Secció V. Anuncis
Subsecció segona. Altres anuncis oficials
CONSELL INSULAR D'EIVISSA
Núm. 296553
Extracte de l’aprovació per part del Consell Executiu del Consell Insular d’Eivissa, de dia 21 d’abril de 2025, de les Bases de la convocatòria d’ajudes per al foment de la millora de les infraestructures de les persones artesanes i de les persones dissenyadores d'Adlib, per a l’any 2025
Versió PDF
Núm. d'identificació de la convocatòria (BDNS): 829326
Primer. Justificació
El Consell té competències pròpies en matèria d'artesania; foment de la competitivitat, la capacitació i el desenvolupament de les empreses artesanes; promoció de productes artesans; i creació de canals de comercialització, agricultura, ramaderia i pesca, qualitat, traçabilitat i condicions dels productes agrícoles i ramaders i dels productes alimentaris que se'n deriven, de conformitat amb l'article 70.12 i 14 de l'Estatut d'autonomia de les Illes Balears (EAIB), que exerceix des que va ser transferida la competència mitjançant la Llei 8/1999, de 12 d'abril, d'atribució de competències als consells insulars de Menorca i d'Eivissa i Formentera en matèria d'agricultura, ramaderia, pesca i artesania. A més, l'article 73 de l'EAIB li atribueix l'exercici de l'activitat de foment en les matèries que aquest Estatut li atribueix com a competència pròpia, sense perjudici de l'activitat que correspon a la Comunitat Autònoma.
El Decret de Presidència número 2023000467, de 28 de juny de 2023, d'estructura del Govern del Consell Insular d'Eivissa i creació de Departaments, publicat al BOIB número 88, de 29 de juny de 2023, modificat pel Decret de Presidència 768 de 2020 (BOIB 153 del 5 de setembre de 2020), atribueix al Departament de Promoció Econòmica, Cooperació Municipal i Recursos Humans “L'activitat competencial pròpia del Consell Insular en matèria d'artesania i promoció de la moda. Desenvolupament empresarial; indústria i vigilància de marques.”
La voluntat és incrementar la competitivitat de la indústria de la moda Adlib i del desenvolupament de l'activitat artesanal a l'illa d'Eivissa a través la millora i modernització dels tallers i canals de comercialització, tot això amb la finalitat de millorar la infraestructura física de la indústria de la moda i de l'artesania i la infraestructura digital que dona visibilitat a la moda Adlib i l'artesania d'Eivissa permet la seua comercialització i difusió online.
Segon. Objecte i beneficiaris
L'objecte d'aquestes ajudes és el foment de les inversions per incrementar la competitivitat de la indústria de la moda Adlib i del desenvolupament de l'activitat artesanal a l'illa d'Eivissa, mitjançant la millora i modernització dels tallers de producció, impuls dels canals de comercialització i el desenvolupament tecnològic i d'innovació, que s'hagin dut a terme entre l'1 de juliol de 2023 i el 6 d'abril de 2025.
Són despeses subvencionables les executades en el termini anterior, derivades directament del desenvolupament de la pròpia activitat artesanal i de la moda següents:
- Despeses per l'adquisició d'immobilitzats per als espais de treball o tallers, maquinària (sempre i quan no desvirtuï l'activitat artesanal del producte), utensilis i altres tipus de materials no fungibles per a la producció i elaboració de les creacions artesanals i la confecció de dissenys de moda, en el cas necessari, s'inclouen en les despeses, el transport i instal·lació.
- Despeses per l'adquisició de mobiliari de suport per l'exposició, comercialització, i la conservació dels productes artesanals i dels dissenys de moda.
- Despeses d'adquisició i/o subministrament d'equipament promocional inventariable que difonguin la imatge corporativa de la marca o nom comercial: panells amb imatges, roll-ups, rètols... No es considerarà material inventariable catàlegs promocionals, targetes de presentació de marca, pòsters i altre tipus de material d'un sol ús.
- Despeses per crear pàgines webs de la pròpia activitat artesanal, del/de la dissenyador/a o de l'empresa, compra de dominis, d'imatges o música, així com les derivades de la renovació de les pàgines web (entès com la modernització de la pàgina completa, la inclusió de noves seccions, però en cap cas, com l'actualització o traducció de continguts).
Es consideren despeses per a la creació de webs o d'una nova secció totes aquelles actuacions que afecten al software, és a dir aquelles que resulten del treball de disseny, informàtic i de programació tècnica per a generar i donar forma i estructura a la mateixa. No inclou les despeses de sessions fotogràfiques, encara que el material resultant s'utilitzi per a la pàgina web o altres plataformes digitals de la marca.
- Despeses per implementar infraestructura de comercialització online: passarel·les de pagament, adquisició o adaptació del software, adequació de pàgines web, etc. També seran despeses subvencionables les despeses d'instal·lació d'aplicacions i programes informàtics destinats al màrqueting digital, comptabilitat, investigació i disseny.
- Despeses d'inscripció en el registre de protecció de la marca comercial de la persona sol·licitant i/o registre industrial de disseny del producte elaborat per la persona sol·licitant.
Aquest material haurà de mantenir-se un mínim de 2 anys, i no podrà ser substituït en aquest període sense l'autorització prèvia del Consell Insular d'Eivissa.
Tercer. Dotació econòmica
El pressupost total per a aquesta convocatòria, l'any 2025, és de VUITANTA MIL EUROS (80.000,00 €) del vigent pressupost del Consell Insular d'Eivissa, que aniran a càrrec de l'aplicació pressupostària 4220.77000.
Les ajudes consistiran en subvencionar un màxim del 75% de la despesa justificada de les actuacions subvencionables relacionades en el punt segon.
Quart. Termini de presentació de sol·licituds
El termini per presentar les sol·licituds començarà el dia següent al de la publicació de l'extracte de la convocatòria al Butlletí Oficial de les Illes Balears (BOIB) i finalitzarà als quinze dies hàbils, a comptar des del dia següent al de la publicació de l'extracte.
Eivissa, 29 d'abril de 2025
La cap de secció d'Indústria del Departament de Promoció Econòmica Cooperació Municipal i Recursos Humans Marta Díaz Pascual