Torna

Butlletí Oficial de les Illes Balears

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA

CONSELLERIA DE PRESIDÈNCIA I ADMINISTRACIONS PÚBLIQUES

Núm. 321684
Resolució de la consellera de Presidència i Administracions Públiques, a proposta del director general de Funció Pública, per la qual es reclassifica el lloc de treball de secretaria [06136] de l’Ajuntament d’Artà de classe tercera a classe segona i es creen els llocs d’intervenció i de tresoreria

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

El director general de Funció Pública ha formulat la proposta de resolució següent:

Fets

1. El 2 d'abril de 2025 va tenir entrada en el registre de la Conselleria de Presidència i Administracions Públiques (núm. GOIBE235903), un ofici del batle de l'Ajuntament d'Artà de dia 1 d'abril, mitjançant el qual dóna trasllat de l'aprovació de la modificació de la relació de llocs de treball de la Corporació en la sessió plenària de 31 de març de 2025 i sol·licita la reclassificació a segona categoria del lloc de secretaria de la Corporació així com també la creació dels llocs d'Intervenció i de Tresoreria.

2. Juntament amb aquesta sol·licitud es tramet el certificat, signat per la secretària interventora, de l'aprovació per part del ple de 31 de març de 2025 de l'aprovació de la modificació de la Relació de Llocs de Treball per a reclassificar el lloc de la secretaria, reservat a funcionaris amb habilitació de caràcter nacional, de tercera a segona categoria i crear els llocs de la intervenció i la tresoreria.

3. D'acord amb les xifres oficials de població aprovades per l'Institut Nacional d'Estadística la població del municipi d'Artà l'any 2024 era de 8.387 habitants i el pressupost aprovat de la corporació per a l'any 2025 de 16.438.389,00€.

4. Una vegada analitzada la documentació aportada, l'Ajuntament d'Artà acredita suficientment que compleixen les condicions requerides perquè es concedeixi la reclassificació de la secretaria de la corporació i la creació dels llocs de la intervenció i la tresoreria.

5. El Servei de Corporacions Locals va emetre l'informe jurídic corresponent el dia 30 d'abril de 2025.

Fonaments de dret

1. L'article 92 bis. 4 de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les bases del règim local, en la redacció que en fa l'apartat 25 de la Llei 27/2013, de 27 de desembre, de racionalització i sostenibilitat de l'Administració local, disposa que el Govern regularà les especialitats de la creació, classificació i supressió de llocs reservats a funcionaris de l'Administració local amb habilitació de caràcter nacional.

2. L'article 8.1.b) del Reial decret 128/2018 esmentat estableix que els llocs de treball de Secretaria de les entitats locals seran classificats per les comunitats autònomes en classe segona: Secretaries d'Ajuntaments de municipis la població dels quals estigui compresa entre 5.001 i 20.000 habitants, el pressupost del qual superi els 3.000.000 d'euros.

3. L'article 24.2 de del Reial decret 128/2018 estableix que correspon als Secretaris de categoria d'entrada l'exercici dels llocs de treball mencionats a l'article 8.1.b) d'aquest reial decret.

4. D'acord amb l'article 11.1 del Reial decret 128/2018 estableix que en les Entitats Locals la secretaria de les quals estigui classificada en classe primera o segona, existirà un lloc de treball denominat Intervenció, que tindrà atribuïda la responsabilitat administrativa de les funcions enumerades a l'article 4 d'aquest reial decret.

5. D'acord amb l'article 14.1 del Reial decret 128/2018 estableix que en les Corporacions Locals la secretaria de les quals estigui classificada en classe primera o segona, existirà un lloc de treball denominat Tresoreria, al qual correspondrà responsabilitat administrativa de les funcions enumerades a l'article 5 d'aquest reial decret.

6. L'article 27.1.a) del Reial decret 128/2018 configura com a sistema normal de provisió el concurs de mèrits per als llocs de treball reservats a funcionaris d'Administració Local amb habilitació de caràcter nacional.

7. La disposició addicional primera del Reial decret 128/2018 estableix que les modificacions en la classificació o forma de provisió de llocs de treball efectuades d'acord amb aquest Reial decret no afectaran els destins dels que els estiguessin desenvolupant amb caràcter definitiu.

8. L'article 45.1.a) de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, estableix que en tot cas els actes administratius han de ser objecte de publicació, i aquesta té els mateixos efectes que la notificació quan tengui per destinataris una pluralitat indeterminada de persones.

9. L'article 2.2 c) del Decret 16/2023, de 20 de juliol, de la presidenta de les Illes Balears, pel qual el modifica el Decret 12/2023, de 10 de juliol, de la presidenta de les Illes Balears, pel qual s'estableixen les competències i l'estructura orgànica bàsica de les conselleries de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, atribueix l'exercici de la competència en matèria de personal funcionari de l'Administració local amb habilitació de caràcter nacional que presta servei a les corporacions locals a la Conselleria de Presidència i Administracions Públiques, mitjançant la Direcció General de Funció Pública.

Proposta de resolució

Propòs a la consellera de Presidència i Administracions Públiques que dicti una resolució en els termes següents:

1. Reclassificar el lloc de treball de secretaria de l'Ajuntament d'Artà de classe tercera a classe segona, reservat a funcionaris d'Administració local amb habilitació de caràcter nacional de la subescala de secretaria, categoria d'entrada.

2. Crear el lloc de treball d'intervenció de l'Ajuntament d'Artà i classificar-lo de segona classe, reservat a funcionaris d'Administració local amb habilitació de caràcter nacional de la subescala d'intervenció-tresoreria, categoria d'entrada.

3. Crear el lloc de treball de tresoreria de l'Ajuntament d'Artà reservat a funcionaris d'Administració local amb habilitació de caràcter nacional de la subescala d'intervenció tresoreria.

4. Publicar la Resolució que es dicti en el Butlletí Oficial de les Illes Balears i notificar-la a l'Ajuntament d'Artà i al Col·legi de Secretaris, Interventors i Tresorers de l'Administració Local d'aquesta Comunitat Autònoma.

Per tot això, dict la següent

Resolució

Manifestar la conformitat amb la proposta de resolució i dictar-ne resolució en els mateixos termes.

Interposició de recursos

Contra aquesta Resolució, que exhaureix la via administrativa, es pot interposar un recurs potestatiu de reposició davant la consellera de Presidència i Administracions Públiques en el termini d'un mes, comptador des de l'endemà d'haver-ne rebut la notificació, d'acord amb l'article 124 de la Llei 39/2015, d'1

d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i l'article 57 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

També es pot interposar un recurs contenciós administratiu davant el Jutjat Contenciós Administratiu de Palma, en el termini de dos mesos comptadors des de l'endemà d'haver rebut la notificació de la Resolució, d'acord amb l'article 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.

 

Palma, signat electrònicament a dia 7 de maig de 2025

La consellera de Presidència i Administracions Públiques Antònia Maria Estarellas Torrens

El director general proposant Antoni Mesquida Bauzá