Secció III. Altres disposicions i actes administratius
CONSELL INSULAR DE MALLORCA
DEPARTAMENT DE PROMOCIÓ ECONÓMICA I DESENVOLUPAMENT LOCAL
Núm. 180054
Aprovació definitiva de la modificació del Reglament d’organització i funcionament de l’Assemblea de Batles i Batlesses
El Ple del Consell Insular de Mallorca, en sessió de dia 13 de març de 2025, ha aprovat el següent acord:
“ANTECEDENTS
1. L'article 141 de la Constitució Espanyola estableix la província com una entitat local amb personalitat jurídica pròpia que agrupa un conjunt de municipis, estant el govern de les mateixes encomanat a Diputacions o altres Corporacions de caràcter representatiu, i establint que en el cas de les illes tindran a més la seva administració pròpia en forma de Consells.
A diferència de les Illes Canàries, on hi ha dues províncies, Illes Balears és una Comunitat Autònoma uniprovincial, per la qual cosa les funcions encomanades a les Diputacions provincials són exercides pels Consells Insulars. Això ve emparat en l'article 8 de l'Estatut d'Autonomia de les Illes Balears, que disposa que: “ La Comunitat Autònoma articula la seva organització territorial en illes i en municipis. Les institucions de govern de les illes són els Consells Insulars, i les dels municipis, els Ajuntaments”.
2. L'article 36 de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, Reguladora de les Bases de Règim Local, atribueix a les Diputacions Provincials, entre altres competències, garantir una prestació integral i adequada dels serveis municipals així com l'assistència i cooperació jurídica, econòmica i tècnica als Municipis, especialment els de menor capacitat econòmica i de gestió.
3. Tal com es disposa a la llei autonòmica 4/2022, de 28 de juny, de consells insulars al seu article 28.1 d), els consells insular tenen la potestat de d'aprovar els plans de cooperació. La secció 3a del capítol II de l'esmentada llei estableix un catàleg de competències pròpies en relació amb els municipis i altres entitats locals, entre les que se troben els serveis d'assistència municipal. Aquestes funcions, a data d'avui, s'exerceixen mitjançant els diferents SAT (serveis d'assistència tècnica) i, per tant, el recolzament que es dona als municipis es de caire jurídic, econòmic, d'obres, informàtic i formatiu per una banda, i assistència en matèria d'adaptació de planejament urbanístic per una altra.
4. En data 5 de novembre 2007, el Ple del Consell de Mallorca, va acordar l'aprovació del Reglament d'organització de l'Assemblea de Batles i Batlesses de Mallorca, i es va publicar al BOIB núm. 12 de 14 de gener de 2008.
5. Segons el Decret de competències de la Presidència del Consell Insular de Mallorca de data 28 de juliol de 2023, la Direcció Insular de Cooperació i Suport Municipal s'encarrega de executar les competències assignades, entre d'altres, en matèria de coordinació i suport dels serveis municipals, assistència jurídica, tècnica, econòmica, informàtica i formativa, proposar la prestació de serveis de caràcter supramunicipal i coordinar la prestació unificada de serveis municipal.
6. Per la seva banda, l'Assemblea de Batles i Batlesses es configura com un òrgan consultiu del Consell Insular de Mallorca, a més de ser un fòrum de debat i entesa entre tots els municipis de l'illa de Mallorca. L'objecte, per tant, és poder posar damunt la taula problemàtica de caire insular que afecti als municipis, per poder trobar les millors solucions per la ciutadania de Mallorca.
Aquesta Assemblea ha anat adquirint importància com a fòrum, i el reglament d'organització i funcionament vigent no dona cobertura a certes necessitats que s'han posat de relleu a les darreres sessions, com ara el règim de suplències, el nombre de convidats, els temps d'intervenció, les convocatòries o la durada de la sessió.
7. Conforme allò establert a l'article 49 de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, de Bases de Règim Local, en data 14 de novembre de 2024 es va aprovar pel Ple del Consell Insular de Mallorca l'aprovació inicial de la modificació del Reglament d'organització de l'Assemblea de Batles i Batlesses de Mallorca. Aquest acord es va publicar al BOIB núm. 1, de 2 de gener de 2025, donant un termini de 30 dies hàbils per presentar al·legacions.
8. En data 8 de gener de 2025 va tenir entrada una al·legació del grup polític Més per Mallorca al Consell de Mallorca, en la que es proposa el següent:
9. En data 15 de gener de 2025 es va sol·licitar al Servei de Famílies, Igualtat i atenció a les violències masclistes del Consell de Mallorca, l'informe d'impacte de gènere de la proposta a aprovar. L'informe d'avaluació d'impacte de gènere fou emès el 23 de gener de 2025.
10. En data 21 de gener de 2025 va tenir entrada un ofici de la Secretaria General de la Conselleria de Presidència i Administracions Públiques en la que informen que, un cop analitzada la proposta de modificació del reglament de l'Assemblea de Batles i Batlesses, no han detectat cap qüestió que pugui ser objecte d'observació per a la seva millora o rectificació.
11. En data 5 de març de 2025, des de la Secretaria Tècnica del Departament de Promoció Econòmica i Desenvolupament Local s'emet informe jurídic, que s'acompanya amb aquesta proposta d'aprovació definitiva. En aquest informe s'analitzen les al·legacions presentades pel grup polític Més per Mallorca i s'exposen les consideracions jurídiques per les quals s'informa desfavorablement la seva inclusió.
En dit informe s'analitza, així mateix, el caràcter no vinculant, tot i que preceptiu, de l'informe d'avaluació d'impacte de gènere.
Respecte del contingut d'aquest informe d'avaluació d'impacte de gènere, i en resposta al mateix, es pot apuntar, una vegada analitzada la vessant jurídica del seu caràcter no vinculant, que això no vol dir que el projecte normatiu no hagi de respectar la igualtat de sexes mitjançant la reducció o eliminació de les desigualtats que es puguin detectar i incloure les mesures dirigides a neutralitzar el seu possible impacte negatiu en la situació de les dones i els homes considerats com a col·lectiu, i això des de la pròpia redacció de la norma, és a dir, des de l'origen de la seva redacció (de manera que l'informe d'avaluació d'impacte de gènere validaria o no tal extrem) i que si l'informe és negatiu, evidentment l'ideal seria que la proposta adoptés les modificacions que l'informe proposi.
Assenyalar també que l'informe cita en reiterades ocasions l'incompliment de la Llei orgànica 2/2024 de representació paritària i presència equilibrada de dones i homes. Per exemple, diu: <<Pel que fa al context polític del moment, el 2 d'agost de 2024 es va publicar en el BOE la Llei orgànica 2/2024 de representació paritària i presència equilibrada de dones i homes en òrgans de decisió. L'objectiu d'aquesta llei és garantir un equilibri i una representació efectiva i igualitària de dones i homes en diversos àmbits de la vida econòmica i política, en línia amb la Directiva (UE) 2022/2381 del Parlament Europeu i del Consell. La Llei de Paritat es proposa garantir l'equitat de gènere en polítiques, empreses i administracions.>>
Però, a més de les consideracions anteriors, no hem de perdre de vista que l'Assemblea de Batlles i Batllesses no és un òrgan de decisió política, sinó un organisme consultiu d'existència potestativa del Consell insular de Mallorca. Aquest òrgan té per finalitat la participació dels ajuntaments de l'illa de Mallorca en els assumptes d'abast insular que els afecten mitjançant tot un seguit conjunt d'òrgans, tal com estableix l´article 1 del propi Reglament que ara és objecte de modificació. I cal no oblidar que, amb independència de la norma que regula la seva composició i funcionament, la participació a títol individual en aquests òrgans està en tot cas condicionada i lligada a l'ocupació de les persones dels diferents càrrecs públics (Batles i Batlesses, regidors i regidores), qüestió la del seu gènere, que escapa de la regulació que pugui fer aquest Reglament i a més, en cap cas, depenen d'ella (són persones que ocupen càrrecs públics que provenen del resultat de les urnes en cadascun dels seus municipis, triades conforme la normativa aplicable a la normativa electoral).
Per tot l'exposat, es proposa l'aprovació definitiva de la modificació del Reglament de l'Assemblea de Batles i Batlesses en els mateixos termes de la seva aprovació inicial. El text íntegre queda redactat de la manera que figura a l'annex d'aquesta proposta d'aprovació definitiva.
Per tot l'exposat anteriorment, es proposa els següents:
ACORDS
1. Desestimar les al·legacions a l'aprovació inicial de la modificació del Reglament d'organització de l'Assemblea de Batles i Batlesses de Mallorca que ha presentat en data 7 de gener de 2025 el grup polític MES PER MALLORCA.
2. Aprovar definitivament la modificació del Reglament de l'Assemblea de Batles i Batlesses, el text definitiu de la qual s'incorpora com a Annex a la present resolució.
3. Procedir a la publicació íntegra del text modificat en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, de conformitat amb el que s'estableix en l'article 70.2 de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, Reguladora de les Bases del Règim Local.
4. Donar trasllat al Govern de les Illes Balears i a Delegació de Govern de l'Estat, en el termini de 15 dies des de l'aprovació definitiva pel plenari de la corporació.”
Palma, a la data de la signatura electrònica (14 de març de 2025)
El secretari tècnic de Promoció Econòmica i Desenvolupament Local (Art. 35.2 g) Llei 4/2022, 28 de juny de Consells Insulars. BOIB núm. 88, de 7 de juliol de 2022) Diego de la Fuente Rama
ANNEX REGLAMENT D'ORGANITZACIÓ I FUNCIONAMENT DE L'ASSEMBLEA DE BATLES I BATLESSES DE MALLORCA
TITOL I NATURALESA, OBJECTE I ORGANITZACIÓ.
Capítol 1 Naturalesa i objecte.
Article 1. Naturalesa.
L'Assemblea de batles i batlesses de l'illa de Mallorca és un òrgan consultiu del Consell Insular de Mallorca, que té per finalitat la participació dels ajuntaments de l'illa de Mallorca en els assumptes, que afectant als municipis, tenen un abast insular.
Article 2. Objecte
1. Realitzar quants estudis i projectes es consideri oportú en benefici dels interessos generals de Mallorca.
2. La fixació de línies i directrius d'actuació d'una política comú de les diferents corporacions locals i del Consell de Mallorca.
3. Emetre informes sobre qualsevol assumpte de caràcter local que li sigui plantejat per part dels seus membres o per les corporacions municipals.
4. Emetre dictàmens consultius sobre els assumptes que li siguin tramesos pel Consell de Mallorca.
Capítol 2 Organització.
Article 3. Òrgans.
Són òrgans de l'Assemblea:
a) El Ple.
b) La Mesa.
c) La Presidència.
d) La Vicepresidència.
e) Les comissions sectorials.
f) La Secretaria Permanent.
Article 4. El Ple.
1. El Ple està integrat per la Presidència del Consell Insular de Mallorca, el conseller executiu de Cooperació Local del Consell de Mallorca, o en el seu defecte, pel conseller executiu que designi la Presidència del Consell de Mallorca, els batles i batlesses dels municipis i els presidents de les entitats locals menors de l'illa de Mallorca, assistint tots ells amb veu i vot.
2. Les persones que ocupin la Presidència, la Vicepresidència, membres de la Mesa, la Secretaria Permanent, els batles i les batlesses, i les persones que ocupin les presidències d'entitats locals menors no poden delegar l'assistència al Ple ni a la Mesa de l'Assemblea.
3. No obstant el que disposa l'apartat anterior, i de manera excepcional, si per causa de malaltia, compromisos no ajornables, prèviament adquirits a la data de recepció de la convocatòria de l'Assemblea, o causes justificades de força major inherents a les obligacions de l'Alcaldia, el batle o batlessa afectat no pugui assistir personalment a l'Assemblea, podrà delegar la seva representació en el regidor que designi. Aquesta delegació, que tan sols serà vàlida per a la sessió específica que es justifiqui, haurà d'efectuar-se mitjançant Decret de la Batllia, que s'haurà de comunicar a la secretaria de l'Assemblea.
4. L'assistència als plenaris, mesa i comissions sectorials no estarà subjecta a cap mena d'honorari, contraprestació o dieta de cap classe, sense perjudici que cada municipi pogués establir una compensació pel desplaçament efectuat pel membre, a càrrec exclusiu del seu propi pressupost municipal.
Article 5. La Mesa.
1. Integren la Mesa la Presidència, la Vicepresidència, les quatre vocalies i la Secretaria Permanent.
2. Les funcions de la Mesa seran l'elaboració de la proposta de fixació de l'ordre del dia del Ple de l'Assemblea d'entre: les propostes i assumptes que al darrer Ple quedessin pendents de resoldre o damunt la taula, les propostes o assumptes que els hi hagin remès les comissions sectorials, o les que remetin els membres amb dret de vot de l'Assemblea.
3. La Mesa podrà fer al Ple propostes de creació de Comissions Sectorials, amb inclusió del número de membres que l'haurien d'integrar.
Article 6. La Presidència.
1. L'Assemblea de batles i batlesses serà presidida per la persona que ocupi la Presidència del Consell Insular de Mallorca.
2. Correspon a la Presidència:
a) Dirigir i coordinar l'acció de la Mesa.
b) La fixació, a proposta de la Mesa, de l'ordre del dia de les sessions del Ple i de les comissions sectorials.
c) Presidir les sessions i dirigir els debats del Ple i presidir les sessions i dirigir els debats de les comissions sectorials, si n'és el cas.
Article 7. La Vicepresidència i les vocalies.
1. L'Assemblea compta amb una Vicepresidència i quatre vocalies.
2. La persona que ocupa la Vicepresidència és elegida d'entre els membres de l'Assemblea que siguin batle o batlessa, així com els que ocupen les quatre vocalies i els seus suplents. Si no hi ha consens, s'ha de votar i és elegit vicepresident la persona que obtingui més vots. Cada membre de l'Assemblea tan sols pot votar una de les propostes que es presentin per ocupar aquest càrrec. Per ocupar les vocalies també es farà una votació si no hi ha consens i igualment cada membre de l'Assemblea tan sols pot votar una de les propostes que es presentin per ocupar aquests càrrecs.
3. La durada de la representació del vicepresident o de la vicepresidenta i de les quatre vocalies és d'un mandat, i s'han de renovar després de la constitució dels nous ajuntaments.
4. En cas de cessament en la condició de batle o batlessa o de dimissió del vicepresident o d'una de les quatre vocalies, s'ha de fer una nova elecció d'acord a l'establert a l'apartat segon d'aquest article.
5. Correspon a la persona que ocupi la Vicepresidència substituir la persona que ocupa la Presidència de l'Assemblea en cas d'absència.
Article 8. Comissions sectorials.
1. Les comissions sectorials seran creades per acord del Ple que també en determinarà el nombre de membres. A l'hora de crear aquestes comissions es declararà el seu caràcter permanent o no permanent i, en aquest darrer cas, la seva durada.
2. La Secretaria de les comissions correspondrà a la Secretaria Permanent de l'Assemblea, qui podrà delegar en els directors insulars o secretaris tècnics del Departament de Cooperació Local del Consell o dels departaments competents per raó de la matèria.
Article 9. Secretaria Permanent.
1. L'Assemblea de batles i batlesses comptarà amb una Secretaria Permanent que serà assumida pel conseller executiu competent en matèria de Cooperació Local del Consell de Mallorca, i en cas de no haver-n'hi, pel conseller executiu que hagi designat la Presidència del Consell de Mallorca, i que hi assistirà amb veu i vot. En el cas d'absència, malaltia o d'un altre impediment temporal del conseller executiu que hagi assumit la Secretaria Permanent s'aplicarà el règim de suplències dels consellers i conselleres vigent per al Consell de Mallorca.
2. La Secretaria Permanent de l'Assemblea de batles i batlesses estarà assistida per la Secretaria General del Consell de Mallorca, que hi assistirà amb veu i sense vot, a les sessions del Ple i de la Mesa.
3. Correspon a la Secretaria Permanent:
a) Atendre el funcionament intern de l'Assemblea i custodiar-ne la documentació.
b) Preparar la relació dels assumptes que han de servir per formar l'ordre del dia de cada convocatòria.
c) Redactar les actes de les sessions del Ple i de les comissions, així com certificar i notificar els acords.
d) Coordinar l'actuació de les comissions sectorials per delegació de la Presidència.
e) Trametre les ordres del dia i còpia de les actes de les sessions als grups polítics del Consell de Mallorca.
TITOL II DEL FUNCIONAMENT DEL PLE.
Capítol 1 Règim de les sessions.
Article 10. Seu de l'Assemblea.
1. La seu de l'Assemblea és el Palau del Consell Insular de Mallorca.
2. El Ple es reunirà a les dependències del Consell, tret dels casos en què la Presidència designi un altre lloc.
3. L'oficina de la Secretaria Permanent estarà ubicada en una dependència del Departament de Cooperació Local del Consell de Mallorca.
Article 11. Classes de sessions.
1. El Ple es podrà reunir en sessions ordinàries o extraordinàries.
2. Són sessions ordinàries les que tenen una periodicitat predeterminada. Hi haurà dues sessions ordinàries a l'any: la primera, dins el primer semestre, i l'altra, en el segon semestre.
3. Són sessions extraordinàries les que convoca la Presidència de l'Assemblea, bé a iniciativa pròpia o a petició d'un terç dels seus membres amb dret de vot.
Article 12. Sessió extraordinària a petició dels membres.
1. La sessió extraordinària, a petició dels membres, ha de tenir lloc dins dels trenta dies hàbils següents.
2. Aquesta convocatòria haurà de venir acompanyada d'una proposició d'ordre del dia i de la documentació necessària per tractar els temes que es proposin dins l'ordre del dia, que serà tramesa a la Mesa de l'Assemblea.
3. Es limita el nombre d'aquestes sessions extraordinàries a dues anuals.
Article 13. Convocatòria.
1. Les convocatòries indicaran el lloc, data i hora de la reunió, així com l'ordre del dia, i s'hi adjuntarà la documentació de què disposi la Secretaria Permanent sobre els assumptes a tractar o, almenys indicant on resta a disposició dels interessats per a ser consultada.
2. La convocatòria del Ple es realitzarà amb quinze dies naturals d'antelació.
Article 14. Assumptes urgents.
Es podran tractar assumptes fora dels inclosos en l'ordre del dia, sempre que prèviament hagin estat declarats urgents a proposta de qualsevol dels assistents a l'Assemblea i hagi estat remesa a la Secretaria Permanent amb una setmana d'antelació, tret de les declaracions de naturalesa institucional o semblant. Per a la declaració d'urgència i la seva conseqüent inclusió, serà necessari el vot favorable de la majoria absoluta dels membres amb dret de vot.
Article 15. Assistència d'altres persones.
1. Els membres de l'Assemblea podran assistir-hi acompanyats d'una persona dels seus equips de govern. Aquests últims podran intervenir a l'Assemblea previ requeriment per contestar les preguntes que se'ls formuli, i en cap cas tindran dret a vot.
2. També podran assistir-hi, per indicació de la Presidència de l'Assemblea, els consellers executius del Consell de Mallorca, amb veu però sense vot.
3. La Presidència vendrà acompanyada dels consellers executius del Consell Insular de Mallorca, que podran participar en el plenari de l'Assemblea, als punts que la mateixa Presidència designi. Es restringeix la seva participació en un únic punt per departament i, aquest punt, tindrà la mateixa consideració que un punt ordinari exposat pels membres de l'Assemblea, amb els mateixos temps d'exposició, debat, rèplica i contrarèplica.
4. Els portaveus dels partits amb representació al Consell Insular de Mallorca podran assistir al Ple de l'Assemblea en qualitat d'assistents, sense veu ni vot. Aquests podran ser substituïts pels seus portaveus suplents. A més, es determinarà l'assistència dels consellers electes membres de la Comissió Informativa o bé els suplents o substituts que corresponguin, que podran assistir sense veu ni vot. En tot cas, tant els portaveus com els consellers electes, hauran de confirmar la seva assistència al Ple amb dos dies hàbils d'antelació.
Article 16. Actes.
1. De cada reunió s'aixecarà una acta per part de la Secretaria Permanent de l'Assemblea, que serà assistida per la Secretaria General del Consell de Mallorca. A l'acta es farà constar el nom dels assistents, els assumptes estudiats i les resolucions adoptades, així com un extracte de les intervencions que s'hi hagin produït.
2. L'esborrany d'acta serà remès per la Secretaria Permanent a la Mesa, per a la seva incorporació com a documentació de la convocatòria de la propera sessió.
Capítol 2 Dels debats.
Article 17. Quòrum d'assistència.
1. Per a la vàlida constitució de l'Assemblea es requereix l'assistència de la meitat més un dels seus membres, en primera convocatòria. En cas de no obtenir-se aquest quòrum, s'entendrà convocada la sessió automàticament mitja hora després, essent suficient, en aquest cas, l'assistència d'un terç dels seus membres, quòrum que s'haurà de mantenir durant tota la sessió.
2. En tot cas, serà necessària l'assistència de la Presidència i de la Secretaria Permanent.
Article 18. Ordre del dia.
Si una tercera part dels membres del Ple proposen assumptes per incloure a l'ordre del dia, necessàriament i com a mínim, se n'hi haurà d'incloure un.
Article 19. Actuació de la Presidència.
1. Correspon a la Presidència dirigir les deliberacions i moderar les intervencions. La Presidència podrà intervenir en els debats en qualsevol moment.
2. La Presidència ha de donar la paraula, en cada un dels punts de l'ordre del dia, a tots els membres de l'Assemblea que ho sol·licitin i, si és necessari, als membres acompanyants amb veu i sense dret de vot, i als membres del Consell Executiu del Consell de Mallorca. Poden tancar el debat de les intervencions, per aquest ordre, les persones que ocupen els càrrecs de les quatre vocalies, la Vicepresidència, la Secretaria Permanent i la Presidència.
3. Per acord de la Mesa es determinarà el nombre de convidats que intervindran al començament de la sessió plenària, sense que les intervencions puguin excedir d'un màxim de 5 minuts cada una. El començament de la sessió plenària ordinària no podrà ser abans de les 9.00 hores i tindrà una durada màxima de 5 hores per tractar tots els punts de l'ordre del dia.
Article 20. Ordre dels debats.
Tots els assumptes es debatran per l'ordre que tinguin dins de l'ordre del dia, excepte que la Presidència alteri aquest ordre o decideixi deixar un tema damunt la taula.
Article 21. Assumptes sobre la taula
Qualsevol dels membres amb dret de vot podrà sol·licitar, durant el debat, la retirada de qualsevol expedient de l'ordre del dia a efectes de la incorporació de noves dades o informe, o que quedi damunt la taula per a la següent sessió. En ambdós casos se sotmetrà a votació la petició i, en el cas que s'aprovi, no es continuarà debatent. Els membres de l'Assemblea poden desistir de la seva proposta sense necessitat de sotmetre-ho a votació, en aquest cas és potestat del president acceptar la retirada de l'esmentat punt, deixar-lo damunt la taula o continuar la seva tramitació.
Article 22. Adopció dels acords.
Els acords del Ple adoptaran sempre la forma de dictamen consultiu. Els acords del Ple s'intentaran adoptar per consens entre els seus membres amb dret de vot. En el supòsit de no existir consens, cada un dels seus membres amb dret de vot, tindrà un vot, i en cas d'empat a les votacions la Presidència de l'Assemblea tindrà vot de qualitat.
Article 23. Tancament dels debats
Es deixarà un torn obert de precs i preguntes dels membres de l'Assemblea al final de cada sessió del Ple per un temps total màxim de 10 minuts i una cloenda per part del president de màxim 5 minuts de durada.
TÍTOL III DEL FUNCIONAMENT DE LA MESA I DE LES COMISSIONS SECTORIALS.
Capítol 1 Funcionament de la Mesa.
Article 24. Reunions de la Mesa
1. La Mesa es reunirà amb una antelació mínima de quinze dies naturals a la celebració del Ple, o de forma extraordinària quan la convoqui la Presidència.
2. La Presidència podrà delegar la seva assistència a les distintes reunions que es celebrin en un dels consellers executius del Consell de Mallorca.
Capítol 2 Funcionament de les comissions sectorials.
Article 25. Presidència de les comissions sectorials.
Les comissions sectorials seran presidides pel conseller executiu del Consell de Mallorca que correspongui per raó de la matèria. No obstant això, la persona que ocupa la Presidència de l'Assemblea podrà assumir la presidència de les comissions sectorials si ho considera oportú.
Article 26. Membres de les comissions sectorials.
Els batles i batlesses o les persones en qui deleguin, d'entre els regidors del seu ajuntament seran designats pel Ple per formar part de les comissions sectorials. Com a màxim formaran part de les comissions sectorials una cinquena part dels membres del Ple.
Article 27. Sessions.
Les comissions sectorials es reuniran quan sigui necessari per convocatòria del seu president com a mínim amb dos dies hàbils d'antelació, prèvia fixació de l'ordre del dia per part del seu secretari. El secretari remetrà les actes de les sessions dutes a terme per a donar compte a la propera sessió plenària de l'Assemblea de Batles. En cas que no es fixi'n unes mínimes normes de funcionament, aquestes comissions es regularan per aquest mateix reglament de funcionament en allò que hi pugui ser aplicable.
Article 28. Informes.
Les comissions sectorials podran emetre informes de caràcter consultiu sobre els temes que en les seves sessions es tractin i que seran remesos a la Mesa per a la seva inclusió en properes reunions del Ple de l'Assemblea.
Article 29. Votació.
Els informes de les comissions s'intentaran adoptar per consens, i de no ser possible per la majoria dels seus membres. En cas d'empat a les votacions la Presidència de la Comissió tindrà vot de qualitat.
Disposició addicional única.
1. En els aspectes no regulats pel present Reglament, serà d'aplicació supletòria el Reglament orgànic del Consell Insular de Mallorca.
2. La interpretació de les resolucions de procediment correspon a la Mesa.
Disposició final.
Aquest Reglament entrarà en vigor un cop hagi estat aprovat pel Consell Insular de Mallorca i publicat en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.