Secció V. Anuncis
Subsecció segona. Altres anuncis oficials
AJUNTAMENT DE SANTA EULÀRIA DES RIU
Núm. 304427
Extracte de l'acord de Junta de Govern Local de l'Ajuntament de Santa Eulària des Riu de data 24 de abril de 2025, pel qual s'aprova la convocatòria per a la concessió de subvencions per a entitats de cultura popular i tradicional d’Eivissa sense ànim de lucre per a l’any 2025
Versió PDF
BDNS (Identif.): 89721
De conformitat amb el que preveuen els articles 17.3.by 20.8.a de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, es publica l'extracte de la convocatòria el text complet es pot consultar a la Base de Dades Nacional de Subvencions
(https://www.infosubvenciones.es/bdnstrans/GE/es/convocatoria/829721)
Primer. Entitats beneficiàries
Podran ser beneficiàries d'aquestes subvencions les persones jurídiques que hagin de realitzar les activitats que fonamenta el seu atorgament i reuneixin els requisits següents:
- Tenir el seu domicili social al municipi de Santa Eulària des Riu.
- Estar al corrent de les seues obligacions tributàries enfront de la Seguretat Social.
- No tenir deutes amb l'Ajuntament de Santa Eulària des Riu.
- No trobar-se sotmeses a cap dels supòsits de prohibició per ser beneficiari de subvencions establerts en l'article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions. De conformitat amb el que estableix l'article 26 del Reial decret 887/2006 de 21 de juliol, pel qual s'aprova el Reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, s'acreditarà no estar incurs en cap de les prohibicions previstes en l'article 13 de la LGS, mitjançant la presentació de declaració responsable davant l'òrgan que concedeix la subvenció, segons el model de declaració responsable de l'annex 1, aprovat per a aquesta convocatòria.
- Estar inscrites en el Registre Municipal d'Associacions de l'Ajuntament de Santa Eulària des Riu amb anterioritat a la finalització del termini de presentació d'instàncies.
- En compliment de l'article 11 de la Llei 11/2016, de 28 de juliol, d'igualtat de dones i homes, no estar sancionades o condemnades en els últims tres anys per haver exercit o tolerat pràctiques laborals considerades discriminatòries per raó de sexe o de gènere, sancionades per resolució administrativa ferma o condemnades per sentència judicial ferma. A aquest efecte, les entitats sol·licitants presentaran el model Annex 1. Declaració responsable, aprovada per aquesta convocatòria.
Segon. Objecte
L'objecte d'aquesta convocatòria és donar suport a les activitats de les entitats de cultura popular i tradicional sense ànim de lucre de Santa Eulària des Riu, i que estiguin degudament inscrites en el Registre Municipal d'Associacions durant l'any 2025.
Tercer. Bases reguladores
Les bases reguladores de la concessió d'aquestes subvencions estan contingudes en les bases d'execució del pressupost i els pressupostos municipals de l'exercici 2025, aprovats inicialment pel Ple de la corporació en sessió ordinària celebrada en data 31 d'octubre de 2024 i publicada l'aprovació definitiva en el Butlletí Oficial de les Illes Balears n. 157 del 03/12/2024.
Quart. Consignació pressupostària
L'import màxim que es destinarà a aquestes subvencions serà d'un import màxim de 55.000,00 euros amb càrrec a la partida 3341-48009, a nivell de vinculació jurídica, de l'exercici pressupostari de l'any 2025. L'òrgan competent per a l'atorgament de les subvencions podrà optar per no esgotar el pressupost total previst.
La subvenció a concedir a cada associació es determina dividint l'import total de la convocatòria entre la suma total dels punts obtinguts per totes les associacions presentades que compleixin els requisits, la qual cosa determinarà el valor del punt. Aquest import es multiplicarà pels punts aconseguits per l'associació donant lloc a l'import subvencionat.
Cinquè. Terminis i lloc de presentació de les sol·licituds
El termini per a la presentació de les sol·licituds serà de 20 dies naturals a partir de l'endemà de la data de publicació en el Butlletí Oficial de les Illes Balears (BOIB) de l'extracte de la convocatòria.
Les sol·licituds, acompanyades de la documentació exigida en el punt 9 de la present, s'han de presentar en el Registre General d'Entrada de l'Ajuntament de Santa Eulària des Riu.
Sisè. Sol·licitud i documentació necessària
Les sol·licituds es formularan mitjançant un model de sol·licitud d'ajuda econòmica (instància general de l'Ajuntament) i memòria del projecte, adjuntant la documentació següent:
1. Annex 1 – Declaració responsable degudament emplenat i signat per mitjans electrònics..
2. Annex 2 – Declaració responsable de les subvencions obtingudes per a la mateixa finalitat i compromís de comunicar a l'entitat local les que s'obtinguin en el futur, degudament emplenat i signat per mitjans electrònics.
3. Annex 3. Autorització per a sol·licitar certificats tributaris i de Seguretat Social. En el cas que no autoritzi l'Ajuntament de Santa Eulària des Riu a sol·licitar en nom de l'associació els certificats de trobar-se al corrent de pagament amb l'Agència Tributària i davant la Seguretat Social, l'associació haurà d'aportar-los obligatòriament.
4. Fotocòpia del DNI/NIE del representant de l'associació i NIF de l'entitat que representa.
5. Certificat o altre document bancari on s'identifiqui el número de compte en el qual es pagarà l'import íntegre de la subvenció. Ha de ser un compte bancari en la qual l'associació sigui titular.
6. Programació per a l'any 2025 que inclogui els projectes i les activitats a realitzar per a les quals se sol·licita la subvenció amb indicació del pressupost de despeses i ingressos previst per a executar-les, desglossat per a cada una de les activitats.
7. Com a justificació de les activitats descrites en el punto 9.1 d'aquestes bases, es presentarà carta d'invitació de l'entitat organitzadora i publicitat, si n'hi ha, de l'esdeveniment. En el cas de les activitats promogudes directament per l‘Ajuntament s'adjuntarà d'ofici a la sol·licitud la justificació necessària.
8. Com a justificació del punto 9.2. d'aquestes bases s'aportarà el llistat d'alumnes dels cursos organitzats.
9. Com a justificació del punto 9.3. d'aquestes bases s'aportarà la documentació següent:
a) Invitació oficial del festival o de l'entitat organitzadora.
b) Fotocòpia del DNI de tots els membres de l'entitat que s'hagin desplaçat.
c) Programa del festival que inclogui les actuacions de l'entitat peticionària.
d) Factures originals dels bitllets de les persones desplaçades (balladors y balladores, sonadors i dos directius) o, en el cas que el viatge no s'hagi realitzat a l'hora de presentar les sol·licituds, es podran presentar pressupostos oficials, obligant al sol·licitant, a l'hora de presentar la justificació econòmica, a presentar les factures originals i tota la documentació que requereixi el compte justificatiu.
e) Retalls de premsa amb noticies, si n'hi ha, sobre la participació de l'entitat en el festival o esdeveniment.
10. Com a justificació de l'apartat “9.2.f) Adquisició de utensilis mobles, ferramentes específiques per al treball de taller artesanal” presentaran les factures del material adquirit juntament amb el seu justificant de pagament.
11. Com a justificació de l'apartat 9.2.h) factures justificatives o pressupostos oficials en el cas que no s'hagi realitzat a l'hora de presentar les sol·licituds, obligant al sol·licitant, a l'hora de presentar la justificació econòmica, a presentar les factures originals i tota la documentació que requereixi el compte justificatiu.
L'Ajuntament pot sol·licitar, a més, tota la documentació complementària que consideri necessària per avaluar correctament la sol·licitud.
Signat digitalment en Santa Eulària des Riu (30 d'abril de 2025)
L'alcaldessa María del Carmen Ferrer Torres