Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció II. Autoritats i personal

Subsecció segona. Oposicions i concursos

ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA

SERVEI DE SALUT DE LES ILLES BALEARS

Núm. 194921
Resolució del director gerent de l’Hospital de Manacor per la qual s’adjudica, pel sistema de lliure designació, el lloc de feina de cap de grup de Secretaria de Direcció en Comunicació de la plantilla orgànica autoritzada de l’Hospital de Manacor

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Fets

1. El 31 d'octubre de 2024 es va publicar en el BOIB núm. 143 la Resolució del director gerent de l'Hospital de Manacor per la qual es convoca la provisió, pel sistema de lliure designació, del lloc de feina de cap de grup de Secretaria de Direcció en Comunicació de la plantilla orgànica autoritzada de l'Hospital de Manacor.

2. El 3 de desembre de 2024 es va publicar la Resolució que conté la llista provisional d'admesos i exclosos del procediment i es va obrir un termini de tres dies hàbils per formular reclamacions o al·legacions contra aquesta Resolució o esmenar deficiències de la sol·licitud.

3. El 10 de desembre de 2024 es va publicar en el web de l'Hospital de Manacor la Resolució del director gerent de l'Hospital de Manacor per la qual es publica la llista definitiva d'admesos i exclosos de la convocatòria esmentada i es va convocar els dos candidats, la senyora María Magdalena Ferrer Miró i el senyor Xavier Morell Sansó, per a la defensa i l'exposició dels respectius projectes presentats amb les propostes de canvi i/o millora del servei.

4. El 18 de desembre de 2024 es va reunir la Comissió de Selecció per avaluar els projectes de gestió presentats pels dos candidats al lloc de feina.

5. El 10 de gener de 2025 es va dictar la Resolució del director gerent de l'Hospital de Manacor (publicada en el BOIB núm. 8, de 16 de gener de 2025) per la qual s'adjudica el lloc de feina convocat a la senyora Ferrer.

6. El 31 de gener de 2025 el senyor Morell va interposar un recurs de reposició contra la Resolució de 10 de gener de 2025 argumentant —entre altres al·legacions— la falta de motivació de la Resolució d'adjudicació esmentada.

7. El 21 de febrer de 2025, el director gerent de l'Hospital de Manacor va dictar la Resolució per la qual s'estima parcialment aquest recurs de reposició i s'ordena retrotreure les actuacions al moment d'extensió de l'acta de la sessió del 18 de desembre de 2024 de la Comissió de Selecció perquè s'especificassin els fets en què fonamenta la proposta d'adjudicació a favor de la senyora Ferrer.

8. El 25 de febrer de 2025 es va reunir la Comissió de Selecció i va estendre una nova acta, que figura en l'expedient administratiu, en la qual detalla els motius de la decisió de considerar més apta la senyora Miró i, per tant, adjudicar-li el lloc de feina. A continuació es transcriuen la traducció literal de les conclusions:

Per tot això, s'ha determinat que la candidata María Magdalena Ferrer Miró presenta un millor ajust als requisits del lloc perquè, encara que tots dos candidats són aptes i compleixen els requisits:

Pel que fa a la formació relacionada amb el lloc es considera que la candidata seleccionada, a banda de formació en comunicació, està en possessió d'un curs de secretariat en alta direcció.

Pel que fa a la carrera professional ambdós tenen un nivell 3, la candidata seleccionada en el grup professional C1, en comparació amb l'altre candidat que és en el grup C2.

En l'exposició del projecte, la candidata seleccionada denota que té una visió més completa del lloc que ha de desenvolupar atesa l'experiència prèvia en comunicació i secretaria de direcció, de manera que aporta un valor afegit als coneixements específics, que ambdós tenen.

Pel que fa a l'experiència professional, la candidata seleccionada té una àmplia experiència en comunicació tant al sector públic com al privat, en comparació amb la menor experiència de l'altre candidat.

Per la qual cosa, basant-se en la motivació relacionada, s'emet proposta d'adjudicació del [lloc de feina de] cap de grup per a la Secretaria de Direcció en Comunicació a la candidata Maria Magdalena Ferrer Miró.

Fonaments de dret

1. La Llei 55/2003, de 16 de desembre, de l'estatut marc del personal estatutari dels serveis de salut.

2. El Reial decret llei 1/1999, de 8 de gener, sobre selecció de personal estatutari i provisió de places en les institucions sanitàries de la Seguretat Social.

3. La disposició transitòria segona de la Llei 4/2016, del 6 d'abril, de mesures de capacitació lingüística per a la recuperació de l'ús del català en l'àmbit de la funció pública.

4. L'Acord de la Mesa Sectorial de Sanitat de 13 de maig de 2022 pel qual es regula el sistema de provisió de llocs de feina del personal estatutari de gestió i serveis del Servei de Salut de les Illes Balears, ratificat per l'Acord del Consell de Govern de 22 de maig de 2022.

5. L'article 39.3 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, que respecte dels efectes dels actes administratius estableix que «excepcionalment, es pot atorgar eficàcia retroactiva als actes quan es dictin en substitució d'actes anul·lats, així com quan produeixin efectes favorables a l'interessat, sempre que els supòsits de fet necessaris ja existissin en la data a la qual es retrotregui l'eficàcia de l'acte i aquesta no lesioni drets o interessos legítims d'altres persones ».

Per tot això dict la següent

RESOLUCIÓ

1. Adjudicar el lloc de feina de cap de grup de Secretaria de Direcció en Comunicació de la plantilla orgànica autoritzada de l'Hospital de Manacor a la senyora María Magdalena Ferrer Miró, amb efectes retroactius al 10 de gener de 2025, data en què es va dictar la primera Resolució d'adjudicació.

2. Publicar aquesta resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

Interposició de recursos

Contra aquesta resolució, que exhaureix la via administrativa, es pot interposar un recurs de reposició davant l'òrgan que la dicta en el termini d'un mes comptador des de l'endemà de la publicació, de conformitat amb els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, en relació amb l'article 57 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

També es pot interposar directament un recurs contenciós administratiu davant qualsevol jutjat contenciós administratiu de Palma en el termini de dos mesos comptadors des de l'endemà de la publicació d'aquesta resolució, de conformitat amb els articles 8 i 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, sens perjudici de qualsevol altre recurs que es consideri procedent interposar.

 

(Signat electrònicament: 14 de març de 2025)

El director gerent de l'Hospital de Manacor Per delegació de la consellera de Salut (BOIB núm. 112, de 12/08/2023) (Ignasi Casas Ollé)