Torna

Butlletí Oficial de les Illes Balears

Secció V. Anuncis

Subsecció segona. Altres anuncis oficials

CONSELL INSULAR DE MALLORCA

INSTITUT MALLORQUÍ D'AFERS SOCIALS

Núm. 291082
Extracte de la convocatòria de subvencions de l’Institut Mallorquí d’Afers Socials a Ajuntaments per a la gestió i manteniment de residències públiques municipals per a persones majors, per a l’any 2025

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

BDNS (Identif: 828493)

De conformitat amb el que preveuen els articles 17.3.bi 20.8 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, es publica l'extracte de la convocatòria, de subvencions, aprovada per la Resolució de la Presidència de l'Institut Mallorquí d'Afers Socials de dia 23 d'abril de 2025.

El text complet d'aquesta convocatòria, així com els models normalitzats previstos, es poden trobar da la base de dades Nacional de subvencions i en el següent enllaç de la Seu Electrònica del Consell de Mallorca https://seu.conselldemallorca.net/fitxa?key=182635

Primer. Finalitat

La finalitat és donar suport a les entitats locals municipals en la gestió d'aquest servei per tal de garantir el dret a una qualitat de vida digne per a les persones majors, amb independència del municipi en el que visquin.

Segon. Destinataris

Poden ser beneficiaris d'aquesta subvenció, els Ajuntaments de Mallorca, que compleixen els requisits següents:

a) Ser titular de la residència per la qual es sol·licita la subvenció.

b) Haver adoptat i tenir vigent l'Acord previst en la Disposició Addicional segona de la Llei 3/2017, de 7 de juliol, de modificació de la Llei 20/2006, de 15 de desembre, municipal i de règim local de les Illes Balears, per a introduir mesures de transparència i participació, relatiu a la competència impròpia referida a aquest servei públic residencial abans o dins del termini de presentació de sol·licituds; o haver signat i tenir vigent algun acord o conveni en el que es prevegi la possibilitat de cessió d'aquest servei a l'administració autonòmica o insular, abans o dins del termini de presentació de sol·licituds.

c) No incórrer en cap de les prohibicions per ser beneficiari de l'art. 8 de la OGS que són les següents:

  • Haver estat sancionat o condemnat en els tres darrers anys per haver exercit o tolerat pràctiques laborals considerades discriminatòries per raó de sexe o de gènere, sancionat per resolució administrativa ferma o per sentència judicial ferma.
  • No estar al corrent del compliment de les obligacions tributàries i de la Seguretat Social davant l'Administració de l'Estat, així com de les obligacions tributàries davant el Consell Insular de Mallorca i els seus organismes autònoms dependents
  • No estar al corrent de pagament d' obligacions per reintegrament de subvencions en els termes que es determinen en el RLGS.

Tercer. Bases reguladores

Ordenança general de subvencions de el Consell Insular de Mallorca (BOIB núm. 21, de 18 de febrer de 2017).Modificada per Acord de Ple del Consell de Mallorca de data 14 de juny de 2018 (BOIB núm. 96 de 4 d'agost de 2018).

Quart. Pressupost destinat

L'import màxim que es destina a aquesta convocatòria és de 2.000.000€, amb càrrec a la partida pressupostària 10.23119.46200 del vigent pressupost de l'IMAS.

Aquest import màxim té caràcter estimat i expressament es preveu que es podrà augmentar la quantia fixada en un màxim d'un milió d'euros (1.000.000,00€), sense necessitat de nova convocatòria sempre i quan es donin els supòsits previstos a l'article 23 de l'OGS i existeixi crèdit suficient i disponible.

 

Cinquè. Termini i lloc per a la presentació de sol·licituds

El termini de presentació de sol·licituds és d'un mes comptador a partir de l'endemà de la publicació de l'extracte d'aquesta convocatòria en el Butlletí Oficial de les Illes Balears Si el darrer dia del termini fos un dissabte, diumenge o un dia declarat festiu al municipi de Palma, s'entendrà que conclou el següent dia hàbil.

Atès que els beneficiaris de les ajudes són persones jurídiques i, per tant, subjectes obligats a relacionar-se electrònicament amb l'Administració, d'acord amb l'establert per l'art. 14.2 de de la Llei 39/2015, d' 1 d'octubre del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques la presentació de sol·licituds s'ha de fer exclusivament per via telemàtica i s'han de dirigir a l'IMAS, a través del Registre electrònic de l'IMAS https://imas.secimallorca.net/carpetaciudadana/tramite.aspx?idtramite=12092 o del Registre Electrònic Comú (de l'AGE) https://rec.redsara.es/registro/action/are/acceso.do (Sistema SIR) o des de el tràmit habilitat a tal efecte a la seu electrònica del Consell de Mallorca https://seu.conselldemallorca.net/fitxa?key=182635.

No es considera un mitjà vàlid de presentació la utilització de la Direcció Electrònica Habilitada Única, en tant s'ha de tenir en compte que es tracta d'una notificació i que no equival a la presentació en un Registre electrònic.

Podreu trobar mes informació sobre la documentació a presentar, així com els models normalitzats per fer-ho en el següent enllaç de la Seu Electrònica del Consell de Mallorca https://seu.conselldemallorca.net/fitxa?key=182635

Sisè. Despeses subvencionables i període subvencionable

Seran despeses subvencionables d'aquesta convocatòria, totes les despeses directes i indirectes relatives a la gestió del servei municipal de residència per a persones majors en els termes establerts a l'article 44 de l'OGS.

Despeses NO subvencionables

No són despeses subvencionables:

  • Els interessos deutors dels comptes bancaris.
  • Els interessos, els recàrrecs i les sancions administratives i penals.
  • Les despeses de procediments judicials.
  • Els imposts indirectes quan siguin susceptibles de recuperació o compensació, ni els imposts personals sobre la renda (art. 44 OGS).

Període subvencionable

Són subvencionables totes les despeses realitzades entre el dia 1 de gener de 2025 i el 31 de desembre de 2025, i de les quals s'hagi reconegut l'obligació en el moment de presentar la justificació.

Setè. Recursos

De conformitat amb l'article 44 en relació amb el 46.6 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la Jurisdicció Contenciosa Administrativa, contra aquest decret no es podrà interposar recurs en via administrativa, si bé es podrà formular potestativament REQUERIMENT per a la seva anul·lació o revocació en el termini de dos mesos comptadors des del dia que es publiqui en el Butlletí Oficial de les Illes Balears amb caràcter previ a la interposició de recurs contenciós administratiu.

El requeriment s'entendrà desestimat si en el termini d'un mes des de la seva presentació no es notifica resolució expressa. El termini per interposar el recurs contenciós administratiu serà de dos mesos comptadors des del dia següent a aquell en el qual es rebi comunicació de la resolució expressa sobre el requeriment previ o aquest s'entengui desestimat de forma presumpta. Si no es formula requeriment previ, es podrà interposar directament recurs contenciós administratiu en el termini de dos mesos comptadors des del dia de la publicació del decret en el Butlletí Oficial de les Illes Balears. No obstant l'anterior, es pot interposar, si n'és el cas, qualsevol altre recurs que s'estimi pertinent.

 

Palma, a data de la signatura electrònica (24 d'abril de 2025

El conseller executiu de Benestar Social i president de l'IMAS Guillermo Sánchez Cifre)