Torna

Butlletí Oficial de les Illes Balears

Secció II. Autoritats i personal

Subsecció segona. Oposicions i concursos

AJUNTAMENT D'ALCÚDIA

Núm. 268168
Bases per a la constitució d'una borsa de treball d'arquitecte tècnic de l'àrea d'urbanisme mitjançant concurs-oposició

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Mitjançant Resolució de Batlia núm. 2025-911, de l'Ajuntament d'Alcúdia, de data 09 d'abril de 2025, es va decretar:

Primer.- Aprovar les bases reguladores del procés selectiu per a la constitució d' una borsa de treball d'arquitectes tècnics, per poder disposar d' un mecanisme que permeti cobrir les vacants que s'originin, i convocar-ne l' esmentat procediment selectiu, d'acord amb l'establert en les esmentades bases.

Segon.- Ordenar la publicació de les bases i de la convocatòria en el Butlletí Oficial de les Illes Balears (BOIB) i en el tauler d'anuncis electrònic de la pàgina web de l'Ajuntament d'Alcúdia.

BASES PER A LA CONSTITUCIÓ D'UNA BORSA DE TREBALL D'ARQUITECTE TÈCNIC DE L'ÀREA D'URBANISME PER CONCURS-OPOSICIÓ.

PRIMERA OBJECTE DE LA CONVOCATÒRIA

L'objecte de la present convocatòria és la creació d'una borsa de treball per als possibles nomenaments que es puguin dur a terme pels motius indicats en l'article 10 del RDLEG 5/2015, de 30 d'octubre pel qual s'aprova el text refós de la Llei de l'Estatut Bàsic de l'Empleat Públic, de la categoria d'arquitecte tècnic -escala d'administració especial- de l´Ajuntament d´Alcúdia o del seu sector públic, per tal d´atendre situacions temporals o circumstancials.

El sistema de selecció serà el de concurs-oposició

El lloc de treball de personal funcionari a ocupar temporalment, pertany al subgrup A2, amb les retribucions establertes per la normativa bàsica estatal.

SEGONA FUNCIONS

- Inspeccions, treballs de camp, mesuraments, realització de fotografies i aixecar actes de es obres i activitats clandestines.

- Visita i realització d'actes o informes, en relació a denúncies presentades, o a petició de qualsevol tècnic del departament d'urbanisme.

- Realització de tasques d'oficina i altres que se li assignin pels seus superiors.

- Realitzar les funcions d'inspecció de les activitats del terme municipal, a requeriment del tècnic d'activitats.

- Assistir als tècnics d'urbanisme amb comprovacions o inspeccions que es realitzen en el terme municipal.

- Emissió d'informes tècnics:

• En els expedients disciplina urbanística.

• En els expedients relatius a ordres d'execució.

• En els expedients de comunicacions prèvies.

• En la caducitat llicències d'obra.

• En la declaració de fora d'ordenació d'edificacions.

• En els certificats de situació urbanística i d'antiguitat.

• En les sol·licituds de cèdula o d'informació urbanística.

• En les llicències de primera ocupació i certificats municipals de final d'obra.

• En les llicències de modificacions en el transcurs de les obres.

- Atenció al públic.

- Qualsevol altre treball propi de la seva categoria.

TERCERA REQUISITS DELS ASPIRANTS

Per accedir a aquest lloc de treball, serà necessari:

a. Tenir la nacionalitat espanyola sense perjudici del que estableix l'article 57 del Reial Decret Legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre, pel que s'aprova el text refós de la Llei de l'Estatut Bàsic de l'Empleat Públic.

b. Tenir 16 anys complerts i no haver arribat a l'edat de jubilació forçosa.

c. Estar en possessió del títol d'Arquitecte Tècnic, Aparellador o equivalent. En el cas de titulacions expedides a l'estranger, cal aportar la corresponent credencial d'homologació o reconeixement del Ministeri d'Educació i Formació Professional.

d. Posseir la capacitat funcional per al desenvolupament de les funcions corresponents.

e. Posseir certificat expedit, declarat equivalent o homologat al nivell C1 de llengua catalana.

f. No haver estat separat mitjançant expedient disciplinari del servei de qualsevol de les administracions públiques o dels òrgans constitucionals o estatutaris de les comunitats autònomes, ni trobar-se en inhabilitació absoluta o especial per resolució judicial per a l'exercici de funcions públiques, l'accés al cos o escala de funcionari, o l'exercici de funcions similars a les que s'haguessin desenvolupat en el cas de personal laboral, en el qual haguessin estat separades o inhabilitades. En cas de pertànyer a un altre Estat, no trobar-se inhabilitades o en situació equivalent ni haver estat sotmeses a sanció disciplinària o equivalent que impedeixi, al seu Estat, en els mateixos termes, l'accés al servei públic.

g. Abans de prendre possessió del lloc de treball, ja sigui com funcionari en pràctiques o funcionari de carrera, la persona interessada haurà de fer constar que no està sotmès a cap supòsit d'incompatibilitat establert en la Llei 53/1984 de 26 de desembre, d'incompatibilitats del personal al servei de les administracions públiques o comprometre en seu cas, a exercir l'oportuna opció en el període de temps que preveu l'article 10 de la disposició legal anterior, i no percebre pensió de jubilació, de retir o d'orfandat.

Els requisits establerts en els apartats anteriors s'hauran de complir en data del darrer dia de termini de presentació d'instàncies.

QUARTA FORMA I TERMINI DE PRESENTACIÓ D'INSTÀNCIES

Les instàncies per participar en el procés selectiu s'han de formalitzar segons el model que figura en l'Annex de les presents bases, adreçada al la Sra. Batlessa de l'Ajuntament d'Alcúdia, i es presentaran en el registre general d'aquest Ajuntament o en qualsevol de les formes previstes en l'article 16 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques (en endavant LPACAP).

Per ser admès, i prendre part al concurs de mèrits, els aspirants hauran de manifestar en les instàncies que reuneixen totes i cadascuna de les condicions exigides en la base tercera d'aquesta convocatòria, adjuntant una còpia simple del Document Nacional d'Identitat, de la titulació requerida i del certificat de coneixements de nivell C1 de català.

Juntament amb la instància, els aspirants hauran de presentar aquells documents, originals i fotocòpies acreditatius dels mèrits dels que siguin titulars a valorar pel Tribunal. Els documents hauran de ser originals o còpies compulsades. Els mèrits o serveis a tenir en compte estaran referits a la data de publicació de la convocatòria en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

En cap cas es valoraran els mèrits al·legats no justificats degudament abans de la finalització del termini de presentació d'instàncies. En cap cas es requerirà documentació o esmena d'errors relativa als mèrits, llevat defectes merament formals advertits en la documentació presentada per l'aspirant, sempre que aquesta acrediti el mèrit al·legat en l'aspecte substantiu. Tots els documents presentats en un altre idioma han d'adjuntar la traducció al castellà o català acreditada mitjançant una traducció jurada.

Tots els documents expedits a l'estranger s'han de presentar, si escau, degudament legalitzats o postil·lats. La falsedat en les dades que es facin constar a la sol·licitud o en la documentació annexa determina l'exclusió immediata de la persona sol·licitant, sense perjudici de les mesures legals que procedeixin.

El termini per a la presentació d'instàncies serà de DEU DIES HÀBILS a comptar de l'endemà de la publicació d'aquestes bases en el Butlletí Oficial de les Illes Balears. Si l'últim dia de l'esmentat termini recaigués en dissabte, diumenge o festiu, se n´entendrà prorrogat fins al primer dia hàbil següent.

 

QUINTA ADMISSIÓ D'ASPIRANTS

Finalitzat el termini de presentació d'instàncies, la Sra. Batlessa aprovarà per resolució la relació provisional d'admesos i exclosos, que serà publicada en el Tauler d'anuncis de l'Ajuntament d'Alcúdia i la pàgina web de la Corporació (www.alcudia.net), concedint-se un termini de tres dies hàbils per a la presentació d'esmenes o reclamacions, d'acord amb el que preveu l'article 68 de la LPACAP. Un cop examinades les que s'haguessin presentat, es publicarà la relació definitiva d'admesos a través dels mitjans referits. De no presentar-se cap reclamació es considerarà definitiva la inicialment publicada.

Aquesta resolució determinarà el començament dels terminis i efectes de possibles impugnacions i recursos.

SISENA TRIBUNAL QUALIFICADOR

El Tribunal qualificador estarà constituït per un president, un vocal i un secretari, funcionaris de carrera amb els seus respectius suplents.

La composició del Tribunal serà predominantment tècnica i els vocals hauran de posseir una titulació o especialització igual o superior a l'exigida per a l'accés a la plaça convocada.

En la designació del Tribunal es procurarà garantir, en tot cas, el compliment del principi d'especialitat i d'idoneïtat per valorar els coneixements i les aptituds requerides de les persones aspirants.

El Tribunal podrà disposar de la incorporació d'assessors especialistes per aquelles proves en què sigui necessària i també de col·laboradors en tasques de vigilància i de control pel desenvolupament dels distints exercicis. Aquests assessors i col·laboradors es limitaran a prestar l'assistència i la col·laboració que se'ls sol·liciti i tindran veu, però no vot.

El Tribunal no es podrà constituir ni actuar sense l'assistència del president i del secretari.

Els membres del Tribunal hauran d'abstenir-se de formar part d'aquest quan concorrin les circumstàncies previstes a l'article 23 de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic, i podran ser recusats conforme a l'article 24 de la citada llei.

La constitució i l'actuació del Tribunal s'ajustarà al que preveu la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú i la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic. A més, els acords s'adoptaran per majoria d'assistents i el vot del president dirimirà els empats.

Els dubtes o les reclamacions que es puguin donar amb la interpretació de l'aplicació de les bases de la present convocatòria, així com el que s'ha de fer en els casos no previstos en les bases, seran resoltes pel Tribunal.

SETENA DESENVOLUPAMENT DEL PROCÉS SELECTIU

El procés de selecció, constarà de dues fases, una fase d'oposició i una fase de concurs de mèrits, en la qual els aspirants hauran de realitzar una autobaremació juntament amb l'enviament dels justificants dels mèrits al·legats.

FASE OPOSICIÓ. PUNTUACIÓ MÀXIMA 60 PUNTS.

PRIMER I UNIC EXERCICI. OBLIGATORI I ELIMINATORI

Consistirà en la realització d'un o diversos exercicis o supòsits de caràcter pràctic, d'entre els proposats pel tribunal i relacionats amb les funcions del lloc de feina. Durant la realització d'aquest exercici, les persones aspirants podran fer ús de textos legals no comentats.

En aquest exercici es valorarà fonamentalment la capacitat de raonament, la sistemàtica en el plantejament i l'adequada interpretació de la normativa aplicable. El termini màxim per fer la prova serà de 2 hores i es puntuarà de 0 a 60 punts, sent eliminats els opositors que no arribin a la puntuació mínima de 30 punts.

CONCURS DE MÈRITS (40 PUNTS)

La valoració de la fase de concurs es realitzarà tenint en compte el barem de mèrits i sempre amb referencia a la data de finalització del termini de presentació d'instàncies.

Els mèrits es valoraran d'acord amb el barem següent:

1.- EXPERIÈNCIA PROFESSIONAL (23 PUNTS)

a. Per serveis prestats a l´Administració Pública, en llocs d´igual, similar o anàloga categoria a la qual s'opta. Es consideren administracions públiques a aquests efectes les definides a l´article 2.3 de la Llei 40/2015, d´1 d´octubre, de Règim Jurídic del Sector Públic.

Aquest apartat serà valorat a raó de 0,40 punts per mes complet de serveis prestats a l'Administració Pública i, en cas de períodes inferiors a un mes, estimant la part proporcional sobre 30 dies.

Els serveis prestats s'hauran d'acreditar mitjançant certificat lliurat per l'organisme competent, en el qual han de constar: el lapse temporal de prestació, la categoria professional i la vinculació amb l'Administració (funcionari de carrera o interí o personal laboral). Per a la valoració de les funcions, serà necessari la inclusió al certificat per al personal funcionari del grup, escala, subescala i/o categoria i per al personal laboral la descripció o indicació de les funcions realitzades.

2.- FORMACIÓ (15 PUNTS)

2.1.- Titulacions acadèmiques (10 punts)

Es valoren en aquest apartat, les titulacions acadèmiques (inclosos els cursos de postgrau) el caràcter oficial o l'equivalència de les quals tingui reconegut i establert el Ministeri d'Educació, Cultura i Esports, així com les titulacions universitàries no oficials i els crèdits dels títols propis de postgrau de les universitats espanyoles en la regulació dels ensenyaments propis, que estiguin directament relacionats amb les funcions del lloc de feina objecte de la convocatòria.

No pot ser objecte de valoració la titulació acreditada com a requisit per a participar en la convocatòria, ni tampoc els títols de Nivell 2 de Grau del sistema MECES o d'equivalències de titulacions “pre-Bolònia” que corresponguin a la titulació acreditada com a requisit per a participar en la convocatòria. La valoració com a mèrit d'un títol implica que no es valora el de nivell inferior o el primer cicle que sigui imprescindible per obtenir-lo, excepte pel que fa als títols de postgrau. En cas que es presentin vàries titulacions, no es valoraran aquelles que siguin necessàries per a l'obtenció de la titulació superior, en cas que es presentin ambdues.

a. Per titulació acadèmica oficial de nivell 4 ò equivalent del sistema MECES (nivell de Doctor), directament relacionades amb les funcions del lloc de feina (àrea arquitectura, obra publica, àrees de feina jurídica-administrativa, econòmica, o de gestió i administració pública): 7,5 punts.

b. Per titulació acadèmica oficial de nivell 3 ò equivalent del sistema MECES (nivell de màster), directament relacionades amb les funcions del lloc de feina (àrea arquitectura, obra publica, àrees de feina jurídica-administrativa, econòmica, o de gestió i administració pública): 5 punts.

c. Per titulació acadèmica oficial de nivell 2 ò equivalent del sistema MECES (nivell de grau), directament relacionades amb les funcions del lloc de feina (àrea arquitectura, obra publica, àrees de feina jurídica-administrativa, econòmica, o de gestió i administració pública): 2,5 punts.

d. Per títol propi de postgrau (màster, especialista universitari, expert universitari, i curs d'actualització universitària), directament relacionades amb les funcions del lloc de feina (àrea arquitectura, obra publica, àrees de feina jurídica-administrativa, econòmica, o de gestió i administració pública), es valoren a raó de 0'05 punts per crèdit (equivalent a 10 hores de durada), fins a un màxim de 2 punts.

2.2.- Cursos de formació (5 punts)

Cursos de formació i perfeccionament, jornades o seminaris impartits i/o reconeguts per l'Institut Nacional d'Administració Pública, l'Escola Balear d'Administració Pública, l'administració de l'estat, l'autonòmica o la local, les universitats, les federacions d'entitats locals o els homologats per qualsevol d'aquestes institucions que estiguin dins el marc dels acords de formació contínua amb l'Administració, o les impartides o promogudes pel Servei d'Ocupació de les Illes Balears (SOIB) amb competències en matèria de formació ocupacional, quan el contingut estigui directament relacionat amb les funcions de la categoria corresponent a la borsa a la qual s'opta.

Es valoraran en tot cas:

  • Cursos relacionats amb urbanisme.
  • Cursos de l'àrea jurídica administrativa, de l'àrea econòmica, o de gestió i administració pública.
  • Cursos d'informàtica vinculats a les funcions d'administració general: processador de textos, full de càlcul, correu electrònic, navegació per internet, i d'altres cursos d'informàtica que es puguin vincular amb les funcions corresponents a administració general.
  • Cursos de formació en matèria de prevenció de riscos laborals: es valoraran el curs bàsic, el curs de nivell mig i el curs de nivell superior.
  • Cursos en matèria de protecció de dades de caràcter personal i els de formació en matèria de qualitat, així com els cursos formatius en matèria d'igualtat de gènere.

L'acreditació de les accions formatives es farà mitjançant diplomes, certificacions o documents oficials estesos per les administracions i/o organismes competents, i han d'incloure les hores de durada o els crèdits dels cursos. Cada crèdit es valorarà a raó de 10 hores de durada.

Aquest apartat serà valorat segons el següent barem:

a. 0'35 punts per crèdit, equivalent a deu hores de durada, o proporcionalment per a les fraccions d'un crèdit, quan el certificat acrediti l'aprofitament. La puntuació màxima per curs serà de 5 punts.

b. 0'15 punts per crèdit, d'acord amb els criteris de la lletra anterior, quan el certificat acrediti l'assistència al curs o no esmenti expressament el caràcter d'assistència o aprofitament. La puntuació màxima per curs serà de 5 punts.

Els certificats de cursos no seran acumulatius. Es valoraran una sola vegada els cursos relatius a una mateixa matèria, i es valorarà únicament el de nivell superior o avançat.

Quan no s'acrediti l'aprofitament, es valorarà com d'assistència.

3.- CONEIXEMENT DE LA LLENGUA CATALANA (3 PUNTS)

S'haurà d'acreditar mitjançant l'aportació de certificat expedit o homologat per l'organisme corresponent.

a. Certificat nivell C2: 2 punts.

b. Certificat de coneixements de llenguatge administratiu : 1 punt.

VUITENA VALORACIÓ DE LA FASE D'OPOSICIO I DE CONCURS I CONSTITUCIÓ DE LA BORSA DE TREBALL

Les qualificacions de la fase de concurs i de la fase d'oposició es faran públiques i s'exposaran al tauler de la seu electrònica de l'ajuntament. A partir de l'endemà, els aspirants podran presentar observacions o reclamacions en el termini de 2 dies hàbils, els quals hauran de ser resoltes pel tribunal abans de l'inici de l'exercici següent.

Una vegada revisades totes les al·legacions i finalitzat el tràmit anterior, el Tribunal publicarà en el Tauler d'anuncis la publicació de la puntuació definitiva del procediment selectiu.

En cas d'empat es resoldrà aplicant la següent graduació:

1. Millor puntuació en l'apartat d'experiència professional.

2. Millor puntuació a l'apartat de formació.

3. Si persisteix l'empat finalment es procedirà al sorteig.

Una vegada publicada la qualificació definitiva del procediment, el tribunal qualificador donarà per finalitzada la selecció, i elevarà la seva proposta definitiva a la Sra. Batlessa per que dicti la corresponent resolució de constitució de la borsa de treball, l'ordre de prelació serà en funció de les puntuacions obtingudes per cada aspirant. La resolució es publicarà en el Butlletí Oficial de les Illes Balears i al tauler d´anuncis electrònic de l´Ajuntament.

NOVENA FUNCIONAMENT DE LA BORSA DE TREBALL

Els aspirants que conformin la borsa de treball es trobaran a l'espera de ser cridats per l'Ajuntament per ordre de puntuació quan es produeixi la necessitat de nomenament de funcionari interí.

Les persones que formen part d'aquesta borsa a l'efecte d'oferir-los un lloc de treball, estan en situació de disponible o no disponible. Estan en la situació de no disponible aquelles persones integrants de la borsa de treball que es trobin en situació d'incapacitat temporal o d'embaràs, en descans per maternitat o paternitat, adopció o acolliment (permanent o preadoptiu) i excedència per cura de fills menors de 12 anys o ascendents dependents.

Mentre la persona aspirant estigui en la situació de no disponible en la borsa, no se la cridarà per oferir-li un lloc de treball d'aquesta borsa.

Estan en la situació de disponible la resta de persones aspirants de la borsa, amb la conseqüència que se les ha de cridar per oferir-los un lloc de treball d'acord amb la seva posició en la borsa.

Dins el termini màxim d'un dia hàbil a comptar des de la comunicació (telefònica o per correu electrònic), o dos dies si la crida es fa en divendres, la persona integrant de la borsa ha de manifestar el seu interès amb el nomenament. Si dins aquest termini no manifesta la conformitat, renúncia expressament a l'oferiment, no respon al telèfon de contacte que ha facilitat o altra circumstància que impedeixi la seva incorporació, perdrà el seu lloc a la llista de les persones aspirants seleccionades i passarà a ocupar el darrer lloc (és a dir, no quedarà exclòs de la borsa de treball), i el departament de Recursos Humans avisarà a la següent de la llista.

Si alguna de les persones integrants de la borsa renuncien tres vegades seguides a diferents ofertes de feina (és a dir, no manifesta la conformitat a incorporar-se al lloc de feina, renúncia expressament al nomenament, no respon al telèfon de contacte que ha facilitat o altra circumstància que impedeixi la seva incorporació), serà definitivament exclòs de la borsa de treball a tots els efectes.

Quan la persona seleccionada mitjançant aquest sistema de borsa cessi en el seu lloc de treball, es reincorporarà novament a la borsa de treball ocupant el mateix lloc inicial de la llista. Serà d'aplicació a aquest procediment el que disposen la Llei 39/2015, d´1 d´octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques, i la Llei 11/2007, d'accés electrònic dels ciutadans als serveis públics en el sentit que totes les comunicacions que es derivin d'aquest procediment ho seran mitjançant publicació al tauler d'anuncis electrònic del lloc web de l'Ajuntament d'Alcúdia (www.alcudia.net).

DESENA PRESENTACIÓ DE DOCUMENTS I PROPOSTA DE NOMENAMENT

Els aspirants que siguin cridats i donin la seva conformitat al seu nomenament com a funcionari interí hauran de presentar, en el termini de tres dies hàbils comptats des del següent a l'acceptació, la següent documentació:

  • Còpia autenticada o fotocòpia compulsada del títol exigit o certificació acadèmica que acrediti que té cursats i aprovats els estudis necessaris per a l'obtenció del títol corresponent, juntament amb el document que acrediti que ha abonat els drets passa la seva expedició.
  • Certificat mèdic acreditatiu de posseir la capacitat funcional per al desenvolupament de les funcions corresponents.
  • Declaració jurada o promesa que no ha estat separat/da, mitjançant expedient disciplinari, del servei de l'Estat, de les comunitats autònomes o de les entitats locals, i que no està inhabilitat/da per a l'exercici de funcions públiques.

En el cas que l'aspirant proposat no reuneixi els requisits exigits, o no els acrediti en el termini establert, la Batlia acordarà la seva exclusió i procedirà a proposar el nomenament de l'aspirant següent per ordre de puntuació.

Presentada la documentació, es procedirà al nomenament dels aspirants de la borsa de treball, per ordre de puntuació, i es disposarà d'un termini de tres dies hàbils per prendre possessió del càrrec.

La vigència màxima d'aquesta borsa serà de tres anys a comptar de la publicació en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

ONZENA INCIDÈNCIES, PUBLICITAT, RÈGIM NORMATIU I RECURSOS

El Tribunal queda facultat per resoldre els dubtes que es presentin a la interpretació d'aquestes bases i prendre els acords necessaris per al bon ordre d'aquesta convocatòria.

Tots els actes d'aquesta convocatòria que estiguin sotmesos a informació pública seran inserits en el tauler d'edictes i la pàgina web de l'Ajuntament d'Alcúdia (www.alcudia.net), al marge de la seva publicació al BOIB quan sigui preceptiva.

Contra la convocatòria i les bases, que exhaureixen la via administrativa, es podrà interposar per part de les persones interessades o bé recurs potestatiu de reposició, a interposar davant aquesta Batlia, en el termini d'un mes des de la seva publicació al BOIB, d'acord amb l´establert als articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d´1 d´octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques, o bé directament i de forma alternativa recurs contenciós administratiu, d´acord amb l´establert als articles abans esmentats i als articles 45 i següents de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, davant el Jutjat contenciós Administratiu de Palma, en el termini de dos mesos a comptar de l'endemà de la publicació al BOIB de la convocatòria.

 

 

ANNEX MODEL D'INSTÀNCIA I AUTOBAREMACIÓ

Nom: _______________________________________________________________

Primer llinatge: _______________________________________________________

Segon llinatge: ________________________________________________________

DNI/NIF_________________________

Domicili:______________________________________________________________ (a efectes de notificació)

Localitat:__________________________________________Teléfon:______________

Adreça electrònica:______________________________________________________

La/el sotasignat, major d'edat, davant Vè. comparesc i com millor procedeixi

EXPÒS:

Primer. Que he tingut coneixement de la convocatòria per constituir, mitjançant concurs, una borsa de feina de personal funcionari interí, TAG de l'àrea d'urbanisme, de l'Ajuntament d'Alcúdia, publicada en el BOIB Núm: ___/202_, de data __ de ____________.

Segon. Que reuneixo totes les condicions establertes a la base tercera de la convocatòria i adjunt la següent documentació: (marcar la casella corresponent).

 

Còpia simple del Document Nacional d'Identitat o equivalent

 

Còpia simple de la titulació exigida

 

Còpia autèntica del certificat acreditatiu del nivell de llengua catalana (C1)

 

Documentació acreditativa dels mèrits al·legats

Tercer. Que els mèrits que al·lego perquè es valorin al concurs són els següents:

APARTAT 1. EXPERIÈNCIA PROFESSIONAL (22 punts)

 

PUNTS PER MES

MESOS

PUNTS

Per serveis prestats a l´Administració Pública, en llocs d´igual, similar o anàloga categoria a la qual s'opta

0,40

 

 

Serveis prestats al sector privat, en llocs d´igual, similar o anàloga categoria a la qual s´opta:

0,15

 

 

TOTAL PUNTS

 

 

 

APARTAT 2. FORMACIÓ (15 PUNTS)

2.1.- TITULACIONS ACADÈMIQUES (10 PUNTS)

TITULACIÓ AL·LEGADA

PUNTS

 

 

 

 

 

 

 

 

TOTAL PUNTS

 

 

2.1.- CURSOS DE FORMACIÓ (5 PUNTS)

CURS APROFITAMENT

HORES

PUNTS

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

CURS ASSISTÈNCIA

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

TOTAL PUNTS

 

 

3.- CONEIXEMENTS DE LLENGUA CATALANA (3 PUNTS)

NIVELL DE CERTIFICAT

PUNTS

 

 

 

 

TOTAL PUNTS

 

RESUM TOTAL PUNTUACIÓ AL·LEGADA

 

PUNTS

APARTAT 1

 

APARTAT 2

 

APARTAT 3

 

TOTAL PUNTS

 

Alcúdia, a ____ de ________ de 202___.

Signatura:

​​​​​​​

 

A LA SRA. BATLESSA D'ALCÚDIA​​​​​​​

 

ANNEX 1 TEMARI

Temari general

Tema 1. L'administració local: principis generals. El municipi: concepte, elements, organització i competències. La potestat reglamentària de les entitats locals. Reglaments i ordenances. Procediment d'Elaboració.

Tema 2. Llei 39/2015 de procediment administratiu comú: l'acte administratiu: concepte i classes. Elements de l'acte administratiu. L'eficàcia: notificació i publicació.

Tema 3. Llei 39/2015 de procediment administratiu comú: l'executiva dels actes administratius: el principi de l'autotutela executiva. L'execució forçosa dels actes administratius: els seus mitjans i principis d'ús. La coacció administrativa directa. La via de fet.

Tema 4. Llei 39/2015 de procediment administratiu comú: recursos administratius: principis generals. Actes susceptibles de recursos administratius. Regles generals de tramitació de recursos administratius. Classes i recursos.

Tema 5. Llei 40/2015, d'un d'octubre, de règim jurídic del sector públic. Funcionament dels òrgans col·legiats. Abstenció i recusació. Responsabilitat patrimonial de les Administracions Públiques.

Temari part específica

Tema 6. Normes Subsidiàries de Planejament d'Alcúdia.

Tema 7. Coneixement del contingut i estructura dels Plànols d'ordenació dels sòl rústic, urbà i urbanitzable.

Tema 8. Coneixement del contingut del catàleg del patrimoni històric i artístic del medi rural i el sòl urbà.

Tema 9. Coneixement del contingut del catàleg del patrimoni històric artístic del centre històric d'Alcúdia.

Tema 10. Ordenança municipal de publicitat estàtica i dinàmica.

Tema 11. Ordenances reguladores dels renous i les vibracions en el municipi d'Alcúdia.

Tema 12. Ordenança de zones verdes i vegetació a les vies públiques.

Tema 13. El Reial decret legislatiu 7/2015, de 30 d'octubre. Text refós de la Llei del sòl i rehabilitació urbana: Disposicions generals. Condicions bàsiques de la igualtat en els drets i deures constitucionals dels ciutadans

Tema 14. El Reial decret legislatiu 7/2015, de 30 d'octubre. Text refós de la Llei del sòl i rehabilitació urbana: Bases del règim del sòl, regles procedimentals comunes i normes civils. Règim jurídic.

Tema 15. Llei 22/1988, de 28 de juliol, de Costes. Objecte i finalitats de la Llei. Béns de domini públic marítimo-terrestre. Limitacions de la propietat sobre els terrenys contigus a la ribera del mar per raons de protecció del domini públic marítimo-terrestre

Tema 16. Real Decret Legislatiu 2/2011, de 5 de setembre, pel qual s'aprova el Text Refós de la Llei de Ports de l'Estat i de la Marina Mercant. Disposicions generals. Sistema portuari de titularitat estatal. Règim de planificació i construcció dels ports d' interès general .

Tema 17. Real Decret Legislatiu 2/2011, de 5 de setembre, pel qual s'aprova el Text Refós de la Llei de Ports de l'Estat i de la Marina Mercant. Domini públic portuari estatal. Model de gestió. Domini públic portuari. Utilització del domini públic portuari estatal: disposicions generals.

Tema 18. Reial decret legislatiu 1/2001, de 20 de juliol, pel qual s'aprova el text refós de la Llei d'aigües. Títol preliminar. Del domini públic hidràulic de l' Estat.

Tema 19. Pla Hidrològic de la Demarcació Hidrogràfica de les Illes Balears, aprovat per Real Decret 49/2023, de 24 de gener. Títol preliminar. De les masses d'aigua. Gestió de la demanda. Gestió de les aigües residuals i ordenació d'abocaments.

Tema 20. Pla Hidrològic de la Demarcació Hidrogràfica de les Illes Balears, aprovat per Real Decret 49/2023, de 24 de gener. Zones protegides. Protecció contra inundacions i sequeres: de la protecció contra inundacions.

Tema 21. Llei 14/2000, de 21 de desembre, d'ordenació territorial, Illes Balears.

Tema 22. Llei 6/1999, de 3 d'abril, de les directrius d'ordenació territorial de les Illes Balears i de mesures tributàries. Conceptes generals. Les àrees homogènies de caràcter supramunicipal: Els plans territorials parcials, determinacions per a totes les àrees homogènies de caràcter supramunicipal, determinacions per a totes les àrees sostretes al desenvolupament urbà, determinacions per a totes les àrees de desenvolupament urbà.

Tema 23. Llei 6/1999, de 3 d'abril, de les directrius d'ordenació territorial de les Illes Balears i de mesures tributàries. Les àrees homogènies de caràcter supramunicipal: arees de reconversió territorial (ART), els plans d'ordenació del medi natural.

Tema 24. Llei 6/1999, de 3 d'abril, de les directrius d'ordenació territorial de les Illes Balears i de mesures tributàries. El sistema d'infraestructures i equipaments: L'ordenació de les infraestructures i dels equipaments. Annex I Matriu d'ordenació del sòl rústic

Tema 25. Llei 12/2017 de 29 de desembre, d'urbanisme de les Illes Balears. Disposicions generals. Règim urbanístic del sòl. Planejament urbanístic: Instruments, efectes de l'aprovació dels plans i normes d'aplicació directa.

Tema 26. Llei 12/2017 de 29 de desembre, d'urbanisme de les Illes Balears. Disposicions generals. Exercici de les facultats relatives a l'ús i l'edificació del sòl. La intervenció preventiva en l'edificació i l'ús del sòl. La disciplina urbanística

Tema 27. Reglament general de la Llei 12/2017, de 29 de desembre, d'urbanisme de les Illes Balears, per a l'illa de Mallorca. Exercici de les facultats relatives a l'ús i l'edificació del sòl: la conservació d'obres i construccions.

Tema 28. Reglament general de la Llei 12/2017, de 29 de desembre, d'urbanisme de les Illes Balears, per a l'illa de Mallorca. Intervenció preventiva en l'edificació i en l'ús del sòl. Disciplina urbanística.

Tema 29. 17.- Llei 1/1991, de 30 de gener, d'espais naturals i de règim urbanístic de les àrees d'especial protecció de les Illes Balears.

Tema 30. Llei 6/1997, de 8 de juliol, del sòl rústic de les Illes Balears.

Tema 31. Llei 3/2019, de 31 de gener, agrària de les Illes Balears. Disposicions generals. L'activitat complementària. Els usos agraris.

Tema 32. Llei 5/2005, de 26 de maig, per a la conservació dels espais de rellevància ambiental, LECO. Disposicions generals De l'ordenació dels recursos naturals. Dels espais naturals protegits: Categories d'espais naturals protegits i Règim general d'usos i zonificació. De la xarxa ecològica europea “natura 2000”.

Tema 33. Decret legislatiu 1/2020, de 28 d'agost, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei d'avaluació ambiental de les Illes Balears. Disposicions generals. Àmbit d'aplicació de l'avaluació ambiental i conseqüències. Avaluació ambiental de plans, programes i projectes.

Tema 34. Decret legislatiu 1/2020, de 28 d'agost, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei d'avaluació ambiental de les Illes Balears. Avaluació ambiental de plans, programes i projectes que puguin afectar espais Xarxa Natura 2000. Annex 1 Projectes sotmesos a avaluació d'impacte ambiental ordinària. Annex 2 Projectes sotmesos a l'avaluació d'impacte ambiental simplificada.

Tema 35. Llei 7/2013, de 26 de novembre, de règim jurídic d'instal·lació, accés i exercici d'activitats a les illes balears.

Tema 43. Llei 9/2022, de 23 de novembre, de règim jurídic i de procediment de les activitats subjectes a autorització ambiental integrada.

Tema 36. Llei 8/2012, de 19 de juliol, del turisme de les Illes Balears. Disposicions generals. Competències i organització administrativa. Ordenació de l'activitat turística.

Tema 37. Decret 20/2015, de 17 d'abril, de principis generals i directrius de coordinació en matèria turística; de regulació d'òrgans assessors, de coordinació i de cooperació del Govern de les Illes Balears, i de regulació i classificació de les empreses i dels establiments turístics, dictat en desplegament de la Llei 8/2012, de 19 de juliol, de turisme de les Illes Balears. Disposicions generals.

Tema 38. Decret 20/2015, de 17 d'abril, de principis generals i directrius de coordinació en matèria turística; de regulació d'òrgans assessors, de coordinació i de cooperació del Govern de les Illes Balears, i de regulació i classificació de les empreses i dels establiments turístics, dictat en desplegament de la Llei 8/2012, de 19 de juliol, de turisme de les Illes Balears. Principis generals: principis generals relatius a l'inici de l'activitat turística i al procediment d'inscripció en els registres de caire turístic, principis generals relatius als plans d'intervenció en àmbits turístics i principis generals relatius a la declaració d'interès turístic.

Tema 39. Decret 20/2015, de 17 d'abril, de principis generals i directrius de coordinació en matèria turística; de regulació d'òrgans assessors, de coordinació i de cooperació del Govern de les Illes Balears, i de regulació i classificació de les empreses i dels establiments turístics, dictat en desplegament de la Llei 8/2012, de 19 de juliol, de turisme de les Illes Balears. Regulació i classificació de les empreses i dels establiments turístics. Empreses turístiques d'allotjament. Secció 4ª Establiments d'allotjament hoteler i apartaments turístics subjectes a classificació obligatòria. Secció 5ª Allotjaments de turisme d'interior. Secció 6ª Allotjaments de turisme rural. Secció 7ª Hostatgeries.

Tema 40. Llei 10/2019, de 22 de febrer, de canvi climàtic i transició energètica. Disposicions generals. Polítiques energètiques. Polítiques de mobilitat i transport.

Tema 41. Decret 96/2005, de 23 de setembre, d'aprovació definitiva de la revisió del pla director sectorial energètic de les Illes Balears. Annex: Normativa del pla director sectorial energètic de les illes balears. Ordenació territorial de les energies renovables.

Tema 42. Llei 12/1998, de 21 de desembre, del patrimoni històric de les illes balears.

Tema 43. Llei 8/2017, 3 d'agost, d'accessibilitat universal de les Illes Balears. Disposicions generals. Disposicions bàsiques en els espais d'ús públic. Disposicions bàsiques en les comunicacions, en la transmissió d'informació i en la senyalització en espais d'ús públic. Disposicions relatives a les oficines d'atenció al públic i als serveis d'atenció al públic.

Tema 44. Decret 145/1997, de 21 de novembre, pel qual es regulen les condicions d'amidament, d'higiene i d'instal·lacions per al disseny i l'habitabilitat d'habitatges, així com l'expedició de cèdules d'habitabilitat.

Tema 45. Pla territorial insular de Mallorca. Disposicions generals. Àrees sostretes del desenvolupament urbà. Àrees de reconversió territorial i àmbits d'intervenció paisatgística.

Tema 46. Aprovació definitiva del Pla d'Intervenció en Àmbits Turístics de Mallorca (PIAT).

Tema 47. Acord del Ple del Consell Insular de Mallorca d'aprovació inicial del Pla Director Sectorial d'Equipaments Comercials (PECMA). Condicions generals.

Tema 48. Reial Decret 314/2006, de 17 de març, pel qual s'aprova el Codi Tècnic de l'Edificació (CTE). Disposicions generals. Condicions tècniques i administratives. Exigències bàsiques. Contingut del projecte. Documentació del seguiment de l'obra.

Tema 49. Codi tècnic d'edificació (CTE). DB SI – Seguretat en cas d'incendi.

Tema 50. Codi tècnic d'edificació (CTE). DB SUA – Seguretat d'utilització i accessibilitat.

Tema 51. Codi tècnic d'edificació (CTE). DB HS – Salubritat.

Tema 52. Codi tècnic d'edificació (CTE). DB HE – Estalvi d'energia.

Tema 53. Codi tècnic d'edificació (CTE). DB HR – Protecció enfront dels renous.

 

(Signat electrònicament: 10 d'abril de 2025

La batlessa ​​​​​​​Josefina Linares Capó)