Secció II. Autoritats i personal
Subsecció segona. Oposicions i concursos
AJUNTAMENT DE SANT JOAN DE LABRITJA
Núm. 283023
Resolució d'Alcaldia Núm. 406, de data 16/04/2025, per la qual s'aproven la convocatòria i les bases per a la constitució d'una borsa de treball de personal de neteja (Grup E), personal laboral de l'Ajuntament de Sant Joan de Labritja, mitjançant el sistema de concurs – Expedient núm. 664/2025
Versió PDF
Havent-se aprovat, mitjançant Resolució d'Alcaldia Núm. 406, de data 16/04/2025, la convocatòria i les bases per a la constitució d'una borsa de treball de Personal de Neteja (Grup E), personal laboral de l'Ajuntament de Sant Joan de Labritja, mitjançant el sistema de concurs, s'obre el termini de presentació de sol·licituds, que serà de deu dies hàbils a comptar des de l'endemà de la publicació d'aquest anunci en el Butlletí Oficial de les illes Balears (BOIB).
Sant Joan de Labritja (signat electrònicament: 22 d'abril de 2025)
L'alcaldessa Maria Tania Marí Marí
ANNEX Bases que han de regir el procés selectiu per a constituir una borsa de treball de Personal de Neteja, personal laboral, Grup E, de l'Ajuntament de Sant Joan de Labritja, mitjançant el sistema de concurs
PRIMERA.- Objecte de la convocatòria.
Aquesta convocatòria té per objecte la creació d'una borsa de treball de personal laboral no permanent per al servei de neteja de l'Ajuntament de Sant Joan de Labritja, mitjançant CONCURS DE MÈRITS, a l'efecte de dur a terme un contracte de personal laboral temporal, d'acord amb l'article 190 de la Llei 20/2006, de 15 de desembre, municipal de règim local de les Illes Balears, en relació a l'article 15 del Reial decret legislatiu 2/2015, de 23 d'octubre, pel qual s'aprova el Text Refós de la llei de l'Estatut dels Treballadors.
Tipus de contracte. Laboral temporal, de conformitat amb l'article 15 del Reial decret legislatiu 2/2015, de 23 d'octubre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de l'Estatut dels Treballadors i el Reial decret 2720/1998, de 18 de desembre, pel qual es desenvolupa l'article 15 del de l'Estatut dels Treballadors en matèria de contractes de durada determinada.
Classificació professional. Grup E – Nivell de Destí 9, netejador/a.
Funcions a desenvolupar.
Tasques de neteja i manteniment del bon ordre d'establiments i dependències públics de l'Ajuntament de Sant Joan de Labritja i el seu mobiliari.
Altres funcions relacionades amb el lloc de treball que li siguin encomanades per l'Alcaldia
Període de prova. L'aspirant seleccionat haurà de passar un període de prova d'un (1) mes.
SEGONA.- Normativa aplicable.
El procediment de selecció es regirà por el que disposen aquestes bases i, en el que no estigui previst, per:
Reial Decret Legislatiu 2/2015, del 23 d'octubre, pel qual s'aprova el Text Refós de la Llei de l'Estatut dels Treballadors, i el Reial Decret 2720/1998, del 18 de desembre, pel qual es desenvolupa l'article 15 de l'Estatut dels Treballadors en matèria de contractes de durada determinada.
Reial Decret Legislatiu 5/2015, del 30 d'octubre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de l'Estatut Bàsic de l'Empleat Públic, i normativa de desplegament.
Llei 3/2007, de 27 de març, de la Funció Pública de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, i supletòriament, per no allò previst a l'anterior, pel Decret 30/2009, de 22 de maig, pel qual s'aprova el procediment de selecció de funcionaris interins de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, i per la resta de normativa que li sigui d'aplicació.
Decret 11/2017, de 24 de març, d'exigència del coneixement de la llengua catalana en els procediments selectius d'accés a la funció pública i per ocupar llocs de treball de l'Administració de la comunitat autònoma de les Illes Balears.
Ordre del conseller d'Educació, Cultura i Universitats, de 21 de febrer de 2013, per la qual es determinen els títols, diplomes i certificats equivalents als certificats de coneixements de llengua catalana de la Direcció General de Cultura i Joventut (BOIB núm. 34, de 12 de març de 2013).
Resta de normativa que sigui aplicable.
El fet de presentar la instància sol·licitant prendre part en aquest procediment de selecció constitueix el sotmetiment exprés dels aspirants a les bases reguladores de la mateixa, que tenen la consideració de llei reguladora de la convocatòria.
TERCERA.- Procés de selecció
La selecció serà mitjançant el procediment de CONCURS DE MÈRITS, de conformitat amb el barem que es descriu a la base VUITENA. En cas d'empats en la puntuació d'aspirants es resoldran aplicant successivament els criteris següents:
Major puntuació obtinguda a l'apartat d'experiència professional. En primer lloc, l'experiència al sector públic i, si persisteix l'empat, es tindrà en compte l'experiència al sector privat.
Per sorteig.
De conformitat amb el que disposa l'article 59.1 del Reial Decret Legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de l'Estatut Bàsic de l'Empleat Púbic, es reserva una quota del set per cent (7%) de les vacants per ser cobertes per persones amb un grau de discapacitat (33%), sempre que reuneixin els requisits de la convocatòria, acreditin el grau de discapacitat indicat i la compatibilitat en l'exercici de les funcions i tasques del lloc de treball.
QUARTA.- Requisits i condicions de les persones aspirants.
Per ser admeses en el procés selectiu, les persones interessades hauran de complir, a la data de finalització del termini de presentació de sol·licituds i durant tot el procés selectiu, els requisits següents:
Tenir nacionalitat espanyola o la d'algun Estat membre de la Unió Europea, o ser nacional d'altres estats amb les condicions establertes a l'article 57 del text refós del Reial Decret Legislatiu 5/2015, del 30 d'octubre, del text refós del Estatut Bàsic de l'Empleat Públic. Les persones aspirants de nacionalitat diferent de l'espanyola o d'algun estat membre de la Unió Europea amb residència legal a Espanya, n'hauran d'acreditar la nacionalitat mitjançant document vigent i permís de residència.
Haver complert els 16 anys i no haver complert l'edat de jubilació forçosa, si és el cas.
Reunir les capacitats i les aptituds físiques i psíquiques necessàries per a l'exercici de les funcions pròpies de la categoria professional a què opten.
En cas que la persona aspirant hagi estat seleccionada per formar part de la borsa i sigui cridada per ser contractada o nomenada per necessitat del servei, haurà de presentar, dins el termini màxim de cinc (5) dies hàbils següents des de l'avís, un certificat mèdic oficial acreditatiu que reuneix les capacitats i aptituds físiques i psíquiques necessàries per realitzar les funcions del lloc de treball.
No haver estat separat ni acomiadat, mitjançant expedient disciplinari, del servei de qualsevol de les administracions públiques o dels òrgans constitucionals o estatutaris de les comunitats autònomes, ni trobar-se en situació d'inhabilitació absoluta o especial per a l'exercici de funcions públiques per resolució judicial, per a l'accés al cos o escala de funcionari, o per exercir funcions similars a les que desenvolupava en el cas de personal laboral, en què hagués estat separat o inhabilitat. En el cas de nacionals d'un altre Estat, no trobar-se inhabilitat o en situació equivalent, ni haver estat sotmès a sanció disciplinària o equivalent que impedeixi, al seu Estat i en els mateixos termes, l'accés a una ocupació pública.
Disposar del certificat A2 de llengua catalana, d'acord amb el que estableix l'article 4 del Decret 11/2017, de 24 de març, d'existència del coneixement de la llengua catalana en els procediments selectius d'accés a la funció pública i per ocupar llocs de treball de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.
Per al Grup E no és necessari estar en possessió de cap de les titulacions previstes en el sistema educatiu, de conformitat amb el que estableix l'article 15 del Conveni col·lectiu per al personal laboral al servei de l'Administració de la comunitat autònoma de les Illes Balears.
No haver estat condemnat per sentència ferma per qualsevol delicte contra la llibertat i la indemnitat sexuals, inclosos els d'agressió i abús sexual, assetjament sexual, exhibicionisme i provocació sexual, prostitució i explotació sexual i corrupció de menors, així com tracta d'éssers humans.
Haver satisfet la taxa corresponent als drets d'examen, consistent en l'import de VINT EUROS (20,00 €), a ingressar al compte bancari següent:
Banco Santander IBAN: ES98 0049 2959 4118 1011 4550 Concepte: Taxa borsa neteja + DNI de l'aspirant.
De conformitat amb el que disposa l'article 15 de la Llei 14/1998, de 23 de desembre, de mesures tributàries i administratives, quedaran exemptes del pagament de la taxa les persones amb discapacitat igual o superior al trenta-tres per cent (33%).
Les persones aspirants que no posseeixen la nacionalitat espanyola i de l'origen de la qual no es desprèn el coneixement de la llengua castellana, han d'acreditar el coneixement de la llengua espanyola nivell B1 mitjançant l'aportació del diploma d'espanyol com a llengua estrangera que regula el Reial decret 1137/2002, de 31 d'octubre, pel qual es regulen els diplomes d'espanyol com a llengua estrangera (DELE), el certificat d'aptitud d'espanyol per a estrangers, expedit per les escoles oficials d'idiomes, o l'acreditació d'estar en possessió d'una titulació acadèmica espanyola expedida per l'òrgan oficial competent al territori espanyol
Abans de prendre possessió de la plaça, la persona interessada haurà de fer constar que no ocupa cap lloc de treball ni realitza cap activitat al sector públic delimitat per l'article 1 de la Llei 53/1984, de 26 de desembre, d'incompatibilitats del personal al servei de les administracions públiques, i que no percep pensió de jubilació, retir o orfandat. Si realitza alguna activitat privada, inclosa la de caràcter professional, ho haurà de declarar en el termini de deu (10) dies naturals, perquè la Corporació acordi la declaració de compatibilitat o incompatibilitat
Els requisits establerts als apartats anteriors s'hauran de complir el darrer dia del termini de presentació d'instàncies i mantenir-los en el moment de formalitzar el corresponent contracte de treball, si escau.
CINQUENA.- Sol·licituds.
5.1.- Presentació de sol·licituds.
Les sol·licituds per prendre part a la convocatòria hauran de presentar-se conforme al model oficial que consta com a Annex I, dirigides a l'Alcaldessa-Presidenta de la Corporació, en qualsevol de les formes establertes a l'article 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques (d'ara endavant, LPAC). Entre altres formes, es poden presentar
5.2.- Documentació que cal presentar juntament amb la sol·licitud.
Per ser admeses a aquest procediment les persones aspirants adjuntaran, en les seves instàncies, la documentació següent:
Document Nacional d'Identitat o, si no són espanyols, document oficial acreditatiu de la seva personalitat, en tot cas, ambdues cares.
Certificat acreditatiu del nivell de coneixements de llengua catalana exigit a la convocatòria (A2), per ambdues cares. Són vàlids els certificats expedits o homologats per la Direcció General de Política Lingüística del Govern de les Illes Balears, per lEBAP, així com els reconeguts d'acord amb la normativa autonòmica.
Les persones aspirants amb discapacitat igual o superior al trenta-tres per cent (33%) han d'acreditar aquesta condició i que aquesta és compatible amb les funcions pròpies del treball a desenvolupar mitjançant un certificat que ha de ser expedit pels equips multiprofessionals de la Direcció General de Dependència o organisme públic equivalent, i ho han d'acompanyar amb la sol· licitud.
Declaració jurada o promesa que no ha estat separat/ada, mitjançant expedient disciplinari, del servei de l'Estat, de les comunitats autònomes, ni entitats locals, ni està inhabilitat/ada per a l'exercici de funcions públiques (Annex II).
Documentació acreditativa dels mèrits al·legats als efectes de la seva valoració, els quals hauran d'anar relacionats a la instància. Els mèrits s'han d'acreditar i s'han de valorar sempre amb referència a la data de finalització del termini de presentació de sol·licituds. En cap cas no es valoraran mèrits que no hagin estat al·legats ni presentats en la forma establerta durant el termini.
Certificació negativa del Registre Central de Delinqüents Sexuals o, si no n'hi ha, justificant d'haver realitzat la sol·licitud dins el termini de presentació de sol·licituds.
Justificant d'haver realitzat el pagament de la taxa de drets d'examen dins del termini de presentació de sol·licituds.
5.3.- Termini de presentació de sol·licituds.
El termini per realitzar el tràmit a la seu electrònica serà de DEU (10) DIES HÀBILS comptats a partir de l'endemà de la publicació d'aquestes bases al BOIB. Igualment, aquestes bases es publicaran al tauler d'anuncis de la seu electrònica de l'Ajuntament de Sant Joan de Labritja (https://santjoandelabritja.sedelectronica.es).
5.4.- Responsabilitat de la validesa de la informació aportada.
Les persones aspirants quedaran vinculades a les dades que facin constar a la seva sol·licitud. El domicili, telèfon i adreça de correu electrònic que figurin es consideraran vàlids a efectes de notificacions, sent responsabilitat exclusiva de les persones candidates tant els errors descriptius, com la no comunicació durant el procés de selecció de qualsevol modificació de les seves dades.
5.5.- Tractament de les dades de caràcter personal.
La presentació de la sol·licitud per participar en aquest procediment suposa el coneixement i l'acceptació inequívocs de l'aspirant del tractament de les dades de caràcter personal a càrrec de l'Ajuntament de Sant Joan de Labritja amb la finalitat de tramitar aquest procediment selectiu. El tractament de la informació facilitada a les sol·licituds tindrà en compte les previsions del Reglament (UE) 2016/679 del Parlament Europeu i del Consell, de 27 d'abril de 2016, relatiu a la protecció de les persones físiques pel que fa al tractament de dades personals ia la lliure circulació d'aquestes dades, i a la Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de protecció de dades personals i garantia dels drets digitals.
SISENA.- Admissió de les persones aspirants.
Un cop finalitzat el termini de presentació de sol·licituds i comprovada la documentació relativa als requisits per participar en el procediment, el Tribunal dictarà una resolució aprovant la relació provisional de persones admeses i excloses, amb indicació de les causes d'exclusió. Aquesta resolució es publicarà al tauler d'anuncis de la seu electrònica de l'Ajuntament de Sant Joan de Labritja.
A fi d'evitar errors i, si es produeix, possibilitar-ne l'esmena en temps i forma, les persones aspirants hauran de comprovar la relació d'excloses i admeses.
Les persones aspirants excloses o omeses disposaran d'un termini de TRES (3) DIES HÀBILS, comptadors des de l'endemà de la publicació de les llistes, per a la presentació de possibles reclamacions, esmenes d'errors o rectificacions.
No seran esmenables:
Presentar la sol·licitud fora de termini.
No satisfer la taxa per drets de participació en el procediment selectiu abans de la finalització del termini de sol·licituds.
No complir qualsevol dels requisits de participació el darrer dia de termini de presentació de sol·licituds.
No presentar durant el termini de presentació de sol·licituds la documentació acreditativa dels mèrits al·legats.
El fet de figurar en la relació d'admesos no suposa que es reconegui als interessats la possessió dels requisits exigits a la base tercera.
Els errors de fet es poden esmenar en qualsevol moment, d'ofici o a petició de l'interessat.
Finalitzat el termini esmentat i resoltes, si escau, les reclamacions, es publicarà al tauler d'anuncis de la seu electrònica de l'Ajuntament de Sant Joan de Labritja la resolució per la qual s'aprovarà la llista definitiva de les persones admeses i excloses en el procediment.
En la mateixa resolució s'indicarà el dia, hora i lloc en què haurà de realitzar-se l'exercici de la fase d'oposició, que, en tot cas, es realitzarà transcorregut un mínim de cinc dies hàbils des de la publicació. Igualment, en la mateixa resolució, es farà constar la designació nominal del Tribunal qualificador.
Si no es presenten reclamacions, la llista provisional s'entendrà elevada automàticament a definitiva.
Contra la resolució aprovatòria de la llista definitiva podran els interessats interposar el recurs potestatiu de reposició previst als articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques, o alternativament recurs contenciós administratiu, en els termes de la vigent Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.
Si en qualsevol moment del procés selectiu el Tribunal Qualificador tingués coneixement que alguna de les persones aspirants no compleix un o més dels requisits exigits o que de la certificació acreditativa resultés que la seva sol·licitud pateix errors o falsedat que impossibiliten l'accés a la plaça convocada en els termes establerts a la convocatòria, haurà de proposar a l'autoritat convocant, amb audiència prèvia de la persona interessada, la seva exclusió del procés selectiu, i comunicar als efectes procedents les inexactituds o les falsedats formulades per la persona aspirant a la sol·licitud d'admissió a l'oposició
SETENA.- Tribunal Qualificador.
El Tribunal Qualificador estarà constituït pels membres següents::
Presidenta: Dª. Blanca Cerdán Fornier (Secretària-Interventora).
Suplent: Dª. María del Carmen Juan Marí (Tècnica d'Intervenció).
Vocal: D. Vicente Torres Torres (Auxiliar Administratiu).
Suplente: Dª María Catalina Sala Tur (Auxiliar Administrativa).
Secretari: D. Jaime Tur Marí (Auxiliar Administratiu).
Suplent: D. David Ortega Ribas (Tresorer Accidental).
El Tribunal podrà nomenar personal assessor en qualsevol moment.
El Tribunal no podrà constituir-se ni actuar sense l'assistència de més de la meitat dels seus membres, titulars o suplents indistintament, ni sense el seu president ni secretari.
L'abstenció i la recusació dels membres del Tribunal s'ajustarà al que preveuen els articles 23 i 24 de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de Règim Jurídic del Sector Públic.
Podran assistir-hi, amb veu, però sense vot, les persones representants de les organitzacions sindicals representatives, per realitzar funcions de vigilància del correcte desenvolupament del procediment selectiu.
VUITENA.- Barem de mèrits del concurs. Màxim de 70 punts.
Els mèrits al·legats es valoraran amb el barem que s'adjunta i que s'estructura en els blocs següents amb una puntuació màxima de 70 punts.
A. Experiència professional directament relacionada amb la plaça convocada.
Puntuaran fins a un màxim de 45 punts, conforme a la següent ponderació:
A.1.- Experiència professional per serveis prestats a la mateixa categoria o en categories professionals equivalents a la de la plaça convocada en qualsevol Administració pública.
Es valorarà amb 0,5 punts per mes complet de feina.
Les fraccions inferiors al mes no es valoraran.
A.2.- Experiència professional per serveis prestats en categories professionals diferents a qualsevol Administració pública.
Es valorarà amb 0,2 punts per mes complet de feina.
Les fraccions inferiors al mes no es valoraran.
A.3.- Experiència professional a l'empresa privada, tant per compte aliè com propi, exercint funcions de naturalesa idèntica o relacionades amb la plaça convocada.
Es valorarà amb 0,4 punts per mes complet de feina.
Les fraccions inferiors al mes no es valoraran.
Únicament serà valorat aquest apartat quan, de la documentació aportada es desprengui que l'experiència laboral està directament relacionada amb la plaça.
Els serveis prestats s'han d'acreditar mitjançant certificat de serveis prestats emès per l'entitat corresponent, amb indicació de la categoria professional i les dates d'alta i baixa d'aquesta, o bé contracte laboral o certificat d'empresa. Juntament amb el certificat de serveis prestats, el contracte o el certificat d'empresa haurà d'aportar, en tot cas, un informe de vida laboral actualitzat emès per la Tresoreria General de la Seguretat Social.
No es valorarà l'experiència professional si no s'acredita amb els dos tipus de documents d'escrits:
Serveis prestats a qualsevol administració pública: certificat de serveis previs i informe de vida laboral.
Serveis prestats a l'empresa privada: contracte laboral o certificat d'empresa i informe de vida laboral.
Els treballs realitzats en el règim d'autònoms s'acreditaran mitjançant certificats d'alta i baixa a l'impost d'activitats econòmiques, amb indicació de la data d'alta i baixa i de l'activitat corresponent, adjuntant la facturació dels serveis prestats o una altra documentació que acrediti la prestació real i efectiva dels serveis.
B. Formació.
Puntuarà fins a un màxim de 25 punts, conforme a la següent ponderació:
B.1.- Accions formatives que estiguin relacionades directament amb les funcions de la categoria professional a què s'opta, impartits o promoguts i reconeguts per qualsevol centre o organisme oficial (màxim 10 punts).
Les accions formatives de qualitat, d'igualtat de gènere, de prevenció de riscos laborals i de l'àrea de tecnologia de la informació i la comunicació s'han de valorar en qualsevol cas.
Per ser valorats, els cursos han de tenir qualsevol durada igual o superior a deu hores. Els crèdits d‟aprofitament suposen els d‟assistència, és a dir, no són acumulatius l‟assistència il‟aprofitament.
Cada hora d'assistència es valorarà amb 0,3 punts.
Cada hora d'aprofitament es valorarà amb 0,5 punts.
En cas de no indicar-se, la durada no es valorarà.
Aquest mèrit s'acreditarà mitjançant certificat o fotocòpia del títol d'assistència o aprofitament, o certificat expedit pel centre o institució que hagi organitzat el curs, amb indicació de la seva durada i matèries tractades.
En el cas de cursos o formació valorada en crèdits, si no s'especifica la durada en hores, es valorarà de la manera següent:
Per cada crèdit ECTS: 25 hores.
Per cada crèdit LRU o no especificat: 10 hores.
B.2.- Coneixements de llengua catalana (màxim 5 punts).
Es valoraran els certificats expedits per lEBAP, expedits o homòlegs per la Direcció General de Política Lingüística, així com els reconeguts d'acord amb la normativa autonòmica. Es valorarà el major nivell acreditat de català, excepte en el cas del certificat de llenguatge administratiu que es podrà acumular, si escau.
Certificat B1: 1 punt
Certificat B2: 2 punts
Certificat C1: 3 punts
Certificat C2: 4 punts
Certificat LA (llenguatge administratiu): 1 punt
Els mèrits que es valorin en un apartat no es poden valorar en un altre.
B.3.- Titulació acadèmica (màxim 10 punts)
Certificat d'escolaritat o equivalent: 2 punts.
Graduat en Educació Secundària Obligatòria (ESO), títol de Formació Professional Bàsic o equivalent: 5 punts.
Grau mitjà de Formació Professional: 7 punts.
Batxillerat: 9 punts.
Grau superior de Formació Professional: 10 punts.
Només es valorarà la titulació de nivell superior que s'hagi presentat.
NOVENA.- Valoració dels mèrits, relació resultant i constitució de la borsa de treball.
Conclosa la valoració de mèrits, el Tribunal publicarà al tauler d'anuncis de la seu electrònica de l'Ajuntament de Sant Joan de Labritja el resultat, expressant les puntuacions atorgades a cada aspirant per bloc dels previstos a la base VUITENA.
Els interessats podran presentar al·legacions davant del Tribunal dins el termini de tres (3) dies hàbils, comptadors des de l'endemà de la publicació.
Finalitzada la fase de valoració i puntuació, i una vegada esgotats els terminis de revisió prèvia resolució de les al·legacions formulades si n'hi hagués, el Tribunal les resoldrà definitivament la valoració de mèrits. En cas d'empat entre aspirants, es resoldrà d'acord amb allò establert a la base TERCERA.
La resolució definitiva s'elevarà a l'Alcaldia per resoldre la constitució de la borsa de treball, constituïda per aquells aspirants que hagin complert els requisits establerts a les presents bases. Les persones aspirants que conformin la borsa de treball seran cridades per l'Ajuntament per ordre de puntuació quan hi hagi la necessitat de contractar.
La resolució de constitució de la borsa de treball es farà pública al tauler d'anuncis de la seu electrònica de l'Ajuntament de Sant Joan de Labritja i al BOIB, amb un llistat de les persones que la componen, l'ordre de la qual s'establirà de major a menor puntuació obtinguda.
DESENA.- Funcionament de la borsa de treball.
A.- Situació de les persones aspirants.
Les persones que formin part de la borsa a efectes de rebre ofertes de feina estan en situació de disponible o no disponible, en tots dos casos, sempre a sol·licitud de la persona interessada.
Mentre les persones aspirants es trobin en situació de no disponible, no seran trucades per a l'oferiment d'un lloc de treball.
Estan en situació de disponible a la borsa la resta de les persones aspirants, que seran cridades per a l'oferiment d'un lloc de treball d'acord amb la posició a la borsa.
B.- Reserva per a persones amb discapacitat.
D'acord amb allò establert a la base TERCERA sobre reserva de places per a persones amb discapacitat, de conformitat amb el que disposa l'article 59.1 del Reial Decret Legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de l'Estatut Bàsic de l'Empleat Púbic, es reserva un quota mínima del set per cent grau de discapacitat reconegut igualtat o superior al trenta-tres per cent (33%), sens perjudici que s'hagi d'acreditar la compatibilitat amb les funcions de la categoria professional corresponent.
A aquest efecte, s'han d'oferir a aquelles persones que compleixin aquests requisits les vacants de la borsa número 7 i les posteriors de catorze (14) en catorze (14), és a dir, la número 21, 25, 49, i així successivament, sense perjudici que per puntuació els correspongui una vacant més beneficiosa. Per a una millor gestió de la reserva per a persones amb discapacitat, s'ha de constituir una llista específica de persones amb discapacitat per ordre de prelació amb independència del fet que també figurin a la borsa general.
C.- Justificació.
La renúncia a l'oferta de treball de l'aspirant es considerarà justificada i per tant, aquest mantindrà l'ordre a la borsa, quan acrediti, dins el termini de tres (3) dies hàbils, comptadors a partir de l'endemà de la comunicació telefònica, que es deu a una de les causes següents::
Trobar-se en situació d'ocupació en el moment que rebi l'oferta de treball i haurà d'acreditar-ho mitjançant presentació de contracte laboral, informe de vida laboral o certificació acreditativa.
Trobar-se en situació d'incapacitat temporal, intervenció quirúrgica o accident, i acreditar-ho mitjançant presentació d'informe mèdic.
Estar en alguna de les situacions següents: embaràs, adopció o acolliment, descans per maternitat o paternitat, acolliment o malaltia greu o hospitalització d'un familiar, excedència per cura de fills menors de dotze (12) anys o ascendents dependents o en qualsevol situació prevista, d'acord amb la normativa vigent als efectes de permisos i llicències.
Defunció d'un familiar fins a segon grau de consanguinitat o afinitat, amb límit temporal de cinc dies hàbils.
Matrimoni o constitució de parella de fet durant el període de llicència.
Per estudis reglats, que suposi un curs acadèmic complet.
Justificada la causa, la persona aspirant quedarà en situació de “no disponible”, és a dir, estarà inactiva a la borsa de treball fins que finalitzin les causes i ho comuniqui a l'Ajuntament. La comunicació s'ha de fer inexcusablement en el moment que finalitzi la causa per la qual es va rebutjar l'oferta de treball mitjançant un escrit dirigit a l'Ajuntament de Sant Joan de Labritja. Això suposarà l'activació automàtica a la borsa com a “disponible” per a possibles ofertes.
D. Funcionament de la borsa de treball.
L'òrgan competent de l'Ajuntament es posarà en contacte telefònic amb la persona aspirant amb un màxim de tres (3) intents i un marge de temps mínim entre trucades quinze (15) minuts. Esgotats els tres (3) intents, es realitzarà un darrer contacte mitjançant el correu electrònic facilitat a la sol·licitud. S'informarà l'aspirant del lloc a cobrir i les seues característiques. Notificada la persona aspirant per via telefònica o mitjançant correu electrònic disposarà d'un termini màxim de dos (2) hàbils, comptats a partir del dia següent a la comunicació, per manifestar per escrit, mitjançant correu electrònic dirigit a secretaria@santjoandelabritja.com, la seva conformitat o rebuig amb l'oferta laboral, de conformitat amb la base DESENA C.
Si dins del termini indicat, no manifesta la seva conformitat amb l'oferta laboral, si no renuncia expressament o no respon al telèfon de contacte o correu electrònic facilitats a efectes de comunicació o qualsevol altra circumstància que n'impedeixi la incorporació, passarà a ocupar el darrer lloc de la borsa de treball i s'avisarà al següent aspirant de la borsa.
Si alguna de les persones integrants de la borsa de treball renuncia tres (3) vegades seguides a diferents ofertes de treball (és a dir, no manifesta la seva conformitat a incorporar-se al lloc de treball, renuncia expressament al nomenament, no respon al telèfon de contacte que ha facilitat o una altra circumstància que n'impedeixi la incorporació fora de les causes justificades), serà definitivament exclosa de la borsa de treball a tots.
Quan la persona seleccionada mitjançant aquest sistema cessi en el seu lloc de treball, serà reincorporada a la borsa de treball al lloc que inicialment ocupava a la llista.
En cas que la persona integrant de la borsa de treball a què correspongués la crida per ordre de puntuació pogués incórrer en un encadenament de contractes o manteniment de la relació laboral de més de més de vint-i-quatre (24) mesos en un període de trenta (30), que poguessin derivar en una relació indefinida amb aquesta Administració, se suspendrà aquesta llista. La suspensió és pel temps necessari per evitar la incursió en frau de llei que es derivi en una relació indefinida. Transcorregut el termini necessari es restablirà la possibilitat de la seva crida al lloc de la borsa que obtingués segons puntuació.
Quan la persona seleccionada mitjançant aquest sistema de borsa cessi en el lloc de treball, llevat que sigui per renúncia voluntària, es reincorpora novament a la borsa de treball amb el mateix ordre de prelació que tenia. També es mantindrà en el mateix ordre de prelació la persona que, essent citada per fer efectiva una contractació, ja estigui contractada per l'Ajuntament i es mantingui al lloc de treball que desenvolupa. En cas que el cessament es produeixi de forma voluntària i amb anterioritat a finalitzar la prestació de serveis, aquesta persona passarà al darrer lloc de la borsa, llevat de casos de força major.
En tot cas, els integrants de la borsa de treball únicament seran titulars d'una expectativa de dret a ser nomenats, per ordre de puntuació, mentre no es facin altres procediments selectius per cobrir aquestes places tant interinament com en propietat.
ONZENA.- Vigència d'aquesta borsa.
La borsa de treball objecte d'aquestes bases tindrà una vigència màxima de tres (3) anys des que es publiqui la resolució de constitució al BOIB, de conformitat amb larticle 12 del Decret 30/2009, de 22 de maig, pel qual s'aprova el procediment de selecció del personal funcionari interí al servei de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears. Tot això sense perjudici, quant a preferència, al que estableixen els processos d'estabilització o una altra normativa. Un cop hagi transcorregut aquest període de temps la borsa perd vigència i no es pot reactivar.
DOTZENA.- Règim normatiu i recursos.
En allò no previst en aquestes bases serà aplicable la normativa reguladora de funció pública definida a larticle 190 de la Llei 20/2006, de 15 de desembre, municipal i de règim local de les Illes Balears.
Contra la convocatòria, aquestes bases i els actes administratius que se'n derivin, així com les actuacions del Tribunal qualificador, quan esgotin la via administrativa, les persones interessades podran interposar recurs potestatiu de reposició en el termini d'un mes davant del mateix òrgan que les hagi aprovat, d'acord amb l'article 123 i 124 de la Llei 39/2015.d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques. En cas de no interposar recurs potestatiu de reposició es podrà interposar directament recurs contenciós administratiu, segons l'article abans esmentat i els articles 45 i següents de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, davant el Jutjat Contenciós Administratiu, en el termini de dos mesos a comptar des de l'endemà de la publicació al BOIB.
Totes les comunicacions ordinàries relatives al procés selectiu es publicaran al tauler d'anuncis, disponible a la pàgina web de l'Ajuntament de Sant Joan de Labritja.