Secció II. Autoritats i personal
Subsecció primera. Nomenaments, situacions i incidències
ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA
CONSELLERIA DE TURISME, CULTURA I ESPORTS
Núm. 252029
Resolució del conseller de Turisme, Cultura i Esports per la qual es disposa el cessament de l’actual secretari de l’Assemblea de l’Esport i l’Activitat Física de les Illes Baleares i el nomenament del nou secretari de l’Assemblea de l’Esport i l’Activitat Física de les Illes Balears
Versió PDF
Fets
1. El Capítol II del Títol II de la Llei 2/2023, de 7 de febrer, de l'activitat física i l'esport de les Illes Balears, estableix que l'Assemblea de l'esport i l'activitat física de les Illes Balears, és l'òrgan de participació global de les institucions, del sector esportiu i de la ciutadania, en la configuració i el desenvolupament de la política de l'activitat física i l'esport, i assessorarà en matèria esportiva el Govern de les Illes Balears.
2. L'article 13.2 de la Llei 2/2023 estableix que la composició, les funcions i el funcionament de l'Assemblea de l'esport i l'activitat física de les Illes Balears s'han de determinar per reglament.
3. D'acord amb l'article 3 del Decret 9/2008, de 18 de gener, pel qual es regulen l'Assemblea Balear de l'Esport, la Comissió Antidopatge de l'Esport de les Illes Balears i la Comissió de Medicina Esportiva i d'Investigació Científica de les Illes Balears, l'Assemblea Balear de l'Esport està integrada, entre d'altres, pels membres següents:
q) El secretari o la secretària que designi el president o la presidenta d'entre els membres de l'Assemblea.
4. L'article 10 del mateix Decret 9/2008, disposa que la Junta Directiva de l'Assemblea Balear de l'Esport està constituïda pel president o per la presidenta, el vicepresident o la vicepresidenta, nou vocals que ha de designar el president o la presidenta d'entre les administracions i els sectors vinculats al món de l'esport, i el secretari o la secretària. Així mateix, de conformitat amb l'article 10.4, el mandat de les persones integrants de la Junta directiva és de quatre anys.
Fonaments de dret
1. Llei 2/2023, de 7 de febrer, de l'activitat física i l'esport de les Illes Balears (BOIB núm. 19 de 17 de febrer de 2023).
2. Decret 9/2008, de 18 de gener, pel qual es regulen l'Assemblea Balear de l'Esport, la Comissió Antidopatge de l'Esport de les Illes Balears i la Comissió de Medicina Esportiva i d'Investigació Científica de les Illes Balears (BOIB núm. 13 de 26 de gener de 2008).
3. Decret 8/2023, de 10 de juliol, de la presidenta de les Illes Balears, pel qual es determina la composició del Govern i s'estableix l'estructura de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears (BOIB núm. 94 de 10 de juliol de 2023).
4. Decret 9/2023, de 10 de juliol, de la presidenta de les Illes Balears, pel qual es disposa el nomenament dels membres del Govern de les Illes Balears (BOIB núm. 94 de 10 de juliol de 2023).
5. Decret 16/2023, de 20 de juliol, de la presidenta de les Illes Balears, pel qual es modifica el Decret 12/2023, de 10 de juliol, de la presidenta de les Illes Balears, pel qual s'estableixen les competències i l'estructura orgànica bàsica de les conselleries de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears (BOIB núm. 102 de 20 de juliol de 2023).
6. En data 28 de setembre de 2023,mitjançant resolució del conseller de Turisme, Cultura i Esports, es va nomenar al Sr. Miquel Àngel Campomar Cerdà, com a secretari de la Junta Directiva de l'Assemblea de l´'Esport i l'activitat física de les Illes Balears.
7. El Sr. Antoni Burguera Suñer, va a ser nomenat director adjunt de la Fundació per a l'Esport Balear tal com s'estableix al Acord del Consell de Govern de 15 de novembre de 2024 pel qual es dona per assabentat del nomenament del director adjunt i del director d'infraestructures de la Fundació per a l'Esport Balear. (BOIB núm. 150 de 16 de novembre de 2024).
Per tot això, dict la següent
Resolució
1. Disposar el cessament de Miquel Àngel Campomar Cerdà com a secretari de l'Assemblea de l'Esport i l'Activitat Física de les Illes Balears, al qual s'agraeix els serveis prestats.
2. Nomenar a Antoni Burguera Suñer, com a secretari de l'Assemblea de l'Esport i l'Activitat Física de les Illes Balears pel temps restant en el càrrec.
3. Publicar aquesta Resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.
Interposició de recursos
Contra aquesta Resolució —que exhaureix la via administrativa— es pot interposar un recurs potestatiu de reposició davant el conseller de Turisme, Cultura i Esports en el termini d'un mes comptador des de l'endemà de la publicació, d'acord amb l'article 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i l'article 57 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.
També es pot interposar directament un recurs contenciós administratiu davant la Sala Contenciosa del Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears en el termini de dos mesos comptadors des de l'endemà de la publicació de la Resolució, d'acord amb l'article 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.
Palma, en data de la signatura electrònica (7 d'abril de 2025)
El conseller de Turisme, Cultura i Esports Jaime Bauzá Mayol