Secció III. Altres disposicions i actes administratius
CONSELL INSULAR DE MALLORCA
DEPARTAMENT DE CULTURA I PATRIMONI
Núm. 192008
Resolució d’aprovació de la convocatòria de subvencions 2025 per a la digitalització de les fitxes catalogràfiques dels objectes que formen part dels museus i col·leccions museogràfiques mitjançant el programa informàtic MuseumPlus
La vicepresidenta primera i consellera executiva de Cultura i Patrimoni va adoptar l'11 de març de 2025 la resolució següent
«Resolució d'aprovació de la convocatòria de subvencions 2025 per a la digitalització de les fitxes catalogràfiques dels objectes que formen part dels museus i col·leccions museogràfiques mitjançant el programa informàtic MuseumPlus
Fets
1. S'ha emès memòria justificativa sobre la tramitació de la convocatòria de subvencions 2025 per a la digitalització de les fitxes catalogràfiques dels objectes que formen part dels museus i col·leccions museogràfiques mitjançant el programa informàtic MuseumPlus.
2. A l'expedient de referència consta informe favorable de la directora insular d'Hisenda i Pressuposts, sobre la despesa anticipada corresponent a aquest expedient i posa de manifest el compliment dels requisits de l'art. 174 del TRLHL. Tot això en relació amb la despesa anticipada i per un import de 25.000,00 €, amb càrrec a les aplicacions pressupostàries 20.33210.46202 i 20.33210.48903 de l'exercici 2026, per poder tramitar la convocatòria de subvencions esmentada.
3. En data 10 de març de 2025 la Intervenció Delegada del Centre la Misericòrdia ha fiscalitzat favorablement l'expedient.
Fonaments de dret
1. L'Ordenança General de Subvencions del Consell de Mallorca.
2. El decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de Subvencions.
3. Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions i el Reial Decret 887/2006, de 21de juliol, pel qual s'aprova el reglament de la Llei 38/2003 general de subvencions.
4. La Llei 39/2015, d'1 d'octubre del procediment administratiu comú de les administracions públiques. i la Llei 40/2015, d'1 d'octubre del règim jurídic del sector públic.
5. La Llei 4/2022, de 8 de juny, de consells insulars.
6. El Reglament Orgànic del Consell de Mallorca, el Decret d'organització del Consell de Mallorca i les Bases d'execució del pressupost del Consell de Mallorca de l'any 2024.
7. El Consell Executiu de dia 16 de novembre de 2022 (BOIB núm. 153, de dia 24 de novembre de 2022) va acordar la delegació en el conseller executiu o la consellera executiva competent per raó de la matèria, entre d'altres, l'aprovació de les convocatòries d'ajudes i de subvencions de quantia inferior a dos-cents cinquanta mil euros.
El Consell Executiu, de dia 2 de març de 2023 (BOIB núm. 30 de 9 de març de 2023), va derogar l'esmentat Acord, i va delegar als consellers executius i les conselleres executives competents per raó de la matèria, l'aprovació de les convocatòries d'ajudes i de subvencions, i aportacions de quantia inferior a dos-cents cinquanta mil euros. En tot cas, requereix l'autorització prèvia del Consell Executiu per a l'aprovació de la despesa de les convocatòries d'ajudes i de subvencions de quantia superior a cinquanta mil euros.
Per tot això, dict la següent:
Resolució
1. Aprovar la convocatòria de subvencions 2025 per a la digitalització de les fitxes catalogràfiques dels objectes que formen part dels museus i col·leccions museogràfiques mitjançant el programa informàtic MuseumPlus.
2. Autoritzar una despesa anticipada de 25.000,00 € a càrrec a les aplicacions pressupostàries 20.33210.46202 i 20.33210.48903 de l'exercici 2026 per tramitar la convocatòria de subvencions esmentada. No obstant l'anterior, al tractar-se d'una convocatòria de despesa anticipada, aquesta resta condicionada a l'existència de crèdit adequat i suficient per al finançament en l'exercici pressupostari al qual s'imputa la despesa (2026).
3. Ordenar la publicació d'aquesta convocatòria en el Butlletí Oficial de les Illes Balears i traslladar aquesta informació a la Base de Dades Nacional de Subvencions.»
Contra aquesta resolució, que no posa fi a la via administrativa, podeu interposar el recurs d'alçada en el termini d'un mes, comptador a partir de l'endemà de la seva publicació. El recurs es pot interposar formalment davant el Consell Executiu o davant el Ple del Consell Insular de Mallorca, que és l'òrgan competent per resoldre'l.
Contra la desestimació expressa d'aquest recurs d'alçada, hi podeu interposar el recurs contenciós administratiu davant el Jutjat Contenciós Administratiu de Palma que correspongui, en el termini de dos mesos, comptadors a partir de l'endemà de rebre la notificació de la desestimació del dit recurs d'alçada.
Si un cop transcorreguts tres mesos des de la interposició del recurs d'alçada i no n'heu rebut la notificació de resolució expressa, s'entén desestimat per silenci i podeu interposar el recurs contenciós administratiu davant el Jutjat contenciós Administratiu de Palma que correspongui, sense limitació de temps.
No obstant l'anterior, podeu interposar, si escau, qualsevol altre recurs que considereu oportú. Tot això de conformitat amb la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa i la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.
(Signat electrònicament: 18 de març de 2025)
La vicepresidenta primera i consellera executiva de Cultura i Patrimoni (Per delegació del Consell Executiu. Acord del Consell Executiu de de 2 de març de 2023 de delegació d'atribucions del Consell Executiu en els consellers executius i conselleres executives. BOIB núm. 30 de 9 de març de 2023) Antònia Roca Bellinfante
Convocatòria de subvencions 2025 per a la digitalització de les fitxes catalogràfiques dels objectes que formen part dels museus i col·leccions museogràfiques mitjançant el programa informàtic MuseumPlus
1. Bases reguladores i publicitat
2. Dotació pressupostària
3. Finalitat i objecte
4. Definicions
5. Temporització de la convocatòria
6. Despeses subvencionables
7. Beneficiaris
8. Import de les subvencions
9. Règim de concurrència
10. òrgans competents per a instruir i resoldre el procediment
11. Pagament de l'ajuda
12. Termini i lloc de presentació de sol·licituds
13. Documents que s'han d'adjuntar a la sol·licitud
14. Termini i lloc per justificar les subvencions concedides
15. Documentació justificativa
16. Mesures de difusió de la subvenció concedida per part de la persona beneficiària
17. Obligacions dels beneficiaris
18. Sol·licituds d'ampliació de terminis
19. Assoliment d'objectius i finalitat de la concessió
20. Pèrdua del dret al cobrament de la subvenció
21. Ineficàcia sobrevinguda de la convocatòria
22. Recursos
Convocatòria de subvencions 2025 per a la digitalització de les fitxes catalogràfiques dels objectes que formen part dels museus i col·leccions museogràfiques mitjançant el programa informàtic MuseumPlus
1. Bases reguladores i publicitat
Les bases reguladores d'aquesta convocatòria es troben recollides en l'Ordenança General de Subvencions del Consell de Mallorca. (Aprovada per Acord del Ple de 23 de desembre de 2016 –BOIB núm. 21, de 18.02.2017–, modificada per Acord del Ple de 14 de juny de 2018 –BOIB núm. 96, de 04.08.2018–)
El Consell de Mallorca publicarà aquesta convocatòria de subvencions en el Butlletí Oficial de les Illes Balears i traslladarà la informació sobre aquesta a la Base de Dades Nacional de Subvencions que, opera com a sistema nacional de publicitat de les subvencions.
La resolució de concessió es publicarà al Butlletí Oficial de les Illes Balears i es traslladarà la informació sobre les subvencions concedides a la Base de Dades Nacional de Subvencions.
2. Dotació pressupostària
La dotació d'aquesta convocatòria és de 25.000,00 €, dels quals 20.000,00 € amb càrrec a l'aplicació pressupostària 20.33210.46202 i 5.000,00 € amb càrrec a l'aplicació pressupostària 20.33210.48903, ambdues de l'exercici 2026.
La convocatòria distribueix el crèdit previst entre les línies següents:
Atès que es tracta d'una convocatòria de despesa anticipada, aquesta queda condicionada a l'existència de crèdit adequat i suficient per al finançament en l'exercici pressupostari (2026) al qual s'imputa la despesa.
Si les sol·licituds presentades per una línia no exhaureixen el crèdit que té assignat, el crèdit sobrant es podrà destinar a l'altre línia.
3. Finalitat i objecte
1. El Consell de Mallorca, a través del Departament de Cultura i Patrimoni, mitjançant aquesta convocatòria pretén donar suport als museus i col·leccions museogràfiques de Mallorca.
L'objecte de la convocatòria és l'elaboració de fitxes catalogràfiques de l'inventari del fons del museu o col·lecció en el programa informàtic MuseumPlus. El programa informàtic MuseumPlus és un programa de gestió integral de museus i col·leccions que va ésser adoptat per la Xarxa de Museus de Mallorca.
2. Són subvencionables les activitats que es desenvolupin durant l'any 2025 corresponents a l'elaboració de fitxes catalogràfiques de l'inventari del fons del museu o col·lecció en el programa informàtic MuseumPlus.
És requisit per accedir a l'ajuda (aspecte que es comprovarà a la justificació) que s'elaborin almenys 50 fitxes.
Es considerarà que s'ha elaborat la fitxa quan s'hagin emplenat almenys els camps bàsics establerts a l'art. 35.2. del Decret 38/2019, de 17 de maig, pel qual s'estableixen els principis generals i la normativa complementària en matèria de museus i col·leccions museogràfiques de les Illes Balears (informació derivada de l'anàlisi i estudi del bé, incloent-hi les característiques tècniques, tipològiques i descriptives, el context geogràfic, cronològic i cultural, i tot tipus de classificacions raonades, juntament amb les referències crítiques i bibliogràfiques).
4. Definicions
1. Als efectes d'aquesta convocatòria s'entén per:
5. Temporització de la convocatòria
Les activitats objecte d'aquesta convocatòria s'han de desenvolupar entre l'1 de gener de 2025 i el 31 de desembre de 2025 (ambdós inclosos).
6. Despeses subvencionables
No són despeses subvencionables i, per tant, no formen part del pressupost subvencionable aquelles que es relacionen en l'article 44 de l'Ordenança General de Subvencions del CIM, així com tampoc:
S'admetran els documents justificatius que s'hagin emès i pagat amb posterioritat a la data d'acabament de l'execució del projecte, sempre que l'expedició i el pagament no depassin el termini de la data límit per presentar la documentació justificativa i, d'altra banda, que el lliurament de béns o la prestació de serveis, objecte de la despesa, s'hagi efectuat en la temporització assenyalada al paràgraf anterior.
7. Beneficiaris
Poden ser-ne beneficiaris d'aquesta convocatòria:
El museu o col·lecció objecte de l'ajuda ha d'estar ubicat a Mallorca.
Es pot subvencionar un projecte per entitat.
8. Import de les subvencions
Els imports dels ajuts tenen la consideració d'import cert sense fer cap referència a un percentatge o fracció del pressupost subvencionable del projecte.
L'import de les subvencions es determina dividint l'import del crèdit previst per cada línia entre tots els projectes presentats a dita línia que compleixen els requisits per a ser beneficiaris.
En tot cas, s'han de respectar els límits següents:
1. L'import de la subvenció per projecte serà d'un màxim de 5.000,00 € per museus i col·leccions públics de titularitat municipal (línia 1), i de 3.000,00 € per museus i col·leccions privades de la línia 2.
2. L'import de la subvenció no pot ser superior a la quantitat sol·licitada o a l'import del pressupost subvencionable.
3. En relació al pressupost d'execució del projecte, la subvenció no pot superar aïladament o, en concurrència amb altres ajudes o subvencions, ingressos i altres recursos obtinguts de qualsevol procedència.
S'entén com a pressupost subvencionable el conjunt de les partides del pressupost que compleixen els requisits recollits en el punt 5.
9. Règim de concurrència
El procediment de selecció dels beneficiaris es dur a terme mitjançant concurrència no competitiva. Així es subvencionaran totes les sol·licituds presentades que compleixin els requisits per accedir-hi, amb les limitacions establertes en la convocatòria.
Aquest ajuts són compatibles amb altres subvencions, ajuts, ingressos o recursos per a la mateixa finalitat d'altres administracions i d'altres ens públics o privats. En tot cas, l'import de l'ajuda no pot superar aïlladament o en concurrència amb altres ajudes o subvencions, ingressos i altres recursos obtinguts de qualsevol procedència, el pressupost d'execució del projecte cultural subvencionat.
10. Organs competents per a instruir i resoldre el procediment
L'òrgan competent per aprovar aquesta convocatòria, atès el seu import, és la vicepresidenta primera i consellera executiva de Cultura i Patrimoni, per delegació del Consell Executiu.
L'òrgan competent per resoldre la convocatòria és la vicepresidenta primera i consellera executiva de Cultura i Patrimoni.
La instrucció correspon al secretari o secretària tècnica del Departament de Cultura i Patrimoni del Consell de Mallorca, que ha de dur a terme totes les actuacions o els actes de tràmit necessaris per vetllar pel compliment dels requisits de la convocatòria.
El termini màxim per resoldre i publicar la resolució d'aquest procediment és de 6 mesos, des de la data de publicació d'aquesta convocatòria en el BOIB.
El venciment de termini màxim sense haver-se publicat la resolució legitima a les persones interessades per a entendre desestimada, per silenci administratiu, la sol·licitud de subvenció presentada.
11. Pagament de l'ajuda
El reconeixement de l'obligació i pagament de la subvenció es farà en l'exercici 2026, una vegada s'hagi justificat, mitjançant transferència bancaria.
Una vegada s'hagi justificat la subvenció, comprovat que s'ha fet l'activitat, que s'han complert els objectius, així com la finalitat per a la qual es concedí, s'abonarà l'ajuda en un únic pagament, sense perjudici del previst al punt 22 d'aquesta convocatòria respecte a la pèrdua del dret al cobrament de la subvenció.
12. Termini i lloc de presentació de sol·licituds
Les sol·licituds es poden presentar en el termini de 15 dies hàbils, comptadors des de l'endemà de la data de la publicació d'aquesta convocatòria en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.
Les persones o entitats interessades hauran d'omplir els models de sol·licitud d'aquesta convocatòria que estan disponibles a la seu electrònica de el Consell de Mallorca: Seu CIM procediment.
La presentació de sol·licituds s'ha de fer a través del Registre electrònic CIM.
13. Documents que s'han d'adjuntar a la sol·licitud
Les sol·licituds i les declaracions que s'exigeixen s'han de formalitzar, mitjançant els models annexes que es poden obtenir en la seu electrònica del Consell de Mallorca. En qualsevol cas, els documents esmentats han de contenir les dades necessàries per identificar correctament els possibles beneficiaris i/o els seus representants.
Documentació comuna per a totes les línies:
1. Annex 1. Dades de l'entitat sol·licitant, sol·licitud de subvencions.
2. Annex 2. Detall del pressupost de les activitats per a les quals es sol·licita la subvenció i breu explicació de les mateixes.
3. Annex 3. Projecte objecte de la sol·licitud, datat i signat sota la responsabilitat del representant legal de l'entitat sol·licitant, el qual ha de descriure les actuacions i despeses que conformen el projecte pel qual se sol·licita la subvenció.
4. Documentació acreditativa de la representació i de la vigència del càrrec del representant legal en virtut de la qual actua el signant de la sol·licitud, i acreditació de l'autorització corresponent i suficient, en el cas que la signi una persona distinta.
5. Si s'escau annex 7, sol·licitud d'autorització prèvia en relació a les despeses amb vinculació. En aquest cas, d'acord amb el previst a l'article 34 de l'ordenança de subvencions del Consell de Mallorca, l'import subvencionable no pot excedir del cost en que ha incorregut l'entitat vinculada. L'acreditació d'aquest cost es realitzarà en la justificació en els mateixos termes establerts per acreditar les despeses del beneficiari.
6. En tot cas, per poder concedir i abonar les ajudes objecte d'aquesta convocatòria cal que la persona interessada acrediti la titularitat del compte bancari segons s'assenyala a continuació:
Per obtenir l'acceptació prèvia i expressa per a les despeses amb persones o entitats vinculades s'ha d'adjuntar a la sol·licitud, documentació acreditativa de que el preu pressupostat respon a un preu de mercat. Per això la persona/ entitat que realitzarà el servei subministrament ha de presentar qualque factura per serveis anàlegs prestat a altres persones/entitats amb les qui no existeixi vinculació. En el cas que no es pugui presentar dita documentació, s'haurà de presentar una declaració responsable per part de la persona/entitat que prestarà el servei /subministrament on manifesti que mai ha prestat serveis de naturalesa anàloga a altres persones o entitats i una declaració responsable/ factures, d'almenys dues persones/entitats del sector, on es reflecteixi quin és el preu que ells facturarien per un servei/subministrament de característiques anàlogues.
D'acord amb l'article 34.2 de l'Ordenança de Subvencions del consell de Mallorca, es considera que hi ha vinculació a les persones físiques o jurídiques o agrupacions sense personalitat en les quals s'esdevingui alguna de les circumstàncies següents:
a) Persones físiques unides per relació conjugal o persones lligades amb una relació d'afectivitat anàloga, parentiu de consanguinitat fins al quart grau o d'afinitat fins al segon.
b) Persones físiques i jurídiques que tinguin una relació laboral retribuïda mitjançant pagaments periòdics.
c) Membres associats de la persona beneficiària a què es fa referència en l'apartat 2 a) i membres o partícips de les entitats sense personalitat jurídica a què es fa referència en l'apartat 2 b) de l'art. 7 d'aquesta Ordenança.
d) Una societat i els seus socis majoritaris o els seus consellers o administradors, així com els cònjuges o les persones lligades amb una relació d'afectivitat anàloga i familiars fins al quart grau de consanguinitat o d'afinitat fins al segon.
e) Societats que, d'acord amb l'art. 42 del Reial decret, de 22 d'agost de 1885, pel qual es publica el Codi de Comerç, reuneixin les circumstàncies requerides per a formar part del mateix grup. 14
f) Persones jurídiques o agrupacions sense personalitat i els seus representants legals, patrons o persones que n'exerceixin l'administració, així com cònjuges o persones lligades amb una relació d'afectivitat anàloga i familiars fins al quart grau de consanguinitat o d'afinitat fins al segon.
g) Persones jurídiques o agrupacions sense personalitat i persones físiques, jurídiques o agrupacions sense personalitat, que, d'acord amb normes legals, estatutàries o acords contractuals tinguin dret a participar en més d'un 50 % en el benefici de les primeres.
14. Termini i lloc per justificar les subvencions concedides
1. Les factures i els justificants del pressupost subvencionable executat s'han de presentar seguint els requisits regulats en l'article 48.2 de l'Ordenança General de Subvencions.
2. La presentació la documentació justificativa s'ha de fer a través del Registre electrònic del Consell de Mallorca o en els llocs establerts en l'apartat 4 de l'article 16 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.
3. La documentació justificativa s'ha de presentar entre el 15 de novembre de 2025 i el 27 de febrer de 2026.
15. Documentació justificativa
La modalitat de justificació de les subvencions concedides mitjançant aquesta convocatòria és la de compte justificatiu de la despesa feta amb aportació de justificants de despesa.
El compte justificatiu de la despesa inclourà la documentació següent:
1. La memòria tècnica. És la documentació amb la qual l'entitat beneficiària demostra que ha fet el projecte cultural subvencionat tal com el va presentar inicialment o amb la introducció dels canvis que s'han d'haver comunicat al departament. La memòria tècnica està integrada per la documentació següent:
1.1 Annex 5. Memòria explicativa de l'activitat realitzada: comentari i avaluació dels resultats obtinguts i de tots aquells aspectes que siguin rellevants, amb indicació de la data de finalització de l'activitat. Si no s'ha executat la totalitat o hi ha hagut modificacions del projecte per causes alienes o de força major, la memòria n'ha d'exposar les causes i ha d'explicar la resta del projecte realitzat. La memòria s'ha de presentar segons l'estructura de l'annex 5.
1.2 Acreditació de la difusió de la subvenció concedida per part de la persona beneficiaria, d'acord amb el previst al punt 16 d'aquesta convocatòria.
1.3 Qualsevol altra documentació que li sigui requerida als efectes de comprovar la realització del projecte cultural subvencionat.
2. Memòria econòmica. És la documentació que dóna compte de les despeses d'execució del projecte realitzat i de les distintes fonts per finançar-lo. Aquesta memòria consta dels documents que es regulen en l'article 39.1.2) de l'Ordenança de Subvencions del Consell de Mallorca, tenint en compte que s'ha de presentar :
2.1 L'annex 4
2.2 Relació de les despeses i dels ingressos del projecte subvencionat (annexes 6A i 6B).
La relació de despeses, que s'ha d'estructurar d'acord amb les despeses del pressupost presentat, ha d'indicar les següents dades de les factures o documents acreditatius: número d'ordre, número de factura, data d'emissió de la factura, proveïdor, NIF, concepte de la factura, import total imputat de la factura i la data de pagament. (annex 6A). L'annex 6A també cal enviar-lo, degudament identificada, a la Unitat Jurídica Administrativa per correu electrònic i amb format de full de càlcul editable (Excel, LibreOffice Calc), a la següent adreça: sjacultura@conselldemallorca.net
La relació d'ingressos ha d'assenyalar les ajudes, les subvencions, els ingressos o els fons propis que han finançat el projecte subvencionat, indicant-ne l'import i la procedència. (Si no hi ha hagut altres ingressos per finançar el projecte tret de la subvenció, s'ha d'adjuntar una declaració responsable sobre aquesta circumstància) (annex 6B).
2.3 Les factures originals o els documents de valor probatori equivalent, amb validesa en el tràfic jurídic mercantil o amb eficàcia administrativa, justificatius de la despesa subvencionable del pressupost executat, que han d'estar expedits a nom de l'entitat beneficiària i han de complir tots els requisits que exigeix el Reial decret 1619/2012, de 30 de novembre, pel que s'aprova el reglament que regula les obligacions de facturació. Les factures o els justificants del pressupost subvencionable executat s'han de presentar seguint els requisits regulats en l'article 39 de l'Ordenança General de Subvencions i de forma ordenada, és a dir, s'han d'agrupar amb el mateix ordre establert en la relació de despeses que ha de presentar amb l'annex 6A. Quan l'operació documentada en la factura estigui exempta o no subjecta a l'impost o quan el subjecte passiu de l'impost sigui el destinatari de l'operació facturada, s'hi ha de fer constar. O s'hi ha d'incloure una referència a les disposicions corresponents de la Directiva 2006/112/CE, de 28 de novembre, o als preceptes corresponents de la Llei de l'impost.
La justificació del pagament de les depeses presentades es realitzarà (en funció de com s'hagi abonat i amb els límits prevists) segons la documentació relacionada a l'article 48.2 de l'ordenança de subvencions del Consell de Mallorca.
No obstant l'anterior, i d'acord amb l'article 48.1 de l'Ordenança general de subvencions del Consell de Mallorca, en el cas que l'entitat beneficiària sigui una entitat local, l'acreditació del pagament de les factures objecte de justificació es realitzarà mitjançant certificació de les obligacions reconegudes, emesa pel secretari/secretària-interventor/a, detallant cada factura, el seu número, l'import, agrupades amb el mateix ordre establert en la relació de despeses assenyalada en el paràgraf anterior.
En el cas que en el document acreditatiu del pagament figuri un import que no coincideix amb l'import del justificant en qüestió, el beneficiari haurà de presentar un certificat o documentació justificativa de l'entitat bancària o qualsevol altre document que justifiqui que dins aquell pagament es troba inclòs l'abonament del justificant en qüestió.
Si el pagament es fa en divises, l'entitat beneficiària ha d'aportar l'equivalència del canvi oficial en euros que correspongui a la data del pagament del document justificatiu de la despesa.
En el cas que s'imputin despeses de la seguretat social de les nòmines, s'han d'adjuntar les corresponents RLC i RNT (antics documents TCs), amb el pagament i el resum comptable de nòmines.
Les factures i els pagaments s'han de presentar numerats i en el mateix ordre que en la relació de despeses del document annex 6A.
Els justificants del pagament de cada factura/nòmina ha d'anar a continuació de la factura/nòmina corresponent, amb la mateixa numeració.
2.4 Qualsevol altra documentació que es derivi d'aquesta convocatòria o li sigui requerida als efectes de comprovar la justificació econòmica del projecte cultural subvencionat.
16. Mesures de difusió de la subvenció concedida per part de la persona beneficiària
D'acord amb el previst a l'article 15 de l'ordenança de subvencions del Consell de Mallorca els beneficiaris han de difondre que el Consell de Mallorca subvenciona l'activitat cultural.
Concretament l'entitat ha de publicar a les xarxes socials i plana web pròpia (si en disposa) que el Consell de Mallorca ha subvencionat l'activitat de que es tracti. En dita noticia/entrada, a més de la informació corresponent a la subvenció, s'inclourà el logotip del Consell de Mallorca. Aquesta publicitat sobre la concessió de la subvenció s'ha de realitzar encara que la data de concessió sigui posterior a la celebració de l'activitat. Aquesta difusió s'ha d'incloure a l'apartat corresponent de l'annex 5 de justificació.
D'altra banda, i sense perjudici de l'esmentat al paràgraf anterior, si la concessió de la subvenció es produeix abans de la celebració de l'activitat subvencionada, i l'entitat beneficiària realitza altre tipus de publicitat (premsa, pòsters, tríptics, entrades..), podrà incloure el logotip del Consell de Mallorca, fent esment a que l'activitat està subvencionada pel Consell de Mallorca. Aquesta publicitat es presentarà amb la documentació justificativa.
Els esmentats logotips es poden trobar en el següent enllaç: Identitat corporativa
17. Obligacions dels beneficiaris
Sense perjudici del previst a l'article 9 de l'ordenança de subvencions del Consell de Mallorca, són obligacions de les persones beneficiàries:
a. Executar el projecte o activitat que fonamenta la concessió de la subvenció.
b. Justificar, davant l'òrgan que concedeix la subvenció, el compliment dels requisits i les condicions, i també la realització de l'activitat i el compliment de la finalitat que determinen la concessió o el gaudi de la subvenció.
c. Sotmetre's a les actuacions de comprovació, que ha d'efectuar l'òrgan que concedeix la subvenció o l'entitat col·laboradora, si escau, i qualsevol altra de comprovació i control financer que poden dur a terme els òrgans de control competents, tant nacionals com comunitaris, i aportar tota la informació que li requereixin en l'exercici de les actuacions anteriors.
d. Comunicar a l'òrgan que concedeix la subvenció l'obtenció d'altres subvencions, ajuts, ingressos o recursos que financen les activitats subvencionades. Aquesta comunicació s'ha d'efectuar tan aviat com es conegui i, en tot cas, abans de la justificació de l'aplicació donada als fons percebuts.
e. En el cas que es denegui al Consell de Mallorca l'autorització per l'obtenció dels certificats d'estar al corrent de les obligacions tributàries i amb la Seguretat Social, s'haurà d'acreditar, abans de dictar-se la proposta de resolució de concessió, que està al corrent del compliment de les obligacions tributàries amb l'Estat i amb el Consell Insular de Mallorca i els organismes autònoms que en depenen, i de les obligacions amb la Seguretat Social, aportant els certificats corresponents. També haurà d'aportar els certificats esmentats en el moment que li requereixi aquesta corporació per tal de poder abonar la subvenció.
f. Disposar dels llibres comptables, els registres diligenciats i altres documents degudament auditats en els termes que s'exigeix en la legislació mercantil i sectorial aplicable a la persona beneficiària en cada cas, així com tots els estats comptables i els registres específics exigits en la convocatòria de les subvencions, amb la finalitat de garantir l'exercici adequat de les facultats de comprovació i control.
g. Conservar els documents justificatius de l'aplicació dels fons rebuts, incloent-hi els documents electrònics, mentre puguin ser objecte de les actuacions de comprovació i control.
h. Adoptar les mesures de difusió establertes al punt anterior.
i. Reintegrar els fons percebuts en els casos que es preveuen en l'art. 56 de l'Ordenança de Subvencions del Consell de Mallorca.
j. Si es dóna el supòsit, les persones beneficiàries han de sol·licitar a l'òrgan que concedeix la subvenció, abans que no conclogui el termini per a dur a terme l'activitat subvencionada, modificacions de la resolució de concessió que suposin ampliació dels terminis fixats, reducció de l'import concedit o alteració de les accions que s'integren en l'activitat, que s'autoritzen quan tenen la causa en circumstàncies imprevistes o són necessàries per al bon final de l'actuació, sempre que no s'alteri l'objecte o la finalitat de la subvenció i no es danyi el dret de tercers.
18. Sol·licituds d'ampliació de terminis
Les peticions d'ampliació dels terminis fixats s'han de presentar amb una antelació mínima de quinze dies hàbils al de finalització del termini que es vol ampliar.
19. Assoliment d'objectius i finalitat de la concessió
S'entendrà que el projecte subvencionat s'ha realitzat quan de la documentació justificativa presentada es desprengui que l'activitat projectada s'ha dut a terme, malgrat aquesta hagi pogut sofrir qualque tipus de modificació respecte al projecte inicialment presentat. Es considerarà que el projecte s'ha realitzat quan es pot despendre sense cap dubte que l'actuació justificada es correspon substancialment amb el projecte presentat, més enllà dels petits canvis que s'hagin pogut donar durant l'execució del projecte cultural.
Els petits canvis que hagi pogut sofrir el projecte s'hauran de detallar a la memòria justificativa (annex 5), juntament amb l'explicació dels motius que els han generat.
No s'entendrà que la subvenció ha assolit els objectius si l'entitat beneficiària no ha elaborat almenys 50 fitxes.
20. Pèrdua del dret al cobrament de la subvenció
Serà d'aplicació el previst en l'article 58 de l'Ordenança General de Subvencions del Consell de Mallorca amb les particularitats següents:
1. Si l'entitat beneficiària incompleix les obligacions contemplades en la convocatòria, o incorre en alguna de les causes de l'article 9 de l'Ordenança de Subvencions del CIM, o altera aspectes rellevants del projecte que s'hagin pogut tenir en compte per concedir l'ajuda, els òrgans competents del Consell han de declarar la pèrdua del dret al cobrament de la subvenció.
2. Atès que es tracta de subvencions d'import cert no s'aplicarà l'ajustament a la baixa de l'import de la subvenció per raó del grau d'execució de l'activitat subvencionada, sempre que això no impliqui superar el cost total de l'activitat, un cop deduïts els ingressos aliens o les subvencions que l'han finançat si n'hi ha.
3. L'import de la subvenció a abonar, en cap cas, pot ser de tal quantia que aïlladament o en concurrència amb altres subvencions, ajudes, ingressos o recursos, superi el cost de l'activitat subvencionada. Si l'import total de la subvenció més la resta d'altres ajuts, ingressos o fons propis que han finançat la realització del projecte cultural, supera el cost de l'activitat subvencionada, l'import de la pèrdua parcial del dret de cobrament de la subvenció ha de ser la quantitat que l'excedeix.
4. A efectes d'aquesta convocatòria, s'entén per cost de l'activitat el cost del compte justificatiu presentat per la persona beneficiària (annex 6A), llevat de les despeses que, per la seva naturalesa no formin part del cost de l'activitat. Si que entrarien en el concepte de cost de l'activitat, aquelles despeses en que ha incorregut la persona beneficiària que no s'han acceptat com a despesa subvencionable en l'aprovació del compte justificatiu, per no complir amb tots els requisits prevists a la convocatòria (forma, termini o similars), però que responen a la naturalesa de l'activitat subvencionada.
5. De conformitat amb els principis d'eficàcia i eficiència en l'assignació i utilització dels recursos públics regulats a l'article 5 de l'Ordenança de Subvencions del Consell de Mallorca, en el cas que l'import de la pèrdua del dret al cobrament de la subvenció sigui igual o inferior a 100,00 € i sempre que aquest import no superi l'1 % de la subvenció concedida, el centre gestor anul·larà d'ofici la diferència entre l'import de la subvenció concedida i l'import de la subvenció reconeguda, sense necessitat d'iniciar el procediment i posterior declaració de la pèrdua del dret al cobrament d'una part de la subvenció, i sense que el beneficiari presenti renúncia a cobrar aquesta quantitat.
21. Ineficàcia sobrevinguda de la convocatòria
Si per circumstàncies sobrevingudes d'interès públic i general, el Consell de Mallorca no pot dur endavant la tramitació d'aquesta convocatòria, l'òrgan, que la va aprovar, l'ha de deixar sense efectes previ informe justificatiu de la Secretaria Tècnica del centre gestor.
22. Recursos
1. Contra la resolució que aprova aquesta convocatòria, que no posa fi a la via administrativa, podeu interposar el recurs d'alçada en el termini d'un mes, comptador a partir de l'endemà de la seva publicació. El recurs es pot interposar formalment davant el Consell Executiu o davant del Ple que és l'òrgan competent per resoldre'l.
Contra la desestimació expressa d'aquest recurs d'alçada, hi podeu interposar el recurs contenciós administratiu davant el Jutjat Contenciós Administratiu de Palma que correspongui, en el termini de dos mesos, comptadors a partir de l'endemà de rebre la notificació de la desestimació del dit recurs d'alçada.
Si un cop transcorreguts tres mesos des de la interposició del recurs d'alçada i no n'heu rebut la notificació de resolució expressa, s'entén desestimat per silenci i podeu interposar el recurs contenciós administratiu davant el Jutjat contenciós Administratiu de Palma que correspongui, sense limitació de temps.
No obstant l'anterior, podeu interposar, si escau, qualsevol altre recurs que considereu oportú. Tot això de conformitat amb la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa i la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.
2. Contra la resolució de concessió d'aquesta convocatòria que no posa fi a la via administrativa, podeu interposar el recurs d'alçada en el termini d'un mes, comptador a partir de l'endemà de la seva publicació. El recurs es pot interposar formalment davant la consellera executiva de Cultura i Patrimoni o davant el Consell Executiu, que és l'òrgan competent per resoldre'l.
Contra la desestimació expressa d'aquest recurs d'alçada, hi podeu interposar el recurs contenciós administratiu davant el Jutjat Contenciós Administratiu de Palma que correspongui, en el termini de dos mesos, comptadors a partir de l'endemà de rebre la notificació de la desestimació del dit recurs d'alçada.
Si un cop transcorreguts tres mesos des de la interposició del recurs d'alçada i no n'heu rebut la notificació de resolució expressa, s'entén desestimat per silenci i podeu interposar el recurs contenciós administratiu davant el Jutjat contenciós Administratiu de Palma que correspongui, sense limitació de temps.
No obstant l'anterior, es pot interposar, si escau, qualsevol altre recurs que considereu oportú. Tot això de conformitat amb la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa i la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.