Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció II. Autoritats i personal

Subsecció segona. Oposicions i concursos

ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA

ESCOLA BALEAR D'ADMINISTRACIÓ PÚBLICA (EBAP)

Núm. 185864
Resolució de la consellera de Presidència i Administracions Públiques per la qual es constitueix la borsa única de personal funcionari interí del cos facultatiu superior, escala humanística i de ciències socials, especialitat formació

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Fets

1. Mitjançant l'Acord del Consell de Govern de 12 de juliol de 2024 es va ratificar l'Acord de la Mesa Sectorial de Serveis Generals d'11 de juliol de 2024 pel qual es regula la selecció mitjançant personal funcionari interí (BOIB núm. 92, de 13 de juliol).     

2. De conformitat amb els punts 3.2.a) i 4 de l'Acord esmentat, les borses úniques es poden constituir amb les persones incloses en les borses ordinàries constituïdes derivades de procediments selectius d'ingrés que s'hagin resolt amb anterioritat a la publicació de l'Acord. Així mateix, el punt 4 determina que per a la constitució inicial, les borses constituïdes per l'execució de l'oferta d'ocupació pública d'estabilització en el marc de la Llei 20/2021, de 28 de desembre, de mesures urgents per a la reducció de la temporalitat en l'ocupació pública, han de tenir el mateix tractament que les borses ordinàries constituïdes d'acord amb el Decret 30/2009, de 22 de maig, pel qual s'aprova el procediment de selecció de personal funcionari interí al servei de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.      

3. Mitjançant la Resolució de la consellera de Presidència i Administracions públiques de 5 de febrer de 2025 es constitueix la borsa preferent de personal funcionari interí del cos facultatiu superior, escala humanística i de ciències socials, especialitat formació per a l'illa de Mallorca de l'Administració especial de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears (BOIB núm. 18, de 8 de febrer de 2025), corresponent al procés d'estabilització per concurs oposició convocat per la Resolució de 16 de setembre de 2022.      

4. De conformitat amb el que s'ha exposat es constitueix la borsa única en aplicació de la lletra a) del punt 3 i el punt 4 de l'Acord del Consell de Govern de 12 de juliol de 2024.

Fonaments de dret

1. L'article 54.1.a) de la Llei 3/2007, de 27 de març, de la funció pública de la comunitat autònoma de les Illes Balears.      

2. L'article 12 de l'annex del Decret 31/2012, de 13 d'abril, `pel qual s'aproven els Estatuts de l'Escola Balear d'Administració Pública (EBAP).      

3. L'article 6.3.c) de la Llei 3/2007, de 27 de març, de la funció pública de la comunitat autònoma de les Illes Balears.      

4. El Decret 30/2009, de 22 de maig, pel qual s'aprova el procediment de selecció de personal funcionari interí al servei de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.      

5. L'article 38.3 del Text refós de la Llei de l'Estatut bàsic de l'empleat públic, aprovat pel Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre, disposa que, per tal que els acords que versin sobre matèries de competència dels consells de govern de comunitats autònomes tenguin validesa i eficàcia, es requereix l'aprovació expressa i formal d'aquest òrgan, i que: «Quan els acords hagin estat ratificats i afectin temes que poden ser decidits de manera definitiva pels òrgans de govern, el seu contingut és directament aplicable al personal inclòs en el seu àmbit d'aplicació, sense perjudici que a efectes formals es requereixi la modificació o derogació de la normativa reglamentària corresponent, si s'escau».      

6. L'article 10.1 del Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de l'Estatut bàsic de l'empleat públic (d'ara endavant, TREBEP) disposa que són personal funcionari interí els que, per raons expressament justificades de necessitat i urgència, són nomenats com a tals per a l'exercici de funcions pròpies de funcionaris de carrera, quan es produeixi alguna de les circumstàncies següents:

a) L'existència de places vacants quan no sigui possible cobrir-les per funcionaris de carrera, per un màxim de tres anys en els termes que preveu l'apartat 4.

b) La substitució transitòria dels titulars, durant el temps estrictament necessari.

c) L'execució de programes de caràcter temporal, que no podran tenir una durada superior a tres anys, ampliable fins a dotze mesos més per les lleis de funció pública que es dictin en desplegament d'aquest Estatut.

d) L'excés o l'acumulació de tasques per un termini màxim de nou mesos, dins d'un període de divuit mesos.      

7. L'article 10.2 del TREBEP disposa que els procediments de selecció de funcionaris interins han de ser púbics, i s'han de regir en tot cas pels principis d'igualtat, mèrit, capacitat i publicitat.      

8. L'article 15.3 de la Llei 3/2007, de 27 de març, de la funció pública de la comunitat autònoma de les Illes Balears, disposa que els procediments de selecció d'aquest personal s'han d'establir reglamentàriament i han de respectar els principis d'igualtat, mèrit, capacitat i publicitat, i també han d'obeir a criteris de celeritat i eficiència.      

 9. El Decret 16/2023, de 20 de juliol, de la presidenta de les Illes Balears, pel qual es modifica el Decret 12/2023, de 10 de juliol, de la presidenta de les Illes Balears, pel qual s'estableixen les competències i l'estructura orgànica bàsica de les conselleries de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.      

10. El Decret 8/2023, de 10 de juliol, de la presidenta de les Illes Balears, pel qual es determina la composició del Govern i s'estableix l'estructura de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.      

11. El Decret 9/2023, de 10 de juliol, de la presidenta de les Illes Balears, pel qual es disposa el nomenament dels membres del Govern de les Illes Balears.

Per tot això, dict la següent

Resolució

1. Aprovar la constitució inicial de la borsa única de selecció de personal funcionari interí del cos facultatiu superior, escala humanística i de ciències socials, especialitat formació de conformitat amb el punt 4 de l'Acord del Consell de Govern de 12 de juliol de 2024, amb els aspirants inclosos en la borsa d'aquest mateix cos, escala i especialitat, constituïda arran de la Resolució de la consellera de Presidència i Administracions públiques de 8 de febrer de 2025 per la que es constitueix la borsa preferent de personal funcionari interí del cos facultatiu superior, escala humanística i de ciències socials, especialitat formació per a l'illa de Mallorca de l'Administració especial de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears (BOIB núm. 18, de 8 de febrer), corresponent al procés d'estabilització per concurs oposició convocat per la Resolució de 16 de setembre de 2022, amb la composició següent: 

DNI

LLINATGES, NOM

PUNTS

POSICIÓ

***9681*

PONS CORTES, ANTONI

67,866

1

***8264*

FERNANDEZ DE ALBA, MARIA CRISTINA

56,044

2

***3785*

BONET GELABERT, PATRICIA

42,644

3

***3799*

RUPÉREZ CORNELL, MARÍA DEL PILAR

40,500

4

***9376*

BERINI PEREZ, MONTSERRAT

37,500

5

***6016*

REBASSA SERRA, TERESA

36,500

6

***1825*

MAYMO GASPAR, AINA M.

34,389

7

***3046*

RODRÍGUEZ ANGLADA, MARÍA ISABEL

34,100

8

***8613*

MUÑOZ PALMA, ROSARIO

26,500

9

***7450*

SANS CRISOL, AINA

24,500

10

2. Fer pública la informació sobre els requisits de de titulació i de coneixements de llengua catalana exigits que figuren en l'annex 1      

3. Aprovar les bases que han de regir aquesta borsa única, que s'adjunten com a annex 2 d'aquesta Resolució.      

4. Fer pública la informació sobre protecció de dades personals que figura en l'annex 3.      

5. Deixar sense efectes les borses de treball de personal funcionari interí del cos facultatiu superior, escala humanística i de ciències socials, especialitat formació de l'Administració especial de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears que s'hagin pogut constituir en aplicació dels article 3 i 4 del Decret 30/2009, de 22 de maig, pel qual s'aprova el procediment de selecció de personal funcionari interí al servei de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.      

6. Publicar aquesta Resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, a la Seu Electrònica de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears i a la pàgina web https://oposicions.caib.es . Igualment la publicació de la convocatòria s'ha de comunicar al Servei d'Ocupació de les Illes Balears, perquè en faci la difusió oportuna, i a la Junta de Personal.

Interposició de recursos

Contra aquesta Resolució, que exhaureix la via administrativa, es pot interposar un recurs potestatiu de reposició davant la consellera de Presidència i Administracions Públiques, en el termini d'un mes comptador a partir de l'endemà que s'hagi publicat la Resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, d'acord amb els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

També es pot interposar directament un recurs contenciós administratiu davant el Jutjat Contenciós Administratiu de Palma en el termini de dos mesos comptadors des de l'endemà d'haver-se publicat aquesta Resolució, d'acord amb els articles 8.2 i 46.1 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.

 

(Signat electrònicament: 13 de març dev 2025)

La consellera de Presidència i Administracions Públiques Antònia Maria Estarellas Torrens

 

ANNEX 1

Requisits de titulació i de coneixements de llengua catalana

Cos facultatiu superior, escala humanística i de ciències socials, especialitat formació.

Requisit de titulació

― Títol de llicenciatura o grau de les branques d'arts i humanitats o ciències socials i jurídiques.

Requisit de coneixements de llengua catalana

Certificat de nivell B2 (nivell avançat)

 

ANNEX 2 Bases de la borsa única

1. Constitució i normes generals

1.1. L'objecte d'aquestes bases és regular la constitució i l'actualització de la borsa única del cos facultatiu superior, escala humanística i de ciències socials, especialitat formació.

1.2. Aquesta borsa es regeix per aquestes bases i per l'Acord del Consell de Govern de 12 de juliol de 2024, que ratifica l'Acord de la Mesa Sectorial de Serveis Generals d'11 de juliol de 2024 pel qual es regula la selecció mitjançant personal funcionari interí; pel Decret pel qual s'aprova el procediment de selecció de personal funcionari interí al servei de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears; per la Llei 3/2007, de 27 de març, de la funció pública de la comunitat autònoma de les Illes Balears; pel Decret 36/2004, de 16 d'abril, pel qual es regula l'accés, la promoció interna i la provisió de llocs de treball de persones amb discapacitat a la funció pública de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, i per la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

2. Relacions amb els ciutadans

2.1. D'acord amb l'article 45.1.b) de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, atès que es tracta d'un procediment de concurrència competitiva, els actes administratius que integren aquest procediment i que s'hagin de notificar a les persones interessades, així com els de qualsevol procediment que se'n derivi (inclosos els anuncis de la interposició de qualsevol recurs en via administrativa o en via judicial i els tràmits d'audiència), en comptes de notificar-se, s'han de publicar a la Seu Electrònica de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, a la qual es pot accedir a través del web www.caib.es  i en el Portal de l'Opositor (https://oposicions.caib.es).

Tot això, sens perjudici que es publiquin en el Butlletí Oficial de les Illes Balears els actes que les bases d'aquesta convocatòria determinin expressament que s'hi hagin de publicar.

2.2. En tot cas, només tenen efectes jurídics les comunicacions trameses pels mitjans de publicació que preveu aquesta convocatòria.

2.3. Les referències al Portal de l'Opositor que figuren en aquestes bases s'han d'entendre fetes al Portal de l'Aspirant quan aquest portal estigui en funcionament.

3. Obligació de relacionar-se a través de mitjans electrònics

Les persones aspirants que participin en aquest procés selectiu queden obligades a relacionar-se amb l'Administració convocant a través de mitjans electrònics mitjançant el corresponent tràmit telemàtic habilitat a aquest efecte a la Seu Electrònica de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears i al Portal de l'Opositor, a l'empara del que estableix la disposició addicional sisena de la Llei 4/2021, de 17 de desembre, de mesures extraordinàries i urgents per executar les actuacions i els projectes que s'han de finançar amb fons europeus en el marc del Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència.

En cas de presentar la sol·licitud o qualsevol altra documentació de manera presencial, l'Administració, d'acord amb el que estableix l'article 68.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, requerirà que es dugui a terme en la forma indicada anteriorment, amb l'advertiment que, si no es fa així, es considerarà com a no presentada la sol·licitud o com a no realitzat el tràmit corresponent.

4. Identificació dels aspirants en les publicacions dels actes administratius

D'acord amb el que estableix la disposició addicional setena de la Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de protecció de dades personals i garantia dels drets digitals, quan sigui necessària la publicació d'actes a la Seu Electrònica, al web o al Portal de l'Opositor, els aspirants s'han d'identificar amb el nom, els llinatges i les xifres numèriques quarta, cinquena, sisena i setena del número del DNI o el NIE, i les xifres tercera, quarta, cinquena i sisena, en el cas de passaports.

Als aspirants que es presentin pel torn de reserva de persones amb discapacitat se'ls identificarà amb les inicials del seu nom i llinatges i les xifres numèriques quarta, cinquena, sisena i setena del número del DNI o el NIE, i les xifres tercera, quarta, cinquena i sisena en el cas de passaports, i podran accedir a la consulta completa amb l'accés a la consulta personal del Portal de l'Opositor (https://oposicions.caib.es).

5. Caràcter permanent de la borsa única

5.1. Un cop constituïda la borsa única amb la publicació d'aquesta Resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, aquesta borsa estarà oberta de manera permanent i les persones que compleixin els requisits del punt 11 d'aquestes bases i vulguin formar-ne part poden presentar una sol·licitud de participació i al·legar mèrits en qualsevol moment a partir de l'endemà de la publicació de la borsa única en el BOIB, de conformitat amb el punt 8 d'aquestes bases.

5.2. Les borses úniques s'actualitzen amb nous aspirants mitjançant dos procediments:

a) Actualització d'ofici amb els aspirants que han participat en un procediment selectiu d'accés com a personal funcionari de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears de conformitat amb el punt 6 d'aquestes bases.

b) Actualització amb els aspirants que han presentat una sol·licitud de participació abans del termini màxim de la data de tall (d'ara endavant, sistema de talls) de conformitat amb el punt 7 d'aquestes bases.

6. Actualització d'ofici de les borses úniques

Aquesta borsa s'actualitzarà d'ofici quan es publiquin en el Butlletí Oficial de les Illes Balears els nomenaments de personal funcionari de carrera de cada convocatòria selectiva d'ingrés pel torn lliure d'aquest mateix cos, escala i especialitat amb les persones aspirants següents:

— Les que aprovin alguna prova o exercici, sense que sigui necessari haver superat la nota de tall de la prova o la fase d'oposició.

— Les que, sense haver aprovat alguna prova, assoleixin una puntuació mínima d'acord amb el que disposin les bases de selecció.

Aquesta actualització de la borsa suposa la pèrdua de la preferència de les persones que la tenien per haver participat en el procediment d'ingrés pel torn d'estabilització o pel torn lliure anterior a l'illa corresponent, tal com estableix el punt 10 d'aquestes bases.

7. Actualització ordinària i periòdica de les borses úniques mitjançant la fixació d'una data màxima de tall

7.1. Les borses úniques s'han d'actualitzar periòdicament per mitjà d'un sistema de talls, d'acord amb el procediment que preveuen els punts 15 i 16 d'aquestes bases. Aquests talls tenen per finalitat incloure-hi noves persones aspirants i afegir-hi els nous mèrits que aportin les persones ja inscrites.

7.2. Els mèrits que han de ser objecte de valoració per actualitzar les borses úniques són els que especifica el punt 13 d'aquestes bases. En cas que es produeixin empats s'han d'aplicar els criteris que estableix el punt 17 d'aquestes bases.

7.3. Les borses úniques dels cossos especials s'han d'actualitzar, com a mínim, un cop a l'any. Les borses úniques dels cossos generals s'han d'actualitzar preferentment mitjançant dos talls dins l'any natural. Entre un tall i l'altre han de transcórrer, com a mínim, quatre mesos.

7.4. Sens perjudici que les borses estiguin permanentment obertes, els procediments d'actualització que es tramitin no tenen efecte fins l'endemà que es publiquin les noves llistes definitives després del tall corresponent.

8. Inscripció a la borsa única i al·legació de mèrits

8.1. Les persones aspirants que vulguin formar part de la borsa única poden presentar una sol·licitud d'inscripció i al·legar mèrits en qualsevol moment a partir de l'endemà de la publicació d'aquesta Resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

8.2. Les sol·licituds s'han de presentar de forma electrònica mitjançant el tràmit telemàtic que estarà disponible en el procediment publicat a la Seu Electrònica d'aquesta Administració i en el Portal de l'Opositor (https://oposicions.caib.es ), de conformitat amb l'article 66.6 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu de les administracions públiques.

En cas de presentar la sol·licitud de manera presencial, l'Administració, de conformitat amb el que estableix l'article 68.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, farà un requeriment a les persones aspirants perquè la duguin a terme en la forma indicada anteriorment. Es considera com a data de presentació de la sol·licitud aquella en què s'hagi duit a terme l'esmena.

Les sol·licituds que es presentin en el registre per qualsevol altra via telemàtica diferent d'aquest tràmit telemàtic es consideraran com a no presentades.

8.3. Per presentar la sol·licitud de participació i pagar la taxa corresponent, la persona interessada ha de tenir el DNI electrònic, un certificat digital vàlid o estar donada d'alta a Cl@ve.

Per donar-se d'alta a Cl@ve i fer el tràmit telemàtic, les persones aspirants poden acudir al registre de l'Escola Balear d'Administració Pública (EBAP), on rebran l'assistència necessària.

8.4. Per participar en la convocatòria, la persona interessada ha d'accedir a la Seu Electrònica o al Portal de l'Opositor (https://oposicions.caib.es ) i accedir a la borsa única del cos, escala i especialitat i crear una sol·licitud. A continuació, ha d'emplenar el formulari de dades del sol·licitant. Ha de seguir les passes que indica el programa, pagar la taxa telemàticament i finalitzar el procés. Només es considerarà finalitzat el tràmit i presentada correctament la sol·licitud quan aparegui en pantalla el text següent: «La seva sol·licitud ha estat registrada correctament».

En cas que no aparegui en pantalla el text esmentat, la persona interessada:

— Si ha pagat la taxa, pot recuperar el tràmit a la carpeta ciutadana i continuar-lo.

— Pot iniciar un nou tràmit.

— Si no pot fer cap dels tràmits anteriors, haurà d'enviar el mateix dia o, com a màxim, l'endemà de l'intent, un missatge de correu electrònic per informar d'aquesta incidència a l'adreça oposicions@caib.es . La sol·licitud no es considera presentada fins que no es faci aquest avís.

Si es presenta correctament la sol·licitud i es finalitza el tràmit d'acord amb el que s'ha indicat, el sistema assignarà un número de registre vàlid i la sol·licitud, sense cap més tràmit, constarà com a presentada correctament.

8.5. No s'ha d'adjuntar a la sol·licitud telemàtica de participació cap document addicional per acreditar els requisits declarats, excepte que l'EBAP no els pugui comprovar d'ofici, tal com disposa el punt 12 d'aquestes bases.

8.6. Les persones aspirants no han d'adjuntar els documents que acreditin els mèrits al·legats, tret que l'EBAP no els pugui de comprovar d'ofici, d'acord amb el que estableix la el punt 14 d'aquestes bases.

Malgrat el que estableixen els punts 8.5 i 8.6 d'aquestes bases, si l'aspirant al·lega, ja sigui com a requisit o com a mèrit, un nivell de coneixements de llengua catalana adquirit per equivalència, segons l'Ordre del conseller d'Educació, Cultura i Universitats de 21 de febrer de 2013 (BOIB núm. 34, de 12 de març), que no consti en el Registre de Personal de la Direcció General de Funció Pública, s'ha d'adjuntar una còpia del document amb el tràmit de forma obligatòria.

8.7. Les persones aspirants són responsables de la veracitat de les dades i dels mèrits al·legats. La inexactitud, la falsedat o l'omissió, de caràcter essencial, de qualsevol dada o informació que s'incorpori en la declaració responsable en relació amb els requisits exigits per participar en aquest concurs, o la no presentació davant l'administració convocant de la documentació que, si escau, s'hagi requerit per acreditar el compliment dels requisits declarats, determina l'exclusió del procediment selectiu, sens perjudici de les responsabilitats penals, civils o administratives en què s'hagi pogut incórrer.

8.8. En qualsevol cas, s'han de consignar en la sol·licitud telemàtica corresponent (una per a cada una de les corresponents borses úniques on vulguin prestar serveis professionals), en les caselles que s'indiquin, les dades següents:

a) El cos, l'escala o l'especialitat a la qual es presenten.

b) La titulació acadèmica exigida per participar en la convocatòria; en cas de ser un títol acadèmic que no consti en el Registre de Personal, s'hi ha d'assenyalar:

— El nivell del títol (llicenciatura, grau, tècnic superior de formació professional...).

— El nom del títol.

— La universitat d'expedició (si es tracta d'una titulació universitària).

— El número del registre nacional que consta en el títol universitari (sols en cas de titulacions universitàries). Si la titulació està pendent d'emissió indicau-hi «Resguard o pendent d'homologació».

— La data d'emissió.

Si no es fa constar el número del registre nacional del títol, aquest s'ha d'adjuntar al tràmit.

c) El nivell de coneixements de llengua catalana exigit per participar en la convocatòria i el tipus de certificat que l'acredita entre els següents:

— Certificat expedit per l'òrgan competent del Govern de les Illes Balears.

— Certificat expedit per l'Escola Balear d'Administració Pública.

— Certificat equivalent segons l'Ordre del conseller d'Educació, Cultura i Universitats de 21 de febrer de 2013 (BOIB núm. 34, de 12 de març de 2013). Si al·lega aquest tipus de certificat l'ha d'adjuntar al tràmit si no consta en el Registre de Personal.

— Certificat homologat per l'òrgan competent del Govern de les Illes Balears. S'ha de disposar de la corresponent resolució d'homologació del certificat.

d) El grau de discapacitat reconegut, si s'escau.

e) La indicació d'un telèfon i una adreça de correu electrònic a l'efecte de notificació i comunicació de tràmits relatius a la tramitació del procediment de la borsa i de la gestió de les crides.

f) L'illa o illes en les quals es vol prestar serveis. Es pot seleccionar més d'una illa.

g) La modalitat o modalitats d'interinitat a les quals es vol optar d'entre les següents:

― Ocupar llocs de treball vacants corresponents a personal funcionari mentre no es proveeixin reglamentàriament.

― Substituir personal funcionari amb reserva de lloc de treball o en situació de llicència, quan la durada d'aquesta llicència ho requereixi.

― Substituir la reducció de jornada del personal funcionari quan les necessitats del servei ho requereixin.

― Dur a terme programes temporals que responen a necessitats no permanents de l'Administració.

― Subvenir a les necessitats urgents, extraordinàries i circumstancials d'increment de l'activitat per un termini màxim de nou mesos dins un període de divuit mesos.

h) Els mèrits que no consten inscrits en el Registre de Personal de la Direcció General de Funció Pública.

En cap cas s'han de valorar mèrits que no s'hagin al·legat abans de la data fi del tall corresponent ni, si s'escau, acreditats amb els documents adjunts a la sol·licitud telemàtica de participació o en el termini d'esmena que estableix el punt 16.4 d'aquestes bases.

8.10. Les persones inscrites en les borses úniques poden modificar les seves dades personals, inclosa la pèrdua o l'adquisició de la condició de discapacitat, en qualsevol moment, mitjançant el tràmit telemàtic habilitat a la Seu Electrònica i en el Portal de l'Opositor. Així mateix, tenen el deure de mantenir actualitzades les dades de contacte.

8.11. Les persones ja inscrites o que ja hagin presentat la sol·licitud poden al·legar nous mèrits mitjançant el tràmit telemàtic habilitat sense necessitat d'abonar la taxa corresponent.

9. Canvi d'illa i modalitat d'interinitat

9.1. En tot cas, a través del tràmit telemàtic habilitat «Modificació de la sol·licitud», es pot modificar en qualsevol moment la selecció inicial d'illa i la modalitat d'interinitat, excepte durant el temps en els quals hi hagi un procediment de crida en marxa.

9.2. Les persones aspirants que s'incorporin d'ofici a la borsa per haver participat en una convocatòria pública d'ingrés com a funcionaris de carrera en virtut del que estableix el punt 6 d'aquestes bases s'inscriuran d'ofici sols a l'illa on han participat i en totes les modalitats d'interinitat.

Aquestes persones poden modificar en qualsevol moment la inscripció inicial en relació amb la modalitat d'interinitat, mitjançant el tràmit telemàtic corresponent sense perdre la preferència.

9.3. Les sol·licituds de canvis d'illa i de modalitat d'interinitat no tindran efectes pel que fa a les crides ja publicades.

9.4 Les persones inscrites d'ofici poden sol·licitar ser inscrits en altres illes mitjançant la tramitació d'una sol·licitud específica d'inscripció i al·legació de mèrits de conformitat amb la base 8 i el pagament de la taxa corresponent, si bé en aquest cas, sols tindrà efectes a partir de l'endemà que es publiquin les noves llistes definitives després del tall corresponent. En aquestes illes no tenen la preferència en el nomenament a la qual es refereix el punt 10 d'aquestes bases.

10. Preferència dels aspirants inclosos en la borsa única

10.1. Els aspirants inclosos en aquesta borsa derivats del procediment d'estabilització per concurs oposició convocat per la Resolució de 16 de setembre de 2022 (BOIB núm. 122, de 17 de setembre) de conformitat amb el que estableix l'article 24 del Decret llei 6/2022, de 13 de juny, de noves mesures urgents per reduir la temporalitat en l'ocupació pública de les Illes Balears, sols seran preferents per a la cobertura de llocs de feina de l'illa de Mallorca.

10.2. Els aspirants que s'incorporin d'ofici a la borsa única per haver participat en una convocatòria pública d'ingrés com a personal funcionari de carrera del mateix cos, escala i especialitat i no l'hagin superada, tenen preferència per accedir al nomenament com a personal funcionari interí per als llocs que s'hagin de cobrir a l'illa en la qual han participat, amb independència de l'ordre de prelació que tenguin respecte d'altres persones que no hi hagin participat.

La preferència a què fa esment el paràgraf anterior s'ha de mantenir fins que s'incorporin noves persones que hagin participat en una convocatòria posterior d'ingrés pel torn lliure del cos, l'escala i l'especialitat i a la mateixa illa. Les persones que perdin la preferència queden incloses en la borsa ordenades de conformitat amb la puntuació resultant d'aplicar els mèrits inscrits en el Registre de Personal de la Direcció General de Funció Pública que estableix el punt 13 d'aquestes bases.

Les persones inscrites d'ofici que no vulguin participar en les crides de la illa on són preferent poden presentar una renúncia a la seva inscripció, amb la conseqüent pèrdua de la preferència que no es pot recuperar.

10.3. L'ordre de prelació de les persones que tenen preferència es determina amb la suma de la puntuació obtinguda en els diferents exercicis, tant en els eliminatoris com en els no eliminatoris. Si el sistema selectiu és el de concurs oposició, per obtenir l'ordre de prelació final, no s'hi ha d'afegir la puntuació de la fase de concurs.

10.4. Si un procediment selectiu d'ingrés es declara desert, s'han d'incorporar a les borses úniques les persones aspirants que compleixin les condicions exigides en la convocatòria corresponent. Aquestes persones també han de gaudir de la preferència que estableix aquest punt de les bases.

10.5. Les persones aspirants que no hagin superat procediments selectius la normativa dels quals estableixi alguna mena de preferència s'han d'incorporar a les borses úniques i hi han de tenir preferència.

11. Requisits i condicions de les persones interessades

11.1. Les persones aspirants que es vulguin inscriure a la borsa única han de complir els requisits i les condicions generals i específiques que s'exigeixen en aquesta convocatòria abans que finalitzi la data de tall corresponent, excepte la capacitat funcional, que s'ha d'acreditar en el moment del nomenament. Els requisits s'han de mantenir durant tot el procés selectiu de talls de les borses i del nomenament.

11.2. Els requisits per poder inscriure's són:

a) Tenir la nacionalitat espanyola o alguna altra de les que permeten l'accés a l'ocupació pública segons l'article 57 del TREBEP.

b) Tenir setze anys complerts i no haver arribat a l'edat de jubilació forçosa.

c) Estar en possessió del títol acadèmic exigit o en condicions d'obtenir-lo en la data en què acabi el termini del tall corresponent.

El títol exigit per participar en la borsa convocada és el següent:

― Títol de llicenciatura o grau de les branques d'arts i humanitats o ciències socials i jurídiques.

Els aspirants amb titulacions obtingudes a l'estranger hauran d'acreditar que estan en possessió de la corresponent credencial d'homologació. Aquest requisit no és d'aplicació als aspirants que hagin obtingut el reconeixement de la seva qualificació professional, en l'àmbit de les professions regulades, a l'empara de les disposicions de dret de la Unió Europea.

d) Tenir les capacitats i les aptituds físiques i psíquiques que siguin necessàries per a l'exercici de les funcions corresponents.

La capacitat funcional s'ha d'acreditar mitjançant l'aportació d'un certificat mèdic, en model oficial, acreditatiu de tenir les capacitats i les aptituds necessàries per a l'exercici de les funcions del cos, escala i especialitat corresponent.

En el cas de les persones amb discapacitat, aquest requisit s'entén acreditat quan es presenta l'informe d'acreditació de la compatibilitat funcional expedit per l'equip multiprofessional corresponent de la direcció general competent en matèria de persones amb discapacitat.

En el supòsit de personal que ja presti serveis a l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears i acumuli un període de prestació de serveis com a mínim de sis mesos, no és necessari aportar un certificat mèdic sempre que el lloc de treball que s'hagi d'ocupar estigui adscrit a un cos general, excepte si es tracta del cos subaltern.

En tots els casos, si es considera necessari a l'efecte de constatar la capacitat funcional, es pot requerir la intervenció del Servei de Prevenció de Riscs Laborals, adscrit a la Direcció General de Funció Pública, o de la unitat o el servei corresponent de la conselleria competent en matèria de discapacitat.

e) No haver estat separats, mitjançant un procediment disciplinari, del servei de cap administració, dels òrgans constitucionals o estatutaris de les comunitats autònomes, ni estar inhabilitats de manera absoluta o especial per a ocupacions o càrrecs públics mitjançant una resolució judicial. En el cas de nacionals d'un altre estat, no estar inhabilitats o en situació equivalent, ni haver estat sotmesos a una sanció disciplinària o equivalent que impedeixi, en el seu estat i en els mateixos termes, l'accés a una ocupació pública.

Aquest requisit s'acredita amb la presentació d'una declaració responsable signada per l'aspirant en el mateix tràmit telemàtic de la sol·licitud de participació.

f) No tenir la condició de personal funcionari de carrera en el mateix cos, escala i especialitat de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears a què s'opta.

g) Estar en possessió del certificat de coneixements de la llengua catalana del nivell B2 (nivell avançat), de conformitat amb el que disposa l'article 3.b) del Decret 11/2017, de 24 de març, d'exigència del coneixement de la llengua catalana en els procediments selectius d'accés a la funció pública i per ocupar llocs de treball de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

Els certificats oficials que acrediten aquest requisit són els següents:

― Certificat expedit per l'òrgan competent del Govern de les Illes Balears.

― Certificat expedit per l'Escola Balear d'Administració Pública.

― Certificat homologat per l'òrgan competent del Govern de les Illes Balears, d'acord amb l'Ordre de la consellera d'Educació, Cultura i Universitats de 28 de juliol de 2014 per la qual es regulen l'homologació dels estudis de llengua catalana de l'educació secundària obligatòria i del batxillerat amb els certificats de coneixements de llengua catalana de la Conselleria d'Educació, Cultura i Universitats i l'exempció de l'avaluació de la llengua i la literatura catalanes en l'ensenyament reglat no universitari, i els procediments per obtenir-les (BOIB núm. 115, de 26 d'agost).

― Certificat equivalent segons l'Ordre del conseller d'Educació, Cultura i Universitats de 21 de febrer de 2013 per la qual es determinen els títols, diplomes i certificats equivalents als certificats de coneixements de llengua catalana de la Direcció General de Cultura i Joventut (BOIB núm. 34, de 12 de març).

Si la persona interessada al·lega el requisit de coneixements de llengua catalana mitjançant títols, diplomes i certificats que requereixin l'homologació, el requisit s'entén complert sempre que obtengui l'homologació abans de la data del tall corresponent. Si figura en la llista d'aspirants aprovats i està pendent de l'emissió del certificat, l'ha d'adjuntar en el tràmit de la publicació de la llista provisional o definitiva d'aprovats.

h) Haver satisfet la taxa de serveis de selecció de personal d'acord amb el que preveu l'article 59 bis de la Llei 11/1998, de 14 de desembre, sobre el règim específic de taxes de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears. Estan exemptes del pagament de la taxa de drets d'examen les persones amb una discapacitat igual o superior al 33 %.

i) Signar la declaració responsable relativa al compliment dels requisits de participació que figura en el tràmit telemàtic d'inscripció en aquest procés selectiu. S'entén que la declaració responsable està signada quan es presenti i finalitzi el procés d'inscripció.

12. Acreditació i comprovació dels requisits

12.1. Juntament amb la sol·licitud, els aspirants no han d'aportar cap document acreditatiu dels requisits, excepte que al·leguin que el nivell de coneixements de llengua catalana l'acrediten amb un certificat d'equivalència no inscrit en el Registre de Personal de la Direcció General de Funció Pública; en aquest cas, haurà d'adjuntar el document electrònic del certificat o una copia simple en el corresponent tràmit telemàtic de sol·licitud.

12.2. De conformitat amb el que estableix l'article 69 in fine i l'article 28 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu de les administracions públiques, en qualsevol moment del procediment l'EBAP pot comprovar d'ofici els requisits al·legats en el tràmit que constin en documents emesos per les administracions públiques que figuren en la plataforma d'intermediació de dades.

D'acord amb això, llevat que l'aspirant hi manifesti expressament la negativa, l'EBAP verificarà els requisits de titulació acadèmica; els certificats acreditatius de la condició legal de discapacitat; la condició de funcionari de carrera del mateix cos, escala i especialitat, i els certificats de coneixements de llengua catalana següents:

— Els certificats expedits per l'òrgan competent del Govern de les Illes Balears.

— Els certificats homologats que constin en la base de dades de l'òrgan competent de les Illes Balears.

— Els certificats que constin inscrits en el Registre de Personal de la Direcció General de Funció Pública.

Excepcionalment, si l'EBAP no pot comprovar aquests documents, pot requerir a la persona interessada que els aporti.

12.3. Les dades d'identitat es consideren acreditades amb la presentació telemàtica de la sol·licitud mitjançant el certificat digital o el DNI-e.

13. Barem de mèrits

Els mèrits que s'han de baremar són els següents:

13.1. Exercicis superats, amb un màxim de 9 punts.

Els exercicis superats en els tres darrers processos selectius d'oposició o de concurs oposició immediatament anteriors a la data de finalització del tall corresponent, del mateix cos, escala i especialitat objecte d'aquesta borsa única, que hagi convocat l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

― La puntuació de cada exercici superat és d'1 punt.

Als efectes anteriors es computen els exercicis superats en què es figuri en la llista definitiva malgrat que no s'hagin finalitzat la totalitat d'exercicis de la fase d'oposició de la convocatòria de què es tracti.

13.2. Altres mèrits, amb un màxim de 6 punts.

a) Els serveis prestats en el mateix cos, escala i especialitat de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears objecte d'aquesta borsa única.

― 0,084 punts per mes, fins a un màxim de 2,5 punts.

A aquest efecte, tan sols s'han de baremar els serveis prestats com a personal funcionari que estigui dins l'àmbit d'aplicació de l'article 2.1 de la Llei 2/2007, de 16 de març, de cossos i escales de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, i els serveis prestats com a personal laboral inclòs en l'àmbit d'aplicació del Conveni col·lectiu de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears anàlegs al cos, l'escala i l'especialitat corresponent.

En cap cas no es poden valorar els serveis prestats en els cossos, escales i especialitats que per les seves funcions puguin ser semblants o anàlegs, ni els serveis prestats en altres administracions, encara que el nom del cos, l'escala i l'especialitat coincideixi o sigui semblant a la denominació del cos, l'escala i l'especialitat de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

No s'han de valorar els serveis prestats en cossos docents ni en cossos estatutaris de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears o de qualsevol altra administració.

A partir de l'entrada en vigor d'aquesta borsa única, s'han de valorar doblement els serveis prestats en els casos següents:

― Per cobrir llocs de treball com a personal funcionari interí per l'excés o l'acumulació de tasques per un termini màxim de nou mesos, dins un període de divuit mesos: 0,168 punts per mes, fins a un màxim de 2,5 punts.

― Per substitució de personal funcionari, amb una durada màxima de nou mesos: 0,168 punts per mes, fins a un màxim de 2,5 punts.

b) Els serveis prestats a la Unitat de Suport Conjuntural de la Direcció General de Funció Pública o mitjançant una comissió de serveis d'atribució temporal de funcions, sempre que s'hagin prestat en el mateix cos, escala i especialitat de la borsa que es constitueix.

― 0,017 punts per mes complet, fins a un màxim de 0,5 punts.

c) Els coneixements de llengua catalana.

S'han de valorar els certificats relacionats amb els tipus de coneixements següents:

― Nivell C1 (abans, nivell C) o equivalent: 0,25 punts.

― Nivell C2 (abans nivell D) o equivalent: 0,5 punts.

― Coneixements de llenguatge administratiu (LA): 0,5 punts.

S'ha de valorar només el certificat més alt que aporta la persona interessada, sempre que sigui superior al que figura com a requisit per participar en la borsa a la qual opta, tret del certificat de coneixements de llenguatge administratiu, la puntuació del qual es pot acumular a la de l'altre certificat que s'acredita.

En el cas que el nivell de coneixements de català no estigui inscrit en el Registre de Personal de la Direcció General de Funció Pública, es pot al·legar en qualsevol moment desant la justificació corresponent en el Portal de l'Opositor.

La puntuació màxima d'aquest apartat és d'1 punt.

d) En la mesura que s'hagi desenvolupat un nou sistema de formació dels empleats públics i es defineixin de manera específica les àrees de coneixement a la qual pertany cada acció formativa i les àrees de coneixement requerides per acomplir cada lloc de treball, es pot incorporar com a mèrit, amb la corresponent negociació col·lectiva prèvia, la valoració de la formació de caràcter transversal impartida o homologada per l'Escola Balear d'Administració Pública.

e) Les titulacions acadèmiques oficials (inclosos els cursos de postgrau) del mateix nivell o superior a les que s'exigeixen com a requisit per participar en el procés selectiu.

En cap cas no s'ha de baremar la titulació que sigui el requisit d'accés per al cos, l'escala i l'especialitat corresponent.

Les titulacions relacionades amb els tipus de coneixements es valoren de la manera següent:

― Títol d'estudis oficials de doctor: 0,75 punts.

― Títol d'estudis oficials de màster: 0,5 punts.

― Títols d'estudis oficials de llicenciatura, enginyeria, arquitectura o graus reconeguts com a nivell 3 del Marc espanyol de qualificacions per a l'educació superior (MECES 3): 1,50 punts.

― Títols d'estudis oficials de graus reconeguts com a nivell 2 del Marc espanyol de qualificacions per a l'educació superior (MECES 2): 1 punt.

La valoració com a mèrit d'un títol de nivell superior és acumulable amb la puntuació atorgada per les titulacions de nivell inferior que es posseeixin.

La puntuació màxima d'aquest apartat és de 2 punts.

14. Acreditació i comprovació dels mèrits i de les puntuacions

14.1 L'EBAP ha de revisar i comprovar els mèrits i les valoracions de les persones aspirants.

14.2. Els mèrits s'han d'al·legar i acreditar amb referència a la data de fi del termini del tall corresponent. En cap cas s'han de valorar mèrits que no hagin estat al·legats ni, si s'escau, acreditats documentalment en el termini habilitat a aquest efecte. No obstant això, no cal al·legar els mèrits que constin inscrits en el Registre de Personal de la Direcció General de Funció Pública.

14.3. L'acreditació dels mèrits s'ha de fer tal com s'indica a continuació.

L'EBAP verificarà d'ofici, llevat que l'aspirant s'hi oposi expressament, els mèrits següents:

a) Els exercicis superats en el mateix cos, escala i especialitat de la borsa única, amb la informació que consti al Servei de Registre de Personal de la Direcció General de Funció Pública.

b) Els serveis prestats en el mateix cos, escala i especialitat de la borsa única, amb la informació que consti al Servei de Registre de Personal de la Direcció General de Funció Pública.

c) Els serveis prestats a la Unitat de Suport Conjuntural de la direcció general competent en matèria de funció pública, o mitjançant una comissió de serveis d'atribució temporal de funcions, amb la informació que consti al Servei de Registre de Personal de la Direcció General de Funció Pública.

d) Les titulacions acadèmiques oficials que constin en les plataformes d'interoperabilitat de dades.

e) Els coneixements de llengua catalana; l'EBAP verificarà les dades relatives als certificats de coneixement de llengua catalana següents:

― Els certificats expedits per l'òrgan competent del Govern de les Illes Balears.

― Els certificats expedits per l'Escola Balear d'Administració Pública.

― Els certificats homologats que constin en la base de dades de l'òrgan competent del Govern de les Illes Balears.

― Els certificats de català que constin inscrits en el Registre de Personal de la Direcció General de Funció Pública.

14.4. L'EBAP no comprovarà d'ofici els mèrits al·legats i, en aquest cas, l'aspirant els haurà d'acreditar juntament amb la sol·licitud de participació:

― Quan l'aspirant s'oposi a la comprovació d'ofici d'aquestes dades;

― Quan la persona interessada al·legui el mèrit de coneixements de llengua catalana mitjançant títols, diplomes i certificats equivalents, d'acord amb l'Ordre del conseller d'Educació, Cultura i Universitats de 21 de febrer de 2013 per la qual es determinen els títols, diplomes i certificats equivalents als certificats de coneixements de llengua catalana.

― En els casos en què en la data d'acabament del termini de presentació de sol·licituds de participació l'aspirant hagi superat les proves de coneixements de llengua catalana i, per això, figuri a les llistes provisionals o definitives d'aptes d'aquestes proves, però encara no se n'hagi emès el certificat corresponent.

14.5. Respecte dels mèrits que s'hagin al·legat en el tràmit corresponent, l'acreditació dels quals, però, presenti algun defecte formal o resulti incompleta, o bé dels quals la comprovació d'ofici resulti infructuosa, l'EBAP ha de requerir les persones aspirants perquè ho esmenin en el termini improrrogable de cinc dies hàbils.

15. Resolució d'inici del procediment d'actualització de la borsa única

15.1. Mitjançant una resolució de la Direcció Gerència de l'EBAP s'ordenarà l'inici del procediment d'actualització de la borsa. Aquesta resolució, entre d'altres punts, ha d'indicar una data de tall que determini el darrer dia per:

a) Presentar sol·licituds d'inscripció i d'al·legació de mèrits abans de la finalització de la data de tall corresponent.

b) Complir els requisits exigits per poder formar part de la borsa.

c) Justificar la concurrència del criteri de desempat que preveu el punt 17 d'aquestes bases.

d) Al·legar el mèrit relatiu als coneixements de llengua catalana, en el cas que no estigui ja inscrit en el Registre de Personal de la Direcció General de Funció Pública.

15.2. Entre la data de publicació de la resolució d'inici i la data de fi del termini del tall han de transcórrer com a mínim set dies hàbils. Les sol·licituds presentades, el criteri de desempat i el mèrit a què fa referència el punt 15.1 que s'hagin al·legat més enllà de la data de tall s'han de tenir en compte per a la pròxima actualització de la borsa.

Pel que fa al requisit o al mèrit relatiu als coneixements de llengua catalana, els aspirants han de disposar del certificat o l'homologació corresponent. En cas de constar en la llista provisional o definitiva d'aptes de les proves corresponents abans de la data del tall i no s'hagi emès el certificat, es tindrà en compte en el pròxim tall d'actualització.

15.3. La resolució d'inici s'ha de publicar a la Seu Electrònica de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears i en altres pàgines web habilitades a aquest efecte. Igualment, s'ha de comunicar al Servei d'Ocupació de les Illes Balears perquè en faci la difusió oportuna.

Així mateix, es pot comunicar i difondre l'inici del procediment per actualitzar les borses a través d'altres mitjans que es considerin oportuns.

Aquesta difusió ha de contenir un extracte resum de la convocatòria, el qual ha d'incloure, com a mínim, les dades següents: el cos, l'escala i l'especialitat que es convoca, els requisits de titulació i d'ocupació del lloc de treball, la data límit de presentació de sol·licituds i l'enllaç en què es pot accedir a la resolució d'inici de la convocatòria.

16. Resolució de persones admeses i excloses, llista provisional i llista definitiva d'actualització de la borsa única

16.1. Una vegada finalitzat el termini del tall i un cop que el servei corresponent de l'EBAP ha comprovat els requisits i els mèrits de les persones aspirants, es publicarà a la pàgina web https://oposicions.caib.es i a la Seu Electrònica la resolució per la qual s'aprova la llista provisional de persones admeses i excloses, juntament amb la llista provisional de la puntuació dels mèrits i, d'acord amb la puntuació assignada, l'ordre provisional de prelació de les persones aspirants. En aquesta llista provisional s'indicarà, respecte de les persones excloses del procediment, la causa d'exclusió, i se les ha d'advertir que l'Administració considerarà que desisteixen de la sol·licitud si no compleixen el requeriment d'esmena.

Aquesta resolució s'ha de publicar en els mateixos termes que la resolució d'inici de l'actualització de la borsa.

16.2. En l'ordre de prelació provisional també s'han d'incloure, d'acord amb la puntuació que tenguin reconeguda, els aspectes següents:

a) Les persones que integrin la borsa única i que no hagin al·legat mèrits nous. Els mèrits nous inscrits en el Registre de Personal de la Direcció General de Funció Pública s'actualitzen d'ofici sense necessitat d'al·legació prèvia.

b) La minoració de la puntuació en els casos que preveuen aquestes bases.

16.3. Les persones aspirants han de poder consultar telemàticament el detall de la puntuació provisional assignat a cada mèrit en el Portal de l'Opositor.

16.4. Totes les persones aspirants que figuren a la llista provisional, incloent les excloses, disposaran d'un únic termini de cinc dies hàbils, comptadors des de l'endemà que s'hagi publicat, per:

― Presentar al·legacions a l'exclusió o esmenar el defecte que l'hagi motivada, si escau.

― Esmenar el defecte o adjuntar el document que sigui preceptiu en relació amb l'acreditació dels mèrits al·legats, tenint en compte les normes d'acreditació de mèrits que estableix el punt 14 d'aquestes bases.

― Presentar al·legacions a la baremació provisional.

Durant aquest tràmit no s'admet l'al·legació de nous mèrits no especificats abans de la finalització de la data de tall.

16.5. Un cop exhaurit el termini de presentació d'esmenes i d'al·legacions i un cop analitzades, s'ha de publicar, en els mateixos termes que la resolució d'inici, la resolució de la consellera de Presidència i Administracions Públiques que aprova la llista definitiva de persones admeses i excloses i d'actualització de la borsa.

16.6. El fet de figurar en la relació de persones admeses no suposa que es reconegui a les persones aspirants la possessió dels requisits que s'exigeixen per participar en el procés selectiu. Si de l'acreditació i de la comprovació dels requisits es desprèn que hi ha persones aspirants que no posseeixen algun d'aquests requisits, aquestes persones perdran tots els drets que es puguin derivar de la seva participació.

17. Criteris de desempat

17.1. Quan s'actualitzi una borsa única i hi hagi empats s'han de resoldre tenint en compte, successivament, els criteris següents:

a) Tenir la condició de víctima de violència de gènere.

b) Tenir la major puntuació del mèrit «exercicis superats» que estableix el punt 13.1 d'aquestes bases.

c) Tenir la major puntuació del mèrit «serveis prestats» que estableix el punt 13.2.a) d'aquestes bases.

d) Tenir la major puntuació del mèrit «Unitat de Suport Conjuntural o ATF» que estableix el punt 13.2.b) d'aquestes bases.

e) Tenir la major puntuació del mèrit «titulacions acadèmiques» que estableix el punt 13.2.c) d'aquestes bases.

f) Tenir la major puntuació del mèrit «coneixements de català» que estableix el punt 13.2.d) d'aquestes bases.

g) Tenir la major puntuació del mèrit «formació» que estableix el punt 13.2.e) d'aquestes bases.

h) Ser dona, d'acord amb l'article 43 de la Llei 11/2016, de 28 de juliol, d'igualtat de dones i homes, en cas que hi hagi igualtat de capacitació, respecte dels cossos, les escales, els nivells i les categories de l'Administració en què la seva representació sigui inferior al 40 %, excepte si es donen en l'altra persona candidata circumstàncies que no siguin discriminatòries per raó de sexe i que justifiquin que no s'apliqui la mesura, com ara la pertinença a altres col·lectius amb dificultats especials per a l'accés a l'ocupació.

i) La persona que hagi obtingut més nomenaments com a personal funcionari interí en el mateix cos, escala i especialitat de què es tracti.

j) Ser major de 45 anys.

k) No haver estat objecte de remoció d'un lloc de treball del mateix cos, escala i especialitat.

17.2. Pel que fa al criteri que estableix la lletra a) del punt anterior, les persones interessades el poden al·legar en qualsevol moment desant la justificació corresponent en el Portal de l'Opositor.

17.3. Si finalment persisteix l'empat, s'ha de fer un sorteig mitjançant la generació d'un codi hash (emprant l'algoritme MD5). Aquest codi s'assigna per procediment a cada sol·licitud. La prelació final s'ordenarà segons el resultat d'aplicar l'algoritme ordenat de forma ascendent.

17.4. Per a l'aplicació del criteri de desempat a què fa referència la lletra a), les persones aspirants han de presentar, a requeriment de l'EBAP, la documentació acreditativa de les situacions que figuren en les lletres esmentades. Aquesta documentació s'ha de presentar d'acord amb el corresponent tràmit telemàtic habilitat a aquest efecte.

En relació amb el reconeixement de les situacions de violència de gènere, aquestes s'han d'acreditar tal com estableix l'article 23 de la Llei orgànica 1/2004, de 28 de desembre, de mesures de protecció integral contra la violència de gènere.

18. Procediment urgent i extraordinari d'incorporació de persones en les borses úniques

18.1. Es pot tramitar un procediment extraordinari d'incorporació de persones a les borses úniques en els casos següents:

a) Quan en la borsa corresponent no hi hagi cap persona en la situació de disponible o el nombre de persones en situació de disponible sigui igual o inferior al 10 % respecte del nombre de persones disponibles en la darrera actualització de la borsa.

b) Quan un o més llocs de treball no s'hagin pogut proveir mitjançant una crida col·lectiva.

18.2. En aquest procediment urgent i extraordinari:

a) No s'ha de dictar una resolució d'inici.

b) S'ha d'obrir un termini màxim de cinc dies hàbils per incorporar persones noves a la borsa única mitjançant un comunicat que es publicarà en el Portal de l'Opositor.

c) No s'han de valorar mèrits de persones ja inscrites.

d) La data de tall dels mèrits que s'han de valorar de les persones que s'incorporin ha de ser la mateixa que la de la darrera actualització de la borsa. En cas que no s'hagi duit a terme cap actualització, aquesta data límit ha de ser la data de fi del termini inicial de la constitució de la borsa inicial. En el cas que la constitució inicial de la borsa derivi de la tramitació d'un procediment d'ingrés en la funció pública, la data de tall ha de ser la que determini l'Administració.

e) Per a la incorporació de les persones noves s'ha de tramitar el procediment que preveu el punt 16 d'aquest annex.

18.3. Un cop resolt aquest procediment, i pel que fa al supòsit que preveu el punt 18.1.b) d'aquestes bases («quan un o més llocs de treball no s'hagin pogut proveir mitjançant una crida col·lectiva»), les persones que s'hagin incorporat a la borsa única:

a) Tenen preferència respecte dels llocs de treball que ha originat la tramitació del procediment d'incorporació urgent, sempre que romanguin vacants.

b) Tenen l'obligació de participar en la crida i, en cas que se'ls adjudiqui un lloc, n'han de prendre possessió. L'incompliment d'aquestes obligacions comporta l'aplicació de les penalitzacions que preveu el punt 22.3 d'aquestes bases.

19. Acceptació del tractament de les dades

La presentació de la sol·licitud per participar en el procés selectiu suposa el coneixement i l'acceptació inequívocs de l'aspirant quant al tractament de les dades de caràcter personal a càrrec de l'òrgan competent i únicament per a les finalitats establertes. El tractament de la informació facilitada en les sol·licituds tindrà en compte les previsions del Reglament (UE) 2016/679 del Parlament Europeu i del Consell, de 27 d'abril de 2016, relatiu a la protecció de les persones físiques pel que fa al tractament de dades personals i a la lliure circulació d'aquestes dades, i de la Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de protecció de dades personals i garantia dels drets digitals.

20. Situacions de les persones aspirants en la borsa única

Les persones aspirants incloses en la borsa única, i a l'efecte d'optar a un lloc de treball, estan en situació de disponible, de no disponible, desactivada o exclosa.

21. Situació de disponible i de no disponible

21.1. Estan en la situació de disponible, quant a les illes i les modalitats d'interinitat que s'hagin indicat, totes les persones aspirants de la borsa, excepte:

a) Les persones en les quals es produeixi alguna causa de renúncia justificada, causes que figuren en el punt 28.2 d'aquestes bases. Les persones interessades es poden declarar en la situació de no disponible a través del tràmit telemàtic, el qual, si és necessari, ha de permetre desar la documentació justificativa corresponent.

b) Les persones en les quals es produeixi una de les causes que figuren en l'apartat 21.3, referit a les causes justificades de declaració de no disponible.

c) Les persones que vulguin ser declarades en la situació de no disponible per voluntat pròpia.

d) Les persones que integrin una borsa de treball i estiguin prestant serveis com a personal funcionari interí en el mateix cos, escala i especialitat a l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears i en la mateixa illa.

e) Les persones que prestin serveis mitjançant un nomenament provisional per millora d'ocupació en el mateix cos, escala i especialitat de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

f) Les persones que estiguin en el supòsit de poder sol·licitar una excedència per cura de familiars.

g) Pel que fa a la modalitat d'interinitat per subvenir a necessitats urgents, extraordinàries i circumstancials d'increment de l'activitat, les persones que hagin assolit el termini màxim de nou mesos dins un període de devuit.

21.2. Pel que fa a la situació de no disponible perquè es presenta una causa de renúncia justificada de les que figuren en el punt 28 d'aquestes bases, s'ha de tenir en compte el següent:

a) Es pot romandre en la situació de no disponible mentre subsisteixi la causa de renúncia justificada. En el cas que s'extingeixi, en el termini màxim de set dies hàbils des de la data d'extinció de la causa de justificació, les persones interessades s'han de declarar en la situació de disponible o de no disponible per voluntat pròpia. La manca de comunicació dins el termini establert suposa la declaració de la situació de desactivada, amb les conseqüències que preveu el punt 22.3 d'aquestes bases.

b) La declaració és obligatòria respecte de les persones que estan en situació d'incapacitat temporal o que, sense estar-hi, estiguin impossibilitades per treballar a causa d'una malaltia, un accident, rehabilitació o qualsevol altra causa que impedeixi treballar i necessiti, en tots els casos, assistència sanitària.

c) Pel que fa a les persones que estiguin en el supòsit de poder sol·licitar una excedència per cura de familiars:

― No han d'estar prestant serveis retribuïts per compte propi o aliè, i només es poden declarar en la situació de no disponible una vegada pel mateix subjecte causant.

― S'ha de romandre en la situació de no disponible un mínim de tres mesos i, com a màxim, fins a assolir el termini fixat normativament.

21.3. Les causes justificades per declarar-se en la situació de no disponible són les següents:

a) Prestar serveis en un lloc de la Relació de llocs de treball de l'Administració de la Comunitat Autònoma com a personal funcionari de carrera o interí en un altre cos o en una altra escala i especialitat, o com a personal laboral temporal o indefinit no fix.

b) No poder acollir-se a la situació d'excedència voluntària per prestació de serveis en el sector públic perquè no es compleix el requisit d'haver prestat serveis com a funcionari de carrera en el cos, l'escala i l'especialitat corresponent com a mínim durant un any des de l'ingrés o per un altre impediment establert normativament.

c) Prestar serveis a l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears mitjançant un nomenament provisional per millora d'ocupació en un altre cos, escala i especialitat de d'aquesta mateixa Administració.

21.4. Pel que fa a la situació de no disponible per voluntat pròpia, s'ha de tenir en compte el següent:

a) Les persones interessades poden declarar-se en la situació de no disponible pel termini màxim d'un any, a través del tràmit telemàtic habilitat a aquest efecte.

b) En el supòsit que s'excedeixi aquest termini, han de ser declarades en la situació de desactivada, amb les conseqüències que preveu el punt 22.4 d'aquestes bases.

c) Els efectes de passar de la situació de no disponible a disponible són a partir del primer dia del mes següent en què es dugui a terme el tràmit.

d) En el cas que una persona passi de la situació de no disponible a la de disponible, ha de romandre un mínim de tres mesos en aquesta darrera situació.

21.5. Mentre una persona estigui en la situació de no disponible en una borsa no pot participar en cap crida col·lectiva per ocupar com a personal funcionari interí un lloc de treball corresponent al mateix cos, escala i especialitat. En el cas que la situació de no disponible es fonamenti en les causes de renúncia justificada que estableix la base 28.2, es considerarà la persona interessada en aquesta mateixa situació per a totes les borses úniques de les quals formi part, sempre que no estigui declarada en la situació de desactivada.

21.6. Les persones en situació de no disponible poden participar en els procediments d'actualització de les borses úniques. Per a les persones que estan en la situació de no disponible per voluntat pròpia, participar en aquest procediment implica declarar-se en la situació de disponible.

22. Situació de desactivada

22.1. Han de ser declarades en la situació de desactivades de la borsa corresponent:

a) Les persones que participin en un crida col·lectiva, se'ls adjudiqui un lloc de treball i no acreditin el compliment dels requisits objectius d'ocupació que constin en la Relació de llocs de treball, sempre que no obtinguin un altre lloc de treball en la mateixa crida,o les persones que no participin en tres crides col·lectives consecutives quan compleixin els requisits d'ocupació.

A l'efecte de determinar si una persona compleix els requisits d'ocupació d'un lloc per determinar el canvi de situació, no es tindran en compte els requisits relatius a l'experiència, ni els de formació contínua.

L'oferiment de llocs d'un mateix cos, escala i especialitat duit a terme el mateix dia es considera una sola crida. Per complir el requisit de participació a la crida, les persones aspirants han de presentar-se a tots els llocs oferts del mateix cos, escala i especialitat en aquella crida.

b) Les persones que renunciïn injustificadament a l'adjudicació d'un lloc de treball.

c) Les persones que incompleixin injustificadament el deure de prendre possessió del lloc de treball adjudicat.

d) Les persones que renunciïn injustificadament al lloc que ocupen com a personal funcionari interí.

e) Les persones que superin el màxim de permanència en la situació de no disponible per voluntat pròpia.

f) Les persones que presentin una declaració responsable falsa, declarin mèrits inexistents o que resultin substancialment irregulars.

g) Les persones que siguin remogudes del lloc de treball per acompliment inadequat o rendiment insuficient.

h) Les persones que siguin remogudes del lloc per manca de capacitat funcional sobrevinguda.

22.2. Les persones declarades en la situació de desactivades pel supòsit que estableix la lletra a) del punt 22.1 d'aquest annex han d'atenir-se a les situacions següents:

a) Han de romandre en la situació de desactivades durant dos mesos des del dia en què es va esdevenir el supòsit causant.

b) En el cas que aquestes persones tornin a participar en una crida, se'ls adjudiqui un lloc i no es pugui formalitzar el nomenament perquè incompleixen una altra vegada el mateix requisit objectiu d'ocupació o tornin a no participar-hi durant tres crides col·lectives consecutives:

― Han de romandre en la situació de desactivades durant sis mesos des del dia en què es va esdevenir el supòsit causant.

― En el primer procediment ordinari d'actualització de la borsa única en què puguin participar, i per una sola vegada, se'ls ha de minorar la puntuació en un 30 %.

22.3. Les persones declarades en la situació de desactivades pels supòsits que preveuen les lletres b), c), d) i e) de l'apartat 22.1 d'aquest annex:

a) Han de romandre en la situació de desactivades durant dotze mesos des del dia en què es va esdevenir el supòsit causant.

b) En els dos procediments ordinaris d'actualització de la borsa única següents en què puguin participar se'ls ha de minorar la puntuació en un 60 %.

22.4. Les persones declarades en la situació de desactivades pels supòsits que preveuen les lletres f) i g) de l'apartat 22.1 d'aquest annex:

a) Han de romandre en la situació de desactivades durant divuit mesos des del dia en què es va produir el supòsit causant.

b) En els tres procediments ordinaris d'actualització de les borses úniques següents en què puguin participar, se'ls ha de minorar la puntuació en un 90 %.

22.5. Les persones declarades en la situació de desactivades pel supòsit que preveu la lletra h) del punt 22.1 d'aquestes bases s'han de mantenir en la situació de desactivades mentre no es disposi de la capacitat funcional requerida.

22.6. En el cas que en una borsa única no hi hagi cap persona en la situació de disponible, les persones declarades en la situació de desactivades per les causes que preveuen les lletres a) i e) del punt 22.1 han de ser declarades en la situació de disponibles un cop tramitat el procediment que preveu el punt 18 d'aquestes bases. En tot cas, a les persones que siguin declarades disponibles se'ls han d'aplicar les minoracions de la puntuació que preveu aquest punt en els talls d'actualització corresponents.

23. Exclusió de la borsa

23.1. S'han d'excloure de les borses úniques corresponents les persones en què es produeixi alguna de les causes següents:

a) La imposició d'una sanció de suspensió ferma que excedeixi de sis mesos.

b) La imposició d'una pena principal o accessòria d'inhabilitació especial que afecti el cos, l'escala i l'especialitat de la borsa única corresponent.

c) La imposició d'una pena principal o accessòria d'inhabilitació absoluta respecte de totes les ocupacions o càrrecs.

d) L'adquisició de la condició de personal funcionari de carrera en el mateix cos, escala i especialitat.

e) La presentació d'un desistiment.

23.2. Les persones excloses pels supòsits que preveuen les lletres a) i b) del punt 23.1:

a) Han de ser excloses de la borsa única corresponent al cos, l'escala i l'especialitat en què han estat sancionades o inhabilitades.

b) Han de romandre excloses de la borsa durant 24 mesos des del dia en què es va esdevenir el supòsit causant de l'exclusió.

23.3. Les persones a les quals s'imposi una pena principal o accessòria d'inhabilitació absoluta respecte de totes les ocupacions o càrrecs s'han d'atendre, respecte de les borses i les crides, a les conseqüències que determini la sentència corresponent.

23.4. Les persones excloses pel supòsit que preveu la lletra d) del punt 23.1 d'aquestes bases no es poden tornar a inscriure a la borsa, tret que perdin la condició de personal funcionari de carrera del cos, l'escala i l'especialitat. En aquest cas, es poden tornar a inscriure a la borsa en els termes que preveuen aquestes bases.

23.5. Les persones excloses perquè han presentat un desistiment poden tornar a presentar una sol·licitud en els termes que preveuen aquestes bases.

24. Sistemes de selecció de personal funcionari interí

24.1. La selecció de personal funcionari interí s'ha de dur a terme tenint en compte els principis d'igualtat, de publicitat, de mèrit, de capacitat i de màxima celeritat, atesa la urgència que motiva i justifica el nomenament.

24.2. El personal funcionari interí, per ocupar llocs de treball la forma de provisió ordinària dels quals és la de concurs, s'ha de seleccionar mitjançant el sistema de crida col·lectiva.

24.3. En haver-hi una vacant o més, si fa falta proveir-les, o en la resta de supòsits en què, d'acord amb la normativa vigent, es pot nomenar personal funcionari interí, poden optar-hi les persones incloses en la borsa corresponent que estiguin en la situació de disponibles, d'acord amb l'ordre de prelació, sempre que compleixin els requisits que exigeix la Relació de llocs de treball per ocupar-los.

24.4. Com a excepció del que disposa el punt 24.3, quan es tracti de l'ocupació de llocs que tenen prevista com a forma de provisió la lliure designació i estiguin adscrits a la Presidència de les Illes Balears, es poden oferir telefònicament a qualsevol de les persones integrants de la borsa que estiguin en situació de disponible o de no disponible per les causes que preveuen les lletres a), b) i d) del punt 21.1 d'aquestes bases i que compleixin els requisits del lloc de treball, amb independència del nombre d'ordre que ocupin en la borsa.

24.5. Per als llocs de treball de xofer o xofera o de secretari o secretària personal, es pot oferir telefònicament el lloc de treball a qualsevol persona de la borsa que correspongui, encara que estigui en la situació de no disponible per les causes que preveuen les lletres a) i d) del punt 21.1 d'aquestes bases, amb independència de la seva situació en la borsa, sempre que compleixin els requisits establerts per al lloc.

24.6. En els casos que preveuen els punts 24.4 i 24.5 s'ha de procedir de la manera següent:

a) S'ha de comunicar a la persona aspirant que correspongui el lloc i el termini en el qual cal que es presenti. Si la persona interessada no manifesta la seva conformitat amb el nomenament en el termini d'un dia hàbil i la seva disposició a incorporar-s'hi en el termini que indiqui el Servei de Gestió de Personal Funcionari, s'entén que hi renuncia. Aquest termini ha de ser com a mínim de tres dies hàbils i com a màxim de quinze dies hàbils, el qual es pot prorrogar excepcionalment per atendre el dret de preavís de l'article 49.1.d) de l'Estatut dels treballadors.

b) No s'ha d'aplicar cap penalització per pel fet de no acceptar el lloc de treball.

25. Publicació de la crida col·lectiva

25.1. Els divendres o, si és festiu, el dia hàbil immediatament anterior s'han de publicar els llocs de treball objecte d'oferta al Portal de Serveis al Personal de la Direcció General de Funció Pública.

25.2. La publicació de les ofertes pot incloure una o diverses propostes de nomenament, i s'ha d'informar, per a cada cas, de les característiques del lloc de treball, el centre de treball, el tipus de nomenament d'interinitat i la data prevista d'incorporació, que ha de ser immediata.

25.3. Només es poden inscriure a la crida les persones que es trobin en la situació de disponible de les borses corresponents del cos, l'escala i l'especialitat de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

25.4. Per poder optar a algun dels llocs de treball oferts, les persones interessades s'han d'identificar a la Seu Electrònica de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears mitjançant els sistemes d'identificació que determini la Direcció General de Funció Pública.

25.5. Amb l'accés a la Seu Electrònica i la petició d'adjudicació d'un lloc de treball, un cop finalitzat el termini de presentació de sol·licituds, s'entén atorgada la conformitat i l'acceptació de la proposta o propostes de nomenament a què s'opta.

25.6. El termini per optar als llocs de treball oferts acaba a les 10.00 h del dilluns o a la mateixa hora del dia hàbil immediatament posterior, si és festiu.

25.7. Les persones que participin en les crides col·lectives han d'optar a tots els llocs de treball que s'ofereixen, sempre que compleixin els requisits d'ocupació del lloc que no es refereixin a experiència i formació contínua. En el cas que s'opti a més d'un lloc, han d'establir un ordre de preferència.

26. Propostes d'adjudicació provisional de la crida col·lectiva

26.1. En el termini de les vint-i-quatre hores posteriors a l'acabament del termini de presentació de sol·licituds s'han de publicar les adjudicacions dels llocs de treball. Aquestes adjudicacions tenen la naturalesa d'acte de tràmit del procediment i no tenen caràcter constitutiu o declaratiu de drets.

26.2. Els llocs s'han d'adjudicar provisionalment a la persona candidata en situació de disponible que pertoqui, d'acord amb l'ordre de prelació de la borsa.

26.3. Un cop publicades les adjudicacions i fetes les comprovacions pertinents, la Direcció General de Funció Pública s'ha de posar en contacte amb les persones adjudicatàries a l'efecte de formalitzar el nomenament i comunicar la data d'incorporació. Aquesta data ha de ser immediata, llevat dels casos en què la norma reguladora de la relació laboral que mantengui la persona interessada determini l'obligació de preavisar en un determinat període de temps.

26.4. En el cas que no es pugui formalitzar el nomenament, la Direcció General de Funció Pública s'ha de posar en contacte amb les cinc persones següents que hagin sol·licitat el lloc, per l'ordre de prelació corresponent. A l'hora de dur a terme aquesta nova adjudicació no s'han de tenir en compte les persones a les quals ja s'hagi adjudicat un lloc de treball.

26.5. La crida del lloc corresponent ha de ser declarada deserta quan no es pugui formalitzar l'adjudicació a favor de les cinc primeres persones que han optat al lloc de treball.

27. Adjudicació del lloc de treball

Un cop que s'ha tramitat el procediment, que s'ha comunicat la data de la presa de possessió i que s'han comprovat els requisits exigits, s'ha de dictar una resolució de nomenament de personal funcionari interí.

28. Causes de renúncia justificada a l'adjudicació o oferiment d'un lloc de treball

28.1. Són causes de renúncia justificada a l'adjudicació provisional d'un lloc de treball mitjançant una crida col·lectiva les que es detallen en el punt 28.2. En tot cas, les causes de renúncia justificada, excepte la causa de maternitat o paternitat, han de ser sobtades, és a dir, s'han d'originar de manera sobtada entre el primer dia de presentació de sol·licituds i la data efectiva d'incorporació com a personal funcionari interí.

28.2. Les causes de renúncia justificada a l'adjudicació provisional d'un lloc de treball són les següents:

a) Estar en període d'embaràs, de maternitat o de paternitat, d'adopció o d'acolliment permanent o preadoptiu.

b) Prestar serveis en un lloc de la Relació de llocs de treball de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears com a personal funcionari de carrera o interí en un altre cos o escala o especialitat, o com a personal laboral temporal o indefinit no fix, o haver acceptat una interinitat en un lloc de treball de la Relació de llocs de treball de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

c) Prestar serveis en un lloc de la Relació de llocs de treball de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears mitjançant un nomenament provisional per millora d'ocupació o haver acceptat un nomenament d'aquest tipus. En els casos d'haver acceptat una interinitat o un nomenament provisional, si finalment no es pren possessió del lloc adjudicat per una causa imputable a la persona interessada que no tengui caràcter de força major, la renúncia tindrà caràcter no justificat.

d) Patir una malaltia o una incapacitat temporal.

e) Exercir funcions sindicals.

f) Romandre en la situació de serveis especials.

28.3. Un cop comunicada la causa de renúncia justificada, s'ha d'al·legar i justificar documentalment mitjançant el tràmit habilitat a aquest efecte en el termini màxim de tres dies hàbils des de la comunicació de la data de presa de possessió. La justificació documental no és necessària en el cas que l'Administració ja la tengui. En el cas de no fer-ho, s'entén que la persona interessada renuncia a l'adjudicació i se l'ha de declarar en la situació de desactivada, amb les conseqüències que preveu aquest annex.

28.4. Un cop que finalitzin les causes de renúncia justificada, les persones interessades s'han de declarar en la situació de disponibles mitjançant el tràmit telemàtic corresponent. Aquest canvi s'ha de dur a terme en un termini no superior a set dies hàbils i s'ha d'aportar la justificació documental corresponent. La manca de comunicació en el termini establert determina la declaració en la situació de desactivada, amb les mateixes conseqüències que preveu el punt 23.3 d'aquestes bases.

En el cas que finalitzin els supòsits que preveuen les lletres b) i c) de l'apartat 2 d'aquesta base, el pas a la situació de disponible és automàtic. Per al supòsit que preveu la lletra f), la declaració també és automàtica, sempre que la situació de serveis especials hagi estat declarada per la conselleria competent en matèria de funció pública de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

29. Renúncia a la interinitat

La renúncia d'un funcionari interí al lloc de treball que ocupa, així com l'incompliment del deure de prendre possessió del lloc prèviament acceptat, suposa la declaració de la situació de desactivada de la borsa única en els termes que estableix el punt 22 d'aquest annex, excepte que aquestes circumstàncies es produeixin com a conseqüència de la crida per ocupar un altre lloc de treball en un altre cos, escala o especialitat de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears o en els casos de força major.

30. Selecció de personal funcionari interí amb discapacitat

30.1. La conselleria competent en matèria de funció pública ha d'adoptar les mesures necessàries per complir el que preveu la normativa vigent, amb la finalitat de facilitar l'accés com a personal funcionari interí de les persones aspirants amb discapacitat.

30.2. A aquest efecte, s'ha de procedir d'acord amb les previsions següents:

a) S'han d'oferir un nombre de vacants igual al de les que no s'hagin cobert pel torn de persones amb discapacitat de les convocatòries públiques de selecció perquè les cobreixin interinament, en primer lloc, les persones aspirants que hagin participat en el torn esmentat i formin part de la borsa corresponent de personal interí, d'acord amb l'ordre de prelació final i l'illa sol·licitada.

b) S'han d'oferir també a aquestes persones aspirants els llocs de treball reservats, adjudicats a personal funcionari amb discapacitat, que posteriorment resultin vacants.

c) S'ha d'oferir el 7 % del total de llocs de treball que quedin vacants als aspirants de les borses de persones amb discapacitat que corresponguin i, per això, se'ls han d'oferir, de cada cos i escala on hi hagi reserva, les vacants número 7 i les posteriors de catorze en catorze; és a dir, els llocs número 14, 28, 42, etc., i així successivament. No obstant això, han de poder optar a llocs de treball no reservats per a persones amb discapacitat o se'ls han d'oferir també si estan integrats en les borses úniques ordinàries.

30.3. En el cas que els llocs de treball reservats per a persones amb discapacitat no es puguin proveir amb persones amb discapacitat durant dues crides consecutives, s'han d'oferir a la resta de persones integrants de les borses úniques.

30.4 Per gestionar millor la reserva de persones amb discapacitat i amb independència que formin part de la borsa única, es pot constituir una llista específica de persones amb discapacitat, per ordre de prelació.

31. Vigència de la borsa

La borsa única de personal funcionari interí que derivi d'aquesta convocatòria té una vigència indefinida.

 

ANNEX 3 Informació sobre protecció de dades personals

De conformitat amb el Reglament (UE) 2016/679 del Parlament Europeu i del Consell, de 27 d'abril de 2016, relatiu a la protecció de les persones físiques pel que fa al tractament de dades personals i a la lliure circulació d'aquestes dades i pel qual es deroga la Directiva 95/46/CE (Reglament general de protecció de dades) i la Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de protecció de dades personals i garantia dels drets digitals, s'informa del tractament de dades personals necessàries en aquest procediment.

Responsable del tractament:

Identitat: Escola Balear d'Administració Pública

Adreça postal: carrer del Gremi de Corredors, 10, 3r (polígon de Son Rossinyol) 07009 Palma

Adreça de correu electrònic: protecciodedades@ebap.caib.es

Finalitat del tractament: les dades seran tractades per l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears amb la finalitat de dur a terme el procés selectiu de concurs per a la creació de la borsa extraordinària, i la posterior adjudicació a les persones seleccionades.

Legitimació: el tractament de les dades personals és necessari per complir una obligació legal i per aconseguir l'interès públic, com és la selecció del personal al servei de les administracions públiques d'acord amb els principis constitucionals d'igualtat, mèrit i capacitat.

La legislació aplicable és la següent:

— El Text refós de la Llei de l'Estatut bàsic de l'empleat públic, aprovat pel Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre.

— La Llei 3/2007, de 27 de març, de la funció pública de la comunitat autònoma de les Illes Balears.

— Les lletres c) i e) de l'article 6.1 del Reglament (UE) 2016/679 del Parlament Europeu i del Consell, de 27 d'abril de 2016, relatiu a la protecció de les persones físiques pel que fa al tractament de dades personals i a la lliure circulació d'aquestes dades.

— La Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de protecció de dades personals i garantia dels drets digitals.

Categories de dades personals objecte de tractament:

Dades de caràcter identificatiu

Nom, DNI, domicili, data de naixement, telèfon i adreça de correu electrònic

Dades acadèmiques i professionals

Formació, mèrits i experiència professional

Dades relatives a la salut

Percentatge i tipus de discapacitat

D'acord amb l'article 28 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, llevat que consti l'oposició de la persona interessada, l'Escola Balear d'Administració Pública, mitjançant una consulta a les plataformes d'intermediació de dades o altres sistemes habilitats a aquest efecte, pot obtenir les dades de caràcter identificatiu que consten en el DNI, els certificats de coneixements de llengua catalana, les titulacions acadèmiques oficials, el certificat acreditatiu de discapacitat (si s'escau) i els mèrits. Aquestes dades es poden obtenir de l'Administració General de l'Estat i d'altres òrgans de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

Consentiment per al tractament de dades relatives a la salut: la presentació de la sol·licitud per al procés selectiu suposa el coneixement i l'acceptació inequívocs de l'aspirant del tractament de les dades de caràcter personal que farà l'òrgan competent i únicament per als fins establerts (incloses les dades relatives a la salut).

Destinataris de les dades personals: se cediran les dades als organismes o les persones següents, amb la finalitat de complir el que preveu la legislació vigent en matèria de selecció de personal:

— Conselleria competent en matèria de funció pública: per al nomenament del personal funcionari interí.

— Butlletí Oficial de les Illes Balears: en aplicació de les obligacions que preveu la normativa per seleccionar empleats públics amb les previsions que estableix la Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de protecció de dades personals i garantia dels drets digitals.

— Altres participants en el procediment selectiu: en virtut del principi de transparència que regeix els procediments selectius d'accés a la funció pública, els aspirants poden sol·licitar la consulta dels mèrits al·legats per altres participants per comprovar el funcionament correcte del procés selectiu. En cap cas, no podran obtenir les dades de contacte d'altres aspirants, com ara l'adreça postal, el número de telèfon o l'adreça de correu electrònic.

— Administració de justícia: en cas que algun jutjat o tribunal requereixi l'expedient del procediment, l'Administració ha de trametre les dades personals que hi constin a l'Administració de justícia.

No se cediran les dades personals a altres organismes o tercers, tret que hi hagi una obligació legal o un interès legítim, d'acord amb el Reglament general de protecció de dades.

Criteris de conservació de les dades personals: els terminis de conservació de les dades seran els necessaris per complir la finalitat del procediment i els que preveu la legislació d'arxius per a les administracions públiques, d'acord amb l'article 26 de la Llei orgànica 3/2018.

Existència de decisions automatitzades: no es produiran decisions automatitzades, inclosa l'elaboració de perfils, amb les dades personals dels aspirants.

Transferències de dades a tercers països: les dades no es transferiran a tercers països.

Exercici de drets i reclamacions: les persones afectades pel tractament de dades personals tenen dret a sol·licitar a l'Escola Balear d'Administració Pública la confirmació que les seves dades són objecte de tractament, l'accés a les seves dades personals, la informació, la rectificació o supressió, la limitació o l'oposició al tractament i la no inclusió en tractaments automatitzats (i fins i tot, de retirar el consentiment, si escau, en els termes que estableix el Reglament general de protecció de dades). També tenen dret a la portabilitat de les dades en els termes que l'exercici d'aquest dret pugui afectar el procés selectiu.

L'exercici d'aquests drets es pot sol·licitar davant el responsable del tractament esmentat abans (EBAP), mitjançant el procediment «Sol·licitud d'exercici de drets en matèria de protecció de dades personals», previst a la Seu Electrònica de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears (seuelectronica.caib.es).

Amb posterioritat a la resposta del responsable o al fet que no hi hagi resposta en el termini d'un mes, es pot presentar la «Reclamació de tutela de drets» davant l'Agència Espanyola de Protecció de Dades (AEPD), https://www.aepd.es/ .

Conseqüències de no facilitar les dades personals: no presentar les dades necessàries implica que la persona interessada no pugui formar part del procediment selectiu.

Dades de contacte de la Delegació de Protecció de Dades: la Delegació de Protecció de Dades de l'Escola Balear d'Administració Pública té la seu al carrer del Gremi de Corredors, 10, 3r (polígon de Son Rossinyol), 07009 Palma, i a l'adreça electrònica de contacte protecciodedades@ebap.caib.es .