Torna

Butlletí Oficial de les Illes Balears

Secció II. Autoritats i personal

Subsecció segona. Oposicions i concursos

ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA

CONSELLERIA D'EDUCACIÓ I UNIVERSITATS

Núm. 268832
Resolució del director general de Personal Docent i Centres Concertats de 14 d’abril de 2025 per la qual es modifica la Resolució del director general de Personal Docent i Centres Concertats de 10 de març de 2025 per la qual es convoquen les proves selectives d’ingrés, accés i adquisició de noves especialitats als cossos docents de professors d’ensenyament secundari, de professors d’escoles oficials d’idiomes, de professors de música i arts escèniques, de professors d’arts plàstiques i disseny, de mestres i de professors especialistes en sectors singulars de formació professional a les Illes Balears

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

En data 10 de març de 2025, el director general de Personal Docent i Centres Concertats va dictar la Resolució per la qual es convoquen les proves selectives d'ingrés, accés i adquisició de noves especialitats als cossos docents de professors d'ensenyament secundari, de professors d'escoles oficials d'idiomes, de professors de música i arts escèniques, de professors d'arts plàstiques i disseny, de mestres i de professors especialistes en sectors singulars de formació professional a les Illes Balears (BOIB núm. 32, de 13 de març).

Posteriorment a la publicació de la Resolució de 10 de març de 2025 s'han advertit una sèrie d'errades de transcripció i omissió, que es procedeixen a corregir, de conformitat amb l'establert a l'article 109.2 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques, mitjançant la present Resolució.

D'altra banda s'han advertit errades referents a la normativa vigent sobre ordenació curricular, recollida a l'annex 5 de la Resolució de 10 de març de 2025, que es procedeixen a corregir, per tal d'ajustar el procediment selectiu a la normativa vigent.

Resolució

Primer. Modificar l'annex 4, a l'aparat de programació didàctica,  de la Resolució del director general de Personal Docent i Centres Concertats de 10 de març de 2025, en el sentit de corregir l'errada per omissió a l'apartat que es relaciona a continuació:

On diu:

PROGRAMACIÓ DIDÀCTICA (cos de professors d'ensenyament secundari: mòduls de formació professional i especialitat d'orientació educativa; cos de mestres: especialitat d'audició i llenguatge i especialitat de pedagogia terapèutica; cos de professors d'escoles oficials d'idiomes; cos de professors de música i arts escèniques i cos de professors especialistes en sectors singulars de formació professional)

Ha de dir:

PROGRAMACIÓ DIDÀCTICA (cos de professors d'ensenyament secundari: mòduls de formació professional, especialitat d'orientació educativa i especialitat de serveis a la comunitat; cos de mestres: especialitat d'audició i llenguatge i especialitat de pedagogia terapèutica; cos de professors d'escoles oficials d'idiomes; cos de professors de música i arts escèniques, cos de professors d'arts plàstiques i disseny i cos de professors especialistes en sectors singulars de formació professional)

Segon. Modificar l'annex 4, a l'apartat de programació didàctica,  de la Resolució del director general de Personal Docent i Centres Concertats de 10 de març de 2025, en el sentit de corregir l'errada de transcripció a l'apartat que es relaciona a continuació:

On diu:

En l'especialitat d'orientació educativa, la programació ha de fer referència a un pla d'actuació d'un departament d'orientació en un IES, un CEPA, un CIFP, un CEE, un CEIP, un CEIPIESO, un CEIPIEEM o algun centre de règim especial, o al pla anual de treball en un equip d'orientació educativa (EOEP, EAP o equips específics). Aquest pla ha d'incloure un mínim de dotze programes d'intervenció psicopedagògics.

En l'especialitat de Serveis a la Comunitat, l'aspirant ha d'elegir entre presentar la programació d'un mòdul d'un cicle formatiu o un pla anual de treball en un equip d'orientació educativa (EOEP, EAP o equips específics). Aquest pla anual ha d'incloure un mínim de dotze programes d'intervenció psicopedagògics.

Ha de dir:

En l'especialitat d'orientació educativa, la programació ha de fer referència a un pla d'actuació d'un departament d'orientació o EOSA en un IES, un CEPA, un CIFP, un CEE, un CEIP, un CEIPIESO, un CEIPIEEM o algun centre de règim especial, o al pla anual de treball en un equip d'orientació educativa (EAP o equips especialitzats). Aquest pla ha d'incloure un mínim de dotze programes d'intervenció psicopedagògics.

En l'especialitat de Serveis a la Comunitat, l'aspirant ha d'elegir entre presentar la programació d'un mòdul d'un cicle formatiu o un pla anual de treball en un equip d'orientació educativa (EOEP, EAP, equips especialitzats o a un centre educatiu). Aquest pla anual ha d'incloure un mínim de dotze programes d'intervenció psicopedagògics.

Tercer. Corregir l'errada de transcripció a l'apartat de programació didàctica, de l'annex 4,  de la Resolució del director general de Personal Docent i Centres Concertats de 10 de març de 2025, a l'apartat que es relaciona a continuació:

On diu:

Cos de professors d'arts plàstiques i disseny

La unitat didàctica ha d'estar referida a una assignatura dels estudis superiors de disseny o a un dels mòduls dels cicles formatius en el qual tengui atribució de competència docent l'especialitat a la qual s'opta en la família professional corresponent. No es pot realitzar la unitat didàctica d'un mòdul de formació pràctica en empreses, estudis i tallers.

Ha de dir:

Cos de professors d'arts plàstiques i disseny

La programació didàctica ha d'estar referida a una assignatura dels estudis superiors de disseny o a un dels mòduls dels cicles formatius en el qual tengui atribució de competència docent l'especialitat a la qual s'opta en la família professional corresponent. No es pot realitzar la programació didàctica d'un mòdul de formació pràctica en empreses, estudis i tallers. La programació didàctica ha d'incloure un mínim de dotze unitats didàctiques.

Quart. Rectificar les errades advertides a la normativa vigent sobre ordenació curricular, recollida a l'annex 5 de la Resolució del director general de Personal Docent i Centres Concertats de 10 de març de 2025.

On diu:

Màrqueting i Publicitat (COM31)

  • Reial Decret 1574/2011, de 4 de novembre, pel qual s'estableix el Títol de Tècnic Superior en Comerç Internacional, i se'n fixen els ensenyaments mínims (BOE núm. 299, de 13 de desembre).
  • Ordre ECD/319/2012, de 15 de febrer, per la qual s'estableix el currículum del cicle formatiu de grau superior corresponent al títol de Tècnic en Comerç Internacional (BOE núm. 46, de 23 de febrer).
  • Reial Decret 500/2024, de 21 de maig, pel qual es modifiquen determinats Reials Decrets pels quals s'estableixen títols de Formació Professional de grau superior, i se'n fixen els ensenyaments mínims (BOE núm. 129, de 28 de maig).

Ha de dir:

Màrqueting i Publicitat (COM31)

  • Reial Decret 1574/2011, de 4 de novembre, pel qual s'estableix el Títol de Tècnic Superior en Màrqueting i Publicitat, i se'n fixen els ensenyaments mínims (BOE núm. 299, de 13 de desembre).
  • Ordre ECD/319/2012, de 15 de febrer, per la qual s'estableix el currículum del cicle formatiu de grau superior corresponent al títol de Tècnic Superior en Màrqueting i Publicitat (BOE núm. 47, de 24 de febrer).
  • Reial Decret 500/2024, de 21 de maig, pel qual es modifiquen determinats Reials Decrets pels quals s'estableixen títols de Formació Professional de grau superior, i se'n fixen els ensenyaments mínims (BOE núm. 129, de 28 de maig).

Cinquè. Rectificar les errades advertides a la normativa vigent sobre ordenació curricular, recollida a l'annex 5 de la Resolució del director general de Personal Docent i Centres Concertats de 10 de març de 2025 (únicament a la versió en català).

 

On diu:

Il·luminació, Captació i Tractament d'Imatge (IMS35)

  • Reial Decret 1686/2011, de 18 de novembre, pel qual s'estableix el títol de Tècnic Superior en So per a Audiovisuals i espectacles i se'n fixen els ensenyaments mínims (BOE núm. 311, de 27 de desembre).
  • Ordre ECD/105/2013, de 23 de gener, per la qual s'estableix el currículum del cicle formatiu de Grau Superior corresponent al títol de Tècnic Superior en So per a Audiovisuals i espectacles (BOE núm. 28, d'1 de febrer).
  • Reial Decret 500/2024, de 21 de maig, pel qual es modifiquen determinats Reials Decrets pels quals s'estableixen títols de Formació Professional de grau superior, i se'n fixen els ensenyaments mínims (BOE núm. 129, de 28 de maig).

Ha de dir:

Il·luminació, Captació i Tractament d'Imatge (IMS35)

  • Reial Decret 1686/2011, de 18 de novembre, pel qual s'estableix el títol de Tècnic Superior en Il·luminació, captació i tractament d'imatge i se'n fixen els ensenyaments mínims (BOE núm. 311, de 27 de desembre). 
  • Ordre ECD/105/2013, de 23 de gener, per la qual s'estableix el currículum del cicle formatiu de Grau Superior corresponent al títol de Tècnic Superior en Il·luminació, captació i tractament d'imatge (BOE núm. 28, d'1 de febrer).
  • Reial Decret 500/2024, de 21 de maig, pel qual es modifiquen determinats Reials Decrets pels quals s'estableixen títols de Formació Professional de grau superior, i se'n fixen els ensenyaments mínims (BOE núm. 129, de 28 de maig).

Sisè. Rectificar les errades advertides a la normativa vigent sobre ordenació curricular, recollida a l'annex 5 de la Resolució del director general de Personal Docent i Centres Concertats de 10 de març de 2025.

On diu:

Desenvolupament d'Aplicacions Multiplataforma (IFC32)

  • Reial Decret 450/2010, de 16 d'abril, pel qual s'estableix el títol de Tècnic Superior en Desenvolupament d'Aplicacions Multiplataforma i se'n fixen els ensenyaments mínims (BOE núm. 123, de 20 de maig).

  • Reial Decret 405/2023, de 29 de maig, pel qual s'actualitza el títol de la formació professional del sistema educatiu de Tècnic Superior en  Desenvolupament d'Aplicacions Multiplataforma i Tècnic Superior en Desenvolupament d'Aplicacions Web, de la família professional Informàtica i Comunicacions, i se'n fixen els ensenyaments mínims (BOE núm. 132, de 3 de juny).

  • Ordre EDU/2000/2010, de 13 de juliol, per la qual s'estableix el currículum del cicle formatiu de Grau Superior corresponent al títol de Tècnic en  Desenvolupament d'Aplicacions Multiplataforma (BOE núm. 180, de 26 de juliol).

  • Reial Decret 500/2024, de 21 de maig, pel qual es modifiquen determinats Reials Decrets pels quals s'estableixen títols de Formació Professional de grau superior, i se'n fixen els ensenyaments mínims (BOE núm. 129, de 28 de maig).

  • Reial Decret 405/2023, de 18 d'abril, pel qual s'actualitzen els títols de la formació professional del sistema educatiu de Tècnic Superior en Desenvolupament d'Aplicacions Multiplataforma i Tècnic Superior en Desenvolupament d'Aplicacions Web, de la família professional Informàtica i Comunicacions, i se'n fixen els ensenyaments mínims (BOE núm. 132, de 3 de juny).

Desenvolupament d'Aplicacions Web (IFC33)

  • Reial Decret 686/2010, de 20 de maig, pel qual s'estableix el títol de Tècnic Superior en Desenvolupament d'Aplicacions Web i se'n fixen els ensenyaments mínims (BOE núm. 143, de 12 de juny).

  • Reial Decret 405/2023, de 29 de maig, pel qual s'actualitza el títol de la formació professional del sistema educatiu de Tècnic Superior en  Desenvolupament d'Aplicacions Multiplataforma i Tècnic Superior en Desenvolupament d'Aplicacions Web, de la família professional Informàtica i Comunicacions, i se'n fixen els ensenyaments mínims (BOE núm. 132, de 3 de juny).

  • Ordre EDU/2887/2010, de 2 de novembre, per la qual s'estableix el currículum del cicle formatiu de Grau Superior corresponent al títol de Tècnic Superior en Desenvolupament d'Aplicacions Web (BOE núm. 273, d'11 de novembre).

  • Reial Decret 500/2024, de 21 de maig, pel qual es modifiquen determinats Reials Decrets pels quals s'estableixen títols de Formació Professional de grau superior, i se'n fixen els ensenyaments mínims (BOE núm. 129, de 28 de maig).

  • Reial Decret 405/2023, de 18 d'abril, pel qual s'actualitzen els títols de la formació professional del sistema educatiu de Tècnic Superior en Desenvolupament d'Aplicacions Multiplataforma i Tècnic Superior en Desenvolupament d'Aplicacions Web, de la família professional Informàtica i Comunicacions, i se'n fixen els ensenyaments mínims (BOE núm. 132, de 3 de juny).

 

​​​​​​​Ha de dir:

Desenvolupament d'Aplicacions Multiplataforma (IFC32)

  • Reial Decret 450/2010, de 16 d'abril, pel qual s'estableix el títol de Tècnic Superior en Desenvolupament d'Aplicacions Multiplataforma i se'n fixen els ensenyaments mínims (BOE núm. 123, de 20 de maig).

  • Reial Decret 405/2023, de 29 de maig, pel qual s'actualitza el títol de la formació professional del sistema educatiu de Tècnic Superior en  Desenvolupament d'Aplicacions Multiplataforma i Tècnic Superior en Desenvolupament d'Aplicacions Web, de la família professional Informàtica i Comunicacions, i se'n fixen els ensenyaments mínims (BOE núm. 132, de 3 de juny).

  • Ordre EDU/2000/2010, de 13 de juliol, per la qual s'estableix el currículum del cicle formatiu de Grau Superior corresponent al títol de Tècnic en  Desenvolupament d'Aplicacions Multiplataforma (BOE núm. 180, de 26 de juliol).

  • Reial Decret 500/2024, de 21 de maig, pel qual es modifiquen determinats Reials Decrets pels quals s'estableixen títols de Formació Professional de grau superior, i se'n fixen els ensenyaments mínims (BOE núm. 129, de 28 de maig).

Desenvolupament d'Aplicacions Web (IFC33)

  • Reial Decret 686/2010, de 20 de maig, pel qual s'estableix el títol de Tècnic Superior en Desenvolupament d'Aplicacions Web i se'n fixen els ensenyaments mínims (BOE núm. 143, de 12 de juny).

  • Reial Decret 405/2023, de 29 de maig, pel qual s'actualitza el títol de la formació professional del sistema educatiu de Tècnic Superior en  Desenvolupament d'Aplicacions Multiplataforma i Tècnic Superior en Desenvolupament d'Aplicacions Web, de la família professional Informàtica i Comunicacions, i se'n fixen els ensenyaments mínims (BOE núm. 132, de 3 de juny).

  • Ordre EDU/2887/2010, de 2 de novembre, per la qual s'estableix el currículum del cicle formatiu de Grau Superior corresponent al títol de Tècnic Superior en Desenvolupament d'Aplicacions Web (BOE núm. 273, d'11 de novembre).

  • Reial Decret 500/2024, de 21 de maig, pel qual es modifiquen determinats Reials Decrets pels quals s'estableixen títols de Formació Professional de grau superior, i se'n fixen els ensenyaments mínims (BOE núm. 129, de 28 de maig).

Setè. Publicar aquesta Resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

Interposició de recursos

Contra aquesta Resolució, que exhaureix la via administrativa, les persones interessades poden interposar un recurs potestatiu de reposició davant el director general de Personal Docent i Centres Concertats en el termini d'un mes comptador des de l'endemà de la publicació, d'acord amb els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i els articles 25.5 i 57 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

També hi poden interposar un recurs contenciós administratiu davant la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears en el termini de dos mesos comptadors des de l'endemà de la publicació, d'acord amb els articles 10 i 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.

 

(Signat electrònicament: 14 d'abril de 2025)

El director general de Personal Docent i Centres Concertats Ismael Alonso Sánchez Per delegació del conseller d'Educació i Universitats (BOIB núm. 19, de 08/02/2024)