Secció V. Anuncis
Subsecció segona. Altres anuncis oficials
AJUNTAMENT DE CIUTADELLA
Núm. 240103
Aprovació provisional de la modificació de l'Ordenança fiscal número 10, reguladora de la taxa d'expedició de documents administratius
Versió PDF
El Ple de l'Ajuntament de Ciutadella de Menorca, en sessió extraordinària celebrada en data 24 de març de 2025, va aprovar inicialment la modificació de l'ordenança fiscal núm.10, reguladora de la taxa per a la prestació del servei d'expedició de documents administratius.
I, en compliment del que es disposa a l'article 17.2 del Text Refós de la Llei Reguladora de les Hisendes Locals, aprovat pel Reial decret legislatiu 2/2004, de 5 de març, l'article 49.b) de la Llei 7/1985, reguladora de les Bases de Règim Local i l'article 102.1.b) de la Llei 20/2006 municipal i de Règim Local de les Illes Balears, es sotmet l'expedient a informació pública pel termini de 30 dies a comptar des de l'endemà de la inserció d'aquest anunci al BOIB perquè els interessats el puguin examinar i presentar les reclamacions que estimin oportunes.
D'acord amb l'article 17.3 del text Refós de la Llei Reguladora de les Hisendes Locals, aprovat pel Reial decret legislatiu 2/2004, finalitzat el període d'exposició pública, l'Ajuntament de Ciutadella adoptarà l'acord definitiu que sigui procedent, resolent les reclamacions que s'hagin presentat i aprovant la redacció definitiva de l'ordenança amb correspondència amb l'acord provisional. En cas que no es presentin reclamacions, s'entendrà definitivament adoptat l'acord, fins aleshores provisional, sense necessitat d'acord plenari.
Ordenança Fiscal Núm. 10
Taxa per a la prestació del servei d'expedició de documents administratius
Article 1. Fonament i naturalesa
En ús de les facultats concedides pels articles 133.2 i 142 de la Constitució espanyola, i per l'article 106 de la Llei 7/85, de 2 d'abril, reguladora de les bases de règim local, i conformement amb el que disposen els articles que van del 15 al 19, i el 20.4 del text refós de la Llei reguladora de les hisendes locals, aprovat pel Reial decret legislatiu 2/2004, de 5 de març, aquest ajuntament estableix la taxa d'expedició de documents administratius, que es regirà per aquesta ordenança fiscal, les normes de la qual s'atenen al que disposa l'article 57 del citat RDL 2/2004, de 5 de març.
Artícle 2. Fet imposable
1. Constitueix el fet imposable de la taxa l'activitat administrativa desenvolupada amb motiu de la tramitació i l'expedició, a instància de part, de tota classe de documents que l'Administració o les autoritats municipals expedeixin, i d'expedients que siguin la seva competència.
2. A aquests efectes, s'entendrà tramitada a instància de part qualsevol documentació administrativa que hagi estat provocada pel particular o redundi en benefici seu, encara que no hi hagi sol·licitud expressa de l'interessat.
3. No estarà subjecta a aquesta taxa l'expedició de documents en la tramitació dels expedients necessaris per al compliment d'obligacions fiscals, consultes tributàries, els expedients de devolucions d'ingressos indeguts, així com els relatius a recursos administratius contra resolucions municipals de qualsevol caire, i tampoc aquells altres relatius a la prestació de serveis o realització d'activitats municipals que estiguin gravats per una altra taxa o preu públic.
Article 3. Subjecte passiu
Són subjectes passius de la taxa en concepte de contribuents les persones físiques i jurídiques, herències jacents, comunitats de béns i les entitats a les quals es refereix l'article 33.4 de la Llei 58/2003, de 17 de desembre, general tributària, que sol·licitin, utilitzin, provoquin la utilització o en interès de la qual repercutí la tramitació del document o l'expedient de què es tracti.
Article 4. Responsables
1. Són responsables dels deutes tributaris, juntament amb els deutors principals, les persones físiques o jurídiques, així com les entitats a les quals es refereixen els articles 41 i 42 de la Llei general tributària.
2. Hauran de respondre solidàriament de les obligacions tributàries del subjecte passiu les persones físiques i jurídiques a les quals es refereixen els articles 40 i 42 de la Llei general tributària.
3. Seran responsables subsidiaris els administradors de les societats i els síndics, els interventors i liquidadors de fallides, concursos, societats i entitats en general, en els supòsits i amb l'abast que assenyala l'article 43 de la Llei general tributària.
Article 5. Gestió tributària de la taxa
1. Es merita la taxa i neix l'obligació de contribuir quan es presenta la sol·licitud que inicia la tramitació que ocasiona l'expedició de la documentació subjecta a tributació.
2. En els casos als quals es refereix el número 2 de l'article 2n, la meritació es produeix quan tenguin lloc les circumstàncies que facin necessària l'actuació municipal d'ofici o quan aquesta s'iniciï sense prèvia sol·licitud sense que s'hagi efectuat el pagament corresponent.
3. No es tramitaran les sol·licituds sense que s'hagi efectuat el pagament corresponent. Es donaran deu dies hàbils per a esmenar el defecte.
Article 6. Beneficis fiscals: exempcions, reduccions i modificacions
1. Conformement a l'article 9 del text refós de la Llei d'hisendes locals aprovat pel Reial decret legislatiu 2/2004, de 5 de març, en matèria d'aquesta taxa no es reconeixeran altres beneficis fiscals que els expressament previstos en normes amb rang de llei o els derivats de l'aplicació de tractats internacionals.
2. N'estaran exempts els contribuents que justifiquin la impossibilitat de pagament conformement amb l'informe emès a aquest efecte pels serveis socials de l'Ajuntament.
Article 7. Quotes tributàries
1. La quota tributària es determinarà per una quantitat fixa assenyalada segons la naturalesa dels documents o expedients a tramitar i d'acord amb la tarifa fixada a l'apartat següent.
2. La quota de la tarifa correspon a la tramitació completa, en cada instància, del document o de l'expedició de què es tracti, des que s'inicia i fins que es resolgui, amb la certificació i la notificació a la persona interessada inclusivament.
3. La taxa a la qual fa referència aquesta ordenança es liquidarà d'acord amb els epígrafs següents:
|
Epígraf |
Concepte |
Import de la taxa |
|---|---|---|
|
Certificats o informes |
||
|
OF10.1 |
Per cada informe i/o certificat que emetin els departaments o serveis municipals en expedients administratius o en virtut de manament judicial, a instància de part i per interès particular, sense perjudici dels altres drets que escaiguin, i exceptuant els informes que es determinin en els apartats posteriors a aquest epígraf |
30,00 € |
|
OF10.2 |
Certificacions de referència cadastral o ubicació d'immobles |
30,00 € |
|
OF10.3 |
Certificats de padró d'habitats |
|
|
OF10.3.1 |
Certificats històrics de padró d'habitants |
10,00 € |
|
OF10.3.2 |
Certificats de padró d'habitants emesos per la OAC |
3,00 € |
|
OF10.3.3 |
Certificats de padró d'habitants emesos mitjançant seu electrònica |
gratuït |
|
Altres expedicions |
||
|
OF10.4 |
Llicència per tinença d'animals classificats de maneig especial |
30,00 € |
|
OF10.5 |
Expedició de targetes de trànsit (groga, taronja i verda) |
30,00 € |
|
OF10.6 |
Expedició de permisos/carnets municipals relatius a vehicles i conductors de servei públic urbà de transport |
10,00 € |
|
OF10.7.1 |
Altres llicències o carnets emesos per l'Ajuntament |
30,00 € |
|
OF10.7.2 |
Carnet municipal Gent Gran |
gratuït |
|
OF10.8 |
Còpia de documents en paper (per cara impresa) |
|
|
OF10.8.1 |
DIN A4 B&N |
0,20 € |
|
OF10.8.2 |
DIN A4 Color |
0,80 € |
|
OF10.8.3 |
DIN A3 B&N |
0,40 € |
|
OF10.8.4 |
DIN A3 Color |
1,20 € |
|
Acarament de documents |
||
|
OF10.9.1 |
Acarament de fins a 5 folis (per ambdues cares) |
1,00 € |
|
OF10.9.2 |
Acarament de més de 5 folis (per ambdues cares), (import per cada foli en excés) |
0,50 € |
Article 8. Liquidació i ingrés
1. La taxa s'exigirà en règim d'autoliquidació, i el subjecte passiu haurà d'acreditar l'ingrés de l'import total estimat del deute tributari en el moment de presentar la corresponent sol·licitud, a compte de la liquidació que en definitiva correspongui.
2. En el cas que la sol·licitud no vagi acompanyada de la carta de pagament de la taxa, seran admesos provisionalment, però no es podran tramitar sense que s'esmeni la deficiència. Es concedirà a l'interessat el termini de 10 dies per a esmenar la deficiència. Si no, es tindran els escrits per no presentats; i s'arxivarà automàticament.
3. Les certificacions o els documents que expedesqui l'Administració en virtut d'ofici de jutjats o tribunals per a tota classe de plets, no s'entregaran ni remetran sense que prèviament s'hagi satisfet la corresponent quota tributària, excepte en aquells supòsits considerats expressament en la normativa legal vigent.
4. Quan, per causes no imputables al subjecte passiu, l'activitat administrativa o el servei públic no el prestin, es retornarà l'import corresponent.
Article 9. nfraccions i sancions tributàries
En tot allò relatiu a la qualificació de les infraccions tributàries i les seues distintes qualificacions, així com en les sancions que corresponguin en cada cas, s'aplicaran les normes de l'Ordenança fiscal general i de la Llei general tributària, i disposicions que la complementin i desenvolupin.
Disposicions
Disposicions derogatòries
Disposició derogatòria única.
Amb l'aprovació definitiva de la present ordenança fiscal es deroga expressament l'anterior, publicada en el BOIB número 193 de 25 de desembre de 2007, així com totes les disposicions del mateix rang, o de rang inferior, que siguin incompatibles amb el que estableix aquesta norma, que s'hi oposin o que la contradiguin.
Disposicions finals
Disposició final única. Entrada en vigor
Aquesta ordenança fiscal entra en vigor i comença a regir l'endemà de la publicació de l'aprovació definitiva en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, i es mantindrà en vigor mentre no sigui modificada o derogada pel Ple municipal.
Ciutadella de Menorca, en la data de la signatura electrònica (2 d'abril de 2025)
L'alcalde Llorenç Ferrer Monjo