Torna

Butlletí Oficial de les Illes Balears

Secció V. Anuncis

Subsecció segona. Altres anuncis oficials

AJUNTAMENT DE SANTA EULÀRIA DES RIU

Núm. 304460
Extracte de l'acord de junta de govern local de L'ajuntament de Santa Eulària Des Riu de data 24 d’abril de 2025, pel qual s'aprova la convocatòria d’ajudes per a centres educatius públics i associacions de famílies d’alumnes (AFA) del municipi de Santa Eulària Des Riu per a la realització d’activitats culturals, esportives i/o mediambientals durant el curs 2024/2025

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

BDNS (Identif.): 829654

De conformitat amb el que preveuen els articles 17.3.by 20.8.a de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, es publica l'extracte de la convocatòria el text complet es pot consultar a la Base de Dades Nacional de Subvencions

(https://www.infosubvenciones.es/bdnstrans/GE/es/convocatoria/829654)

Primer. Beneficiaris

Seran beneficiaris d'aquestes ajudes els col·legis públics, instituts d'educació secundària, centres integrats de formació professional (CIFP), escoletes de gestió pública i associacions de famílies d'alumnes (AFA) de tots els centres esmentats, legalment constituïts i que reuneixin els requisits següents:

  • Que el col·legi, institut d'educació secundària, centres integrats de formació professional (CIFP) o escoleta sigui de gestió pública.
  • Que el col·legi, institut d'educació secundària, centre integrat de formació professional (CIFP) o escoleta estigui situat al terme municipal de Santa Eulària des Riu. En el cas de les AFA, aquest requisit és que siguin dels centres públics situats en el terme municipal de Santa Eulària des Riu.
  • Que hagin realitzat o realitzin activitats culturals, esportives i/o mediambientals durant el curs 2024/2025. Seran subvencionables només les activitats realitzades entre l'1 de setembre de 2024 i el 30 de juny de 2025.
  • Estar al corrent de les seues obligacions tributàries i de la Seguretat Social. D'acord amb l'article 24.4 del Reial decret 887/06, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el Reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, pel fet de tractar-se d'una subvenció de quantia a atorgar a cada beneficiari no superior a 3.000 euros, la presentació de declaració responsable substituirà a la presentació dels certificats sobre el compliment de les obligacions tributàries i amb la Seguretat Social. El sol·licitant haurà de presentar el corresponent annex 2 degudament emplenat i signat.
  • No trobar-se sotmès a cap dels supòsits de prohibició per a ser beneficiari de subvencions, establerts en l'article 10 del Text refós de la Llei de subvencions de les Illes Balears, aprovat pel Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, i en l'article 13 de la Llei 38/2003 general de subvencions.
  • No tenir deutes amb l'Ajuntament de Santa Eulària des Riu.
  • En el cas de les AFA, estar inscrit en el Registre Municipal d'Associacions de l'Ajuntament de Santa Eulària des Riu amb anterioritat a la finalització del termini de presentació de sol·licitud.
  • Acreditar que les seues activitats beneficien els ciutadans del nostre municipi.
  • En compliment de l'article 11 de la Llei 11/2016, de 28 de juliol, d'igualtat de dones i homes, no estar sancionades o condemnades en els últims tres anys per haver exercit o tolerat pràctiques laborals considerades discriminatòries per raó de sexe o de gènere, sancionades per resolució administrativa ferma o condemnades per sentència judicial ferma. A aquest efecte, les entitats sol·licitants presentaran el model annex 2, aprovat per a aquesta convocatòria.

Segon. Objecte de la convocatòria

L'objecte de la convocatòria és fomentar les activitats culturals, esportives i/o mediambientals durant el curs 2024-2025 als centres educatius públics i associacions de famílies d'alumnes (AFA) situats en el municipi de Santa Eulària des Riu.

Tercer. Bases reguladores

Les bases reguladores de la concessió d'aquestes subvencions estan contingudes en les bases d'execució del pressupost i els pressupostos municipals de l'exercici 2025, aprovats inicialment pel Ple de la corporació en sessió ordinària celebrada en data 31 d'octubre de 2024 i publicada l'aprovació definitiva en el Butlletí Oficial de les illes Balears núm. 157 del 03/12/2024..

 

Quart. Dotació pressupostària

1.- Per a les ajudes objecte d'aquesta convocatòria es destinarà la quantitat màxima de 32.000,00, amb càrrec a les partides 3231-48013 per un import màxim de 25.000,00 € i 3241-48013 per un import màxim de 7.000,00 € dels pressupostos locals de 2025. Aquesta convocatòria té les següents línies d'actuació i dotació pressupostària:

  • Línia 1. Col·legis públics, instituts d'educació secundària i centres integrats de formació professional (CIFP) situats al terme municipal de Santa Eulària des Riu amb un import total de 25.000,00 €. L'import màxim d'ajuda serà de 3.000 euros per sol·licitant.
  • Línia 2. Escoletes i AFA de col·legis públics, instituts d'educació secundària o escoletes de gestió pública situats al terme municipal de Santa Eulària des Riu amb un import total de 7.000,00 €. L'import màxim d'ajuda serà de 500 euros per sol·licitant.

2.- En el cas que no es cobreixi la demanda d'una de las dos línies de l'ajuda, es podrà traslladar l'import no consumit a l'altra, si fos necessari.

Cinquè. Terminis i lloc de presentació de les sol·licituds

1.- El termini per a la presentació de les sol·licituds serà de 20 dies hàbils a partir de l'endemà de la data de publicació en el Butlletí Oficial de les illes Balears (BOIB) de l'extracte de la convocatòria.

2.- Les sol·licituds es presentaran al Registre Telemàtic de l'Ajuntament de Santa Eulària des Riu, situat a la pàgina web www.santaeulariadesriu.com, en virtut del que estableix  l'article 14 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques. El sol·licitant haurà de presentar la seua sol·licitud mitjançant el certificat electrònic de representant de persona jurídica a nom del centre o AFA.

Sisè. Sol·licitud i documentació necessària

1.- Les sol·licituds es formularan mitjançant la presentació del model annex 1 degudament emplenat i signat per mitjans electrònics, al costat de la documentació següent:

a. Annex 2. Declaració responsable.

b. Certificat o altre document bancari en el qual s'identifiqui el número de compte en el qual es pagarà l'import íntegre de la subvenció. Ha de ser un compte bancari en el qual el centre o AFA siguin titulars i el mateix compte identificat en l'annex 1.

En el cas que el sol·licitant sigui un col·legi públic, institut d'educació secundària o centre integrat de formació professional (CIFP), ha de presentar, a més, la documentació següent:

a. Certificat emès pel centre en el qual figurin el nombre total de grups-classe que pertanyen al centre separats en grups-classe d'educació obligatòria (de 1r a 6è de Primària i de 1r a 4t d'ESO) i grups-classe d'educació no obligatòria, en relació al curs 2024/2025.

b. Si és el cas, factures de despesa realitzada en el terme municipal de Santa Eulària des Riu (article 10.1.2. de la convocatòria)

2.- L'Ajuntament de Santa Eulària des Riu podrà requerir en qualsevol moment de la tramitació de la sol·licitud els documents que consideri necessaris a fi de garantir la correcta adjudicació de l'ajuda segons els criteris d'avaluació establerts.

 

Santa Eulària des Riu, signat digitalment (30 d'abril de 2025)

L'alcaldessa (Maria del Carmen Ferrer Torres)