Secció III. Altres disposicions i actes administratius
AJUNTAMENT DE SANT LLORENÇ DES CARDASSAR
Núm. 273780
Conveni de cooperació entre l´Ajuntament de Manacor i l´Ajuntament de Sant Llorenç des Cardassar per a la gestió de les obres de reparació, millora i adequació del Pont des Riuet a s'Illot
Versió PDF
Mitjançant el present anunci, es fa públic que en data 11 d´abril de 2025 l´Ajuntament de Manacor i l´Ajuntament de Sant Llorenç des Cardassar varen formalitzar el conveni de cooperació per a la gestió de les obres de reparació, millora i adequació del Pont des Riuet a s'Illot, conveni que es publica íntegrament en compliment de l´article 11.3 de la Llei 40/2015, d´1 d´octubre, de règim jurídic del sector públic.
“CONVENI DE COOPERACIÓ ENTRE L'AJUNTAMENT DE MANACOR I L'AJUNTAMENT DE SANT LLORENÇ DES CARDASSAR PER A LA GESTIÓ DE LES OBRES DE REPARACIÓ, MILLORA I ADEQUACIÓ DEL PONT DES RIUET A S'ILLOT
A Manacor, data i signatura electrònica al marge.
INTERVENEN
D'una banda, el Sr. Miquel Oliver Gomila, Batle-President de l'Ajuntament de Manacor, que actua en aquest acte d'acord amb les atribucions que li atorga l'article 21 de la Llei 7/1985 Reguladora de les Bases de Règim Local, així com la resta de normativa aplicable, i l'acord d'aprovació del present Conveni adoptat pel Ple de l'Ajuntament en sessió de dia 1 d'abril de 2025.
D'una altra banda, el Sr. Jaume Soler Pont, Batle-President de l'Ajuntament de Sant Llorenç des Cardassar, que actua en aquest acte d'acord amb les atribucions que li atorga l'article 21 de la Llei 7/1985 Reguladora de les Bases de Règim Local, així com la resta de normativa aplicable, i l'acord d'aprovació del present Conveni adoptat pel Ple de l'Ajuntament en sessió de dia 10 d'abril de 2025.
ANTECEDENTS
La zona de s'Illot es troba ubicada parcialment en el terme municipal de Manacor i parcialment en el terme municipal de Sant Llorenç des Cardassar. Aquestes dues zones estan separades per l'anomenat riuet, és a dir, una zona de domini públic marítim-terrestre delimitada adequadament per l'administració competent en matèria de costes.
Per unir les dues zones urbanes de s'Illot de cada un dels ajuntaments indicats es va construir un pont per damunt de la zona de domini públic marítim-terrestre. Aquest pont fou construït a principis dels anys noranta del segle passat pels Ajuntaments de Manacor i Sant Llorenç des Cardassar de conformitat amb un Conveni subscrit pels dos consistoris i d'acord amb el projecte de pont sobre el torrent de s'Illot redactat per l'enginyer de camins, canals i ports Sr. Pere Duran i Vidal.
El temps transcorregut des de la construcció d'aquest pont ha provocat que aquesta infraestructura presenti unes deficients condicions de manteniment i de disseny. Per això, l'Ajuntament de Sant Llorenç des Cardassar ha redactat el projecte de reparació de la passarel·la per a vianants damunt el torrent de s'Illot que ha elaborat l'enginyer de camins, canals i ports Sr. Mateu Estrany Pieras, projecte que té com a pressupost de contractació l'import total de 497.845,50 euros.
Un cop obtinguts els preceptius informes sectorials i títols administratius habilitants per part d'ambdós consistoris, es podran executar les obres de reparació previstes en el projecte.
Als efectes d'agilitzar la reparació del pont, l'Ajuntament de Sant Llorenç des Cardassar va transferir l'any 2024 la meitat del pressupost de licitació del projecte a l'Ajuntament de Manacor, import que ascendeix a 248.922,75 € i que actualment es troba consignat a la tresoreria d'aquest municipi.
Per tot l'exposat les parts ESTIPULEN
Primer.- Objecte
L'objecte del present conveni és la formalització d'un encàrrec de gestió entre els ajuntaments implicats, per a la realització conjunta de les activitats tècniques i materials que permetin la reparació del Pont des riuet a s'Illot, de conformitat amb el projecte elaborat per l'enginyer de camins, canals i ports, el Sr. Mateu Estrany Pieras.
L'encàrrec en qüestió s'emmarca en la previsió de l'article 11 de la Llei 40/2015 de Règim Jurídic del Sector Públic i l'article 31 de la Llei 9/2017 de Contractes del Sector Públic.
Segon.- Cooperació per a l'obtenció de les Autoritzacions i títols habilitants pertinents
L'Ajuntament de Sant Llorenç procedirà a sol·licitar a l'administració competent en matèria de costes el corresponent títol administratiu habilitant preceptiu per a l'execució de les obres previstes al projecte de reparació anteriorment assenyalat.
L'Ajuntament de Sant Llorenç també procedirà a realitzar les peticions necessàries davant la Demarcació de Costes a les Illes Balears així com a la Conselleria de la Mar del Govern Balear a fi i efecte que:
a.- S'atorgui concessió administrativa del domini públic marítim-terrestre afectat pel pont des riuet de s'Illot.
b.- S'autoritzin per emergència les obres de reparació atès el greu estat de deteriorament que presenta.
L'Ajuntament de Sant Llorenç queda facultat per sol·licitar i obtenir, en nom de l'Ajuntament de Manacor, qualsevol altre autorització o títol habilitant que resulti preceptiu per a dur a terme l'actuació projectada.
Tercer.- Licitació i execució de les obres
Correspondrà a l'Ajuntament de Sant Llorenç des Cardassar dur a terme les licitacions i actuacions contractuals necessàries que permetin la licitació de les obres descrites, així com la direcció facultativa d'aquestes si escau, tot això en els termes de la Llei 9/2017, de 8 de novembre, de Contractes del Sector Públic.
Quart.- Finançament
El finançament de les actuacions necessàries per a la reparació del Pont des riuet a Manacor seran assumides pels ajuntaments implicats a parts iguals.
A aquestes efectes, l'Ajuntament de Manacor procedirà a ingressar a un compte de l'Ajuntament de Sant Llorenç, el 50% del cost de les actuacions projectades, el que fa un import de 248.922,75 €.
En cas que el cost efectiu de les obres fos inferior o superior al previst, perquè hi hagi una baixa per l'empresa adjudicatària de l'obra o per qualsevol altra raó, les parts es realitzaran els retorns o abonaments pertinents a fi d'assumir el cost definitiu per meitats. Dita adequació de l'import definitiu es realitzarà en el termini màxim de tres mesos des de la signatura de l'acta de recepció de les obres.
La determinació de l'import definitiu de les actuacions executades i, per tant, de les obligacions econòmiques entre les parts, correspondrà a la comissió de seguiment del present conveni.
Atès que l'Ajuntament de Sant Llorenç des Cardassar, en data 26 de febrer de 2025, va ingressar en favor de l'Ajuntament de Manacor l'import de 248.922,75 € corresponents al 50% de les obres a executar, l'Ajuntament de Manacor procedirà al retornament de dit import a l'Ajuntament de Sant Llorenç des Cardassar, juntament amb la part del finançament de l'actuació que li correspon. Per tant, el total a ingressar per part de l'Ajuntament de Manacor a l'Ajuntament de Sant Llorenç des Cardassar ascendeix a 497.845,50 euros.
Cinquè. Comissió de seguiment
Es constituirà una comissió paritària de seguiment del projecte formada per dos representants de cada municipi, sent un necessàriament de caràcter tècnic, nomenats a proposta dels respectius batles de cada ajuntament.
Presidirà la comissió l'Ajuntament de Manacor i s'aixecaran actes de cada sessió que es celebri, per la qual cosa es nomenarà un secretari, que serà d'un dels ajuntaments.
Les funcions que desenvoluparà la comissió seran les d'impulsar i coordinar entre els ajuntaments l'execució, la realització i el seguiment dels treballs del projecte. Especialment s'haurà d'acordar l'aprovació de modificacions del projecte o increments de preus o costs durant l'execució del projecte.
També correspondrà a aquesta comissió decidir sobre la possible petició de subvencions o ajudes per finançar les obres, si bé la petició la farà l'Ajuntament de Manacor un pic la comissió l'aprovi.
L'Ajuntament de Manacor serà l'encarregat de convocar les sessions de la comissió quan així ho consideri. No obstant això, l'Ajuntament de Sant Llorenç podrà sol·licitar la reunió de la comissió quan consideri que hi ha algun assumpte que així ho requereixi.
A proposta de la Comissió de Seguiment es pot plantejar un canvi del present conveni, sobretot en relació a modificar l'Ajuntament gestor del mateix.
Sisè. Obligacions bàsiques de les parts
Aquest conveni és vinculant per les parts signants, amb els drets i les obligacions que es generen. Per l'efectivitat d'aquest Conveni ambdós ajuntaments, a través dels seus serveis tècnics, facilitaran tota la informació necessària per a l'execució del projecte.
L'Ajuntament de Sant Llorenç queda obligat a:
a.- Traslladar a l'Ajuntament de Manacor la informació relativa a l'execució del projecte, així com informar de les incidències més rellevants que es puguin produir.
b.- Licitar el contracte per a l'execució de l'obra conforme a la normativa contractual vigent, així com la direcció d'obres de les mateixes si escau, comunicant a l'Ajuntament de Manacor en el termini de 10 dies des de l'adjudicació, el nom de l'empresa adjudicatària i el preu del contracte.
c.- Abonar al contractista adjudicatari les certificacions i factures corresponents. En cas d'endarreriment en aquest pagament els interessos o indemnitzacions que es puguin generar seran exclusivament a càrrec de l'Ajuntament de Sant Llorenç com a responsable de la gestió.
d.- Tramitar les modificacions de contracte o increments de preus que es puguin produir i que han de ser també explícitament acceptades per l'Ajuntament de Manacor abans de ser aprovades.
L'Ajuntament de Manacor queda obligat a:
a.- Ingressar a l'Ajuntament de Sant Llorenç l'import del 50% del cost de les actuacions a executar, import que ascendeix a 248.922,75 €.
b.- Retornar a l'Ajuntament de Sant Llorenç des Cardassar l'import que li va ingressar l'any 2024, que ascendeix a 248.922,75 €.
Ambdós ajuntaments queden obligats al pagament o retorn dels imports que resultin del compte definitiu aprovat per la comissió de seguiment.
Setè. Vigència del Conveni
Aquest conveni tendrà una durada màxima de quatre anys. Si bé aquest termini és prorrogable per acord mutu de les parts actuants.
En cas que no s'hagin iniciat les obres el conveni quedarà automàticament sense efecte transcorregut el termini i els ingressos econòmics realitzats seran retornats com en dret correspongui.
En el cas que les obres es trobin en execució quan es compleixi es termini el conveni quedarà automàticament prorrogat per un termini de dos anys a fi i efecte que es finalitzin les obres.
En el cas que les obres estiguin finalitzades el conveni s'haurà complit i quedarà extingit amb la recepció de les obres quan aquesta recepció rebi el vist-i-plau de la comissió de seguiment.
Vuitè. Causes de resolució del Conveni
Són causes generals de resolució del Conveni les següents:
a.- Per acord mutu de les parts. En cas que ambdues parts considerin necessari rescindir el conveni per aquesta causa hauran d'elaborar i signar un document en que s'acreditin les circumstàncies concurrents i els pactes relacionats amb la resolució, especialment en allò relatiu a les aportacions i obligacions econòmiques.
b.- Qualsevol altra de les reflectides a l'article 51 de la Llei 40/2015 de Règim Jurídic del Sector Públic que sigui d'aplicació.
Novè. Competència jurisdiccional
El Jutjat contenciós administratiu de Palma és el competent per conèixer dels recursos que es dedueixin en relació amb el present Conveni, de conformitat amb el previst a l'article 8.1 de la Llei 29/1998 Reguladora de la Jurisdicció Contenciosa Administrativa.
En prova de conformitat per tot allò exposat anteriorment, signen el present Conveni, a Manacor en la data indicada a l'encapçalament del present document.
El batle de Sant Llorenç des Cardassar El batle de Manacor
Jaume Soler Pont Miquel Oliver Gomila”
Sant Llorenç des Cardassar, a la data de la signatura electrònica (16 d'abril de 2025)
El batle Jaume Soler Pont