Secció II. Autoritats i personal
Subsecció segona. Oposicions i concursos
AJUNTAMENT DE SANTA EUGÈNIA
Núm. 276616
Bases que regiran la convocatòria per a la creació d’una borsa viva de treball de director/a de temps lliure per a l’Escola d’Estiu 2025
Versió PDF
D'acord amb les disposicions vigents, es fa públic que a la Junta de Govern en sessió ordinària celebrada el dia 16 d'abril de 2025, va adoptar el següent acord:
Bases que regiran la convocatòria per a la creació d'una borsa viva de treball de director/a de temps lliure per a l'Escola d'Estiu 2025
Primer. Objecte de la convocatòria
1. És objecte de les presents bases regular el procés de selecció per a la constitució d'una borsa de treball de director/a de temps lliure per a l'any 2025.
La contractació es duria a terme, dins l'àmbit de l'Escola d'Estiu, amb els condicionants temporals des del 18 de Juny de 2025 fins al 31 de juliol de 2025, prorrogables com a màxim fins dia 10 de setembre de 2025, en funció del nombre de nins i nines matriculats.
2. Seran funcions del director o directora de temps lliure la programació, el desenvolupament i execució de les activitats de l'Escola d'Estiu, així com les pròpies d'informació i atenció als pares, mares o tutors.
4. La convocatòria de la borsa de treball i el procés selectiu de concurs es regirà per les presents bases i es publicaran al Butlletí Oficial de les Illes Balears i al tauler d'anuncis de la pàgina web municipal (www.ajsantaeugènia.net), on també es publicaran periòdicament totes les fases del procés selectiu.
Segon. Requisits generals i específics de les persones aspirants
1. Tenir 18 anys complits en la data de finalització del termini d'admissió de sol·licituds i no haver arribat a l'edat de jubilació forçosa.
2. Estar en possessió de les titulacions establertes en el Decret 18/2011, d'11 de març, pel qual s'estableixen els principis generals que regeixen les activitats de temps lliure infantil i juvenil que es desenvolupin a l'àmbit territorial de les Illes Balears
3. No tenir cap tipus de malaltia, ni cap limitació física o psíquica que impedeixi l'exercici de les funcions corresponents i que s'haurà d'acreditar mitjançant la certificació mèdica adient.
4. No haver estat separat, mitjançant expedient disciplinari del servei a l'Estat, a les Comunitats Autònomes o a les Entitats públiques, ni trobar-se en una situació d'inhabilitació per a l'exercici de les funcions públiques.
5. Acreditar el requisit de coneixements de llengua catalana corresponents al nivell del certificat B2. Aquest coneixement s′ha d′acreditar mitjançant l′aportació d′un certificat oficial expedit per l′Escola Balear d′Administració Pública o expedit o homologat per l′òrgan competent en matèria de política lingüística.
6. Acreditació dels mèrits: s'han de presentar les titulacions i/o certificacions efectivament presentades en forma d'original o fotocòpia compulsada dels mèrits que s'han de valorar.
7. Satisfer la taxa de serveis de selecció de personal de 30 €.
Tercer. Presentació de sol·licituds
1. Les persones interessades a participar en el concurs han de presentar una sol·licitud per a la borsa convocada mitjançant les presents bases, segons el model de l'annex I.
2. Les sol·licituds s'han de presentar al registre de l'Ajuntament de Santa Eugènia o en la forma que estableix l'article 16 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, de Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques.
3. El termini de presentació de sol·licituds serà de 10 dies hàbils comptadors a partir de l'endemà de la publicació d'aquesta convocatòria al Butlletí Oficial de les Illes Balears (BOIB) .
Si l'últim dia de presentacions fos dissabte o diumenge o festiu, el termini s'entrendrà ampliat fins el següent dia hàbil. Es publicarà també al tauler d'anuncis de la pàgina web municipal (www.ajsantaeugenia.net).
4. Juntament amb la sol·licitud emplenada adequadament, les persones interessades han d'adjuntar:
a. Declaració jurada de que reuneixen totes i cadascuna de les condicions exigides en l'apartat segon, annex II.
b. Fotocòpia compulsada del Document Nacional d'Identitat (DNI) o, en el cas de no ser espanyol, del document oficial acreditatiu de la personalitat.
c. Original o fotocòpia compulsada del requisits exigits a la Bases Segona de les presents, excepte el certificat mèdic que es demanarà a les persones seleccionades i abans de la contractació, així com el certificat negatiu del Registro Central de Delincuentes Sexuales.
d. Resguard justificatiu d'haver ingressat la taxa per import de 30,00 € al compte bancari ES47 2100 6295 2613 0006 2894.
Quart. Òrgan de selecció
1. El tribunal qualificador estarà format pels següents membres :
President: Bartolomé Coll Isern, funcionari de l'Ajuntament de Santa Eugènia.
Vocals: Tres funcionaris de carrera o personal laboral fix que compleixin els requisits i principis d'especialització exigits per poder actuar com a membres.
Secretari: Secretari de la Corporació
2. Els membres del tribunal tindran veu i vot, amb excepció del secretari, què només tindrà veu, però no vot.
3. El tribunal no pot constituir-se ni actuar sense l'assistència de més de la meitat dels seus membres, titulars o suplents, indistintament, i les seves decisions s'adoptaran per majoria. Així mateix, podrà designar assessors quan ho consideri convenient. Els assessors que es nomenin tindran veu, però no vot.
4. Els membres del tribunal hauran d'abstenir-se d'intervenir i ho notificaran a l'autoritat convocant, quan hi concorrin qualcuna de les circumstàncies previstes a l'article 23 de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de Règim Jurídic del Sector Públic, o si han realitzat tasques de preparació d'aspirants a proves selectives d'accés a les places de què es tracta durant els cinc anys anteriors a la publicació de la convocatòria. Així mateix, els aspirants poden recusar els membres del tribunal quan es doni alguna de les circumstàncies esmentades al paràgraf anterior.
5. El tribunal queda facultat per resoldre els dubtes que es puguin presentar i adoptar necessaris, d'acord amb les bases de la convocatòria i de la legislació vigent actualment, pel bon ordre del procés selectiu, en tots aquells assumptes que no es determinin a les presents.
Cinquè. Admissió d'aspirants
1. En el termini de deu (10) dies hàbils, comptador des de l'acabament del termini de presentació de sol·licituds, es publicarà en el tauler d'anuncis de la pàgina web de l'Ajuntament de Santa Eugènia, la resolució per la qual s'aprovi la llista provisional d'aspirants admesos i exclosos, amb la indicació de les causes de la dita exclusió.
2. En tot cas, amb la finalitat d'evitar errors i, si es produeixen, possibilitar-ne l'esmena dins el termini i en la forma escaient, els aspirants han de comprovar no només que no figuren a la relació d' exclosos sinó, a més, que els seus noms consten a la llista d'admesos pertinent.
3. Els aspirants exclosos o omesos disposaran d'un termini de TRES (3) DIES hàbils, comptadors des de l'endemà de la dita publicació, per esmenar el defecte o adjuntar el document que sigui preceptiu, i se'ls advertirà que es tindrà per no presentada la sol·licitud si no es compleix el requeriment.
4. Acabat el termini al qual fa referència el paràgraf anterior i esmenades, si s'escau, les sol·licituds, el Batle - President de la Corporació dictarà una resolució, que aprovarà la llista definitiva d' admesos i exclosos. Aquesta resolució es farà pública en els mateixos llocs indicats.
Sisè. Valoració de mèrits
Es valoraran els mèrits i les condicions personals que es relacionen a continuació, que s'hagin documentat i justificat a la data de finalització del termini d'admissió d'aspirants:
a) Experiència professional: es valorarà l'experiència següent:
- Per cada mes complert de serveis prestats i reconeguts dins la categoria de director/a de temps lliure desenvolupat a l'escola d'estiu de Santa Eugènia: 0,5 punts fins a una màxim de 40 punts.
- Per cada mes complert de serveis prestats i reconeguts dins la categoria de director/a de temps lliure en altres administracions públiques, associacions de temps lliure i/o empreses privades: 0,2 punts fins a un màxim de 20 punts.
b) Formació, es valorarà la formació fins a un màxim de 30 punts:
- Carnet de socorrista: 2 punts
- Socorrista de platja: 3 punts
- Títol de mestre o tècnic superior en educació infantil: 3 punts
- Grau superior més màster en formació del professorat: 3 punts
- Carnet de manipulador d'aliments: 1 punt
- Cursos que acreditin aprofitament: 0,2 punts per cada 10 hores
- Cursos que acreditin assistència: 0,1 punts per cada 10 hores
Els cursos només es valoraran quan estiguin relacionats directament amb les funcions de director/a de temps lliure o del món de l'educació.
c) Nivell de coneixement de llengua catalana.
- Nivell C1 o equivalent: 5 punts
- Nivell C2 o equivalent: 2 punts
En el cas que l'aspirant acrediti possessió de més d'un certificat, tan sols s'atorgarà puntuació per aquell certificat que acrediti major puntuació.
e) Entrevista personal:
S'ha de realitzar una entrevista personal (presencial o telemàtica) amb els candidats relacionada amb les característiques del lloc a cobrir, que tindrà una puntuació màxima de 5 punts. Només hi haurà una convocatòria de dematí i una l'horabaixa, no es podran canviar dies.
Setè. Ordre de prelació i desempats
L'ordre de prelació en cada borsa el determina la qualificació obtinguda en la valoració dels mèrits.
En cas que es produeixin empats, s'han de resoldre atenent successivament els criteris següents:
a) Acreditar més temps com a demandant a l'oficina del SOIB.
b) Acreditar més temps en situació d'atur.
c) Tenir més càrregues familiars.
Si finalment persisteix l'empat, s'ha de dur a terme un sorteig.
Vuitè. Constitució borsa viva.
La Constitució de la borsa via implica l'apertura anual d'un termini per a la seva actualització.
Per això, una vegada constituïda aquesta borsa per a l'any 2025, els pròxims anys només s'hauran de fer actualitzacions de documentació per part dels aspirants ja apuntats.
Aquells aspirants que vulguin accedir per primera vegada a la borsa viva hauran de presentar tota la documentació sol·licitada durant el període d'actualitzacions.
El període per actualitzar la borsa viva, serà de deu dies hàbils a comptar des de la publicació d'aquestes bases.
Santa Eugènia, a la data de la signatura electrònica (16 d'abril de 2025)
El batle José Luis Urraca Martín
ANNEX I Sol·licitud d'admissió per prendre part en el procés selectiu d'una borsa viva de treball de director/a de temps lliure per a l'escola d'estiu 2025, pel sistema de concurs de mèrits de l'Ajuntament de Santa Eugènia.
Sr./Sra. ___________________________________________ major d'edat, amb DNI/altres núm. _____________ , domicili a efectes de notificacions i comunicacions al carrer _____________________________ de ________________, codi postal ______, telèfon núm. _____________, i correu electrònic________________________________.
EXPÒS:
PRIMER. Que he tingut coneixement de la convocatòria per a la creació d'una borsa viva de treball de director/a de temps lliure per a l'escola d'estiu 2025, pel sistema de concurs de mèrits, de l'Ajuntament de Santa Eugènia.
SEGON. Que complesc totes les condicions exigides a les referides bases a la data d'expiració del termini de presentació d'instàncies i conec i accept les bases de la convocatòria.
TERCER. Que, mitjançant originals o fotocòpies compulsades, adjunt la següent documentació:
□ Fotocòpia del DNI o, en cas de no ser espanyol, fotocòpia del NIE, passaport o targeta residència.
□ Fotocòpia compulsada del certificat nivell B2 de coneixements de català.
□ Resguard justificatiu d'haver ingressat la taxa per import de 30,00 € al compte bancari ES47 2100 6295 2613 0006 2894.
□ Declaració responsable relativa al fet que reuneix les capacitats i aptituds físiques i psíquiques que siguin necessàries per a l'exercici de les funcions de la categoria professional a la qual correspon la borsa específica a la qual opta (Annex II).
Per tot això,
SOL·LICIT: Que s'admeti la meva sol·licitud per formar part del procés selectiu d'aquesta convocatòria.
________________________, a _____ de ____________ de 2025
Signatura
ANNEX II Declaració responsable
Sr./Sra. ___________________________________________ major d'edat, amb DNI/altres núm. _____________ , domicili a efectes de notificacions i comunicacions al carrer _____________________________ de ________________, codi postal ______, telèfon núm. _____________, i correu electrònic________________________________.
DECLAR:
□ Que compleix tots i cadascun dels requisits exigits a la base segona de la convocatòria per poder formar part del procés selectiu.
□ Que són certes les dades que s'hi consignen a la sol·licitud, i conec les responsabilitats jurídiques derivades de la falsedat en documentació pública.
□ Que reunesc les capacitats i aptituds físiques i psíquiques que siguin necessàries per a l'exercici de les funcions de la categoria professional a la qual correspon el borsí d'aquesta convocatòria.
________________________, a _____ de ____________ de 2025
Signatura