Secció II. Autoritats i personal
Subsecció segona. Oposicions i concursos
ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA
CONSELLERIA D'EDUCACIÓ I UNIVERSITATS
Núm. 260707
Resolució del director general de Personal Docent i Centres concertats de dia 7 d’abril de 2025, per la qual s’aprova la convocatòria pública per cobrir, en comissió de serveis, les places de docents per als camps d’aprenentatge de les Illes Balears
Versió PDF
Antecedents
1. La Conselleria d'Educació i Universitats, a través del Servei d'Innovació Educativa de la Direcció General de Primera Infància, Atenció a la Diversitat i Millora Educativa, duu a terme diferents programes per fomentar l'educació ambiental entre l'alumnat. En aquest àmbit destaca la tasca que desenvolupen els camps d'aprenentatge (CA) de les Illes Balears.
2. Els camps d'aprenentatge donen a tot l'alumnat dels centres docents de les Illes Balears la possibilitat de desenvolupar aspectes del currículum escolar mitjançant l'observació, l'experimentació i el treball de camp en un medi singular i cultural de les Illes Balears amb especial menció als continguts d'educació ambiental. Ofereixen un ampli ventall d'activitats complementàries al treball que es desenvolupa a les aules, relacionades amb el descobriment de l'entorn natural i cultural mitjançant la realització de tallers i itineraris educatius guiats i dinamitzats en entorns singulars de les nostres illes, en connexió amb el currículum.
3. Els camps d'aprenentatge de les Illes Balears estan gestionats per docents que ocupen la plaça en comissió de serveis, amb la funció d'administració i gestió del camp, l'elaboració de la programació i el desenvolupament de les activitats educatives durant el calendari escolar, d'acord amb les instruccions que dicti a aquest efecte la Direcció General de Primera Infància, Atenció a la Diversitat i Millora Educativa per a tota la xarxa de camps d'aprenentatge. El docent també ha d'elaborar el material didàctic necessari per al desenvolupament de les activitats educatives, així com el material informatiu i científic de suport a les activitats.
4. Dins la mobilitat voluntària dels funcionaris, un dels sistemes de provisió és la comissió de serveis. D'acord amb l'article 78.1 del Text refós de la Llei de l'Estatut bàsic de l'empleat públic (aprovat pel Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre), els procediments de provisió de llocs de feina s'han de basar en els principis d'igualtat, mèrit, capacitat i publicitat.
Fonaments de dret
1. L'Ordre del Ministeri d'Educació i Ciència de 29 d'abril de 1996 de creació i funcionament dels Centres Rurals d'Innovació Educativa (actuals camps d'aprenentatge), estableix, entre altres objectius, la finalitat de contribuir a la millora del procés d'evolució personal i de socialització, i a la vegada el desenvolupament del currículum escolar.
2. El Reial decret 299/1996, de 28 de febrer, d'ordenació de les accions dirigides a la compensació de desigualtats en educació estableix els mecanismes normatius adequats per regular la creació i funcionament dels Centres Rurals d'Innovació Educativa.
3. El Decret 12/2023, de 10 de juliol, de la presidenta de les Illes Balears, pel qual s'estableixen les competències i l'estructura orgànica bàsica de les conselleries de l'Administració de la comunitat autònoma de les Illes Balears atribueix a la Direcció General de Personal Docent la competència en matèria de gestió de personal docent, i a la Direcció General d'Innovació i Comunitat Educativa l'impuls i el foment de la innovació educativa i les activitats complementàries.
4. El Decret 21/2023, de 3 d'abril, regula l'organització i el funcionament dels camps d'aprenentatge de les Illes Balears.
5. La Llei orgànica 3/2020, de 29 de desembre, per la qual es modifica la Llei orgànica 2/2006, de 3 de maig, d'educació, destaca la importància de l'educació per al desenvolupament sostenible, la transició ecològica i la connexió amb l'entorn. Els camps d'aprenentatge contribueixen a aquests objectius oferint experiències immersives que fomenten la consciència ambiental i cultural. Aquestes iniciatives permeten a l'alumnat comprendre l'impacte de les seves accions i desenvolupar empatia pel seu entorn natural i social.
6. L'Ordre conjunta del conseller d'Educació i Cultura i del conseller d'Interior de dia 27 de juny de 2000 per la qual es modifica l'Ordre de 16 de juliol de 1997, sobre la relació de funcions dels llocs de feina del personal funcionari de la Conselleria d'Educació i Cultura, estableix la funció de la coordinació i gestió dels camps d'aprenentatge al cap del Servei d'Innovació Educativa.
7. El Decret 115/2001, de 14 de setembre, modificat pel Decret 169/2003, regula l'exigència del coneixement de les llengües oficials al personal docent.
8. La Llei de l'Estatut bàsic de l'empleat públic (aprovat pel Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre) estableix els procediments de provisió de llocs de feina.
9. La Resolució del conseller d'Educació i Universitat de 21 de juny de 2017 per la qual es modifica la Resolució del conseller d'Educació i Universitats de 29 d'octubre de 2015 de delegació de determinades competències en matèria de gestió de personal en la directora de Personal Docent, per la qual delega en la directora general de Personal Docent, la facultat de resoldre les comissions de servei per ocupar llocs de feina docent.
Per tot això, dict la següent
Resolució
1. Aprovar la convocatòria pública per cobrir, en comissió de serveis:
Illa de Mallorca
Illa de Menorca
Illa d'Eivissa
2. Publicar aquesta Resolució i els annexos en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.
Interposició de recursos
Contra aquesta Resolució, que no exhaureix la via administrativa, es pot interposar un recurs d'alçada davant el conseller d'Educació i Universitats en el termini d'un mes, comptador des de l'endemà de publicar-se, de conformitat amb els articles 121 i 122 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques i el que s'estableix en l'article 58 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.
(Signat electrònicament: 10 d'abril de 2025)
El director general Ismael Alonso Sánchez
ANNEX 1 Bases de la convocatòria
Primer Objecte i finalitat
Aquesta convocatòria té per objecte cobrir, en comissió de serveis, les places als camps d'aprenentatge esmentades al primer punt de la resolució, mitjançant un concurs públic de mèrits.
Segon Requisits dels candidats
1. Estar destinat a qualsevol centre educatiu de la comunitat autònoma de les Illes Balears en el moment de la convocatòria.
2. Ser funcionari de carrera en situació administrativa de servei actiu del cos de mestres o del cos de professors d'ensenyament secundari amb primera destinació definitiva anterior al curs 2024-2025 en centres públics d'ensenyaments no universitaris dependents de la Conselleria d'Educació i Universitats de les Illes Balears i tenir una experiència docent mínima de 5 anys.
3. Complir amb els perfils de les places convocades en l'annex 2 d'aquesta Resolució.
4. Haver impartit la docència directa a l'aula dels ensenyaments regulats per la Llei Orgànica 3/2020, del 29 de desembre, com a mínim els tres darrers cursos.
5. Tenir els coneixements de llengua catalana mitjançant la possessió del certificat de capacitació corresponent a cada etapa educativa o alguna titulació homologable.
6. Adjuntar un informe de valoració de les funcions i activitats desenvolupades en el centre, els dos darrers cursos, que puguin contribuir positivament a les tasques dels camps d'aprenentatge, signat pel director o directora del centre de procedència.
7. No haver estat condemnat per sentència ferma per algun delicte contra la llibertat i indemnitat sexual, així com per tràfic d'éssers humans. Per a la certificació, a la sol·licitud de participació caldrà autoritzar la Conselleria d'Educació i Universitats que ho sol·liciti al Registre Central de Delinqüents Sexuals.
8. No haver estat separat del servei ni sancionat ni objecte d'expedient o mesura disciplinària relacionada amb l'exercici de la funció docent.
La Conselleria d'Educació i Universitats comprovarà d'ofici els requisits de la persona sol·licitant.
Tercer Funcions del docent
1. Elaborar l'oferta educativa pròpia del camp: proposta d'activitats i/o itineraris i el seu desenvolupament amb la col·laboració del personal docent del centre que hi acudeix.
2. Atendre les necessitats d'organització de les estades de pernoctació de l'alumnat, si escau.
3. Dur a terme les tasques que permetin una bona organització i funcionament del camp, entre d'altres: divulgació de l'oferta educativa, comunicació i coordinació amb els centres educatius, gestió de les sol·licituds d'estades i coordinació amb els docents dels altres camps.
4. Elaborar la documentació pròpia i encarregar-se de la gestió econòmica del CA.
5. Gestionar la pàgina web del camp.
6. Elaborar materials didàctics i de divulgació d'educació ambiental, relacionats amb el camp d'aprenentatge i el seu entorn, que siguin útils per a tota la comunitat educativa.
7. Procurar el manteniment i actualització de les instal·lacions, el material i els recursos propis del camp.
8. Col·laborar i coordinar-se amb els altres camps d'aprenentatge de les Illes Balears per dur a terme activitats i propostes educatives conjuntes.
9. Altres funcions que li atribueixi la Direcció General de Primera Infància, Atenció a la Diversitat i Millora Educativa amb relació a la gestió del camp d'aprenentatge.
Quart Condicions generals del lloc de feina
1. La definició del perfil de la plaça no implica que les tasques de la persona adjudicatària de la comissió de serveis s'hagin de limitar a l'àmbit de la seva especialitat. El docent que opta a una plaça a un CA, encara que sigui especialista en una àrea, matèria o etapa educativa, ha d'atendre la seva tasca des d'una perspectiva interdisciplinària i globalitzadora, donant resposta a qualsevol aspecte curricular i d'organització que es pugui plantejar.
2. La persona que obtingui aquesta plaça s'haurà d'incorporar al seu lloc de feina dia 1 de setembre fins dia 31 d'agost seguint el calendari escolar del curs vigent. A l'horari es contemplarà un dia per a la gestió documental i el manteniment del camp.
3. El calendari de visites escolars dels centres educatius al camp d'aprenentatge serà des del primer al darrer dia lectiu del curs corresponent.
4. En el cas que finalitzi la comissió de serveis, abans del termini de finalització el docent farà el traspàs d'informació al docent que ocuparà la plaça, així com les tasques que puguin quedar pendents.
5. La comissió de serveis té una durada d'un curs escolar, que es podrà prorrogar curs rere curs fins a un màxim de quatre anys, prèvia avaluació positiva de l'actuació de l'aspirant als dos anys, sense perjudici que cada curs s'assoleixin de manera satisfactòria els objectius del projecte i les funcions del docent. Si el resultat de l'avaluació és negatiu o l'assoliment dels objectius no és adequat no es renovarà la comissió i la persona adjudicatària cessarà en les seves funcions i finalitzarà la comissió de serveis.
6. La directora general de Primera Infància, Atenció a la Diversitat i Millora Educativa establirà en unes instruccions les característiques de l'avaluació de la tasca dels docents dels camps d'aprenentatge.
7. En finalitzar cada curs, el docent haurà de redactar i lliurar una memòria que descrigui el desenvolupament de les actuacions previstes a la PGA duites a terme sobre el projecte inicial presentat fins a la data de lliurament de la memòria.
Cinquè Presentació de la sol·licitud i del projecte
1. La sol·licitud s'ha de presentar de forma telemàtica a través de la Seu Electrònica de la CAIB. Per poder accedir al tràmit telemàtic és imprescindible disposar de certificat digital, clau pin o clau permanent (o bé qualsevol sistema d'identificació acceptat pel sistema Cl@ve). El termini per participar en la convocatòria és de vint dies naturals comptadors des de l'endemà de la data de publicació d'aquesta Resolució en el BOIB.
2. Les persones interessades han d'adjuntar a la sol·licitud el projecte en format PDF segons les indicacions de l'annex 2.
3. Els requisits i mèrits de les persones interessades han de complir-se en la data d'acabament del termini de presentació de la sol·licitud, excepte els apartats 2 i 3 dels requisits i els mèrits de l'apartat d'experiència professional, que es computaran a 31 de març de 2025. Només es valoraran els requisits i els mèrits recollits al Portal de Serveis al Personal i als registres de la Conselleria d'Educació i Universitats.
4. El docent aspirant ha d'adjuntar a la sol·licitud un informe de valoració de les funcions i activitats desenvolupades en el centre els dos darrers cursos que puguin contribuir positivament a les tasques dels CA, signat pel director del centre de procedència.
Sisè Comissió de valoració
1. Es constituirà una comissió de valoració formada pels membres següents:
a) La cap del Servei d'Innovació Educativa o persona en qui delegui, que la presidirà i que podrà dirimir amb el seu vot els empats que es puguin produir.
b) El cap de Servei de Gestió del Docent o persona en qui delegui.
c) El cap de Servei de Planificació Educativa o persona en qui delegui.
d) El cap del Departament d'Inspecció Educativa o persona en qui delegui.
e) Un funcionari de carrera adscrit al Servei d'Innovació Educativa, que actuarà com a secretari, amb veu i sense vot.
f) Una persona designada per cada una de les organitzacions sindicals amb representació a la Mesa Sectorial d'Educació de les Illes Balears que podrà assistir amb veu, però sense vot a les sessions de la Comissió.
2. Per a la constitució i el funcionament de la Comissió és imprescindible la presència d'un mínim de tres membres, entre els quals hi han de ser el president i el secretari.
3. Una vegada constituïda la Comissió es publicarà a la pàgina web del Servei d'Innovació Educativa <https://sie.caib.es> la relació dels integrants.
4. La publicació a la pàgina web de la Direcció General Primera Infància, Atenció a la Diversitat i Millora Educativa d'aquesta Resolució i de tots els altres documents lligats a aquest procediment s'ha de considerar com a notificació als interessats d'acord amb el que preveu l'article 43 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.
5. La Comissió pot sol·licitar el parer de persones expertes en relació amb les funcions dels docents dels camps d'aprenentatge.
6. Les funcions de la Comissió són:
a) Verificar el compliment dels requisits de les persones sol·licitants.
b) Valorar els mèrits dels candidats, segons el barem de l'annex 4.
c) Valorar el projecte o projectes dels candidats que hagin superat la primera fase del procés de selecció.
d) Dur a terme i valorar l'entrevista personal amb els candidats que hagin superat la primera fase del procediment de concurs.
e) Resoldre els dubtes o discrepàncies que puguin sorgir en el desenvolupament del procediment.
f) Resoldre les reclamacions que es puguin presentar.
g) Publicar les llistes provisionals i definitives de les diferents fases del procés a la pàgina web del Servei d'Innovació Educativa <https://sie.caib.es>.
h) Fer la proposta d'adjudicació de les comissions de servei a les places convocades.
7. Els membres de la Comissió s'han d'abstenir d'intervenir, i ho han de notificar a l'autoritat competent, quan hi concorrin les circumstàncies previstes en l'article 23 de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic. Igualment els participants podran recusar els membres de la Comissió quan hi concorri alguna de les circumstàncies previstes en el precepte esmentat.
Setè Procediment de selecció
El procediment de selecció constarà de dues fases. Una primera fase en la qual es comprovaran els requisits i es valoraran els mèrits, i una segona en la qual es valorarà el projecte presentat i es realitzarà una entrevista als aspirants admesos a la primera fase.
1. Primera fase: comprovació dels requisits i valoració dels mèrits.
a) La Comissió de Valoració ha de comprovar que les persones sol·licitants reuneixen els requisits generals establerts en la base segona d'aquest annex.
b) La Comissió ha de revisar seguint la baremació, d'acord amb l'annex 4, els mèrits dels sol·licitants.
c) La Comissió ha d'aprovar i publicar a la pàgina web del Servei d'Innovació Educativa <https://sie.caib.es> la relació provisional d'aspirants admesos i exclosos amb les puntuacions provisionals d'aquesta primera fase per a cada una de les places a les quals es presenten. En el cas dels aspirants exclosos per no reunir algun dels requisits generals, s'ha d'indicar la causa d'exclusió.
d) Els aspirants poden presentar una reclamació, fonamentada en les al·legacions que estimin convenients, contra la relació provisional anterior, adreçada a la Comissió, en el termini de tres dies hàbils comptadors a partir de l'endemà que es faci pública, en un dels registres habilitats per la Conselleria d'Educació i Universitats, a les delegacions territorials o a qualsevol altra dependència referida en l'article 16 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques. També s'ha de trametre a l'adreça de correu electrònic sie@dgpice.caib.es dins el mateix termini una còpia de les al·legacions en què consti la data d'entrada al registre.
e) Un cop estudiades i resoltes les reclamacions presentades, la Comissió ha de publicar a la pàgina web de la Direcció General de Primera Infància, Innovació i Comunitat Educativa la relació definitiva d'aspirants admesos i exclosos amb les puntuacions definitives d'aquesta primera fase per a cada una de les places a les quals es presenten. En el cas dels aspirants exclosos, s'ha d'indicar la causa d'exclusió.
2. Segona fase: projecte i entrevista.
a) La Comissió valorarà en aquesta segona fase les persones aspirants que no hagin estat excloses de la primera fase.
b) La Comissió ha de valorar el projecte de cada candidat, d'acord amb el guió que figura a l'annex 2, i l'ha de puntuar de 0 a 39 punts.
c) La no presentació del projecte suposa l'exclusió del candidat.
d) En cas d'optar a dues places, s'ha de presentar un projecte diferenciat per a cada una d'elles.
e) Per optar als camps d'aprenentatge en què es convoquen places, s'elaborarà un projecte individual i s'indicarà, si és el cas, que és un projecte conjunt amb un altre aspirant.
f) La Comissió ha de convocar els aspirants que hagin superat la primera fase, mitjançant notificació a la pàgina web del Servei d'Innovació Educativa <https://sie.caib.es> amb un mínim de 48 hores d'antelació, a una entrevista amb les finalitats següents:
g) Si l'aspirant no es presenta a l'entrevista, queda automàticament exclòs.
h) Per superar aquesta segona fase, és imprescindible obtenir una puntuació mínima de 20 punts sobre 39 a la valoració del projecte, i una puntuació de 3 punts sobre 6 a l'entrevista.
i) La Comissió ha de publicar la relació provisional de les persones aspirants amb les puntuacions provisionals obtingudes en aquesta fase, indicant la puntuació del projecte, de l'entrevista i la puntuació total, que serà la suma de la del projecte i la de l'entrevista. Aquesta informació es farà pública a la pàgina web del Servei d'Innovació Educativa <https://sie.caib.es>.
j) Els aspirants disposaran de tres dies hàbils comptadors a partir de l'endemà de la data de publicació de la llista amb les puntuacions provisionals al procediment de la Seu Electrònica de la CAIB.
k) Un cop estudiades i resoltes les reclamacions presentades, la Comissió ha de publicar, a la pàgina web del Servei d'Innovació Educativa <https://sie.caib.es>, la relació definitiva d'aspirants amb les puntuacions definitives obtingudes en aquesta segona fase, indicant la puntuació del projecte, de l'entrevista i la suma d'ambdues puntuacions per a cada una de les places a les quals es presenten.
l) Així mateix, s'indicarà la puntuació final de cada aspirant, que estarà conformada per la suma de la puntuació obtinguda en la fase de valoració de mèrits i la suma de la puntuació obtinguda en la fase de projecte i entrevista.
Vuitè Adjudicació de places
1. La plaça convocada s'adjudicarà a partir de la puntuació total més alta obtinguda per l'aspirant. En cas d'empat en la puntuació final entre dos o més sol·licitants, s'adjudicarà la plaça a la persona que hagi obtingut més puntuació en la segona fase de concurs; si l'empat continua, s'adjudicarà a la persona que hagi obtingut més puntuació a l'apartat 2 (formació) del barem de mèrits al·legats. Si continua l'empat, el president de la comissió de valoració podrà desfer l'empat.
2. La Comissió publicarà l'adjudicació provisional de la plaça en comissió de serveis a la pàgina web el Servei d'Innovació Educativa <https://sie.caib.es>.
3. A partir de l'endemà de la publicació de l'adjudicació provisional de la plaça, les persones interessades poden presentar una reclamació en el termini de dos dies naturals comptadors a partir de l'endemà que es faci pública, a través del procediment habilitat a la Seu Electrònica per a aquesta convocatòria.
4. Un cop estudiades i resoltes les reclamacions presentades, la Comissió publicarà el nom de la persona que ha obtingut la plaça en comissió de serveis a la pàgina web de la Direcció General de Primera Infància, Atenció a la Diversitat i Millora Educativa.
5. En cas que el docent renunciï a la plaça adjudicada, ho ha de fer mitjançant escrit presentat en un dels registres habilitats per la Conselleria d'Educació i Universitats, a les delegacions territorials o a qualsevol altra dependència referida en l'article 16 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques en el termini de tres dies hàbils a partir de la publicació definitiva de l'adjudicatari de la comissió. Una còpia de l'escrit en què consti la data d'entrada al registre també s'ha de trametre a l'adreça de correu electrònic sie@dgpice.caib.es dins el mateix termini. En aquest cas, ocuparà la plaça la persona següent segons la puntuació.
Novè Proposta, nomenament i presa de possessió
1. Un cop publicada l'adjudicació definitiva de la plaça, la directora general de Primera Infància, Atenció a la Diversitat i Millora Educativa proposarà al director general de Personal Docent i Centres Concertats i la directora general de Planificació i Gestió Educatives que nomenin, en comissió de serveis, les persones adjudicatàries a les places dels camps d'aprenentatge.
2. La presa de possessió a les places i la incorporació efectiva als camps d'aprenentatge es realitzarà l'1 de setembre de 2025 fins dia 31 d'agost de 2026, prorrogable fins a quatre cursos amb una valoració positiva.
3. Les persones a les quals s'adjudiquin les places en comissió de serveis als camps d'aprenentatge hauran de participar en les activitats docents previstes en el seu centre fins dia 31 d'agost de 2026.
Desè Proposta de nomenament extraordinari
En el cas que no s'hagin cobert les places convocades, el director general de Personal Docent i Centres Concertats, a proposta de la directora general de Primera Infància, Atenció a la Diversitat i Millora Educativa, seguirà els processos ordinaris d'adjudicació de funcionaris docents interins, per al període comprès entre l'1 de setembre de 2025 al 31 d'agost de 2026.
ANNEX 2 Projecte
1. Requisits per a l'elaboració del projecte:
a) Extensió màxima, quinze pàgines DIN A4, sense comptar la portada i l'índex.
b) Tipus de lletra: Noto Sans 11, sense comprimir a tot el document (excloent la portada i incloses les taules explicatives, encapçalament, peus de pàgina, etc).
c) Interlineat: doble a tot el document.
d) El projecte s'ha de lliure en format PDF, en el moment de fer la sol·licitud.
e) En totes les pàgines hi ha d'haver el nom i llinatges de la persona o persones aspirants, amb la seva signatura a la darrera pàgina.
2. Guió del projecte:
a) Portada:
|
Projecte individual |
|
|
Projecte compartit |
|
b) Índex.
c) Proposta d'organització general del camp d'aprenentatge.
d) Proposta de projecte específic d'actuació al camp d'aprenentatge. Metodologia, organització i seqüenciació.
e) Proposta de programa d'un dia de treball al camp amb alumnat segons la proposta del projecte.
f) Propostes de preparació de la visita amb els tutors responsables dels grups d'alumnes visitants.
g) Mesures previstes per afavorir l'aplicabilitat dels aprenentatges a l'aula i la transferència a l'alumnat.
h) Avaluació, criteris i eines.
i) Bibliografia i bibliografia web.
ANNEX 3 Relació de places
Mallorca
1. Camp d'Aprenentatge d'Es Palmer (Campos): dues places
2. Camp d'Aprenentatge d'Orient (Bunyola): dues places
3. Camp d'Aprenentatge de Binifaldó (Escorca): dues places
4. Camp d'Aprenentatge de Son Ferriol (Palma): dues places
Menorca
1. Camp d'Aprenentatge d'Es Pinaret (Ciutadella): dues places
2. Camp d'Aprenentatge del Far de Cavalleria (Es Mercadal): una plaça
Eivissa
1. Camp d'Aprenentatge de Sa Cala (Sant Joan de Labritja): dues places
ANNEX 4 Barem dels mèrits al·legats
|
1. Experiència professional |
Fins a 9 punts |
Documentació justificativa |
|
1.1 Per cada any complet d'experiència docent directa (que superi els tres exigits com a requisit) com a funcionari de carrera. |
0,25 punts (màxim 2 punts) |
No és necessari aportar cap document. Només es comptabilitzaran aquelles activitats amb dret a certificació que estiguin a l'expedient personal que es pot consultar al Portal del Personal en el moment de la finalització de la presentació de sol·licituds. |
|
1.2 Per cada any complet com funcionari de carrera. |
0,25 punts (màxim 2 punts) |
|
|
1.3 Per cada any complet com a docent en un camp d'aprenentatge. |
0,50 punts (màxim 3 punts) |
|
|
1.4 Per cada any complet formant part d'equip directiu. |
0,50 punts (màxim 2 punts) |
|
|
2. Formació |
Fins a 3 punts |
Documentació justificativa |
|
2.1 Per l'assistència a activitats de formació permanent reconegudes per la Conselleria d'Educació i Universitats relacionades directament amb les funcions dels camps d'aprenentatge. Per cada 10 hores completes. |
0,10 punts (màxim 1,5 punts) |
No és necessari aportar cap document. Només es comptabilitzaran aquelles activitats amb dret a certificació que estiguin a l'expedient personal que es pot consultar al Portal del Personal en el moment de la finalització de la presentació de sol·licituds. |
|
2.2 Titulacions universitàries |
Màxim 1 punt |
|
|
̶ Títol de doctor. |
1 punt |
|
|
̶ Títol de màster. |
0,75 punts |
|
|
̶ Títol de grau, segon cicle universitari, llicenciatura, arquitectura o enginyeria. |
0,75 punts |
|
|
̶ Titulació acadèmica de diplomatura universitària arquitectura tècnica, enginyeria tècnica o equivalent. |
0,50 punts |
|
|
̶ Títol d'especialista universitari. |
0,30 punts |
|
|
̶ Títol d'expert universitari. |
0,20 punts |
|
|
2.3 Publicacions |
Màxim 0,50 punts |
No és necessari aportar cap document. Només es comptabilitzaran aquelles publicacions amb dret a certificació que estiguin a l'expedient personal que es pot consultar al Portal del Personal en el moment de la finalització de la presentació de sol·licituds. |
|
Per cada publicació amb ISBN o ISSN. |
0,10 punts |
ANNEX 5 Rúbrica per la valoració del projecte
|
Criteri |
Favorable (3) |
Adequat (2) |
Millorable (1) |
No adequat (0) |
|---|---|---|---|---|
|
Compliment dels punts de l'annex 3 |
El projecte conté tots els punts de l'annex 3. |
Falten 1 o 2 punts de l'annex 3. |
Falten 3 o 4 punts de l'annex 3. |
Falten més de 5 punts de l'annex. |
|
Educació ambiental i connexió amb l'entorn |
El projecte inclou un mínim de 3 activitats directament enfocades a l'educació ambiental i que impliquen una connexió activa amb l'entorn proper (per exemple, treball de camp, col·laboració amb entitats ambientals o accions de conservació). |
El projecte conté 2 activitats d'educació ambiental ben desenvolupades amb una connexió clara amb l'entorn. |
Es presenta 1 activitat d'educació ambiental, però la connexió amb l'entorn és limitada o no es desenvolupa en profunditat. |
No s'inclou cap activitat específica d'educació ambiental o només es fa una menció teòrica sense aplicació pràctica. |
|
Metodologies actives |
El projecte utilitza 3 o més metodologies actives ben definides (per exemple, aprenentatge basat en projectes, aprenentatge cooperatiu, aprenentatge per descobriment, gamificació) i les adapta a la diversitat de l'alumnat. Es detallen estratègies per a la seva aplicació i justificació pedagògica. |
Es fan servir 2 metodologies actives amb una aplicació clara i estructurada. Hi ha alguna adaptació a la diversitat de l'alumnat, però sense una justificació pedagògica detallada. |
Es presenta 1 metodologia activa, però el seu ús no està prou detallat o aplicat de manera coherent al projecte. L'adaptació a la diversitat de l'alumnat és mínima. |
No es descriu cap metodologia activa o només es fa una menció teòrica sense aplicació real al projecte. |
|
Aplicabilitat i transferència dels aprenentatges |
Es detallen 3 o més mesures concretes per garantir l'aplicació dels aprenentatges a l'aula i la seva transferència a l'alumnat (per exemple, guies didàctiques, materials adaptats al currículum, estratègies de seguiment o activitats posteriors a l'aula). Les mesures estan justificades pedagògicament i són fàcilment aplicables. |
Es proposen 2 mesures concretes per facilitar l'aplicabilitat i la transferència dels aprenentatges, però sense una justificació pedagògica detallada. Les propostes són útils, però podrien ser més estructurades. |
Es presenta 1 mesura per a l'aplicabilitat i la transferència, però aquesta és general o no està prou desenvolupada. Falta una estratègia clara per garantir la seva implementació efectiva. |
No es proposa cap mesura específica per assegurar l'aplicació i la transferència dels aprenentatges, o només es menciona de manera superficial. |
|
Avaluació de les activitats |
Es defineixen 3 o més instruments d'avaluació (per exemple, rúbriques, escales d'observació, autoavaluació de l'alumnat. Els indicadors són específics i coherents amb els objectius del projecte. |
Es presenten 2 instruments d'avaluació útils i ben estructurats per valorar les activitats. Tot i ser adequats, podrien ser més detallats o tenir indicadors més específics. |
Es planteja 1 instrument d'avaluació, però de manera general i sense indicadors clars per valorar les activitats. L'estructura és millorable. |
No es defineix cap sistema d'avaluació, o només es fa una menció superficial sense eines concretes per valorar les activitats o la tasca docent. |
|
Avaluació de la tasca docent |
Es defineixen 3 o més criteris específics per valorar la tasca docent (per exemple, interacció amb l'alumnat, ús de metodologies actives, claredat en les explicacions). Es proposen instruments d'avaluació objectius (observació estructurada, qüestionaris, autoavaluació). |
Es presenten 2 criteris per avaluar la tasca docent amb eines adequades, però amb menys detall en la seva aplicació o interpretació. |
Es proposa 1 criteri d'avaluació de la tasca docent, però sense instruments clars o amb una aplicació limitada. |
No es planteja cap criteri específic per avaluar la tasca docent o només s'esmenta superficialment. |
|
Avaluació de l'adequació de les activitats desenvolupades al CA |
Les activitats estan totalment adaptades a l'edat, necessitats i diversitat de l'alumnat. Es preveu una flexibilització per atendre diferents ritmes d'aprenentatge i característiques individuals. |
Les activitats són adequades per a l'edat i nivell de l'alumnat, però podrien ser més inclusives o adaptables a diferents ritmes i estils d'aprenentatge. |
Les activitats són parcialment adequades, però algunes poden resultar massa complexes o massa simples per a l'edat dels participants. No es preveuen adaptacions. |
Les activitats no són adequades a l'edat de l'alumnat o no tenen en compte les seves necessitats i característiques específiques. |
|
Participació activa de l'alumnat |
L'alumnat participa activament en totes les activitats a través d'experiències manipulatives i experimentals (per exemple, treball de camp, experiments, construcció de materials, simulacions o dinàmiques interactives). No hi ha activitats basades únicament en escoltar explicacions teòriques. |
L'alumnat és protagonista en la majoria de les activitats, que inclouen com a mínim 2 propostes experimentals o manipulatives. Algunes parts poden incloure explicacions teòriques, però es combinen amb activitats pràctiques. |
Es plantegen 1 o 2 activitats manipulatives o experimentals, però la resta de la proposta es basa en metodologies expositives, amb poca interacció directa de l'alumnat. |
L'alumnat té un paper passiu en gairebé totes les activitats, que es basen principalment en explicacions teòriques. |
|
Innovació del projecte |
El projecte presenta 3 o més elements innovadors clarament diferenciadors (per exemple, ús de tecnologies emergents, metodologies poc convencionals, nous formats d'interacció amb l'entorn o activitats interdisciplinàries). Les innovacions són creatives, aplicables i alineades amb els objectius educatius. |
Incorpora 2 elements innovadors ben desenvolupats que aporten noves perspectives a la proposta. Les innovacions estan ben integrades i milloren l'experiència d'aprenentatge. |
Es presenten 1 o 2 elements innovadors, però amb un desenvolupament limitat o una aplicació poc clara. La major part del projecte segueix enfocaments convencionals. |
El projecte no incorpora elements innovadors o es basa principalment en metodologies tradicionals sense cap proposta nova significativa. |
|
Sostenibilitat del projecte |
El projecte és totalment sostenible. Es detallen estratègies concretes per minimitzar l'ús de recursos, optimitzar el temps i reduir l'impacte ambiental (per exemple, reutilització de materials, optimització de les activitats, implicació de la comunitat). |
El projecte és bastant sostenible, amb una planificació adequada. No obstant això, hi ha aspectes millorables en algun d'aquests àmbits. |
El projecte presenta alguns reptes per a la sostenibilitat. L'impacte ambiental no està prou valorat. |
El projecte no és sostenible i manquen d'estratègies per minimitzar l'impacte ambiental. |
|
Col·laboració amb la comunitat o entitats locals |
Es desenvolupen activitats conjuntes amb entitats locals o de la comunitat, promovent la cooperació. |
Es col·labora amb entitats locals en alguns aspectes del projecte. |
Hi ha certa col·laboració, però no està desenvolupada o és poc significativa. |
No inclou col·laboració amb la comunitat o entitats locals. |
|
Adaptabilitat a diferents nivells educatius i contextos |
Totalment adaptable i flexible per a diferents nivells i necessitats educatives. |
Relativament adaptable, amb alguna limitació. |
Poc adaptable o amb opcions limitades. |
El projecte no contempla adaptacions o flexibilitat. |
|
Avaluació funcionament i instal·lacions del CA |
L'espai, el material i les instal·lacions són totalment adequats per desenvolupar les activitats. Es disposa de recursos suficients i ben organitzats per facilitar l'aprenentatge. |
L'espai i els materials són generalment adequats, però podrien millorar en disponibilitat o organització per facilitar l'experiència d'aprenentatge. |
Els recursos són limitats o presenten dificultats per al desenvolupament òptim de les activitats. Es requereix adaptació o solucions alternatives. |
L'espai, el material o les instal·lacions no són adequats per a les activitats previstes i dificulten l'aprenentatge de l'alumnat. |
Cada criteri té una puntuació màxima de 3 punts, essent 39 punts la puntuació màxima dels 13 criteris.