Secció II. Autoritats i personal
Subsecció segona. Oposicions i concursos
ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA
CONSELLERIA D'EDUCACIÓ I UNIVERSITATS
Núm. 246143
Resolució de la directora general de Planificació i Gestió Educatives per la qual es convoca un concurs de mèrits per a la selecció de director del Col·legi d’educació infantil i primària Nou de Can Picafort, al terme municipal de Santa Margalida
Versió PDF
Fets
1. L'acord del Consell de Govern de 14 de febrer de 2025, publicat al BOIB núm. 21 de 15 de febrer, creà el col·legi d'educació infantil i primària CEIP Nou de Can Picafort, al terme municipal de Santa Margalida, amb el codi 07016864.
2. La Resolució del Conseller d'Educació i Universitats de 17 de març de 2025 (BOIB núm. 35, de 20 de març), disposà la posada en funcionament del CEIP Nou de Can Picafort, que començarà a desenvolupar l'activitat docent el curs 2025-2026 amb quatre unitats d'educació infantil (dues de 4t, una de 5è i una de 6è ) i sis unitats d'educació primària (una per a cadascun dels cursos d'educació primària, de primer a sisè). A més a més, té autoritzada 1 unitat d'educació especial bàsica (aula UEECO). Progressivament s'incrementarà l'oferta educativa, a cada curs escolar, fins a completar les 6 unitats d'educació infantil i les 12 unitats d'educació primària.
3. Aquesta mateixa Resolució estableix que, amb la finalitat de garantir l'obertura i el funcionament d'aquest nou centre, s'ha d'iniciar el procediment per nomenar un director amb caràcter extraordinari per un període de quatre anys, amb efectes des de dia 1 de juliol de 2025. A més a més, el centre ha de disposar dels membres de l'equip directiu que corresponguin segons la seva configuració.
4. Aquest procediment s'ha d'ajustar al que disposa la Llei orgànica 2/2006, de 3 de maig, d'educació, la qual indica, a l'article 137 que en els cas dels centres de nova creació, l'Administració educativa, oït el Consell Escolar, ha de nomenar un director per un període màxim de quatre anys.
5. Així mateix, l'article 34 del Decret 4/2023 de 13 de febrer, pel qual s'aprova el Reglament orgànic de les escoles infantils públiques, els col·legis d'educació primària, els col·legis d'educació infantil i primària, els col·legis d'educació infantil i primària integrats amb ensenyaments elementals de música, els col·legis d'educació infantil i primària integrats amb educació secundària i els instituts d'educació secundària de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, estableixque als centres de nova creació, l'Administració convocarà un concurs públic i, en aquest cas, el nomenament serà per quatre anys. El nomenament estarà condicionat a la superació durant el primer any del mandat d'un programa de formació sobre el desenvolupament de la funció directiva, sempre que la persona nomenada no estigui en possessió d'aquesta certificació.
6. Mitjançant l'Ordre 5/2024 del conseller d'Educació i Universitats (BOIB núm. 17 de 3 de febrer) s'aprovaren les bases per a la selecció, el nomenament, l'avaluació, la renovació i el cessament dels directors de centres públics que imparteixen ensenyaments no universitaris en l'àmbit de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears. Aquesta ordre recull, a l'article 13.b, pel que fa a les direccions dels centres de nova creació:
“b) En els centres de nova creació, per nomenar els directors, l'Administració ha de convocar un concurs públic, el procediment del qual s'ha de concretar en la convocatòria corresponent. En aquest cas, el nomenament serà per quatre anys condicionat a la superació durant el primer any del mandat d'un programa de formació sobre el desenvolupament de la funció directiva, sempre que la persona nomenada no estigui en possessió d'aquesta certificació. En la convocatòria, els requisits dels candidats que s'esmenten a l'article 3 d'aquesta Ordre s'han de considerar com a mèrits. Per al procediment d'admissió de candidatures s'ha de seguir el que es determina a l'article 6 d'aquesta Ordre. La composició de la Comissió de Selecció s'ha d'adaptar a les característiques del centre. Pel que fa a les funcions de la Comissió de Selecció i al desenvolupament del procediment de selecció, s'ha de seguir el que es determina respectivament als articles 9.4 i 11 d'aquesta Ordre. En tots aquells aspectes que sigui possible, ateses les característiques del nou centre, la valoració del candidat i del projecte de direcció s'ha de fer d'acord amb el que s'especifica a l'annex 1 d'aquesta Ordre”.
7. D'acord amb el Decret 12/2023, de 10 de juliol, de la presidenta de les Illes Balears, pel qual s'estableixen les competències i l'estructura orgànica bàsica de les conselleries de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears (BOIB núm. 94, de 10 de juliol), corresponen a la Direcció General de Planificació i Gestió Educatives de la Conselleria d'Educació i Universitats les competències en matèria de planificació educativa, coordinació, règim orgànic i funcionament dels centres docents.
8. A partir del que s'ha exposat, és necessari convocar un procés per seleccionar el director o directora del centre CEIP Nou de Can Picafort i aprovar les bases que l'han de regir.
9. La directora general de Planificació i Gestió Educatives i el director general de Personal Docent i Centres Concertats han de dur a terme les actuacions que es preveuen en aquesta Resolució.
Fonaments de dret
1. La Llei orgànica 8/1985, de 3 de juliol, reguladora del dret a l'educació (BOE núm. 159, de 4 de juliol).
2. La Llei orgànica 2/2006, de 3 de maig, d'educació, LOE (BOE núm. 106, de 4 de maig), modificada per la Llei orgànica 3/2020 de 29 de desembre (BOE núm. 340, de 30 de desembre).
3. La Llei 1/2022, de 8 de març, d'educació de les Illes Balears (BOIB núm. 38 de 17 de març).
4. El Decret 4/2023, de 13 de febrer, pel qual s'aprova el Reglament orgànic de les escoles infantils públiques, els col·legis d'educació primària, els col·legis d'educació infantil i primària, els col·legis d'educació infantil i primària integrats amb ensenyaments elementals de música, els col·legis d'educació infantil i primària integrats amb educació secundària, i els instituts d'educació secundària de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears (BOIB núm. 21 de 16 de febrer).
5. L'Ordre 5/2024 del conseller d'Educació i Universitats per la qual s'aproven les bases per a la selecció, el nomenament, l'avaluació, la renovació i el cessament dels directors dels centres docents públics no universitaris de les Illes Balears (BOIB núm. 17, de 3 de febrer).
6. El Reial decret 894/2014, de 17 d'octubre, pel qual es desenvolupen les característiques del curs de formació sobre l'exercici de la funció directiva que estableix l'article 134.1.c) de la Llei orgànica 2/2006, de 3 de maig, d'educació, així com dels corresponents cursos d'actualització de competències directives (BOE núm. 270, de 7 de novembre).
7. La Resolució del conseller d'Educació i Universitat de 15 de novembre de 2017 per la qual s'estableixen els criteris per determinar la tipologia dels centres docents públics no universitaris i l'assignació d'equips directius (BOIB núm.152, de 14 de desembre).
8. El Decret 28/2023, de 15 de maig, pel qual es regula la Inspecció Educativa a les Illes Balears (BOIB núm. 66 de 18 de maig).
9. La Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic per la qual s'estableixen i es regulen les bases del règim jurídic de les administracions
públiques, els principis del sistema de responsabilitat de les administracions públiques i de la potestat sancionadora, així com l'organització i el funcionament de l'Administració General de l'Estat i del seu sector públic institucional per a l'exercici de les seves activitats.
10. El Decret 12/2023, de 10 de juliol, de la presidenta de les Illes Balears, pel qual s'estableixen les competències i l'estructura orgànica bàsica de les conselleries de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears (BOIB núm. 94, de 10 de juliol).
Per tot això, dict la següent
Resolució
1. Convocar un concurs de mèrits per seleccionar el director del CEIP Nou de Can Picafort, de conformitat amb el calendari establert en l'annex 2 i d'acord amb el barem de mèrits previst en el full d'autobaremació de l'annex 3 i els criteris i orientacions per a la valoració del projecte de direcció i de l'entrevista amb el candidat prevists en els annexos 4 i 5 de la Resolució.
2. Aprovar les bases que han de regir la convocatòria del concurs de mèrits per a la selecció del director del CEIP Nou de Can Picafort, com a centre de nova creació, que figuren en l'annex 1 d'aquesta Resolució.
3. Aprovar el model de sol·licitud, que figura en l'annex 6, el model per complementar la sol·licitud, sobre la formació en competències de la funció directiva, que figura en l'annex 7, el model de relació de membres proposats pel centre per formar part de la Comissió de Selecció, que figura en l'annex 8.
4. Publicar aquesta Resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.
Interposició de recursos
Contra aquesta Resolució, que exhaureix la via administrativa, es pot interposar un recurs potestatiu de reposició davant el conseller d'Educació i Universitatsen el termini d'un mes comptador des de l'endemà de la publicació, d'acord amb els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i l'article 57 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.
També s'hi pot interposar directament un recurs contenciós administratiu davant la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears en el termini de dos mesos comptadors des de l'endemà de la publicació, d'acord amb els articles 10 i 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.
Palma, en data de la signatura electrònica (4 d'abril de 2025)
La directora general de Planificació i Gestió Educatives Catalina M. Ginart Serrano
ANNEX 1 Bases de la convocatòria
Primera Requisits i mèrits dels candidats
Els requisits que han de complir els candidats per poder participar en el concurs de mèrits són els següents:
a) Ser funcionari de carrera.
b) Presentar un projecte de direcció que inclogui els aspectes que es determinen a la Base Segona d'aquest annex.
c) Posseir les titulacions o els certificats que acrediten el domini de la llengua catalana exigible de conformitat amb la normativa vigent.
d) No haver estat revocat del càrrec.
e) No estar sancionat per falta greu o molt greu en l'exercici de la pràctica docent, o no estar suspès fermament de funcions o inhabilitat per a càrrecs públics per resolució judicial mentre la sanció o la suspensió sigui vigent.
Es tindran en compte com a mèrits aquests aspectes:
a) Tenir una antiguitat mínima de cinc anys com a funcionari de carrera en la funció pública docent en finalitzar el termini de presentació de candidatures.
b) Haver exercit, en finalitzar el termini de presentació de candidatures, funcions docents com a funcionari de carrera durant un període mínim de cinc anys en algun dels ensenyaments que ofereix el centre al qual s'opta.
c) Prestar serveis, en publicar-se la convocatòria, en un centre públic de les Illes Balears en algun dels ensenyaments que ofereix el centre al qual s'opta.
d) Estar en possessió del certificat acreditatiu o d'actualització, segons correspongui, d'haver superat un programa de formació sobre el desenvolupament de la funció directiva impartit pel Ministeri d'Educació, Formació Professional i Esports o per les administracions educatives de les comunitats autònomes.
Segona El Projecte de direcció
1. El projecte de direcció ha de ser original iha de dissenyar l'estructura organitzativa i fixar els objectius, les línies d'actuació i la pròpia avaluació des de la perspectiva d'un pla estratègic. Així mateix, ha de mostrar coneixements sobre l'entorn i la influència o la relació que aquest tendrà amb el centre.
2. A més a més, ha de concretar l'elaboració, el desplegament i l'aplicació del projecte educatiu per al període del mandat i orientar les futures programacions generals anuals del centre. Ha d'incloure els objectius i les línies d'actuació concretes que s'han de seguir i els indicadors i els procediments per a l'avaluació de l'assoliment d'aquests objectius, amb una projecció futura del centre a quatre anys vista.
3. El projecte de direcció ha d'incloure aquests aspectes:
a) La fonamentació del projecte.
b) L'anàlisi de l'espai físic i de l'entorn social del centre.
c) Els objectius de posada en funcionament i millora, la consecució dels quals es pretén durant la gestió directiva.
d) La proposta del model d'organització i funcionament del centre.
e) Les concrecions organitzatives orientades a la major sistematització de les activitats del centre i a la creació de condicions i formes d'organització que estimulin la implicació de tot el personal en el treball en equip i afavoreixin el creixement dels nivells de motivació i de satisfacció.
f) Els plantejaments pedagògics, orientats a aconseguir l'èxit escolar de tot l'alumnat, amb especial èmfasi en la inclusió i en la millora de resultats educatius.
g) El pla de formació del professorat en el centre.
h) Els elements per a l'aprofundiment en l'exercici del lideratge distribuït i per al foment de la participació de la comunitat escolar en el centre.
i) Propostes i estratègies concretes per afavorir la tolerància i la convivència pacífica de la comunitat escolar, així com la prevenció i la resolució de conflictes que incloguin, entre d'altres, continguts en matèria d'igualtat entre dones i homes, no discriminació i prevenció de la violència de gènere.
j) Seguiment i avaluació del projecte de direcció i dels seus resultats en la dinàmica general del centre.
A més a més, s'ha de valorar que el projecte de direcció reculli la proposta de tots els membres de l'equip directiu, amb indicació de la formació i l'experiència en gestió de centres que tenen. El nombre de membres que han de configurar l'equip directiu s'ha d'adequar al que disposa la Resolució del conseller d'Educació i Universitat de 15 de novembre de 2017 per la qual s'estableixen els criteris per determinar la tipologia dels centres docents públics no universitaris i l'assignació d'equips directius (BOIB núm. 152, de 14 de desembre). En aquest cas serien director, secretari i cap d'estudis.
Si la persona proposada com a membre de l'equip directiu és un funcionari interí que no tengui el proper curs destinació al centre, el nomenament es farà en data 1 de setembre, sempre que a partir d'aquesta data ocupi al centre una plaça vacant de tot el curs escolar a jornada completa. En qualsevol cas, el fet que determinats professors del centre exerceixin funcions directives no suposarà en cap cas un augment de la quota del professorat del centre respecte als criteris establerts.
4. El projecte de direcció no ha de superar les vint pàgines en el còmput de les quals no s'inclouen ni la portada ni l'índex. El tipus de lletra ha de ser Noto Sans, cos 11, escala 100 %, interlineat 1. Els marges superior, inferior, dret i esquerre han de ser de 2 cm cadascun. Es poden utilitzar quadres resum, taules o gràfics.
5. Els aspirants han de presentar el projecte de direcció, en PDF, amb una mida màxima de 5 Mb i exclusivament per mitjans electrònics a través del tràmit telemàtic habilitat a aquest efecte, que es troba en la microweb del Departament de Planificació i Centres, a l'apartat “Direcció” i en la seu electrònica de la CAIB. La tramitació telemàtica només es completa quan, utilitzant l'assistent de tramitació, s'envia el projecte, amb la qual cosa s'obté un número de registre. En el cas d'haver penjat més d'un projecte, es considera vàlid el darrer que s'hagi registrat telemàticament. El tràmit telemàtic de presentació de projecte estarà obert del 8 al 28 d'abril.
Tercera La Comissió de Selecció
1. Una vegada publicades les llistes definitives d'admesos i exclosos, es constituirà una comissió de Selecció.
2. Pel que fa a la comissió de selecció, l'article 135. 3 de la llei 2/2006 determina que almenys un terç dels membres serà professorat elegit pel claustre i un altre terç serà elegit per i entre els membres del consell escolar que no en són docents. A més a més, entre els membres de la comissió hi haurà, almenys, un director o directora en actiu en centres que imparteixin els mateixos ensenyaments que aquell en què es desenvolupa el procediment de selecció, amb un o més períodes d'exercici amb avaluació positiva del treball desenvolupat. Així mateix, l'Ordre 5/2024, en l'article 7, determina que “Cada Comissió de Selecció ha d'estar formada per dos representants de l'Administració educativa i quatre representants del centre, dos dels quals han de ser membres del claustre de professors i els altres dos del consell escolar i no han de ser del sector dels docents”. Aquesta mateixa Ordre, en l'article 13 b) determina que la comissió de selecció d'un centre de nova creació s'ha d'adaptar a les característiques del centre.
3.S'ha de tenir en compte que com a centre que encara s'ha de posar en funcionament, no disposa ni de claustre ni de consell escolar. Així i tot, atès que les famílies del CEIP Vora Mar tenen l'opció de canviar els seus fills al nou centre, es considera oportú que els membres de la comunitat educativa del CEIP Vora Mar formin part de la comissió de selecció del director del CEIP Nou de Can Picafort.
4. Així la comissió de selecció estarà formada per:
a) Quatre representants del CEIP Vora Mar:
- Dos representants del professorat, elegits pel claustre de professors del centre convocat en sessió extraordinària; d'aquests, el de menys edat actuarà com a secretari de la Comissió.
- Dos representants del consell escolar del centre, elegits pels membres que no són representants dels docents, d'entre ells mateixos, en una sessió extraordinària del consell escolar convocada a aquest efecte. Els dos representants no poden provenir simultàniament d'un mateix sector de la comunitat educativa. El director, el cap d'estudis i els representants dels docents actuaran en aquest cas amb veu, però sense vot.
Per a l'elecció dels membres de la comissió de selecció, s'ha de tenir en compte el que es determina a l'article 8 de l'Ordre 5/2024.
b) Dos representants de l'Administració educativa designats per la directora general de Planificació i Gestió Educatives:
- Un inspector d'educació, a proposta del cap del Departament d'Inspecció Educativa, que actuarà com a president.
- Un director del mateix tipus de centre docent, per al qual es fa el procés de selecció, preferentment amb un o més períodes d'exercici amb avaluació positiva de la tasca desenvolupada.
5. S'ha de designar un suplent per a cada un dels membres pel mateix procediment que per a la designació dels titulars.
6. Les funcions de la Comissió de Selecció són les següents:
a) Determinar els criteris d'actuació, ajustant-se a aquestes bases.
b) Avaluar el projecte de direcció de cadascun dels candidats, orientat a l'assoliment de l'èxit escolar de tot l'alumnat, el qual ha d'incloure, entre d'altres, continguts en matèria d'igualtat entre dones i homes, no discriminació i prevenció de la violència de gènere.
c)Avaluar l'exposició i la defensa del projecte de direcció, de totes les candidatures presentades, així com la capacitat de lideratge pedagògic dels candidats.
d) Valorar i validar els mèrits acadèmics i professionals i la trajectòria professional dels candidats, lliurats per la Direcció General de Planificació i Gestió Educatives, de conformitat amb el barem que es publica al full d'autobaremació de l'annex 3.
e) Establir i publicar la puntuació provisional aconseguida pels aspirants en el barem de mèrits, així com la qualificació atorgada al projecte de direcció.
f) Resoldre les reclamacions presentades contra la puntuació provisional del barem de mèrits i dels projectes de direcció.
g) Aprovar i publicar la llista definitiva dels aspirants presentats, amb indicació de la puntuació aconseguida en cadascun dels apartats.
h) Trametre a la Direcció General de Planificació i Gestió Educatives les puntuacions dels aspirants i la proposta del candidat seleccionat, així com tota la documentació presentada relativa al procés de selecció.
i) Totes les necessàries per garantir el funcionament correcte de la Comissió.
Quarta Procediment
A. Terminis
Les dates màximes per dur a terme els diferents tràmits d'aquest procediment s'indiquen en l'Annex 2 «calendari del procés» d'aquesta Resolució.
B. Presentació de les sol·licituds
1. La sol·licitud, el model de la qual es troba a l'Annex 6 de la Resolució, es realitzarà exclusivament per mitjans electrònics a través del tràmit telemàtic habilitat a aquest efecte que es troba en la microweb del Departament de Planificació i Centres, a l'apartat “Direcció” i en la seu electrònica de la CAIB. La sol·licitud s'ha d'emplenar seguint les instruccions de l'aplicació; per poder-la emplenar i tramitar es requerirà l'autenticació prèvia de la identitat del sol·licitant mitjançant un dels següents sistemes:
a) Sistema d'identitat electrònica per a les administracions: Cl@ve.
b) DNI electrònic o certificat digital personal reconegut.
2. La tramitació telemàtica només es completa quan, utilitzant l'assistent de tramitació, s'envia la sol·licitud, amb la qual cosa s'obté un número de registre.
3. En el cas d'haver tramitat més d'una sol·licitud, només es considerarà vàlida la darrera que s'hagi registrat telemàticament.
4. El termini per presentar les sol·licituds és fins al 28 d'abril de 2025.
5. Els mèrits que es tendran en compte seran els que es trobin al portal del personal fins a la data de publicació de la convocatòria.
C. Admissió dels aspirants
1. Finalitzat el termini per presentar les sol·licituds, la Direcció General de Planificació i Gestió Educatives ha de fer públiques les llistes provisionals de candidats admesos i exclosos i ha d'explicitar, en el darrer supòsit, els motius de l'exclusió.Aquestes llistes s'han de publicar el 30 d'abril de 2025 enla microweb del Departament de Planificació i Centres, a l'apartat “Direcció”.
2.Els candidats exclosos disposen d'un termini de cinc dies hàbils a partir de l'endemà de la publicació de les llistes per al·legar i esmenar els defectes del projecte de direcció que han motivat la seva exclusió. Les al·legacions s'han de presentar a la Direcció General de Planificació i Gestió Educatives, a través del tràmit telemàtic habilitat a aquest efecte, el qual es troba la microweb del Departament de Planificació i Centres i en la seu electrònica de la CAIB.
3. La Direcció General de Planificació i Gestió Educatives ha de trametre al president de la comissió, un cop constituïda la comissió de selecció, les puntuacions provisionals dels mèrits de cada un dels candidats, d'acord amb el que es preveu en l'annex 3 d'aquesta Resolució.
D. Constitució de les comissions de selecció
1. Una vegada publicades les llistes definitives d'admesos i exclosos, es constituirà la comissió de selecció, que estarà integrada pels membres que es determinen al punt 4 de la base tercera d'aquest annex.
2. Una vegada elegits els representants del professorat i proposats els de la comunitat educativa en la comissió de selecció, el director del centre o la persona en qui delegui ha de fer arribar l'annex 8 a la Direcció General de Planificació i Gestió Educatives a través de l'inspector del centre.
3. Correspon al secretari de la Comissió, per ordre del president, convocar la sessió de constitució i les de funcionament necessàries per dur a terme les funcions que la Comissió de Selecció té encomanades.
4. En allò que no preveu aquesta Resolució pel que fa a la constitució i funcionament de les comissions de selecció així com al règim d'abstenció i recusació aplicable al seus membres, s'ha d'aplicar l'establert a la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic.
E. Desenvolupament del procediment de selecció
El procediment de selecció s'ha de desenvolupar en dues fases, la primera fase té caràcter eliminatori:
En la primera fase s'han de valorar:
- El projecte de direcció
- L'entrevista amb el candidat
En la segona fase s'han de valorar els mèrits acadèmics i professionals i la trajectòria professional, segons el barem que s'estableix al full d'autobaremació de l'annex 3.
La puntuació màxima total de la primera fase és de 20 punts: 10 punts per al projecte de direcció i 10 punts per a l'entrevista. La puntuació mínima total per superar aquesta fase és de 12 punts. El projecte de direcció i l'entrevista han de tenir una puntuació mínima de 6 punts cadascun per superar-los.
Un cop superada la primera fase, en cas que només hi hagi una candidatura, no cal dur a terme la valoració dels mèrits al·legats pel candidat per a la segona fase del procés. En aquest cas la puntuació final serà la de la primera fase.
En el cas que més d'un candidat hagi superat la primera fase, s'han de valorar els mèrits acadèmics i professionals i la trajectòria professional dels candidats d'acord amb el barem que s'estableix al full d'autobaremació de l'annex 3.
En aquest darrer cas, la puntuació final assignada a cada candidatserà la suma de les valoracions obtingudes en les dues fases.
Si es produeix un empat en la puntuació total dels aspirants, s'ha de resoldre amb l'aplicació successiva dels criteris següents:
1r. Major puntuació en el projecte de direcció.
2n. Major puntuació en l'entrevista.
3r. Major puntuació en els apartats del barem de la segona fase, en l'ordre en què apareixen en la convocatòria.
4t. Major puntuació en els subapartats del barem, en l'ordre en què apareixen en la convocatòria.
5è. Participació equilibrada entre dones i homes en els membres de l'equip directiu.
Si després d'aplicar aquests criteris persisteix l'empat, per desfer-lo, la Comissió de Selecció ha de fer una nova entrevista als candidats.
PRIMERA FASE:
Valoració del projecte de direcció:
1. La Comissió de Selecció ha de valorar el projecte de direcció de cada candidat i el grau d'adequació del projecte a allò que disposa el punt segon d'aquestes bases, d'acord amb els criteris i les orientacions de l'annex 4 de la Resolució.
2. Cada membre de la Comissió de Selecció ha de puntuar cada projecte de direcció. La qualificació que cada candidat obtingui pel projecte de direcció serà la mitjana aritmètica de les puntuacions concedides per cada un dels membres de la Comissió de Selecció, puntuades de 0 a 10 punts amb precisió de dos decimals. Quan entre les puntuacions atorgades hi hagi una diferència de 3 o més enters, s'han d'excloure la puntuació màxima i la mínima. En aquest cas, la qualificació definitiva serà la mitjana aritmètica de la resta de les puntuacions. Aquest criteri d'exclusió s'aplicarà una única vegada, encara que continuï la diferència de 3 o més enters entre les puntuacions no excloses.
Valoració de l'entrevista:
1. El secretari de la Comissió de Selecció, per indicació del president, ha de convocar, amb una antelació mínima de 24 hores, els candidats a director perquè puguin defensar el seu projecte, demostrar la seva capacitat de gestió, de lideratge pedagògic, de comunicació, de convenciment, empatia i compromís amb la institució davant la Comissió. El candidat disposarà d'un màxim de trenta minuts per fer l'exposició. Posteriorment, els membres de la Comissió podran fer preguntes i debatre amb el candidat per resoldre dubtes i completar l'exposició.
2. La Comissió de Selecció ha de valorar l'entrevista d'acord amb els punts que apareixen a l'annex 5 de la Resolució.
3. Cada membre de la Comissió de Selecció ha de puntuar l'entrevista. La puntuació màxima és de deu punts. La qualificació que cada candidat obtingui per l'entrevista serà la mitjana aritmètica de les puntuacions concedides per cada un dels membres de la Comissió de Selecció, puntuades de 0 a 10 punts amb precisió d'un decimal. Quan entre les puntuacions atorgades hi hagi una diferència de 3 o més enters, s'exclouran la puntuació màxima i la mínima. En aquest cas, la qualificació definitiva serà la mitjana aritmètica de la resta de les puntuacions. Aquest criteri d'exclusió s'aplicarà una única vegada, encara que continuï existint una diferència de 3 o més enters entre les puntuacions no excloses.
SEGONA FASE:
Valoració dels mèrits acadèmics i professionals i de la trajectòria professional
1. En el cas de que hi hagués més d'un candidat, en superar la primera fase, amb les puntuacions corresponents a la valoració provisional dels mèrits acadèmics i professionals i la trajectòria professional dels candidats que la Direcció General de Planificació i Gestió Educatives haurà remès al president de la Comissió, la comissió de selecció ha de fer la validació definitiva, d'acord amb el barem que consta al full d'autobaremació de l'annex 3.
F. Proposta de candidats
1. La Comissió de Selecció ha de trametre el mateix dia el resultat de l'avaluació, amb la puntuació aconseguida pels aspirants a la Direcció General de Planificació i Gestió Educatives. El Servei de Planificació Educativa publicarà en la microweb del Departament de Planificació i Centres aquests resultats. Els interessats, si no hi estan conformes, poden presentar un escrit d'al·legacions adreçat al president de la Comissió de Selecció en el termini de cinc dies hàbils comptadors a partir de l'endemà de la publicació.
2. Finalitzat el termini d'al·legacions, les comissions de selecció disposen de 3 dies hàbils per resoldre-les i trametre les puntuacions definitives obtingudes pels candidats a la Direcció General de Planificació i Gestió Educatives.El Servei de Planificació Educativa publicarà en la microweb del Departament de Planificació i Centres aquests resultats. Amb la publicació s'entén que s'ha notificat la Resolució als candidats. En aquesta Resolució s'han d'indicar els recursos procedents.
3. La Comissió de Selecció ha d'aprovar l'acta final amb el nom del candidat proposat com a director. En l'acta hi han d'aparèixer les puntuacions globals atorgades per cada un dels membres de la Comissió a cada candidat, les mitjanes de cada un dels apartats i, si s'escau, la puntuació desglossada dels apartats del barem de mèrits recollit en l'annex 3, i la puntuació final global.
4. Finalment, el president de la Comissió ha de remetre a la Direcció General de Planificació i Gestió Educatives la puntuació final i la proposta del candidat seleccionat, juntament amb la documentació de tot el procés.
G. Proposta d'equip directiu
Rebuda la proposta de la Comissió de Selecció, la Direcció General de Planificació i Gestió Educatives ha de comunicar al candidat seleccionat que ha estat proposat com a director del centre i que ha d'introduir en el GESTIB, fins al 5 de juny de 2025, en l'apartat «Centre» > «Propostes de personal», la proposta d'equip directiu que figura en el projecte de direcció.
H. Nomenament del director proposat
1. La directora general de Planificació i Gestió Educatives ha de proposar al director general de Personal Docent i Centres Concertats que nomeni director el candidat seleccionat amb efectes de l'1 de juliol de 2025 i per un període de quatre anys.
2. El nomenament es publicarà en el BOIB mitjançant una Resolució del director general de Personal Docent i Centres Concertats.
Cinquena Absència de candidats
1. En el cas que no hi hagi cap candidat, o quan la Comissió de Selecció no n'hagi seleccionat cap, el Departament d'Inspecció Educativa ha d'emetre un informe de proposta de nomenament, consultats altres organismes i departaments de la Conselleria d'Educació i Universitats, si escau.
2. A partir d'aquest informe, el director general de Personal Docent i Centres Concertats, a proposta de la directora general de Planificació i Gestió Educatives, ha de nomenar el director, amb efectes d'1 de juliol de 2025, amb caràcter extraordinari.
3. Posteriorment, el director nomenat ha d'informar del nom de les persones que proposarà a la Direcció General de Planificació i Gestió Educatives per formar part de l'equip directiu, abans del 5 de juny de 2025.
4. El nomenament està condicionat a la superació durant el primer any del mandat d'un programa de formació sobre el desenvolupament de la funció directiva, sempre que la persona nomenada no estigui en possessió d'aquesta certificació, o de la corresponent actualització, en data posterior a l'1 de juliol de 2017.
5. Correspon al director general de Personal Docent i Centres Concertats dictar i publicar en el BOIB la Resolució de nomenament.
6. Si aquest director no pot acreditar la formació sobre competències per al desenvolupament de la funció directiva durant el primer any del mandat, haurà de realitzar el programa de formació inicial sobre competències per al desenvolupament de la funció directiva. En cas que no se superi la formació, el centre haurà de constar com a vacant en el següent procés de selecció.
7. No es pot proposar per al nomenament extraordinari un docent que no hagi superat el procés de selecció ordinari o hagi estat avaluat negativament de la funció directiva. Tampoc no es pot proposar per al nomenament extraordinari un docent que hagi estat sancionat per falta greu o molt greu en l'exercici de la funció directiva o la pràctica docent, suspès fermament de funcions o inhabilitat per a càrrecs públics per resolució judicial.
Sisena Exempcions i convalidacions del programa de formació inicial
Els candidats poden sol·licitar al Servei de Formació Permanent del Professorat la convalidació parcial o total del programa de formació inicial i/o d'actualització.
Setena Protecció de dades
D'acord amb el que disposen el Reglament (UE) 2016/679 del Parlament Europeu i del Consell, de 27 d'abril de 2016, relatiu a la protecció de les persones físiques pel que fa al tractament de dades personals i a la lliure circulació d'aquestes dades personals i pel qual es deroga la Directiva 95/46/CE (Reglament general de protecció de dades); la Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de protecció de dades personals i garantia dels drets digitals, i l'article 12 del Reial decret 1720/2007, de 27 de desembre, pel qual s'aprova el Reglament de desplegament de la Llei orgànica 15/1999, de 13 de desembre, de protecció de dades de caràcter personal, els candidats consenten el tractament de les dades personals amb motiu de la participació en aquest procediment i poden exercir els drets reconeguts en la Llei, en particular els d'accés, rectificació, supressió, limitació del tractament, portabilitat i oposició, adreçant-se per escrit al responsable del tractament, la Direcció General de Planificació i Gestió Educatives mitjançant un missatge electrònic enviat a l'adreça responsabledades@dgplacen.caib.es o a la delegada de protecció de dades de la CAIB, a l'adreça protecciodades@dpd.caib.es.