Torna

Butlletí Oficial de les Illes Balears

Secció II. Autoritats i personal

Subsecció segona. Oposicions i concursos

AJUNTAMENT DE MANACOR

EMPRESA DE SERVEIS DEL MUNICIPI DE MANACOR SA

Núm. 260209
Bases específiques per a cobrir de forma indefinida sota la modalitat de fixe discontinu quatre places d’operari/a de platges mitjançant concurs-oposició per a l’Empresa de Serveis del Municipi de Manacor SA

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Primera. Objecte de la convocatòria

La present convocatòria té per objecte la convocatòria de les proves selectives, mitjançant el sistema de concurs oposició, per a la cobertura definitiva sota la modalitat de fixe discontinu de quatre places d'operari/a de platges, àrea Medi Ambient, Nivell I del conveni col·lectiu de la SAM (BOIB núm. 146 de 26 d'octubre de 2023), i incloses dins l'Oferta d'ocupació pública de l'any 2025.

Segona. Funcions

Les tasques a desenvolupar seran les pròpies del lloc de treball, i específicament: 

  1. Realitzar les tasques de cobrament dels serveis d'explotació de la platja. Cobrament i control del servei de lloguer de gandules, para-sols, caixes de seguretat i de tots els elements que formin part de l'explotació de platges.
  2. Controlar el correcte estat i funcionament de les platges, instal·lacions, equipaments i eines del departament de Platges i vetlar per el seu bon ús i funcionament.
  3. Realitzar la neteja manual de les platges, que compren des de la primera franja de contacte amb l'aigua fins a la part posterior de la platja, on comença el passeig marítim o el sistema dunar.
  4. Realitzar el buidatge dels contenidors de les platges, respectant la normativa vigent.
  5. Realitzar la neteja i desinfecció dels banys públics i dels rentapeus. I també la neteja de les gandules, passarel·les de fusta, para-sols i caixes de seguretat; a més de la neteja dels accessos que hi ha a les platges.
  6. Realitzar les tasques de muntatge, manteniment, reparació i neteja dels elements, les instal·lacions, equipaments i maquinària.
  7. Realitzar el control del material i de les eines de les platges.
  8. Donar suport al seus superiors jeràrquics quan així ho requereixin ells com les tasques que desenvolupin.
  9. Vetllar per la seguretat i salut al lloc de treball i al departament en general, utilitzant adequadament la maquinària i les eines relacionades amb la seva activitat, així com els mitjans i equips de protecció posats a la seva disposició, d'acord amb els procediments establerts i amb la normativa vigent en matèria de prevenció de riscos laborals.
  10. I en general totes aquelles de caràcter similar que li siguin atribuïdes, en el marc de les activitats i competències que siguin atribuïdes a la SAM.

Les quatre persones aspirants amb major puntuació passaran a ocupar les places convocades segons l'ordre de puntuació obtinguda al procés de concurs-oposició. La resta de persones que quedin seleccionades formaran part d'una borsa d'operari/a platges adscrita a l'àrea de Medi Ambient en base a la qualificació obtinguda.

L'anunci de la convocatòria i inici del procés selectiu es publicarà al BOIB, al tauler d'anuncis situat a les oficines de la SAM al carrer Major 22 de Manacor, a la seu electrònica de l'entitat i a la premsa local.

La resta de publicacions referides en aquestes bases es faran al tauler d'anuncis situat a les oficines de la SAM al carrer Major 22 de Manacor i a la seu electrònica.

Tercera. Requisits dels aspirants

Les persones aspirants hauran de complir, en el termini d´inscripció, els següents requisits:

  • Tenir la nacionalitat espanyola o d'algun dels estats membres de la Unió Europea o tenir permís de residència i permís de treball en vigor en el moment de la incorporació a l'empresa.
  • Tenir complerts 18 anys a la data de la convocatòria i no excedir l'edat màxima de jubilació forçosa.
  • Estar en possessió del graduat escolar, Formació Professional de primer grau, ESO o equivalent o en condicions d'obtenir-lo en la data en què finalitzi el termini de presentació de les sol·licituds.  En el cas de titulacions obtingudes a l'estranger, s'haurà d'acreditar que s'està en possessió de la corresponent convalidació o de la credencial que acrediti, si s'escau, l'homologació del títol per a l'exercici de la professió corresponent.
  • Acreditar els coneixements de la llengua catalana corresponents al certificat de nivell B1 mitjançant el certificat emès per l'òrgan competent en matèria de política lingüística del Govern de les Illes Balears o equivalent per l'Administració d'acord amb la normativa vigent. Aquest document acreditatiu, original o fotocòpia compulsada, s'haurà de presentar dins el termini d'admissió de sol·licituds als procés selectiu, sense que es puguin presentar en cap altre moment. Les persones aspirants que no acreditin documentalment els coneixements de llengua catalana hauran de superar una prova específica de coneixements de nivell B1 de català amb caràcter obligatori i eliminatori, la qual es qualificarà d'apte o no apte.
  • Estar en possessió del carnet de conduir B.
  • Posseir les capacitats funcionals pel compliment de les funcions corresponents.

Les persones aspirants hauran de reunir els requisits a dalt indicats dins el termini de presentació de sol·licituds, i mantenir aquests requisits íntegrament en el moment de la contractació.

Quarta. Presentació de sol·licituds

Les sol·licituds requerint prendre part en el procés selectiu es presentaran dins del termini de 10 dies hàbils a partir de l'endemà de la publicació de la convocatòria al Butlletí Oficial de les Illes Balears (BOIB) i s'han d'adreçar a la Presidència de l'entitat. Si el darrer dia de presentació recaigués en dissabte, diumenge o festiu, el termini s'entendrà ampliat fins al primer dia hàbil següent.

Les sol·licituds es podran presentar presencialment a les oficines de la SAM situades en el Carrer Major, número 22 de Manacor o telemàticament a la seu electrònica de la SAM https://sammanacor.sedelectronica.es/info.1

També poden presentar-se per les altres formes previstes en l'article 16 de la Llei 39/2015, de l'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

En el cas que es presentin sol·licituds per les altres formes previstes en l'esmentat article 16, es requereix que la persona interessada ho comuniqui a la SAM mitjançant l'enviament d'un correu electrònic a l'adreça sam@sammanacor.com adjuntant el justificant de presentació de la sol·licitud en el mateix dia que s'envia.

Amb la sol·licitud s'hi han d'adjuntar els documents que es requereixin per demostrar la condició dels aspirants i els documents que es requereixen per demostrar els mèrits.

  1. Sol·licitud signada.
  2. Document nacional d'identitat o, en cas de no ser espanyol, del document oficial acreditatiu (NIE, passaport o targeta de residència).
  3. Titulació acadèmica requerida.
  4. Còpia autèntica del certificat de coneixements de llengua catalana que s'indiqui en la convocatòria específica. Els coneixements de llengua catalana s'han d'acreditar mitjançant un certificat expedit o reconegut com a equivalent o que estigui homologat per la Direcció General de Política Lingüística, o bé expedit per l'Escola Balear d'Administració Pública.
  5. Carnet de conduir B en vigor.
  6. La documentació acreditativa dels mèrits que s'al·leguen. No es valorarà cap mèrit que no s'hagi acreditat amb l'aportació de la documentació corresponent en el termini de presentació de sol·licituds.

En la sol·licitud s'ha de fer una relació de tota la documentació fotocopiada que es presenta, la qual serà contrastada amb els originals pel personal administratiu de la SAM que rebi la documentació.

Si la sol·licitud es presenta per registre electrònic a la seu electrònica de la SAM o mitjançant qualsevol dels altres mecanismes admesos, i la documentació no presenta codi segur de verificació, el personal administratiu de l'entitat citarà a l'aspirant a les oficines situades al carrer Major, per comprovar la documentació.

Exhaurit el termini de presentació d'instàncies, el tribunal qualificador dictarà resolució en el termini màxim de 15 dies naturals aprovant la llista provisional de persones admeses i excloses, amb expressió de la causa d'exclusió, si s'escau. La relació de les persones admeses i excloses s'exposarà en la seu electrònica de la SAM. 

Als efectes de l'establert a les presents bases, s'entenen com a causes d'exclusió no esmenables:

  • La presentació de la sol·licitud fora de termini
  • La falta d'acompliment de qualsevol requisit de participació el darrer dia del termini de presentació d'instàncies.
  • Qualsevol altre que resulti de la normativa aplicable o del previst a les bases específiques de cada convocatòria.

Per a esmenar el possible defecte o presentar els documents que siguin preceptius, les persones excloses o omeses disposaran d'un termini de 3 dies hàbils, a comptar des del dia següent de la publicació de la llista provisional. Si no es presenten esmenes la llista esdevindrà definitiva.

Transcorregut aquest termini s'aprovarà la llista definitiva de persones admeses i excloses, que es publicarà a la seu electrònica de l'entitat.

Cinquena. Tribunal qualificador

El tribunal qualificador estarà constituït per cinc membres, i s'ha de designar el mateix nombre de suplents. Ha de comptar amb un/a president/a, tres vocals i un/a secretari/a. Els membres han d'estar en possessió d'una titulació acadèmica de nivell igual o superior que l'exigit a les persones aspirants.

El tribunal no podrà constituir-se ni actuar sense l´assistència de més de la meitat dels seus membres, titulars o suplents indistintament, ni sense president/a ni sense secretari/ària.

La Presidència del Consell d'Administració de la SAM ha de nomenar els membres del tribunal qualificador i els seus suplents. La designació nominal dels membres, que ha d'incloure la dels respectius suplents, es publicarà amb la llista provisional d'admesos i exclosos en la seu electrònica de la SAM.

En cas de resultar necessari el Tribunal podrà disposar la incorporació d'assessors especialistes perquè l'assessori, amb veu i sense vot.

Sisena. Procediment de selecció

El procediment de selecció és el de concurs oposició, garantint els principis d'igualtat, mèrit i capacitat. Les proves de selecció s'inicien amb la fase d'oposició i continuen amb la de concurs.

FASE D'OPOSICIÓ

Les persones aspirants seran convocades a dues proves pràctiques obligatòries i eliminatòries, en crida única i seran exclosos del procediment els qui no compareguin, tret dels casos degudament justificats i lliurement apreciats pel tribunal. Els exercicis tindran caràcter obligatori i eliminatori.

Els exercicis pràctics consistiran en la resolució d'un o varis supòsits pràctics relacionats amb el contingut del temari i amb les tasques descrites en les presents bases; es valorarà la idoneïtat del perfil de la persona per a desenvolupar la feina. L'exercici es valorarà de 0 a 75 punts. Serà necessari obtenir una puntuació mínima de 40 punts per superar aquest exercici; les persones aspirants que no obtinguin aquesta puntuació mínima seran eliminats. En el cas que es proposin varis supòsits pràctics, la puntuació de cada un d'ells s'indicarà en l'exercici entregat al candidat.

Adaptacions de temps i de mitjans per a persones amb discapacitat

Per a les persones amb discapacitat que sol·licitin, el tribunal qualificador ha d'establir les adaptacions possibles de temps i de mitjans que consideri pertinents per dur a terme les proves selectives.

Les persones aspirants han d'efectuar la petició de les adaptacions juntament amb la sol·licitud i el tribunal ha de fer les adaptacions pertinents en base al certificat de discapacitat expedit per l'organisme competent.

Qualificació dels exercicis

Finalitzades les proves selectives de la fase d'oposició es publicarà la llista provisional amb les puntuacions obtingudes en el procediment d'oposició, per ordre de major a menor puntuació.

Tots les persones que han participat en el procés disposaran d'un termini de tres dies hàbils, des del dia següent a la publicació de l'anunci, per efectuar les reclamacions o observacions oportunes contra l'esmentada llista o sol·licitar la revisió del seu examen per part del Tribunal. Resoltes les reclamacions es publicarà la llista definitiva de la fase d'oposició per ordre de puntuació en la seu electrònica de la SAM.

FASE DE CONCURS

Aquesta fase es puntuarà amb un màxim de 25 punts.

Els mèrits que el Tribunal qualificador ha de valorar en la fase de concurs són els establerts en aquestes bases.

Només passaran a la fase de concurs les persones aspirants que hagin superat la puntuació mínima de 40 punts de la fase d'oposició. La puntuació obtinguda a la fase de concurs no es podrà aplicar per superar el llindar de la prova de la fase d'oposició.

Els mèrits al·legats però no justificats no seran valorats pel tribunal.

Experiència professional: màxim 16 punts

Per serveis prestats d'una banda  a l'Administració Publica o al Sector Públic, i de l'altra a empreses privades o com autònoms. Només es valoraran els serveis relacionats amb la plaça o lloc convocats, en un lloc igual o similar, o superior, amb un màxim de 16 punts. Les fraccions d'any es computaran prorratejant la puntuació anual pels mesos treballats.

Únicament serà valorat aquest apartat quan, de la documentació aportada per l'aspirant, es desprengui que l'experiència laboral està directament relacionada amb les funcions de la plaça a cobrir. 

  • Per serveis prestats a l'Administració pública o entitat del sector públic relacionats amb la plaça o lloc convocats, en un lloc igual o similar, o superior: 4 punts per any treballat. S'adjuntarà certificat en el qual s'indiqui la data d'alta i baixa en la mateixa així com el lloc de treball ocupat. Es valorarà tant l'experiència adquirida en convenis entre l'Administració públic o Sector públic i l' INEM o SOIB en règim de col·laboració social, com la que correspongui a cobertura de places per a les quals hagi existit un procés de selecció previ. No es valoraran els serveis prestats en qualitat de funcionari eventual o de confiança, de conformitat amb l'establert a l'article 20.4 de la Llei de 3/2007, de 27 de març, de la funció pública de la comunitat autònoma de les Illes Balears.

Les fraccions d'any es computaran amb el prorrateig de la puntuació anual pels mesos treballats. 

  • Per serveis prestats fora de l'Administració pública tant per compte aliena com a autònom, relacionats amb la plaça o lloc convocats, en un lloc igual o similar, o superior: 3 punts per any treballat. S'adjuntarà Informe de vida laboral emès per la Seguretat Social on s'especifiqui la data i baixa en l'activitat i currículum professional.

Per autònom, s'aportaran certificats d'alta al règim especial d'autònoms amb el IAE corresponent  i de l'últim rebut del pagament de les quotes de treballadors autònoms, la Seguretat Social. Es complementarà amb un informe de vida laboral emès per la Seguretat Social on s'especifiqui la data i baixa en l'activitat i una declaració responsable a la qual s´especifiqui que els treballs realitzats estan directament relacionats amb les funcions de la plaça a cobrir

Formació acadèmica: màxim 1 punt

Es valoren en aquest apartat les titulacions que tinguin el caràcter d'oficial o l'equivalència establert pel Ministeri d'Educació, Cultura i Espots, quan estiguin directament relacionades amb les funcions pròpies de la plaça convocada. No són acumulables els nivells de formació professional. Únicament es valorarà el major nivell o títol assolit, amb una puntuació total màxima per aquest apartat de 1 punt.

  1.  Formació professional de grau mitjà o equivalent: 0.5 punts
  2.  Formació professional de grau superior o equivalent: 1 punt

Accions formatives: màxim 4 punts

Per cursos de formació i perfeccionament relacionats amb la plaça afectada o llocs convocats, impartits per institucions públiques i/o privades: 0 a 4 punts (per ser valorat aquest mèrit s'hauran d'aportar documents en els quals es desprengui clarament la durada dels cursos, i en el seu cas, la qualificació obtinguda. Si no s'especifica el nombre d'hores o crèdits no es podrà valorar).

Els cursos poden tenir qualsevol durada. No són acumulatius els crèdits d'assistència i els d'aprofitament.

  • L'hora lectiva es valora amb 0.02 punts
  • L'hora d'aprofitament es valora amb 0.01 punts
  • L'hora d'assistència es valora amb 0.005 punts.

Un crèdit equival a 10 hores de formació.

Si el certificat no determina si ha estat amb aprofitament o assistència, es valorarà com d'assistència

Coneixement  de català: màxim 2 punts

Coneixements orals i escrits de llengua catalana. Es valoraran els certificats expedits per l'EBAP, o bé pels títols, diplomes i certificats homologats establert a l'Ordre del Conseller d'Educació, Cultura i Universitats de 21 de febrer de 2013, per la qual es determinen els títols, diplomes i certificats equivalents als certificats de coneixements de llengua catalana de la Direcció general de Cultura i Joventut o per Certificat expedit per la Direcció General de Cultura i Joventut de la Conselleria d'Educació, Cultura i Joventut, que segons el Decret 6/2012, de 3 de febrer, sobre avaluació i certificació de coneixements de català, fins a una puntuació màxima de 2 punts:

  1.  Nivell B2: 1.5 punts
  2.  Nivell C1 o superior: 2 punts

Es valorarà només un certificat. En tot cas, si n'és el cas, només es valoraran els certificats de nivell superior a l'exigit com a requisit d'ocupació de la plaça a què s'accedeix. Els coneixements de llengua catalana únicament es puntuen dins aquest apartat.

Coneixements d'altres llengües: màxim 2 punts

Es valoraran els certificats acreditatius dels coneixements de qualsevol llengua oficial de les altres comunitats autònomes o d'una llengua estrangera expedits per les escoles oficials d'idiomes (EOI), les universitats, l'EBAP, altres escoles d'administració pública i altres entitats, i que siguin equivalents als nivells que estableix el Marc comú europeu, fins a un màxim de 2 punts, segons els criteris que s'indiquen en la taula següent:

Nivells del Marc comú europeu

Equivalències

Puntuacions

A1

  • Bàsic A1 (EOI) (RD 1041/2017, de 22 de desembre)

  • Bàsic 1 (EOI) (RD 1629/2006, de 29 de desembre)

  • 1r curs de cicle elemental (EOI) (RD 967/1988, de 2 de setembre)

  • CertAcles A1 (Certificats homologats per ACLES, Associació de Centres de Llengües de l'Ensenyament Superior)

  • TELC A1 (The European Language Certificates)

0.50 punts

A2

  • Bàsic A2/ Certificat de nivell bàsic A2  (EOI) (RD 1041/2017, de 22 de desembre)

  • Bàsic 2/ Certificat de nivell bàsic (EOI) (RD 1629/2006, de 29 de desembre)

  • 2n curs de cicle elemental (EOI) (RD 967/1988, de 2 de setembre)

  • CertAcles A2 (Certificats homologats per ACLES, Associació de Centres de Llengües de l'Ensenyament Superior)

  • UNIcert Basis (Certificats homologats per UNIcert)

  • TELC A2 (The European Language Certificates)

0.80 punts

B1

  • Intermedi B1/ Certificat de nivell intermedi B1 (EOI) (RD 1041/2017, de 22 de desembre)

  • Intermedi 2/ Certificat de nivell intermedi (EOI) (RD 1629/2006, de 29 de desembre)

  • 3r curs de cicle elemental/ Certificat de cicle elemental (EOI) (RD 967/1988, de 2 de setembre)

  • CertAcles B1 (Certificats homologats per ACLES, Associació de Centres de Llengües de l'Ensenyament Superior)

  • UNIcert Nivell 1 (Certificats homologats per UNIcert)

  • CLES 1 (Certificat de Compétences en Langues de l'Enseignement Supérieur)

  • TELC B1 (The European Language Certificates)

1.10 punts

B2

  • Intermedi B2/ Certificat de nivell intermedi B2 (EOI) (RD 1041/2017, de 22 de desembre)

  • Avançat 2/ Certificat de nivell avançat (EOI) (RD 1629/2006, de 29 de desembre)

  • 2n curs del cicle superior/ Certificat d'aptitud (EOI) (RD 967/1988, de 2 de setembre)

  • CertAcles B2 (Certificats homologats per ACLES, Associació de Centres de Llengües de l'Ensenyament Superior)

  • UNIcert Nivell 2 (Certificats homologats per UNIcert)

  • CLES 2 (Certificat de Compétences en Langues de l'Enseignement Supérieur)

  • TELC B2 (The European Language Certificates)

1,40 punt

C1

  • Avançat C1/ Certificat de nivell avançat C1 (EOI) (RD 1041/2017, de 22 de desembre)

  • C1/ Certificat de nivell C1 (EOI) (RD 1629/2006, de 29 de desembre)

  • CertAcles C1 (Certificats homologats per ACLES, Associació de Centres de Llengües de l'Ensenyament Superior)

  • UNIcert Nivell 3/4 (Certificats homologats per UNIcert)

  • CLES 3 (Certificat de Compétences en Langues de l'Enseignement Supérieur)

  • TELC C1 (The European Language Certificates)

1,70 punts

C2

  • Avançat C2/ Certificat de nivell avançat C2 (EOI) (RD 1041/2017, de 22 de desembre)

  • C2/ Certificat de nivell C2 (EOI) (RD 1629/2006, de 29 de desembre)

  • CertAcles C2 (Certificats homologats per ACLES, Associació de Centres de Llengües de l'Ensenyament Superior)

  • TELC C2 (The European Language Certificates)

2 punts

D'una mateixa llengua, només se'n valoren les titulacions de nivell superior.

Setena. Relació d'aprovats. Llista provisional i definitiva

Finalitzada la valoració dels mèrits aportats es publicarà la llista provisional de les puntuacions obtingudes en la fase de concurs, així com la llista provisional de les puntuacions del concurs-oposició.

Es disposarà d'un termini de tres dies hàbils, des del dia següent a la publicació de l'anunci, per efectuar les reclamacions o observacions oportunes contra l'esmentada llista o sol·licitar la revisió dels mèrits per part del Tribunal.

Les reclamacions presentades seran resoltes pel tribunal en un termini de set dies hàbils.

L'ordre de classificació definitiva de les persones aspirants serà el resultat de sumar les puntuacions obtingudes en la fase de concurs i en la fase d'oposició

En cas d'empat, es donarà prioritat a la major puntuació obtinguda a la fase d'oposició. Si l'empat continua, es tindrà en compte la major puntuació en l'apartat d'experiència professional de la fase de concurs. En cas de persistir la igualtat, es resoldrà per sorteig.

Resoltes les reclamacions, el tribunal ha d'aprovar la relació definitiva de les puntuacions de la fase d'oposició i de la fase de concurs, i es publicarà en la seu electrònica de la SAM.  

L'aprovació de la relació d'aspirants que han superat el procés selectiu i que seran nomenats com a personal laboral indefinit serà publicada al BOIB i en la seu electrònica de la SAM.

En cap cas no pot ser un nombre d'aspirants superior al de places convocades. La resta de persones candidates passaran a formar part d'una borsa de treball, per ordre de puntuació, a l'efecte de substituir les possibles baixes, vacances, permisos, llicències o qualsevol supòsit de nomenament com a personal laboral temporal.

Vuitena. Funcionament i vigència de la borsa de treball

La borsa de feina que es formi resultant d'aquest procés estarà vigent fins que la SAM en constitueixi una altra que la substitueixi.

Quan sigui necessari acudir a la borsa de feina, les persones integrants de la borsa seran requerides segons l'ordre de prelació establert.

En cas d'oferir-se més d'un contracte durant la vigència del borsí es començarà cada vegada pel primer lloc de la llista i es seguirà segons l'ordre de prelació. En cas de finalització del contracte per acomiadament o renúncia voluntària del treballador, quedarà eliminat de la llista.

La SAM es posarà en contacte telefònic un màxim de tres intents o per mitjans telemàtics (correu electrònic o WhatsApp), amb la persona que correspongui i li comunicarà el lloc a cobrir i el termini en el qual cal que s'incorpori al lloc de treball, el qual no serà inferior, si la persona interessada així ho demana, a dos dies hàbils a comptar des de la comunicació. Quedarà constància a l'expedient, de que aquesta persona ha rebut la comunicació o dels intents realitzats.

Dins el termini màxim d'un dia hàbil a comptar des de la comunicació, o dos dies si la crida es fa en divendres, la persona integrant de la borsa ha de manifestar el seu interès amb la contractació.

Si dins aquest termini no manifesta la conformitat, renuncia expressament al nomenament, no respon al telèfon de contacte que ha facilitat o altre circumstància que impedeixi la seva incorporació, passarà al darrer lloc de la borsa de feina, i s'avisarà al següent de la llista. Queden excloses d'aquesta conseqüència les persones aspirants que al·leguin la concurrència d'alguna de les circumstàncies que es detallen a continuació i que ho justifiquin documentalment dins dels tres dies hàbils següents.

  1. Patir malaltia o incapacitat temporal.
  2. Estar en període d'embaràs, de maternitat o de paternitat, en el termini establert legalment per aquest tipus de permís.
  3. Circumstàncies personals greus, degudament acreditades, que hagin tingut lloc en un període no superior a 15 dies hàbils abans de la data en què es realitza l'oferta o es produeix la incorporació.
  4. Estar en el moment de la crida exercint funcions sindicals.
  5. Tenir contracte en vigor en millors condicions que el que se li ofereixi.

El rebuig d'una oferta per causa justificada no comportarà cap modificació de la posició en l´ordre de la Borsa.

Si dins aquest termini no manifesta la conformitat, renuncia expressament a la contractació, no respon al telèfon de contacte que ha facilitat o altre circumstància no justificada que impedeixi la seva incorporació i que no estigui inclosa dins les causes d´exclusió, passarà al darrer lloc de la borsa de feina, i s'avisarà al següent de la llista.

Quan la persona seleccionada cessi en el lloc de treball, llevat que sigui per renuncia voluntària o per acomiadament, es reincorporarà novament a la borsa de treball amb el mateix ordre de prelació que tenia.

Novena. Causes d'exclusió de la borsa

S'exclourà una persona de la borsa de treball per qualsevol dels següents motius:

  • Sol·licitud expressa per escrit de la persona interessada.
  • No incorporació al lloc de feina després de l´acceptació de l'oferta, sense causa justificada.
  • No superar el període de prova.
  • Haver estat sancionada per una falta tipificada com a molt greu, una vegada s'incorpori. En cas que la sanció hagi estat objecte de recurs per via judicial, quedarà la persona temporalment exclosa de la Borsa de treball, sent automàticament readmesa en la seva posició original en cas de Resolució judicial ferma revocatòria de la sanció.
  • No superar l'examen mèdic.

Desena. Presentació de documents

En el termini de 15 dies naturals contats a partir de la resolució en la que es doni a conèixer a l'aspirant que hagi resultat seleccionat, s'haurà de presentar al personal administratiu de la SAM, els següents documents:

  1.  Fotocopia del document nacional d'identitat, que s'haurà de presentar juntament amb l'original.
  2.  Fotocopia del certificat d'afiliació a la Seguretat Social.
  3.  Certificat de titularitat del compte bancari.

Onzena. Protecció de dades.

De conformitat amb el que disposa el Reglament (UE) 2016/679 del Parlament europeu i del Consell, de 27 d'abril de 2016, relatiu a la protecció de les persones físiques amb el que respecta al tractament de dades personals o a la lliure circulació d'aquestes dades (en endavant, RGPD), així com en la Llei Orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de protecció de dades personals i garantia dels drets digitals, s'informa a les persones participants en el procediment selectiu d'ocupació pública del següent:

  • Responsable del tractament: El responsable del tractament de les dades personals proporcionades és EMPRESA DE SERVEIS DEL MUNICIPI DE MANACOR SA (SAM MANACOR), amb domicili en Carrer Major 22, 07500 Manacor i CIF A57024549.
  • Finalitat del tractament: Les dades personals facilitades seran tractades amb la finalitat de gestionar i desenvolupar el procediment selectiu d'ocupació pública, així com per a la posterior contractació i gestió de la relació laboral de les persones candidates que resultin seleccionades.
  • Legitimació del tractament: La base jurídica per al tractament de les seves dades és el compliment d'una missió realitzada en interès públic o en l'exercici de poders públics atorgats al responsable del tractament, tal com estableix l'article 6.1.e) del RGPD.
  • Persones destinatàries de les dades: Les dades personals podran ser comunicats a altres administracions públiques en els casos prevists per la llei i per a la correcta gestió del procediment selectiu en l'exercici de les seves competències.
  • Transferències internacionals: No es preveuen transferències internacionals de dades.
  • Drets de les persones interessades: Les persones interessades podran sol·licitar l'accés, rectificació o supressió de les seves dades, així com exercitar altres drets, a través de l'apartat Protecció de dades.
  • Conservació de les dades: Les dades personals es conservaran durant el temps necessari per a complir amb la finalitat del tractament per a la qual varen ser recollides les dades i per a fer front a les possibles responsabilitats legals.
  • Seguretat de les dades: SAM MANACOR es compromet a adoptar les mesures tècniques i organitzatives necessàries per a garantir la seguretat de les dades personals i evitar la seva alteració, pèrdua, tractament o accés no autoritzat, d'acord amb l'establert en el Reial Decret 311/2022, de 3 de maig, per al que es regula l'Esquema Nacional de Seguretat i en la Disposició addicional primera de la Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de protecció de dades personals i garantia dels drets digitals.
 

Dotzena. Incidències i normativa aplicable.

El tribunal queda autoritzat per resoldre els dubtes que es presentin en tot el que preveuen aquestes bases, i per prendre els acords necessaris per al bon ordre del procés selectiu.

La convocatòria, les seves bases i tots els actes que d'elles i de l'actuació del Tribunal se'n derivin, podran ser impugnats per les persones interessades en el termini i en la forma establerts per la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques i en la Llei 36/2011, de 10 d'octubre, reguladora de la jurisdicció social.

 

Manacor, a la data de la signatura electrònica (10 d'abril de 2025)

El president del Consell d'Administració Sebastià Llodrà Oliver