Secció V. Anuncis
Subsecció segona. Altres anuncis oficials
AJUNTAMENT D'ANDRATX
Núm. 183625
Extracte de la convocatòria de subvencions por concurrència competitiva per a la millora del medi ambient urbà en el terme municipal d’Andratx 2025
Aprovada per la Junta de Govern Local de data 7 de març de 2025, la convocatòria de subvencions por concurrència competitiva per la millora del medi ambiente urbà en el terme municipal d'Andratx 2025, es fa públic l'extracte publicat a la Base de Dades Nacional de Subvencions:
«Extracte de la convocatòria de subvencions por concurrència competitiva per la millora del medi ambiente urbà en el terme municipal d'Andratx 2025»
Codi de la convocatòria: 819797
De conformitat amb el previst en els articles 17.3.b i 20.8.a de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions, es publica l'extracte de la convocatòria, el text complet de la qual pot consultar-se en la Base de dades Nacional de Subvencions (http://www.pap.minhap.gob.es/bdnstrans/index):
Beneficiaris:
Podran ser beneficiaris d'aquestes subvencions les següents entitats i col·lectius:
Objecte, condicions i finalitat de la concessió de la subvenció
La present convocatòria té per objecte la concessió de subvencions destinades al finançament d'actuacions orientades a la millora del medi ambient en el terme municipal d'Andratx i la seva projecció exterior.
Aquestes subvencions estan dirigides a diverses entitats i col·lectius del municipi que, d'acord amb els compromisos 1, 3, 4 i 9 del Pla Estratègic de Subvencions per als exercicis 2023-2025, fomentin i donin suport a projectes i activitats que contribueixin a la millora del medi ambient en el terme municipal. Es busca promoure l'educació ambiental, la conservació d'espais naturals, el benestar animal i la sostenibilitat. A més, es pretén:
Bases Reguladores:
Aquestes subvencions es regiran pel que s'estableix en les bases reguladores de la present convocatòria, en les bases d'execució del pressupost general de l'Ajuntament per a l'exercici 2025, en la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions; en el Reglament General de la Llei de Subvencions aprovat per Reial decret 886/2006, de 21 de juliol; en la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques; en el Reial decret 130/2019, de 8 de març, pel qual es regula la Base de dades Nacional de Subvencions i la publicitat de les subvencions i altres ajudes públiques; en l'Ordenança General de Subvencions, publicada en el Butlletí Oficial dels Illes Balears núm. 47 amb data 20 d'abril de 2017 i en les restants normes de dret administratiu que si és el cas siguin aplicables, i en defecte d'això, les normes de dret privat.
El procediment per a la concessió d'aquestes subvencions serà en règim de concurrència competitiva, mitjançant la comparació de les sol·licituds presentades, a fi d'establir una prelació entre les mateixes d'acord amb els criteris de valoració establerts en aquesta convocatòria, adjudicant, amb el límit fixat en el punt següent, aquelles que hagin obtingut major valoració en aplicació dels citats criteris.
Import: Per a les subvencions objecte d'aquesta convocatòria es destinarà la quantitat de 20.000 euros, amb càrrec a la partida 170.48000 de l'exercici pressupostari de l'any 2025.
Termini de presentació de sol·licituds i documentació
Les sol·licituds es formularan en el model que figura com a Annex d'aquesta convocatòria. Es dirigiran a la Batlessa de l'Ajuntament, i es presentaran en el registre d'entrada de l'Ajuntament o per qualsevol dels mitjans assenyalats en l'article 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques, en el termini de 20 dies hàbils a partir de l'endemà de la publicació en el BOIB de l'extracte de la convocatòria.
Hauran d'acompanyar-se a la sol·licitud els documents següents:
— Documents que acreditin la personalitat del sol·licitant i, si és el cas, la representació de qui signa la sol·licitud (còpia de l'escriptura de constitució o modificació, còpia de l'acta fundacional i Estatuts, còpia del NIF, etc.).
— Declaració responsable a la qual el sol·licitant exposi que no ha demanat una altra subvenció per a dur a terme l'acció subvencionable de la sol·licitud o, si és el cas, la relació dels suports econòmics, de les subvencions i de les ajudes sol·licitades i/o concedides, i que no concorre cap de les circumstàncies que impedeixin obtenir la condició de beneficiari de subvencions públiques, establertes en l'article 13 de la Llei General de Subvencions.
— Certificats d'estar al corrent e els pagaments a l'Agència Tributària, a la ATIB i a la Seguretat Social.
— Certificat de l'entitat financera on el sol·licitant tingui el seu compte, indicant el codi IBAN de la mateixa (Model SEPA facilitat per l'Ajuntament).
— Projecte o pla d'acció: Programa detallat de les activitats a realitzar i per a les quals es sol·licita la subvenció. Aquest apartat haurà de tenir una extensió màxima de 40 fulles (les fulles que excedeixin d'aquest número no seran tingudes en compte) en format Din A4 i haurà de recollir el contingut mínim següent:
— Pressupost total degudament desglossat en el qual figuri el cost de les activitats proposades i les fonts de finançament. Per a l'adquisició de material haurà d'aportar-se pressupost detallat de les empreses subministradores.
L'Ajuntament d'Andratx podrà requerir en qualsevol moment de la tramitació de la sol·licitud els documents que consideri necessaris a fi de garantir la correcta adjudicació de la subvenció segons els criteris d'avaluació establerts.
Si la sol·licitud no reuneix els requisits establerts en la norma de convocatòria, l'òrgan competent requerirà a l'interessat perquè l'esmeni en el termini màxim i improrrogable de 10 dies, indicant-li que si no ho fes se li tindrà per desistit de la seva sol·licitud.
(Signat electrònicament: 12 de març de 2025
La batlessa presidenta Estefania Gonzalvo Guirado)