Secció III. Altres disposicions i actes administratius
CONSELL INSULAR D'EIVISSA
Núm. 202484
Bases reguladores de les subvencions del Consell Insular d’Eivissa, aprovades en el marc de les bases d’execució del pressupost per a l’exercici 2025
Seguidament es fan públiques, als efectes oportuns i per a general coneixement, les bases reguladores de les subvencions d'aquesta Corporació que es varen aprovar en el marc de les bases d'execució del pressupost del Consell Insular d'Eivissa per a l'exercici 2025 (BOIB núm. 6, d'11-1-2025), de conformitat amb l'article 17.2 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions (i que també estan publicades, com a part integrant de les dites bases d'execució al Portal de Transparència, a l'apartat Informació econòmica i pressupostària https://transparencia.conselldeivissa.es/datos-economicos/transparencia-financiera/informacion-economica//):
«TÍTOL V.- BASES GENERALS DE SUBVENCIONS DEL CONSELL INSULAR D'EIVISSA
BASE 59.- BASES GENERALS DE SUBVENCIONS
De conformitat amb l'establert a l'article 17.2 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions (LGS) en el marc d'aquestes bases d'execució del pressupost es regulen les bases generals de les subvencions atorgades pel Consell Insular d'Eivissa en l'àmbit de les seues competències. L'objecte i altres aspectes concrets de cada línia de subvencions es concretarà a la convocatòria específica, al conveni o a l'acord de concessió.
1. Règim jurídic de les subvencions
Les subvencions que atorgui aquest Consell Insular es regiran per aquestes bases, per la Llei general de subvencions, i per seu Reglament de desenvolupament, i per les restants normes que hi siguin d'aplicació. En tractar-se de competències transferides com a pròpies als consells insulars per la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, serà d'aplicació el Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de subvencions de les Illes Balears, tot això sense perjudici del caràcter supletori d'aquest Decret legislatiu respecte de la resta d'activitat de foment dels consells insulars que no derivi de l'exercici de competències pròpies, en tot allò que no contradigui la legislació estatal en matèria de subvencions.
Les subvencions finançades amb càrrec a fons de la Unió Europea es regeixen per normes comunitàries aplicables en cada cas. En aquestos supòsits, la regulació prevista en aquestes Bases generals té caràcter supletori respecte de les normes comunitàries, i de la legislació estatal i autonòmica en matèria de subvencions.
Les subvencions que integren el Programa de cooperació econòmica del Consell Insular d'Eivissa a les inversions de les entitats locals, es regiran per la seua normativa específica, i supletòriament per la LGS i per l'establert en aquestes Bases generals.
2. Publicitat i difusió de les subvencions
1. L'aprovació de la convocatòria de subvencions i el seu extracte hauran de publicar-se al Butlletí Oficial de les Illes Balears (BOIB). A més, el Consell d'Eivissa haurà de comunicar a la Base de Dades Nacional de Subvencions (BDNS) el text de la convocatòria juntament amb la informació requerida per aquesta Base de Dades.
Les convocatòries de subvencions es publicaran a la seu electrònica del Consell Insular d'Eivissa (https://seu.conselldeivissa.es), en la qual s'inclouran en tot cas, com a mínim, les següents dades:
a) La informació general sobre la subvenció, amb informació extractada, en el seu cas, de la seua norma reguladora, així com el seu enllaç.
b) Els impresos de sol·licitud, així com, en el seu cas, els annexos que hauran d'utilitzar les persones o les entitats interessades.
c) Les resolucions dictades en relació amb el procediment de tramitació de les subvencions, excepte en els casos en què legalment estigui justificada l'exclusió de la publicitat de les dades de les persones beneficiàries.
2. Així mateix, les subvencions concedides pel Consell Insular d'Eivissa es publicaran en el Portal de transparència del Consell Insular d'Eivissa (http://transparencia.conselldeivissa.info), en el qual es recollirà la informació sobre subvencions i ajudes prevista a la Llei 19/2013, de 9 de desembre, de transparència, accés a la informació pública i bon govern, amb els límits previstos en la llei esmentada.
3. De conformitat amb l'article 7.5 del Reial decret 130/2019, de 8 de març, pel qual es regula la BDNS i la publicitat de les subvencions i altres ajudes públiques, no es publicaran les subvencions o ajudes públiques concedides a persones físiques en els casos següents:
a) Quan es tracti de dades de categoria especial o dades de condemnes i infraccions penals regulades als articles 9 i 10 del Reglament (UE) 2016/679 del Parlament Europeu i del Consell, de 27 d'abril de 2016, relatiu a la protecció de les persones físiques pel que fa al tractament de dades personals i a la lliure circulació d'aquestes dades i pel qual es deroga la Directiva 95/46/CE (Reglament general de protecció de dades DOUE 4-5-2016). En aquest cas l'òrgan convocant ho ha d'assenyalar expressament a la convocatòria específica.
b) Quan la persona física es trobi en una situació de protecció especial que pugui veure agreujada amb la cessió o la publicació de les seues dades personals, en particular quan sigui víctima de violència de gènere o d'altres formes de violència contra la dona. En aquest supòsits, l'òrgan convocant anonimitzarà la informació que consta a la BDNS, d'ofici o a instància de la persona interessada. Quan la persona física sigui víctima de violència de gènere, s'aplicarà el que prevegi el protocol de col·laboració que s'elabori de conformitat amb la disposició addicional setena de la Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de protecció de dades personals i garantia dels drets digitals.
4. Les persones o entitats beneficiàries hauran de fer la difusió adequada del caràcter públic del finançament del programa, l'activitat, la inversió o l'actuació objecte de subvenció. En el cas d'ajudes de caràcter social a persones físiques, premis, ajudes als estudiants i beques d'investigació o activitats ja realitzades en què no sigui possible la seua difusió i així ho determini la convocatòria respectiva, es considerarà complit el requisit de la difusió amb la publicitat, quan l'òrgan gestor de les subvencions concedides faci la difusió al tauler d'anuncis de la seu electrònica del Consell.
3. Confidencialitat i protecció de dades
1. El tractament de les dades de caràcter personal que realitzi cada un dels òrgans gestors de les subvencions haurà de complir el que estableixen la Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de protecció de dades i garantia dels drets digitals, el Reglament (UE) 2016/679 del Parlament i del Consell, de 27 d'abril de 2016, esmentat abans, i la resta de legislació vigent en matèria de protecció de dades personals que hi sigui d'aplicació.
2. En la publicació de dades de caràcter personal que es realitzin en butlletins i diaris oficials, en llocs webs institucionals i en altres mitjans electrònics de les resolucions dels procediments de subvencions, la identificació de la persona interessada es realitzarà en els termes previstos a la disposició addicional setena de la Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de protecció de dades personals i garantia dels drets digitals.
4. Compatibilitat o incompatibilitat de les subvencions
En tots els procediments de concurrència competitiva i no competitiva i en les subvencions directes que atorgui el Consell Insular d'Eivissa, les subvencions seran compatibles amb altres
que concedeixi el Consell, altres administracions o entitats públiques o privades, nacionals, de la Unió Europea o d'organismes internacionals, llevat que la convocatòria, l'acord de concessió o el conveni estableixin expressament el contrari. Tanmateix, l'import de la subvenció no podrà ser, en cap cas, d'una quantia que, aïlladament o conjuntament amb les altres subvencions o ajudes, ingressos o recursos esmentats superi el cost de l'activitat subvencionada.
5. Beneficiaris
1. Seran beneficiàries de la subvenció, com a destinatàries dels fons públics, les persones físiques i jurídiques, públiques o privades, que hagin de realitzar l'activitat que fonamenta el seu atorgament o que es trobin en la situació que legitima la seua condició.
2. Sempre que es prevegi a la convocatòria específica, el conveni o l'acord de concessió, poden accedir a la condició de beneficiari les agrupacions de persones físiques o jurídiques, públiques o privades, les comunitats de béns o qualsevol altre tipus d'unitat econòmica o patrimoni separat, sens personalitat jurídica. En aquest cas la sol·licitud s'ha d'acompanyar de la relació nominal de les persones que la integren amb l'expressa designació d'un representant o apoderat únic, i d'un escrit del compromís d'execució assumit per cada un dels membres que la integren, amb indicació del percentatge i de la valoració econòmica de la responsabilitat assumida per cada un d'ells, acceptant el compromís de no dissoldre l'agrupació fins que hagi transcorregut el termini de prescripció previst en els articles 39 i 65 de la LGS.
3. Quan les beneficiàries siguin persones físiques o jurídiques que no tenguin la residència fiscal en territori espanyol, hauran d'aportar amb la sol·licitud un certificat de residència fiscal emès per les autoritats competents del seu país de residència.
4. De conformitat amb l'article 11 de la Llei 11/2016, de 28 de juliol, d'igualtat de dones i homes, no podran rebre subvencions, beques o qualsevol altre tipus d'ajut públic les entitats sol·licitants sancionades o condemnades, mitjançant resolució administrativa o sentència judicial fermes en els darrers tres anys per haver exercit o tolerat pràctiques laborals considerades discriminatòries per raó de sexe o de gènere. Per a la qual cosa la entitat sol·licitant presentarà la corresponent declaració en la qual manifestarà aquest fet.
5. Quan les persones beneficiàries de les ajudes siguin menors d'edat, en els casos de progenitors/ores divorciats/ades, separats/ades legalment o de fet, el progenitor o la progenitora sol·licitant de l'ajuda haurà d'aportar declaració mitjançant la qual indiqui que té atribuïda la guarda i custòdia del/de la menor, acompanyada de la documentació judicial acreditativa d'aquesta circumstància.
6. En els casos que els menors beneficiaris d'ajudes públiques estiguin sotmesos a tutela, acolliment o guarda, la persona sol·licitant que exerceixi la representació legal del menor haurà de presentar, a més de la declaració indicant la d'aquesta circumstància, la documentació judicial i/o administrativa acreditativa corresponent.
7. Igualment en els supòsits que existeixin mesures de suport a les persones amb discapacitat, el representant legal de la persona discapacitada beneficiària de les ajudes haurà de presentar declaració en què indiqui la d'aquesta circumstància, adjuntant-hi la documentació judicial acreditativa.
6. Requisits per obtenir la condició de beneficiari/ària de subvencions
1. Per ser beneficiari/ària de subvencions, caldrà no incórrer en cap de les prohibicions establertes a la legislació bàsica estatal en matèria de subvencions, i en la legislació autonòmica en el cas de tractar-se de competències transferides per la Comunitat Autònoma de les Illes Balears als consells insulars.
2. A més de les condicions expressades en l'apartat anterior, en les corresponents convocatòries, els convenis o els acords de concessió, s'expressaran els requisits específics per accedir a la condició de beneficiari/ària d'acord amb la naturalesa de la subvenció i la forma d'acreditar-los, així com en particular els que acreditin l'estructura i els mitjans necessaris per dur a terme els projectes o els programes objecte de la convocatòria, o bé que les persones o entitats sol·licitants es trobin en la situació que legitima la concessió.
3. Per a l'acreditació del compliment dels requisits establerts als apartats 1 i 2 anteriors, la persona o l'entitat sol·licitant presentarà la corresponent declaració responsable en la qual manifesti que compleix els requisits per obtenir la condició de beneficiària dels ajuts i que disposa de la documentació que així ho acredita, que la posarà a disposició de l'Administració quan li sigui requerida i que es compromet a mantenir el compliment de les obligacions anteriors durant el període de temps inherent al dit reconeixement o exercici. En el cas que es produeixi alguna variació, les persones o entitats beneficiàries estan obligades a comunicar-ho a aquesta administració en el termini màxim de 10 dies a comptar des de la data en què es produeixi aquesta variació, llevat que a la convocatòria, el conveni o l'acord de concessió s'estableixi un altre termini.
4. Per al cas de persones o entitats beneficiàries que no tenguin la seua residència fiscal en territori espanyol, l'acreditació de trobar-se al corrent de les obligacions tributàries, amb la Seguretat Social, la Tresoreria del Consell d'aquestes persones es realitzarà en la forma prevista a la convocatòria.
5. Quan concorri alguna de les prohibicions previstes a la legislació bàsica o autonòmica en matèria de subvencions les agrupacions de persones físiques o jurídiques, públiques o privades, les comunitats de béns o qualsevol altre tipus d'unitat econòmica o patrimoni separat, sens personalitat jurídica no tendran la condició de beneficiàries, amb independència que algun dels seus integrants o tots no incorrin en tal prohibició.
7. Règim de les entitats col·laboradores
1. Són entitats col·laboradores en la gestió de subvencions aquelles que actuant en nom i per compte del Consell Insular d'Eivissa lliuren i distribueixen els fons públics a les persones o entitats beneficiàries, o col·laboren en la gestió de la subvenció sense que es produeixi la prèvia entrega i distribució dels fons rebuts.
2. Poden obtenir la condició d'entitats col·laboradores, els organismes i la resta d'ens de dret públic dependents del Consell, les societats mercantils participades íntegrament o majoritàriament per aquest, com FECOEV M.P. SAU i les associacions a què es refereix la disposició addicional cinquena de la LBRL, així com les altres persones jurídiques públiques o privades que reuneixin les condicions de solvència i eficàcia que s'estableixin en la convocatòria corresponent.
3. Quan les entitats col·laboradores siguin persones subjectes al dret privat s'han de seleccionar prèviament mitjançant un procediment sotmès als principis de publicitat, igualtat i no-discriminació en el qual s'establiran les condicions de solvència i eficàcia per poder ser considerades entitats col·laboradores, llevat que, atesos l'objecte de la col·laboració i el caràcter estrictament onerós de la contraprestació, sigui aplicable la legislació de contractes del sector públic; en aquest cas, la selecció d'aquestes entitats s'efectuarà de conformitat amb els preceptes establerts en la legislació esmentada, i la col·laboració s'instrumentalitzarà mitjançant contracte que haurà d'incloure, a més del contingut mínim dels convenis a què es refereix l'apartat 4 d'aquest article, el que resulti preceptiu d'acord amb la normativa reguladora dels contractes públics.
4. La col·laboració s'ha de formalitzar per mitjà d'un conveni entre el Consell Insular i l'entitat col·laboradora seleccionada, en el qual s'establiran els criteris per determinar la forma de lliurament de fons a les persones o les entitats beneficiàries i els termes de la col·laboració. Aquest conveni tendrà el contingut que estableixin els articles 16 de la LGS i 27 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, en tractar-se de competències atribuïdes per la CAIB als consells insulars.
5. Les entitats col·laboradores hauran de complir les obligacions previstes a l'article 15 de la LGS, i a l'article 28 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, en tractar-se de competències atribuïdes per la CAIB als consells insulars
6. El Consell podrà actuar com a entitat col·laboradora de les subvencions concedides per l'Administració General de l'Estat, l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, així com els seus respectius organismes públics i entitats de dret públic vinculats o dependents.
7. Quan la col·laboració contempli el lliurament o distribució dels fons, la convocatòria específica, el conveni o l'acord de concessió podran exceptuar la presentació de garantia per part de les entitats col·laboradores.
8. Subvencions pluriennals
1. Podrà autoritzar-se la convocatòria de subvencions la despesa de les quals sigui imputable a exercicis posteriors a aquell en què recaigui resolució de concessió.
2. En la convocatòria, el conveni o l'acord de concessió haurà d'indicar-se la quantia total màxima a concedir, així com la seua distribució per anualitats, dins dels límits fixats en l'article 174 del Text refós de la Llei reguladora de les hisendes locals, aprovat per Reial decret legislatiu 2/2004, de 5 de març, tenint en compte el moment en què es prevegi realitzar la despesa derivada de les subvencions que es concedeixin. Aquesta distribució tendrà caràcter estimat quan la convocatòria, el conveni o l'acord de concessió hagin establert la possibilitat dels sol·licitants d'optar pel pagament anticipat. La modificació de la distribució inicialment aprovada requerirà la tramitació del corresponent expedient de reajustament d'anualitats.
3. En la convocatòria, el conveni o l'acord de concessió d'una subvenció pluriennal podrà recollir-se la possibilitat d'efectuar pagaments a compte, amb indicació de la distribució per anualitats de la quantia segons el ritme d'execució de l'acció subvencionada. La imputació a cada exercici es realitzarà després d'aportar la justificació equivalent a la quantia que correspongui.
9. Procediments de concessió
1. El procediment ordinari de concessió de les subvencions és el de concurrència competitiva previst a l'article 22.1 de la LGS.
2. Quan no siguin necessàries la comparació de sol·licituds i la prelació, per concórrer una determinada situació en els perceptors de la subvenció degudament acreditada, la selecció de les persones o les entitats beneficiàries es podrà dur a terme per un procediment de concurrència no competitiva, sempre que a la convocatòria es faci constar aquesta modalitat i es justifiqui l'excepció a la regla general a l'expedient. En aquest procediment, i sempre que així es prevegi a la convocatòria, en el cas que la quantia total màxima que hi està destinada o la quantia màxima de les modalitats o línies que s'hi prevegin no sigui suficient per cobrir la suma total dels imports individuals de cadascuna de les sol·licituds amb dret a obtenir-ne la condició de beneficiari, l'òrgan competent prorratejarà la quantitat màxima de la convocatòria, línia o modalitat entre les persones beneficiàries de la subvenció.
3. Qualsevol d'ambdós procediments podrà convocar-se en la modalitat de procediment selectiu únic, en el qual, només existirà un sol procediment de selecció de les persones i entitats beneficiàries, o en la modalitat de convocatòria oberta, en la qual s'acordarà la realització de diversos procediments de selecció successius al llarg d'un mateix exercici pressupostari, per a una mateixa línia de conformitat amb l'establert a l'article 59 del RLGS.
4. Únicament es podran concedir de forma directa les subvencions previstes en els supòsits que regula l'article 22.2 de la LGS.
10. Procediment de concurrència competitiva
1. El procediment de concurrència competitiva s'iniciarà sempre d'ofici mitjançant la convocatòria aprovada per l'òrgan competent. Amb caràcter previ, caldrà que es faci l'aprovació de la despesa en els termes previstos a l'article 34.1 de la LGS. La convocatòria haurà de fixar necessàriament la quantitat total màxima destinada a les subvencions convocades i els crèdits pressupostaris als quals s'imputa. No es podran concedir subvencions per import superior a l'import total màxim previst a la convocatòria, llevat que la convocatòria prevegi expressament una quantitat addicional, l'aplicació de la qual no requerirà d'una nova convocatòria. La fixació i la utilització d'aquesta quantia addicional resultarà admissible en els termes establerts a l'article 58 del RLGS.
2. Les bases de la convocatòria tendran, com a mínim, el contingut establert a l'article 23.2 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre i s'ajustarà al que disposen aquestes bases generals.
3. Les convocatòries en règim de concurrència competitiva fixaran els criteris de valoració de les sol·licituds en funció de la naturalesa de l'activitat o l'interès públic perseguit i/o de la situació digna de protecció de la persona sol·licitant, entre d'altres, i establiran l'ordre de preferència i la ponderació d'aquestos criteris, de manera que quedi garantit el compliment dels principis de transparència, objectivitat, igualtat i no-discriminació entre les persones sol·licitants.
11. Procediment de concurrència no competitiva
1. Les bases de la convocatòria poden establir que la selecció de les persones o entitats beneficiàries es dugui a terme per procediments que no són de concurs quan no siguin necessàries la comparació i la prelació, en un únic procediment, de totes les sol·licituds entre si, per concórrer una determinada situació en els perceptors de la subvenció degudament acreditada. En aquest procediment, i sempre que així es prevegi a la convocatòria, en el cas que la quantia total màxima que hi està destinada o la quantia màxima de les modalitats o línies que s'hi prevegin no sigui suficient per cobrir la suma total dels imports individuals de cadascuna de les sol·licituds amb dret a obtenir-ne la condició de beneficiari, l'òrgan competent prorratejarà la quantitat màxima de la convocatòria, línia o modalitat entre les persones beneficiàries de la subvenció.
2. En aquest procediment les sol·licituds de subvenció es poden resoldre individualment, encara que no hagi acabat el termini de presentació, a mesura que aquestes entrin en el registre de l'òrgan competent. Si s'exhaureixen els crèdits destinats a la convocatòria abans d'acabar el termini de presentació, s'ha de suspendre la concessió de noves ajudes mitjançant resolució publicada en el BOIB. No se suspendrà la concessió o s'aixecarà la suspensió prèviament adoptada, segons el cas, si la convocatòria preveu expressament una quantitat addicional, l'aplicació de la qual no requerirà d'una nova convocatòria. La fixació i la utilització d'aquesta quantia addicional es realitzarà en els termes establerts a l'article 58 del RLGS.
12. Aportació de finançament propi a les activitats subvencionades
Llevat que la convocatòria, el conveni o l'acord de concessió estableixin una altra cosa, el pressupost de l'activitat presentat pel sol·licitant, o les seves modificacions posteriors, serviran de referència per a la determinació final de l'import de la subvenció, calculant-se aquest com un percentatge del cost final de l'activitat. En aquest cas, l'eventual excés de finançament públic es calcula tenint com a referència la proporció que ha d'assolir aquesta aportació respecte del cost total, de conformitat amb les condicions de la convocatòria.
13. Determinació de la quantia individualitzada de la subvenció
1. L'import màxim de la subvenció que pot atorgar-se a cada persona o entitat sol·licitant, dins de la quantia total convocada, és el corresponent al cost total de l'activitat, projecte o programa seleccionat, deduïts els ingressos o les subvencions que l'han finançat, si n'hi ha.
2. Per determinar el cost total finançable es partirà del cost que ha estimat la persona o l'entitat sol·licitant per a cada activitat, i se'n deduiran aquelles partides que no s'ajustin a les condicions de la convocatòria o que no es consideren necessàries per al desenvolupament del projecte o programa i així s'obtendrà l'import ajustat del qual es deduirà, en el seu cas, l'excés sol·licitat sobre la quantia màxima subvencionable. Una vegada determinat l'import, l'ordre de preferència per a la seua obtenció serà el que resulti de l'ordre de puntuació obtengut en l'avaluació. L'import concedit, que serà el fixat a la resolució de concessió, no podrà incrementar-se pel fet que el cost en l'execució de l'activitat es desviï del que inicialment estava previst.
3. Per al supòsit de convocatòries en les quals, una vegada obtenguts els resultats de la fase d'avaluació de les activitats o els projectes presentats, restàs crèdit sobrant a la convocatòria, la comissió avaluadora podrà optar per repartir aquest sobrant entre les persones o les entitats beneficiàries, sotmetent les activitats o els projectes a tantes noves avaluacions com sigui possible, fins a esgotar el crèdit, d'acord amb els criteris d'avaluació fixats a la convocatòria, sempre respectant la proporció deguda entre les persones o les entitats beneficiàries, fins a la quantitat màxima individual prevista a la convocatòria o a la quantitat sol·licitada, si aquesta fos menor, i que aquesta possibilitat es prevegi a la convocatòria.
4. En els casos de convocatòries que prevegin diverses línies de subvencions, quan en una línia no s'exhaureixi el crèdit previst, aquest sobrant podrà ser usat per a la resta de línies de la mateixa convocatòria, sempre que s'hagi previst a la convocatòria.
5. Excepcionalment, les convocatòries podran preveure el prorrateig de l'import total quan la suma dels imports sol·licitats pels que reuneixen els requisits per accedir als ajuts és superior a la quantitat total fixada a la convocatòria, i sempre que les característiques de la subvenció ho permetin i no s'alterin les condicions, l'objecte i la finalitat de la subvenció, en funció de l'import de l'ajut sol·licitat i de la puntuació obtinguda en l'avaluació.
6. Quan per raons degudament justificades no sigui possible precisar la ponderació atribuïble a cada un dels criteris escollits, es considerarà que tots tenen el mateix pes relatiu per realitzar la valoració de les sol·licituds.
14. Reformulació de la sol·licitud
Quan l'import de la subvenció que es determini en la proposta de resolució provisional sigui inferior a l'import sol·licitat, l'òrgan instructor pot instar a la persona o entitat beneficiària la reformulació de la sol·licitud, sempre que l'import de la subvenció concedida sigui inferior a la meitat de l'import sol·licitat. Quan la reducció afecti exclusivament l'import sol·licitat i aquest no sigui inferior a la meitat sol·licitada, l'acceptació es considera implícita en la presentació de la sol·licitud, sense perjudici de la facultat de renunciar a la subvenció atorgada.
15. Resolució de concessió de la subvenció: contingut i notificació
1. La resolució de concessió, en la qual es farà referència, a efectes de motivació, a l'acompliment de l'establert en aquestes bases generals i de les condicions de la convocatòria, ha d'expressar:
a) La relació de persones o les entitats beneficiàries a les quals s'atorga la subvenció amb les quanties individualitzades i amb l'especificació dels criteris de valoració seguits, així com l'exclusió, la desestimació i la no-concessió amb indicació de les causes d'exclusió, de desestimació i de no-concessió.
b) La relació per ordre decreixent de la puntuació obtenguda per les persones sol·licitants a les quals, tot i reunir les condicions administratives i tècniques per adquirir la condició de persones o entitats beneficiàries, no se'ls concedeixi subvenció per ser inferior la seua puntuació a la de les persones seleccionades, i per tant no tenir cabuda en la quantia màxima convocada. Aquests sol·licitants quedaran en llista d'espera per al cas que algunes de les subvencions concedides quedassin sense efectes per renúncia; en aquest cas se'ls podrà atorgar la subvenció sol·licitada sempre que s'hagi alliberat crèdit suficient. A aquests efectes i si es produeix un empat de puntuació entre més d'una sol·licitud dins la relació decreixent, a la convocatòria específica es podran preveure els criteris que es considerin pertinents per concedir l'ajuda a les sol·licituds que pertoqui.
2. L'òrgan que concedeix la subvenció ha de comunicar aquesta opció a les persones interessades, a fi que acceptin la proposta de subvenció en el termini improrrogable de deu dies. Un cop acceptada la proposta de la persona sol·licitant o sol·licitants, l'òrgan administratiu ha de dictar l'acte de concessió i notificar-ho.
16. Modificació del conveni o de l'acord de concessió
Les persones o les entitats beneficiàries podran sol·licitar de l'òrgan concedent, abans que conclogui el termini per realitzar l'activitat subvencionada, modificacions del conveni o de l'acord de concessió que suposin ampliació dels terminis fixats, reducció de l'import concedit o alteració de les accions que s'integren en l'activitat, que seran autoritzades quan concorri una circumstància imprevista o sigui necessari per al bon fi de l'actuació, sempre que no s'alteri l'objecte o la finalitat de la subvenció i no es danyin drets de terceres persones.
L'òrgan concedent podrà modificar d'ofici l'acord de concessió, amb audiència prèvia de la persona interessada i abans de l'aplicació dels fons, quan l'alteració de les condicions que s'han tengut en compte per a la concessió impedeixin o dificultin la consecució de l'interès públic perseguit i no s'irroguin perjudicis econòmics a la persona o l'entitat beneficiària. Quan aquesta darrera posi de manifest en la justificació que s'han produït alteracions de les condicions tengudes en compte per concedir la subvenció que haguessin pogut donar lloc a la modificació de la resolució de conformitat amb l'indicat, havent estat omès el tràmit d'autorització administrativa prèvia per a la seua aprovació, l'òrgan concedent de la subvenció acceptarà la justificació presentada, sense que pugui eximir la persona o l'entitat beneficiària de les sancions que puguin correspondre d'acord amb la LGS.
17. Concessió directa
1. Es poden concedir de forma directa les subvencions previstes nominativament en el Pressupost general del Consell Insular d'Eivissa, aquelles l'atorgament de les quals vengui imposat per una norma de rang legal, i les de caràcter excepcional en què s'acreditin raons d'interès públic, social, econòmic o humanitari, o altres degudament justificades que en dificultin la convocatòria pública.
2. Amb caràcter excepcional es podran concedir directament subvencions en què s'acreditin raons d'interès públic, social, econòmic o humanitari, o altres degudament justificades que en dificultin la convocatòria pública. Tenint en compte l'especial naturalesa d'aquestes ajudes, caldrà que es justifiqui motivadament i que quedi suficientment acreditat en els corresponents expedients de subvencions que s'incoïn l'excepcionalitat al règim ordinari de concurrència amb els requisits següents:
a) L'objecte de la subvenció.
b) Les raons d'interès públic, social, econòmic o humanitari.
c) Les raons que justifiquin la dificultat de la convocatòria pública
Es considerarà que, en tot cas, tenen caràcter excepcional que justifica la seua concessió directa per concórrer raons d'interès públic, social, econòmic o humanitari que dificulten la convocatòria pública:
a) Les sol·licituds de les entitats locals de l'illa d'Eivissa l'objecte de les quals sigui una necessitat inajornable de garantir la prestació d'algun dels serveis següents: enllumenat públic, cementeri, recollida de residus, neteja viària, proveïment domiciliari d'aigua potable, clavegueram, accés als nuclis de població, pavimentació de les vies públiques, i serveis d'inclusió social.
b) Les ajudes atorgades en virtut dels plans de cooperació del Consell Insular amb les entitats locals d'illa d'Eivissa.
c) Les ajudes de les entitats declarades d'interès general mitjançat llei que es destinin a la realització d'activitats de competència del Consell Insular d'Eivissa.
d) Les ajudes dels municipis de l'illa d'Eivissa l'objecte de les quals sigui la mitigació de danys produïts per esdeveniments catastròfics, alarma sanitària o la realització d'actuacions de correcció de riscos susceptibles de produir danys als béns i/o a les persones.
3. Així mateix, es podran concedir directament, en competències atribuïdes per la Comunitat Autònoma de les Illes Balears als consells insulars, aquelles subvencions en què per les característiques especials de la persona o l'entitat beneficiària o de l'activitat subvencionada, no sigui possible, objectivament, promoure'n la concurrència pública.
4. Quan les subvencions directes s'instrumentin mitjançant conveni caldrà elaborar una memòria justificativa en els termes establerts a l'article 50 de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, del règim jurídic del sector públic, en la qual s'analitzarà la seua necessitat i oportunitat, el seu impacte econòmic, el caràcter no contractual de l'activitat de què es tracti, així com el compliment del que preveu aquesta Llei.
18. Subcontractació per part de les persones o les entitats beneficiàries de les activitats subvencionades
1. La persona o l'entitat beneficiària podrà subcontractar totalment o parcialment la realització de les activitats subvencionades. Llevat que la convocatòria específica, el conveni o l'acord de concessió prevegin una altra cosa, el beneficiari podrà subcontractar fins a un percentatge del 100 % de l'import de l'activitat subvencionada.
2. Quan l'activitat contractada amb tercers excedeixi del 20 % de l'import de la subvenció i aquest import sigui superior a 60.000 euros, la subcontractació estarà sotmesa a l'acompliment dels requisits previst a l'article 29.3 de la LGS.
En aquest cas i perquè l'òrgan que concedeix la subvenció pugui atorgar l'autorització, la persona o entitat beneficiària ha d'aportar la documentació següent:
- Sol·licitud d'autorització de la subcontractació.
- Documentació que acrediti la personalitat de la persona subcontractista.
- Declaració responsable que la persona o l'entitat amb la qual vol subcontractar no es troba en cap de les circumstàncies a què fa referència l'article 29.7 de la LGS.
Si en el termini d'un mes no se n'hagués dictat resolució, les persones interessades podran entendre desestimada la seua sol·licitud per silenci administratiu.
Les activitats que es realitzen amb tercers superant els límits anteriors i que no comptin amb la preceptiva autorització no es consideraran despeses subvencionables
A aquestos efectes, no es pot fraccionar un contracte per tal de disminuir-ne la quantia i eludir el compliment dels requisits exigits en aquest apartat.
19. Despeses subvencionables
1. Les subvencions que regulen aquestes bases generals poden estar destinades a finançar despeses ja realitzades en el moment de presentació de la sol·licitud o executades amb posterioritat abans que no acabi el període de justificació establert en les convocatòries, els convenis o els acords corresponents de subvencions, i es regiran per l'establert a l'article 31 de la LGS.
2. La convocatòria, el conveni o l'acord de concessió de subvencions podrà considerar despesa realitzada la que ha estat efectivament pagada amb posterioritat a la finalització del període de justificació.
3. En el supòsit d'adquisició, construcció, rehabilitació i millora de béns inventariables, les convocatòries, els convenis o els acords de les subvencions fixaran el període durant el qual el beneficiari haurà de destinar els béns a la fi concreta per a la qual es va concedir la subvenció, que no podrà ser inferior a cinc anys en cas de béns inscriptibles en un registre públic, ni a dos anys per a la resta de béns.
4. Les despeses financeres, les despeses d'assessoria jurídica o financera, les despeses notarials i registrals, i les despeses pericials per dur a terme el projecte subvencionat i les d'administració específiques són subvencionables, si estan directament relacionades amb l'activitat subvencionada i són indispensables per a l'adequada preparació o execució. Excepcionalment, són subvencionables les despeses que s'originen per complir les garanties exigibles d'acord amb aquestes bases generals.
5. Quan la convocatòria específica, el conveni o l'acord de concessió no prevegin expressament la forma d'acreditació del pagament, es considerarà efectivament pagada la despesa si s'ha justificat mitjançant algun dels mitjans següents:
a) Pagament mitjançant transferència bancària o ingressos en compte bancari:
- Document bancari acreditatiu del pagament en el qual figurin el concepte de la transferència o l'ingrés, la data del document, l'import, les dades de l'ordenant i del destinatari, que han de coincidir amb la persona o l'entitat beneficiària i amb l'emissor/a de la factura, respectivament.
b) Pagament en metàl·lic fins a l'import màxim establert a la normativa vigent:
- Factura de la despesa amb l'expressió «pagament realitzat en efectiu» o «rebut en metàl·lic», signada pel proveïdor o per la persona que rep els sous en efectiu i data.
c) Pagament mitjançant xec nominatiu:
- Factura de la despesa amb l'expressió «rebut en xec nominatiu» o similar, signada pel proveïdor o per la persona que rep el xec i data.
- Extracte del compte corrent de la persona o entitat beneficiària de l'ajuda en el qual figuri el càrrec d'aquest xec.
- Certificat de l'entitat bancària en què constin el núm. de xec, l'import i la identificació de qui el cobra i la data de cobrament (no cal presentar l'extracte del compte corrent si el certificat de l'entitat bancària inclou també la identificació del número de compte en què s'ha carregat el xec i el titular del compte, que ha de coincidir amb la persona o l'entitat beneficiària de l'ajut).
d) Pagament mitjançant targeta de crèdit o dèbit o altres mitjans electrònics de pagament:
- Extracte del compte corrent de la persona o entitat beneficiària de l'ajuda i el càrrec del pagament amb targeta.
e) Pagament mitjançant domiciliació bancària:
- Extracte bancari de la persona o entitat beneficiària de l'ajuda, en el qual figuri el número del compte i el càrrec de la domiciliació.
6. Les despeses d'amortització de béns inventariables són subvencionables, sempre que a la convocatòria es reculli expressament i els criteris aplicats s'adeqüin a les normes fiscals.
20. Justificació de les subvencions
La justificació ordinària de la subvenció per part de la persona o l'entitat beneficiària es realitzarà mitjançant l'aportació del compte justificatiu de la despesa realitzada, excepte en els supòsits en què hi concorrin les circumstàncies previstes per l'ús de la justificació per mòduls, estats comptables o informe d'auditor, que s'especifiquen en els apartats següents d'aquest article. En qualsevol cas, la persona o l'entitat beneficiària haurà de justificar el compliment de l'objecte, la finalitat per a la qual es va concedir la subvenció i l'aplicació dels fons percebuts.
En tots els casos el compte justificatiu contendrà:
1. Una memòria d'actuació que permeti obtenir evidència del grau de compliment de l'acció, l'activitat o el projecte que se subvenciona per valorar el nivell de consecució dels objectius previstos i dels resultats obtinguts.
2. Una memòria econòmica amb el detall previst a l'article 72 del RLGS i que contengui agrupació de despeses per conceptes d'acord amb la informació facilitada al pressupost, i anàlisi de les desviacions que es produeixin, en el seu cas.
a) Compte justificatiu amb aportació de justificants de despesa
En el cas de compte justificatiu amb aportació de justificants de despesa, a més de la documentació esmentada, caldrà que la persona beneficiària aporti els documents que consten a l'article 72.2 de la LGS.
b) Compte justificatiu simplificat
Per al cas de subvencions concedides per import inferior a 60.000 euros, el compte justificatiu podrà tenir caràcter de document amb validesa jurídica per a la justificació de la subvenció i haurà de complir amb el contingut previst a l'article 75 del RLGS, sense aportació de factures ni documents de valor probatori equivalent. En aquest cas, l'òrgan concedent comprovarà, mitjançant les tècniques de mostreig que es determinin a la convocatòria, l'acord de concessió de la subvenció o el conveni, els justificants de despesa que consideri oportuns i sempre que permetin obtenir evidència raonable que la subvenció ha estat aplicada de manera adequada, les quals podran consistir en alguna de les tècniques següents:
a) La selecció aleatòria d'un número de factures que representi un percentatge fiable en relació amb l'import concedit de la subvenció/amb el cost de l'activitat subvencionada i que dependrà del grau de confiança que generi el compte justificatiu presentat pel beneficiari. Si amb la primera selecció aleatòria no s'obté l'evidència raonable sobre l'adequada aplicació de la subvenció, es podrà fer una nova selecció amb ampliació de l'espectre sobre el número de factures a revisar.
b) La selecció de les factures que superin un import determinat a la convocatòria, acord de concessió o conveni en relació amb l'import concedit i sempre que s'obtengui l'evidència raonable sobre l'aplicació adequada de la subvenció
Per a la selecció de les mostres aleatòries esmentades es pot utilitzar el Manual de Procedimientos de Fiscalización de Regularidad del Tribunal de Cuentas.
S'haurà de justificar la tècnica utilitzada a l'informe tècnic corresponent i prèviament a l'aprovació de la convocatòria corresponent.
En el supòsit que no estigui prevista a la convocatòria cap tècnica de mostreig o la prevista no permeti obtenir l'evidència raonable, el centre gestor haurà de requerir a la persona o entitat beneficiària que presenti els justificants seleccionats de forma aleatòria pel mateix centre que sumin com a mínim el 30 % de les despeses totals de l'activitat subvencionada. La comprovació serà exhaustiva quan s'apreciïn irregularitats significatives en la mostra examinada, per la qual cosa caldrà requerir la totalitat dels justificants de despesa de la subvenció.
Quan l'entitat beneficiària sigui una administració o les seues entitats instrumentals, la justificació es realitzarà a través d'un certificat que acrediti la realització de l'activitat i el compliment de la finalitat de la subvenció i, també, d'un informe emès per la intervenció o òrgan de control equivalent de l'entitat subvencionada que acrediti la veracitat i la regularitat de la documentació justificativa de la subvenció.
c) Compte justificatiu amb aportació d'informe auditor
La memòria econòmica es podrà reduir en els termes que preveu l'article 74 del RLGS quan vagi acompanyada d'un informe d'auditor de comptes i reuneixi les altres condicions fixades en aquest article.
L'auditor/a de comptes revisarà el compte justificatiu amb subjecció de les normes d'actuació contingudes a l'Ordre EHA/1434/2007, de 17 de maig, per la qual s'aprova la norma d'actuació dels auditors de comptes en la realització dels treballs de revisió de comptes justificatius de subvencions, a l'àmbit del sector públic estatal, previstos en l'article 74 del Reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, aprovat mitjançant Reial decret 887/2006, de 21 de juliol.
Concretament, l'auditor/a que emeti l'informe haurà de comprovar l'adequació del compte justificatiu de la subvenció presentada per la persona beneficiària, mitjançant els procediments establerts a l'article 3 de l'ordre ministerial, que inclourà procediments de caràcter general i procediments específics relacionats amb el compte justificatiu, amb la revisió i l'anàlisi de la documentació justificativa. Una vegada finalitzada la revisió efectuada per l'auditor/a haurà d'emetre un informe en els termes establerts a l'article 7 de l'Ordre ministerial, que haurà d'incloure detall dels procediments de revisió portats a terme i el seu abast, resultat de les comprovacions realitzades, fets observats que puguin suposar un incompliment per part de la persona beneficiària de la normativa aplicable, tot d'acord amb l'article 3 d'aquesta norma.
El centre gestor haurà de revisar l'informe d'auditoria i podrà requerir la millora de la informació quan sigui el cas, i informar-lo favorablement.
d) Justificació mitjançant mòduls
La justificació es farà mitjançant el sistema de mòduls en les subvencions que tenguin per destí finançar activitats en les quals l'activitat subvencionada o els recursos necessaris per a la seua realització compleixin els requisits següents:
a) Que siguin mesurables en unitats físiques.
b) Que aquestes unitats estiguin referides al valor de mercat de l'activitat subvencionada o recurs necessari
La determinació del mòdul ha de quedar establerta a la convocatòria, al conveni o a l'acord de Consell Executiu. L'import unitari del mòdul es determinarà sobre la base d'un informe tècnic motivat previ a la redacció de la convocatòria i ajustat a les previsions de l'article 76 del RLGS que podrà incloure una part fixa i una de variable. L'import unitari del mòdul s'actualitzarà en els anys successius de vigència de les bases d'acord amb la modificació que experimenti l'IPC, o d'altres variables que puguin afectar el valor del mòdul.
La justificació de la subvenció consistirà exclusivament en la presentació de les memòries d'actuació i econòmica amb el contingut previst a l'article 78 del RLGS.
e) Justificació mitjançant estats comptables
La justificació mitjançant estats comptables serà aplicable en els supòsits previstos a l'article 80 del RLGS i, en particular, en les subvencions que tenguin per objecte cobrir dèficit d'explotació o pressupostari d'una entitat.
La convocatòria podrà preveure llibres i registres comptables específics per garantir la justificació adequada de la subvenció, que se sotmetrà a les següents regles:
a) En els casos en què la justificació hagi d'adoptar la modalitat de compte justificatiu de la despesa realitzada, i la persona o l'entitat beneficiària sigui una empresa o entitat subjecta a dur comptabilitat, aquesta haurà de dur una comptabilitat separada del programa o l'activitat subvencionats, bé mitjançant comptes específics dins de la seua comptabilitat oficial, bé mitjançant llibres registre oberts amb aquesta finalitat.
b) En aquestos comptes o registres caldrà reflectir una per una les factures i altres justificants de despesa amb identificació del creditor i del document, el seu import amb separació de l'IVA i altres impostos directes que no siguin subvencionables, la data d'emissió i la data de pagament, així com tots els ingressos afectes o necessaris per realitzar el programa o l'activitat. En els comptes o els llibres registre es reflectiran totes les despeses i els ingressos del programa fins i tot quan només una part del cost estigui subvencionat.
c) En els supòsits en els quals sigui procedent la justificació mitjançant estats comptables, aquestos estats són els que ha d'elaborar la persona sol·licitant, d'acord amb el règim de comptabilitat al qual estigui subjecta i ha de contenir l'especificació necessària per determinar la quantia de la subvenció.
21. Pagament de la subvenció
Amb caràcter general el pagament de la subvenció es realitzarà després que la persona o l'entitat beneficiària hagi justificat la realització de l'activitat, el projecte, l'objectiu o l'adopció del comportament per al qual es va concedir d'acord amb els termes establerts a la normativa de subvencions, excepte que la convocatòria, l'acord de concessió o el conveni, atenent a la naturalesa de la subvenció, prevegi la realització de pagaments a compte o pagaments anticipats.
1. Pagaments a compte
En aquest cas, els pagaments es realitzaran de manera fraccionada i respondran al ritme previst d'execució de les accions subvencionades, que s'abonaran per quantia equivalent a la justificació presentada. Caldrà que els justificants dels pagaments parcials a compte es presentin i es comprovin en els termes previstos en el citat article 84 del RLGS i en els terminis establerts en la convocatòria.
2. Pagament anticipat
Quan es prevegi a la convocatòria, l'acord de concessió o el conveni, es pagarà anticipadament en els supòsits de subvencions destinades a finançar projectes, programes o activitats que es concedeixin a entitats, tenint en compte que caldrà justificar tant l'import anticipat com la realització del fet subvencionat dins d'un termini no superior a tres mesos.
En casos excepcionals i degudament justificats a l'expedient, el Consell Executiu podrà modificar aquest termini fins a un màxim de sis mesos.
3. Sistema mixt de pagament a compte i pagament anticipat
Sempre que es prevegi en la convocatòria, en l'acord de concessió o en el conveni, el pagament es podrà realitzar també mitjançant un sistema mixt de pagament anticipat i abonaments a compte. A tal efecte, el primer pagament es farà sense justificació prèvia i els restants pagaments successivament, una vegada presentada la justificació del pagament anterior, per l'import i la forma prevista en la respectiva convocatòria, acord o conveni.
4. En els supòsits de pagaments anticipats o, si escau, de pagaments a compte, quedaran exonerats de la constitució de garantia aquelles entitats beneficiàries que acrediten documentalment no disposar de la liquiditat suficient per afrontar les actuacions inherents a l'activitat subvencionada, mitjançant la presentació, entre d'altres, de certificat de saldo bancari o document equivalent.
22. Reintegrament de subvencions
1. El beneficiari haurà de complir tots i cadascun dels objectius, activitats i projectes, adoptar els comportaments que varen fonamentar la concessió de la subvenció i complir els compromisos assumits amb motiu d'aquesta. Si no fos així, serà procedent el reintegrament total o parcial, atenent els criteris establerts a la convocatòria, el conveni o l'acord de concessió de la subvenció.
2. Quan la subvenció s'hagi concedit per finançar inversions o despeses de diferent naturalesa, l'execució s'ha d'ajustar a la distribució acordada en la resolució de concessió i, es podran compensar uns conceptes amb altres, si s'ha previst expressament en la convocatòria, el conveni o l'acord de concessió.
23. Criteris de graduació dels incompliments materials
1. Si amb posterioritat a la concessió de les subvencions s'observassin incompliments parcials o totals en els projectes o les activitats de les quals són objecte, la quantitat concedida pot ser objecte de disminució, i en el cas que s'hagués pagat l'import de la subvenció, se'n reintegrarà l'excés sobre el nou import calculat mitjançant l'aplicació dels criteris previstos a l'apartat següent.
2. En aquest sentit, s'estableixen els següents criteris de graduació dels possibles incompliments materials del projecte o l'activitat objecte de subvenció, que seran d'aplicació sempre que l'activitat realitzada s'aproximi de manera significativa al compliment total, i que les persones o les entitats beneficiàries acreditin una actuació inequívoca tendent a la satisfacció dels seus compromisos, i que responen al principi de proporcionalitat:
GRAU DE COMPLIMENT MATERIAL |
PERCENTATGE A DISMINUIR/REINTEGRAR |
---|---|
70-74 % |
15 % |
75-79 % |
12 % |
80-84 % |
9 % |
85-89 % |
6 % |
90-94 % |
3 % |
95-99 % |
1 % |
3. En els casos en què el compliment parcial de la subvenció sigui per causa de força major, no seran d'aplicació els criteris establerts anteriorment i la persona o l'entitat beneficiària només haurà de reintegrar la quantitat percebuda que excedeixi de l'efectivament aplicada en la realització de l'activitat subvencionada, sense que siguin exigibles els interessos de demora.
24. Especialitats aplicables als premis educatius, culturals, esportius o de qualsevol altra naturalesa subjectes a publicitat i concurrència
1. Règim jurídic aplicable. Les convocatòries que s'aprovin per atorgar premis amb sol·licitud prèvia de la persona o l'entitat beneficiària es regeixen pel que disposa aquest apartat i, en tot el que no hi estigui previst, es regirà pel que disposa les presents Bases generals, la LGS i el seu Reglament, excepte en aquells aspectes en què, per l'especial naturalesa d'aquestes subvencions, no hi resulti aplicable.
2. Publicitat. Les convocatòries de premis s'hauran de publicar en la forma prevista en aquestes Bases generals. També es poden publicar addicionalment en la forma i pels mitjans que estableixi l'òrgan competent per convocar-los.
3. Requisits i obligacions de les persones participants. No podran participar en les respectives convocatòries les persones físiques, jurídiques o entitats que, tot i complir els requisits específics de participació establerts en cada una d'aquestes, estiguin incurses en alguna de les causes de prohibició per percebre subvencions que estableix l'article 13 de la LGS, per acreditar aquesta situació hauran de presentar la corresponent declaració responsable.
4. Les convocatòries de premis contendran com a mínim:
a) Objecte i finalitat de la convocatòria.
b) Crèdit pressupostari a què s'imputen els premis.
c) Número de premis convocats i el seu import.
d) Requisits que han de complir les persones participants i forma d'acreditar-los.
e) Indicació dels òrgans competents per instruir i resoldre el procediment.
f) Forma, termini i lloc per presentar la documentació acreditativa dels requisits que han de complir els i les participants i per presentar els treballs, les obres, la documentació o qualsevol altra acció o manifestació que hagi de ser avaluada a l'efecte de concedir el premi.
g) Criteris de valoració per concedir els premis, que hauran de determinar-se per la qualitat i la idoneïtat dels treballs.
h) Composició del jurat que efectuarà la valoració objecte de convocatòria d'acord amb els criteris d'avaluació que s'hi estableixin i que emetrà la corresponent decisió per al seu atorgament. Les decisions del jurat han de constar en un acta que s'elevarà a l'òrgan que concedeix el premi. El jurat pot proposar declarar totalment o parcialment deserta la convocatòria, si creu que els projectes presentats no assoleixen els objectius previstos. En la designació del jurat es garantirà una representació equilibrada de dones i homes amb capacitació, competència i preparació adequades.
i) Procediment per a la concessió dels premis, indicant-hi els diferents tràmits relatius a la instrucció, la resolució i el lliurament de premis.
j) Indicació que es prescindeix del tràmit d'audiència en la proposta de resolució en no figurar en el procediment ni ser tenguts en compte altres fets ni altres al·legacions i proves que les adduïdes per les persones aspirants.
k) Termini de resolució i notificació.
l) Indicació de si la resolució posa fi a la via administrativa i, en cas contrari, òrgan davant del qual s'ha d'interposar recurs corresponent.
m) Mitjà de notificació o de publicació de la concessió dels premis, de conformitat amb l'establert a l'article 40 i següents de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.
n) Indicació que la participació en la convocatòria suposa l'acceptació de la totalitat de les seus bases per part de les persones aspirants.
o) Sistema d'abonament dels premis.
5. En els procediments d'atorgament de premis en els quals per les seues característiques especials es requereixi que els membres del jurat estiguin en possessió d'una titulació, qualificació professional o experiència notable en la matèria, aquestes persones podran ser admeses com a membres de la comissió avaluadora, sense que tenguin la condició de funcionaris o personal laboral, i sempre que així es determini a la convocatòria i es justifiqui a l'expedient de la subvenció.
6. Atès que aquestes subvencions es concedeixen en consideració a una determinada situació que es dona en la persona perceptora, no requereixen cap altra justificació que l'acreditació d'aquesta situació per qualsevol mitjà admissible en dret, abans de la concessió, sense perjudici dels controls que es puguin establir per verificar la seua existència.
7. Sempre que la naturalesa del premi convocat ho permeti, s'ha de garantir l'anonimat de les persones concursants fins que s'adjudiqui.
25. Vigència de les presents Bases generals de subvencions
Aquestes Bases generals s'aplicaran a totes les subvencions que atorgui el Consell Insular d'Eivissa durant el període de vigència de les presents Bases d'execució del Pressupost per aquest any.
Nota d'aclariment: Aquest document és una transcripció de les Bases reguladores de les subvencions del Consell Insular d'Eivissa, aprovades en el marc de les bases d'execució del pressupost per a l'exercici 2025.
Per a resoldre qualsevol discrepància preval la versió original aprovada per acord del Ple del Consell Insular d'Eivissa de data 10-01-2025, amb CSV 15706073301136675675.
Eivissa, 21 de març de 2025
El conseller de Presidència, Hisenda, Gestió Econòmica i Esports Salvador Losa Marí