Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció II. Autoritats i personal

Subsecció segona. Oposicions i concursos

ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA

SERVEI DE SALUT DE LES ILLES BALEARS

Núm. 196334
Resolució del director gerent de la Gerència d'Atenció a Urgències Samu 061 Balears per la qual es convoca (segona convocatòria) la provisió del lloc de treball, pel procediment de lliure designació, de coordinador d'unitat asistencial (Menorca) de la Gerència del SAMU 061 Balears

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Fets

1. El 16 de gener de 2025 es va publicar en el BOIB núm. 8 la Resolució del director gerent de la Gerència d'Atenció a Urgències Samu 061, Balears de 13 de gener de 2025, per la qual es va convocar el procediment per a cobrir el lloc de treball, pel sistema de lliure designació, de coordinador d'unitat assistencial de (Menorca) de la plantilla orgànica autoritzada de la Gerència d'Atenció a Urgències Samu 061, Balears (d'ara endavant SAMU 061).

2. El 13 de març de 2025 es va publicar en el BOIB núm. 32 la Resolució del director gerent del SAMU 061 d'11 de març de 2025, per la qual es va declarar deserta la convocatòria per a cobrir el lloc de treball, pel sistema de lliure designació, de coordinador d'unitat assistencial (Menorca) de la plantilla orgànica autoritzada del SAMU 061.

Fonaments de dret

1. Segons el que es disposa en la Resolució de 26 de juliol de 1999, de la Presidència Executiva de l'Institut Nacional de la Salut (BOE núm 190, de 10 d'agost), el Gerent podrà nomenar, de tots els facultatius mèdics adscrits a la CCUM i a la UME, un coordinador d'unitat assistencial. Per cobrir aquest lloc de treball ha de seguir-se el procés de lliure designació.

2. Reial Decret-Llei 1/1999, de 8 de gener, sobre selecció de personal estatutari i provisió de places a les institucions sanitàries de la Seguretat Social.

3. Acord del Consell de Govern de 30 de maig de 2022 pel qual es ratifica l'Acord de la Taula Sectorial de Sanitat de 13 de maig de 2022 pel qual es regula el sistema de provisió de llocs de treball del personal estatutari de gestió i serveis del Servei de Salut de les illes Balears.

4. L'article 33.1 de la Llei 55/2003, de 16 de desembre, de l'Estatut Marc del personal estatutari dels serveis de salut disposa que la selecció de personal estatutari temporal ha d'efectuar-se per mitjà dels procediments que permetin la màxima agilitat en la selecció, els quals han de basar-se en els principis d'igualtat, mèrit, capacitat i publicitat, i han d'establir-se havent-los negociat prèviament en les taules corresponents.

5. Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques en l'article 33 estableix que quan raons d'interès públic ho aconsellin, es podrà recordar, d'ofici o a petició de l'interessat, l'aplicació al procediment de la tramitació d'urgència, per la qual es reduiran a la meitat els terminis establerts per al procediment ordinari, excepte els relatius a la presentació de sol·licituds i recursos i que no cabrà cap recurs contra l'acord que declari l'aplicació de la tramitació d'urgència al procediment, sense perjudici del procedent contra la resolució que posi fi al procediment.

6. D'acord amb el que s'estableix en la disposició final segona del Decret llei 5/2023, de 28 d'agost, de mesures urgents en l'àmbit educatiu i en el sanitari, que modifica la lletra d) de l'article 30 de la Llei 3/2007, de 27 de març, de la funció pública de la Comunitat Autònoma de les illes Balears, el nivell exigit de coneixement català, en els termes establerts reglamentàriament, exceptua d'aquesta exigència al personal estatutari i laboral sanitari del Servei de Salut de les illes Balears i dels ens públics adscrits a aquest Servei, el requisit d'accés del qual sigui una titulació de la branca sanitària. Respecte d'aquest personal, el coneixement de la llengua catalana no tindrà en cap cas el caràcter o condició de requisit per a l'ingrés, provisió o ocupació de llocs de treball o acompliment de funcions en aquell Servei o en els ens públics adscrits a aquest. Així, en relació amb els aspirants que participin en aquest procés selectiu, el coneixement de llengua catalana té la condició de mèrit, en els termes que es determinin reglamentàriament.

En aquest ordre, la lletra f) de l'apartat 1 de l'article 50 de la Llei 3/2007 esmentada queda modificada de la manera següent:

f) Acreditar el coneixement de la llengua catalana que es determini reglamentàriament, respectant el principi de proporcionalitat i adequació entre el nivell d'exigència i les funcions corresponents, i sense perjudici del que es disposa en la lletra d) de l'article 30 d'aquesta Llei.

7. La resolució de la consellera de Salut per la qual es deleguen diferents competències en matèria de personal estatutari en els òrgans del Servei de Salut de les Illes Balears (BOIB 112, de 12 d'agost de 2023) en virtut de la qual es delega en les persones titulars de les gerències territorials dels centres i establiments del Servei de Salut de les Illes Balears, en relació amb el personal adscrit a la seva gerència, la competència de convocar i resoldre tots els procediments de provisió de llocs de direcció i assimilats, i també la remoció del personal que hagi accedit a aquests llocs en els casos previstos legalment.

RESOLUCIÓ

1. Convocar en segona convocatoria la provisió de lloc de treball, pel procediment de lliure designació, de coordinador d´unitat asistencial (MENORCA) de la plantilla autoritzada del SAMU 061, d'acord amb les bases que es publiquen a l'annex 1 d'aquesta resolució.

2. Publicar les bases que regeixen aquesta convocatòria (annex 1) i un model de sol·licitud per participar en aquesta convocatoria (annex 3).

3. Designar als membres de la comissió de valoració que figuren en l'annex 2.

4. Publicar aquesta convocatòria al Butlletí Oficial de les Illes Balears i en el tauler d'anuncis dels Serveis Centrals del Servei de Salut i de la Gerència del SAMU 061 Balears al qual correspon el lloc convocat, segons el que estableix l'article 23 del Reial Decret-Llei 1/1999, de 8 de gener, de selecció de personal estatutari i provisió de places en les institucions sanitàries de la Seguretat Social.

Interposició de recursos

Contra aquesta resolució, que exhaureix la via administrativa, es pot interposar un recurs potestatiu de reposició davant l'òrgan que la dicta en el termini d'un mes comptador des de l'endemà de la notificació | publicació, d'acord amb l'article 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i l'article 57 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

També s'hi pot interposar directament un recurs contenciós administratiu davant la jurisdicció contenciosa administrativa | la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears en el termini de dos mesos comptadors des de l'endemà de la notificació | publicació, d'acord amb l'article 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.

 

(Signat electrònicament: 19 de març de 2025)

El director gerent del SAMU 061 Balears PD Consellera de salut (BOIB núm. 112, 12-agost- 2023) (Eloy Villalba Ballesteros)

 

ANNEX I Bases de la convocatòria

1. Lloc de treball convocat

La denominació del lloc de treball és coordinador d´unitat assistencial (Menorca) de la Gerència del SAMU 061, que desenvoluparà juntament amb les descrites en la Resolució de 26 de juliol de 1999 (BOE núm. 190, 10 de agost) les següents funcions:

1. Traslladar les decisions tant operatives com de processos que sorgeixin de la direcció assistencial i altres coordinacions dintre de l'àmbit geogràfic de responsabilitat, així com participar en la presa de decisions que concerneixin a la seva àrea territorial posant en rellevància el coneixement específic que d'ella posseeixin.

2. Participar com a comandaments en els incidents de múltiples víctimes. Funció descrita en el protocol d'atenció de múltiples víctimes de la gerència del SAMU 061, Balears que és l'autoritzada en l'àmbit sanitari a aquests tipus de circumstàncies.

3. Dissenyar, avaluar i dirigir els plans d'actuació en dispositius de risc previsible.

4. Representar a la direcció assistencial de l'estratègia del servei en els actes que siguin designats per l'esmentada direcció o la gerència, vetllant sempre per l'interès de l'organització.

5. Participar als processos de presa de decisions tant en l'àmbit estratègic general com en l'àmbit insular propi, identificant la indiosincràsia i afectació d'aquesta al desenvolupament de l'activitat en cada illa.

Funcions organitzatives:

1. Convocar al personal per les reunions informatives, organitzatives o de formació.

2. Col·laborar en la gestió de les incidèncias de les bases de USVA i del AV841.

3. Participar en el procés d'acollida de residents de Medicina Familiar i Comunitària.

4. Promoure l'ús de guies de pràctica clínica aprovades per l'Àrea clínica, Qualitat y Seguretat del pacient.

5. Col·laborar en el desenvolupament d'accions de millora de les distintes bases assistencials.

Funcions directives:

1. Coordinació amb la resta de personal directiu i responsables de l'estructura del SAMU061 Balears.

2. Promoure la participació dels professionals sanitaris del servei en les activitats formatives desenvolupades per l'empresa.

3. Participar en els comitès institucionals i propiciar una adequada relació amb les distintes coordinacions de l'Àrea de Menorca per assegurar una adequada qualitat assistencial.

4. Col·laborar en el desenvolupament d'accions de millora de les distintes bases assistencials.

5. Acompanyar els treballadors en cas d'accident laboral incapacitant i/o agressions.

6. Assistir a reunions amb diferents organismes que afectin la part operativa: DGE, 112, AENA.

7. Duu a terme les funcions administratives derivades de la seva funció.

2. Característiques generals

El règim jurídic de l'esmentat lloc de treball és el que estableix la Llei 55/2003, de 16 de desembre, de l'Estatut Marc del personal estatutari dels Serveis de Salut, i per la resta de disposicions aplicables.

3. Requisits

3.1 Poden participar en aquesta convocatòria els facultatius amb nomenament com a personal estatutari fix o interí en la categoria de metge d'urgències en Atenció Primària adscrits a la CCUM (Centre Coordinador d'Urgències Mèdiques) o en la UME (Unitats Mòbils d'Emergències) de la Gerència del SAMU 061 Balears del Servei de Salut de les Illes Balears tal com contempla l'Acord del Consell de Govern de 30 de maig de 2022 pel qual es ratifica l'Acord de la Taula Sectorial de Sanitat de 13 de maig de 2022 pel qual es regula el sistema de provisió de llocs de treball del personal estatutari de gestió i serveis del Servei de Salut de les illes Balears i que compleixin amb el que preveu la resolució de 26 de juliol de 1999 (BOE núm. 190, 10 d'agost), quan de manera general, estableix que el coordinador d'unitat assistencial, a més d'exercir la seva activitat clínic assistencial com a facultatiu adscrit a la Unitat Assistencial, realitzarà les activitats inherents al càrrec de coordinador.

3.2 Tots els aspirants a aquest lloc de treball han de complir els següents requisits abans que venci el termini per presentar les sol·licituds:

a) Tenir la nacionalitat espanyola o la de qualsevol estat de la Unió Europea o d'algun estat en què sigui aplicable la llibertat de circulació de treballadors en virtut dels tractats internacionals subscrits per la Unió Europea i ratificats per Espanya. També hi poden participar —qualsevol que sigui la seva nacionalitat— els cònjuges dels ciutadans espanyols i d'altres estats de la Unió Europea sempre que no estiguin separats de dret, i també els seus descendents i els del seu cònjuge sempre que no estiguin separats de dret, que tenguin una edat inferior de 21 anys o bé que siguin dependents i majors de l'esmentada edat.

b) Tenir la capacitat funcional per exercir les tasques assignades, acreditada mitjançant el certificat mèdic oportú.

c) Tenir complerts setze anys i no sobrepassar l'edat màxima de jubilació forçosa.

d) Tenir la titulació requerida per accedir a la categoria o estar condicions d'obtenir-la dins el termini de presentació de sol·licituds En cas de titulacions obtingudes a l'estranger, cal acreditar que estan homologades pel ministeri competent per raó de la matèria.

e) No haver estat separat del servei mitjançant un expedient disciplinari en qualsevol Sistema de Salut o Administració Pública en els sis anys anteriors a la convocatòria ni estar inhabilitat amb caràcter ferm per exercir funcions públiques ni per exercir les funcions de la professió. En el cas de tenir la nacionalitat d'un altre estat, no haver estat inhabilitat ni en una situació equivalent, ni haver estat sotmès a cap sanció disciplinària o equivalent que li impedeixi accedir a l'ocupació pública en el seu estat, en els mateixos termes.

f) Els requisits s'han de complir el dia de publicació de la convocatòria i s'han de mantenir fins a la presa de possessió. L'acreditació s'ha d'efectuar en el moment de presentar la sol·licitud.

4. Valoració

Per resoldre aquesta convocatòria, es valoraran els aspectes següents:

a) Historial professional en el qual constin les dades personals, la formació acadèmica i l'experiència professional de la persona aspirant.

b) Els mèrits documentals aportats juntament amb la sol·licitud que s'enumeren en el punt 5.3.

5. Tràmit de sol·licitud

5.1 Qualsevol persona interessada a participar en aquest procés selectiu ha de presentar una sol·licitud d'acord amb el model que figura a l'Annex 2.

5.2 Les sol·licituds per participar en el procés selectiu s'han de presentar en el termini de vint (10) dies hàbils comptadors des de l'endemà de la data de publicació d'aquesta Resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears en el Registre de la Gerència d´Atenció a Urgències 061 Balears o bé mitjançat qualsevol de les vies que estableix l'article 16 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

5.3 Juntament amb la sol·licitud, els aspirants han d'aportar els documents següents:

a) Fotocòpia del document d'identitat (DNI o NIE).

b) Document original o còpia autèntica del títol i del nomenament.

c) Historial professional, en el qual han de figurar els apartats següents:

 

1. Formació universitària (expedient acadèmic)

2. Formació especialitzada i formació relativa a l'àmbit de l'especialitat.

3. Experiència professional en l'àmbit assistencial i docent.

4. Mèrits científics i d'investigació, i publicacions.

5. Altres activitats que la persona aspirant consideri oportú fer constar.

5.4 L'acreditació dels mèrits de l'historial professional s'ha d'efectuar mitjançant documentació original o còpies autèntiques. Amb relació als treballs i a les publicacions científiques o d'investigació, es pot aportar una fotocòpia sempre que s'especifiqui la ressenya de la publicació, o bé un certificat de la institució o del centre organitzador si es tracta d'aportacions a reunions científiques que no hagin estat publicades.

6. Resolució de la convocatòria

6.1 En haver vençut el termini per presentar les sol·licituds, es publicarà a la intranet i al tauler d´anuncis de la Gerència d´Atenció a Urgències 061, la llista provisional dels aspirants admesos i exclosos, s'indicaran les causes d'exclusió.

6.2 Els aspirants exclosos disposaran d'un termini de tres (3) dies hàbils comptadors a partir de l'endemà de la data de publicació de la resolució per subsanar els defectes observats.

6.3Totes les reclamacions seran acceptades o rebutjades mitjançant la resolució amb què s'aprovin les llistes definitives, que es publicaran de la mateixa manera que les provisionals.

6.4 Contra la resolució que aprovi la llista definitiva, es poden interposar els recursos que s'especifiquen en la resolució de la convocatòria.

6.5 D'acord amb l'article 25 del Reial Decret-Llei 1/1999, la convocatòria pot ser declarada deserta quan es consideri que no concorren candidats idonis per ocupar el lloc de treball.

6.6 En haver avaluat els candidats a ocupar el lloc de treball, es dictarà una resolució per nomenar l'aspirant que hagi resultat seleccionat. Aquesta resolució es publicarà de la mateixa manera que la resolució de la convocatòria.

6.7 L'òrgan competent nomenarà la persona que consideri més adequada per al lloc convocat o declararà deserta la convocatòria per mitjà d'una resolució motivada. Aquesta resolució es publicarà de la mateixa manera que la resolució de la convocatòria.

6.8 Aquesta convocatòria es resoldrà per mitjà d'uina resolución del titular de la Gerència del SAMU 061, la qual es publicarà en Butlletí Oficial de les illes Balears, en el web del Servei de Salut, la intranet i el tauler d'anuncis del SAMU 061

6.9 La persona que hagi obtingut el lloc de coordinador, en ser personal estatutari fix o interí de l'especialitat en el mateix centre, mantindrà la plaça de la seva categoria, de manera que el nomenament no generarà cap vacant en la plaça que ocupa i, per tant, no podrà ser objecte de provisió definitiva ni temporal (ni per interinitat ni per substitució).

6.10 De conformitat amb l'article tercer la Resolució de 26 de juliol de 1999, de la Presidència Executiva de l'Institut Nacional de la Salut (BOE núm 190, de 10 d'agost) aquest nomenament tindrà una durada de quatre anys en el cas de personal amb un nomenament de carácter permanent (fix) o d'un any en el cas de personal amb nomenament temporal de carácter interí i podrà ser renovat o revocat per la Direcció Gerència, prèvia audiència de l'interessat.

6.11 L'adjudicatari ha de prendre possessió del lloc dins del termini màxim d'un mes a partir de l'endemà de la data de publicació de la resolució de nomenament. Obtindrà un nomenament per a ocupar el lloc convocat i la seva situació serà la regulada en la clàusula 12a de l'Acord de la Taula Sectorial de Sanitat de 13 de maig de 2022 pel qual es regula el sistema de provisió de llocs de treball del personal estatutari de gestió i serveis del Servei de Salut de les illes Balears.

 

ANNEX 2

President/a: José María Álvarez Franco; suplent:Juan Alonso Ponce

Vocal: Cristina Abad Escamez; suplent: Inés Rubí Azugaray

Secretari/a: Juan Luis Sánchez Berrocal; suplent: Adolfo Ramírez Soriano

Documents adjunts