Torna

Butlletí Oficial de les Illes Balears

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

AJUNTAMENT DE CIUTADELLA

Núm. 316999
Bases de l'Ajuntament de Ciutadella de Menorca que regulen la convocatòria per a l'atorgament de subvencions a les entitats sense ànim de lucre per a l'any 2025

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Ciutadella de Menorca, Ciutat Educadora, té l'objectiu de promoure la participació de les associacions i entitats sense ànim de lucre presents al municipi; atendre, dins la mesura del possible, les seves necessitats específiques; i, a la vegada, donar suport als programes, als projectes i a les actuacions que fomenten els valors socials, educatius, la defensa dels drets fonamentals de la infància i adolescència, la cultura, l'esport, la conservació del medi ambient; la garantia de la igualtat de gènere i d'oportunitats reals; la salut i el benestar; un entorn urbà amable i accessible; valors i fonaments que formen part de la Carta de Ciutat Educadora i del Projecte de Ciutat de Ciutadella, en benefici de tota la ciutadania i del seu desenvolupament.

El Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de subvencions de la CAIB, va optar per un règim general de concessió d'ajudes o de subvencions orientat, fonamentalment, a satisfer les necessitats de la societat i que, a la vegada, facilités la gestió de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, i protegir els principis d'interès públic, i la gestió eficaç i eficient dels recursos destinats a l'activitat subvencionada.

En el marc de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, s'estableix que, amb caràcter previ a l'atorgament de les subvencions, les administracions públiques han de concretar, en un pla estratègic de subvencions, entre d'altres, els objectius que es pretenen amb la seva aplicació, el termini necessari per a la consecució, els costos previsibles i les fonts de finançament; i s'han de supeditar al compliment dels objectius d'estabilitat pressupostària.

Així, el 8 de maig de 2024, la Junta de Govern de l'Ajuntament de Ciutadella aprovà el Pla estratègic de subvencions municipal per al període 2024, 2025, 2026, que, per tant, esdevé el marc de referència. Açò significa que tot el que no recullin les presents bases, elaborades atenent als principis de publicitat, transparència, concurrència, objectivitat, d'igualtat i de no-discriminació, ha de tenir com a referència el pla esmentat.

Article 1 Finalitat

Per a complir la finalitat de la corporació municipal de visibilitzar i fer valer el teixit associatiu de Ciutadella, d'acord amb les previsions de l'actualització del Pla estratègic de subvencions municipal per a l'exercici de 2025, les presents bases de lliure concurrència regulen el procediment per a atorgar subvencions a les entitats sense ànim de lucre existents al municipi.

Es prioritzaran activitats concretes que contribueixin a una millor i major qualitat de vida de les persones de Ciutadella, i que fomentin l'interès i la utilitat pública i/o social.

Article 2 Objectius de la convocatòria

La convocatòria municipal de subvencions de lliure concurrència té com a objectius generals i prioritaris per a la nostra ciutat educadora:

  1. Millorar la qualitat de vida, la salut integral i el benestar de la ciutadania, i garantir la igualtat d'oportunitats, el bon tracte i la inclusió per a totes les persones, independentment de la seva condició, l'origen, la raça, o la situació especial, i rebutjar així tota manifestació, gest o forma de violència, discriminació i no-inclusió real en tots els àmbits de la societat.
  2. Potenciar l'activitat cultural, l'economia social i l'emprenedoria.
  3. Fomentar els valors de la Ciutat Educadora des de la transversalitat, el multinivell i el treball en xarxa.
  4. Avançar cap a un model de ciutat sostenible i saludable, alineat amb els objectius de desenvolupament sostenible de l'Agenda 2030 (ODS).
  5. Promoure activitats que defensin els drets humans i, en especial, els drets i la protecció a la infància i l'adolescència, i garantir l'accés a la formació i a la capacitació al llarg de tota la vida.
  6. Facilitar i fomentar la participació activa, la implicació i la col·laboració de la ciutadania en la construcció de la ciutat.
 

Article 3 Entitats beneficiàries

En poden ser beneficiàries les persones jurídiques, públiques o privades, sense ànim de lucre, ja siguin entitats, associacions o organismes, legalment constituïdes i que, abans que comenci el termini de presentació d'instàncies, estiguin inscrites als registres públics següents:

1r Depenent de la seva naturalesa: en el Registre d'Associacions de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, el RUSS, el Registre de Fundacions, el Registre d'Entitats Esportives de les Illes Balears, o qualsevol altre registre formal relacionat amb els àmbits d'actuació objecte d'aquesta convocatòria.

2n En el Registre Municipal d'Entitats de l'Ajuntament de Ciutadella. En qualsevol cas, no en poden ser beneficiàries les persones o entitats en les quals concorri alguna de les prohibicions que estableix l'article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.

Article 4 Requisits de les entitats beneficiàries

Poden sol·licitar subvenció les entitats que compleixin els requisits següents:

1. Tenir seu social o delegació permanent i d'actuació al municipi de Ciutadella. També les que, sense tenir el seu domicili en el terme municipal de Ciutadella, hi realitzin les seves activitats o per les quals en resulti directament beneficiada la població de Ciutadella.

2. Treballar per a la promoció de la qualitat de vida de les persones i del seu entorn, en qualsevol de les seves vessants:

  • cultura
  • educació
  • esports
  • igualtat de gènere
  • joventut
  • medi ambient i sostenibilitat
  • participació ciutadana
  • social

3. L'activitat a presentar ha de garantir que es té en compte la perspectiva de gènere, i ha d'explicitar com contribueix a sensibilitzar, fomentar i avançar cap a una societat igualitària en aquest sentit.

4. Disposar dels mitjans materials i personals necessaris per a l'execució de l'activitat objecte de la subvenció.

5. Haver justificat les subvencions que els hagi concedit aquest ajuntament en convocatòries anteriors.

6. Desenvolupar l'activitat que es presenta dins l'exercici 2025.

7. Estar al corrent de les obligacions amb l'Agència Tributària, estatal i autonòmica, i amb la Tresoreria General de la Seguretat Social, tant en la data de presentació de la sol·licitud com en la data de la presentació de la justificació de la subvenció concedida.

8. Estar al corrent de les obligacions tributàries amb l'Ajuntament de Ciutadella.

9. No estar sotmès a cap dels supòsits que determinen la impossibilitat d'obtenir la condició de beneficiària de subvencions públiques, d'acord amb l'article 13.2 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.

10. No haver estat mai objecte de sancions administratives fermes ni de sentències fermes condemnatòries per haver exercit o tolerat pràctiques laborals considerades discriminatòries per raó de sexe o de gènere, en compliment de l'article 11 de la Llei 11/2016, de 28 de juliol, d'igualtat de dones i homes.

Article 5 Finançament, import màxim i compatibilitat amb altres subvencions

En aquesta convocatòria, encara que està oberta a qualsevol iniciativa que atengui els requisits i que respongui als objectius del Pla estratègic de subvencions municipal 2024-2026, les prioritàries per a l'Ajuntament seran les descrites a l'article 2.

L'Ajuntament ha previst 50.000 € als pressupostos per al 2025, a l'aplicació de la partida de Projecte de Ciutat 924.489.00.

Aquesta aportació és compatible amb l'obtenció d'altres subvencions o ajudes per a la mateixa activitat, procedents d'altres administracions públiques o privades, nacionals o internacionals, sempre que l'import de les subvencions no superi, aïlladament o en conjunt, el cost total de l'activitat subvencionada.

Article 6 Sol·licituds

Les sol·licituds s'han de presentar via telemàtica, únicament mitjançant el tràmit específic a aquest efecte, d'acord amb el que disposa la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

Es poden presentar un màxim de tres sol·licituds per a les activitats corresponents.

Les sol·licituds, signades digitalment, s'han d'acompanyar de la documentació preceptiva, i de la informació específica sol·licitada a cada apartat dels annexos I, II i IV. S'ha d'accedir al tràmit des de la seu electrònica de l'Ajuntament de Ciutadella.

ANNEX I SOL·LICITUD. Signada digitalment:

  • Entitat sol·licitant.
  • Representant legal (si escau).
  • Persona de contacte.
  • Declaracions responsables.
  • Compromisos de l'entitat.
  • Autoritzacions.
  • Documentació a presentar.
  • Activitats presentades. 

ANNEX II  FITXA DE L'ACTIVITAT. Signada digitalment:

  • Nom de l'activitat.
  • Identificació de l'entitat.
  • Activitat a realitzar.

ANNEX IV DECLARACIÓ RESPONSABLE DE VERACITAT DE LES DADES BANCÀRIES APORTADES. Signat digitalment:

  • Declarant.
  • Representant (si escau).
  • Dades de l'entitat bancària.

Article 7 Termini de presentació i esmena de les sol·licituds

1. El termini de presentació de sol·licituds comença a partir de l'endemà d'haver-se publicat aquesta convocatòria en el BOIB i finalitza 30 dies naturals després.

2. Si, de la revisió de la sol·licitud i de la documentació aportada, es dedueix que aquesta és incompleta o defectuosa, el servei competent requerirà perquè, en el termini de deu dies, com expressa l'article 26 de la Llei de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú, aporti la documentació necessària o esmeni els defectes observats. En aquest requeriment s'ha d'indicar que, si en el termini establert no s'esmenen les deficiències, es desestimarà la sol·licitud de subvenció, amb la resolució prèvia que s'ha de dictar en els termes que preveu l'article 42 del cos legal esmentat, i l'expedient s'arxivarà d'acord amb l'article 71 del mateix cos legal.

Article 8 Procediment de concessió

El procediment de concessió és el que ve determinat en el Pla estratègic de subvencions municipal 2024, 2025, 2026, aprovat a la Junta de Govern de dia 8 de maig de 2024, que, en l'article quart, diu: «L'Ajuntament concedirà subvencions, així com ho estableix la normativa vigent en matèria de subvencions, mitjançant convocatòria pública en règim de lliure concurrència, o, excepcionalment, de forma nominativa, a favor d'entitats sense afany de lucre que puguin dur a terme els projectes o les activitats o els comportaments que es trobin en la situació que motiva la subvenció».

Article 9 Despeses subvencionables

El finançament de l'activitat presentada no pot superar en cap cas la quantitat màxima que s'estableix a la convocatòria.

Les despeses corrents imputables a la subvenció són:

1. Despeses d'adquisició de materials no inventariables necessaris per a la realització de l'activitat sol·licitada.

2. Despeses per a la difusió de les activitats.

3. Despeses de personal contractat:

  • En el cas de personal extern a l'entitat per al desenvolupament de l'activitat, es pot imputar el 100% de la quantitat subvencionable.
  • En el cas de personal propi de l'entitat per al desenvolupament de l'activitat, es pot imputar fins a un 20% màxim de la quantitat sol·licitada.

4. Despeses generades de la contractació de serveis per a l'execució de l'activitat (producció, sonorització, il·luminació, edició, disseny gràfic, disseny de continguts. dominis informàtics, música, audiovisuals, publicacions, webs…).

5. Despeses de desplaçaments i/o dietes de persones expertes, especialistes i/o professorat de fora de Menorca per a realitzar l'activitat. L'Ajuntament podrà establir un màxim de dieta, de persona i dia.

6. Quan l'import de l'activitat subvencionable superi les quanties establertes a la Llei 09/2017, de 8 de novembre, de contractes del sector públic per al contracte menor (15.000 €), el beneficiari haurà de sol·licitar, com a mínim, tres ofertes de diferents proveïdors, a excepció que al mercat no hi hagi un nombre suficient d'entitats o empreses que ho realitzin, prestin o subministrin.

7. Despeses generades de serveis subcontractats, fins a un màxim del 100%. Queda fora d'aquest concepte la contractació de les despeses en què hagi d'incórrer el beneficiari per a la realització per si mateix de l'activitat subvencionada, segons l'article 29 de la Llei general de subvencions.

Qualsevol altra despesa diferent a les anteriors descrites no seran objecte d'aquesta convocatòria de subvencions de lliure concurrència.

Article 10 Criteris objectius per a l'atorgament de les subvencions d'actuació del 2025

Les presents bases regulen el procediment per a l'atorgament de subvencions a les entitats sense ànim de lucre que desenvolupen activitats amb objectius generals, com el bé comú, la millora de la qualitat de vida de la ciutadania de Ciutadella, i la conservació i cura del seu entorn, entre els altres descrits en apartats anteriors.

Els criteris de valoració generals que s'apliquen per a valorar i puntuar les sol·licituds que compleixen els requisits són els que es detallen a continuació:

1. Es puntuarà amb un màxim de 100 punts cada activitat, i la puntuació mínima per a poder obtenir subvenció serà de 35 punts.

2. S'estableix la baremació següent:

El valor total serà el resultat de la suma dels apartats següents:

ANNEX II. FITXA DE L'ACTIVITAT Activitat objecte de subvenció (màxim: 100 punts)

A. Necessitat, problemàtica, demanda social, oportunitat... a la qual vol respondre l'activitat (màxim: 15 punts)

B. Activitat a executar: (màxim: 80 punts)

  • Breu descripció (indicant-ne els destinataris).
  • Objectiu general.
  • Objectius específics.
  • Recursos humans necessaris: contractats i/o voluntariat.
  • Recursos materials necessaris.
  • Impacte de com l'activitat promou la igualtat de gènere.
  • Coordinació amb altres serveis per a realitzar l'activitat.
  • Previsió econòmica.

C. Alineació del projecte amb els objectius de desenvolupament sostenible (ODS) de l'Agenda 2030 relacionats amb el projecte (màxim: 5 punts)

Per a consultar els ODS: (https://www.agenda2030.gob.es/objetivos/home.htm)

3. El procediment consisteix a sumar el nombre de punts obtinguts per a cada activitat i dividir l'import total del crèdit assignat a aquesta convocatòria, 50.000 €, entre el nombre total de punts, a fi d'obtenir el valor de cada punt en euros.

4. L'import que es concedeixi a cada activitat subvencionada es determinarà en relació amb els punts obtinguts en la valoració, en aplicar el previst a l'apartat anterior.

5. L'import de la subvenció atorgada no podrà ser superior a la quantia sol·licitada.

6. Es concedirà un màxim per activitat de 1.000 €; sent 3.000 € el màxim total per entitat. En conseqüència, les activitats presentades s'han d'ajustar a aquests límits, i queden fora de valoració els projectes generals de l'entitat.

Article 11 Procediment i òrgans competents per a la concessió

1. L'expedient general s'inicia mitjançant l'aprovació d'aquesta convocatòria 2025, des del Servei de Participació Ciutadana. El mateix servei obrirà un expedient específic per a cada entitat sol·licitant de subvenció.

2. La instrucció de l'expedient de cada sol·licitud correspon a cada servei municipal, personal tècnic i administratiu adscrit, en relació amb l'especificitat de l'àmbit d'actuació de cada sol·licitud, el qual realitzarà d'ofici totes les actuacions necessàries per al coneixement i la comprovació de les dades en virtut de les quals es dictarà resolució sobre la concessió dels ajuts.Correspon al Servei d'Intervenció Municipal la fiscalització d'aquestes. Es podrà crear una comissió tècnica d'avaluació, si escau, que informi sobre la coherència del conjunt de les subvencions municipals a concedir.

3. Totes les sol·licituds presentades dins el termini establert en la convocatòria se sotmetran a l'examen de cada un dels serveis relacionats.

4. Una vegada examinades les sol·licituds, cada servei municipal competent relacionat amb els continguts de les activitats emetrà el seu informe tècnic. D'aquests informes parcials, el Servei Municipal de Participació Ciutadana tramitarà la proposta conjunta de resolució que elevarà a la Junta de Govern, la qual dictarà sobre la concessió o denegació de l'ajut i la quantia que se subvenciona.

5. La resolució de cada expedient d'atorgament de subvencions ha de ser expressa i motivada, i ha de fixar, amb caràcter definitiu, la quantia específica de cada una de les subvencions concedides.

6. El termini màxim per a dictar i notificar la resolució expressa de concessió de subvenció és de tres mesos comptats a partir de la finalització del termini de presentació de sol·licituds. El silenci administratiu té caràcter desestimatori.

7. La resolució de l'expedient de concessió o denegació s'ha de notificar individualment a les entitats per part del servei que ha valorat la sol·licitud.

Article 12 Comissió Avaluadora

1. Per tal d'aconseguir els objectius generals de l'Ajuntament en matèria de subvencions, si es considera necessari, es podrà convocar una comissió tècnica que informi sobre la coherència del conjunt de les subvencions a concedir, atenent a la Llei general de subvencions i al Pla estratègic de subvencions municipal. En aquest cas, la Comissió elaborarà un informe tècnic que s'elevarà a la Junta de Govern.

2. La Comissió Avaluadora estaria formada per personal tècnic dels diferents serveis municipals relacionats amb les sol·licituds rebudes en aquesta convocatòria.

Article 13 Obligacions de les entitats beneficiàries

Les entitats beneficiàries dels ajuts estan obligades a:

  1. Comunicar a l'Ajuntament l'acceptació de la subvenció en els termes en què aquesta es concedeixi. Per defecte, la subvenció s'entendrà acceptada tàcitament un cop transcorreguts quinze dies hàbils d'ençà que l'entitat beneficiària hagi rebut la notificació de la concessió.

  2. Executar l'activitat objecte de la subvenció dins l'exercici 2025, i complir tots els requisits i les condicions que determinen la concessió de la subvenció al llarg d'aquest.

  3. Proporcionar, sobre l'activitat subvencionada, la informació que li requereixi l'Ajuntament de Ciutadella.

  4. Sotmetre's a les actuacions de comprovació que efectuïn l'Ajuntament de Ciutadella i la resta d'organismes competents per a la fiscalització dels comptes públics, així com altres de comprovació i control financer que puguin realitzar els òrgans de control competents, i aportar tota la informació que els sigui requerida en l'exercici de les actuacions anteriors que no figurin als arxius municipals.

  5. Comunicar a l'Ajuntament de Ciutadella la sol·licitud i l'obtenció de subvencions per a la mateixa activitat.

  6. Fer constar, de manera expressa, el suport de l'Ajuntament de Ciutadella en la realització de les activitats subvencionades amb la incorporació els logotips de l'Ajuntament (el genèric, el de Ciutat Educadora, el de Ciutadella Sostenible i el dels ODS -objectius de desenvolupament sostenible-). Es poden descarregar al web de l'Ajuntament de Ciutadella de Menorca.

  7. Sol·licitar l'autorització prèvia i expressa de l'Ajuntament per a fer qualsevol modificació substancial de les actuacions objecte d'ajuda que puguin derivar retards en l'execució. Les sol·licituds de modificació han de ser motivades, s'han de formular immediatament a l'aparició de les circumstàncies que la justifiquin i han d'especificar les repercussions pressupostàries que impliquin.

  8. Conservar els documents justificatius de l'aplicació dels fons rebuts, inclosos els documents electrònics, mentre puguin ser objecte de les actuacions de comprovació i control.

Article 14 Justificació de les subvencions

1. Les justificacions s'han de presentar via telemàtica, únicament mitjançant el tràmit específic a aquest efecte, d'acord amb el que disposa la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

2. La justificació, signada digitalment, s'ha d'acompanyar de la documentació preceptiva, i de la informació específica sol·licitada a cada apartat de l'annex III. S'ha d'accedir al tràmit des de la seu electrònica de l'Ajuntament de Ciutadella.

ANNEX III MEMÒRIA i JUSTIFICACIÓ DE L'ACTIVITAT. Signada digitalment:

  • Dades de l'entitat sol·licitant.
  • Nom de l'activitat.
  • Memòria tècnica de l'activitat.
  • Taula de relació de despeses.
  • Declaracions responsables.

3. La memòria justificativa s'ha d'acompanyar de la documentació següent, pel mateix ordre que s'ha introduït al quadre de l'Annex III:

  • Factures formals, en un únic document foliat en format PDF, a nom de l'entitat que hagi generat l'activitat presentada objecte de subvenció. No s'admetran tiquets de caixa com a factura.
  • Taula de relació de despeses en PDF signat digitalment
  • Justificants de pagament de les factures i /o pagaments efectuats per a aquesta activitat.
  • Nòmines de personal, relacionades amb l'activitat subvencionada.
  • Justificants de les despeses de les cotitzacions de la Seguretat Social i de les retencions d'IRPF o els certificats d'estar al corrent de pagaments, actualitzats en la data de la presentació de la documentació, en el cas que no s'hagi autoritzat prèviament a la sol·licitud a l'Ajuntament per a fer les comprovacions.
  • Declaració responsable d'altres ingressos o de subvencions obtingudes per a la mateixa activitat.

4. Una vegada examinada la documentació justificativa de cada activitat subvencionada, el servei municipal competent emetrà el seu informe tècnic i, amb el previ informe d'Intervenció, n'elevarà la proposta de resolució a la Junta de Govern per a l'aprovació de l'abonament de la quantitat corresponent.

5. Les despeses subvencionables hauran de respondre a l'activitat subvencionada i hauran de tenir data màxima de 31 de desembre de 2025. Aquestes hauran d'estar pagades amb anterioritat a la data de finalització del període de justificació.

6. Les entitats beneficiàries queden obligades a justificar les despeses efectuades amb càrrec a la subvenció concedida com a data màxima de presentació el 28 de febrer de 2026 inclusivament. En cas que la documentació sigui incompleta o incorrecta, se sol·licitarà a l'entitat que presenti les modificacions oportunes en el termini improrrogable de deu dies hàbils.

7. En tot cas el cost de les despeses justificades s'haurà d'ajustar als preus habituals del mercat, i, en cas contrari, no es tindran en compte en el global de la justificació presentada.

8. L'IVA dels justificants o de les factures quedarà exclòs de la subvenció si el beneficiari no és un consumidor final i se'l pot deduir. Les entitats beneficiàries de les subvencions hauran de justificar documentalment la destinació de l'import, dins el termini previst a la convocatòria o l'indicat en la resolució de la concessió.

9. Si l'import justificat respecte a la quantitat sol·licitada és inferior es reduirà proporcionalment.

10. Per a les subvencions en les quals el pagament estigui condicionat a la justificació de la despesa, la manca d'aquesta comportarà la revocació automàtica de la concessió.

Article 15 Reconeixement de l'obligació de pagament

Es reconeixerà l'obligació i s'ordenarà el pagament de l'ajut mitjançant un acord de la Junta de Govern quan la Intervenció Municipal hagi examinat la justificació de l'activitat.

Article 16 Revocació i reintegrament

Les subvencions de caràcter públic no poden suposar, en cap cas, lucre; per açò, l'obtenció concurrent d'altres subvencions -aïlladament o conjuntament- o altres ingressos, de l'Ajuntament, d'altres administracions públiques, d'altres ens públics privats o de particulars, que superi el cost de l'activitat desenvolupada, podrà determinar la reducció de la subvenció municipal o el reintegrament del seu import.

Qualsevol alteració de les condicions tingudes en compte per a la concessió de la subvenció i, en tot cas, l'obtenció concurrent de subvencions o d'ajuts atorgats per altres administracions, persones o ens públics o privats, no notificades amb anterioritat, podrà donar lloc a la modificació de la resolució de concessió.

L'Ajuntament procedirà a tramitar el reintegrament de les quanties que corresponguin, d'acord amb l'establert a la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, en els supòsits següents:

  1. Incompliment de la finalitat per la qual la subvenció va ser concedida.

  2. Obtenció de la subvenció sense tenir les condicions requerides, per causes imputables a l'entitat beneficiària.

  3. Incompliment de l'obligació de justificar el destí dels fons percebuts.

  4. Concurrència de subvencions, llevat de compatibilitat amb aquestes.

  5. Modificació o incompliment de les condicions tingudes en compte per a la concessió.

  6. Obstrucció o negativa en l'obligació de sotmetre's a les actuacions de comprovació indicades a les presents bases.

La resolució del reintegrament de la subvenció serà adoptada per la Junta de Govern, amb la prèvia instrucció de l'expedient corresponent d'acord amb la legislació general aplicable. Pel que fa a la revocació i al reintegrament de les subvencions, és d'aplicació el que disposa la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions i la resta de la normativa que li sigui aplicable.

Article 17 Infraccions i sancions

  1. El règim d'infraccions i de sancions administratives aplicables és el que estableix el Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, del text refós de la Llei de subvencions.

  2. L'òrgan competent per imposar les sancions que es derivin d'infraccions de l'establert en aquestes bases i de la normativa aplicable en matèria de subvencions és l'Alcaldia de l'Ajuntament de Ciutadella de Menorca.

Article 18 Altres disposicions Normativa general aplicable

En tot el que no preveuen expressament aquestes bases regeixen les disposicions que siguin aplicables a l'Ajuntament de Ciutadella en matèria de subvencions, especialment les contingudes en les normes següents:

  • Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.
  • Reglament general de subvencions 887/2006, aprovat el 21 de juliol.
  • Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.
  • Pla estratègic de subvencions de l'Ajuntament de Ciutadella aprovat per la Junta de Govern, dia 8 de maig de 2024, per al període 2024, 2025 i 2026.
  • Pressupost general de l'Ajuntament de Ciutadella corresponent a l'exercici 2025.
  • Aprovació de l'actualització del Pla estratègic de subvencions de l'Ajuntament de Ciutadella, per a l'exercici 2025, aprovat per Junta de Govern el 9 d'abril de 2025.

Es pot accedir als tràmits d'aquesta convocatòria des de la seu electrònica de l'Ajuntament de Ciutadella www.ajciutadella.org.

 

Signat electrònicament el 24 d'abril de 2025

L'alcalde Llorenç Ferrer Monjo