Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA

INSTITUT D'ESTUDIS BALEÀRICS

Núm. 201071
Resolució del president de l’Institut d’Estudis Baleàrics per la qual es corregeixen les errades en la Resolució del president de l’Institut d’Estudis Baleàrics per la qual s’aprova la convocatòria de subvencions per donar suport a les activitats de projecció exterior de les arts escèniques de les Illes Balears per a l’any 2025

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Fets

1. En el Butlletí Oficial de les Illes Balears núm. 26, de 27 de febrer de 2025, es va publicar la Resolució del president de l'Institut d'Estudis Baleàrics per la qual s'aprova la convocatòria de subvencions per donar suport a les activitats de projecció exterior de les arts escèniques de les Illes Balears per a l'any 2025.

2. S'han detectat errades en l'annex 1 de la Resolució esmentada.

3. D'acord amb l'article 109.2 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions publiques, aquestes poden rectificar, en qualsevol moment, d'ofici o a instància dels interessats, els errors materials, de fet o aritmètics existents en els seus actes.

Fonaments de dret

1. La Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions publiques.

2. L'Ordre de la consellera d'Educació i Cultura, d'1 de juliol de 2009, per la qual s'estableixen les bases reguladores de les subvencions en matèria d'educació i cultura.

Per tot això, d'acord amb el que disposa l'article 15 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de subvencions, i fent ús de les facultats que m'atribueix l'article 10.1. dels Estatuts de l'Institut d'Estudis Baleàrics, dict la següent:

RESOLUCIÓ

1. Rectificar les errades detectades a l'annex 1 de la Resolució del president de l'Institut d'Estudis Baleàrics per la qual s'aprova la convocatòria de subvencions per donar suport a les activitats de projecció exterior de les arts escèniques de les Illes Balears per a l'any 2025, en els termes següents:

On hi diu:

a) Suport a la mobilitat de persones físiques, les comunitats de béns, les associacions o altres persones jurídiques sense ànim de lucre, vinculats a les arts escèniques de les Illes Balears, així com els consells insulars, les entitats locals i els ens del sector públic que en depenen, que es concretin en les activitats següents:

Hi ha de dir:

a) Suport a la mobilitat de persones físiques, les comunitats de béns, les associacions o altres persones jurídiques sense ànim de lucre, vinculats a les arts escèniques de les Illes Balears, del sector privat, que es concretin en les activitats següents:

On hi diu:

b) Suport a activitats de promoció exterior de les arts escèniques balears amb actuacions en directe en l'àmbit professional i/o per a l'assistència a fires, festivals i residències creatives per part d'autònoms i empreses de les arts escèniques vinculades a les arts escèniques de les Illes Balears, que es concretin en les activitats següents:

Hi ha de dir:

b) Suport a activitats de promoció exterior de les arts escèniques balears amb actuacions en directe en l'àmbit professional i/o per a l'assistència a fires, festivals i residències creatives per part d'autònoms i empreses privades de les arts escèniques vinculades a les arts escèniques de les Illes Balears, que es concretin en les activitats següents:

On hi diu:

4.3. Totes les persones o entitats que sol·licitin aquestes ajudes han de presentar una declaració responsable per mitjà del model normalitzat (annex 3), en el qual el sol·licitant manifesti els punts següents:

a) Estar al corrent de les obligacions tributàries i amb la Seguretat Social.

b) Estar al corrent de pagament d'obligacions per reintegrament de subvencions en els termes que es determinin legalment.

c) Presentar la sol·licitud (annex 2) en els termes i amb els requisits que s'estableixen en els apartats 6, 7 i 8 d'aquesta convocatòria.

d) Complir els principis de l'article 3 de la Llei 11/2016, de 28 de juliol, d'igualtat de dones i homes.

e) Presentar una sola sol·licitud per projecte. En cas de presentació d'una nova sol·licitud, s'ha de desistir expressament de l'anterior; en cas de no fer-ho, només es tindrà en compte la primera sol·licitud registrada.

e) Disposar de l'organització i la capacitat suficients i necessàries per garantir el compliment de l'activitat objecte de la subvenció en el moment de la publicació de la convocatòria.

f) Que està exempt, si escau, de deduir-se l'IVA i no està obligat a realitzar la declaració d'aquest impost, d'acord amb l'article 20.14.c) de la Llei 37/1992. I que no es retribueix aquest impost de cap altra manera.

4.4. Quan els beneficiaris siguin les societats públiques i les entitats de dret públic, així com qualsevol empresa o organització en la qual la participació d'aquests ens sigui majoritària, aquestes han d'assumir un mínim del 50 % de les despeses de la contractació de serveis i subministraments del cost total del projecte.

4.5. No poden ser beneficiàries d'ajudes les persones físiques o jurídiques següents:

a) Les que incorrin en qualsevol de les prohibicions establertes en l'article 10 del Text refós de la Llei de subvencions de les Illes Balears, entre les quals hi ha haver sol·licitat la declaració de concurs, haver estat declarades insolvents en qualsevol procediment, estar declarades en concurs, estar subjectes a intervenció judicial o haver estat inhabilitades d'acord amb la Llei concursal sense que hagi conclòs el període d'inhabilitació fixat a la sentència de qualificació del concurs.

b) Les entitats sol·licitants que hagin estat sancionades o condemnades per exercir o tolerar pràctiques laborals considerades discriminatòries per raó de sexe o de gènere, per resolució administrativa ferma o sentència judicial ferma, d'acord amb la Llei 11/2016, de 28 de juliol, d'igualtat de dones i homes, i les que es determinen en la Llei orgànica 3/2007, de 22 de març, per a la igualtat efectiva de dones i homes.

c) Les que hagin estat sancionades amb les sancions accessòries de pèrdua del dret a obtenir subvencions i ajuts en els termes prevists en l'article 46.1.b) del Reial decret legislatiu 5/2000, de 4 d'agost, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei sobre infraccions i sancions en l'ordre social.

d) Les que hagin estat sancionades per resolució administrativa ferma per alguna de les infraccions qualificades com a molt greus, en els termes i terminis que estableix el títol IV de la Llei 15/2022, de 12 de juliol, integral per a la igualtat de tractament i no discriminació.

e) Les que hagin estat sancionades mitjançant resolució ferma en via administrativa amb la pèrdua de la possibilitat d'obtenir una subvenció, d'acord amb els apartats 2.a) i 3.a) de l'article 37 de la Llei 8/2016, de 30 de maig, per garantir els drets de lesbianes, gais, trans, bisexuals i intersexuals i per erradicar l'LGTBIfòbia.

f) Les que incompleixin els terminis de pagament establerts en la Llei 3/2004, de 29 de desembre, per la qual s'estableixen mesures de lluita contra la morositat en les operacions comercials si l'import de la subvenció és superior a 30.000 euros.

g) Les que hagin estat sancionades amb la pèrdua de la possibilitat d'obtenir un ajut o subvenció mitjançant qualsevol altra norma aplicable.

h) Les empreses en crisi. Als efectes d'aquestes bases s'entén per empresa en crisi l'empresa en la qual concorre alguna de les circumstàncies que estableix l'article 2.18 del Reglament (UE) núm. 651/2014 de la Comissió, de 17 de juny de 2014, pel qual es declaren determinades categories d'ajuts compatibles amb el mercat interior, en aplicació dels articles 107 i 108 del Tractat de funcionament de la Unió Europea.

i) Les empreses que estiguin subjectes a una ordre de recuperació pendent com a conseqüència d'una decisió prèvia de la Comissió Europea que hagi declarat un ajut il·legal i incompatible amb el mercat interior.

Hi ha de dir:

4.3. Totes les persones o entitats que sol·licitin aquestes ajudes han de complir els requisits següents:

a) Estar al corrent de les obligacions tributàries i amb la Seguretat Social.

b) Estar al corrent de pagament d'obligacions per reintegrament de subvencions en els termes que es determinin legalment.

c) Presentar la sol·licitud en els termes i amb els requisits que s'estableixen en els apartats 6, 7 i 8 d'aquesta convocatòria.

d) Complir els principis de l'article 3 de la Llei 11/2016, de 28 de juliol, d'igualtat de dones i homes.

e) Presentar una sola sol·licitud per projecte. En cas de presentació d'una nova sol·licitud, s'ha de desistir expressament de l'anterior; en cas de no fer-ho, només es tindrà en compte la primera sol·licitud registrada.

f) Disposar de l'organització i la capacitat suficients i necessàries per garantir el compliment de l'activitat objecte de la subvenció en el moment de la publicació de la convocatòria.

g) Que està exempt, si escau, de deduir-se l'IVA i no està obligat a realitzar la declaració d'aquest impost, d'acord amb l'article 20.14.c) de la Llei 37/1992. I que no es retribueix aquest impost de cap altra manera.

4.4. No poden ser beneficiàries d'ajudes les persones físiques o jurídiques següents:

a) Les que incorrin en qualsevol de les prohibicions establertes en l'article 10 del Text refós de la Llei de subvencions de les Illes Balears, entre les quals hi ha haver sol·licitat la declaració de concurs, haver estat declarades insolvents en qualsevol procediment, estar declarades en concurs, estar subjectes a intervenció judicial o haver estat inhabilitades d'acord amb la Llei concursal sense que hagi conclòs el període d'inhabilitació fixat a la sentència de qualificació del concurs.

b) Les entitats sol·licitants que hagin estat sancionades o condemnades per exercir o tolerar pràctiques laborals considerades discriminatòries per raó de sexe o de gènere, per resolució administrativa ferma o sentència judicial ferma, d'acord amb la Llei 11/2016, de 28 de juliol, d'igualtat de dones i homes, i les que es determinen en la Llei orgànica 3/2007, de 22 de març, per a la igualtat efectiva de dones i homes.

c) Les que hagin estat sancionades amb les sancions accessòries de pèrdua del dret a obtenir subvencions i ajuts en els termes prevists en l'article 46.1.b) del Reial decret legislatiu 5/2000, de 4 d'agost, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei sobre infraccions i sancions en l'ordre social.

d) Les que hagin estat sancionades per resolució administrativa ferma per alguna de les infraccions qualificades com a molt greus, en els termes i terminis que estableix el títol IV de la Llei 15/2022, de 12 de juliol, integral per a la igualtat de tractament i no discriminació.

e) Les que hagin estat sancionades mitjançant resolució ferma en via administrativa amb la pèrdua de la possibilitat d'obtenir una subvenció, d'acord amb els apartats 2.a) i 3.a) de l'article 37 de la Llei 8/2016, de 30 de maig, per garantir els drets de lesbianes, gais, trans, bisexuals i intersexuals i per erradicar l'LGTBIfòbia.

f) Les que incompleixin els terminis de pagament establerts en la Llei 3/2004, de 29 de desembre, per la qual s'estableixen mesures de lluita contra la morositat en les operacions comercials si l'import de la subvenció és superior a 30.000 euros.

g) Les que hagin estat sancionades amb la pèrdua de la possibilitat d'obtenir un ajut o subvenció mitjançant qualsevol altra norma aplicable.

h) Les empreses en crisi. Als efectes d'aquestes bases s'entén per empresa en crisi l'empresa en la qual concorre alguna de les circumstàncies que estableix l'article 2.18 del Reglament (UE) núm. 651/2014 de la Comissió, de 17 de juny de 2014, pel qual es declaren determinades categories d'ajuts compatibles amb el mercat interior, en aplicació dels articles 107 i 108 del Tractat de funcionament de la Unió Europea.

i) Les empreses que estiguin subjectes a una ordre de recuperació pendent com a conseqüència d'una decisió prèvia de la Comissió Europea que hagi declarat un ajut il·legal i incompatible amb el mercat interior.

On hi diu:

6.2. Les persones interessades han de presentar les sol·licituds degudament emplenades d'acord amb els models establerts en els annexos, disponibles a la Seu Electrònica de la CAIB i al web http://www.iebalearics.org, en la forma establerta en l'article 16 de la Llei 39/2015.

6.3. La presentació de la sol·licitud implica l'acceptació de la persona o entitat interessada de les prescripcions contingudes en el TRLS, l'Ordre de bases i aquesta convocatòria, i obliga l'Administració a verificar la identitat de les persones interessades en el procediment administratiu, d'acord amb l'article 9.1 de la Llei 39/2015 i les dades d'empadronament, llevat d'oposició expressa. També suposa, llevat d'oposició expressa, l'autorització a l'òrgan instructor del procediment perquè, si és procedent, obtingui de manera directa l'acreditació que està al corrent en el compliment de les obligacions amb la Seguretat Social i tributàries davant l'Administració de l'Estat i davant l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

6.4. Les sol·licituds de subvenció i la documentació adjunta s'han de presentar de forma electrònica mitjançant el tràmit telemàtic que estarà disponible en el procediment publicat en la Seu Electrònica de la CAIB, al qual es pot accedir des de la pàgina web de l'IEB, www.iebalearics.org.

D'acord amb l'article 12.2 de l'Ordre 40/2024, de 13 de desembre , en el qual s'estableixen les bases reguladores de les subvencions en matèria de cultura i foment de la llengua catalana, no es tindran per presentades en el registre les sol·licituds que es presentin per qualsevol altre mitjà diferent del tràmit telemàtic establert.

Les persones físiques o jurídiques estrangeres que no disposin de certificat digital hauran de presentar les sol·licituds a l'apartat habilitat a tal efecte a la pàgina web de l'IEB, dins cada convocatòria. Les comunicacions entre l'IEB i els sol·licitants que presentin les sol·licituds a través d'aquesta via es realitzaran, obligatòriament, a través de l'esmentat apartat.

Hi ha de dir:

6.2. Les sol·licituds de subvenció i la documentació adjunta s'han de presentar de forma electrònica mitjançant el tràmit telemàtic que estarà disponible en el procediment publicat en la Seu Electrònica de la CAIB, al qual es pot accedir des de la pàgina web de l'IEB, http://www.iebalearics.org.

D'acord amb l'article 12.2 de l'Ordre 40/2024, de 13 de desembre, on s'estableixen les bases reguladores de les subvencions en matèria de cultura i foment de la llengua catalana, no es tindran per presentades en el registre les sol·licituds que es lliurin per qualsevol altre mitjà diferent del tràmit telemàtic establert.

6.3. La presentació de la sol·licitud implica l'acceptació de la persona o entitat interessada de les prescripcions contingudes en el TRLS, l'Ordre de bases i aquesta convocatòria, i obliga l'Administració a verificar la identitat de les persones interessades en el procediment administratiu, d'acord amb l'article 9.1 de la Llei 39/2015 i les dades d'empadronament, llevat d'oposició expressa. També suposa, llevat d'oposició expressa, l'autorització a l'òrgan instructor del procediment perquè, si és procedent, obtingui de manera directa l'acreditació que està al corrent en el compliment de les obligacions amb la Seguretat Social i tributàries davant l'Administració de l'Estat i davant l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

6.4. Les persones físiques o jurídiques estrangeres que no disposin de certificat digital hauran de presentar les sol·licituds a l'apartat habilitat a tal efecte a la pàgina web de l'IEB, dins cada convocatòria. Les comunicacions entre l'IEB i els sol·licitants que presentin les sol·licituds a través d'aquesta via es realitzaran, obligatòriament, a través de l'esmentat apartat.

2. Ordenar la publicació d'aquesta Resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

Interposició de recursos

Contra aquesta Resolució, que exhaureix la via administrativa, es pot interposar un recurs potestatiu de reposició davant el president de l'Institut d'Estudis Baleàrics en el termini d'un mes comptador des de l'endemà de la publicació, d'acord amb l'article 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i l'article 57 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

També es pot interposar directament un recurs contenciós administratiu davant el Jutjat Contenciós Administratiu en el termini de dos mesos comptadors des de l'endemà de la publicació, d'acord amb l'article 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.

 

(Signat electrònicament: 21 de març de 2025)

El president de l'Institut d'Estudis Baleàrics Jaime Bauzá Mayol