Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

AJUNTAMENT DE SANT JOSEP DE SA TALAIA

Núm. 186246
Aprovació definitiva del Reglament de règim intern de l’EI Cala de Bou

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Acabat el termini d'exposició pública sense haver-s'hi presentat al·legacions, l'acord fins aleshores inicial s'entén definitivament aprovat, d'acord amb el que disposa l'art. 102 de la Llei 20/2006. Per la qual cosa, es publica el text íntegre del Reglament de règim intern  de l'Escola Infantil (EI) Cala de Bou, que a continuació es transcriu:

“REGLAMENT DE RÈGIM INTERN DE L'EI CALA DE BOU

ARTICLE 1. MARC LEGISLATIU I DEFINICIÓ DEL SERVEI

1.1 Marc legislatiu

  • L'Estatut d'Autonomia de les Illes Balears, aprovat per Llei orgànica 2/1983, de 23 de gener (BOE núm. 51, d'1 de març), i reformat per Llei orgànica 1/2007, de 28 de febrer, (BOE núm. 51, d'1 de març).
  • Llei orgànica 2/2006, de 3 de maig, d'educació (LOE), segons la redacció establerta per la Llei orgànica 3/2020, de 29 de desembre, per la qual es modifica la Llei orgànica 2/2006, de 3 de maig, d'educació (LOMLOE).
  • Llei 1/2022, de 8 de març, d'educació de les Illes Balears (BOIB núm. 38 d'1 de març).
  • Decret llei 5/2023, de 28 d'agost, de mesures urgents en l'àmbit educatiu i en el sanitari (BOIB núm. 120, de 29 d'agost).
  • Decret 64/2019, de 2 d'agost, pel qual s'estableix el règim d'admissió als centres sostinguts totalment o parcialment amb fons públics de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears que deroga el Decret 37/2008.
  • Decret 64/2019, de 2 d'agost, pel qual s'estableix el règim d'admissió d'alumnes als centres sostinguts totalment o parcialment amb fons públics de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears que deroga el Decret 37/2008.
  • El Decret 23/2020, de 31 de juliol, pel qual s'aprova el Text consolidat del Decret pel qual s'estableixen els requisits mínims dels centres de primer cicle d'educació infantil (BOIB núm. 135, d'1 d'agost de 2020).
  • Decret 28/2020, de 21 de setembre, de principis generals dels procediments de reconeixement de la condició de família monoparental i de la condició de família nombrosa (BOIB núm. 164, de 22 de setembre de 2020).
  • Decret 30/2022, d'1 d'agost, pel qual  s'estableix el currículum i l'avaluació de l'educació infantil a les Illes Balears.
  • El Decret 30/2020, de 28 de setembre, pel qual s'aprova el Text consolidat del Decret pel qual s'estableix i regula la xarxa d'escoles infantils públiques i els serveis per a l'educació de la primera infància de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears i es crea l'Institut per a l'Educació de la Primera Infància (BOIB núm. 167, de 29 de setembre).
  • Resolució del conseller d'Educació i Universitats, de 6 de setembre de 2023, per la qual s'aprova el model de Conveni específic de col·laboració entre el Govern de les Illes Balears i els centres de titularitat privada de la xarxa complementària per establir la gratuïtat del servei d'escolarització bàsica del primer cicle d'educació infantil (BOIB núm. 124, de 7 de setembre).

1.2 Definició del servei

L'escola infantil Cala de Bou neix per iniciativa de l'Ajuntament de Sant Josep de sa Talaia. L'escola està adscrita a la xarxa pública d'escoles infantils de les Illes Balears.

Aquest centre d'educació infantil de 0-3 anys en el municipi de Sant Josep de sa Talaia, que consta de 3 unitats, està justificat per la manca de places escolars (0-3) existents en el municipi de Sant Josep de sa Talaia que dificulta que moltes famílies puguin accedir a una plaça en un centre d'educació infantil tant públic com privat.

Segons el Decret 71/2008, de 27 de juny, pel qual s'estableix el Currículum d'Educació Infantil a les Illes Balears, l'educació infantil constitueix l'etapa educativa amb identitat pròpia que atén infants des del naixement fins als sis anys. L'etapa d'educació infantil s'ordena en dos cicles i té caràcter voluntari. El primer cicle comprèn fins als tres anys i el segon, dels tres als sis anys.

La finalitat de l'educació infantil és contribuir al desenvolupament físic, emocional, afectiu, social i intel·lectual dels infants.

Aquesta etapa ha d'atendre progressivament al desenvolupament afectiu, al moviment i als hàbits de control corporal, a les manifestacions de la comunicació i del llenguatge, a les pautes elementals de convivència i relació social, així com al descobriment de les característiques físiques i socials del medi en què viuen. A més, ha de facilitar que els infants elaborin una imatge positiva i equilibrada de si mateixos i que adquireixin autonomia personal.

L'escola infantil Cala de Bou atén el primer cicle d'aquesta etapa educativa, és a dir, infants de 0 a 3 anys.

ARTICLE 2. LLOC I CALENDARI D'IMPARTICIÓ DEL SERVEI

2.1 Lloc d'impartició del servei

El servei es prestarà a l'EI Cala de Bou, situada al c. des Caló s/n. 07829-Sant Agustí des Vedrà, dins del municipi de Sant Josep de sa Talaia.

2.2. Calendari d'impartició del servei

 L'escola infantil ha de funcionar durant 12 mesos anuals, entre les dates que s'estableixin per a cada curs escolar, segons el calendari escolar i el que determini l'Ajuntament. En concret, el servei educatiu de l'EI Cala de Bou començarà el dia 1 de setembre i finalitzarà el 30 de juny. Els mesos de juliol i agost s'oferirà un servei d'escola d'estiu.

L'escola estarà tancada durant el període de vacances escolars de Nadal i Pasqua i els dies festius que l'Administració determini.

ARTICLE 3. HORARI D'IMPARTICIÓ DEL SERVEI

La jornada escolar comprèn totes aquelles activitats que es desenvolupen des que els infants entren a l'escola fins que en surten incloent-hi les activitats relacionades amb l'acollida i recollida dels infants, amb l'alimentació, amb la higiene, la seguretat i amb el descans.

L'EI Cala de Bou ofereix els següents serveis en els horaris que figuren a continuació:

HORA

SERVEI

De 7.30 a 7.59 hores

Primera acollida al matí. Mitja hora complementària (9 €/mes) (0,45 €/dia)*

De 8 a 9 hores

Acollida al matí. Hora complementària. (21 €/mes) (1,05 €/dia)

 

De 9 a 13 hores

Servei d'escolaritat.

Quotes suspeses (període setembre-juny) **

175 € 1-3 anys/180 € lactants (mesos de juliol i agost)

De 13 a 14 hores

Recollida. Hora complementària (21 €/mes)

(1,05 €/dia)

(S'hi inclou, si és el cas, el servei de vigilància i cura a l'hora de donar el dinar als infants)

De 14 a 15 hores

Servei de descans. Hora complementària.

(23 €/mes) (1,15 €/dia)

De 15 a 15.45 hores

Recollida a l'horabaixa. Hora complementària.

(23 €/mes) (1,15 €/dia)

* El cost de la primera acollida al matí de 7.30-7.59 se sumarà al cost de l'acollida de 8.00 a 9.00 h

** Mitjançant acord de Ple de 20/12/23 (BOIB núm. 175, de 28/12/23) es va aprovar la suspensió de les quotes del servei d'escolaritat (9 a 13 h) i matrícula (105 €) dels alumnes matriculats al primer cicle d'educació infantil de l'EI Cala de Bou del municipi de Sant Josep de sa Talaia durant el període de setembre a juny (10 mesos) mentre duri la vigència del Conveni específic de col·laboració entre el Govern de les Illes Balears i l'Ajuntament de Sant Josep de sa Talaia per establir la gratuïtat del servei d'escolarització bàsica del primer cicle d'educació infantil, la signatura del qual s'ha aprovat per Decret núm. 2023-4230, de 26/10/23.

Passats els 15 minuts inicials, es facturarà l'hora completa.

El temps màxim de permanència d'un infant a l'escola serà de 7 hores diàries.

L'equip pedagògic de l'EI Cala de Bou ha de confeccionar la distribució dels horaris d'aula, que quedaran recollits a la Programació General Anual de l'escola i seran comunicats a les famílies a principi de curs.

Els horaris d'entrada i sortida seran aquests:

  • Entrada: de 8.00 a 8.45 hores (acollida)               de 8.45 a 9.15 hores
  • Sortida: de 13.00 a 13.15 hores, de 14.00 a 14.15 hores, de 15.00 a 16.00 hores.
 

Llevat dels horaris d'entrada i sortida, l'EI Cala de Bou estarà tancada i no es permetrà l'entrada dels infants que arribin tard sense un motiu justificat.

En qualsevol cas quan la porta ja estigui tancada, l'educadora o l'educador recepcionarà a l'entrada de l'escola i no es permetrà l'accés de la família a l'aula.

Els pares i les mares o tutors dels infants han de comunicar a l'educadora o a l'educador l'entrada o la sortida esporàdica de l'infant per motius justificats fora de l'horari establert.

ARTICLE 4. CARACTERÍSTIQUES DEL SERVEI

4.1. Serveis de caràcter general

Els serveis que s'ofereixen durant la jornada escolar són:

4.1.1. Servei d'escolarització

Aquest servei és el principal. Consisteix en l'estada d'infants de 0 a 3 anys, durant l'horari establert a l'article 3, així com l'atenció educativa apropiada als infants d'aquesta edat, de conformitat amb la normativa aplicable.

4.1.2. Servei d'acollida i recollida

Aquest servei consisteix en l'estada al centre durant l'espai de temps anterior a l'horari escolar del matí i posterior a l'horari escolar de l'horabaixa. Aquest servei aporta més flexibilitat en l'horari a les famílies usuàries de l'escoleta. Aquest servei es concreta en servei d'acollida de matí i servei de recollida d'horabaixa.

Aquest servei es converteix en un espai global d'atenció als infants que estan atesos pels professionals del centre i que ofereix al matí un espai amb un clima tranquil i segur d'acollida a l'infant i a l'horabaixa un espai potenciador del joc.

4.1.3. Servei de menjador

No es preveu servei de menjador, però a l'efecte de facilitar la conciliació de la vida laboral i familiar de les famílies, es permetrà que les famílies d'infants que no puguin ser recollits en acabar el servei d'escolarització, puguin dur el dinar al centre, preparat de ca seva, en carmanyola o altre recipient.

Aquesta possibilitat, la de dur el dinar al centre en carmanyola, queda supeditada a la signatura d'un document de descàrrec de responsabilitat cap a l'empresa que gestiona el servei educatiu.

Les carmanyoles emprades han de ser hermètiques i aptes per al transport, per a la conservació d'aliments i, si escau, per ser escalfades.

La carmanyola haurà d'anar degudament retolada amb el nom de l'alumne/alumna.

El personal d'atenció educativa directa de l'escoleta es farà càrrec de l'assistència i l'atenció de l'alumnat que es quedi a dinar de carmanyola al centre.

4.1.4. Servei d'escoleta d'estiu

El servei de l'escoleta d'estiu s'ofereix durant els mesos de juliol i d'agost. És un servei voluntari i opcional per a les famílies. Les quotes per a aquest servei seran les mateixes que les estipulades a l'article 3 i 9 de l'esmentat Reglament.

4.1.5. Serveis d'atenció a la diversitat

Aquests serveis es dediquen, principalment, a la prevenció, la detecció i sobretot al suport educatiu a infants escolaritzats o no amb dificultats educatives, i especialment amb necessitats educatives especials.

4.2 Serveis de caràcter voluntari

El centre oferirà els següents serveis:

4.2.1. Serveis destinats a enfortir les capacitats educatives de les famílies.

Aquests serveis pretenen l'atenció educativa d'infants menors de tres anys no escolaritzats i de les seves famílies, sigui quin sigui el seu àmbit de residència, destinada a la socialització inicial dels infants, a l'enfortiment en les famílies de concepcions positives respecte de l'educació durant els primers anys de vida, a la difusió de coneixements i competències educatives i a la promoció de la cultura d'infància. Les places que no quedin cobertes per infants no escolaritzats podran ser ocupades per infants escolaritzats.

S'han d'estipular les activitats, el calendari i l'horari dins el marc de la programació general anual del centre i en coordinació amb la Regidoria d'Educació de l'Ajuntament.

La coordinadora dels diferents programes serà la directora o el director del centre.

Els recursos materials han de ser els propis de l'escola o els que l'Ajuntament posi a disposició del centre a aquest efecte.

L'espai on es duguin a terme aquestes activitats habitualment ha de ser l'escoleta, tot i que en alguns casos es poden determinar altres instal·lacions. Abans de començar el curs, l'Ajuntament i l'escoleta han de definir quins seran els espais on es faran les activitats amb famílies dins el marc de la programació anual del centre (PGA).

Les quotes pel servei d'enfortiment de les capacitats educatives de les famílies seran les següents:

Horari

Quota

Curs de massatges (6 sessions)

3 €/sessió

Espais familiars mensual ( 1 sessió setmanal de 2 h)

 12 € ( aquest preu inclou un mínim 10 sessions)

Taller de famílies (1 sessió mensual de 2 h)

 12 € (aquest preu inclou un mínim 6 sessions)

ARTICLE 5. GESTIÓ

1. L'escola infantil Cala de Bou depèn, a tos els efectes, de l'Ajuntament de Sant Josep de sa Talaia, que té la titularitat del servei.

2. La gestió d'aquest servei socioeducatiu es podrà dur a terme per qualsevol de les formes previstes a la normativa reguladora de règim local.

ARTICLE 6. ORGANITZACIÓ

6.1 Destinataris

Els destinataris del servei són infants amb edat compresa entre 0 i 3 anys. En el cas dels infants de 0 anys, en el moment de l'inici del curs escolar han d'haver complit els 4 mesos.

6.2 Distribució dels alumnes

1. Les agrupacions s'han de fer per trams d'edat no superiors a un any de diferència. Qualsevol altra agrupació ha de ser autoritzada per la Conselleria d'Educació i Cultura.

2. La distribució dels grups d'educació infantil serà la següent:

  • 1 aula de nadons (de 4 mesos a 1 any)
  • 1 aula de nens i nenes d'1 a 2 anys
  • 1 aula de nens i nenes de 2 a 3 anys

La precedent distribució per aules podrà ser objecte de modificació quantitativa si les circumstàncies d'ubicació física així ho permeten, però respectant sempre en qualsevol cas els límits de nombre màxim d'infants per aula.

6.3 Ràtios

1. El nombre màxim d'infants per aula ve donat pel Decret 60/2008, de 2 de maig, pel qual s'estableixen els requisits mínims dels centres de primer cicle d'educació infantil.

2. El nombre màxim d'infants per unitat a l'EI Cala de Bou ha de ser:

  1. Unitat de 0-1 any: 7
  2. Unitat d'1-2 anys: 12
  3. Unitat de 2-3 anys: 16
 

​​​​​​​6.4 Equip educatiu

1. Els infants seran atesos per personal docent que haurà de posseir les titulacions acadèmiques i la qualificació específica d'educació infantil, exigides per la normativa reguladora d'aplicació que estigui vigent en tot moment.

2. L'equip educatiu es reunirà setmanalment per fixar objectius, mètodes, programes, revisar material didàctic i reflexionar sobre aspectes concrets de l'educació i de les línies a seguir. D'aquestes reunions s'elaboraran les corresponents actes.

3. L'equip complet de personal docent es reunirà en claustre quan sigui necessari per tractar els problemes generals de l'escola d'infants i també per elaborar propostes dirigides a l'Alcaldia o Regidoria d'Educació i Cultura de l'Ajuntament de Sant Josep. Al Consell Escolar, que es crearà d'acord amb la normativa que hi sigui d'aplicació, hi assistirà una persona en representació de l'Ajuntament de Sant Josep.

4. L'equip educatiu tendrà en compte el que s'estableix en l'article 7 de la Llei 12/2006, per incloure sistemàticament la variable de sexe en l'elaboració d'estudis i estadístiques.

6.5 Metodologia d'incorporació dels infants

Els pares i les mares dels infants de nova inscripció hauran de mantenir una primera entrevista amb l'educadora o l'educador del seu fill/a, amb l'objectiu d'intercanviar informació que faciliti l'entrada de l'infant al centre escolar i pactar el dia i horaris de començament.

Per tal de facilitar el període d'adaptació, la incorporació dels infants al centre escolar es farà de forma esglaonada i seguint les indicacions horàries marcades per les educadores.

6.6 Règim d'inassistències

1. Les famílies estan obligades d'advertir al centre la inassistència del seu fill/a.

2. Si un alumne s'ha d'absentar durant un període inferior a 2 mesos, per causa justificada, la seva família o els seus tutors legals hauran de signar un document de compromís de retorn al centre en una data que s'hi indiqui i la plaça romandrà reservada fins aleshores. Si superat aquest període temporal l'alumne no s'incorpora, el centre procedirà a donar-lo de baixa d'ofici i aquesta plaça podrà ser assignada com a vacant. Aquesta petició es podrà efectuar sempre que l'infant hagi estat escolaritzat al centre educatiu un mínim d'un mes abans de procedir a la sol·licitud.

3. Després d'haver exhaurit les vies de comunicació amb la seva família, el centre ha de comunicar al Servei d'Escolarització, Títols i Legalitzacions la inassistència d'un alumne o la no incorporació en la data prevista sense causa justificada. Aquesta inassistència pot suposar la pèrdua de la plaça al centre on s'hagi formalitzat la matrícula.

4. La baixa voluntària d'un infant requerirà la seva comunicació per escrit a la Direcció de l'escola.

6.7 Orientacions generals

1. A començament del curs, el concessionari informarà les famílies sobre les normes sanitàries, normes d'admissió dels infants, normes higièniques, pedagògiques, socials i de vestuari que els pares han de complir.

2. Aquestes normes, juntament amb els horaris i els programes d'educació de l'escoleta, es comunicaran a l'Alcaldia de l'Ajuntament de Sant Josep de sa Talaia, que les aprovarà.

3. L'EI Cala de Bou no es fa responsable dels objectes i materials aliens al centre.

4. Els infants han de dur roba còmoda i marcada, que faciliti la seva feina i la de les educadores, tot tenint en compte que el centre disposa de calefacció i sistema d'aire condicionat.

5. Es recomanable l'ús de la bata, ja que facilita la feina de l'educadora o l'educador alhora de realitzar treballs que poden embrutar.

6. S'ha de dur roba d'ús personal de cada infant (tovalloletes d'un sol ús, bolquers, bossa de roba amb muda completa i baveralls) i s'ha de canviar cada dia.

7. Per celebrar els aniversaris o festes dels infants, s'ha de contactar abans amb l'educadora o l'educador per tal de coordinar-ho.

8. No s'admetran les visites dels pares, tutors, familiars ni amics durant l'horari escolar, salvat de casos excepcionals degudament justificats.

 

​​​​​​​9. Si al llarg del curs es produeix un canvi d'adreça, telèfon..., s'ha de comunicar a la direcció del centre, per tal de facilitar el contacte amb la família.

10. Cal comunicar també tots els canvis de caràcter administratiu, de domiciliació bancària, de comptes corrents de bancs, etc.

11. Si el pare, mare o persona que ostenti la tutela deleguen en una altra persona major d'edat la recollida del seu fill, l'hauran d'autoritzar per escrit, amb nom i DNI de la persona autoritzada.

12. Perquè germans o familiars menors de divuit anys d'un infant el puguin recollir és indispensable fer un descàrrec de responsabilitat per escrit davant de la persona responsable de l'escola.

13. Si l'infant no participa, per motius aliens a l'escola, en les activitats que el seu grup realitzi i que suposin la sortida del centre, aquest dia l'infant no podrà assistir a l'escoleta.

14. D'acord amb la legislació vigent, no és permès fumar dins les dependències del centre ni entrar-hi animals.

6.8 Alimentació

1. Els infants han d'entrar a l'escola amb la primera menjada del dia feta i hauran de dur menjar de ca seva per esmorzar a mitjan matí.

2. No es preveu servei de menjador, però a l'efecte de facilitar la conciliació de la vida laboral i familiar de les famílies, es permetrà que les famílies d'infants que no puguin ser recollits en acabar el servei d'escolarització, puguin dur el dinar al centre, preparat de ca seva, en carmanyola o altre recipient.

Aquesta possibilitat, la de dur el dinar al centre en carmanyola, queda supeditada a la signatura dels pares o tutors legals d'un document de descàrrec de responsabilitat cap a l'empresa que gestiona el servei educatiu.

3. Només es donaran règims alimentaris especials en cas que es presenti un certificat mèdic que ho prescrigui per motius de salut.

6.9 Relacions amb els pares, mares i tutors

1. La relació entre les famílies i el Centre ha de seguir les pautes que assenyala la regulació general del servei.

2. El servei que ofereix l'EI Cala de Bou és voluntari i no obligatori. La matriculació de l'infant pressuposa l'acceptació de les normes de l'escola i d'aquest Reglament.

3. Quan les relacions dels pares o tutors d'un infant amb els responsables del centre impliquin un deteriorament evident del funcionament normal d'aquest, una vegada exhaurides totes les vies legals per solucionar el conflicte, es pot resoldre la baixa de l'infant mitjançant un informe previ de l'equip docent i dels Serveis Socials de l'Ajuntament de Sant Josep de sa Talaia, que ho comunicaran a l'Alcaldia de l'Ajuntament.

6.10 Drets i deures del personal de l'escola i de les famílies

6.10.1 Del personal de l'escola

  • Col·laborar amb la Direcció en l'elaboració del projecte educatiu de centre (PEC), el projecte curricular de centre (PCC), la programació general anual del centre (PGA), i la memòria anual.
  • Atendre i informar les famílies amb relació al desenvolupament integral del seu fill/a.
  • Atendre les necessitats físiques i fisiològiques i d'higiene dels infants, introduint-los en la progressió d'adquisició dels hàbits.
  • Participar en les reunions convocades per la direcció i en les reunions i entrevistes amb les famílies.
  • Realitzar tasques educatives destinades a aplicar les programacions i a introduir valors i actituds positives a cada infant.
  • Realitzar activitats de formació permanent.
  • Complir amb l'exercici de les seves funcions docents.
  • Complir puntualment l'horari del centre de treball.
  • Realitzar una atenció personalitzada i de la diversitat dels infants.
  • Guardar el secret professional en tots aquells aspectes que ho requereixin.

6.10.2 De les famílies

  • Estar representats en els òrgans col·legiats que estableix la normativa vigent.
  • Ser atesos per qualsevol membre de l'escola.
  • Rebre informació sobre el calendari, horari i activitats.
  • Rebre informació sobre el seu fill/a pel que fa al seu procés d'aprenentatge a l'escola, mitjançant reunions informatives, entrevistes, informes de desenvolupament i contacte directe diari amb l'educadora.
  • Transmetre qualsevol informació rellevant del seu infant necessària per a la correcta atenció i cura.
  • Sol·licitar entrevista amb l'educadora o educador i/o directora o director sempre que ho creguin convenient.
  • Respectar el que s'estableix en aquest reglament.
  • Col·laborar amb el personal educatiu en qualsevol aspecte relacionat amb el seu fill/a.
  • Respectar la normativa de l'escola.
  • Complir les obligacions establertes com a condició d'usuaris.
  • Abonar les quotes mensuals i dels serveis extres.
  • No portar l'infant a l'escola en el cas que pateixi alguna malaltia contagiosa, mostri febre o n'hagi tingut durant la nit.

6.11 Normes de salut

1. Al començament del curs s'informarà les famílies sobre les normes sanitàries, higièniques, pedagògiques, socials, de vestuari i necessitats i qualsevol altra que les famílies hagin de complir.

2. Quan els infants comencen a l'escola i surten del reduït cercle familiar, es troben àmpliament exposats a les infeccions comunes, essent generalment inevitable un augment temporal d'aquests tipus d'infeccions; això contribueix a la maduració del seu sistema immunitari. Tot i això, i amb la finalitat d'evitar contagis, cal observar les normes següents:

̶  S'ha d'informar de les vacunes administrades i de les noves vacunacions que s'administrin durant el curs. S'ha de presentar una fotocòpia de la cartilla de vacunacions actualitzada cada cop que es produeixin canvis.

̶  Si l'infant està malalt no ha d'anar a l'escola. Per una banda, s'evita la possibilitat de contagiar altres infants i les educadores i educadors. I per l'altra, a l'escola no es pot dispensar l'atenció adequada i el repòs que necessita un infant malalt.

̶  En qualsevol cas, l'infant no pot assistir a l'escola si té:

  • Diarrees: fins que es normalitzin les deposicions o hi hagi autorització del pediatre, amb indicació, si és el cas, del tipus de dieta que l'infant ha de seguir.
  • Febre: de més de 38'5º C rectal o 38'0º axil·lar. Si l'infant se'n va de l'escola amb febre, no hi pot tornar a assistir fins que hagin passat 24 hores.
  • Letargia o somnolència, irritabilitat o plors persistents, quan són símptomes persistents i en cas de no conèixer-ne la causa emocional.
  • Dificultats respiratòries.
  • Vòmits.
  • Lesions bucals o nafres disseminades a la boca associades a la incapacitat de l'infant de controlar la salivació (excepte si el/la pediatre/a determina que la malaltia no és infecciosa).
  • Erupcions a la pell, amb febre, fins que el/la pediatre/a determini si la causa és o no infecciosa.
  • Conjuntivitis purulenta (lleganyes amb pus groc), fins a la curació.
  • Polls: fins que s'hagi començat el tractament i s'hagin eliminat les llémenes (ous de poll).

En el procés de les següents malalties infeccioses no es poden dur els infants al centre durant els terminis que s'indiquen a continuació:

  • Malalties víriques:

 Varicel·la (pigota borda). Fins que totes les lesions siguin crostes (aproximadament 6 dies des de l'inici).

 Parotiditis (galteres) . Fins després de 9 dies d'inflamació de les glàndules.

 Xarampió (rosa). Fins després de 7 dies de l'aparició de les taques.

 Rubèola. Fins 6 dies després d'haver aparegut les taques.

 Hepatitis A. Fins una setmana després de l'aparició de la malaltia o la icterícia. En els casos de contacte amb altres infants o educadores/educadors fins a l'administració de la profilaxi.

 Bronquiolitis per VRS. 2 setmanes.

 Herpes simple. En cas d'estomatitis gingival fins a la curació. Si és cutània, fins a la fase de crosta.

  • Malalties parasitàries i fongs:

 Escabiosi (sarna). Fins després d'administrar el tractament (s'aconsella tractament simultani a totes les persones afectades).

 Parasitosi intestinal (cucs, llambrics). Fins haver completat el tractament i aconseguit la normalització de les deposicions.

 Muguet (plaques blanques a la boca). Com a mínim un dia després d'haver començat el tractament.

  •  
    ​​​​​​​Malalties bacterianes:

 Tuberculosi. Fins que el/la pediatre/a ho autoritzi.

 Escarlatina. 48 hores després d'haver començat el tractament indicat per el/la pediatre/a.

 Impetigen (infecció de la pell). Fins 48 hores després d'haver iniciat el tractament.

 Faringitis estreptocòccica (angines). Fins 48 hores després d'haver iniciat el tractament.

 Tos ferina (cucurutxa). Com a mínim 21 dies després d'haver començat els atacs de tossina, després de cinc dies de l'inici del tractament antibiòtic.

 Malalties invasores per meningococ o haemophilus influenzae tipus b. Fins haver superat la fase aguda de la malaltia o fins haver completat la quimioprofilaxi.

 Malalties infeccioses bacterianes a les vies respiratòries (adenosi, faringitis, amigdalitis, sinusitis, otitis mitjana, traqueobronquitis, prenimònia) que poden excitar o transmetre el patogen responsable (pneumococ, haemophilius influenza, strepteococcus sp) com a mínim 48 hores després d'haver iniciat tractament efectiu.

  • Malalties no comunes

Qualsevol malaltia no comuna: poliomielitis, pneumònies, hepatitis infecciosa, meningitis, tuberculosi, diftèria, febre tifoide, etc, d'acord amb el criteri del pediatre i presentant l'alta signada.

  • Malalties que no són causa d'exclusió:

 Conjuntivitis no purulenta (llagrimeig o ull vermell sense supuració).

 Erupcions de la pell sense febre.

 Infeccions per citomegalovirus.

 Infecció crònica per virus d'hepatitis B.

 Infecció per VIH.

En cas de dubte, el millor és consultar-ho amb el/la pediatre/a dels infants.

Si l'infant ha patit una malaltia contagiosa, és necessari un certificat del pediatre indicant que ja pot anar a l'escola.

A l'escola no es podrà administrar cap medicació sense una ordre escrita del pediatre de l'infant o la fotocòpia de la recepta degudament emplenada.

En el cas que el tractament farmacològic sigui superior als 12 dies, es indispensable presentar una fotocòpia del tractament prescrit pel pediatre.

En cas de dubte la Direcció de l'escola pot sol·licitar una anàlisi específica a la Conselleria de Salut i Consum o al centre de Salut corresponent.

6.12 Protecció de dades personals

L'adjudicatari del servei i el seu personal han de mantenir la confidencialitat de les dades que els siguin facilitades. A l'inici del curs, el centre lliurarà un full d'autorització, amb la signatura voluntària del qual els pares autoritzen el seu fill/a a aparèixer en fotografies corresponents a activitats escolars lectives, complementàries i extraordinàries organitzades pel centre docent.

ARTICLE 7. DE LES FAMÍLIES

1. Els pares i les mares podran constituir-se en associació de pares i mares.

2. La presidència de l'associació de pares comunicarà a la direcció de l'escola i a l'Ajuntament la seva composició.

3. Qualsevol tipus de reunió promoguda per l'associació de pares i mares serà comunicada al concessionari del centre amb l'antelació suficient, amb la finalitat de no interferir en el projecte educatiu de les escoles.

4. La relació entre les famílies i el centre seguirà la pauta que assenyala la programació general anual del centre.

ARTICLE 8. PROCEDIMENT D'ADMISSIÓ I OFERTA DE PLACES. LLISTA D'ESPERA

8.1 Procediment d'admissió

1. Les fases de preinscripció i matrícula es regularan pel que fixi anualment la Conselleria d'Educació  del Govern Balear.

2. Només poden sol·licitar plaça els infants que ja han nascut.

3. En el cas que en el centre escolar no hi hagi places suficients per atendre totes les sol·licituds, l'admissió d'alumnat es regirà pels criteris que determini la Conselleria d'Educació, de conformitat  amb les previsions d'aquests ensenyaments i dins el marc dels principis generals que estableix l'article 2 del Decret 43/2024, de 27 de setembre, de la CAIB.

4. Els criteris d'admissió, tant els prioritaris com els complementaris, venen regulats pel Decret 43/2024, de 27 de setembre, pel qual s'estableix el règim d'admissió d'alumnes als centres sostinguts amb fons públics de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

5. Durant el període en què es presti el servei d'escoleta d'estiu les eventuals vacants que es puguin produir seran ofertes a l'alumnat que hagi estat declarat admès per al proper curs per tal que, si és del seu interès, pugui anticipar la seva incorporació a l'Escola. Els oferiments seguiran l'ordre de relació determinat en la llista d'admesos. Si així i tot segueixen quedant vacants, aquestes podran ser ocupades puntualment per infants no escolaritzats al centre, que únicament vulguin assistir a l'escoleta d'estiu durant el mesos de juliol i d'agost.

8.2 Llista d'espera

1. Els sol·licitants que no obtenguin plaça només figuraran en la llista d'espera del centre educatiu triat en primera opció, que serà vigent fins a la data que determini la Conselleria d'Educació. Quan es produeixi una vacant, el centre avisarà la família de l'alumne que figura en primer lloc a la llista d'espera. La no acceptació d'una plaça vacant comporta la renúncia automàtica a la llista d'espera.

2. La llista d'espera respectarà la puntuació obtinguda d'acord amb el barem establert a la respectiva Ordre reguladora del procés d'admissió.

3. Passat el termini d'inscripció i durant tot el curs, es podran admetre sol·licituds d'inscripció que s'atendran quan estigui exhaurida la llista d'espera. Aquestes sol·licituds s'han de presentar directament al centre o a través del Servei d'Escolarització.

ARTICLE 9. QUOTES

1. L'empresa adjudicatària de la gestió educativa ha de cobrar les quotes mensuals a les famílies.

2. Les famílies, mentre duri la suspensió de matrícula (105 €) durant la vigència del Conveni específic de col·laboració entre el Govern de les Illes Balears i l'Ajuntament de Sant Josep de sa Talaia per establir la gratuïtat del servei d'escolarització bàsica del primer cicle d'educació infantil, la signatura del qual s'ha aprovat per Decret núm. 2023-4230, de 26/10/23, no hauran d'abonar la matrícula en formalitzar la inscripció i en confirmar la continuïtat de l'infant per als següent curs.

3. Respecte als serveis complementaris, les quotes s'aplicaran de la següent manera:

  1.  Servei de primera acollida. Es cobrarà la quota íntegra a tots els infants que arribin a l'escola entre les 7.30 i les 7.59 (0,45 €/dia) (9 €/mes).
  2.  Servei d'acollida. Es cobrarà la quota íntegra a tots els infants que arribin a l'escola entre les 8.00 i les 8.45 h (1,05 €/dia) (21 €/mes). De 8.45 a 9.15 hores queda establert com a horari d'entrada.
  3.  Servei de recollida de 13.00 a 14.00 hores. Es cobrarà la quota íntegra (1,05 €/dia) (21,00 €/mes) a tots els infants que quedin a l'escola entre les 13.15 i les 14 h.
  4.  Servei de recollida de 14.00 a 15.00 hores. Es cobrarà la quota íntegra (1,15 €/dia) (23 €/mes) a tots els infants que quedin a l'escola entre les 14.15 i les 15.00 hores.
  5.  Servei de recollida de 15.00 a 15.45 hores. Es cobrarà la quota íntegra (1,15 €/dia) (23 €/mes) a tots els infants que quedin a l'escola entre les 15.15 i les 15.45 hores. El retard reiteratiu en la recollida posterior a les 16.00 h suposarà informar-ne les autoritats pertinents.

4. La incorporació al centre es farà efectiva quan l'infant hagi complert 16 setmanes de vida.

5. Únicament tindran dret a sol·licitar-ne exempció o reducció de les quotes aquelles famílies que tramitin la sol·licitud de plaça, derivades de les unitats de Treball Social, i que aportin el corresponent informe dels Serveis Socials. S'inclouen dins aquest grup dones víctimes de violència de gènere, i en risc d'exclusió social (immigrants, aturades, amb discapacitat, de família monoparental, pensions d'aliments impagades, etc.).

6. Tendran una bonificació especial del 20% de la tarifa per assistència al centre durant els mesos de juliol i agost (quota del servei d'escolaritat de 9.00 h a 13.00 h):

  • Aquelles famílies que tenguin dos o més fills/filles matriculats  a l'EI.
  • Famílies considerades nombroses segons la legislació vigent.
  • Aquelles famílies que tenguin un/a fill/a matriculat/da amb necessitats educatives especials.
  • Famílies considerades monoparentals segons la legislació vigent.

En cap cas aquests descomptes són acumulables.

7. La quota mensual de servei educatiu (juliol i agost) i dels serveis complementaris contractats es cobrarà en els primers 5 dies del mes, mitjançant domiciliació bancària.

8. L'alumnat que utilitzi els serveis complementaris de l'escoleta de manera esporàdica pagarà la part proporcional del cost, tenint en compte que es considera esporàdic un màxim de 8 dies mensuals.

9. Les domiciliacions de pagament tindran validesa per temps indefinit, mentre no siguin anul·lades per la persona interessada o rebutjades per l'establiment on hagin de presentar-se els instruments de cobrament.

10. Mentre duri la suspensió de matrícula i quotes de servei d'escolaritat durant la vigència del Conveni específic de col·laboració entre el Govern de les Illes Balears i l'Ajuntament de Sant Josep de sa Talaia per establir la gratuïtat del servei d'escolarització bàsica del primer cicle d'educació infantil, la signatura del qual s'ha aprovat per Decret núm. 2023-4230, de 26/10/23, les famílies que formalitzin la matrícula durant la segona quinzena del mes, sempre que ja hagi començat el curs escolar,  no hauran de pagar  el 50% de la tarifa que  correspongui per servei d'escolaritat (mesos de setembre a juny). Però si la matrícula es formalitza durant la segona quinzena durant els mesos de juliol o agost, s'haurà de pagar aquell mes el 50% de la tarifa que els correspongui.

11. La devolució del rebut bancari per causes imputables a la persona titular del compte, suposarà el càrrec de les despeses bancàries que s'hagin pogut originar.

12. Si no s'està d'acord amb l'import cobrat, s'ha de contactar amb la Direcció de l'escola per aclarir possibles dubtes i evitar tràmits innecessaris.

13. Un retard en el pagament de més d'una  mensualitat de serveis extres com acollida, recollida, menjador, etc., així com les quotes de la franja horària de 9.00 h a 13.00 h de juliol o agost sense motiu que ho justifiqui obliga a l'empresa adjudicatària a donar-ne compte a l'Ajuntament i a demanar un informe a la Regidoria competent en matèria d'afers socials, la qual proposarà les mesures pertinents.

14. Els mesos de juliol i agost no tenen consideració de servei educatiu per la qual cosa el servei ofert de 9.00 h a 13.00 h, especificat a la graella de l'article 3, també s'haurà d'abonar.

ARTICLE 10. CANVIS EN EL RÈGIM MENSUAL

1. Els canvis en els règims d'utilització dels serveis de l'Escoleta seran de tipus mensual i s'han de comunicar amb anterioritat (una setmana d'antelació) i per escrit a la Direcció de l'escola.

2. Qualsevol canvi que no hagi seguit aquest procés pot no tenir efecte a l'hora d'aplicar tarifes econòmiques de règim mensual.

DISPOSICIÓ ADDICIONAL

 En totes les qüestions d'índole organitzativa que no s'hagin previst en aquest Reglament, seran d'aplicació, amb caràcter supletori, les ordres dictades sobre aquesta mateixa matèria per la Conselleria d'Educació i Cultura de les Illes Balears.

DISPOSICIÓ FINAL

El següent Reglament amb les modificacions introduïdes entrarà en vigor quan s'hagin realitzat els tràmits establerts a la Llei 20/2006, de 15 de desembre, municipal i de règim local de les Illes Balears.”

El que es fa públic perquè tothom en prengui coneixement.

 

Document signat electrònicament (17 de març de 2025

L'alcalde Vicente Roig Tur)