Secció II. Autoritats i personal
Subsecció segona. Oposicions i concursos
AJUNTAMENT DE SANT ANTONI DE PORTMANY
Núm. 266247
Aprovació bases reguladores específiques que regiran el procediment selectiu per a la provisió per mobilitat de tres places de la categoria de policia local, personal funcionari de carrera de l'Ajuntament de Sant Antoni de Portmany, mitjançant el sistema de concurs de mèrits
Versió PDF
La Junta de Govern Local de l'Ajuntament de Sant Antoni de Portmany, en la sessió celebrada el dia 10 d'abril de 2025, va adoptar el següent acord:
PRIMER. APROVAR la convocatòria que ha de regir el procés per a la provisió de tres (3) places vacants de la categoria de POLICIA, com a personal funcionari de carrera, pertanyents a l'Escala d'Administració Especial; Subescala Serveis Especials; Classe Policia Local; Grup de classificació C, Subgrup C1, vacants en plantilla i dotades pressupostàriament, corresponents a l'oferta d'ocupació pública 2025 (BOIB núm. 33 de 15 de març de 2025), sistema d'accés mobilitat per concurs.
SEGON. APROVAR les bases específiques que han de regir aquesta convocatòria, i que es detallen a l'Annex adjunt, les quals han de complir obligatòriament l'Ajuntament, el Tribunal Avaluador i les persones aspirants que participin.
TERCER. COMUNICAR el present acord als òrgans corresponents que hagin de formar part de la Comissió de valoració a l'efecte de que designin un membre per a formar part de l'òrgan de selecció de la referida convocatòria.
QUART. PUBLICAR íntegrament el text de les bases i la convocatòria en el Butlletí Oficial dels Illes Balears (BOIB) i en el tauler d'anuncis de la seu electrònica de l'Ajuntament de Sant Antoni de Portmany (https://santantoni.sedelectronica.es). Sent la data de publicació en el BOIB la que servirà per al còmput del termini de deu dies hàbils de presentació d'instàncies a comptar a partir de l'endemà de la publicació.
ANNEX BASES REGULADORES ESPECÍFIQUES QUE REGIRAN EL PROCEDIMENT SELECTIU PER A LA PROVISIÓ PER MOBILITAT DE TRES PLACES DE LA CATEGORIA DE POLICIA LOCAL, PERSONAL FUNCIONARI DE CARRERA DE L'AJUNTAMENT DE SANT ANTONI DE PORTMANY, MITJANÇANT EL SISTEMA DE CONCURS DE MÈRITS
PRIMERA. NORMES GENERALS
1. Objecte de la convocatòria i característiques
L'objecte de la present convocatòria és regular el procediment per a la provisió per mobilitat horitzontal entre els funcionaris/es de carrera dels cossos de policia local o funcionaris/es dels ajuntaments que no tinguin constituït cos de policia local dels municipis de les Illes Balears, de tres (3) places de la categoria de Policia, vacants i dotades pressupostàriament, corresponents a la reserva del 20% de l'Oferta d'Ocupació Pública any 2025, aprovada per la Junta de Govern Local en la seva sessió del 13 de març de 2025 (BOIB núm. 33 de 15 de març de 2025), pel sistema de concurs de mèrits.
Característiques de les places objecte de provisió:
Les places reservades que no es cobreixin per falta de sol·licitants o que siguin declarades desertes, s'acumularan a les de la convocatòria pública de selecció per oposició lliure.
L'Ajuntament de Sant Antoni de Portmany, en el marc de l'exercici de la potestat d'autoorganització que li correspon, ostenta la facultat d'utilitzar els instruments legals al seu abast per a la millora organitzativa i optimització dels recursos de la Policia Local a fi d'aconseguir nivells satisfactoris d'eficàcia i eficiència en els serveis que presta a la ciutadania, nivells que cobren especial rellevància en època estival tenint en compte que aquest Ajuntament és eminentment turístic, sector en el qual basa el seu motor econòmic i que requereix d'equilibri en la seguretat i la convivència entre les persones residents i visitants.
En aquest context s'emmarca la necessitat de donar major estabilitat a la plantilla de la Policia Local, dotant-la d'un major nombre d'efectius, context en el qual cobren especial importància els temps que s'han d'invertir en el present procés selectiu, resultant necessari que els terminis s'optimitzin i redueixin al màxim possible, a fi de poder cobrir les places ofertes abans de l'inici de la temporada turística, per a una millora organitzativa dels serveis policials que, sens dubte, resulten d'interès públic.
2. Normativa d'aplicació
En el no previst en les presents bases serà aplicable la Llei 4/2013, de 17 de juliol, de coordinació de les policies locals de les Illes Balears, amb les seves modificacions; el Decret 40/2019, de 24 de maig, pel qual s'aprova el Reglament marc de coordinació de les policies locals de les Illes Balears i es modifica el Decret 55/2017, de 15 de desembre, del Fons de Seguretat Pública de les Illes Balears; les Bases Generals dels processos selectius per a la provisió de places de la plantilla de personal funcionari de carrera i personal laboral de l'Ajuntament de Sant Antoni de Portmany (BOIB núm. 68 de 7 de maig de 2011) en allò que no contradigui a la normativa vigent; el Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de l'Estatut Bàsic de l'Empleat públic; La Llei 3/2007, de 27 de març, de la Funció Pública de la Comunitat Autònoma de les illes Balears; El Decret 11/2017, de 24 de març, d'exigència del coneixement de la llengua catalana en els procediments selectius d'accés a la funció pública i per a ocupar llocs de treball de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears; i altres disposicions legals d'aplicació a la policia local.
3. Relacions amb els ciutadans
D'acord amb l'article 45.1.b) de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques, atès que es tracta d'un procediment de concurrència competitiva, els actes administratius que integren aquest procediment i s'hagin de notificar a les persones interessades, així com els de qualsevol procediment que es derivi, en comptes de notificar-se, s'han de publicar en la Seu Electrònica de l'Ajuntament de Sant Antoni de Portmany (https://santantoni.sedelectronica.es).
Tot això, sense perjudici que es publiquin en el Butlletí Oficial de les Illes Balears els actes que les bases d'aquesta convocatòria determinin expressament que s'hagin de publicar. En tot cas, només tenen efectes jurídics les comunicacions enviades pels mitjans de publicació prevists en aquesta convocatòria.
4. Relacions a través de mitjans electrònics
Les persones interessades a participar en aquest procés selectiu hauran de relacionar-se preferentment amb aquest Ajuntament convocant a través de mitjans electrònics en tots els tràmits del procediment. Tots els tràmits de presentació d'escrits, documentació o al·legacions es duran a terme dins dels terminis previstos en aquesta convocatòria preferentment a través del tràmit telemàtic creat a aquest efecte en la Seu Electrònica de l'Ajuntament de Sant Antoni de Portmany (https://santantoni.sedelectronica.es).
Tenint en compte que la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques, ha suposat un impuls per a la implementació de l'administració electrònica, i que l'article 56 del Text refós de la Llei de l'Estatut Bàsic de l'Empleat públic, aprovat pel Reial decret 5/2015, de 30 d'octubre, exigeix per a participar en els processos selectius, entre altres requisits, tenir la capacitat funcional per al desenvolupament de les tasques, s'estableix que les persones aspirants es relacionin preferentment per mitjans electrònics en totes les fases del procediment, atès que el desenvolupament adequat de les funcions dels empleats públics exigeix disposar d'habilitats relacionades amb l'administració electrònica, les quals pressuposen els coneixements necessaris per a dur a terme els tràmits telemàtics previstos en aquesta convocatòria.
La relació per aquests mitjans facilitarà a les persones aspirants la presentació de les sol·licituds i la realització dels diversos tràmits, atès que podran dur a terme el tràmit, en qualsevol lloc i hora, sempre dins del termini establert, i, alhora, suposarà una major agilitat en la tramitació del procediment administratiu.
5. Identificació de les persones aspirants en les publicacions dels actes administratius i protecció de dades personals
D'acord amb el que estableix la Disposició Addicional Setena de la Llei orgànica 3/2018, quan sigui necessària la publicació de Resolucions, anuncis o actes en la Seu electrònica, en la web o en el Butlletí Oficial dels Illes Balears, les persones aspirants seran identificades amb nom, cognoms, afegint quatre xifres numèriques aleatòries del document nacional d'identitat, número d'identitat d'estranger, passaport o document equivalent.
Amb la formalització i presentació de la sol·licitud, l'aspirant dona el seu consentiment al tractament de les dades de caràcter personal que són necessaris per a prendre part en la convocatòria i per a la resta de la tramitació del procés selectiu, d'acord amb la normativa vigent en matèria de protecció de dades de caràcter personal.
De conformitat amb la Llei orgànica 3/2018, s'informa les persones aspirants que les dades personals continguts en la sol·licitud d'admissió, documentació que s'acompanyi a aquesta o que es generi a resultes d'aquesta convocatòria, s'incorporaran a un fitxer de dades de caràcter personal del qual és responsable l'Ajuntament de Sant Antoni de Portmany, i que té per finalitat, entre altres, la convocatòria, tramitació, qualificació i resolució d'aquesta convocatòria.
En cas que sigui necessari, algunes dades personals podran ser publicades en el BOIB, tauler d'edictes de l'Ajuntament i el portal web d'aquesta institució (www.santantoni.net) d'acord amb el que es disposa en les bases de la present convocatòria, la Llei 39/2015 i Llei orgànica 3/2018.
Es fa constar que, en el cas que la persona interessada hagi posat en coneixement de l'Ajuntament dades de salut, autoritza expressament el tractament per al compliment de les finalitats anteriorment exposades.
L'òrgan administratiu davant el qual les persones interessades poden, si escau, exercitar els drets d'accés, rectificació, cancel·lació, oposició i la resta de drets reconeguts en la Llei orgànica 15/1999 és l'Oficina d'Atenció al Ciutadà (OAC) de l'Ajuntament de Sant Antoni de Portmany, situada en el Passeig de la Mar, 16, Sant Antoni de Portmany.
Els aspirants quedaran vinculats a les dades que es facin constar en la seva sol·licitud. El domicili, telèfon i correu electrònic que figurin en la mateixa es consideraran vàlids a l'efecte de notificacions, sent responsabilitat exclusiva dels candidats tant els errors descriptius, com la no comunicació durant el procés de provisió de qualsevol canvi en les dades de la sol·licitud.
6. Llengua de tramitació
En la tramitació dels procediments selectius ha de complir el que es preveu en el Decret 49/2018, de 21 de desembre, sobre l'ús de les llengües oficials en l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.
7. Publicació
Les bases de la present convocatòria es publicaran íntegrament, en el tauler d'anuncis electrònic de l'Ajuntament de Sant Antoni de Portmany i en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.
Després de la publicació de la convocatòria i de les presents bases en el BOIB, els successius anuncis relatius al procediment selectiu es publicaran en el Tauler d'anuncis de la seu electrònica municipal https://santantoni.sedelectronica.es.
SEGONA. REQUISITS DE LES PERSONES ASPIRANTS
1. Per a ser admeses en aquesta provisió de llocs mitjançant el sistema de mobilitat, les persones interessades han de complir, en la data de finalització del termini de presentació de les sol·licituds, i mantenir-los durant tot el procés selectiu, els requisits generals següents:
a) Posseir la nacionalitat espanyola.
b) Haver complit els divuit anys.
c) Estar en possessió, o en condicions d'obtenir-ho en la data en què finalitzi el termini de presentació d'instàncies, del Títol Batxillerat, Tècnic o equivalent. En cas de titulacions equivalents haurà d'al·legar-se la norma que estableixi l'equivalència o certificat expedit per l'òrgan competent que l'acrediti. Les titulacions expedides a l'estranger serà necessari aportar la corresponent documentació que acrediti la seva homologació oficial.
d) No patir cap malaltia o defecte físic o psicofísic que impedeixi o menyscabi el correcte desenvolupament de les funcions.
e) No haver estat separat del servei de l'administració local, autonòmica o estatal, ni estar inhabilitat per a exercir la funció pública.
f) No tenir antecedents penals per delictes dolosos.
g) Posseir els permisos de conducció de les classes A2 i B en vigor.
h) Comprometre's a portar armes i, si és el cas, a utilitzar-les, mitjançant una declaració jurada.
i) Acreditar el coneixement de llengua catalana corresponent al nivell de certificat B2, mitjançant l'aportació del certificat expedit per l'EBAP o homologat per la Direcció General de Política Lingüística del Govern de les illes Balears o qualsevol dels certificats o documents considerats equivalents per a l'Administració d'acord amb la normativa vigent. Si no pot acreditar el nivell mínim exigit de coneixements de llengua catalana corresponent al lloc de treball al qual opta, queda obligat a adquirir-lo i a acreditar-lo en un termini de dos anys, que es comptaran a partir de la data d'ocupació del lloc de treball.
A més dels següents específics per a la provisió per mobilitat:
(a) Tenir la condició de funcionari de carrera en la mateixa categoria o en una categoria superior en algun dels cossos de policia local de les Illes Balears o en les plantilles dels ajuntaments que no hagin constituït cos de policia local, i no trobar-se en la situació administrativa de suspensió de funcions.
(b) Haver estat com a mínim tres anys en situació de servei actiu en la mateixa categoria o en una superior com a funcionari de carrera a l'ajuntament de procedència.
(c) Faltar més de cinc anys per a passar a la situació de segona activitat per raó d'edat.
2. No podran participar els funcionaris de carrera que es troben en una situació administrativa distinta a la de servei actiu o serveis especials.
3. En els processos de mobilitat, el que es preveu en l'annex 5 del Decret 40/2019 no és aplicable i ha de presentar-se un certificat mèdic que acrediti l'aptitud per a desenvolupar les funcions pròpies de la categoria a la qual s'accedeix.
4. Amb anterioritat al nomenament com a Policia Local de Sant Antoni de Portmany, la persona aspirant haurà de manifestar que no exerceix cap càrrec o activitat en el sector públic dels quals delimita l'article 1 de la Llei 53/1984, de 26 de desembre, d'incompatibilitats del personal al servei de les administracions públiques, i que no percep pensió de jubilació, retir o orfandat.
TERCERA. PRESENTACIÓ DE SOL·LICITUDS
1. Les sol·licituds per a participar en el procés selectiu, hauran de presentar-se segons el model normalitzat disponible en el tràmit electrònic de la Seu Electrònica i a l'oficina de OAC de l'Ajuntament, adreçades al Sr. Alcalde de l'Ajuntament de Sant Antoni de Portmany dins del termini de 10 dies hàbils comptadors des de l'endemà de la publicació de l'anunci de la convocatòria i les presents bases en el Butlletí Oficial dels Illes Balears (BOIB). Així mateix, les bases de la convocatòria es publicaran el Tauler d'anuncis de la seu electrònica municipal.
Les sol·licituds podran presentar-se en el Registre General d'Entrada de la Corporació, situat en el Passeig de la Mar núm. 16, prèvia cita que hauran de sol·licitar trucant al telèfon 971340111, en horari d'atenció al públic, per qualsevol dels mitjans admesos en l'article 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques o bé telemàticament a través de la seu electrònica municipal https://santantoni.sedelectronica.es. (Tràmit: Administració General → Recursos Humans).
Les instàncies presentades en la forma prevista en el citat article 16 de la Llei 39/2015, hauran de comunicar-se, abans de la finalització del termini de presentació d'instàncies, al Departament de Recursos Humans al correu electrònic rrhh@santantoni.net, amb la justificació de l'enviament en què consti la data de remissió de la sol·licitud del dia en què es presenta.
2. Per a ser admeses i prendre part en el procés selectiu, les persones aspirants hauran de manifestar en les seves sol·licituds que reuneixen tots i cadascun dels requisits exigits en la Base Segona d'aquesta convocatòria per a l'acompliment del lloc, referides sempre a la data de finalització del termini assenyalat per a la presentació de sol·licituds, adjuntant la següent documentació:
a) Document Nacional d'Identitat en vigor.
b) Titulació acadèmica exigida per a formar part de la convocatòria.
c) Certificat del nivell de coneixements de llengua catalana corresponent expedit per l'òrgan competent en matèria de política lingüística del Govern dels Illes Balears, o bé dels títols, diplomes i certificats equivalents d'acord amb la normativa vigent o, si és el cas, declaració jurada d'adquirir-ho i acreditar-ho en un termini de dos anys a partir de la data d'ocupació del lloc de treball.
d) Certificat mèdic que acrediti l'aptitud per a desenvolupar les funcions pròpies de la categoria a la qual s'accedeix.
e) Certificació expedida pel secretari o la secretària de l'Ajuntament del qual procedeixi la persona aspirant, que faci constar els serveis prestats com a funcionari/a de carrera, d'acord amb els antecedents que obrin en el seu expedient personal.
f) Model d'Autobaremació dels mèrits que s'al·leguin, segons model publicat en la seu electrònica de l'Ajuntament i que també serà facilitat per l'Oficina d'Atenció al Ciutadà.
g) Documents acreditatius dels mèrits al·legats.
h) En cap cas es valoraran mèrits que no hagin estat al·legats i presentats en la forma establerta. Els mèrits s'acreditaran i es valoraran sempre amb referència a la data de finalització del termini de presentació de sol·licituds.
Si aquesta documentació ja fos en poder de l'Ajuntament (article 13 de la Llei 39/2015 de Procediment Administratiu), s'haurà de declarar-ho a la sol·licitud, aportant prou informació perquè aquesta pugui ser localitzada.
Tota la documentació que es presenta en llengua estrangera ha d'anar acompanyada de la corresponent traducció jurada a la llengua castellana o catalana.
3. Les persones aspirants es responsabilitzaran de la veracitat dels documents que presentin. L'Alcalde de Sant Antoni de Portmany, per si mateix o a proposta del Tribunal Avaluador, podrà sol·licitar, en el cas d'haver-hi dubtes derivats de la qualitat de les còpies presentades o amb l'efecte que procedeixi, que les persones interessades aportin els documents originals a l'efecte del seu acarament i comprovació on se suposi que han incorregut en inexactitud o falsedat a l'hora de formular la sol·licitud corresponent.
QUARTA. ADMISSIÓ DE LES PERSONES ASPIRANTS
1. Finalitzat el termini de presentació de sol·licituds, el Sr. Alcalde de Sant Antoni de Portmany dictarà resolució en el termini màxim de cinc dies hàbils, aprovant la llista provisional d'admesos i exclosos, juntament amb la composició de la Comissió de Valoració.
La resolució serà publicada en el Tauler d'anuncis de la seu electrònica municipal amb expressió de les persones admeses i excloses i, si és el cas, la causa de la seva no admissió. Es concedirà un termini de deu dies hàbils, comptadors des de l'endemà de la publicació de la resolució indicada, perquè les persones interessades presentin les al·legacions que considerin oportunes i siguin esmenats els errors.
En tot cas, amb la finalitat d'evitar errors i, si se'n produeixen, possibilitar-ne l'esmena dins del termini i en la forma escaient, les persones interessades han de comprovar no tan sols que no figuren en la relació de persones excloses sinó que, a més, els seus noms consten en la relació pertinent de persones admeses.
2. Les possibles reclamacions o al·legacions, si n'hi hagués, seran acceptades o rebutjades en la resolució que aprovi la llista definitiva d'aspirants admesos i exclosos, que serà publicada en el Tauler d'anuncis de la seu electrònica municipal juntament amb la data, hora i lloc en el qual es durà a terme la prova d'aptitud psicològica i de personalitat per a determinar la idoneïtat de la persona aspirant al nou lloc de treball en els termes establerts en l'article 172 del Decret 40/2019.
En cas de no produir-se reclamacions a la llista provisional s'entendrà aquesta elevada a definitiva, circumstància que es farà pública en el Tauler d'anuncis de la seu electrònica municipal.
3. El fet de constar en la llista de persones admeses no implica el reconeixement a les interessades que es compleixen els requisits per a participar en aquesta convocatòria. Les persones que superin el procés de provisió hauran de presentar la documentació acreditativa dels requisits generals que s'indiquin a la base segona, amb caràcter previ al seu nomenament.
QUINTA. COMISSIÓ DE VALORACIÓ
1. La comissió de valoració és l'òrgan col·legiat encarregat de valorar els mèrits, gestionar les convocatòries, interpretar les bases i efectuar la proposta d'adjudicació dels llocs de treball convocats en els processos de mobilitat.
2. A les comissions de valoració els serà aplicable el que es disposa l'article 183 del Decret 40/2019, relatiu als tribunals qualificadors, exceptuant que les organitzacions sindicals que hagin obtingut més del 10 % de representants en l'àmbit del municipi convocant, tenen el dret a participar com a membres de la comissió de valoració. El nombre de les persones representants de les organitzacions sindicals no pot ser igual o superior al dels membres designats a proposta de l'Administració.
3. La comissió de valoració és un òrgan col·legiat i la seva composició ha d'ajustar-se als principis d'imparcialitat i professionalitat dels seus membres, i respectar el principi de representació equilibrada de dones i homes, excepte per raons fonamentades i objectivament motivades.
La composició de la comissió ha de ser predominantment tècnica; tots els seus membres han de tenir titulació igual o superior a les exigides per a l'accés a les places convocades.
El personal d'elecció o de lliure designació política, el personal funcionari interí i el personal eventual no podran formar part dels òrgans de selecció.
La pertinença als òrgans de selecció serà sempre a títol individual; no es pot exercir aquesta en representació ni per compte d'altri.
4. La comissió de valoració ha d'estar constituïda per cinc membres i igual nombre de suplents. La seva composició serà publicada juntament amb la llista provisional d'admesos i exclosos havent d'estar format per:
a) President o Presidenta: Designat per l'ajuntament entre el personal funcionari de carrera d'experiència reconeguda.
b) Vocals:
c) Un Secretari o Secretària: Persona designada per l'Ajuntament amb veu i vot.
La comissió no pot constituir-se ni actuar sense l'assistència de més de la meitat dels seus membres, titulars o suplents indistintament, sense presidència ni secretari. Les decisions s'adoptaran per majoria.
La Comissió podrà acordar la incorporació a les seves tasques de personal assessor o especialistes, que podran actuar amb veu però sense vot.
5. Els membres de la comissió i els assessors han d'abstenir-se d'intervenir quan concorrin les circumstàncies previstes a l'article 23 de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic. Així mateix, hauran de notificar aquesta circumstància a l'autoritat que els va nomenar.
L'abstenció i la recusació dels membres de la comissió es regularà pels articles 23 i 24 de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic, i els articles 22 i 23 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l'administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.
Les decisions adoptades per la comissió es poden recórrer en les condicions que estableix l'article 121 de la Llei 39/2015.
6. Finalitzat el procés de provisió, es remetrà pel secretari/a del Tribunal al departament de Recursos Humans l'expedient degudament ordenat i foliat, juntament amb tota la documentació.
7. Categoria del Tribunal: Segona
SISENA. FASES DEL SISTEMA DE PROVISIÓ
Les fases del sistema de provisió per mobilitat són les següents:
1a Fase: Prova d'aptitud psicològica i de personalitat.
2a Fase: Valoració de mèrits generals.
3a Fase: Valoració específica: Entrevista Personal.
SETENA. 1a FASE: PROVA D'APTITUD PSICOLÒGICA I DE PERSONALITAT
Aquesta prova és de caràcter obligatori i eliminatori. Consisteix en l'exploració psicotècnica per a acreditar nivells mínims d'aptituds intel·lectuals i també en l'exploració de la personalitat i les actituds dels aspirants amb la finalitat de determinar el conjunt de competències corresponents a les funcions de la categoria de Policia, i descartar l'existència de símptomes o indicadors compatibles amb alteracions psicopatològiques i/o de la personalitat. Les proves seran efectuades per un/a professional de la psicologia que actuarà com a assessor/a de la comissió.
Consta de dues parts:
a) La primera consisteix a respondre un o diversos test d'aptitud intel·lectual. Es podrà realitzar, si és el cas, en una entrevista personal per a completar l'estudi. El resultat serà d'apte o no apte. Quedaran eliminades les persones aspirants que no obtinguin una valoració d'apte.
b) La segona consisteix a respondre la prova o les proves per a avaluar el conjunt de competències corresponents segons les funcions de la categoria i que poden consistir en un o diversos test i, si és el cas, en una entrevista personal per a completar l'estudi. La seva valoració és apte o no apte. Quedaran eliminats els aspirants que no obtinguin la valoració d'apte.
En tot cas, les proves i els instruments utilitzats per a l'avaluació comptaran amb els requisits tècnics de fiabilitat i validesa propis de psicometria. Així mateix, els qüestionaris de personalitat disposaran d'escales de desitjabilitat social i/o sinceritat que l'avaluador haurà de considerar.
La qualificació final de la prova d'aptitud psicològica i de personalitat és d'apte o no apte, sent necessari obtenir la qualificació d'apte per a poder continuar el procediment de provisió per mobilitat.
Les dones embarassades amb previsió de part, o en període de postpart, coincident amb la data de realització de la prova prevista en el procés de provisió, podran posar aquesta situació en coneixement de la comissió de valoració, adjuntant el corresponent informe mèdic oficial pel qual se certifica aquesta circumstància.
La comunicació ha de realitzar-se amb el temps suficient i la comissió determinarà, sobre la base de la informació, si escau o no atendre la sol·licitud, ajornar la prova o realitzar-la en un lloc alternatiu.
En cap cas les proves de reconeixement mèdic derivades de la situació d'embaràs o lactància han d'estimar-se com a circumstància negativa.
VUITENA. 2a FASE: VALORACIÓ MÈRITS GENERALS
Es procedirà a la valoració dels mèrits d'aquells aspirants que hagin obtingut la qualificació d'apte en les proves d'aptitud psicològica i de personalitat.
En la fase de concurs, es valoraran els mèrits generals establerts en l'annex 4 del Decret 40/2019, de 24 de maig, pel qual s'aprova el Reglament marc de coordinació de les policies locals de les Illes Balears que s'adjunten en Annex I a la present convocatòria.
La puntuació màxima que poden aconseguir els mèrits generals és de 56,40 punts.
La Comissió qualificarà els mèrits de conformitat amb el que s'estableix en el barem i ordenarà als candidats per ordre de puntuació obtinguda, excloent de la llista als aspirants que no hagin obtingut una puntuació superior a 10 punts.
NOVENA. 3a FASE: VALORACIÓ ESPECÍFICA ENTREVISTA PERSONAL
La Comissió de Valoració celebrarà una entrevista amb les persones aspirants que hagin superat la prova d'aptitud psicològica i de personalitat i en la fase de concurs hagin obtingut una puntuació superior a 10 punts, en la qual es comprovaran i valoraran els mèrits i les capacitats, els coneixements i/o les aptituds dels aspirants, relacionats amb el lloc de treball convocat.
Per a la realització de l'entrevista se seguirà el protocol aprovat el 2 de desembre de 2010 per la Junta de Govern Local de l'Ajuntament de Sant Antoni de Portmany. Es valoraran els coneixements, aptituds, actituds i la seva idoneïtat atesos els següents criteris de valoració:
L'entrevista tindrà una durada màxima de 30 minuts, es valorarà fins a un màxim de 20 punts del total assolible en el procés de provisió. No tindrà caràcter eliminatori.
DESENA. RELACIÓ PROVISIONAL DE PUNTUACIONS OBTINGUDES
Finalitzada la valoració dels mèrits aportats i realitzades les entrevistes, es farà públic al tauler d'anuncis de la seu electrònica la relació provisional de les puntuacions obtingudes.
Les persones aspirants disposaran de tres dies hàbils, a partir de l'endemà de la publicació de la relació provisional, per a efectuar les reclamacions que considerin oportunes. Finalitzat el període de reclamacions, seran resoltes per la Comissió en un termini de 5 dies hàbils.
ONZENA. RELACIÓ DEFINITIVA DE PUNTUACIONS OBTINGUDES EN EL PROCÉS DE PROVISIÓ PER MOBILITAT
Resoltes les reclamacions, si n'hi hagués, la comissió aprovarà la relació definitiva de les puntuacions del procés de provisió i la relació definitiva d'aspirants als quals s'ha d'adjudicar el lloc de treball, es farà pública en el tauler d'anuncis de la seu electrònica.
En el cas que dos o més aspirants obtinguin la mateixa puntuació, l'empat es resoldrà segons el següent ordre:
1r) L'aspirant que hagués obtingut major puntuació en l'apartat 1 “valoració de serveis prestats” de la fase de concurs dels mèrits generals.
2n) De mantenir-se l'empat, s'atendrà conforme a qui hagués obtingut major puntuació en l'entrevista.
3r) Si després de l'aplicació dels criteris anteriors continués l'empat en puntuació, aquest es resoldrà conforme a la major data d'ingrés com a funcionari/a de carrera en la categoria de Policia.
DOTZENA. PROPOSTA DE NOMENAMENT I DOCUMENTACIÓ
La comissió de valoració formularà proposta de nomenament per a la provisió en propietat, com a funcionari de carrera, del lloc de treball de Policia de l'Ajuntament de Sant Antoni de Portmany a favor dels tres aspirants que, havent obtingut la qualificació d'apte en les proves psicotècniques hagin obtingut la major qualificació definitiva.
Els aspirants proposats presentaran en el registre d'entrada de documents dirigits al departament de Recursos Humans de l'Ajuntament de Sant Antoni de Portmany, dins del termini de deu dies hàbils a partir de la publicació en el tauler d'anuncis de la seu electrònica de la proposta de nomenament, els següents documents que acreditin que compleixen els requisits generals que exigeix la convocatòria degudament compulsats i/o validats electrònicament:
L'incompliment d'aquest termini, excepte casos de força major, o si de l'examen de la documentació presentada es dedueix que els aspirants no compleixen els requisits que s'exigeixen en la convocatòria, suposarà la pèrdua del dret a ser nomenats funcionaris de l'Ajuntament de Sant Antoni de Portmany i quedaran sense efecte totes les actuacions anteriors relatives al seu nomenament.
TRETZENA. NOMENAMENT
L'Ajuntament resoldrà d'acord amb la proposta de la comissió de valoració, publicant-se la Resolució de nomenament en el Butlletí Oficial de les Illes Balears i en el tauler d'anuncis de la seu electrònica de l'Ajuntament de Sant Antoni de Portmany.
Les places incloses en la convocatòria no podran declarar-se vacants quan existeixin aspirants que, reunint els requisits, hagin obtingut la puntuació mínima exigida.
CATORZENA. PRESA DE POSSESSIÓ I CESSAMENT EN EL LLOC ANTERIOR
Els aspirants nomenats hauran de cessar en els seus llocs en un termini màxim de 3 dies hàbils des de la publicació del nomenament i hauran de prendre possessió de la plaça adjudicada en el termini màxim de 7 dies hàbils comptadors des del citat cessament. Transcorregut aquest termini sense efectuar la presa de possessió, s'entendrà que renúncia al nomenament i aquest cas es procedirà a realitzar els tràmits citats en la base anterior per a efectuar el nomenament en favor dels següents aspirants per ordre de puntuació.
QUINZENA. INCIDÈNCIES
El tribunal està facultat per a resoldre els dubtes, les discrepàncies, les peticions i els suggeriments que s'originin durant el desenvolupament del procés de provisió, i adoptar els acords necessaris per al bon ordre del procés selectiu en tot el no previst en aquestes bases.
SETZENA. VINCULACIÓ DE LES BASES I RECURSOS
Les bases vinculen a l'Administració, als òrgans de selecció i a les persones participants.
La convocatòria, les seves bases i actes administratius que es derivin d'aquesta i de les actuacions del Tribunal, podran ser impugnades per les persones interessades en els casos i en la forma establerta per la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques i indicat en la base quinzena de les Bases Generals dels processos selectius per a la provisió de places de la plantilla de personal funcionari de carrera i personal laboral de l'Ajuntament de Sant Antoni de Portmany.
També es pot interposar recurs contenciós administratiu davant el Jutjat d'aquest ordre jurisdiccional en el termini de dos mesos a comptar des de l'endemà de la seva publicació en el Butlletí Oficial de les Illes Balears d'acord amb els articles 8.2 i 46.1 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciós administrativa.
ANNEX I MÈRITS GENERALS PER VALORAR A LA FASE DE CONCURS DE MÈRITS DE MOBILITAT HORITZONTAL
1. Valoració de serveis prestats.
La puntuació màxima d'aquest apartat és de 8 punts, d'acord amb els següents criteris:
a) Per cada mes complet de serveis prestats i reconeguts en la categoria de policia auxiliar: 0,016 punts.
b) Per cada mes complet de serveis prestats i reconeguts en la categoria de policia local: 0,033 punts.
c) Per cada mes complet de serveis prestats i reconeguts en la categoria d'oficial: 0,041 punts.
d) Per cada mes complet de serveis prestats i reconeguts en la categoria de subinspector: 0,05 punts.
e) Per cada mes complet de serveis prestats i reconeguts en la categoria d'inspector: 0,058 punts.
f) Per cada mes complet de serveis prestats i reconeguts en la categoria de major: 0,066 punts.
g) Per cada mes complet de serveis prestats i reconeguts en la categoria de comissari: 0,075 punts.
h) Per cada mes complet de serveis prestats i reconeguts en la categoria d'intendent: 0,083 punts.
2. Antiguitat.
La puntuació màxima d'aquest apartat és de 4 punts, d'acord amb els següents criteris:
a) Per cada any complet de serveis prestats i reconeguts com a funcionaris de carrera en qualsevol categoria de policia local: 0,2 punts per any.
b) Per cada any complet de serveis prestats i reconeguts com a personal de l'Administració Pública en qualsevol altra categoria, lloc o destinació, d'acord amb això previst en la Llei 70/1978, de 26 de desembre, de reconeixement de serveis previs a l'Administració pública: 0,1 punts per any.
La data de referència per a la valoració és la de finalització del termini per a presentar la sol·licitud de participació i ha d'acreditar-se mitjançant un certificat expedit pels ajuntaments.
3. Estudis acadèmics oficials.
Únicament es valoren els estudis acadèmics oficials amb validesa a tot el territori nacional. En cas de presentació de títols d'estudis cursats a l'estranger, ha d'acreditar-se'n l'homologació realitzada pel Ministeri d'Educació, Cultura i Esport.
Per la possessió de titulacions acadèmiques oficials superiors a l'exigida per a la categoria a la qual s'accedeix o a partir d'una segona titulació acadèmica oficial igual a l'exigida per a la categoria que s'accedeix. La valoració com a mèrit d'un títol implica que no es valori el del nivell inferior necessari per a obtenir-lo, a excepció del cas que les titulacions corresponguin a branques diferents.
La puntuació màxima d'aquest apartat és de 21 punts, d'acord amb els següents criteris:
a) Per cada titulació acadèmica de tècnic de formació professional de grau superior, els ensenyaments professionals en arts plàstiques i disseny de grau superior i els ensenyaments esportius de grau superior, així com tots els títols que hagin estat declarats equivalents: 1 punt, fins a un màxim de 2 punts.
b) Per cada titulació acadèmica de diplomatura universitària, arquitectura tècnica, enginyeria tècnica o titulació declarada equivalent: 2 punts, fins a un màxim de 4 punts.
c) Per cada titulació acadèmica de grau universitari o grau d'ensenyament artístic superior: 2 punts, fins a un màxim de 4 punts.
d) Per cada llicenciatura universitària, arquitectura, enginyeria o titulació universitària equivalent: 3 punts, fins a un màxim de 6 punts.
e) Per cada màster oficial i altres estudis de postgrau oficial universitari: 0,25 punts per cada 30 crèdits ECTS, fins a un màxim de 1,5 punts. Els estudis de grau amb càrrega lectiva de 300 crèdits ECTS, a més d'obtenir els punts de l'apartat c, obtindran 0,5 punts, d'acord amb l'article 12.10 del Reial decret 1393/2007, de 29 d'octubre.
f) Per cada títol de doctor: 1,5 punts, fins a un màxim de 3 punts.
Només ha de valorar-se la possessió dels títols de nivell superior a l'exigit per a l'ingrés a la categoria a la qual s'accedeix o la possessió d'una segona titulació acadèmica oficial igual a l'exigida per a la categoria a la qual s'accedeix.
La valoració com a mèrit d'un títol implica que no es valori el de nivell inferior, o el primer cicle que sigui imprescindible per a la seva obtenció, a excepció els títols de postgrau (màster i doctor), que se sumen a la titulació corresponent, o que les titulacions corresponguin a branques acadèmiques diferents.
4. Valoració dels coneixements d'idiomes.
4.1. Coneixements orals i escrits de llengua catalana
Es valoraran els certificats expedits per l'EBAP, expedits o homologats per l'òrgan competent de la Conselleria de Cultura, Participació i Esports o reconeguts d'acord amb la normativa autonòmica vigent fins a una puntuació màxima de 2,50 punts:
a) Nivell A2 (abans nivell A) o equivalent: 1 punt
b) Nivell B1: 1,25 punts
c) Nivell B2 (abans nivell B) o equivalent: 1,50 punts
d) Nivell C1 (abans nivell C) o equivalent: 1,75 punts
e) Nivell C2 (abans nivell D) o equivalent: 2 punts
f) Coneixements de llenguatge administratiu (certificat E): 0,50 punts
Ha de valorar-se únicament el certificat que correspongui al nivell més alt aportat per l'interessat (excepte en cas que sigui un requisit per a participar en el concurs estar en possessió d'un determinat nivell de català, cas en el qual el nivell de català aportat com a mèrit ha de ser superior a l'exigit com a requisit). En el cas del certificat de coneixements de llenguatge administratiu, la puntuació s'acumula a la de l'altre certificat que s'acrediti.
4.2. Coneixements d'altres llengües.
Es valoraran els certificats acreditatius dels coneixements de qualsevol llengua oficial de les altres comunitats autònomes o d'una llengua estrangera expedits per les escoles oficials d'idiomes (EOI), les universitats, l'EBAP, altres escoles d'administració pública i altres entitats, i que siguin equivalents als nivells que estableix el Marc comú europeu, amb una puntuació màxima de 5,40 punts segons els criteris que s'indiquen en la següent taula:
|
Nivells del Marc comú europeu |
EOI |
Universitats, escoles d'administració pública i organitzacions sindicals en el marc dels acords de formació continuada, equivalents als nivells del Marc comú europeu |
Altres nivells EBAP |
Puntuació |
|
|
|
|
1r Curs de nivell inicial |
0,10 |
|
|
|
|
2n Curs de nivell inicial |
0,20 |
|
A1 |
0,40 |
0,30 |
1r Curs de nivell elemental |
0,30 |
|
A2 |
0,60 |
0,40 |
2n Curs de nivell elemental |
0,40 |
|
B1 |
0,80 |
0,60 |
1r Curs de nivell mitjà |
0,60 |
|
B1+ |
1 |
0,80 |
2n Curs de nivell mitjà |
0,80 |
|
B2 |
1,20 |
1 |
1rr Curs de nivell superior |
1 |
|
B2+ |
1,40 |
1,20 |
2n Curs de nivell superior |
1,20 |
|
C1 |
1,60 |
1,40 |
|
|
|
C2 |
1,80 |
1,60 |
|
|
Altres certificats equivalents als nivells del Marc comú europeu es valoren amb la mateixa puntuació que els certificats de les escoles oficials d'idiomes.
D'una mateixa llengua, únicament es valoraran les titulacions de nivell superior.
5. Valoració dels cursos de formació.
Només es valoren els diplomes o certificats de cursos i activitats formatives impartits per les escoles de formació de les policies locals, els cursos impartits per l'Escola Balear d'Administració Pública o que tinguin la condició de concertats o homologats per l'EBAP, els cursos d'interès policial manifest superats en universitats en l'àmbit de la Unió Europea o en altres administracions públiques de l'Estat espanyol amb centres de formació acreditats i els efectuats dins del marc de l'acord de formació per a l'ús de les administracions públiques (AFEDAP) o pla similar.
Respecte de la formació en línia i a distància no reglada, només es valora la que imparteixin i homologuin l'EBAP o les universitats de l'àmbit de la Unió Europea i l'efectuada dins del marc de l'acord de formació per a l'ús de les administracions públiques (AFEDAP) o pla similar. Els cursos en matèria policial realitzats abans d'entrar en vigor la Llei 4/2013, de 17 de juliol, de coordinació de les policies locals de les Illes Balears, també es valoren.
En aquest apartat també es valora la impartició de cursos d'accions formatives relacionades amb les funcions pròpies del lloc al qual s'accedeixi en centres formatius oficials, acreditada mitjançant un certificat en el qual consti el curs, les hores i les matèries que s'han impartit i els crèdits dels títols, màster propis no oficials i dels cursos d'expert universitari que tenen el caràcter de titulacions pròpies d'una universitat determinada.
5.1. Formació relacionada amb l'àrea professional.
5.1.1. Accions formatives relacionades.
La puntuació màxima d'aquest apartat és de 4,5 punts. Es valoren, per cada lloc de treball, les accions formatives sempre que estiguin directament relacionades amb les funcions pròpies del lloc al qual s'accedeix. En concret, només es valoren els cursos referits a les àrees professionals de policia, seguretat, emergències, salvament, ciències forenses, criminologia, violència de gènere, diversitat sexual i de gènere, delictes d'odi i formació sanitària relacionada amb la professió de policia local d'acord amb els criteris que s'indiquen a continuació:
a) Per cada certificat d'aprofitament: 0,005 punts per hora.
b) Per cada certificat d'assistència: 0,0025 punts per hora.
c) Per cada certificat d'impartició de cursos d'accions formatives relacionades amb les funcions pròpies del lloc al qual s'accedeix: 0,0075 punts per hora.
En relació als cursos o activitats expressats en crèdits, s'entendrà que cada crèdit equival a 10 hores.
No es valoren els certificats que no indiquin el nombre d'hores o crèdits, el contingut de la formació o que tinguin un contingut indefinit.
No es valora la formació que constitueix una part dels cursos de capacitació corresponents al període de pràctiques ni tampoc la dels cursos de capacitació per a accedir a qualsevol categoria de les forces o cossos de seguretat. Tampoc es valora la formació repetida, tret que s'hagi fet un canvi substancial en el contingut.
5.1.2. Formació universitària no oficial relacionada amb les funcions del lloc de treball convocat.
La puntuació màxima d'aquest apartat és de 3,5 punts.
a) Títol propi de graduat en seguretat i ciències policials de la Universitat de les Illes Balears: 1 punt.
b) Títols propis de graduat universitari, relacionats amb les àrees de policia, seguretat, emergències, salvament, ciències forenses, criminologia, violència de gènere, diversitat sexual i de gènere, delictes d'odi i formació sanitària, amb càrrega lectiva de, mínim, 180 crèdits ECTS: 0,75 punts per títol, fins a un màxim de 1,5 punts.
c) Màster, experts i diplomes universitaris relacionats amb les àrees de policia, seguretat, emergències, salvament, ciències forenses, criminologia, violència de gènere, diversitat sexual i de gènere, delictes d'odi i formació sanitària: 0,1 punt per crèdit ECTS, fins a un màxim d'1 punt. Els títols amb càrrega lectiva inferior a 30 crèdits ECTS no es valoren en aquest apartat.
5.2. Formació no relacionada amb l'àrea professional.
5.2.1. Accions formatives no relacionades.
La puntuació màxima d'aquest apartat és de 2 punts. Han de valorar-se, per a cada lloc de treball, les accions formatives que, encara que no estiguin directament relacionades amb les funcions pròpies del lloc al qual s'accedeix, es consideren d'interès general. En concret, només han de valorar-se per a totes les categories els cursos que estiguin relacionats amb les àrees temàtiques de la formació continuada de l'EBAP.
a) Per cada certificat d'aprofitament: 0,005 punts per hora.
b) Per cada certificat d'assistència: 0,0025 punts per hora.
5.2.2. Formació universitària no oficial no relacionada
La puntuació màxima d'aquest apartat és de 2 punts.
a) Títols propis de graduat universitari, sense relació amb les àrees de policia, seguretat, emergències, salvament, ciències forenses, criminologia, violència de gènere, diversitat sexual i de gènere, delictes d'odi i formació sanitària, que es considerin d'interès general amb càrrega lectiva de, almenys, 180 crèdits ECTS: 0,50 punts per títol, fins a un màxim d'1 punt.
b) Màster, experts i diplomes universitaris sense relació amb les àrees de policia, seguretat, emergències, salvament, ciències forenses, criminologia, violència de gènere, diversitat sexual i de gènere, delictes d'odi i formació sanitària, que es considerin d'interès general: 0,05 punt per crèdit ECTS, fins a un màxim d'1 punt. Els títols amb càrrega lectiva inferior a 30 crèdits ECTS no es valoren en aquest apartat.
6. Reconeixements honorífics.
Valoració dels reconeixements honorífics.
La valoració màxima d'aquest apartat és de 2,5 punts, d'acord amb els següents criteris:
Per cada condecoració i distinció al mèrit policial de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears o dels ajuntaments prevista en la normativa:
a) Creu al mèrit policial amb distintiu blau de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears: 0,75 punts.
b) Creu al mèrit policial amb distintiu verd de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears: 0,50 punts.
c) Creu al mèrit policial amb distintiu blanc de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears: 0,25 punts.
d) Felicitacions públiques atorgades per la Comunitat Autònoma de les Illes Balears o pel ple dels ajuntaments: 0,10 punts.
Ha d'acreditar-se mitjançant un certificat expedit per la conselleria competent en matèria de coordinació de les policies locals.
Únicament poden valorar-se a l'efecte de concurs de mèrits les felicitacions atorgades pels ajuntaments si han estat aprovades per acord plenari i estan motivades per alguna de les causes que preveu l'article 134 d'aquest reglament. La puntuació per a una felicitació pública pot considerar-se només en els processos selectius de l'ajuntament que l'ha concedit.
7. Valoració de les proves físiques
La superació de les proves d'actualització de les aptituds físiques previstes en l'article 165 del Reglament marc amb un nota igual o superior, en conjunt, a 7, té una puntuació igual a la nota obtinguda multiplicada per 0,1, fins a un màxim d'1 punt.
8. Les convocatòries han de publicar-se en el Butlletí Oficial de les Illes Balears
Els mèrits que al·leguin les persones candidates s'han d'acreditar mitjançant la presentació de l'original o de la còpia compulsada de la documentació següent:
a) Serveis prestats i antiguitat: certificat expedit pels ajuntaments o administracions públiques corresponents.
b) Estudis acadèmics oficials: còpia compulsada correctament del títol o del resguard acreditatiu (anvers i revers). En cas de presentació de títols d'estudis cursats a l'estranger, ha d'acreditar-se l'homologació concedida pel Ministeri d'Educació, Cultura i Esport.
c) Coneixement de llengua catalana: certificats expedits per l'Escola Balear d'Administració Pública (EBAP), expedits o homologats per l'òrgan competent de la Conselleria de Cultura, Participació i Esports o reconeguts d'acord amb la normativa autonòmica vigent.
d) Coneixement d'altres llengües: certificats expedits per l'Escola Balear d'Administració Pública, per les escoles oficials d'idiomes (EOI), per les universitats, per altres escoles d'administració pública i altres entitats, equivalents amb els nivells del Marc comú europeu.
e) Cursos de formació: certificats d'aprofitament, certificats d'assistència i certificats d'impartició de cursos d'accions formatives expedits per les escoles de formació de les policies locals, per l'Escola Balear d'Administració Pública o homologats o concertats per l'EBAP, per universitats de l'àmbit de la Unió Europea, per centres de formació acreditats en altres administracions públiques de l'Estat espanyol o centres que imparteixen formació dins del marc de l'acord de formació per a l'ús de les administracions públiques (AFEDAP) o pla similar.
f) Reconeixements honorífics: certificats expedits per la conselleria competent en matèria de coordinació de les policies locals o l'ajuntament corresponent.
Sant Antoni de Portmany, (signat electrònicament: 11 d'abril de 2025)
L'alcalde Marcos Serra Colomar