Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

AJUNTAMENT DES CASTELL

Núm. 173889
Aprovació de les bases reguladores per a la concessió d'ajudes per a les activitats econòmiques del municipi des Castell

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Es fa públic que el Ple del Ajuntament des Castell amb data 06/03/2025, adoptà el següent acord:

PRIMER: Aprovar les Bases reguladores per a la concessió d'ajudes per a les activitats econòmiques del municipi d'Es Castell, en els termes que s'adjunten a la present proposta, com a document annex.

SEGON: Aprovar la convocatòria relativa a les bases, diposant que la data de termini per a la presentació de les sol·licituds començarà a l'endemà de la publicació del present acord al BOIB.

TERCER: Publicar el present acord al BOIB, als deguts i coresponents efectes que siguin procedents.

 

ANNEX Bases reguladores per a la concessió d'ajudes per a les activitats econòmiques del municipi d'Es Castell

Introducció

Aquestes bases regulen la convocatòria d'ajudes destinades a promoure el desenvolupament econòmic del municipi d'Es Castell, fomentant la modernització, sostenibilitat, innovació i economia circular en les activitats econòmiques locals.

Objecte i àmbit d'aplicació

L'objecte d'aquesta convocatòria és regular la concessió d'ajudes econòmiques, per l'exercici 2024 o 2025, per a titulars d'establiments d'activitats econòmiques oberts al públic, i entitats culturals o socials, situats al municipi Des Castell, i que per tant, afavoreixen la dinamització i promoció econòmica, social i cultural del municipi, impulsant la productivitat i competitivitat del teixit empresarial i social.

Beneficiaris i requisits

Podran sol·licitar els ajudes les persones físiques o jurídiques que compleixin els següents requisits: 

  • Disposar d'un local al municipi des Castell
  • Estar donats d'alta a l'Impost d'Activitats Econòmiques (IAE)
  • Tenir la corresponent llicència d'activitats o declaració responsable. Annex I
  • Estar al corrent de les obligacions tributàries i amb la Seguretat Social
  • No haver estat sancionats per pràctiques discriminatòries segons l'article 11 de la Llei 11/2016. 
  • Complir amb els requisits establerts a l'article 13 de la Llei General de Subvencions
  • En cas d'entitats culturals o socials: estatuts

Despeses subvencionables

Són subvencionables les següents actuacions: 

  • Certificat electrònic i alta de comunicacions electròniques amb l'ajuntament
  • Presència a la web de l'Ajuntament
  • Comunicacions via mail, whassap, telegram o similars amb proveïdors i clients
  • Lloc web i presència a internet
  • Presència i gestió de xarxes socials
  • Business intel·ligence i analítica
  • Serveis d'oficina virtual
  • Gestió de processos
  • Facturació electrònica
  • Ciberseguretat
  • Marketplace
  • Programa cultural o social

Quanties de les ajudes

L'ajuda es calcularà en funció de la superfície del local (X) i de l'activitat que es realitza (Y):

La subvenció es calcularà =(X)*(Y)

El component de la superfície (X) és: 

  • Fins a 100 m²: 60 euros.
  • De 101 a 300 m²: 100 euros.
  • De 301 a 500 m²: 150 euros.
  • De 501 a 1500 m²: 240 euros.
  • De 1501 a 5000 m²: 450 euros.
  • De 5000 a 7000 m²: 650 euros
  • Més de 7000 m²: 750 euros.

El factor activitat (Y) és:

Descripció

Factor

1. Comerç al detall de productes de segona mà.

1,5

2. Banc d'aliments

2

3. Comerç al detall d'alimentació, menjars preparats, forns, i en general el comerç destinat a productes alimentaris.

4,5

4. Comerç al detall d'articles de regal, tèxtils, calçat, llibreria, merceria, fotografia, administracions de loteria, farmàcia i perruqueria.

2

5. Bugaderies

4,5

6. Assessories, gestories, oficines professionals, autoescoles, bancs, sales de joc, immobiliàries i estanc

2

7. Bars, cafeteries i geladeries

3,5

8. Restaurants i supermercats.

7

9. Fontaneria, fusteria, electricitat, instal·lacions, piscines, pintures i descontaminació de vehicles.

1,5

10. Construcció, tallers mecànics i de reparació, indústria de bijuteria i construcció i reparació de vaixells.

2

11. Tallers de serigrafia i imprenta

3

12. Centre de dia, clíniques mèdiques, dentals, consultes de fisioteràpia, psicologia i clíniques veterinàries.

2

13. Distribució de màquines o altres elements, agències de transport, i establiments de lloguer (cotxes, vaixells, motos, bicicletes, videos, ..), comerç al major de perfumeria, higiène llexiu, productes químics, i altres.

2

14. Galeries, sales d'exposicions i museus.

5,5

15. Hostals, hotels, pensions i residències.

7

16. Fabricació i distribució d'alimentació i begudes.

4,5

17. Centres culturals, esportius, gimnàs, eqüestres i de pupilatje d'animals de companyia.

2

Pressupost i comptabilitat

La convocatòria disposa d'un pressupost màxim de 100.000 euros, amb càrrec a la partida corresponent del pressupost municipal.

Termini i forma de presentar les sol·licituds

Les sol·licituds es podran presentar en el termini de 30 dies naturals des de la publicació de la convocatòria al Butlletí Oficial. Es tramitaran telemàticament a través de la seu electrònica de l'Ajuntament.

Termini per resoldre i efecte del silenci

L'òrgan competent resoldrà les sol·licituds en un termini màxim de 3 mesos. El silenci administratiu tindrà efectes desestimatoris.

 

Termini i forma de justificació

Els beneficiaris hauran de justificar l'ajuda en un termini de 45 dies després de rebre la subvenció. La justificació es realitzarà amb una memòria i documents acreditatius de les accions i iniciatives realitzades. L'ajuntament posarà a disposició al portal web un tràmit directe per tal de facilitar la justificació. Annex II.

Règim d'infraccions i sancions

S'aplicarà el règim d'infraccions i sancions previst a la Llei General de Subvencions.

Règim de recursos

Contra aquestes bases i les resolucions derivades, es podrà interposar recurs de reposició davant l'òrgan competent en el termini d'un mes des de la notificació.

 

Es Castell, en la data de la signatura electrónica (13 de març de 2025)

El batlle José Luis Camps Pons

 

ANNEX I DECLARACIÓ RESPONSABLE DEL TITULAR D'ACTIVITAT ECONÒMICA

DADES DEL TITULAR:

Nom i cognoms / Raó social:___________________________________________

DNI / NIF: _________________________________________________________

Adreça:____________________________________________________________

Telèfon: _____________ Correu electrònic: _______________________________

DADES DE L'ACTIVITAT:

Nom comercial:_____________________________________________________

Ubicació de l'activitat:________________________________________________

Descripció de l'activitat:_______________________________________________

_________________________________________________________________

DECLARO RESPONSABLEMENT:

Que sóc el titular de l'activitat econòmica esmentada i tinc la intenció de desenvolupar-la a l'adreça indicada.

Que em comprometo a realitzar els tràmits necessaris per a l'obtenció de la llicència d'activitats davant l'administració corresponent, seguint la normativa vigent.

Que l'activitat es desenvoluparà complint amb tota la normativa sectorial, ambiental, de seguretat i sanitària aplicable.

Que assumeixo tota responsabilitat derivada de l'exercici de l'activitat en cas d'incompliment de les normatives vigents.

Que accepto que qualsevol inexactitud o falsedat en aquesta declaració podrà donar lloc a la denegació o revocació de la llicència, així com a les sancions legals corresponents.

En prova de conformitat, signo aquesta declaració responsable a Es Castell, _____de________de 2025

 

Signatura del titular: ______________________________

 

ANNEX II JUSTIFICACIÓ DE LA SUBVENCIÓ

DADES DEL BENEFICIARI:

Nom i cognoms/Raó Social

 

Nom comercial

 

DNI/NIF

 

Adreça

 

CP

 

Municipi

DADES DE LA SUBVENCIÓ:

Número d'expedient

 

Import concedit

 

Data de concessió

 

DESCRIPCIÓ DE LES DESPESES REALITZADES:

Concepte: __________________________________________

Import: ____________ €

Data de pagament: _______________

Factura núm.: _______________

DECLARACIÓ RESPONSABLE SOBRE L'ÚS DE LA SUBVENCIÓ:

Jo, ____________________________________, amb DNI/NIF _______________,

com a beneficiari de la subvenció esmentada, certifico que els fons han estat destinats exclusivament a les despeses justificades en aquest document, en conformitat amb la normativa vigent i les condicions establertes a la convocatòria.

Adjunt documents justificatius de: (com a mínim 3 de les següents)

 

Certificat electrònic i alta de comunicacions electròniques amb l'ajuntament

 

Presència a la web de l'Ajuntament

 

Comunicacions via mail, whassap, telegram o similars amb proveïdors i clients

 

Certificat electrònic i alta de comunicacions electròniques amb l'ajuntament

 

Presència a la web de l'Ajuntament

 

Comunicacions via mail, whassap, telegram o similars amb proveïdors i clients

 

Lloc web i presència a internet

 

Presència i gestió de xarxes socials

 

Business intel·ligence i analítica

 

Serveis d'oficina virtual

 

Gestió de processos

 

Facturació electrònica

 

Ciberseguretat

 

Marketplace

 

Programa Cultural o social

Signo aquesta declaració a Es Castell, el ____ de _______________ de 20__.

Noms i cognoms

Signatura