Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

SINDICATURA DE COMPTES

Núm. 220579
Resolució del síndic major de la Sindicatura de Comptes de les Illes Balears, de 27 de març de 2025, per la qual es publica el resultat de l’Informe 242/2024 de fiscalització de la convocatòria extraordinària de la línia COVID d’ajuts directes a empresaris i professionals a què es refereix el títol I del Reial decret llei 5/2021

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Fets

1. Dia 19 de desembre de 2024, el Consell de la Sindicatura de Comptes de les Illes Balears va acordar aprovar l'Informe 242/2024 de fiscalització de la convocatòria extraordinària de la línia COVID d'ajuts directes a empresaris i professionals a què es refereix el títol I del Reial decret llei 5/2021.

2. Dia 25 de març de 2025, el president del Parlament de les Illes Balears va comunicar que s'havia dut a terme el darrer tràmit parlamentari referent al dit Informe, que va tenir lloc amb la presentació i el debat d'aquest a la sessió de la Comissió d'Hisenda i Pressuposts de dia 18 de març de 2025.

Fonaments de dret

1. L'article 12.3 de la Llei 4/2004, de 2 d'abril, de la Sindicatura de Comptes de les Illes Balears, regula els informes o les memòries de fiscalització i en disposa la tramesa al Parlament, als subjectes fiscalitzats i al Tribunal de Comptes, i també la publicació en el BOIB després del darrer tràmit parlamentari.

2. L'article 32.1 del Reglament de règim interior de la Sindicatura de Comptes estableix que aquesta institució ha de publicar el resultat de la fiscalització en el BOIB, un cop rebuda la comunicació expressa que se n'ha dut a terme el darrer tràmit parlamentari.

Per tot això, i d'acord amb el que disposen l'esmentada Llei 4/2004 i el Reglament de règim interior de la Sindicatura de Comptes de les Illes Balears,

Resolc

Publicar en el Butlletí Oficial de les Illes Balears el resultat de l'Informe 242/2024 de fiscalització de la convocatòria extraordinària de la línia COVID d'ajuts directes a empresaris i professionals a què es refereix el títol I del Reial decret llei 5/2021.

 

A la data de la signatura electrònica (27 de març de 2025)

El síndic major Joan Rosselló Villalonga

 

ANNEX Edicte pel qual es fa públic el resultat de l'Informe 242/2024 de fiscalització de la convocatòria extraordinària de la línia COVID d'ajuts directes a empresaris i professionals a què es refereix el títol I del Reial decret llei 5/2021

L'Informe 242/2024 de fiscalització de la convocatòria extraordinària de la línia COVID d'ajuts directes a empresaris i professionals a què es refereix el títol I del Reial decret llei 5/2021, que el Consell de la Sindicatura va aprovar dia 19 de desembre  de 2024, és un informe de caràcter específic mitjançant el qual la Sindicatura emet unes conclusions, amb un nivell de seguretat limitada, respecte de la fiscalització de compliment de la legalitat que ha dut a terme per comprovar si l'Administració general de la CAIB compleix les disposicions legals i reglamentàries que els són aplicables en relació amb els ajuts atorgats en aquesta convocatòria, així com la revisió dels mecanismes de control intern establerts, tant per la conselleria responsable de la convocatòria com per la Intervenció General de la CAIB o per l'Agència Tributària de les Illes Balears, per gestionar aquesta convocatòria. L'abast de la dita fiscalització se circumscriu únicament a les mostres dels 390 expedients seleccionats i als procediments descrits en l'Informe i, com a resultat d'aquesta fiscalització, la Sindicatura ha emès l'opinió següent:

Aquesta activitat subvencionadora s'ha desenvolupat, en els aspectes més significatius, de conformitat amb la normativa legal aplicable, excepte per les limitacions de l'abast i les incidències més significatives que es descriuen en l'Informe i d'acord amb l'abast assenyalat.

Això no obstant, les incidències posades de manifest en les bases i la convocatòria, així com en els procediments de control intern establerts, evidencien greus deficiències en la gestió i el control d'aquesta activitat subvencionadora.

A més de les incidències que es detallen al final de cada apartat, l'Informe conté un total de 8 recomanacions per millorar la gestió de l'activitat subvencionadora de l'Administració de la CAIB, en general, i per agilitzar les tasques de revisió de les justificacions i de liquidació de les subvencions concedides en aquesta convocatòria, en particular. Així mateix, s'inclouen en l'Informe els annexos, que contenen 6 quadres, amb les dades més rellevants i el detall de les incidències detectades en els expedients revisats, a més de les al·legacions que ha formulat la CAIB a l'Informe provisional que l'SCIB va emetre al seu moment.

Podeu consultar l'Informe de fiscalització de la convocatòria extraordinària de la línia COVID d'ajuts directes a empresaris i professionals a què es refereix el títol I del Reial decret llei 5/2021 al portal web de la Sindicatura, amb el número 242/2024.