Secció III. Altres disposicions i actes administratius
AJUNTAMENT DES MERCADAL
Núm. 302625
Resolució de Batlia núm. 504 del dia 16 d’abril de 2025, sobre el canvi de les delegacions dels serveis i matèries dels regidors de l'Ajuntament des Mercadal
Versió PDF
Des de la Batlia de l'Ajuntament des Mercadal, dia 16 d'abril de 2025, s'ha dictat la resolució de batlia núm. 504 sobre les delegacions dels serveis i matèries dels regidors, que diu:
“Un cop celebrades les Eleccions Locals, convocades mitjançant Reial Decret 207/2023, de 3 d'abril, pel qual es convoquen eleccions locals pel 28 de maig 2023, i constituït el nou ajuntament el dia 17 de juny de 2023, amb l'objecte de dotar d'una major celeritat i eficàcia a l'actuació municipal, d'acord amb la legislació vigent, aquesta Alcaldia considera necessari, en ús de les facultats que li confereixen els articles 21.3 i 23.4 de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, Reguladora de les Bases del Règim Local, procedir a l'establiment d'un nou règim de delegacions de serveis i matèries de caràcter general i específica, en favor de diferents Regidors i Regidores.
Segons Decret número 2023/PRE/000683 de 4 de juliol de 2023 es va resoldre per part d'aquesta batlia unes delegacions que en aquest moment i per qüestions d'ordre organitzatiu i en virtut a la capacitat autoorganitzativa del Batle es pretenen modificar.
Atès que els canvis proposats afecten a la majoria de delegacions establertes anteriorment, i que existeix el decret número 2025/PRE/0000496 que revoca íntegrament les delegacions de la Regidora Jessica Hidalgo Garcia, es procedirà a aprovar un nou decret amb totes les delegacions, deixant sense efecte per tant el decret número 2023/PRE/000683.
Fen ús de les facultats que m'han estat conferides,
RESOLC:
PRIMER.- Efectuar a favor dels membres de la Junta de Govern Local i els regidors i regidores que formen part de l'equip de govern que a continuació es relacionen, una delegació general d'atribucions de gestió dels assumptes de les seves respectives regidories d'actuació, d'acord amb la definició funcional i amb els camps d'actuació que, a títol merament enunciatiu, es recullen respecte de cada regidoria en els punts següents:
Al regidor Sr. Cristóbal Pons Sintes les matèries i serveis següents:
A la regidora Sra. Helena Vílchez Pons les matèries i serveis següents:
Al regidor Sr. Carlos Rotger Roca les matèries i serveis següents:
A la regidora Sra. Núria Febrer Juan les matèries i serveis següents:
A la regidora Sra. Nerea Nevado Muñoz les matèries i serveis següents:
Al regidor Sr. Ricardo Riera Pons les matèries i serveis següents:
La delegació general a favor dels esmentats Regidors i Regidores a la que abans s'ha fet referència, comportarà, tant la facultat de direcció de la regidoria corresponent, com la seva gestió, fins i tot la firma de quants documents de tràmit, si escau, incloses les propostes de resolució que siguin necessàries per l'execució de l'esmentada delegació, sempre que sent potestat d'aquesta Alcaldia, no es trobin inclosos com a competències indelegables a l'article 21.3 de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, Reguladora de les Bases del Règim Local, i altra legislació concordant, ni estiguin delegades a favor de la Junta de Govern Local o d'altres Regidors o Regidores, ni atribuïdes excepcionalment a altres regidories per aquest Decret.
A efectes de delimitació de l'àmbit d'actuació de cadascuna d'aquestes Regidories, correspondran a aquestes els camps d'actuació, les matèries i següents:
Per tots els Regidors i Regidores delegats generals:
a) Els actes de direcció, coordinació, impuls, gestió i resolució, si és el cas, corresponents als serveis inclosos en la seva regidoria
b) Impuls, coordinació i gestió relacionades amb les regidories
c) Direcció superior de caràcter funcional (exclusiva o compartida) del personal adscrit a les funcions delegades
d) Les facultats instrumentals necessàries per exercir l'àmbit competencial atribuït
e) En general, qualsevol altra activitat relacionada amb aquestes regidories, de competència d'aquesta Alcaldia, que no hagi estat objecte de delegació general ni especial a favor d'un altre Regidor o Regidora
La delegació genèrica d'atribucions en les matèries i serveis anteriorment descrits NO implica la facultat de RESOLUCIÓ mitjançant actes administratius que afectin a tercers que restaran com a competència del Batle.
SEGON: Aquesta Alcaldia no delega les atribucions de gestió dels assumptes de les següents matèries i serveis:
D'igual forma es reserva totes aquelles competències indelegables establertes en l'article 21.1 i 2 i 3 de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, Reguladora de les Bases del Règim Local.
TERCER: El regidor Ricardo Riera Pons exercirà una tasca de coordinació de projectes d'abast estratègic i territorial, expressament encomanats per la Batlia.
QUART.- Delegar de forma indistinta, en tots els Regidors i Regidores d'aquest Ajuntament, les competències que a aquesta Alcaldia li atorga l'article 51.1 del Codi Civil, en la seva nova redacció donada per la Llei 35/1994, de 23 de desembre, per autoritzar matrimonis civils que se celebrin en aquest terme municipal i la Instrucció de 26 de gener de 1995. Instruccions sobre autorització del matrimoni civil per l'alcalde o regidor.
Aquesta delegació faculta a tots els Regidors i Regidores per autoritzar matrimonis civils, sense que en una mateixa cerimònia pugui intervenir més d'un d'ells i respectant, en tot cas, els supòsits d'abstenció recollits en l'article 8 de Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del Sector Públic.
A aquests efectes, la coordinació per a la designació del Regidor o Regidora actuant, s'establirà a través del jutjat de Pau.
CINQUÈ.- Aquestes delegacions tindran efecte des del dia que s'aprovi aquest Decret, amb caràcter indefinit, sense perjudici de la potestat d'advocació d'aquesta Alcaldia.
En cas d'absència, vacant, malaltia o qualsevol altre impediment dels Regidors i Regidores delegats, assumirà directament i automàticament les seves competències aquesta Alcaldia, com a titular de la competència originària, entenent-se a aquests efectes exercitada la potestat d'advocació, en base a la present resolució, sense necessitat d'una nova expressa en aquest sentit, sempre que així es notifiqui als interessats en l'expedient.
SISÈ.- Donar publicitat del text íntegre d'aquestes delegacions a través del Web de l'Ajuntament, al Tauler d'Anuncis de l'Ajuntament i del Butlletí Oficial de la Província (BOIB), en compliment de la legislació concordant.
SETÈ.- Notificar aquesta resolució als Regidors i Regidores afectats, entenent-se acceptada la competència delegada de forma tàcita no es manifesta res en contra.
VUITÈ.- Notificar als Grups municipals i comunicar al personal tècnic i administratiu dels diferents serveis municipals a través de la intranet, pel seu coneixement i efectes.
NOVÈ.- Donar compte al Ple d'aquesta resolució en la primera sessió que tingui lloc.>
Es Mercadal en la data de la signatura electrònica (29 d'abril de 2025)
El batle Joan Palliser Riudavets