Secció II. Autoritats i personal
Subsecció segona. Oposicions i concursos
AJUNTAMENT DE MAÓ
Núm. 286891
Convocatòria per proveir per mobilitat, com a personal funcionari de carrera, tres places de policia local de l’Ajuntament de Maó, mitjançant concurs de mèrits, corresponent a l'Oferta d'Ocupació Pública de l'any 2024
Versió PDF
Es fa públic, als efectes oportuns, que la Tinenta d'alcaldia de Serveis Generals de l'Ajuntament de Maó, en data 23 d'abril de 2025, per Decret d'Alcaldia núm. 1630, ha aprovat les bases específiques de la convocatòria per proveir per mobilitat, com a personal funcionari de carrera, tres places de policia local de l'Ajuntament de Maó, mitjançant concurs de mèrits, corresponent a l'Oferta d'Ocupació Pública de l'any 2024.
Les bases que han de regir aquest procés, estaran publicades i poden ser consultades mitjançant el web municipal:
https://ajmao.org/ca/Oferta_publica_docupacio_2024_Policia_Local/35552
S'obre el termini per a la presentació de sol·licituds de vint (20) dies hàbils, comptats a partir de l'endemà de la publicació de l'anunci corresponent al Butlletí Oficial de l'Estat (BOE).
Per a millor enteniment, es publica ara el text definitiu de les bases, en els següents termes:
BASES I CONVOCATÒRIA DE LA PROVISIÓ PER MOBILITAT PER COBRIR COM A FUNCIONARI/ÀRIA DE CARRERA TRES PLACES VACANTS DE LA CATEGORIA DE POLICIA LOCAL DE L'AJUNTAMENT DE MAÓ
PRIMERA. Objecte de la convocatòria, procediment de provisió i normativa
L'objecte d'aquesta convocatòria és la provisió per mobilitat entre els funcionaris/àries de carrera dels cossos de policia local o funcionaris/àries dels ajuntaments que no tinguin constituït cos de policia local dels municipis de les Illes Balears, de tres places de la categoria de policia local, vacants i dotades pressupostàriament, de l'Oferta d'Ocupació Pública de l'any 2024, pel sistema de concurs de mèrits. Aquestes places corresponen a l'escala d'Administració Especial, subescala de Serveis Especials, classe policia local, Grup de classificació C1, de l'Ajuntament de Maó.
Les places reservades que no es cobreixin per falta de sol·licitants o perquè siguin declarades desertes, s'han d'acumular a les d'oposició.
S'aplicarà a aquestes bases; la Llei 4/2013, de 17 de juliol, de coordinació de les policies locals de les Illes Balears, amb la modificació efectuada per la Llei 11/2017, de 20 de desembre, el Decret Llei 6/2021 i el Decret Llei 6/2022; el Decret 40/2019, de 24 de maig, pel qual s'aprova el Reglament marc de coordinació de les policies locals de les Illes Balears i es modifica el Decret 55/2017, de 15 de desembre, del Fons de Seguretat Pública de les Illes Balears; Decret 11/2017, de 24 de març, d'exigència del coneixement de la llengua catalana en els procediments selectius d'accés a la funció pública i per ocupar llocs de treball de l'Administració de la comunitat autònoma de les Illes Balears, el Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de l'Estatut bàsic de l'empleat públic, i la Llei 3/2007, de 27 de març, de la funció pública de la comunitat Autònoma de les Illes Balears, com també la resta de disposicions legals aplicables a la policia local.
Les bases d'aquesta convocatòria s'han de publicar en el Butlletí Oficial de les Illes Balears. En el Butlletí Oficial de l'Estat s'ha de publicar l'anunci de la convocatòria que ha de dur la denominació de l'escala i la categoria de les places convocades, el nombre de places, l'ajuntament que els convoca, el sistema d'accés, el procediment selectiu, els mitjans d'impugnació i la data i número del Butlletí Oficial de les Illes Balears en què s'han publicat les bases.
SEGONA. Requisits dels aspirants
1. Per ser admeses en aquesta provisió de llocs de treball mitjançant el sistema de mobilitat, les persones interessades han de complir, en la data d'acabament del termini de presentació de sol·licituds, els requisits següents:
a) Tenir la condició de funcionari/ària de carrera en la mateixa categoria o en una categoria superior en algun dels cossos de policia local de les Illes Balears o en les plantilles dels ajuntaments que no hagin constituït cos de policia local i no trobar-se en la situació administrativa de suspensió de funcions.
b) Haver estat com a mínim tres anys en situació de servei actiu en la mateixa categoria o en una de superior com a funcionari/ària de carrera en l'ajuntament de procedència.
c) Mancar més de cinc anys per passar a la situació de segona activitat per raó d'edat.
d) S'ha de presentar un certificat mèdic que acrediti l'aptitud per desenvolupar les funcions pròpies de la categoria a la qual s'accedeix.
e) Acreditar el coneixement de la llengua catalana de nivell B2, sent d'aplicació la Llei 4/2016, de 6 d'abril, de mesures de capacitació lingüística per a la recuperació de l'ús del català en l'àmbit de la funció pública; l'Ordre de la consellera d'Educació, Cultura i Universitats, de 28 de juliol de 2014, per la qual es regulen l'homologació dels estudis de llengua catalana de l'educació secundària obligatòria i del batxillerat amb els certificats de coneixements de llengua catalana de la conselleria d'Educació, Cultura i Universitats i l'exempció de l'avaluació de la llengua i la literatura catalanes en l'ensenyament reglat no universitari, i els procediments per obtenir-les (BOIB núm. 115 de 26 d'agost de 2014); l'Ordre del conseller d'Educació, Cultura i Universitats, de 21 de febrer de 2013, per la qual es determinen els títols, diplomes i certificats equivalents als certificats de coneixements de llengua catalana de la Direcció General de Cultura i Joventut (BOIB núm. 34 de 12 de març de 2013).
2. No hi poden participar els/les funcionaris/àries de carrera que es troben en una situació administrativa diferent de la de servei actiu o serveis especials.
TERCERA. Presentació de sol·licituds
1. Les persones aspirants que desitgin prendre part en el procés selectiu han de presentar la sol·licitud telemàticament, al lloc web de l'Ajuntament, adreçada a la presidència de la corporació. Adjuntant la relació dels mèrits al·legats d'acord amb les bases de la convocatòria.
2. El termini per a la presentació de sol·licituds serà de vint (20) dies hàbils, comptats a partir de l'endemà de la publicació de l'anunci corresponent al Butlletí Oficial de l'Estat. Quan l'últim dia del termini sigui inhàbil, s'ha d'entendre prorrogat al primer dia hàbil següent.
3. Juntament amb la sol·licitud emplenada adequadament, les persones aspirants han d'adjuntar:
a) Les persones aspirants han de manifestar en aquest document que reuneixen totes i cada una de les condicions exigides a la base 2, amb referència sempre a la data d'expiració del termini assenyalat per presentar les sol·licituds (declaració responsable).
b) Certificat mèdic que acrediti l'aptitud per desenvolupar les funcions pròpies de la categoria a la qual s'accedeix.
d) Certificació expedida pel secretari o secretària de l'Ajuntament del qual procedeixi l'aspirant, on es faran constar els serveis prestats com a funcionari/ària de carrera, d'acord amb els antecedents obrants en seu expedient personal.
e) Relació dels mèrits que s'al·leguin en relació amb el lloc de treball sol·licitat, segons l'annex II, que s'han d'acreditar mitjançant documents originals. En cap cas no es valoraran mèrits que no hagin estat al·legats i presentats en la forma establerta. Els mèrits s'han d'acreditar i s'han de valorar sempre amb referència a la data d'acabament del termini de presentació de sol·licituds.
L'Administració pot requerir a la persona sol·licitant l'aportació formal de la documentació substituïda per la declaració responsable en qualsevol fase del procediment de provisió.
4. En el cas que la persona aspirant hagi donat el seu consentiment en el moment de presentació de la instància, a l'efecte d'autoritzar l'Ajuntament de Maó a poder consultar d'ofici les seves titulacions reglades i documentació oficial, al·legades a l'apartat de requisits (base 2), si fos el cas, no caldrà que siguin aportades còpies d'aquestes en el moment que es requereixi, ni originals en el moment de tramitar el nomenament, en tant que aquest/s document/s serà/n consultat/s d'ofici mitjançant els serveis de PINBAL, al Ministeri d'Educació, en el cas dels títols universitaris i dels títols no universitaris.
5. Amb la formalització i presentació de la sol·licitud, l'aspirant dona el seu consentiment al tractament de les dades de caràcter personal que són necessàries per prendre part en la convocatòria i per a la resta de la tramitació del procés de provisió, d'acord amb la normativa vigent en matèria de protecció de Dades de Caràcter Personal.
6. Els aspirants quedaran vinculats a les dades que es facin constar en la seva sol·licitud. El domicili, telèfon i correu electrònic que figurin en la mateixa es consideraran vàlids a l'efecte de notificacions, i serà responsabilitat exclusiva dels candidats tant els errors descriptius, com la no comunicació durant el procés de provisió de qualsevol canvi en les dades de la sol·licitud.
QUARTA. Llistat de les persones aspirants
1. Finalitzat el termini de presentació de sol·licituds, en el termini màxim de 10 dies hàbils, es publicarà en el tauler d'anuncis de l'Ajuntament i a la pàgina web www.ajmao.org una resolució per la qual s'aprova la llista de persones aspirants. En la resolució en què es publiqui la llista de persones aspirants del procés de provisió, haurà de constar la data, l'hora i el lloc en què es durà a terme la prova d'aptitud psicològica i de personalitat per determinar la idoneïtat de l'aspirant al nou lloc de treball en els termes que estableix l'article 172 del Decret 40/2019 i la composició de la Comissió de valoració.
2. En cas que finalitzat el termini de presentació d'instàncies d'aquesta convocatòria no s'hagués presentat cap sol·licitud, la plaça/ les places ofertes es sumarà/ sumaran a la convocatòria del procés selectiu d'oposició.
3. El fet de figurar en la relació de persones admeses no prejutjarà que se'ls reconegui a les persones aspirants la possessió dels requisits exigits per participar en el procés de provisió. Si de la documentació que han de presentar en superar-lo es desprengui que no posseeixen algun dels requisits, perdran tots els drets que es puguin derivar de la seva participació.
CINQUENA. Comissió de valoració
1. La Comissió de valoració és l'òrgan col·legiat encarregat de valorar els mèrits, gestionar les convocatòries, interpretar les bases i efectuar la proposta d'adjudicació dels llocs de treball convocats en els processos de mobilitat.
2. A les comissions de valoració els és aplicable el que disposa l'article 183 del Decret 40/2019 relatiu als tribunals qualificadors, exceptuant que les organitzacions sindicals que hagin obtingut més del 10% de representants dins l'àmbit del municipi convocant, tenen el dret de participar com a membres de la Comissió de valoració. El número de les persones representants de les organitzacions sindicals no pot ser igual o superior al dels membres designats a proposta de l'Administració.
3. La Comissió de valoració és un òrgan col·legiat i la composició s'ha d'ajustar als principis d'imparcialitat i professionalitat dels seus membres i s'ha de respectar el principi de representació equilibrada de dones i homes, excepte per raons fonamentades i objectivament motivades.
4. La composició de la Comissió ha de ser predominantment tècnica; tots els membres han de tenir titulació igual o superior a les exigides per a l'accés a les places convocades.
5. El personal d'elecció o de lliure designació política, el personal funcionari interí i el personal eventual no poden formar part dels òrgans de selecció.
6. La pertinença als òrgans de selecció és sempre a títol individual; no es pot exercir aquesta representació per compte d'altri.
7. La Comissió de valoració ha d'estar constituïda per cinc membres i el mateix nombre de suplents:
a. President o presidenta: Designat per l'ajuntament convocant entre el personal funcionari de carrera d'experiència reconeguda.
b. Vocals:
c. Un secretari o secretària: persona designada per l'ajuntament convocant amb veu i vot, nom de la persona titular i suplent.
La Comissió no pot constituir-se ni actuar sense l'assistència de més de la meitat dels seus membres, titulars o suplents indistintament, sense president o presidenta ni secretari o secretària. Les decisions s'han d'adoptar per majoria.
8. La Comissió pot acordar la incorporació en les tasques de personal assessor o especialistes que poden actuar amb veu però sense vot.
9. Els membres de la Comissió i els assessors s'han d'abstenir d'intervenir quan concorrin les circumstàncies que preveu l'article 23 de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic.
Així mateix, han de notificar aquesta circumstància a l'autoritat que els va nomenar.
L'abstenció i la recusació dels membres de la Comissió es regularà pels articles 23 i 24 de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic, i pels articles 22 i 23 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l'Administració de la comunitat autònoma de les Illes Balears.
10. Les decisions adoptades per la Comissió es poden recórrer en les condicions que estableix l'article 121 de la Llei 39/2015.
SISENA. Fases del sistema de provisió
Les fases del sistema de provisió per mobilitat són les següents:
1a Fase: Prova d'aptitud psicològica i de personalitat.
2a Fase: Entrevista personal.
3a Fase: Valoració de mèrits generals.
SETENA.- Prova d'aptitud psicològica i de personalitat:
Aquesta prova és de caràcter obligatori i eliminatori.
Consisteix en l'exploració psicotècnica per acreditar nivells mínims d'aptituds intel·lectuals i també en l'exploració de la personalitat i les actituds de les persones aspirants amb la finalitat de determinar el conjunt de competències corresponents a les funcions de la categoria de policia local, i descartar l'existència de símptomes o indicadors compatibles amb alteracions psicopatològiques i/o de la personalitat. Les proves seran efectuades per un/a professional de la psicologia que actuarà com a assessor/a de la Comissió.
Consta de dues parts:
a) La primera consisteix a respondre un o diversos tests d'aptitud intel·lectual. Es podrà fer, si escau, en una entrevista personal per tal de completar l'estudi. El resultat serà d'apte o no apte. Quedaran eliminades les persones aspirants que no obtinguin una valoració d'apte.
Temps: Una hora.
b) La segona consisteix en respondre (la prova o les proves) per avaluar el conjunt de competències corresponents segons les funcions de la categoria de policia local (que poden consistir en un o diversos tests i, si escau, en una entrevista personal per tal de completar l'estudi). La seva valoració és APTE/A o NO APTE/A. Quedaran eliminats els aspirants que no obtinguin la valoració d'APTE/A.
Temps: Una hora.
L'ordre d'actuació dels aspirants serà determinat mitjançant sorteig públic i es comunicarà mitjançant publicació a la web de l'Ajuntament.
Les dones embarassades amb previsió de part, o en període de postpart, coincident amb les dates de realització de la prova prevista en el procés de provisió, podran posar en coneixement de la Comissió aquesta situació, adjuntant el corresponent informe mèdic oficial pel qual es certifica aquesta circumstància.
La comunicació ha de realitzar-se amb el temps suficient i la Comissió ha de determinar sobre la base de la informació si és procedent o no atendre la sol·licitud, ajornar la prova o realitzar-la en un lloc alternatiu.
En cap cas les proves de reconeixement mèdic han d'estimar com a circumstància negativa als efectes del procés de provisió qualsevol derivada de la situació d'embaràs o lactància.
Qualificacions de la prova d'aptitud psicològica i de personalitat
La qualificació de la prova d'aptitud psicològica i de personalitat és d'APTE/A o NO APTE/A, sent necessari obtenir la qualificació d'APTE/A per a poder continuar el procediment de provisió per mobilitat.
La qualificació s'ha de fer pública el dia que s'acordin i s'ha de publicar en el tauler d'anuncis de l'Ajuntament així com a la pàgina web www.ajmao.org.
VUITENA. Valoració d'entrevista personal
La Comissió celebrarà una entrevista amb els aspirants, en la qual hauran de realitzar una anàlisi del municipi, exposant les seves característiques, condicions, mitjans necessaris, propostes de millora en el desenvolupament de les funcions, coneixements geogràfics, històrics, sociològics i demogràfics del terme municipal i de les ordenances municipals i altres qüestions que considerin d'interès.
L'entrevista tindrà una durada de trenta minuts, i es valorarà fins a un màxim de 31 punts del total assolible en el procés de provisió.
NOVENA. Fase de concurs
Procedirà la valoració dels mèrits d'aquells aspirants que hagin obtingut la qualificació d'“APTE” en les proves d'aptitud psicològica i de personalitat.
En la fase de concurs es valoraran els mèrits generals que estableix l'annex 4 del Decret 40/2019, de 24 de maig, pel qual s'aprova el Reglament marc de coordinació de les policies locals de les Illes Balears i es modifica el Decret 55/2017, de 15 de desembre, del Fons de Seguretat Pública de les Illes Balears (annex I).
La puntuació màxima que poden assolir els mèrits generals és de 56,4 punts.
La Comissió qualificarà els mèrits de conformitat amb el que s'estableix en els barems i ordenarà als candidats, per ordre de puntuació obtinguda, excloent de la llista als quals no hagin obtingut la puntuació de quinze punts.
DESENA. Llista de puntuacions obtingudes en el procés de provisió per mobilitat
Finalitzada per part de la Comissió la valoració dels mèrits aportats es faran públiques en el tauler d'anuncis de l'ajuntament i a la pàgina web de l'ajuntament www.ajmao.org, la llista de puntuacions obtingudes en el procés de provisió per mobilitat.
La Comissió ha d'aprovar la relació de les puntuacions del procés de provisió i la relació d'aspirants als quals s'ha d'adjudicar el lloc de treball i la publicarà al tauler d'anuncis de l'ajuntament i a la pàgina web de l'ajuntament www.ajmao.org.
En el cas que dos o més concursants obtinguessin la mateixa puntuació, l'empat es resoldrà a favor del candidat que hagués obtingut major puntuació global per mèrits generals. Si després de l'aplicació dels criteris anteriors continués l'empat en puntuació, s'atendrà la data d'ingrés com a funcionari de carrera en la categoria des de la qual es concursa.
En cap cas pot ser un nombre d'aspirants superior al de llocs de treball convocats.
ONZENA. Resolució
1.El termini per a la resolució del concurs serà de dos mesos comptats des de l'endemà de la finalització de la presentació de sol·licituds, tret que la pròpia convocatòria estableixi un altre distint.
2.La resolució del concurs es motivarà amb referència al compliment de les normes reglamentàries i de les bases de la convocatòria. En tot cas hauran de quedar acreditats en el procediment, com a fonaments de la resolució adoptada, l'observança del procediment degut i la valoració final dels mèrits dels candidats.
DOTZENA. Proposta de nomenament i documentació
La Comissió formularà proposta de nomenament per a la provisió en propietat, com a funcionari/ària de carrera dels llocs de treball de policia local de l'Ajuntament de Maó a favor dels aspirants que, havent obtingut la qualificació d'”apte/a” en les proves psicotècniques hagin obtingut major qualificació definitiva en la valoració de mèrits.
La persona aspirant proposada presentarà en la Secretaria de l'Ajuntament de Maó, dins del termini de cinc dies hàbils a partir de la publicació en la pàgina web www.ajmao.org i en el Tauler d'anuncis de l'Ajuntament de Maó de la proposta de nomenament anterior, els documents que acrediten que compleixen els requisits generals i específics que exigeix la convocatòria validats electrònicament.
L'incompliment d'aquest termini, excepte casos de força major, o si de l'examen de la documentació presentada se'n dedueix que els aspirants no compleixen els requisits que s'exigeixen en la convocatòria, suposarà la pèrdua del dret a ser nomenats funcionaris de l'Ajuntament de Maó i quedaran sense efecte totes les actuacions anteriors relatives al seu nomenament.
TRETZENA. Nomenament
La Corporació resoldrà d'acord amb la proposta de la Comissió de Valoració, publicant-se la Resolució de nomenament en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, en la pàgina web www.ajmao.org i en el tauler d'anuncis de l'Ajuntament de Maó.
Els llocs inclosos en la convocatòria no podran declarar-se vacants quan existeixin concursants que, reunint els requisits, hagin obtingut la puntuació mínima exigida.
CATORZENA. Presa de possessió i cessament en el lloc anterior
Els aspirants nomenats hauran de cessar en els seus llocs en un termini màxim de cinc dies des de la publicació del nomenament i hauran de prendre possessió del lloc de treball adjudicat en el termini màxim de deu dies a comptar des del citat cessament. Transcorregut aquest termini sense efectuar la presa de possessió, s'entendrà que renuncia al nomenament i en aquest cas es procedirà a realitzar els tràmits citats en la base onzena per a efectuar el nomenament en favor dels següents aspirants per ordre de puntuació.
QUINZENA. Impugnació
Contra la convocatòria i les seves bases, que posen fi a la via administrativa, es pot interposar un recurs potestatiu de reposició davant l'Alcaldia en el termini d'un mes, comptador des de l'endemà que s'hagin publicat en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, d'acord amb els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú.
També es pot interposar un recurs contenciós administratiu davant el Jutjat d'aquest ordre jurisdiccional en el termini de dos mesos, comptadors des de l'endemà de la seva publicació en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, d'acord amb els articles 8.2 i 46.1 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.
ANNEX I MÈRITS
La puntuació màxima que poden assolir els mèrits al·legats és de 56,4 punts.
Per a la part de concurs el tribunal ha d'avaluar els mèrits que les persones aspirants al·leguin i que justifiquin correctament, d'acord amb el barem següent:
1. Valoració dels serveis prestats
La puntuació màxima d'aquest apartat és de 8 punts, d'acord amb els criteris següents:
a) Per cada mes complet de serveis prestats i reconeguts en la categoria de policia auxiliar: 0,016 punts.
b) Per cada mes complet de serveis prestats i reconeguts en la categoria de policia local: 0,033 punts.
c) Per cada mes complet de serveis prestats i reconeguts en la categoria d'oficial: 0,041 punts.
d) Per cada mes complet de serveis prestats i reconeguts en la categoria de subinspector: 0,05 punts.
e) Per cada mes complet de serveis prestats i reconeguts en la categoria d'inspector: 0,058 punts.
f) Per cada mes complet de serveis prestats i reconeguts en la categoria de major: 0,066 punts.
g) Per cada mes complet de serveis prestats i reconeguts en la categoria de comissari: 0,075 punts.
h) Per cada mes complet de serveis prestats i reconeguts en la categoria d'intendent: 0,083 punts.
2. Antiguitat
La puntuació màxima d'aquest apartat és de 4 punts, d'acord amb els criteris següents:
a) Per cada any complet de serveis prestats i reconeguts com a personal funcionari de carrera en qualsevol categoria de policia local: 0,2 punts per any.
b) Per cada any complet de serveis prestats i reconeguts com a personal de l'Administració pública en qualsevol altra categoria, lloc o destí, d'acord amb el que preveu la Llei 70/1978, de 26 de desembre, de reconeixement de serveis previs en l'Administració pública: 0,1 punts per any.
La data de referència per fer la valoració és la de la finalització del termini per presentar la sol·licitud de participació i s'ha d'acreditar mitjançant un certificat expedit pels ajuntaments.
3. Estudis acadèmics oficials
Únicament es valoren els estudis acadèmics oficials amb validesa en tot el territori nacional. En cas de presentació de títols d'estudis cursats a l'estranger, s'ha d'acreditar l'homologació concedida pel Ministeri d'Educació, Cultura i Esport.
Per la possessió de titulacions acadèmiques oficials superiors a la que s'exigeix per a la categoria a la qual s'accedeix o a partir d'una segona titulació acadèmica oficial igual a la que s'exigeix per a la categoria a la qual s'accedeix. La valoració com a mèrit d'un títol implica que no es valori el de nivell inferior necessari per obtenir-lo, llevat del cas que les titulacions corresponguin a branques diferents.
La puntuació màxima d'aquest apartat és de 21 punts, d'acord amb els criteris següents:
a) Per cada titulació acadèmica de tècnic de formació professional de grau superior, ensenyaments professionals d'arts plàstiques i disseny de grau superior i els ensenyaments esportius de grau superior, com també tots els títols que hagin estat declarats equivalents: 1 punt, fins a un màxim de 2 punts.
b) Per cada titulació acadèmica de diplomatura universitària, arquitectura tècnica, enginyeria tècnica o titulació declarada equivalent: 2 punts, fins a un màxim de 4 punts.
c) Per cada titulació acadèmica de grau universitari o grau de l'ensenyament artístic superior: 2 punts, fins a un màxim de 4 punts.
d) Per cada llicenciatura universitària, arquitectura, enginyeria o titulació universitària equivalent: 3 punts, fins a un màxim de 6 punts.
e) Per cada màster oficial i altres estudis de postgrau oficial universitari: 0,25 punts per cada 30 crèdits ECTS, fins a un màxim d'1,5 punts. Els estudis de grau amb càrrega lectiva de 300 crèdits ECTS, a més d'obtenir els punts de l'apartat c, obtindran 0,5 punts, d'acord amb l'article 12.10 del Reial decret 1393/2007, de 29 d'octubre.
f) Per a cada títol de doctor: 1,5 punts, fins a un màxim de 3 punts. Només s'han de valorar la possessió dels títols de nivell superior al que s'exigeix per a l'ingrés en la categoria a la qual s'accedeix o la possessió d'una segona titulació acadèmica oficial igual a la que s'exigeix per a la categoria a la qual s'accedeix. La valoració com a mèrit d'un títol implica que no es valori el de nivell inferior, o el primer cicle que sigui imprescindible per a la seva obtenció, llevat dels títols de postgrau (màster i doctor), que se sumen a la titulació corresponent, o que les titulacions corresponguin a branques acadèmiques distintes.
4. Valoració dels coneixements de llengües
4.1 Coneixements orals i escrits de llengua catalana
Es valoren els certificats expedits per l'EBAP, expedits o homologats per l'òrgan competent de la Conselleria de Cultura, Participació i Esports o reconeguts d'acord amb la normativa autonòmica vigent fins a una puntuació màxima de 2,50 punts:
a) Nivell B2 (abans nivell B) o equivalent: 1,50 punts
b) Nivell C1 (abans nivell C) o equivalent: 1,75 punts
c) Nivell C2 (abans nivell D) o equivalent: 2 punts
d) Coneixements de llenguatge administratiu (certificat E): 0,50 punts
S'ha de valorar només el certificat que correspongui al nivell més alt aportat per la persona interessada (excepte en el cas que sigui requisit per participar en el concurs estar en possessió d'un determinat nivell de català, cas en què el nivell de català aportat com a mèrit ha de ser superior al que s'exigeix com a requisit). En el cas del certificat de coneixements de llenguatge administratiu, la puntuació s'acumula a la de l'altre certificat que s'acrediti.
4.2 Coneixements d'altres llengües
Es valoren els certificats acreditatius dels coneixements de qualsevol llengua oficial de les altres comunitats autònomes o d'una llengua estrangera expedits per les escoles oficials d'idiomes (EOI), les universitats, l'EBAP, altres escoles d'administració pública i altres entitats, i que siguin equivalents als nivells que estableix el Marc comú europeu, amb una puntuació màxima de 5,40 punts segons els criteris que s'indiquen en la taula següent:
|
Nivells del Marc comú europeu |
EOI |
Universitats, escoles d'administració pública i organitzacions sindicals en el marc dels acords de formació contínua, equivalents als nivells del Marc comú europeu |
Altres nivells EBAP |
Puntuació |
|
|
|
|
1r curs de nivell inicial |
0,10 |
|
|
|
|
2n curs de nivell inicial |
0,20 |
|
A1 |
0,40 |
0,30 |
1r curs de nivell elemental |
0,30 |
|
A2 |
0,60 |
0,40 |
2n curs de nivell elemental |
0,40 |
|
B1 |
0,80 |
0,60 |
1r curs de nivell mitjà |
0,60 |
|
B1+ |
1,00 |
0,80 |
2n curs de nivell mitjà |
0,80 |
|
B2 |
1,20 |
1,00 |
1r curs de nivell superior |
1,00 |
|
B2+ |
1,40 |
1,20 |
2n curs de nivell superior |
1,20 |
|
C1 |
1,60 |
1,40 |
|
|
|
C2 |
1,80 |
1,60 |
|
|
Altres certificats equivalents als nivells del Marc comú europeu es valoren amb la mateixa puntuació que els certificats de les escoles oficials d'idiomes.
D'una mateixa llengua, només se'n valoren les titulacions de nivell superior.
5. Valoració dels cursos de formació
Només es valoren els diplomes o certificats de cursos i activitats formatives impartits per les escoles de formació de les policies locals, els cursos impartits per l'Escola Balear d'Administració Pública o que tinguin la condició de concertats o homologats per l'EBAP, els cursos d'interès policial manifest superats en universitats en l'àmbit de la Unió Europea o en altres administracions públiques de l'Estat espanyol amb centres de formació acreditats i els efectuats dins el marc de l'acord de formació per a l'ocupació de les administracions públiques (AFEDAP) o pla similar.
Pel que fa a la formació en línia i a distància no reglada, només es valora la que imparteixin i homologuin l'EBAP o les universitats de l'àmbit de la Unió Europea i l'efectuada dins el marc de l'acord de formació per a l'ocupació de les administracions públiques (AFEDAP) o pla similar. Els cursos en matèria policial fets abans d'entrar en vigor la Llei 4/2013, de 17 de juliol, de coordinació de les policies locals de les Illes Balears, també es valoren.
En aquest apartat també es valora la impartició de cursos d'accions formatives relacionades amb les funcions pròpies del lloc al qual s'accedeixi en centres formatius oficials, acreditada mitjançant un certificat en què consti el curs, les hores i les matèries que s'han impartit i els crèdits dels títols, màsters propis no oficials i dels cursos d'expert universitari que tenen el caràcter de titulacions pròpies d'una universitat determinada.
5.1. Formació relacionada amb l'àrea professional
5.1.1. Accions formatives relacionades
La puntuació màxima d'aquest apartat és de 4,5 punts. Es valoren, per a cada lloc de treball, les accions formatives sempre que estiguin directament relacionades amb les funcions pròpies del lloc a què s'accedeix.
En concret, només es valoren els cursos referits a les àrees professionals de policia, seguretat, emergències, salvament, ciències forenses, criminologia, violència de gènere, diversitat sexual i de gènere, delictes d'odi i formació sanitària relacionada amb la professió de policia local d'acord amb els criteris que s'indiquen a continuació:
a) Per cada certificat d'aprofitament: 0,005 punts per hora.
b) Per cada certificat d'assistència: 0,0025 punts per hora.
c) Per cada certificat d'impartició de cursos d'accions formatives relacionades amb les funcions pròpies del lloc al qual s'accedeixi: 0,0075 punts per hora.
Pel que fa als cursos o activitats expressats en crèdits, s'entén que cada crèdit equival a 10 hores.
No es valoren els certificats que no indiquin el nombre d'hores o crèdits, el contingut de la formació o que tinguin un contingut indefinit.
No es valora la formació que constitueix una part dels cursos de capacitació corresponents al període de pràctiques ni tampoc la dels cursos de capacitació per accedir a qualsevol categoria de les forces o cossos de seguretat. Tampoc es valora la formació repetida, llevat que s'hagi fet un canvi substancial en el contingut.
5.1.2. Formació universitària no oficial relacionada amb les funcions del lloc de treball convocat
La puntuació màxima d'aquest apartat és de 3,5 punts.
a) Títol propi de graduat en seguretat i ciències policials de la Universitat de les Illes Balears: 1 punt.
b) Títols propis de graduat universitari, relacionats amb les àrees de policia, seguretat, emergències, salvament, ciències forenses, criminologia, violència de gènere, diversitat sexual i de gènere, delictes d'odi i formació sanitària, amb càrrega lectiva de, com a mínim, 180 crèdits ECTS: 0,75 punts per títol, fins a un màxim d'1,5 punts.
c) Màsters, experts i diplomes universitaris relacionats amb les àrees de policia, seguretat, emergències, salvament, ciències forenses, criminologia, violència de gènere, diversitat sexual i de gènere, delictes d'odi i formació sanitària: 0,1 punts per crèdit ECTS, fins a un màxim d'1 punt. Els títols amb càrrega lectiva inferior a 30 crèdits ECTS no es valoren en aquest apartat.
5.2. Formació no relacionada amb l'àrea professional
5.2.1. Accions formatives no relacionades
La puntuació màxima d'aquest apartat és de 2 punts.
S'han de valorar, per a cada lloc de treball, les accions formatives que, encara que no estiguin directament relacionades amb les funcions pròpies del lloc al qual s'accedeix, es consideren d'interès general. En concret, només s'han de valorar per a totes les categories els cursos que estiguin relacionats amb les àrees temàtiques de la formació contínua de l'EBAP.
a) Per cada certificat d'aprofitament: 0,005 punts per hora
b) Per cada certificat d'assistència: 0,0025 punts per hora
5.2.2. Formació universitària no oficial no relacionada
La puntuació màxima d'aquest apartat és de 2 punts.
a) Títols propis de graduat universitari, sense relació amb les àrees de policia, seguretat, emergències, salvament, ciències forenses, criminologia, violència de gènere, diversitat sexual i de gènere, delictes d'odi o formació sanitària, que es consideren d'interès general amb càrrega lectiva de, com a mínim, 180 crèdits ECTS: 0,5 punts per títol, fins a un màxim d'1 punt.
b) Màsters, experts i diplomes universitaris sense relació amb les àrees de policia, seguretat, emergències, salvament, ciències forenses, criminologia, violència de gènere, diversitat sexual i de gènere, delictes d'odi o formació sanitària, que es consideren d'interès general: 0,05 per crèdit ECTS, fins a un màxim d'1 punt. Els títols amb càrrega lectiva inferior a 30 crèdits ECTS no es valoren en aquest apartat.
6. Reconeixements honorífics
Valoració dels reconeixements honorífics.
La puntuació màxima d'aquest apartat és de 2,5 punts, d'acord amb els criteris següents:
Per cada condecoració i distinció al mèrit policial de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears o dels ajuntaments prevista en la normativa:
a) Creu al mèrit policial amb distintiu blau de la comunitat autònoma de les Illes Balears: 0,75 punt.
b) Creu al mèrit policial amb distintiu verd de la comunitat autònoma de les Illes Balears: 0,5 punts.
c) Creu al mèrit policial amb distintiu blanc de la comunitat autònoma de les Illes Balears: 0,25 punts.
d) Felicitacions públiques atorgades per la comunitat autònoma o pel Ple dels ajuntaments: 0,10 punts.
S'ha d'acreditar mitjançant un certificat expedit per la conselleria competent en matèria de coordinació de les policies locals.
Únicament poden valorar-se a l'efecte de concurs de mèrits les felicitacions atorgades pels ajuntaments si han estat aprovades per acord plenari i estan motivades per alguna de les causes que preveu l'article 134 d'aquest Reglament. La puntuació per una felicitació pública pot considerar-se només en els processos selectius de l'ajuntament que l'ha concedida.
7. Valoració dels certificats d'actualització de les proves físiques
La superació de les proves d'actualització de les proves físiques previstes a l'article 165 del Reglament marc amb un nota igual o superior, en conjunt, a 7, té una puntuació, igual a la nota obtinguda multiplicada per 0,1, fins a un màxim d'1 punt.
8. Acreditació dels mèrits al·legats
Els mèrits que al·leguin les persones candidates s'han d'acreditar mitjançant la presentació de la documentació original següent:
a) Serveis prestats i antiguitat: certificat expedit pels ajuntaments o administracions públiques corresponents.
b) Estudis acadèmics oficials: còpia del títol o del resguard acreditatiu (anvers i revers). En cas de presentació de títols d'estudis cursats a l'estranger, s'ha d'acreditar l'homologació concedida pel Ministeri d'Educació, Cultura i Esport.
En el cas que la persona aspirant hagi donat el seu consentiment en el moment de presentació de la instància, als efectes d'autoritzar l'Ajuntament de Maó a poder consultar d'ofici les seves titulacions reglades i documentació oficial, al·legades a l'apartat de requisits (base 2), si fos el cas, no caldrà que siguin aportades còpies d'aquestes en el moment que es requereixi, ni originals en el moment de tramitar el nomenament, en tant que aquest/s document/s serà/n consultat/s d'ofici mitjançant els serveis de PINBAL, al Ministeri d'Educació, en el cas dels títols universitaris i dels títols no universitaris.
c) Coneixement de llengua catalana: certificats expedits per l'Escola Balear d'Administració Pública (EBAP), expedits o homologats per l'òrgan competent de la Conselleria de Cultura, Participació i Esports o reconeguts d'acord amb la normativa autonòmica vigent.
d) Coneixement d'altres llengües: certificats expedits per l'Escola Balear d'Administració Pública, per les escoles oficials d'idiomes (EOI), per les universitats, per altres escoles d'administració pública i altres entitats, equivalents amb els nivells del Marc comú europeu.
e) Cursos de formació: certificats d'aprofitament, certificats d'assistència i certificats d'impartició de cursos d'accions formatives expedits per les escoles de formació de les policies locals, per l'Escola Balear d'Administració Pública o homologats o concertats per l'EBAP, per universitats de l'àmbit de la Unió Europea, per centres de formació acreditats en altres administracions públiques de l'Estat espanyol o centres que imparteixen formació dins el marc de l'acord de formació per a l'ocupació de les administracions públiques (AFEDAP) o pla similar.
f) Reconeixements honorífics: certificats expedits per la conselleria competent en matèria de coordinació de les policies locals o l'ajuntament corresponent.
Maó, a la data de la signatura electrònica (23 d'abril de 2025)
La tinenta d'alcaldia de Serveis Generals Pilar Carrasco Pons