Torna

Butlletí Oficial de les Illes Balears

Secció II. Autoritats i personal

Subsecció tercera. Cursos i formació

AJUNTAMENT DE PALMA

Núm. 229087
Departament de Mobilitat. Negociat de transports. Resolució d'aprovació del règim de les mesures per a la concessió de llicències temporals d’àmbit municipal de transport públic de viatgers en vehicles turisme per la prestació del servei durant la temporada alta de l’any 2025

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Mitjançant la Resolució núm. 3851, de 25 de febrer de 2025 (SEGRA núm. 719937) i la seva rectificació mitjançant la Resolució núm. 6033, de 24 de març de 2025 (SEGRA núm. 727060), s'ha aprovat el següent:

I. Fets

1.Atès que el servei del taxi a l'àmbit del transport públic de viatgers té una rellevància molt destacada en la         mobilitat de la ciutat caracteritzat, en la seva globalitat, com un servei de porta a porta que és còmode i ràpid.

2. Atesa la constatació d'una evolució ascendent dels nombre de residents que conformen la població, com pel que   fa al nombre de turistes que visiten Palma i l'illa de Mallorca, arribats a Ciutat per qualssevol de les vies d'entrada   de  que disposem: via aeroport o via port (inclosos els creuers).

3. Tenint en compte que el nombre de llicències de taxis a Palma és de 1.246 llicències, nombre que frega el límit     del tres per mil de la població de dret de Palma, establert al Reglament municipal de transport públic de viatgers.

4. Atès que amb l'inici de la temporada alta turística, s'ha evidenciat un decalatge entre l'oferta del servei i la     demanda, fruit del marcat component estacional i el fort increment poblacional d'aquests mesos, que ha repercutit   en que no ha pogut donar servei amb la solvència i les garanties necessàries per cobrir aquestes necessitats, en un   creixent augment de les queixes dels usuaris per serveis no prestats o per temps d'espera excessiu, o retard en         l'arribada del vehicle sol·licitat, amb el perjudici directe a l'usuari del sector del transport del taxi.

5. Atès que es fa palesa la necessitat de prendre una sèrie de mesures per tal de millorar la prestació del servei en   benefici dels residents i visitants, per això la present regulació vol incidir en el nombre de vehicles turisme   autoritzats i la possibilitat d'incrementar les llicències d'autotaxis específicament en la temporada estival d'aquest   any 2025, atenent al que estableix la Llei 4/2014, de 20 de juny, de transport terrestres i mobilitat sostenible de les   Illes Balears i la seva posterior modificació per la Llei 1/2024, de 16 de febrer, de millora de la regulació dels       serveis de transport amb vehicles de fins a nou places a les Illes Balears.

6. L'anterior temporada estival de 2024, es va voler pal·liar en part aquest desequilibri amb l'aprovació de mesures   excepcionals via concessió de 200 llicències temporals de maig a octubre i les previsions de l'actual de 2025 són   similars, aconsellen aprofundir en la susdita mesura.

7. De conformitat a la competència exclusiva en matèria de transports de la Comunitat Autònoma de les Illes   Balears, de l'article 30 apartats 3 i 5, de la Llei Orgànica 1/2007, de 28 de febrer, de reforma de l'Estatut   d'Autonomia de les Illes Balears, es va aprovar la Llei 4/2014, de 20 de juny, de transports terrestres i mobilitat   sostenible de les Illes Balears, que en l'article 48 atribueix als ajuntaments les competències administratives en         relació al servei d'autotaxi.

8. L'article 53 de la Llei 4/2014, estableix les condicions generals de prestació del servei d'autotaxi i preveu la     llicència municipal com a títol per prestar el servei, distingint entre llicències ordinàries i llicències de caràcter   temporal. Per aquestes darreres estableix, que pel seu atorgament, els ajuntaments es basaran en les limitacions i   criteris objectius referits a la millora de la qualitat de l'aire, la gestió del transport, del trànsit i de l'espai públic,   que s'establiran mitjançant un decret del Govern de les Illes Balears. Les llicències temporals s'atorgaran per al   període determinat com a temporada alta pel respectiu ajuntament i podran tenir una vigència màxima de quatre   anys.

Mentre no s'hagi aprovat el susdit decret, els ajuntaments podran atorgar llicències temporals mitjançant un acte   administratiu motivat que determini l'adjudicació, les condicions de prestació del servei, el nombre mínim i   màxim, les condicions a què s'han d'ajustar , els drets i les obligacions, la quantia de la taxa, els supòsits de     revocació, els terminis de durada i les altres condicions que es considerin adequades o necessàries.

9. Actualment no s'ha dictat el decret del Govern de les Illes Balears que reguli la concessió de llicències   temporals.

10. En l'elaboració de la present resolució reguladora de les llicències temporals per a la temporada 2025 s'ha   donat audiència als representants del sector del taxi, convocant la Comissió de Seguiment del Sector del Taxi de     Palma en data de 17 de febrer de 2025, on es varen debatre aquestes qüestions a l'efecte de consensuar i acordar   les mesures reguladores de les llicències temporals per tal de millorar la prestació del servei al ciutadà, que varen   ser adoptades per unanimitat.

II.  Normativa

1. L'article 124 de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de las bases del règim local.

2. La Llei 4/2014, de 20 de juny, de transports terrestres i mobilitat sostenible de les Illes Balears.

3. La Llei 1/2024, de 16 de febrer, de millora de la regulació dels serveis de transport amb vehicles de fins a nou   places a les Illes Balears.

4. La Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

5. El Decret llei 2/2023, de 6 de març, de mesures urgents en matèria del servei públic discrecional del transport de   persones viatgeres i en altres matèries vinculades a sectors econòmics (BOIB núm. 30, de 9 de març de 2023).

6. Els articles 4, 5 i 6 del Reglament municipal dels transports públics de viatgers i de les activitats auxiliars i   complementàries (BOCAIB núm. 29, de 5 de març de 1996).

7. Els arts. 172 a 175 del Reial Decret 2568/1986, de 28 de novembre, pel que s'aprova el reglament     d'organització,  funcionament i règim jurídic de les Entitats Locals.

Per tot això i d'acord amb les susdites disposicions legals vigents i fets exposats, com a titular de l'Àrea de Mobilitat, exercint les competències delegades per la Junta de Govern en els àmbits determinats pel Decret de batlia d'organització dels Serveis Administratius núm. 11129, de 17 de setembre de 2024, (BOIB núm. 125, de 24 de setembre); Acord de la Junta de Govern de 5 de juliol de 2023 (BOIB núm. 95, d'11 de juliol de 2023) i el Decret de Batlia núm.10678 de 10/09/2024 de 2024 (Boib núm. 125 de 24 de setembre), propòs al regidor que dicti la següent Resolució:

Resolc:

1. Aprovar el règim de les mesures per a la concessió de llicències temporals d'àmbit municipal de transport públic de viatgers en vehicles turisme, per la prestació del servei durant la temporada alta de l'any 2025, següent:

A.- Característiques de les llicències temporals.

Les llicències temporals d'àmbit municipal de transport públic de viatgers en vehicles turisme objecte d'aquesta norma reuniran les característiques següents:

Temporals: La durada d'aquestes autoritzacions serà de l'1 de maig al 31 d'octubre del 2025.

L'Ajuntament de Palma podrà modificar, mitjançant decret, el servei de les llicències temporals per adaptar-lo a causes sobrevingudes i no previstes inicialment.

Personal: L'autorització tindrà caràcter personal i, per tant, anirà vinculada a l'atorgament d'aquesta a una persona que reuneixi els requisits corresponents i a un únic vehicle, que igualment reuneixi les característiques que es determinen per a l'adscripció de vehicles autotaxi. Només es pot obtenir una llicència temporal per persona.

Intransmissibles: Aquestes autoritzacions no es poden transmetre en cap cas. No es permet l'arrendament de les llicències temporals. L'incompliment implica la retirada de la llicència temporal.

Revocables: Independentment de l'extinció de l'autorització per caducitat, l'Ajuntament de Palma podrà revocar la llicència temporal per incórrer en la pèrdua de qualsevol dels requisits exigits que han motivat el seu atorgament, així com pel reiterat incompliment de les condicions de prestació del servei.

Àmbit territorial: Aquestes autoritzacions només habilitaran la prestació del servei amb origen a l'àmbit territorial dels municipis de Palma i Marratxí, sense perjudici de la possible autorització del Govern per prestar el servei fora del mateix.

Seran de caràcter obligatori l'aplicació de les previsions següents en matèria de restricció geogràfica per a l'inici del servei: les llicències temporals no podran iniciar cap servei al recinte del Port, Aeroport i zones de Can Pastilla i Platja de Palma (des del carrer Déntol fins a la divisòria del terme municipal de Llucmajor).

Determinació del nombre total d'autoritzacions: 210 llicències temporals corresponents a la convocatòria per a prestar servei durant els períodes fixats de l'any 2025. D'aquestes, el 5% es reservaran a vehicles adaptats a persones amb mobilitat reduïda (PMR).

Llicències ordinàries: 200

Llicències amb vehicles adaptats a PMR: 10

Numeració de les Llicències Temporals: La numeració de les llicències temporals corresponents a la present convocatòria serà correlativa des del número 4001 fins al 4210.

Llicències per a vehicles adaptats a PMR: Les llicències temporals concedides a vehicles PMR s'ajustaran a allò establert per als torns de treball del col·lectiu esmentat per a la temporada estival de 2025 aprovats mitjançant acord plenari .

B.- Procediment d'autorització.

1.- Inici

Aprovada la Resolució de convocatòria, es publicarà en el Butlletí Oficial de les Illes Balears (BOIB) així com a la pàgina web de l'Ajuntament de Palma. L'endemà de la publicació determinarà l'inici del termini de deu (10) dies hàbils per la presentació de les sol·licituds i la documentació annexa.

2.- Requisits dels sol·licitants

Els requisits exigits als sol·licitants per optar a la concessió de les autoritzacions, seran els que es detallen a continuació:

2.1.- Qui opti com a titular de llicència ordinària haurà de:

- Disposar al menys d'una llicència municipal de transport públic de viatgers en vehicles turisme a Palma.

- Estar en actiu en el moment de l'inici de la convocatòria. Per això haurà de presentar acreditació del compliment de la declaració d'estar d'alta front l'Administració Tributària i en el règim especial de treballadors autònoms de la Seguretat Social.

- Compromís de destinar al servei un vehicle que estigui homologat per al servei municipal del taxi de Palma, per la temporada 2025:

Es poden adscriure vehicles que estiguin convenientment homologats per al servei i que tinguin una antiguitat màxima de 10 anys a comptar de la data de primera matriculació per a l'any en curs. Així mateix hauran de complir les estipulacions descrites al Capítol Vè del Reglament municipal dels transports públics de viatgers i de les activitats auxiliars.

En cas que es presenti a la reserva de llicències amb vehicles adaptats a PMR, haurà d'acreditar la disposició d'un vehicle d'aquestes característiques.

- Complir les obligacions fiscals, socials i laborals establertes per la legislació vigent que hi siguin d'aplicació.

- Disposar del permís de conduir classe B amb una antiguitat mínima d'un (1) any i complir la resta de requisits que assenyali el Reglament municipal regulador del servei.

- Complir amb les obligacions determinades als articles 21 a 25 del Reglament municipal regulador del servei, referits als requisits per ser titulars de les llicències d'auto-taxi i en especial acreditar les condicions de capacitat professional, honorabilitat i capacitat econòmica.

- Estar en possessió del permís municipal de taxista de Palma en vigor.

2.2.- Qui opti com a assalariat haurà de:

- Acreditar el fet d'haver estat contractat pel titular d'una llicència municipal de transport públic de viatgers en vehicles turisme, com a mínim durant 12 mesos ininterromputs, o 24 mesos en diferents períodes, abans de l'inici del termini de presentació d'instàncies.

- Compromís de destinar al servei un vehicle homologat per al servei municipal del taxi de Palma, per a la temporada 2025:

Es poden adscriure vehicles que estiguin convenientment homologats per al servei i que tinguin una antiguitat màxima de 10 anys a comptar de la data de primera matriculació per a l'any en curs. Així mateix hauran de complir les estipulacions descrites al Capítol Vè del Reglament municipal regulador del servei.

En cas que es presenti a la reserva de llicències amb vehicles adaptats a PMR, haurà d'acreditar la disposició d'un vehicle d'aquestes característiques.

- Complir les obligacions fiscals, socials i laborals establertes per la legislació vigent que hi siguin d'aplicació.

- Disposar del permís de conduir classe B amb una antiguitat mínima d'un (1) any i complir la resta de requisits que assenyali el Reglament municipal regulador del servei.

- Complir amb les obligacions determinades als articles 21 a 25 del Reglament municipal regulador del servei, referits als requisits per ser titulars de les llicències d'auto-taxi i en especial acreditar les condicions de capacitat professional, honorabilitat i capacitat econòmica.

- Estar en possessió del permís municipal de taxista de Palma en vigor.

3.- Sol·licituds i documentació a presentar.

3.1.- La sol·licitud es presentarà mitjançant instància signada pel sol·licitant al registre general, en qualssevol de les formes previstes per l'article 16.4 de la Llei 39/2015, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, utilitzant els models que podran trobar en la pàgina web de l'àrea de Mobilitat (www.mobipalma.mobi). El termini tindrà una durada de deu (10) dies hàbils, a comptar a partir del dia següent de la data de publicació al BOIB.

En cas que l'últim dia del còmput del termini sigui dissabte o festiu, el termini es prorrogarà automàticament fins al següent dia hàbil. Quan es publiquin anuncis de correcció d'errors, rectificacions o aclariments, el termini de presentació de proposicions es computarà a partir de la data del nou anunci.

La presentació de les proposicions pressuposa l'acceptació, per part de l'interessat, de les condicions de prestació del servei, els drets i les obligacions, els supòsits de revocació, els terminis de durada, així com les altres condicions contingudes a l'acte administratiu que determini l'adjudicació, juntament amb la resta de les condicions establertes en la present norma.

3.2.- Cada sol·licitant presentarà la instància utilitzant els models recollits als annexes, que acompanyarà dels següents documents:

a) Instància de sol.licitud emplenada (Annex I) on figura:

  • Dades personals del sol·licitant on ha de figurar nom complet, DNI/CIF, adreça postal, telèfon, adreça electrònica.
  • Número de llicència en cas de titulars d'una llicència de taxi al municipi de Palma que optin a la llicència de caràcter temporal.
  • Número de llicència o llicències en què ha estat contractat en cas d'assalariats que optin a la llicència de caràcter temporal.
  • Declaració responsable del compliment dels requisits establerts.

b) Declaració responsable (Annex II) on el sol.licitant es responsabilitza de:

  • Compromís d'adscriure a la llicència temporal un vehicle d'acord amb allò que estableix l'autorització.
  • Compromís d'aportar una pòlissa d'assegurança de forma il·limitada (o almenys per import de 50 milions d'euros) per la seva responsabilitat civil pels danys causats en ocasió del transport, en el suposat de aconseguir una llicència temporal.
  • No estar sotmès a les prohibicions per contractar recollides a l'article 71 de la Llei 9/2017, de 8 de novembre, de contractes del sector públic.
  • Disposar del permís de conducció vigent amb una antiguitat mínima d'un (1) any i no haver esgotat els punts.
  • Disposar d'una determinada puntuació, segons sigui titular o assalariat, atenent als barems especificats en l'apartat 7è.

Amb la finalitat d'evitar irregularitats i contradiccions, es determina que el sol·licitant que falsegi la                          documentació, un cop acreditat tal extrem, quedarà automàticament exclòs del procediment d'atorgament de             llicències temporals.

4.- Llista provisional d'admesos

Transcorregut el termini de presentació de sol·licituds, la Corporació elaborarà la llista provisional d'admesos, que serà publicada a la pàgina web municipal, obrint-se un termini de tres (3) dies hàbils perquè els interessats puguin esmenar les seves sol·licituds, o si escau, al·legar el que convingui al seu dret.

5.- Llista definitiva d'admesos

Transcorregut el termini per a la presentació d'al·legacions sense que s'haguessin presentat, o, si escau, resoltes aquestes, s'aprovarà la llista definitiva d'admesos, que serà publicada a la pàgina web municipal, on quedaran classificats segons el que disposa l'apartat següent.

6.- Criteris d'adjudicació de les llicències temporals

El procediment d'adjudicació es regirà per la preferència dels titulars, de conformitat amb el que preveu l'article 52.4 de la Llei 4/2014, de 20 de juny, de transports terrestres i mobilitat sostenible de les Illes Balears.

Es reservarà el 100% de les autoritzacions pels titulars de llicències de taxi del municipi de Palma. En cas que el nombre de titulars sol·licitants no cobreixi la quota d'autoritzacions atorgables, el nombre restant s'adjudicarà a assalariats del terme municipal.

Es reservarà un 5% de llicències per a aquells que aportin un vehicle PMR i que quedaran inscrits en el règim de torns del susdit col·lectiu per a la temporada estival de 2025 aprovat per acord plenari. En cas que el nombre de titulars sol·licitants de la reserva esmentada no cobreixi la quota d'autoritzacions atorgables, el nombre restant s'adjudicarà als sol·licitants amb vehicles no adaptats.

En cas que es presentessin més sol·licituds que nombre de llicències a atorgar, es constituirà un contingent de reserva on poder acudir en els supòsits de renúncies o vacants sobrevingudes, format per les sol·licituds que no s'hagin adjudicat, ordenades d'acord amb la puntuació obtinguda a l'apartat següent.

El procediment per a l'adjudicació de les llicències estableix la següent classificació dels sol·licitants i distribució de llicències pels grups següents:

Grup A. Llicències temporals ordinàries (200 llicències):    

  • Grup A.1 : Titulars de llicència ordinària municipal d'autotaxi
  • Grup A.2 : Assalariats del sector del taxi.            

Grup B. Llicències temporals PMR (10 llicències):

  • Grup B.1: Titulars de llicència ordinària municipal d'autotaxi PMR
  • Grup B.2: Assalariats del sector del taxi PMR.

Les llicències temporals s'atorgaran a aquelles persones sol·licitants que obtinguin una major puntuació, atenent els criteris següents:

Grup A

- Per antiguitat com a titular de llicència municipal de taxi al municipi de Palma, 0,20 punts per cada any   d'antiguitat, amb un màxim de 5 punts. Aquesta antiguitat, entesa a la data de finalització de presentació de   sol·licituds, únicament es computarà per anys complets, sense que es puguin tenir en compte la fracció o el     decimal que pugui resultar d'aquest còmput.

- Presentació de certificat d'adscripció a emissora: 5 punts.

- Adscripció de vehicle:

  • 0 emissions i ECO amb antiguitat fins a 3 anys: 5 punts
  • 0 emissions i ECO amb antiguitat des de 3 fins a 7 anys: 4 punts
  • 0 emissions i ECO amb antiguitat des de 7 fins a 10 anys: 3 punts
  • Amb distintiu C amb antiguitat fins a 5 anys: 2,5 punts
  • Amb distintiu C amb antiguitat fins a 10 anys: 1,5 punts
  • Vehicle de 9 places: 2 punts.

Grup B

- Per antiguitat com a titular de llicència municipal de taxi al municipi de Palma, 0,20 punts per cada any   d'antiguitat, amb un màxim de 5 punts. Aquesta antiguitat, entesa a la data de finalització de presentació de   sol·licituds, únicament es computarà per anys complets, sense que es puguin tenir en compte la fracció o el     decimal que pugui resultar d'aquest còmput.

 - Adscripció de vehicle:

  • 0 emissions i ECO amb antiguitat fins a 3 anys: 5 punts
  • 0 emissions i ECO amb antiguitat des de 3 fins a 7 anys: 4 punts
  • 0 emissions i ECO amb antiguitat des de 7 fins a 10 anys: 3 punts
  • Amb distintiu C amb antiguitat fins a 5 anys: 2,5 punts
  • Amb distintiu C amb antiguitat fins a 10 anys: 1,5 punts
  • Vehicle de 9 places: 2 punts

Pel que fa als assalariats s'atorgarà la puntuació atenent els mateixos criteris que pels titulars de llicència, quant a antiguitat, característiques del vehicle i millora econòmica, però amb excepció que sempre tindran preferència les persones titulars de llicències ordinàries.

En cas d'empat, si hi ha més persones sol·licitants que llicències temporals a atorgar, s'efectuarà un sorteig públic entre els sol·licitants que obtinguin la mateixa puntuació.

7.- Aprovació de la llista ordenada

La corporació aprovarà mitjançant Decret de Batlia la llista ordenada per grups (titulars i assalariats), pel número del permís municipal de taxista, de menor a major, que s'exposarà al tauler d'anuncis i al web municipal a l'efecte de notificació individual a cadascuna de les persones adjudicatàries, atorgant-los un termini per complir l'obligació d'aportar la resta de documentació necessària per a la finalització del corresponent expedient d'autorització.

La publicació d'aquesta llista ordenada equival a la concessió provisional de l'autorització temporal, l'eficàcia de la qual quedarà condicionada a la presentació de la documentació que segueix i en els terminis que s'assenyalen a continuació.

8.- Documentació a presentar per a l'adjudicació definitiva i començament de la prestació del servei

L'eficàcia de l'atorgament de la llicència temporal estarà condicionada a la presentació per part de l'interessat de la documentació següent en el termini de deu (10) dies hàbils des de la publicació a que es refereix l'apartat anterior.

8.1.- Certificats acreditatius de trobar-se al corrent de les obligacions tributàries i amb la Seguretat Social establertes a la legislació vigent amb una antiguitat màxima de 6 mesos o autorització expressa signada per a la consulta per l'Ajuntament.

8.2.- Justificant del Registre Central de Penats del Ministeri de Justícia actualitzat a la data de la present convocatòria, d'absència d'antecedents penals.

8.3.- Acreditació de disponibilitat d'un vehicle turisme, que compti amb una inspecció tècnica de vehicles (ITV) en vigor, en règim de propietat, usdefruit, arrendament financer o lísing, que reuneixi les característiques tècniques que hagi fet constar a l'annex II. En el cas d'un vehicle d'autotaxi provinent d'una llicència en servei, ha d'aportar el justificant que ha superat favorablement la revisió tècnica municipal de taxi de l'any de disponibilitat del vehicle per a la prestació del servei. S'aportarà el model i antiguitat del vehicle (data de primera matriculació que consti en la lletra B del permís de circulació del vehicle).

8.4.- Contracte per cobrir de forma il·limitada la responsabilitat civil pels danys que es causin en ocasió del servei, i durant el temps de vigència de l'autorització en ocasió de danys ocasionats per raó del servei.

8.5.- Si és el cas, acreditació de disposar d'un conductor assalariat amb els permisos de conduir B o superior amb una antiguitat mínima d'un (1) any i el permís municipal de taxista de Palma en vigor.

8.6.- Els documents acreditatius de l'antiguitat declarada.

8.7.- Un cop aportada la documentació requerida, començarà a prestar-se el servei en el termini màxim de tres (3) dies, tret d'autorització expressa en supòsits de força major.

8.8.- Es requerirà el pagament d'una taxa per a l'Expedició de llicència municipal per a la prestació dels serveis d'autotaxis, per una sola vegada i vehicle, per import de CINC-CENTS SEIXANTA EUROS AMB QUARANTA-UN CÈNTIMS (560,41 €), segons el previst a l'Ordenança fiscal reguladora de la Taxa per l'atorgament de llicències i autoritzacions administratives d'autotaxis i altres vehicles de lloguer, Concepte 311,00. Aquesta taxa tindrà validesa durant tot el temps de prestació del servei per a la llicència temporal assignada els anys 2025.

9.- Procediment per cobrir renúncies d'adjudicataris

Si una vegada dictada la resolució de la llista ordenada, els adjudicataris renunciessin a la llicència temporal o, si escau, aquesta no arribés a adquirir eficàcia per falta de presentació de la documentació referida, la plaça corresponent a aquesta llicència quedarà vacant, i la corporació acudirà, per tal que sigui coberta, al sol·licitant que correspongui segons l'ordre de puntuació resultant i grup on pertany.

La renúncia, la falta de presentació de la documentació o el retard injustificat per començar a prestar el servei comportarà la declaració de vacant de la llicència temporal.

10.- Emissió de la targeta de transports

Els sol·licitants que finalment compleixin tots els requisits i aconsegueixin l'atorgament d'una llicència temporal rebran, per part de la corporació, una targeta de transports acreditativa del títol habilitant obtingut, amb indicació de la persona titular, número de taxi temporal, termini de vigència i matrícula del vehicle.

11.- Prestació del servei. Drets i obligacions

11.1.- Exercici de l'activitat

a) La prestació d'aquest servei s'efectuarà exclusivament mitjançant la utilització del vehicle ofert per a l'autorització temporal.

Excepcionalment, es podrà accedir a una substitució temporal en cas d'avaria o accident. En aquests casos, l'interessat ho haurà de sol·licitar a la corporació mitjançant instància que acompanyarà amb acreditació de disposar d'un altre vehicle per a la prestació del servei i certificació de taller mecànic, acreditativa de la incidència i durada estimada de la seva resolució.

La corporació, una vegada comprovat que es compleixen tots els requisits, dictarà resolució autoritzant la substitució temporal i emetrà amb aquesta finalitat una nova targeta de transport de caràcter temporal.

No obstant això, aquest supòsit, per l'excepcionalitat del seu règim i atesa la durada de la vigència de l'autorització temporal, no podrà excedir de quinze (15) dies.

Transcorregut el termini de durada màxima de quinze (15) dies d'aquesta substitució temporal, la persona titular de l'autorització haurà d'acreditar davant la corporació la retirada dels distintius externs del vehicle autoritzat temporalment.

Aquesta acreditació s'haurà de produir en el termini màxim de tres (3) dies hàbils des de la finalització del període de quinze (15) dies, sense que, en cap cas, tots dos vehicles puguin simultaniejar la prestació.

b) Els titulars de les llicències temporals hauran de trobar-se de forma ininterrompuda donats d'alta en el règim especial dels treballadors autònoms durant els dies de vigència de la llicència.

d) Els titulars hauran d'assegurar la prestació del servei durant tots els dies corresponents al termini de vigència de l'autorització.

e) Una vegada conclòs el període de vigència de la llicència temporal, les persones adjudicatàries quedaran obligades a eliminar del vehicle tots els signes externs identificatiu de l'activitat i d'acreditar-ho en el termini màxim d'un mes (1) des de la seva finalització.

11.2.- Règim tarifari

En qualsevol cas, les tarifes que resultessin d'aplicació seran les mateixes que siguin aplicables per a les llicències de caràcter ordinari.

11.3.- Règim sancionador

L'incompliment, per part de la persona titular d'una autorització temporal, de les condicions de prestació del servei o la pèrdua d'alguna de les condicions exigides per a la seva obtenció determinaria l'obertura del corresponent expedient, de manera que podrà ser sancionada, després de l'oportuna tramitació, d'acord amb el previst a la normativa general de transports i, si escau, la normativa local que resultin d'aplicació.

11.4.- Revocació

L'Ajuntament podrà revocar l'autorització, que no tindrà caràcter de sanció, per incórrer en la pèrdua de qualsevol dels requisits exigits, així com pel reiterat incompliment de les condicions de prestació del servei, fet que suposarà la pèrdua de tots els drets vinculats a l'autorització i la impossibilitat de prestar el servei que aquesta emparava. Abans de resoldre la revocació de qualsevol autorització, serà preceptiu el tràmit d'audiència a la persona interessada. La revocació, com qualsevol altre acte administratiu, es podrà recórrer en via administrativa.

12.- Traslladar la present resolució als interessats en els termes de la normativa reguladora vigent del procediment administratiu comú.

13.- Publicar la present resolució al BOIB i a la pàgina web de l'Ajuntament de Palma.

 

Palma, a la data de la signatura electrònica (28 de març de 2025)

El 7è  tinent de batle i regidor de l'Àrea de Movilidad Antonio Deudero Mayans