Torna

Butlletí Oficial de les Illes Balears

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA

CONSELLERIA D'EDUCACIÓ I UNIVERSITATS

Núm. 206731
Resolució del conseller d’Educació i Universitats, a proposta de la directora general de Formació Professional i Ordenació Educativa, per la qual es convoca el procediment de selecció dels directors de Centres Integrats de Formació Professional de titularitat pública dependents de la conselleria d’Educació i Universitats a les Illes Balears

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

En data de la signatura electrònica, la directora general de Formació Professional i Ordenació Educativa, ha formulat la proposta de resolució següent:

Fets

1. En data 30 de juny de 2025, finalitza el mandat dels directors del CIFP Francesc de Borja Moll, CIFP Pau Casesnoves, CIFPJuníper Serra, CIFP Pere de Son Gall i del CIFP Politècnic de Llevant dependents de la conselleria d'Educació i Universitats del Govern de les Illes Balears. Per aquest motiu, s'ha de convocar un procediment per a la selecció dels nous directors

2. L'article 13 del Reial Decret 1558/2005, de 23 de desembre, pel qual es regulen els requisits bàsics dels Centres Integrat de Formació Professional estableix que la direcció dels Centres integrats de titularitat pública serà proveïda pel procediment de lliure designació. En el cas dels Centres integrats de titularitat de les Administracions educatives el nomenament s'efectuarà entre funcionaris públics docents, conforme als principis de mèrit, capacitat i publicitat i prèvia consulta als òrgans col·legiats del centre.

3. L'article 12 del Decret 96/2010, de 30 de juliol, pel qual es regulen els centres integrats de formació professional dins l'àmbit de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears estableix que la direcció dels centres integrats s'ha de proveir pel procediment de lliure designació. En el cas de centres integrats de titularitat de la Conselleria d'Educació i Cultura, el director o directora ha de ser nomenat entre personal funcionari públic docent.

4. L'article 130 de la Llei 1/2022, de 8 de març, d'educació de les Illes Balears estableix que poden accedir a la funció directiva els funcionaris de carrera amb cinc anys d'experiència que compleixin els requisits d'acreditació o d'actualització, segons correspongui, que presentin un projecte de direcció i que comptin amb un equip directiu i no hagin estat separats de les seves funcions mitjançant expedient disciplinari. En igualtat de competència, s'ha de valorar com a mèrit ser professor del centre. Els membres dels equips directius han de ser preferentment funcionaris de carrera. A més, l'article 26.5 indica que el Govern de les Illes Balears ha d'establir reglamentàriament el procediment de designació de la direcció dels centres integrats de formació professional i el dels centres de referència nacional entre els funcionaris públics, d'acord amb els principis de mèrit, capacitat i publicitat

5. Per donar compliment a l'article 26.5 de la Llei 1/2022, de 8 de març, d'educació de les Illes Balears, la disposició addicional tercera de l'Ordre 5/2024 del conseller d'Educació i Universitats per la qual s'aproven les bases per a la selecció, el nomenament, l'avaluació, la renovació i el cessament dels directors de centres públics que imparteixen ensenyaments no universitaris en l'àmbit de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, estableix reglamentàriament el procediment per a la selecció dels directors dels CIFP. Segons aquest article, la Direcció General de Formació Professional i Ordenació Educativa, previ informe del Consell Social del centre, una vegada consultat el claustre de professorat, proposarà a la Direcció General de Personal Docent i Centres Concertats el nomenament del director per un període de quatre anys.

6. Aquesta resolució té per objecte donar compliment a la disposició addicional tercera de l'Ordre 5/2024 del conseller d'Educació i Universitats, per la qual s'estableixen les bases per a la selecció, nomenament, avaluació, renovació i cessament dels directors dels centres públics que imparteixen ensenyaments no universitaris a la Comunitat Autònoma de les Illes Balears. Així mateix, pretén iniciar un procediment de selecció basat en els principis de mèrit, capacitat i publicitat entre els funcionaris docents, així com consultar els claustres i obtenir els informes dels consells socials. .

Fonaments de dret

1. Reial Decret 1558/2005, de 23 de desembre, per el que es regulen els requisits bàsics dels Centres Integrats de Formació Professional.

2. La Llei 1/2022, de 8 de març, d'educació de les Illes Balears.

3. Decret 96/2010, de 30 de juliol, pel qual es regulen els centres integrats de formació professional dins l'àmbit de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears

4. Ordre 5/2024 del conseller d'Educació i Universitats per la qual s'aproven les bases per a la selecció, el nomenament, l'avaluació, la renovació i el cessament dels directors de centres públics que imparteixen ensenyaments no universitaris en l'àmbit de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears

5. El Decret 12/2023, de 10 de juliol, de la presidenta de les Illes Balears, pel qual s'estableixen les competències i l'estructura orgànica bàsica de les conselleries de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, determina que l'exercici de les competències en matèria de formació professional i relació del sistema educatiu amb l'empresa correspon a la Conselleria d'Educació i Universitats, mitjançant la Direcció General de Formació Professional i Ordenació Educativa.

Proposta de resolució

Proposo al conseller d'Educació i Universitats que dicti una resolució en els següents termes:

1. Aprovar la convocatòria del procediment de selecció dels directors de Centres Integrats de Formació Professional de titularitat pública dependents de la conselleria d'Educació i Universitats a les Illes Balears.

2. Aprovar les bases de la convocatòria que figuren a l'annex 1.

3. Aprovar el barem per a la valoració dels mèrits acadèmics i professionals a l'annex 2.

4. Aprovar el model de sol·licitud que figura a l'annex 3.

5. Publicar aquesta Resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

Per tot això, dict la següent

Resolució

Manifestar la conformitat amb la proposta de resolució i dictar-ne en els mateixos termes.

Interposició de recursos

Contra aquesta Resolució, que exhaureix la via administrativa, es pot interposar un recurs potestatiu de reposició davant el conseller d'Educació i Universitats en el termini d'un mes comptador des de l'endemà de la publicació, d'acord amb l'article 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i l'article 57 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

També es pot interposar directament un recurs contenciós administratiu davant la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears en el termini de dos mesos comptadors des de l'endemà de la publicació, d'acord amb l'article 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.

 

(Signat electrònicament: 21 de març de 2025)

El conseller d'Educació i Universitats Antoni Vera Alemany

La directora general de Formació Professional i Ordenació Educativa Maria Isabel Salas Sánchez

 

 

ANNEX 1 Bases de la convocatòria

Primer

Objecte

L'objecte d'aquesta resolució es convocar el procediment de selecció dels directors del CIFP Francesc de Borja Moll, CIFP Pau Casesnoves, CIFP Juníper Serra, CIFP Pere de Son Gall i del CIFP Politècnic de Llevant dependents de la conselleria d'Educació i Universitats del Govern de les Illes Balears.

Segon

Requisits dels candidats a director

Els candidats a directors dels centres integrats de formació professional de titularitat pública han de complir els requisits següents:

a) Tenir el destí definitiu a les Illes Balears.

b) Tenir una antiguitat mínima de cinc anys com a funcionari de carrera en la funció pública docent en finalitzar el termini de presentació de candidatures.

c) Haver exercit, en finalitzar el termini de presentació de candidatures, funcions docents com a funcionari de carrera durant un període mínim de dos anys en cicles formatius o certificats professionals de Formació Professional.

d) Estar en possessió del certificat acreditatiu o d'actualització, segons correspongui, d'haver superat un programa de formació sobre el desenvolupament de la funció directiva impartit pel Ministeri d'Educació, Formació Professional i esports o per les administracions educatives de les comunitats autònomes o comprometre's a realitzar-lo en un període de dos cursos escolars com a màxim.

e) Presentar un projecte de direcció, per a un període de 4 anys, que inclogui els aspectes especificats en aquesta Resolució. A l'efecte de l'elaboració del projecte, els aspirants poden consultar la documentació relativa al centre a la direcció del qual opten.

f) Posseir les titulacions o els certificats que acrediten el domini de la llengua catalana exigible de conformitat amb la normativa vigent.

g) No haver estat revocat del càrrec.

h) No estar sancionat per falta greu o molt greu en l'exercici de la pràctica docent, o no estar suspès fermament de funcions o inhabilitat per a càrrecs públics per resolució judicial mentre la sanció o la suspensió sigui vigent.

 

Tercer

Inici del procediment

1. Les direccions dels Centres Integrats de Formació Professional que figuren a l'apartat 1 han de comunicar al claustre i al Consell Social del centre la finalització del mandat actual i l'inici d'un procediment per a la selecció d'un nou director.

2. Aquesta comunicació s'ha de fer, com a màxim, fins al 28 de març de 2025.

Quart

Presentació de sol·licituds

1. Els aspirants a director d'un Centre Integrat de Formació Professional de titularitat pública han de presentar la sol·licitud a la secretaria del centre entre el 31 de març de 2025 i el 4 d'abril de 2025.

2. Els mèrits que es tendran en compte seran els que es trobin al portal del personal fins a la data de publicació de la convocatòria o els que el candidat aporti en el moment de presentar la sol·licitud. Els documents aportats han de ser còpies dels originals compulsades per la secretaria del centre.

3. Els sol·licitants han de presentar el projecte de direcció per al centre al qual es presenten en el moment de la presentació de la sol·licitud.

Cinquè

Comissió de valoració

1. S'ha de conformar una comissió de valoració per a cada un dels Centres Integrats de Formació Professional on s'hagi de seleccionar un nou director.

2. La comissió de valoració ha d'estar formada per:

a) President: l'inspector de referència del centre integrat afectat.

b) Secretari: un representant de la Direcció General de Formació Professional i Ordenació Educativa.

c) Vocal: un inspector nomenat pel cap del departament d'Inspecció Educativa.

 

Sisè

Comprovació dels requisits

1. Una vegada exhaurit el termini de presentació de sol·licituds, la comissió de valoració de cada centre ha de comprovar que els candidats compleixen amb els requisits de la convocatòria.

2. Si un candidat no compleix amb els requisits de la convocatòria, ha de ser exclòs del procediment. En aquest cas, el secretari de la Comissió de Valoració ha de comunicar-li la seva exclusió del procediment i li ha de donar un termini de 10 dies hàbils per al·legar el que consideri.

3.Fins al 9 de maig de 2025, una vegada comprovats els requisits i analitzades totes les al·legacions, el secretari de la Comissió de Valoració ha d'informar a la secretaria del centre de quins són els candidats admesos al procediment.

Setè

Projecte de direcció

1. Finalitzat el termini de presentació de sol·licituds, la secretaria del centre ha de pujar al GESTIB els projectes de direcció dels candidats admesos i ha d'informar-ne per correu electrònic al claustre i als membres del Consell Social del centre.

2. La comissió avaluadora ha de valorar els projectes de direcció d'acord amb els criteris següents:

a) Fonamentació i anàlisi del context: han de demostrar un coneixement profund de la realitat del centre, l'alumnat i l'entorn socioeconòmic. Han d'identificar necessitats i oportunitats per a la millora.

b) Objectius de millora i avaluació i seguiment: han de definir objectius clars i mesurables per a l'evolució del centre. A més, han d'incloure mecanismes d'avaluació i seguiment per garantir una millora contínua.

c) Plantejaments pedagògics: han de proposar metodologies innovadores i adaptades a les necessitats de l'alumnat. També han de fomentar estratègies d'ensenyament-aprenentatge que millorin els resultats acadèmics.

d) Pla de formació del professorat: el projecte ha de contenir un pla de formació per al professorat orientat a la millora de la seva pràctica docent i l'actualització en les tendències educatives i tecnològiques.

e) Adaptació i organització de l'FP Dual i inserció laboral dels estudiants: han de garantir una bona implantació de l'FP Dual, en règim general i intensiu, que promogui la col·laboració amb empreses. També han d'incloure estratègies per millorar la inserció laboral dels estudiants.

f) Innovació en FP: han de fomentar la incorporació de noves tecnologies, metodologies i projectes d'innovació. Això inclou la col·laboració amb el sector productiu i altres centres educatius.

g) Abandonament dels ensenyaments: han de plantejar mesures preventives i d'intervenció per reduir l'abandonament escolar. També han de garantir l'acompanyament de l'alumnat amb dificultats per mantenir la seva continuïtat formativa.

 

Vuitè

Entrevista amb els candidats

1. El secretari de la Comissió de Valoració ha de convocar els candidats a director del CIFP fins al dia 23 de maig de 2025, amb una antelació mínima de 24 hores.

2. A més, ha d'informar la secretaria del centre perquè publiqui la convocatòria a la pàgina web del centre.

3. En aquesta entrevista, s'ha de valorar la defensa del projecte de direcció i la seva capacitat de conjugar la responsabilitat institucional de la gestió del centre com a organització, amb la gestió administrativa, la gestió de recursos i el lideratge pedagògic.

4. Els criteris que ha de tenir en compte la Comissió Avaluadora són:

a) Defensa i visió estratègica del projecte de direcció: els candidats han de presentar un projecte clar i viable, alineat amb les necessitats del centre i les demandes del mercat laboral. Han de demostrar capacitat per planificar estratègicament i impulsar la innovació.

b) Gestió i lideratge: els candidats han de ser capaços d'organitzar recursos humans, materials i econòmics de manera eficient. A més, han de tenir un lideratge motivador que fomenti la millora contínua del centre.

c) Treball col·laboratiu: els candidats han de promoure la cooperació entre docents, empreses i administracions. Han de fomentar la participació activa i la formació contínua de l'equip.

d) Capacitat de comunicació i convenciment: els candidats han de transmetre idees amb claredat i eficàcia, negociant i resolent conflictes. 

 

Novè

Puntuació provisional dels candidats

1.S'ha de valorar el projecte de direcció amb una puntuació entre 1 i 10. Aquesta valoració s'ha de fer d'acord amb els criteris de l'apartat 7.3.

2. S'ha de valorar l'entrevista amb una puntuació entre 1 i 10. Aquesta valoració s'ha de fer d'acord amb els criteris de l'apartat 8.4.

3. La comissió de valoració ha de puntuar els mèrits acadèmics i professionals dels candidats d'acord amb el barem de l'annex 2.

4. La puntuació de cada candidat serà la suma de les puntuacions del projecte de direcció, l'entrevista i els mèrits acadèmics i professionals.

5.  El secretari de la Comissió de Valoració ha de remetre un llistat amb la puntuació provisional a la secretaria del centre perquè publiqui a la pàgina web del CIFP, com a molt tard el 26 de maig.

Desè

Puntuació definitiva

1.  La Comissió de Valoració ha de donar als candidats 3 dies hàbils, a partir de la publicació a la pàgina web del centre, per fer al·legacions sobre la puntuació provisional.

2.  Una vegada analitzades totes les al·legacions, el secretari de la Comissió de Valoració ha de remetre un llistat amb la puntuació definitiva a la secretaria del centre perquè el publiqui la pàgina web del CIFP com a molt tard el 30 de maig de 2025.

Onzè

Valoració del claustre i del consell social

1. Entre el 12 de maig de 2025 i el 16 de maig de 2025, la direcció del CIFP ha de convocar el claustre i el consell social del centre amb la finalitat de valorar els projectes dels candidats admesos al procediment.

2. Els candidats poden defensar la seva proposta de projecte de direcció davant el claustre i el consell social del centre.

3. El claustre ha de manifestar preferència per un dels projectes mitjançant una votació o, en el cas que només es presenti un projecte, se'n pronunciarà a favor o en contra. El director del CIFP haurà de remetre el resultat de la votació a la Comissió de Valoració i a la Direcció General de Formació Professional i Ordenació Educativa, mitjançant l'acta del claustre, com a màxim el 21 de maig de 2025.

4.  El Consell Social del centre ha d'informar justificadament sobre la seva preferència per un dels projectes. En el cas de que només es presenti un projecte, se'n pronunciarà a favor o en contra. Per informar, s'ha de remetre l'acta de la sessió del Consell Social a la comissió de valoració i a la direcció general de Formació Professional i Ordenació Educativa, com a molt tard el  21 de maig de 2025.

5. En cas que el director del centre formi part d'una proposta d'equip directiu, no pot presidir ni el claustre ni el consell social i ha de ser substituït pel cap d'estudis. Si, a més, el cap d'estudis es presenta com a candidat o forma part d'una proposta d'equip directiu, el claustre ha de ser presidit pel professor del centre amb més antiguitat i el consell social, pel representant del professorat membre d'aquest òrgan amb més antiguitat al centre; en el cas d'igual antiguitat, en ambdós casos, pel de més edat.

6. Els candidats i les persones que formen part de la proposta d'equip directiu no poden participar en les deliberacions i votacions del claustre ni del Consell Social.

Dotzè

Proposta de la Comissió de Valoració

1.  La Comissió de Valoració ha de remetre una proposta de candidat a director del CIFP a la Direcció General de Formació Professional, com a màxim fins al 30 de maig de 2025.

2.  La proposta de candidat s'ha de basar en el compliment dels requisits que estableix l'apartat segon, la preferència del claustre i del Consell Social del centre, la valoració del projecte de direcció, la valoració de l'entrevista, la valoració dels mèrits acadèmics i professionals i l'informe d'avaluació del mandat anterior, si escau.

 

Tretzè

Nomenament

1. Tenint en compte la proposta dels inspectors, l'informe del consell social i oït el claustre, la directora general de Formació Professional i Ordenació Educativa ha de proposar a la direcció general de Personal docent i Centres Concertats el nomenament del director.

2. La Direcció General de Personal Docent i Centres Concertats ha de nomenar directors dels centres integrats de formació professional de titularitat pública dependents de la conselleria d'Educació i Universitats els candidats proposats per la Direcció General de Formació Professional i Ordenació Educativa per un període de 4 anys. El nomenament s'ha de publicar al Butlletí Oficial de les Illes Balears.

3. El nomenament i la presa de possessió seran amb efectes des de l'1 de juliol de 2025. La persona que exercia la direcció anteriorment cessa en el càrrec, a tots els efectes, el dia anterior.

4. En cas que es nomeni un candidat que tingui destinació definitiva en un altre centre diferent per al qual va ser seleccionat, s'ha de formalitzar una comissió de serveis. Si el candidat no té destinació definitiva, el nomenament com a director ha de ser de destinació provisional al centre.

 

ANNEX 2 Barem per a la valoració dels mèrits acadèmics i professionals

1. Situació administrativa respecte del centre sol·licitat. Màxim 1,5 punts.

Mèrits

Punts

1.1 Per tenir destinació definitiva en el centre a la direcció del qual s'opta.

1

1.2 Per optar a la direcció del centre des de la situació de servei actiu en aquest centre.

0,5

2. Exercici de càrrecs directius. Màxim 2,5 punts.

Mèrits

Punts

2.1. Per cada any com a director en centres docents públics o en centres de professorat.

La fracció d'any es computarà a raó de 0,080 punts per cada mes complet.

1

2.2. Per cada any com a cap d'estudis, cap d'estudis adjunt o secretari en centres docents públics o en centres de formació del professorat.

La fracció d'any es computarà a raó de 0,046 punts per cada mes complet.

0,5

2.3. Per cada any com a cap de departament en centres docents públics.

La fracció d'any es computarà a raó de 0,015 punts per cada mes complet.

0,3

3. Trajectòria professional. Màxim 2,5 punts.

Mèrits

Punts

3.1. Per cada any de serveis efectius prestats en situació de servei actiu com a funcionari de carrera en els cossos docents, que sobrepassi els cinc anys exigits com a requisit.

1. Al centre al qual s'opta

2. En altres centres

La fracció d'any es computarà a raó de 0,04 punts per cada mes complet en el centre al qual s'opta i 0,015 punts per cada mes complet en altres centres.

1. 0,50

2. 0,25

3.2. Per cada any en l'exercici de serveis en centres directius de l'Administració educativa, de nivell de complement de destinació igual o superior a l'assignat al cos pel qual participa.

La fracció d'any es computarà a raó de 0,033 punts per cada mes complet.

0,40

3.3. Per cada any en l'exercici de serveis efectius de la funció inspectora en educació.

La fracció d'any es computarà a raó de 0,033 punts per cada mes complet.

0,40

3.4. Per cada any com a coordinador d'una comissió del centre. Només es considerarà una d'aquestes funcions en un mateix curs escolar.

La fracció d'any es computarà a raó de 0,015 punts per cada mes complet.

0,20

3.5. Per cada any com a representant del sector del professorat en el consell social d'un CIFP (màxim 1 punt).

La fracció d'any es computarà a raó de 0,008 punts per cada mes complet.

0,10

3.6 Per cada any com a tutor d'un grup.

La fracció d'any es computarà a raó de 0,008 punts per cada mes complet.

0,10

4. Activitats de formació i perfeccionament Màxim 2.5 punts

Mèrits

Punts

4.1. Per la certificació com a participant o coordinador en activitats relacionades amb la gestió d'equips i la coordinació docent, convivència i benestar, coeducació, organització del centre docent, avaluació i metodologies inclusives.

Es puntuarà 0,10 punts per cada 10 hores certificades.

Fins a 2

4.2. Per la certificació com a formador en activitats relacionades amb l'organització de centres docents, lideratge, gestió d'equips o funció directiva.

Es puntuarà 0,10 punts per cada activitat formativa.

Fins a 1

4.3. Per cada curs escolar certificat com a coordinador en formacions en centre (FeC, FiC o FdC) organitzades pels centres de professorat.

Es puntuarà 0,20 punts, fins a un màxim d'1 punt.

Fins a 1

4.4. Per publicacions de caràcter didàctic o científic, directament relacionades amb aspectes de la gestió administrativa de centres docents o amb l'organització escolar.

Fins a 0,50

5. Mèrits acadèmics Màxim 1 punt

Mèrits

Punts

5.1. Per posseir el títol de doctor.

0,30

5.2. Pel títol universitari oficial de màster.

0,20

5.3. Per cada títol universitari de llicenciat, enginyer o arquitecte, diplomat, enginyer tècnic, arquitecte tècnic, grau o títols declarats legalment equivalents, diferents dels al·legats per a l'ingrés en el cos.

0,25

5.4. Per cada certificat oficial d'estudis d'idiomes de:

a) cicle elemental o certificat de nivell intermedi

b) cicle superior o certificat de nivell avançat

c) certificat de nivell C1

d) certificat de nivell C2

Quan correspongui valorar els certificats assenyalats en els apartats anteriors, només es considerarà en cada idioma el de nivell superior.

 

1. 0,10

2. 0,15

3. 0,20

4. 0,25

 

Documents adjunts