Secció III. Altres disposicions i actes administratius
AJUNTAMENT DES CASTELL
Núm. 173889
Aprovació de les bases reguladores per a la concessió d'ajudes per a les activitats econòmiques del municipi des Castell
Es fa públic que el Ple del Ajuntament des Castell amb data 06/03/2025, adoptà el següent acord:
PRIMER: Aprovar les Bases reguladores per a la concessió d'ajudes per a les activitats econòmiques del municipi d'Es Castell, en els termes que s'adjunten a la present proposta, com a document annex.
SEGON: Aprovar la convocatòria relativa a les bases, diposant que la data de termini per a la presentació de les sol·licituds començarà a l'endemà de la publicació del present acord al BOIB.
TERCER: Publicar el present acord al BOIB, als deguts i coresponents efectes que siguin procedents.
ANNEX Bases reguladores per a la concessió d'ajudes per a les activitats econòmiques del municipi d'Es Castell
Introducció
Aquestes bases regulen la convocatòria d'ajudes destinades a promoure el desenvolupament econòmic del municipi d'Es Castell, fomentant la modernització, sostenibilitat, innovació i economia circular en les activitats econòmiques locals.
Objecte i àmbit d'aplicació
L'objecte d'aquesta convocatòria és regular la concessió d'ajudes econòmiques, per l'exercici 2024 o 2025, per a titulars d'establiments d'activitats econòmiques oberts al públic, i entitats culturals o socials, situats al municipi Des Castell, i que per tant, afavoreixen la dinamització i promoció econòmica, social i cultural del municipi, impulsant la productivitat i competitivitat del teixit empresarial i social.
Beneficiaris i requisits
Podran sol·licitar els ajudes les persones físiques o jurídiques que compleixin els següents requisits:
Despeses subvencionables
Són subvencionables les següents actuacions:
Quanties de les ajudes
L'ajuda es calcularà en funció de la superfície del local (X) i de l'activitat que es realitza (Y):
La subvenció es calcularà =(X)*(Y)
El component de la superfície (X) és:
El factor activitat (Y) és:
Descripció |
Factor |
---|---|
1. Comerç al detall de productes de segona mà. |
1,5 |
2. Banc d'aliments |
2 |
3. Comerç al detall d'alimentació, menjars preparats, forns, i en general el comerç destinat a productes alimentaris. |
4,5 |
4. Comerç al detall d'articles de regal, tèxtils, calçat, llibreria, merceria, fotografia, administracions de loteria, farmàcia i perruqueria. |
2 |
5. Bugaderies |
4,5 |
6. Assessories, gestories, oficines professionals, autoescoles, bancs, sales de joc, immobiliàries i estanc |
2 |
7. Bars, cafeteries i geladeries |
3,5 |
8. Restaurants i supermercats. |
7 |
9. Fontaneria, fusteria, electricitat, instal·lacions, piscines, pintures i descontaminació de vehicles. |
1,5 |
10. Construcció, tallers mecànics i de reparació, indústria de bijuteria i construcció i reparació de vaixells. |
2 |
11. Tallers de serigrafia i imprenta |
3 |
12. Centre de dia, clíniques mèdiques, dentals, consultes de fisioteràpia, psicologia i clíniques veterinàries. |
2 |
13. Distribució de màquines o altres elements, agències de transport, i establiments de lloguer (cotxes, vaixells, motos, bicicletes, videos, ..), comerç al major de perfumeria, higiène llexiu, productes químics, i altres. |
2 |
14. Galeries, sales d'exposicions i museus. |
5,5 |
15. Hostals, hotels, pensions i residències. |
7 |
16. Fabricació i distribució d'alimentació i begudes. |
4,5 |
17. Centres culturals, esportius, gimnàs, eqüestres i de pupilatje d'animals de companyia. |
2 |
Pressupost i comptabilitat
La convocatòria disposa d'un pressupost màxim de 100.000 euros, amb càrrec a la partida corresponent del pressupost municipal.
Termini i forma de presentar les sol·licituds
Les sol·licituds es podran presentar en el termini de 30 dies naturals des de la publicació de la convocatòria al Butlletí Oficial. Es tramitaran telemàticament a través de la seu electrònica de l'Ajuntament.
Termini per resoldre i efecte del silenci
L'òrgan competent resoldrà les sol·licituds en un termini màxim de 3 mesos. El silenci administratiu tindrà efectes desestimatoris.
Termini i forma de justificació
Els beneficiaris hauran de justificar l'ajuda en un termini de 45 dies després de rebre la subvenció. La justificació es realitzarà amb una memòria i documents acreditatius de les accions i iniciatives realitzades. L'ajuntament posarà a disposició al portal web un tràmit directe per tal de facilitar la justificació. Annex II.
Règim d'infraccions i sancions
S'aplicarà el règim d'infraccions i sancions previst a la Llei General de Subvencions.
Règim de recursos
Contra aquestes bases i les resolucions derivades, es podrà interposar recurs de reposició davant l'òrgan competent en el termini d'un mes des de la notificació.
Es Castell, en la data de la signatura electrónica (13 de març de 2025)
El batlle José Luis Camps Pons
ANNEX I DECLARACIÓ RESPONSABLE DEL TITULAR D'ACTIVITAT ECONÒMICA
DADES DEL TITULAR:
Nom i cognoms / Raó social:___________________________________________
DNI / NIF: _________________________________________________________
Adreça:____________________________________________________________
Telèfon: _____________ Correu electrònic: _______________________________
DADES DE L'ACTIVITAT:
Nom comercial:_____________________________________________________
Ubicació de l'activitat:________________________________________________
Descripció de l'activitat:_______________________________________________
_________________________________________________________________
DECLARO RESPONSABLEMENT:
Que sóc el titular de l'activitat econòmica esmentada i tinc la intenció de desenvolupar-la a l'adreça indicada.
Que em comprometo a realitzar els tràmits necessaris per a l'obtenció de la llicència d'activitats davant l'administració corresponent, seguint la normativa vigent.
Que l'activitat es desenvoluparà complint amb tota la normativa sectorial, ambiental, de seguretat i sanitària aplicable.
Que assumeixo tota responsabilitat derivada de l'exercici de l'activitat en cas d'incompliment de les normatives vigents.
Que accepto que qualsevol inexactitud o falsedat en aquesta declaració podrà donar lloc a la denegació o revocació de la llicència, així com a les sancions legals corresponents.
En prova de conformitat, signo aquesta declaració responsable a Es Castell, _____de________de 2025
Signatura del titular: ______________________________
ANNEX II JUSTIFICACIÓ DE LA SUBVENCIÓ
DADES DEL BENEFICIARI:
Nom i cognoms/Raó Social |
|
|
Nom comercial |
|
|
DNI/NIF |
|
|
Adreça |
|
|
CP |
|
Municipi |
DADES DE LA SUBVENCIÓ:
Número d'expedient |
|
Import concedit |
|
Data de concessió |
|
DESCRIPCIÓ DE LES DESPESES REALITZADES:
Concepte: __________________________________________
Import: ____________ €
Data de pagament: _______________
Factura núm.: _______________
DECLARACIÓ RESPONSABLE SOBRE L'ÚS DE LA SUBVENCIÓ:
Jo, ____________________________________, amb DNI/NIF _______________,
com a beneficiari de la subvenció esmentada, certifico que els fons han estat destinats exclusivament a les despeses justificades en aquest document, en conformitat amb la normativa vigent i les condicions establertes a la convocatòria.
Adjunt documents justificatius de: (com a mínim 3 de les següents)
|
Certificat electrònic i alta de comunicacions electròniques amb l'ajuntament |
|
Presència a la web de l'Ajuntament |
|
Comunicacions via mail, whassap, telegram o similars amb proveïdors i clients |
|
Certificat electrònic i alta de comunicacions electròniques amb l'ajuntament |
|
Presència a la web de l'Ajuntament |
|
Comunicacions via mail, whassap, telegram o similars amb proveïdors i clients |
|
Lloc web i presència a internet |
|
Presència i gestió de xarxes socials |
|
Business intel·ligence i analítica |
|
Serveis d'oficina virtual |
|
Gestió de processos |
|
Facturació electrònica |
|
Ciberseguretat |
|
Marketplace |
|
Programa Cultural o social |
Signo aquesta declaració a Es Castell, el ____ de _______________ de 20__.
Noms i cognoms
Signatura