de presentar agrupats en un únic pdf o comprimits en un arxiu tipus rar o zip.
e) Resguard del pagament de la taxa per drets d'examen.
f) Permís de conduir B
3.- L'import de la taxa pels drets de participar en el present procès selectiu és de 12 euros d'acord amb la base segona i cal realitzar el pagament per transferència als comptes detallats seguidament, fent constar de forma imprescindible en el concepte de la transferència «Taxa OEP22 OFSEGON + nom complet de la persona aspirant»:
4.- El termini de presentació de sol·licituds, d'acord amb les previsions de la Disposició addicional quarta de la Llei 20/2021, de 28 de desembre, serà de deu (10) dies hàbils comptadors a partir de l'endemà de la publicació de l'anunci de la convocatòria en el Butlletí Oficial de l'Estat (BOE).
CINQUENA.- ADMISSIÓ DE LES PERSONES ASPIRANTS
1.- Un cop finalitzat el termini de presentació de sol·licituds, la presidència de la Corporació, o autoritat delegada, dictarà resolució aprovant la relació provisional d'aspirants admesos i exclosos.
2.- Les persones aspirants disposaran d'un termini de tres (3) dies, comptadors a partir de l'endemà de la publicació de la resolució esmentada, per formular davant l'alcaldia les reclamacions o esmenes que considerin oportunes, adreçades a esmenar els defectes que s'hagin pogut produir. Les reclamacions o esmenes es presentaran telemàticament per la seu electrònica de l'Ajuntament de Santa Margalida dins el termini indicat.
Les reclamacions o esmenes de deficiències presentades seran resoltes en una nova resolució d'aprovació de la relació definitiva d'aspirants admesos i exclosos.
SISENA.- TRIBUNAL QUALIFICADOR
El Tribunal qualificador estarà format per un/a president/a, tres vocals i un/a secretari/ària. Així mateix, es nomenarà un/a suplent.
1.- El Tribunal qualificador estarà format per un president, tres vocals i un secretari. Així mateix, es nomenarà un suplent per cada un dels membres del Tribunal.
2.- Els membres del Tribunal hauran de comptar amb una titulació superior o igual a la requerida per aspirar a la plaça del procés selectiu.
3.- Podran nomenar-se assessors del Tribunal, els quals actuaran amb veu però sense vot.
4.- El Tribunal no podrà actuar sense l'assistència de la meitat dels seus membres, siguin titulars o suplents, entre els quals figurarà el secretari i el president o qui legalment els substitueixi. Tots els membres del tribunal tindran veu i vot, i les seves decisions hauran d'adoptar-se per majoria.
5.- L'abstenció i recusació dels membres del Tribunal s'ajustarà al previst en els articles 23 i 24 de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic.
SETENA.- PROCEDIMENT DE SELECCIÓ
El procediment de selecció serà el de concurs-oposició d'acord amb l'Oferta d'Ocupació Pública de l'exercici 2022 de l'Ajuntament de Santa Margalida per l'estabilització de l'ocupació temporal; i d'acord amb la Disposició addicional sisena de la Llei 20/2021, de 28 de desembre.
La fase d'oposició consisteix en la realització de l'exercici previst en l'annex 1 d'aquesta convocatòria per tal de determinar la capacitat i l'aptitud de les persones aspirants. La fase d'oposició té caràcter eliminatori i és necessari superar-la per poder passar a la fase de concurs. Dita fase suposa un seixanta per cent (60 %) de tot el procès.
La fase de concurs consisteix en la valoració dels mèrits que al·leguin les persones aspirants, en la que es tendrà en compte l'experiència en el cos, escala, categoria o equivalent. Aquesta fase no té caràcter eliminatori. Dita fase suposa un quaranta per cent (40 %) de tot el procès.
La puntuació global del concurs oposició ha de resultar de les puntuacions en les fases d'oposició i de concurs, i és d'un 60 % per a la fase d'oposició i d'un 40 % per a la fase de concurs, amb una puntuació final d'entre 0 i 60 punts per a la fase d'oposició i d'entre 0 i 40 punts per a la fase de concurs.
VUITENA.- FASE D'OPOSICIÓ: EXERCICIS I QUALIFICACIÓ
La puntuació màxima de la fase d'oposició es de 60 punts.
En la resolució en què es publiqui la llista definitiva de persones admeses i excloses, s'han d'establir la data, l'hora i el lloc en què es farà l'examen de la fase d'oposició. Les persones aspirants han de ser convocades en crida única i han de ser excloses les que no hi compareguin.
La fase d'oposició, que és prèvia a la de concurs, consisteix en la realització d'un exercici de caràcter obligatori i eliminatori, que consisteix a contestar, per escrit, un qüestionari de 30 preguntes tipus test, amb tres respostes alternatives, en un temps de 60 minuts, elaborat pel tribunal en relació amb els temes continguts en l'annex 1 d'aquesta convocatòria.
Aquest exercici s'ha de qualificar de 0 a 60 punts i s'han d'obtenir, com a mínim, 30 punts per aprovar-lo. Les respostes correctes tenen una valoració de 2 punts, les incorrectes resten 0,66 punts i les no contestades no penalitzen.
Durant tot el procés selectiu, el tribunal ha de vetlar perquè es respectin els principis d'igualtat, objectivitat i transparència i, per això, ha d'adoptar les mesures oportunes per garantir que els exàmens es corregiran sense conèixer la identitat de les persones adpirants.
A més, el tribunal ha d'adoptar les mesures necessàries per evitar que, durant l'exercici, s'utilitzi qualsevol mitjà, incloent-hi els electrònics, que pugui desvirtuar l'aplicació dels principis d'igualtat, mèrit i capacitat, i per garantir la transparència del procés.
Per accedir a la sala on es faci l'exercici cal presentar el document d'identitat. En qualsevol moment el tribunal pot requerir a les persones aspirants que acreditin la seva identitat.
Si en qualsevol moment del procés selectiu el tribunal té coneixement o dubtes fonamentats que alguna de les persones aspirants no compleix algun dels requisits exigits en la convocatòria, li pot requerir els documents que acreditin que el compleix. Si no queda acreditat, el tribunal, amb l'audiència prèvia de la persona aspirant, ha d'elevar a la Batlia una proposta motivada per excloure-la del procés selectiu, en la qual ha d'informar de les inexactituds o les falsedats consignades per la persona aspirant en la sol·licitud d'admissió en el procés. En aquest cas, mentre no es dicti la resolució corresponent, la persona aspirant pot continuar participant, de manera condicionada, en el procés selectiu.
Les persones aspirants s'han de convocar per a l'exercici en crida única, encara que hagi de dividir-se en diversos torns. Les persones aspirants han d'assistir al torn al qual hagin estat convocats. Queden exclosos de les proves selectives els qui no hi compareguin, excepte en els supòsits de força major degudament acreditats per l'aspirant. En aquests casos el tribunal haurà d'adoptar un acord motivat a aquest efecte.
Si alguna de les persones aspirants no pot fer l'exercici en la data fixada a causa d'un embaràs de risc o de part o una altra causa de força major, degudament acreditats, la seva situació quedarà condicionada a la finalització del procés i a la superació de l'exercici que hagi quedat ajornat, el qual no es podran demorar de manera que es menyspreï el dret de la resta de les persones aspirants a una resolució del procés ajustada a temps raonables, la qual cosa haurà de valorar el tribunal; en tot cas, l'exercici haurà de dur-se a terme abans de la publicació de la llista definitiva de valoració dels mèrits dels aspirants.
La consideració, verificació i apreciació de les incidències que puguin sorgir en el desenvolupament dels exercicis, així com l'adopció de les decisions que es considerin pertinents, corresponen al tribunal.
Un cop acabat l'exercici de l'oposició, el tribunal publicarà en els taulers d'anuncis i a la pàgina web, les qualificacions provisionals dels aspirants amb nom, llinatges i quatre xifres numèriques aleatòries del DNI, i amb indicació de la puntuació obtinguda, desglossada per torns d'accés.
Per efectuar una reclamació o sol·licitar la revisió de l'examen, les persones interessades disposen d'un termini de (3) tres dies hàbils des que es publiquin les qualificacions provisionals.
El tribunal resoldrà les reclamacions i es publicaran les qualificacions definitives dels aspirants.
NOVENA.- FASE DE CONCURS
La puntuació màxima que es pot obtenir en la fase de concurs és de 40 punts. En cap cas la puntuació obtinguda en aquesta fase es pot aplicar per assolir la puntuació mínima de la fase d'oposició.
El tribunal pot requerir a les persones aspirants qualsevol aclariment sobre la documentació presentada. Si no s'atén el requeriment, no s'ha de valorar el mèrit corresponent, ja que el tribunal només ha de valorar o demanar aclariments sobre els mèrits al·legats per les persones aspirants dins el termini establert i en la forma escaient.
Les persones aspirants han d'adjuntar amb la sol·licitud de participació la documentació acreditativa dels mèrits al·legats.
Les persones aspirants han d'al·legar, sota la seva responsabilitat, quins són els mèrits dels quals disposen d'entre els prevists a annex 2.
Els mèrits s'han d'al·legar i acreditar, en referència a la data que finalitzi el termini de presentació d'instàncies. La falsedat en les dades consignades en l'al·legació de mèrits determina l'exclusió del procés i la consideració de no haver-hi participat, a més de les actuacions legals que es derivin per la falsedat en les dades.
Les persones aspirants queden vinculades pels mèrits que al·leguen dins el tràmit telemàtic.
El tribunal conformaran una relació amb les valoracions provisionals dels mèrits al·legats només referent als aspirants que hagin superat la fase oposició. Les valoracions provisionals es publicaran en el tauler d'anuncis i portal de transparència.
Una vegada conclòs el procediment de revisió i baremació, el tribunal aprovarà les valoracions provisionals amb les puntuacions obtingudes pels aspirants, les quals es publicaran per ordre descendent.
Les persones aspirants disposaran d'un termini de (3) tres dies hàbils, comptadors a partir de l'endemà de la publicació de les valoracions provisionals per al·legar les rectificacions que considerin pertinents sobre la valoració provisional de mèrits del concurs.
Un cop resoltes les al·legacions pel Tribunal, es publicaran les valoracions definitives de la fase concurs i de la fase oposició, de forma descendent.
DESENA. RELACIÓ DE PERSONES APROVADES I ORDRE DE CLASSIFICACIÓ DEFINITIVA
Publicats els resultats definitius, en supòsits d'empat es situarà en primer lloc l'aspirant amb major puntuació per antiguitat a l'entitat convocant i en segon lloc la major puntuació obtinguda en la valoració dels mèrits professionals. En el cas de persistir l'empat, es tindrà en compte la major puntuació obtinguda en la valoració de la formació acadèmica. En cas de persistir l'empat es resoldrà per sorteig.
Finalitzada la selecció, el Tribunal elevarà a la Presidència la seva proposta definitiva de contractació dels aspirants que hagin obtingut major qualificació.
A la mateixa acta, el Tribunal també elevarà a la Presidència la seva proposta definitiva de relació de candidats que formaran part de la borsa de treball per ordre descendent de puntuació d'acord amb les qualificacions atorgades en la valoració dels mèrits, amb la finalitat de que la batlia dicti la corresponent resolució de constitució de la borsa de treball.
Abans de procedir a dictar la resolució de contractació del candidat proposats pel Tribunal, es requerirà al mateix que en el termini de tres (3) dies hàbils a comptar des del dia següent a la publicació de l'acta definitiva del Tribunal, presenti la següent documentació relacionada amb els requisits de la base tercera:
En el cas de ser nacional d'un altre Estat, no trobar-se inhabilitat o en situació equivalent ni haver estat sotmès a sanció disciplinària o equivalent que impedeixi, en el seu Estat, en els mateixos termes l'accés a l'ocupació pública.
Les resolucions que es dictin es publicaran al tauler d'anuncis electrònic de l'Ajuntament, en el Portal de Transparència i en el Butlletí Oficial de les Illes Balears (BOIB).
ONZENA. FUNCIONAMENT I VIGÈNCIA DE LA BORSA DE TREBALL
La borsa de treball que es formi resultant d'aquest procés, estarà vigent fins que l'Ajuntament constitueixi una altra de la mateixa categoria professional, s'hagi esgotat o hagin transcorregut més de tres anys des de la seva constitució.
Quan es produeixi la necessitat de contractar personal, les persones aspirants seran requerits segons l'ordre de puntuació mitjançant contacte telefònic durant dos dies seguits amb un màxim de tres intents totals o per una sola vegada a través de correu electrònic del qual es requerirà resposta dins les vint-i-quatre hores posteriors independentment del caràcter hàbil o inhàbil del dia següent de l'enviament del correu. A través de diligencia quedarà constància a l'expedient de que l'aspirant ha rebut la comunicació, o dels requeriments efectuats.
A la persona aspirant se li comunicarà el lloc i el termini en el que sigui precís que es presenti. Si l'aspirant no manifesta la seva conformitat amb la contractació interina en el termini d'un dia hàbil (o en el segon dia hàbil següent a la cridada si es fa en divendres) i la seva disposició a incorporar-se en el termini indicat, s'entendrà que renuncia.
Les persones aspirants que renunciïn de forma expressa o tàcita (conforme al paràgraf anterior) passaran a l'últim lloc de la borsa de treball, excepte en el cas de la concurrència d'alguna de les circumstàncies següents, les quals han de justificar-se documentalment dins del termini de tres (3) dies hàbils:
1. Estar en període d'embaràs, maternitat o paternitat, d'adopció o acolliment permanent o preadoptiu, incloent el període en que sigui procedent la concessió de l'excedència pel cuidat de fills per qualsevol dels supòsits anteriors.
2. Trobar-se en servei actiu en un lloc de treball de qualsevol administració pública.
3. Malaltia o incapacitat temporal.
4. Estar exercint funcions sindicals.
Les persones aspirants que, malgrat haver renunciat, al·leguin i justifiquin alguna de les circumstàncies previstes anteriorment conservaran la posició obtinguda a la borsa. No obstant això, quedaran en la situació de no disponible i no rebran cap oferta més mentre es mantingui la circumstància al·legada. Així mateix, hauran de comunicar per escrit la finalització de la circumstància al·legada, amb la corresponent justificació, en un termini no superior a deu (10) dies hàbils des de la seva finalització per a poder passar a disponible i poder ocupar el lloc ofert en cas de ser seleccionats. La falta de comunicació en el termini determinarà perdre el seu ordre de prelació a la borsa.
L'ordre de cridada als aspirants s'alterarà per donar preferència als qui tinguin una vinculació laboral amb l'Ajuntament, quan es tracti d'una contractació a temps parcial i sempre que els correspongui per major posició en la llista, i que el nou contractació millori el vigent.
Quan es produeixi el cessament de la persona seleccionada en el seu lloc de treball, es reincorporarà a la borsa de treball ocupant el mateix ordre de prelació, tret que sigui per renúncia voluntària.
L'incompliment del deure d'incorporar-se al lloc de treball prèviament acceptat o, una vegada ocupat, la posterior renúncia voluntària, suposarà l'exclusió de la borsa de treball, excepte que aquestes circumstàncies es produïssin per causa de força major.
DOTZENA.- CONTRACTACIÓ DE PERSONES INTERINES/TEMPORALS PER ÚS DE LA BORSA I PRESENTACIÓ DE DOCUMENTS
En el moment de fer ús borsa de treball, l'aspirant al qui es dirigeixi una oferta de treball haurà de presentar per registre a la seu electrònica de l'Ajuntament, dins dels tres (3) dies hàbils següents a l'oferiment del lloc de feina, la documentació següent:
L'aspirant que en el termini fitxat no presenti la documentació, exceptuant en els casos de força major o si es comprova que no compleix els requisits establerts a la base tercera, no podrà ser contractat i seran anul·lades les seves actuacions, sense perjudici de la responsabilitat en que hagi recaigut per falsedat a la seva instància. En el seu lloc es contractarà a la persona que ocupi el lloc següent de la borsa.
TRETZENA.- INCIDÈNCIES
El Tribunal queda autoritzat per resoldre els dubtes que es presentin i prendre els acords necessaris pel bon ordre del procés selectiu en tot el que no estigui previst en aquestes bases.
Tots els actes d'aquesta convocatòria que estiguin sotmesos a informació pública es publicaran al tauler d'anuncis de la seu electrònica de l'Ajuntament i al Portal de Transparència, al marge de la seva publicació en el BOIB quan sigui preceptiva.
La convocatòria, les bases i els actes administratius que derivin d'aquesta i de les actuacions del Tribunal, podran ser impugnats pels interessats en els casos i en la forma establerta per la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques i la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la Jurisdicció Contenciós-administrativa.
CATORZENA.- PREVISIONS EN ORDRE A LA PROTECCIÓ DE DADES DE CARÀCTER PERSONAL
Les persones aspirants donen el seu consentiment al tractament de les dades de caràcter personal que són necessàries per prendre part en la convocatòria i per a la resta de la tramitació del procés selectiu, d'acord amb la normativa vigent i, especialment la Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de protecció de dades personals i garantia dels drets digital.
Contra la present Resolució, que posa fi a la via administrativa, pot interposar-se alternativament o recurs de reposició potestatiu davant el batle, en el termini d'un mes a comptar des del dia següent al de la publicació del present anunci, d'acord amb els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques, o recurs contenciós-administratiu, davant el Jutjat Contenciós- Administratiu de Palma en el termini de dos mesos, a comptar des del dia següent al de la recepció de la presente notificació, de conformitat amb l'article 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, de la Jurisdicció Contenciós-Administrativa. Si s'optàs per interposar el recurs de reposició potestatiu no podrà interposar recurs contenciós-administratiu fins que aquell s'hagi resolt expressament o s'hagi produït la seva desestimació per silenci.
Santa Margalida, a data de la signatura electrònica (9 de maig de 2025)
El batle Joan Monjo Estelrich
ANNEX 1 Temari
1. Constitució espanyola 1978. Estructura i contingut. Principis generals.
2. L'Estatut d'Autonomia de les Illes Balears. La Comunitat Autònoma de les Illes Balears i els seus òrgans de Govern.
3. El Consell Insular de Mallorca i els seus òrgans de Govern.
4. El municipi. L'organització municipal (Batllia, Junta de Govern Local i Ple). Competències.
5. Coneixement del terme municipal de Santa Margalida.
6. Nocions bàsiques de seguretat e Higiene en el treball. Obligacions dels treballadors en matèria de riscos (senyalització, equips de protecció individual, etc.).
7. Condicions de seguretat de les eines manuals i escales de mà. Condicions generals de seguretat de càrrega, descàrrega i transport de materials.
8. Conceptes bàsics d'electricitat. Instal·lacions elèctriques. Transport d'energia elèctrica. Conductors i aïllants. Eines utilitzades en treballs d'electricitat. Tipus d'avaries elèctriques i les seves reparacions.
9. Instal·lacions d'enllumenat públic. Instal·lacions d'enganxament. Instal·lacions interiors.
10. Fontaneria. Conceptes generals. Eines. Canonades i accessoris.
11. Conceptes generals sobre tasques de manobre. Material de construcció. Eines. Ús i manteniment. Principals reparacions.
12. Conceptes generals sobre climatització. Materials a utilitzar. Ús i manteniment.
13. Coneixements bàsics d'obra de paleta. Eines i materials.
14. Coneixements bàsic de jardineria. Eines i productes fitosanitaris. Poda.
ANNEX 2 Valoració de mèrits
El sistema de concurs consisteix a qualificar els mèrits al·legats i acreditats per les persones aspirants, d'acord amb el barem inclòs en aquestes bases. Només es valoraran els mèrits obtinguts fins a la data de publicació de la convocatòria d'aquest procés selectiu en el BOIB.
La puntuació màxima a obtenir en aquesta fase és de 40 punts.
1.- Mèrits professionals (màxim 25 punts)
- Experiència laboral en un lloc de feina de la mateixa categoria (Oficial 1ª) a l'Administració pública amb grup de cotització 08: 0,4 punts per mes treballat.
- Experiència laboral en un lloc de feina de la mateixa categoria (Oficial 1ª) a l'empresa privada amb grup de cotització 08: 0,2 punts per mes treballat.
La forma d'acreditació d'aquest mèrit haurà d'adequar-se a les següents indicacions:
2.- Formació (màxim 12 punts)
2.1. Formació acadèmica (màxim 6 punts):
La puntuació màxima d'aquest apartat és de 6 punts, d'acord amb els criteris següents:
a) Titulació d'FP relacionada amb la branca d'instal·lació i manteniment (només es puntuarà el títol de formació superior):
b) Certificats de professionalitat. Només es valoraran els certificats relacionats amb el lloc de treball que es convoca:
c) Batxiller: 1 punt.
No es valorarà la formació que s'hagi fet servir com a requisit d'accés a la convocatòria.
2.2. Formació complementària (màxim 6 punts):
La puntuació màxima d'aquest apartat és de 6 punts, que s'ha de puntuar de la manera següent:
Es valoraran els cursos de formació i perfeccionament impartits o promoguts per les administracions públiques així com els homologats per l'Institut Nacional d'Administració Pública (INAP), l'Escola Balear d'Administració Pública (EBAP), la Federació d'Entitats Locals de les Illes Balears (FELIB), i els impartits per la Universitat i per les escoles tècniques que estiguin relacionades amb el lloc de treball de la plaça convocada, els impartits per col·legis professionals, les Administracions estatal, autonòmica o local, i pels sindicats. Dites accions formatives es valoraran quan el contingut estigui directament relacionat amb les funcions de la categoria corresponent a la plaça a la qual s'opta. A més, es valoraran les matèries de caràcter transversal (prevenció de riscos laborals, igualtat, violència de gènere, informàtica etc.).
L'assistència a cursos amb un mateix contingut i objectius només es pot valorar una vegada. Només s'ha de valorar el certificat de nivell superior o el certificat que acrediti un nombre superior d'hores.
3.- Coneixements orals i escrits de la llengua catalana (màxim 3 punts)
S'han de valorar els certificats expedits per l'EBAP, els expedits o homologats per la Direcció General de Política Lingüística, els expedits per l'Escola Oficial d'Idiomes i, també, els certificats reconeguts d'acord amb la normativa autonòmica:
a) Nivell B1: 1 punt.
b) Nivell B2 (antic B): 2 punts.
c) Nivell C1 (antic C): 2,5 punts.
d) Nivell C2 (antic D): 3 punts.»
Els successius anuncis d'aquesta convocatòria, quan procedeixin de conformitat amb les bases, es publicaran en el Butlletí Oficial de la Província. Així mateix, es publicaran a la seu electrònica d' aquest Ajuntament [http://ajsantamargalida.sedelectronica.es] i en el Portal de Transparència.
Contra les presents bases, que posen fi a la via administrativa, es pot interposar alternativament o recurs de reposició potestatiu, en el termini d'un mes a comptar des de l'endemà a la publicació del present anuncio, davant Batle d'aquest Ajuntament, de conformitat amb els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions públiques, o recurs contenciós-administratiu, davant el Jutjat del Contenciós-Administratiu de Palma en el termini de dos mesos a comptar des de l'endemà a la publicació del present anuncio, de conformitat amb l'article 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, de la Jurisdicció Contenciós-Administrativa. Si s'optés per interposar el recurs de reposició potestatiu, no podrà interposar recurs contenciós-administratiu fins que aquell sigui resolt expressament o s'hagi produït la seva desestimació per silenci. Tot això sense perjudici de què pugui interposar qualsevol altre recurs que pogués estimar més convenient al seu dret.
Santa Margalida, a data de la signatura electrònica (9 de maig de 2025)
El batle Joan Monjo Estelrich